לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

שלוחת השיירות ודרך הג'יפים

8 תגובות   יום שלישי, 4/12/12, 12:11

בשבת קסומה החלטנו לטייל באזור הרי ירושלים, יצאנו לדרך ללא החלטה על המסלול, רק עם מפה 9. קבענו שניסע ללטרון נשתה קפה ונחליט. לאחר הקפה החלטנו על מסלול מעגלי (היינו עם רכב אחד):  שלוחת השיירות וחזרה דרך "דרך הג'יפים". היה  נ פ ל א. אורך המסלול כ-8 ק"מ ומתאים גם למשפחות מטיבות לכת, יש כמה אופציות למסלולים קצרים יותר בסביבה. היתרון במסלול שאם הוא קשה לכם יש כמה נקודות יציאה / קיצור (אל תמהרו להשתמש באופציות, תמשיכו עד הסוף, החצי השני של המסלול הוא במגמת ירידה נעימה ביותר).

לאחר הירידה לכביש 38 במחלף שער הגיא נסענו דרומה ופנינו מזרחה (שמאלה לבאים מצפון) בפניה המסומת לשלוחת השיירות. יש חניה בשפע, זהו אזור פיקניקים הומה (כך שאם אתה  בעניין תביאו אתכם ציוד לפיקניק).

התחלנו לטפס על השלוחה (שביל אדום / ירוק/ חלק משביל ישראל) כשבדרך עצרנו להנות מהנוף אשר נגלה לפנינו מעבר לכל פינה. בשלב הטיפוס לכיוון משלט 21 עצרנו למסוק זיתים שחורים, במשלט עשינו הפסקה אוכל קלה, כאשר חבורת ג'יפאים שעצרה במקום כיבדה אותנו בתפוזים מ ד ה י מ י ם שנקטפו באותו בוקר מהעץ (ואני רגילה לאכול תפוזים ישר מהעץ ואלו היו נהדרים במיוחד). המשכנו לכיוון משלט 16 כאשר בדרך פגשתי  ידיד טוב שעבר בג'יפ עם משפחתו וחלפנו על פני שבט הצופים, יער, מראשון לציון. ירדנו לכיוון שמורת המסרק. רגע לפני ההגעה לכביש בהצטלבות (שם אפשר להשאיר רכב אחד אם לא בא לכם לעשות את כל המסלול, לדעתי זה מיותר, מפה הדרך ממש קלילה) פנינו צפון מערבה (ימינה) לשביל האדום, לכיוון דרך הג'יפים, שהנה החלק המזרחי של דרך בורמה. על הדרך מצאנו נקודה נחמדה לתה של אחר צהריים וחזרנו כולנו ילדות כמבוגרות מאושרות לרכב.

עד הפעם הבאה,

סוזאן  מגניב

נ.ב – אנא קחו אתכם שקיות לזבל שתייצרו וזירקו אותו לפח (יש פח בחניון אליו תחזרו) ולא על אם הדרך. תודה! חיוך

כבר ציינתי שהיה יום יפה

מקלות ההליכה עזרו לבנות מדי פעם

מסקנו

נוף מאחד המצפים

כרכום

משלט 21

פריחה צבעונית (שרביטן מצוי)