כותרות TheMarker >
    ';

    עשבי פרא

    .

    0

    יעל אשת חבר הקיני

    45 תגובות   יום חמישי, 13/12/12, 10:55

               ''

     

     

     

    יעל אשת חבר הקיני  




    דברי פתיחה והסבר לדמותה של יעל  :

     

    "סורה סורה אדוני, סורה אל תירא, כי לא תהיה תפארתך על הדרך אשר אתה הולך בה, כי בידי אישה ימכור השם את סיסרא".(דבורה ,ט .)

    כך פנתה דבורה הנביאה אשת לפידות לברק בן-אבינועם מפקד חילות ישראל ערב הקרב נגד יבין מלך חצור ומצביאו הכל יכול סיסרא, כמו רמזה שניצחון ישראל על אויבה הכנעני היה ידוע מראש ומובטח וכל גורל הצפון עמד להיות מוכרע לטובה בזכות גבורתה של יעל אשת חבר הקיני.

    "כי חיל סיסרא יטבע בנחל הקישון כי לא יישאר עד אחד".

    ואחרי הניצחון המזהיר על מלך הכנענים גם סיסרא יבוא על עונשו. כך מנבא הנביאה דבורה בשירה: "וכל העם רואים את הלפידים ואת הברקים" ,פסוקים נועזים המזכירים  את ניצחון עם ישראל על פרעה וחילותיו בשעת קריעת ים-סוף ומעמד הר סיני.

    מי הייתה יעל אשת חבר הקיני? מי היה המנצח האולטימטיבי המחסל את אוייב האויבים של עם ישראל, אותו מצביא כל יכול הידוע לשמצה והמכונה סיסרא שלהב חרב מעולם לא שרט את גופו החסון? והתשובה מדהימה ומפתיעה, כמעט בלתי צפויה: יעל אשת חבר הקיני, אותה אישה צנועה שהייתה רחוקה משלטון ומאורעות, שנבחרה על ידי הגורל להעניש את הסורר ולשפוט אותו דין מוות כשיצאה סהרורית מאוהלה לקבל את פניו של המצביא המובס.

    על יעל אשת חבר הקיני מדרשים רבים  ולא מעט פירושים מעוררי  שאלות.

    היא השתייכה לשבת הקיני שהיה עוד בתקופת משה רבנו מקורב לעם ישראל. שבט הקיני מיוחס לשבט בני חובב שהיו צאצאיו של יתרו כהן מדיין וחותן משה, אותו שבט שהצטרף ונטמע בתוך עם ישראל עם צאת עם ישראל ממצריים. ובל נתפלא  על כי הדרוזים  מאמינים באירועים האלה וניתן להבין את סוד ברית הדמים שכרתו בינינו עם הקמת מדינת ישראל ועד היום.

     

    ולאחר הקרב המזהיר באדמות חצור ונפתלי, ולאחר היוודע מותו של המצביא המובס סיסרא בידי יעל אשת חבר הקיני, דבורה הנביאה מזדרזת לשבח את מעלליה של יעל הרבה יותר מאשר היא משבחת את ברק בן-אבינועם. ולמרות ההזכרה המינורית של יעל בספר שופטים, דבורה מקדישה לה שורות ארוכות בשירה.

    מי הייתה "הנביאה" הבדואית יושבת אוהלים , אותה אישה שהעזה לנאוף ולרצוח בעל כורחה ובדם קר ושלא בידיעתה, בגלל קול אלוה שבחר בה למלא משימה עלומה? לבדה באוהלה היא חשה כי איש חשוב יבקש מסתור ומחסה עד חלוף זעם, הוא יבוא אליה והיא תשמור עליו ותדאג לכל מחסורו, והיא בלי להכיר את האיש ומעלליו וסיבות מנוסתו תצטרך לקחת החלטות קשות כבר באותו לילה. היא יודעת שעליה להתעבר משבעה משגלים עם סיסרא. ובתום מעשיו, לאחר שהמאהב יהיה תשוש ורדום, תתקע היא יתד ברקתו וימית את האויב, תחסל כך את סמל השלטון הישן ותפתח שער לשלטון החדש ו"הארץ תשקוט ארבעים שנה".

    "בין רגליה כרע ונפל ושכב ובאשר כרע ,נפל שוב וכרע ונפל שדוד".יעל שותקת ונותנת למאהבה לשגול אותה שבע פעמים כמספר הפעלים המוזכרים בפסוק, והיא רק משקה אותו חלב, שעל פי המדרש היה זה חסד תשוקותיה .

    איזה תיאור ארוטי מדהים ומרטיט! כמו בשיר השירים :"שתית ייני וחלבי, אכלו רעים, שתו ושיכרו דודים".

    אין אנו יודעים בבטחה למה יעל מחסלת את מאהבה לאחר שהתעברה משפע זרעו כנהוג אצל עכבישי האלמנות השחורות.

    מדרשי הקבלה יודעים לספר כי יעל "נבחרה" על ידי השם למשימה עלומה כדי לשאת ברחמה את הניצוץ הקדוש של רבי עקיבא שעמד דורות רבים לאחר מכן לפאר את מלכויות עם ישראל. מסופר במדרש כי יעל גורשה על ידי בעלה חבר הקיני ודבורה הנביאה פרשה עליה את חסותה ודאגה לכל מחסורה.

    האם בזרעו של סיסרא היה טמון בוהק דור התנאים? לאלוהים פתרונות .

     


     

      יעל אשת חבר הקיני

     

                                                 

           שם בין רמות הבזלת שמעל פורייה

           קול אלוה קרה לך והלכת עם הקול,
           שם באדמות השלל הדשנות גאולה 
           את בלי דעת המתנת למצביא המובס,
           לא זונה לא נואפת לא רוצחת לא נחש,
           רק מסירות של אישה הגואלת ומפרה.

     

           מה נוקשה נחישותך בין פתחי אוהלך
           כשפרסת לו לחמך בחיוך ומחסה,
           צו עליון או מצווה או משובה או חיזיון.
           קול אלוה קרה לך ועשית כי קרה לך,
           והיית לו השוהם כשארבת לו ברפאים
           בלי ריבים ומדון וזריזה כרוחות,
           מה ידעת כשנכבשת באדוות הכיסוף
           כשהפכת עילוסייך לאסיף וסערה
           והטבעת את רוחו בתהום נשייה.

     

           וכמפרש בין גליו אצת מהר ליעדך
           וסיסרא בין ידייך וראשו בין שדייך,
           ובהקת כמו לפיד בין משגל ומזימה
           צחורה ועיקשת לפריון סוד רחמך.
           כי היית בניגלה אשת חבר הקיני
           אך שופר בנסתר ושופטת ביום דין
           פורענות וסערה מסודות השמיים
           ושלהבת מפוארת לאומה בראשיתה
           ושדות זוהר וחלב ובת קול עלומה.

     

           והשקתם גביעים חשופים וחפים
           העלית בגופו שלהבות נדירות
           כשארגת מזימה בין חיבוק ויתד.
           והוא בא וגנח ורווה כי רק מים ביקש
           והרגעת יצריו בנזיד חלבך
           ושתה וינק כמו יונה משובך
           ונפשו בין ידייך ודמו כבר הפקר.

     

           בין רגלייך הוא כרע ונפל ושכב וכרע ונפל
           ולהטיו התאבכו כמו אוב גהינום
           כי מכלום לא חשש בשארית כוחותיו
           כששפע זרעו ברחמך המעוברת,
           וידך המרסקת את אחרון להטיו
           וידך רק חובטת בלי מצפון או ריסון.

     

           והלילה האיר מעל הר פורייה
           תפארתך התפרצה בין הרים ומשעול
           ושתקו מלאכים בתפילה ודממה 
           כי האל היה עד ושתק בקול רם
           כי גאלת הניצוץ כמו פדות וגורל
           בלי דמעה ובלי רעד מול סיסרא המרוסק.
           מה רבו מכמנייך בעד זוהר או קלון
           כי הלכת עם קולך עד נצחי הנצחים
           בין שופר ותרועה ופתיחה ונעילה.


    כל הזכויות שמורות לרוני@לוי

    דרג את התוכן:

      תגובות (45)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        28/12/12 10:58:
      אתה כותב נפלא , ויעל היא הדוגמה והמופת לכל הנשים.
        19/12/12 17:00:
      מעולה ~
      סיפור מקסים, ואתה סיפרת אותו מחדש בדרכך המיוחדת. אהבתי
        17/12/12 18:19:
      אתה אומן הכתיבה ,תודה רון .
        16/12/12 09:59:
      יפה איך ששיכתבת במילותיך את הסיפור המקראי, המיוחד כל כך, שמזכיר לי עוצמתן של נשים בפרט ובכלל. תודה רון.
        15/12/12 22:29:

      צטט: סאלינה 2012-12-14 07:07:06

      תודה רון על ההקדמה המרתקת והשיר הנפלא ....אוהבת את כתיבתך ...שבת טובה והמשך חג שמח...סאלינה

      רוני חברי היקר נשיקה

      מצטרפת לתגובתה של סאלינה חברתנו היקרה

      התמוגגתי לקרוא את שירך

      שבוע ניפלא והמשך חג שמח

      * כוכב אהבה ממני

        15/12/12 18:03:

      צטט: נסיכת החלונות 2012-12-14 00:08:43

      צטט: רונה ב 2012-12-13 23:37:28

      צטט: נעה אל-יגון 2012-12-13 14:11:55

      צטט: רונה ב 2012-12-13 13:18:07

      יעל הפמינסטית הראשונה בעולם. גבורה אמיתית . ושירך עליה מנצל את כל גדלותה

      כמדומני, הפמיניסטיות הראשונות היו חמשת בנותיו של צלפחד, מַחְלָה, נֹעָה, חָגְלָה, מִלְכָּה ותִרְצָה, הנשים הראשונות אשר זכו לרשת נחלה.

      רון כהרגלך, המילים שלך מופלאות, והיום אף יותר.

      אני מתחברת לאתונו של בלעם, הנקבה אשר פתחה פיה ולא שתקה יותר, גם זו גבורה גדולה!!! (פרוש אישי שלי)

      http://cafe.themarker.com/image/2715036/

      הן קבלו לא דרשו ולא היו מנהיגות אך איני רוצה לקלקל לרון את שירו הנפלא בויכוח מקראי עמוק

       

      גם אני לא באה לנהל ויכוחים ובטח לא לנהל בכלל :) בעיקר להסכים שהשיר נפלא ואולי להוסיף עוד מילה אחת קטנה.

      אשה (כל-אשה) הישר בעיניה תעשה. בלי קשר למה היא מקבלת או ממי, אולי חלק מהעיקר היא עצם העשייה. . .

      לא כל אחת צריכה להיות מנהיגה. או צודקת או אומרת את המלה האחרונה. יש אפילו מי שתראה בהגר סוג של כי למרות שהוחלט בשבילה איפה היא לא תחיה היא הקימה מה שהקימה.. ולסיכום מכאן, העיקר שכולנו מסכימות שהשיר נהדר!

       

      ואני רוצה לחדד שהעיקר כאן הוא כשרונו המופלא של רוני!!!

        15/12/12 17:53:

      יעל אחת הדמויות הנשיות החזקות שבתנ"ך ,דמות שמולכת

      בכוח הדחפים העזים ,אישה שלמרות הכל דובר עליה המון

      והיא זאת שהביאה לעולם את הדמות הנערצת כמו הקדוש

      רבי עקיבא והנה אתה בכישרון רב שלך הענקת לה חסד מסוים ,

      הצגת אותה כאישה חזקה ,דעתנית ולוחמת ,אשר עמדה בגבורה

      מול סיסרא ...ואז" הארץ תשקוט ארבעים שנה ".

       

                 כי גאלת הניצוץ כמו פדות וגורל
             בלי דמעה ובלי רעד מול סיסרא המרוסק.

       

       

      מרתקת ומדהימה כתיבתך .תודה לך רון .

       

        15/12/12 12:52:

      או שכשצבא שלם לא עושה את ה שהוא נדרש לו, צריכה לקום אשה אחת ולעשות מעשה. ואני חושבת אם יש סיבה שהסיפור הזה בא דווקא עכשיו כשיש כל-כך הרבה נשים אצלנו בפוליטיקה, אבל יכול להיות שזה פשוט מן בוקר שכזה :)) וכתבת מאד יפה!

        14/12/12 23:44:
      "מה רבו מכמנייך בעד זוהר או קלון כי הלכת עם קולך עד נצחי הנצחים בין שופר ותרועה ופתיחה ונעילה.".. חזק ביותר ..! תודה על הפוסט המרתק .. והשיר הנפלא ! שב"ש ..
        14/12/12 19:00:
      רותקתי לסיפור. העלית כאן זווית חדשה שמעולם חשבתי עליה. על האשה - כאלמנה השחורה, בעלת אג'נדה משלה. יש לה רצונות- ואליהן היא תגיע... בדרכים לא דרכים, עקלקלות. לאורך ההיסטוריה הנשים שיצרו חותם מאוד שנויות במחלוקת. מאוד לא נאיביות, לא קדושות, לא אמהיות, למרות שמנסים לצייר אותן כקדושות, אלא מאוד מתוחכמות, בוגדניות, רוצחות- והכל למען האידאה שלהן, הגאולה שלהן, המטרה שלהן...
        14/12/12 18:08:

      צטט: laline 2012-12-14 16:59:08

      הלכתי למקורות, פגשתי אישה  עלומה ומסתורית הפועלת לפי

      דחפיה, מתוארת במעשיה  ובלהטיה כשהיא פועלת על פי צו

      עליון אלוהי, אישה האמורה לוותר על ביתה, רכושה ובעלה כדי

      למלא פקודה הזויה: לנאוף, להתיימר ולרצוח, la femme fatale

      בכל הילתה השלילית, זאת המוכנה לרצוח באכזריות בהיותה

      במצב של היפנוזת דחפים, אישה אלמונית המחסלת את מאהבה

      בלי חשבון ומצפון, אישה במלחמה , אשת מוקש ואש, אישה לבדה

      שכולה ערגה ויצר טירוף להרוג מאהב עלום. לעיני הקורא היא אלמונית,

      זונה ונואפת, אך בשיר שלך אתה בונה דמות אחרת, זאת האמורה

      לבצע משימת קודש בחזות של "אלמנה שחורה", אישה שחורת חרב

      המיועדת  להשלים את ניצחון ישראל על אויביה. ובשפתך המדהימה,

      אתה מצליח בכל זאת להציג את יעל כלוחמת פמיניסטית האמורה

      להכניע את סיסרא, אותו מצביא מובס שביקש מסתור על פתחה.

      כתיבה מרתקת, נכס ספרותי מדהים...

       

       

      לא יכולתי להגיב יותר יפה מזה ... תודה רון

        14/12/12 16:59:

      הלכתי למקורות, פגשתי אישה  עלומה ומסתורית הפועלת לפי

      דחפיה, מתוארת במעשיה  ובלהטיה כשהיא פועלת על פי צו

      עליון אלוהי, אישה האמורה לוותר על ביתה, רכושה ובעלה כדי

      למלא פקודה הזויה: לנאוף, להתיימר ולרצוח, la femme fatale

      בכל הילתה השלילית, זאת המוכנה לרצוח באכזריות בהיותה

      במצב של היפנוזת דחפים, אישה אלמונית המחסלת את מאהבה

      בלי חשבון ומצפון, אישה במלחמה , אשת מוקש ואש, אישה לבדה

      שכולה ערגה ויצר טירוף להרוג מאהב עלום. לעיני הקורא היא אלמונית,

      זונה ונואפת, אך בשיר שלך אתה בונה דמות אחרת, זאת האמורה

      לבצע משימת קודש בחזות של "אלמנה שחורה", אישה שחורת חרב

      המיועדת  להשלים את ניצחון ישראל על אויביה. ובשפתך המדהימה,

      אתה מצליח בכל זאת להציג את יעל כלוחמת פמיניסטית האמורה

      להכניע את סיסרא, אותו מצביא מובס שביקש מסתור על פתחה.

      כתיבה מרתקת, נכס ספרותי מדהים...

        14/12/12 11:19:
      רוני אהבתי את כתיבתך ותיאוריך מ א ד! חג אורים שמח!!
        14/12/12 08:45:
      כתבת יפה מאוד את השיר על יעל ...אהבתי ... חודש טוב וחג חנוכה שמח
        14/12/12 07:07:
      תודה רון על ההקדמה המרתקת והשיר הנפלא ....אוהבת את כתיבתך ...שבת טובה והמשך חג שמח...סאלינה
        14/12/12 06:28:
      תודה רון היקר כוכב של זהב ממני מדהים ! מהלב ירין
        14/12/12 03:57:
      כתיבה נפלאה מצדך רון, ובנוסף, למדתי כאן משהו על יעל, ולא רק ממה שאתה כתבת, אלא מתגובות החברים. אני אוהבת לפעמים לגלגל מטה ולקרא את התגובות. יש הרבה מהן שמאד מעניינות. לעיתים הן משלימות את דבר הכותב, לעתים סותרות ולעיתים פשוט נותנות עוד זוית ראיה. העלת כאן סיפור מענין ביותר שהוליד תגובות מעניינות. תודה רוני ושבת נפלאה לך חבר ♥♥
        14/12/12 00:08:

      צטט: רונה ב 2012-12-13 23:37:28

      צטט: נעה אל-יגון 2012-12-13 14:11:55

      צטט: רונה ב 2012-12-13 13:18:07

      יעל הפמינסטית הראשונה בעולם. גבורה אמיתית . ושירך עליה מנצל את כל גדלותה

      כמדומני, הפמיניסטיות הראשונות היו חמשת בנותיו של צלפחד, מַחְלָה, נֹעָה, חָגְלָה, מִלְכָּה ותִרְצָה, הנשים הראשונות אשר זכו לרשת נחלה.

      רון כהרגלך, המילים שלך מופלאות, והיום אף יותר.

      אני מתחברת לאתונו של בלעם, הנקבה אשר פתחה פיה ולא שתקה יותר, גם זו גבורה גדולה!!! (פרוש אישי שלי)

      http://cafe.themarker.com/image/2715036/

      הן קבלו לא דרשו ולא היו מנהיגות אך איני רוצה לקלקל לרון את שירו הנפלא בויכוח מקראי עמוק

       

      גם אני לא באה לנהל ויכוחים ובטח לא לנהל בכלל :) בעיקר להסכים שהשיר נפלא ואולי להוסיף עוד מילה אחת קטנה.

      אשה (כל-אשה) הישר בעיניה תעשה. בלי קשר למה היא מקבלת או ממי, אולי חלק מהעיקר היא עצם העשייה. . .

      לא כל אחת צריכה להיות מנהיגה. או צודקת או אומרת את המלה האחרונה. יש אפילו מי שתראה בהגר סוג של כי למרות שהוחלט בשבילה איפה היא לא תחיה היא הקימה מה שהקימה.. ולסיכום מכאן, העיקר שכולנו מסכימות שהשיר נהדר!

        14/12/12 00:08:
      מדהים שירך על הדמות יעל . כמו שנאמר - הכל יש בסיפורי התנ"ך שלנו ,משם ניתן ללמוד על מאפייני הדמויות השונות . מי אמר שאנו בעידן חדש ? אני לא מכירה יעל כמו זו ! כתיבתך יחודית ומרגשת . מה נזכרת ביעל כעת .
        13/12/12 23:37:

      צטט: נעה אל-יגון 2012-12-13 14:11:55

      צטט: רונה ב 2012-12-13 13:18:07

      יעל הפמינסטית הראשונה בעולם. גבורה אמיתית . ושירך עליה מנצל את כל גדלותה

      כמדומני, הפמיניסטיות הראשונות היו חמשת בנותיו של צלפחד, מַחְלָה, נֹעָה, חָגְלָה, מִלְכָּה ותִרְצָה, הנשים הראשונות אשר זכו לרשת נחלה.

      רון כהרגלך, המילים שלך מופלאות, והיום אף יותר.

      אני מתחברת לאתונו של בלעם, הנקבה אשר פתחה פיה ולא שתקה יותר, גם זו גבורה גדולה!!! (פרוש אישי שלי)

      http://cafe.themarker.com/image/2715036/

      הן קבלו לא דרשו ולא היו מנהיגות אך איני רוצה לקלקל לרון את שירו הנפלא בויכוח מקראי עמוק

        13/12/12 20:45:
      ואנחנו מחפשים סיפורים אצל עמים אחרים בעוד שלנו יש ספר המכיל סיפורים מדהימים שכאלו..., עם מוזר, אנחנו...
        13/12/12 18:22:
      אז מה? לא יהודיה ונואפת ובסוף אפילו רוצחת, אז היא דמות חיובית או שלילית? מה היה אומר עליה בית דין?
        13/12/12 16:50:
      תגיד, יעל זו לא השרמוטה שהביאה לו בומבה בראש?
        13/12/12 15:39:
      הסיפור התנכי הידוע במעטה שירי יפה עם הרבה קישוטים פואטיים כיד הדימיון הטובה של המחבר...
        13/12/12 15:37:
      יופי של כתיבה.
        13/12/12 15:34:
      תודה רבה רוני על ההכרות המחודשת עם סיפורה המופלא של יעל אשת חבר הקיני. אוהבת מאוד את שירך. חג אורים שמח :)
        13/12/12 15:22:
      בחרת בדמות מעניינת ודי מסתורית. תודה על דברי ההסבר, וכל הכבוד על השיר. אין זה פלא שלא עסקו בנשים הנזכרות בתנ"ך החומר הקשור אליהן הוא דל ולא משכנע.
        13/12/12 14:27:
      החוזק ביכולת להיות נכבש.
        13/12/12 14:14:
      רון - נפעמת מכתיבתך - תודה על ההקדמה תודה על השיר הנפלא סופשבוע נעים
        13/12/12 14:11:

      צטט: רונה ב 2012-12-13 13:18:07

      יעל הפמינסטית הראשונה בעולם. גבורה אמיתית . ושירך עליה מנצל את כל גדלותה

      כמדומני, הפמיניסטיות הראשונות היו חמשת בנותיו של צלפחד, מַחְלָה, נֹעָה, חָגְלָה, מִלְכָּה ותִרְצָה, הנשים הראשונות אשר זכו לרשת נחלה.

      רון כהרגלך, המילים שלך מופלאות, והיום אף יותר.

      אני מתחברת לאתונו של בלעם, הנקבה אשר פתחה פיה ולא שתקה יותר, גם זו גבורה גדולה!!! (פרוש אישי שלי)

      http://cafe.themarker.com/image/2715036/


        13/12/12 14:03:
      אוהבת לקרוא אותך, כתיבה יפה חג שמח*
        13/12/12 13:43:
      שבע פעמים בלילה אחד?
        13/12/12 13:18:
      יעל הפמינסטית הראשונה בעולם. גבורה אמיתית . ושירך עליה מנצל את כל גדלותה
        13/12/12 13:02:
      יעל...דמות מאוד מיוחדת בסיפורי התנך...יפה מאוד כתיבתך..
        13/12/12 12:54:
      לפתיינות הייתה תכלית ומחיר. בעזרת התשה לוהטת כבשה את הכובש, ויצרה מציאות חדשה, טובה יותר.
        13/12/12 12:50:

      קוראים לי יעל ואני קשורה לדמותה של יעל המקראית ברגשות מעורבים.

      אל דבורה הנביאה, הישירה, העזה - אני קשורה בפשטות ואהבה.

      תודה על התזכורת הזאת החשובה עבורי,

      דווקא בעת הזאת בה אני מצוייה במאבק משפטי על ביתי.

      אגב, מקובלים אומרים שנשים בדרך כלל מתגלגות כנשים בגלגולים נוספים

      וגברים כגברים אבל על עלי הכהן נאמר שהוא גלגול של יעל המקראית

      ושמו עלי - הוא היפוך אותיות של השם יעל.

      אני מזדהה עם זה. אני מרגישה שהייתי גבר באחד או יותר מהגלגולים הקודמים שלי

      ובשונה ממה שאומרים מקובלים, אני מרגישה שרובינו היינו גם גברים וגם נשים.

        13/12/12 12:48:
      מודה ומתוודה שמחצית ממספר המילים כאן אינו נהיר לי. העושר המילולי הזה מביא אותי לחשוב כי העברית יכולה להיות שפה נהדרת
        13/12/12 12:02:

      מעט גיבורים פרטיים שלי מצאתי בתנ"ך:-

      שאול המלך הטרגי, יפתח שבשיא ניצחונו

      נאלץ להקריב את בתו.ויעל אשת חבר הקייני.

      שהתענגה על הכובש המדהים עוברה על ידו

      ובסופו של דבר רוצצה את ראשו..

      מבלי דעת כלל על מה ולמה..

      אוהבת מאד את כתיבתך.


        13/12/12 11:36:
      תודה על שיתופך וכתיבתך הנפלאה כתמיד צחיתוש
        13/12/12 11:32:
      תודה, מידע מעניין ושיר נפלא
      בהחלט דמות הראויה לשירה כתבת יפה חג שמח
        13/12/12 11:29:

      *
      תמיד אהבתי את הדמות הזו של יעל

        13/12/12 11:25:
      בדרך כלל - נשים הנזכרות בתנ"ך לא זוכות לשם ולאפיון. כאילו היו חפץ או קניין. יעל - אחת מיוצאות הדופן.
        13/12/12 11:24:
      יופי של כתיבה - מאמר ושיר. יעל אחת הנשים המרתקות בתנ"ך.

      תגובות אחרונות

      ארכיון

      תגיות

      פרופיל

      ron294
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      פיד RSS

      פיד RSS

      עשבי פרא