כותרות TheMarker >
    ';

    תגובות (1)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      20/1/17 15:33:

                 ''

       פריט מפסל הרימון - ברונזה על אבן


    גן הפסלים שבעת המינים בקרני-שומרון - האמנית הפסלית דרורית סן שטסל


    היצירה הפיסולית של הרימון מכילה סמלים ותכנים מגוונים

    החל מעיטור מעיל הכהן הגדול

    שהכיל רימון ופעמון רימון ופעמון...

    ועד לרימוני הזהב בראש עמודי שלמה: יכין ובעז.  

    דרך אמרות חז"ל, כמו "תינוקות של בית רבן היושבין שורות שורות

    כמו שמסודרין גרגרי הרימון ועוסקין בתורה".  


    היצירה הפיסולית של התאנה מחומרים כמו;

     

    ברזל אבן וזכוכית מכילה מגוון רחב של מסרים


    כגון:  סיפורו של ש"י עגנון המבוסס על מדרשים תלמודיים

     

    על הקשר בין פרי התאנה


    הבשל לחלב עזים שופע.

     

    בלב התאנה גדולת הממדים נותרו פעמונים המסמלים


    את עדר העזים שעבר במקום והותיר את צלילי דינדון הפעמונים...


              '' 

    פיוזינג זכוכית  - סיפור על עז שנזונה מפרי עץ התאנה  של א"י

         ושפע החלב טעים שהבריא אפילו זקן חולה בגולה

     

     

    האם סמל מרכזי של הציונות - נטיעת עצים


    התחלף והיום הדגש על בעיצוב סביבתי

     

    המכיל פרשנות אמנותית? וערכי שימור הסביבה?



    האם מספיק תחליף ויזואלי כמו; יער מעצי פלסטיק ירוקים 


    הוא שחשוב לא פחות המרכיב בעל המטען הסמבולי?

     

    הנשען על מטען תנכ"י, תרבותי, היסטורי, ספרותי וכד'?

    0

    אלו נטיעות? ביטוי אמנותי ופיסול סביבתי

    1 תגובות   יום שבת, 5/1/13, 21:55

    ''

     

    דרורית סן / רימון מבוקע (פיסול סביבתי)

     

    ''

     

    ריקוד מול  שקדיה פורחת - דרורית San שטסל 


     

     

     

    הרבה סודות כמוסים ורזים נסתרים


    אופפים ועוטפים את חג האילנות

     

    כחג שמקורותיו קבליים.

     


    אבל בואו להתמקד דווקא

     

    בפריחה הגלויה של השקדייה


    המקדימה את כל שאר עצי הפרי בפריחה לבנה


    כמו כלה יפיפה, 


    שחברותיה רוקדות מולה בשמחה

     

    לשמחה בשמחת הכלולות.


     

     

     

    ''

     בוסתן פריחת עצי שקד - דרורית San שטסל 

     

    לצד עצי פרי,

     

    אמנים נוטעים בארצנו

     

    `עצים אמנותיים`,


    שנוכחותם מעשירה ומגוונת את הנוף

     

    מוסיפה לצבעוניות לארץ

     

    ומעבירה מסרי תרבות מקומיים.

     

     

              תוצאת תמונה עבור דרורית סן שקדיה

     

     

    מעשהו הראשון של הקב"ה

     

    לאחר בריאת העולם

     

    היה נטיעת עצים:


    "וַיִּטַּע ה` אֱ-לֹהִים גַּן בְּעֵדֶן מִקֶּדֶם" (בראשית ב, ח);


    ובהמשך הוא מצמיח כל עץ נחמד למראה.

     


    כך גם מצווים בני ישראל בהיכנסם לארץ לעסוק במטע תחילה:

    "וְכִי-תָבֹאוּ אֶל-הָאָרֶץ וּנְטַעְתֶּם כָּל-עֵץ מַאֲכָל" (ויקרא יט, כג).

    אנו מצווים גם שלא לכרות עצים: "לֹא-תַשְׁחִית אֶת-עֵצָהּ לִנְדֹּחַ עָלָיו גַּרְזֶן,

    כִּי מִמֶּנּוּ תֹאכֵל וְאֹתוֹ לֹא תִכְרֹת, כִּי הָאָדָם עֵץ הַשָּׂדֶה לָבֹא מִפָּנֶיךָ בַּמָּצוֹר?".

     

     

    כמו אבות אבותינו אף עד לימינו עוסקים אנו בנטיעות,

    העץ משמש אותנו לרוב צרכינו: מעניק צל בארצנו החמה, דו תחמוצת הפחמן,

    מזון, בגדים, חבלים, חימום, מחסה, כלי עבודה

    וחומר ליצירות אמנותיות ועוד - בשל כך הוא מוערך עד היום.

    ישראל היא הארץ היחידה בעולם שמספר העצים בה גדל...

    כשמרבית העצים והיערות בעולם נוצלו לתעשיות שונות.

    היא גם היחידה בעולם, שבה יש חג לאילן,

    אנשיה מצווים לא רק לנטוע עצים פעם אחת בשנה

    אלא גם בכל הזדמנות חגיגית חשובה.

     

    האם ניתן לומר שהאמנים בני זמננו "נוטעים" יצירות סביבתיות

    כמו ממשיכים את דרכי הנטיעות?

     

     


     

     

    על תוואי הדרך העתיקה שעברה על גב ההר, היא "דרך האבות",

    סמוך לארמון יהויכין מסוף תקופת בית ראשון.

    שלושה עמודים שעליהם נטועים שלושה עצי זית בני מאות שנה שהוצבו במקום.

     

    יש במקום שלושה עמודים, שלושה עצים, שלושה שבילים ושלושה שערים.

    האתר אף משקיף לעבר ירושלים מצד אחד,

    לבית לחם בצד השני

    ולעבר מדבר יהודה בצד השלישי.

    מלבד המשמעויות הרבות הגלומות במספר שלוש,

    האמן ביקש להתייחס לשלוש הגלויות:

    גלות מצרים, גלות בבל וגלות רומא.

    השער האחד מורכב משתי פירמידות 

    שמתוך כל אחת מהן עולה עץ זית.


    פירמידות מזכירות לנו את שהיית עם ישראל בגלות מצרים.

    שער הכניסה מכיוון קבר רחל הנמצא במבואות בית לחם.

    השער מעוטר בעצי ברוש המסמלים מוות,

    ומרמזים לקבר רחל המבכה את בניה,

    קבר שעל ידו עברו הגולים לבבל.


    שער הכניסה ממזרח מוביל מהר הרודיון וממדבר יהודה.

    מדרגות הכניסה לשביל מעוצבות בדומה להר ההרודיון,

    בצורת כיפה עגולה קטומה.

    שביל זה בא לסמל את גלות רומא, 

    שכן בהר המלאכותי הרודיון

    בנה המלך הורדוס ארמון מפואר.

    האמן פיזר מסביב בצורה קונצנטרית 200 עצי זית

    שלוקטו מכל רחבי העולם: ספרד, יוון, ארה"ב,

    ארגנטינה, מקסיקו, תורכיה ועוד.

    הפארק כסמל לאחווה ושלום.

     

     

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין