כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    אריק גינזבורג מוזיקה, אומנות, ארכיטקטורה הגות ספרות ובכלל

    כותב על ומשמיע מוזיקה בעיקר קלאסית,, ג'אז אבל לא רק . הגיגים על אומנות , ארכיטקטורה אבל לא רק.

    0

    מה בארכיטקטורה נחשב "מודרני"?

    1 תגובות   יום רביעי, 26/12/12, 10:23

    ''
    ''
    אדולף לוס [1870-1933]היה עוף מוזר בשדה האדריכלות; אדריכל, מסאי וגורו שמבקריו "לא ידעו איך לאכול אותו.

    הקשר ההדוק שבין פנים וחוץ היה כמעט למן ההתחלה אחד המאפיינים הבולטים שהעסיקו את אלה שחרטו את המודרניזם על דיגלם. מיס-ואן-דר-רוה באמצעות קירות זכוכית רייט באמצעות פרגולות שמגנות על ה"חדרים החיצוניים"; מיס שהביא את הפלדה ורייט ש"שבר את הקופסה". לוס לעומתם בנה קופסאות נזיריות, חסרות יופי וחן  [אחרי הכל מדובר במי שכתב את המאמר המפורסם "הקישוט הוא פשע"] רק כדי למצוא בפנים תכנית מסובכת וניפתלת [הראומפלן] , גובה שונה של כל חלל, חומרי חיפוי עשירים, [ויקרים], ריפודים בעלי הדפסים פרחוניים וצבעים חמים ...........במקרה הטוב מבלבל. מה מודרני בזה?.........הרי ארכיטקטורה מודרנית חייבת להיות מפלדה וזכוכית, פנים שהוא חוץ וחוץ שהוא פנים והנה לא זכוכית ולא פלדה ובעיקר נתק מוחלט בין פנים וחוץ. ובכן "הבגידה בערכי המודרניזם" לא רק היתה מודרנית אלא מהפכנית: הראומפלן - פריסת החללים בתלת מימד ; התכנית והחתך שהם בלתי ניפרדים..חללים שונים שלכל אחד גובה שונה. כמה אירוני מה שנחשב בעיני מבקריו כלא מודרני היה לא פחות ממהפכני. בתמונות אחת מהיצירות החשובות של לוס ואבן דרך באדריכלות המאה ה-20 בכלל הלוא היא ווילה מולר.[פראג 1928-1930]והדיכוטומיה שבין פנים וחוץ. ומנגד הפרגולה שמחזקת את הפנים והחוץ שמתבסס על קירות זכוכית והשתקפות הדק החיצוני בדלתות הזכוכית ו"מתיחת" החוץ לתוך הבית.

    דרג את התוכן:

      תגובות (1)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        16/1/13 16:56:
      *

      ארכיון

      פרופיל

      אריק גינזבורג
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין