כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / ויחי 12

    2 תגובות   יום חמישי, 27/12/12, 14:29

     להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

     

    ''
     

    יעקב ובניו יורדים למצרים

     

    וַיְחִי יַעֲקֹב בְּאֶרֶץ מִצְרַיִם

    שְׁבַע עֶשְׂרֵה שָׁנָה (מז, כח).

     

    יעקב זכה לחיות במחיצת בנו האהוב יוסף 34 שנים:

    תחילה, ב-17 השנים הראשונות של חייו

    (בפרק לז, ב בפרשת תולדות מסופר שיוסף היה בן 17

    בעת שאביו אמר לו ללכת לראות מה שלום אחיו,

    ואז נמכר לעבדות ונעלם מאביו שחשב כי חיה טרפה אותו).

    בהמשך, לאחר שיעקב ובניו התאחדו,

    חי יעקב עוד 17 שנים במצרים עם יוסף כנאמר בפסוק הנ"ל.

     

    המילה הראשונה בפסוק הפותח את פרשת השבוע, "ויחי",

    עולה בגימטריה ל-34 - מספר השנים שיעקב חי כשיוסף לידו.

    ללמדנו, שחייו האמיתיים של אדם הם רק כשהוא נמצא עם ילדיו.

     

    ''
     

    יעקב מוקף בבניו לפני פטירתו ומברך כל אחד מהם

     

    ***

     

    וַיֹּאמֶר לְיוֹסֵף: הִנֵּה אָבִיךָ חולֶה.

    וַיִּקַּח אֶת שְׁנֵי בָנָיו עִמּוֹ אֶת מְנַשֶּׁה וְאֶת אֶפְרָיִם

    וַיַּגֵּד לְיַעֲקֹב וַיֹּאמֶר: הִנֵּה בִּנְךָ יוֹסֵף בָּא אֵלֶיךָ -

    וַיִּתְחַזֵּק יִשְׂרָאֵל וַיֵּשֶׁב עַל הַמִּטָּה (מח, ב).

     

    כך מסופר על יעקב, הנקרא גם ישראל,

    שכשנכנס בנו יוסף לחדרו בערוב ימיו,

    הוא התחזק מעט וקם ממיטתו וישב.

     

    בגמרא נאמר כי "כל המבקר חולה נוטל אחד משישים מחוליו",

    כלומר ביקור חולים מקל במשהו על החולה ומעודד אותו.

     

    בפסוק הנ"ל נאמר "וישב על המטה" -

     המילה "המטה" בלי י', בגימטריה שווה 59.

    בתחילת הפסוק כתוב שאמרו ליוסף:

    "הנה אביך חולה". המילה "הנה" בגימטריה - 60.

    כשבא יוסף לבקר את אביו, הוא התעודד ואחד משישים מחוליו נעלם.

     

    ''

    יעקב מברך את נכדיו אפרים ומנשה.

    אביהם יוסף כורע גם הוא בפני אביו.

     

     

    ***

     

    וְעֵינֵי יִשְׂרָאֵל כָּבְדוּ מִזוֹקֶן לא יוּכַל לִרְאוֹת.

    וַיַּגֵּשׁ אותָם אֵלָיו וַיִּשַּׁק לָהֶם וַיְחַבֵּק לָהֶם (מח, י).

     

    מדובר על יעקב שלפני מותו חיבק את נכדיו

    אפרים ומנשה, בניו של יוסף.

    על יצחק אבינו מסופר, שלאחר שהתעוור אמר ליעקב בנו:

    "גשה נא ושקה לי בני".

    כך גם יעקב בפסוק הנ"ל נישק וחיבק את נכדיו

    משום שהתקשה לראותם.

     

    כשאדם בריא, הוא מתקשר אל האחר בעזרת עיניו.

    אבל משאובד חוש הראיה - ההתקשרות היא באמצעות מגע גופני.

     

    אם אנשים יעצמו לעתים את עיניהם, אמר הרהמצ"ז,

    הם יראו פחות את מגרעות חבריהם -

    ואז יתקרבו אליהם ויביעו את אהבתם לא רק במבט חם

    אלא גם ובעיקר בחיבוק עז.

     

    ''
     

    יעקב מברך את בניו לפני מותו

     

    ***

     

    שִׁמְעוֹן וְלֵוִי אַחִים כְּלֵי חָמָס מְכֵרותֵיהֶם. 

    בְּסוֹדָם אַל תָּבוֹא נַפְשִׁי, בִּקְהָלָם אַל תֵּחַד כְּבוֹדִי

    כִּי בְאַפָּם הָרְגוּ אִישׁ וּבִרְצוֹנָם עִקְּרוּ שׁוֹר (מט, ו).

     

    אפם - פירושו כעסם (כמו בביטוי "אף וחימה").

    אבל, לפעמים אפשר להרוס מישהו על ידי אף ממש:

    למשל, כששואלים על אדם מסוים הזקוק להלוואה

    אם אפשר לסמוך עליו שיחזיר אותה,

    והנשאל מעווה את אפו: די בכך כדי שהשואל יבין

    שהאיש לא אמין - ולכן לא יעזור לו.

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        28/12/12 09:04:
      תודה על הפרשנות היפה והפוסט המשובח. אזלו כוכבי,אשוב לככב בהמשך שבת חמימה ונעימה צחיתוש
        28/12/12 05:53:
      תודה תודה ..........יופי של רעיונות השבוע .......ווארטים נפלאים

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין