כותרות TheMarker >
    ';

    חביתה

    רשימות מהמחבת, מהלב ומעוד מקומות - בקצור, קולינריה ספרותית וחיים

    0

    על פשר ופשרה ועל הבחירות גם

    71 תגובות   יום שני, 7/1/13, 14:37

    "ומי יודע פשר דבר" קהלת ה' א'

     

    כבר מזמן אני חולמת על  שעה פנויה  בשבוע, שאוכל להקדיש ללמודי ערבית. התחלתי לחפש קורסים ברשת ואפילו מצאתי כמה שעורי חינם שהשתתפתי בהם.

    מיד, מצוידת בשלושה, ארבעה משפטים , החלטתי לפתוח את הפה ולהתאמן באוזני מי שרק אוכל.

     

    בירושלים לא חסרים  דוברי ערבית.

     

    אחד מקורבנותי הראשונים היה ואליד, עובד ירקן, ממיין, סוחב, מסדר את הירקות.

    גאה בעצמי, פצחתי, ב-'מה נשמע?' בערבית. מיד זכיתי בחיוך רחב ועוד הטבות, כמו הסרת עלים מצרור הצנוניות והמלצה על ארגז אבוקדו טרי, חבוי.

     

    ספרתי לו שאני לומדת ערבית וואליד התרשם והוסיף לי  נקודות זכות, כששמע על השפות שאני יודעת. מיד עשינו עסק. כל פעם שאגיע לירקן, הוא ילמד אותי שלוש מלים בערבית ואני אלמד אותו בתמורה שלוש מלים באנגלית.

     

    השעורים נפסקו די מהר,  כבר שבועיים לא ראיתי אותו. אבל השיחה שהיתה לנו לא מרפה ממני.

     

    דברנו על דא ועל הא, מלה ועוד מלה. דברנו על השוני בין אנשים ושפות, דברנו עלינו ועל הערבים, על השונה ועל המשותף,  על היהדות ועל האסלאם ועל אללה, ופתאום ואליד שאל, כיוון שנדמה היה לו, שאני  איזו בת סמכא,

    "תגידי, מה אללה רוצה ממני, איך אני יודע, מה אללה רוצה ממני? יענו, ממני, מוואליד?"

     

    נשתלתי.

     

    "נו, ומה אתה חושב, שהוא רוצה ממך?" חסרת אונים ניסיתי  למשוך זמן, ובלבד לומר איזה דבר ולא להרוס את דמוי החכמה, שהעניק לי בשאלתו.

     

    "לא יודע, ואללה לא יודע." עמד ואליד על אי ידיעתו.

    גם אני לא יודעת, חזקתי את דבריו, אולי תבדוק, תבדוק עם עצמך, תחשוב על זה, תחפש בלב שלך, אולי בלב תמצא  תשובה

     

    ואני כבר מפליגה לספרים ולפילוסופים הגדולים ול"אדם מחפש משמעות" ולמשוררים ולסופרים ו"ללב המאפיליה" ולקאמי, ולאדם הראשון המגורש מגן העדן ומחפש  כיוון ללכת, שיורו לו הדרך, ולאברהם היהודי הראשון, שמוצא לאן ללכת, ולפוקו, להבדיל, ולחנה ארהנט ולאתי הילסום, שמצאה אלוהים בתוכה גם בפלנטת הרוע שבמחנה המוות, ולהָאבֶל ולצ'סלב מילוש ולפטוצ'קה, שידעו למצוא את רוח האדם, למרות שהיתה שבויה במשטרים הטוטליטריים, ולניטשה, לנצרות  ולאיסלאם ובכלל לכל הדתות ולגדולי התרבות, להלכה, למדרש ולאגדה ולכל שאר החוכמות והחכמים, שכולם מנסים למצוא איזו משמעות, אם בטוב ואם ברע, אם בקיים ואם בנסתר, אם בהמצאת אלוהים ואם  בהמתתו ובלבד למצוא אילו תשובות, כיוון, פשר -  בשביל מה ולמה הגענו לכאן, מה מותר האדם מהבהמה ואם בכלל,  ומה עלינו לעשות פה בעולם הזה, חוץ מלרוץ אחרי הזנב שלנו ולהתלחם ולשאול "כמה".

    הכוונת הלב -  כמו הכוונת פסנתר – כך מגדיר רילקה את אלוהים ב"מכתבים למשורר צעיר"

     

    אבל למה אני מבלבלת לעצמי ולכם את המח עם רילקה ועוד חכמים מול ואליד, שמבין שעליו למצוא פשר, אף שלא מצא אותו עדיין. ואולי הוא מבין, שהדרך לפשר עוברת ב"אין פשר" , בשאלה ובתהייה. ובווהו, שרק דרכם אפשר להגיע  למשמעות.

    שעליו לחפש, לשאול ולדלות מתוכו  את ה"בשביל מה" הוא בא לעולם' ומה אללה רוצה ממנו. כמו שאומר הרמב"ם "...ועלינו לבכר את בקשת החכמה על השגת החכמה..."

     

    אז מה זה הפשר הזה? "ומי יודע פשר דבר" (קהלת ה', א).

     

    אני  משתהה אצל  אבן שושן, שמסביר פשר כפתרון, פרוש ובאור.

    ומיד מתחת לפשר ואחריו נמצאת פשרה. שלא לשמה, אני מגיעה אליה:

     

    "פשרה (מן פשר..) הסכם על ידי ותורים מסוימים בין רבים..."

    אבן שושן  מצטט את תספתא באבא מציעא ג ה :

    "זה אומר מאתיים שלי וזה אומר מאתיים שלי, נותן לזה מנה ולזה מנה והשאר לא יתן להם עד שיעשו פשרה ביניהם."

     

    ועוד הוא מביא צטטות מסנהדרין ש"יפה כח הפשרה מכח הדין"..

     

    כמו תמיד אני נדהמת מהעברית, שבה הפשר והפשרה מקורם באותו שרש, ואולי לא בכדי,  הפשר או המשמעות, שהאדם יכול להעניק לקיומו אינם אלא בפשרה עם זולתו,  עם מי שמולו ונגדו.

     

    "ראשית אני מגדיר את עצמי כפטריוט ישראלי," אומר יובל דיסקין, ראש השב"כ בשנים 2005-2011 בראיון לדרור מורה, ראיון שפורסם בידיעות אחרונות ב-5.1.2013, "ואני מאלה שמאמינים בכל מאודם ש'אין לי ארץ אחרת' זה לא רק משפט בשיר. אני גם 'נץ ביטחוני' מתוך הכרה עמוקה שאין מקום לחולשה ולחלשים באזור שבו אנו חיים. אבל דווקא לאחר כל השנים שבהן לחמתי בטרור, וראיתי כל כך הרבה מוות וקטל בשדות הקרב, ברחובות הערים בישראל, בסמטאות מחנות הפליטים והכפרים בגדה וברצועה ובלבנון – יש רגע שאתה מבין שחייבים לעשות הכל, אבל הכל, על מנת למצוא דרך אחרת, דרך של הידברות ושל פשרה, כדי לנסות להבטיח סיכוי לעתיד טוב יותר לילדינו..." (ההדגשות שלי).

     

    לא רק עתיד טוב, אלא עתיד בכלל, לא רק לילדינו, אלא גם לילדי השכנים, לא רק לילדים, אלא לאנשים בכלל, לא רק לאנשים אלא לחיים עצמם -  הסכוי האחד והיחיד לחיים הוא בפשרה

    פשר הקיום האנושי הוא בפשרה.

     

    כיוון שהבחירות או טו טו כאן, רוצו לראות את הסרט "שומרי הסף" של דרור מורה. הסרט  מוקרן עכשיו בסינמטקים ברחבי הארץ.

     

    שישה ראשי שב"כ מרואיינים בסרט החובה: 

    אברהם שלום, ראש השב"כ בשנים 1980-1986, יעקב פרי, ראש השב"כ בשנים 1988-1994,  כרמי גילון ששרת בתפקיד בין 1994 ל-1996, עמי איילון ששרת בשנים 1996-2000,  אבי דיכטר, ראש השב"כ בין 2000 ל-2005 ויובל דיסקין, שכבר צטטתי אותו.

     

    רק אחרי שתשמעו אותם,  רק אחרי שתטולטלו כמו כל מי שראה את הסרט, לא בגלל תגליות מרעישות שאינן ידועות, אלא בשל משקלם של הדוברים בו, אנשים שעמדו בראש השב"כ, שנלחמו בטרור בכל אמצעי, כשר ופחות כשר, אנשים שהכריחו אחרים לבגוד ונתנו הוראות חסול כדי למגר טרור.

    עדותם היא שנותנת משנה תוקף לידוע, שהופך בפיהם לנאבוט בראש.

     

    "מדינה השולטת על אוכלוסיה עוינת של מיליון זרים," מצוטט בסרט ישעיהו ליבוביץ, שאמר את הדברים כבר ב-1968, "תהיה בהכרח מדינת שב"כ, עם כל מה שמתחייב מזה, כהשלכות על רוח החינוך, על חופש הדבור והמחשבה ועל המשטר הדמוקרטי. השחיתות האופיינית לכל משטר קולוניאלי תדבק גם במדינת ישראל. המנהל יצטרך לעסוק בדכוי תנועת מרי ערבית מזה וברכישת קוויזלינגים, בוגדים ערבים מזה."

     

    יובל דיסקין מסכים במפורש עם הדברים ואברהם שלום מצהיר, שיש לדבר עם כולם, כולל החמאס, הג'יהאד ואחמנידג'אן

     

    רק אז, בתום הסרט, אחרי שתפנימו שדעותיהם של השישה  לא רחוקות מדעותיו של ליבוביץ, אם לא תארזו את המזוודות ותברחו מכאן -  הכניסו את הפתק שלכם לתיבת הקלפי.

    ובחרתם בחיים.

     

    אגב, הסרט זכה במוצאי שבת בפרס סרט התעודה הטוב ביותר מטעם איגוד מבקרי הקולנוע האמריקאי.

    כמו כן נבחר "שומרי הסף" לסרט התעודה הטוב ביותר מטעם איגוד המבקרים של לוס אנג'לס, זכה במקום השני בתחרות המקבילה שמקיים איגוד המבקרים של ניו יורק, והוא מועמד  לפרס היוקרתי של  איגוד המפיקים האמריקאי

    זאת ועוד, ל"שומרי הסף"  יש סכוי להיות בין חמשת הסרטים, שיתחרו על פרס האוסקר לסרט התעודי הטוב ביותר.

    דרג את התוכן:

      תגובות (71)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        24/1/13 23:41:
      הערה קטנה - בחיבור בין "פשר" ל"פשרה" נמצא גם "אפשר".
        24/1/13 23:20:

      צטט: אביטל מרמלשטיין 2013-01-24 23:02:47

      והנה גם קוהוט המופלא, אותו ציטטתי בהתיחסותי שלי לסרט, מקשר בין הצורך להבין את פשרה של פגיעה נרקיסיסטית לבין המסוגלות שלנו לעשות פשרות:

       

      "אני מאמין כי אפשר שהבנת העוצמה והמשמעות של זעם נרקיסיסטי, פִשרה של פגיעה נרקיסיסטית לגבי יחידים ואוכלוסיות – כשכול זה מסתנן דרך האוניברסיטאות אל כותבים בענייני מדע אל העיתונים ואל אמצעי התקשורת הפופולאריים – עשויה לטווח ארוך, ויתכן שלאו דווקא ארוך מדי, לחולל השפעה מועילה על מסוגלותנו לשאת פגיעות נרקיסיסטיות מבלי להזדקק לזעם רצחני, מבלי שיהיה עלינו להיוותר לעד בלתי מסוגלים לפשרות".

       

      תודה על השיתוף בהתבוננות שלך על הסרט.

      נהניתי מהתוספת והציטטה. תודה רבה

       

       

       

       

      והנה גם קוהוט המופלא, אותו ציטטתי בהתיחסותי שלי לסרט, מקשר בין הצורך להבין את פשרה של פגיעה נרקיסיסטית לבין המסוגלות שלנו לעשות פשרות:

       

      "אני מאמין כי אפשר שהבנת העוצמה והמשמעות של זעם נרקיסיסטי, פִשרה של פגיעה נרקיסיסטית לגבי יחידים ואוכלוסיות – כשכול זה מסתנן דרך האוניברסיטאות אל כותבים בענייני מדע אל העיתונים ואל אמצעי התקשורת הפופולאריים – עשויה לטווח ארוך, ויתכן שלאו דווקא ארוך מדי, לחולל השפעה מועילה על מסוגלותנו לשאת פגיעות נרקיסיסטיות מבלי להזדקק לזעם רצחני, מבלי שיהיה עלינו להיוותר לעד בלתי מסוגלים לפשרות".

       

      תודה על השיתוף בהתבוננות שלך על הסרט.

       

       

       

        17/1/13 20:47:

      צטט: תכלת 2 2013-01-16 21:00:17

      יש צורך לקרוא את דברייך יותר מפעם אחת, סימן שמצאתי חברה. מוכנה? בהמשך אכנס יותר לעומק.

       תודה רבה, זה כפי הנראה נכון. זה לפעמים מקשה על הקורא

        16/1/13 21:00:
      יש צורך לקרוא את דברייך יותר מפעם אחת, סימן שמצאתי חברה. מוכנה? בהמשך אכנס יותר לעומק.
        12/1/13 01:18:

      צטט: מושיקו החמוד 2013-01-11 21:12:00

      יפה

      תודה רבה

       

        12/1/13 01:17:

      צטט: Shimon Rosenberg 2013-01-11 14:55:18

      מילים כדורבנות. אני יכול כהרגלי המגונה לענות בהרחבה, להסכים עם דברים רבים מאוד,להסכים ולא לסכם.

      כמה מילים בכל זאת על פשרה:

      אמנם בלי פשרה קשה  מאוד ואולי לא יתכן להגיע לפתרון המקובל ומוסכם על שני הצדדים

      אז מה הבעיה? -

      זהו, שדרושים שניים לטנגו. שני צדדים שמוכנים לפשרה.

      כיום איני רואה גם צד אחד. ומהו "צד"? מי למשל באמת נציגו האוטנטי של העם הפלסטיני? - הרש"פ של אבו מאזן או חמא"ס  

      ומה משמע פשרה? כמה יכול לוותר כל צד? האם משמעה הגעה לעמק השווה או שיש צד שצריך לוותר יותר. הרבה יותר?

      ואם כן מה הם גבולות הפשרה שיכולה חמאס לקבל? על זה, אגב, אני יכול לענות: ישראל בגבולות 67 ללא כל סטיה, כולל סילוק ההתנחלויות, השבת ירושלים וזכות השיבה. בתמורה להודנה (שביתת נשק).

      אגב, אם אני מוכן לכך, האם משמע הדבר ש"התפשרתי"? או נכנעתי"?

      או שמא "בחרתי" - מהטעמים שלי, משיקולים ואינטרסים של מה שנכון עבורי ולמעני - בבחירה מדינית (וחברתית), אסטרטגית, אידיאולוגית הנכונה ביותר לעתידה של המדינה שלי! ואם כן, האם זו פשרה?

      תודה על ההרחבה שלך. אני חושבת שאלו שצריך לדבר אתם, חלק מהם יושבים בבתי הסוהר, בסופו של דבר נצטרך לדבר אתם, אחד מהם הוא ברגותי, למשל. תוך כדי הדבורים, אני יכולה רק לקוות שתיווצר הפשרה. ברור שדבר אינו בטוח, אבל יש לנסות וברצינות. יש ליצור אווירה של שתוף פעולה ורצון כן בפשרה.

       

        12/1/13 01:11:

      צטט: imsen 2013-01-11 15:40:23

      צטט: באבא יאגה 2013-01-10 19:05:27

       

       אני מוכנה לקבל את הכינויים שלך אהבל, חולה, ואפילו שומו שמים, שמאלן, תוסיף לזה רק סיומת נקבה, ברשותך, ולמרות היוהרה כדאי שתראה את הסרט.

       

       

      אני מתנצל, סליחה!

      זה לא אישי.

      אני מעריכה זאת,   מבינה שזה לא אישי

        11/1/13 21:12:
      יפה
        11/1/13 15:40:

      צטט: באבא יאגה 2013-01-10 19:05:27

       

       אני מוכנה לקבל את הכינויים שלך אהבל, חולה, ואפילו שומו שמים, שמאלן, תוסיף לזה רק סיומת נקבה, ברשותך, ולמרות היוהרה כדאי שתראה את הסרט.

       

       

      אני מתנצל, סליחה!

      זה לא אישי.

        11/1/13 14:55:

      מילים כדורבנות. אני יכול כהרגלי המגונה לענות בהרחבה, להסכים עם דברים רבים מאוד,להסכים ולא לסכם.

      כמה מילים בכל זאת על פשרה:

      אמנם בלי פשרה קשה  מאוד ואולי לא יתכן להגיע לפתרון המקובל ומוסכם על שני הצדדים

      אז מה הבעיה? -

      זהו, שדרושים שניים לטנגו. שני צדדים שמוכנים לפשרה.

      כיום איני רואה גם צד אחד. ומהו "צד"? מי למשל באמת נציגו האוטנטי של העם הפלסטיני? - הרש"פ של אבו מאזן או חמא"ס  

      ומה משמע פשרה? כמה יכול לוותר כל צד? האם משמעה הגעה לעמק השווה או שיש צד שצריך לוותר יותר. הרבה יותר?

      ואם כן מה הם גבולות הפשרה שיכולה חמאס לקבל? על זה, אגב, אני יכול לענות: ישראל בגבולות 67 ללא כל סטיה, כולל סילוק ההתנחלויות, השבת ירושלים וזכות השיבה. בתמורה להודנה (שביתת נשק).

      אגב, אם אני מוכן לכך, האם משמע הדבר ש"התפשרתי"? או נכנעתי"?

      או שמא "בחרתי" - מהטעמים שלי, משיקולים ואינטרסים של מה שנכון עבורי ולמעני - בבחירה מדינית (וחברתית), אסטרטגית, אידיאולוגית הנכונה ביותר לעתידה של המדינה שלי! ואם כן, האם זו פשרה?

        10/1/13 19:06:

      צטט: יסינראל 2013-01-10 18:50:08

      אהבתי מאוד את הצירוף בין המעשה האישי שלך [ללמוד ערבית], למעשה החברתי [לתקשר בערבית] לבין ההפלגה אל הפוליטי. זה משולש מושלם, עמל של פירמידה. [שושן]

      תודה רבה על המחמאה וההתיחסות

       

        10/1/13 19:05:

      צטט: imsen 2013-01-10 17:57:15

      צטט: באבא יאגה 2013-01-08 22:30:14

      צטט: imsen 2013-01-08 16:02:35

      שימו לב כולכם!

      צריך לעשות פשרה.

      אבל לא לוותר. אסור!

       

      את הבנת? אתה הבנת?

       

      מי שמוותר בשם הפשרה, ועוד מראש, הלך עליו.

      וזהו 'פשר' הוויתור.

       

      מי לא הבין?!

       

      מי אמר שצריך לוותר מראש?

       צריך לדבר!

      "צריך לדבר עם כל אחד, ואז מתברר שהוא לא אוכל זכוכית ואני לא שותה נפט" צטטתי את אברהם שלום  מהזכרון.

      ואיך אפשר לעשות פשרה בלי לוותר?  אולי תדגים בגדול! 

       

       

      יש כמה בעיות.

      א. את אומרת: "מי אמר שצריך לוותר מראש?" מי אמר?? מצדדי הפשרה הם שאומרים, וגם עושים, כל הזמן.

      ב. את אומרת: "איך אפשר לעשות פשרה בלי לוותר?" זהו משפט בלתי קוהרנטי, ועמך הסליחה. כאשר הנך עומד מול יריב בלתי מתפשר (כן, בלתי מתפשר, מי לא הבין?), ומציע לו: "בוא, אני אוותר לך", והוא מצדו מקבל בשמחה את וויתוריך ועוד מקשיח את עמדותיו. הרי צריך להיות כבר ברור לך לאן הוליך הוויתור. אם לא ברור לך, אתה כנראה אהבל, או חולה, או שניהם יחד, ובמילה אחת - שמאלן.

      ג. ציטוט: "צריך לדבר, ואז יתברר שהוא לא אוכל זכוכית ואני לא שותה נפט". נכון 1000 אחוז. מה שיתברר הוא שאנחנו אוכלים זכוכית והם שותים נפט...

       

      אי אפשר לכפות פשרה על יריבך.

      מי לא הבין!

      מי שלא הבין שילך ויתפשר לו לבד...

      אתה מעביר את הכדור לצד שממול ואומר,  הם לא מתפשרים, אבל מדבריך אנימבינה, שאתה גם כן אינך מוכן להתפשר. הרי אינך מכבד גם את מי שאינו חושב כמוך

       אני מוכנה לקבל את הכינויים שלך אהבל, חולה, ואפילו שומו שמים, שמאלן, תוסיף לזה רק סיומת נקבה, ברשותך, ולמרות היוהרה כדאי שתראה את הסרט.

        10/1/13 18:50:
      אהבתי מאוד את הצירוף בין המעשה האישי שלך [ללמוד ערבית], למעשה החברתי [לתקשר בערבית] לבין ההפלגה אל הפוליטי. זה משולש מושלם, עמל של פירמידה. [שושן]
        10/1/13 17:57:

      צטט: באבא יאגה 2013-01-08 22:30:14

      צטט: imsen 2013-01-08 16:02:35

      שימו לב כולכם!

      צריך לעשות פשרה.

      אבל לא לוותר. אסור!

       

      את הבנת? אתה הבנת?

       

      מי שמוותר בשם הפשרה, ועוד מראש, הלך עליו.

      וזהו 'פשר' הוויתור.

       

      מי לא הבין?!

       

      מי אמר שצריך לוותר מראש?

       צריך לדבר!

      "צריך לדבר עם כל אחד, ואז מתברר שהוא לא אוכל זכוכית ואני לא שותה נפט" צטטתי את אברהם שלום  מהזכרון.

      ואיך אפשר לעשות פשרה בלי לוותר?  אולי תדגים בגדול! 

       

       

      יש כמה בעיות.

      א. את אומרת: "מי אמר שצריך לוותר מראש?" מי אמר?? מצדדי הפשרה הם שאומרים, וגם עושים, כל הזמן.

      ב. את אומרת: "איך אפשר לעשות פשרה בלי לוותר?" זהו משפט בלתי קוהרנטי, ועמך הסליחה. כאשר הנך עומד מול יריב בלתי מתפשר (כן, בלתי מתפשר, מי לא הבין?), ומציע לו: "בוא, אני אוותר לך", והוא מצדו מקבל בשמחה את וויתוריך ועוד מקשיח את עמדותיו. הרי צריך להיות כבר ברור לך לאן הוליך הוויתור. אם לא ברור לך, אתה כנראה אהבל, או חולה, או שניהם יחד, ובמילה אחת - שמאלן.

      ג. ציטוט: "צריך לדבר, ואז יתברר שהוא לא אוכל זכוכית ואני לא שותה נפט". נכון 1000 אחוז. מה שיתברר הוא שאנחנו אוכלים זכוכית והם שותים נפט...

       

      אי אפשר לכפות פשרה על יריבך.

      מי לא הבין!

      מי שלא הבין שילך ויתפשר לו לבד...

        10/1/13 11:19:

      צטט: צלילי הלב 2013-01-10 02:11:10

      צטט: באבא יאגה 2013-01-09 22:01:24

      צטט: שלויימה 2013-01-09 21:39:42

      אני ברחתי לפני עשרים ומשהו שנים, יש לי שלושה בנים שגדלים כמו כל ילד אחר בעולם בלי ערבים ופלשתינאים ובלי תג מחיר והתנחלויות פשוט חיים ונותנים לחיות. כנראה צריך לברוח רחוק בכדי למצוא משמעות במה שאמר הלל הזקן "את מה ששנוא עליך על תעשה לחברך" זו כל התורה...

      אני מבינה אותך!

      ואף על פי כן לא אברח,  וגם לבני לא נתתי לברוח. כיוון שלא נולדתי כאן, וחוויתי עולם שבו לא הייתי כמו כל ילדה אחרת,עולם שלא אהב אותי כיהודיה, אני יודעת, שאין לי ארץ אחרת, לתומי ולבושתי אני נלחמת על פניה של הארץ הזאת, נכון, למרבה הכאב, לא בהצלחה גדולה.



      לי נורא קשה עם התגובה של שלויימה!!!  ומבלי להכיר אותו ואת סיבותיו לבריחתו ותראי את השעה, אבל לאחר מחשבה קצרה לא התאפקתי ואני כותבת: מי שאינו חווה מה היא האנטישמיות חבויה  וגלויה בחייו ולא שתה אותו מהינקות, קם ובורח לגלות אחרת וגוזר על ילדיו אותה היסטוריה העצובה  של להיות שונה ומוקצה וזה עוד יגיע!!! 

      וכן, מולדת יש אחת ואין לנו ארץ אחרת,  ואומר בפשטות, שאת האמא לא עוזבים, לא מחליפים, ועצוב לי על בניו של שלויימה וההפסד כולו שלהם.

      וזה לא  לתומך ולא לבושתך אלאונורה , שאת נלחמת על הבית שלך, על פניה של הארץ שלך!! כך כל אחד מאיתנו חייב לנהוג כך, ולצערי שלויימה הוא לא היחיד שחושב כך ואני אומר לו, "שלוימה, ככה לא בונים מולדת, ואולי גם נתת לי לנו חומר למחשבה העמוקה שחלק מהעם  באמת אינו בשל להחזיק בחתיכת אדמה הזאת כי לא מגיע לו! ! "

      אני חושבת, שמגיע לכולם!. אני שמחה שגם לשלוימה יש כאן ארץ מולדת ראשונה או שניה או שלישית.  כן מבינה את שלוימה ואת  צערו. אני מכבדת את בחירתו של כל אדם ואני מחבקת מי שיושב ואבק כא ן ומי שבחר להאבק  מבחוץ על פניה של הארץ הזאת.

       

       

        10/1/13 02:11:

      צטט: באבא יאגה 2013-01-09 22:01:24

      צטט: שלויימה 2013-01-09 21:39:42

      אני ברחתי לפני עשרים ומשהו שנים, יש לי שלושה בנים שגדלים כמו כל ילד אחר בעולם בלי ערבים ופלשתינאים ובלי תג מחיר והתנחלויות פשוט חיים ונותנים לחיות. כנראה צריך לברוח רחוק בכדי למצוא משמעות במה שאמר הלל הזקן "את מה ששנוא עליך על תעשה לחברך" זו כל התורה...

      אני מבינה אותך!

      ואף על פי כן לא אברח,  וגם לבני לא נתתי לברוח. כיוון שלא נולדתי כאן, וחוויתי עולם שבו לא הייתי כמו כל ילדה אחרת,עולם שלא אהב אותי כיהודיה, אני יודעת, שאין לי ארץ אחרת, לתומי ולבושתי אני נלחמת על פניה של הארץ הזאת, נכון, למרבה הכאב, לא בהצלחה גדולה.



      לי נורא קשה עם התגובה של שלויימה!!!  ומבלי להכיר אותו ואת סיבותיו לבריחתו ותראי את השעה, אבל לאחר מחשבה קצרה לא התאפקתי ואני כותבת: מי שאינו חווה מה היא האנטישמיות חבויה  וגלויה בחייו ולא שתה אותו מהינקות, קם ובורח לגלות אחרת וגוזר על ילדיו אותה היסטוריה העצובה  של להיות שונה ומוקצה וזה עוד יגיע!!! 

      וכן, מולדת יש אחת ואין לנו ארץ אחרת,  ואומר בפשטות, שאת האמא לא עוזבים, לא מחליפים, ועצוב לי על בניו של שלויימה וההפסד כולו שלהם.

      וזה לא  לתומך ולא לבושתך אלאונורה , שאת נלחמת על הבית שלך, על פניה של הארץ שלך!! כך כל אחד מאיתנו חייב לנהוג כך, ולצערי שלויימה הוא לא היחיד שחושב כך ואני אומר לו, "שלוימה, ככה לא בונים מולדת, ואולי גם נתת לי לנו חומר למחשבה העמוקה שחלק מהעם  באמת אינו בשל להחזיק בחתיכת אדמה הזאת כי לא מגיע לו! ! "



       

        9/1/13 22:01:

      צטט: שלויימה 2013-01-09 21:39:42

      אני ברחתי לפני עשרים ומשהו שנים, יש לי שלושה בנים שגדלים כמו כל ילד אחר בעולם בלי ערבים ופלשתינאים ובלי תג מחיר והתנחלויות פשוט חיים ונותנים לחיות. כנראה צריך לברוח רחוק בכדי למצוא משמעות במה שאמר הלל הזקן "את מה ששנוא עליך על תעשה לחברך" זו כל התורה...

      אני מבינה אותך!

      ואף על פי כן לא אברח,  וגם לבני לא נתתי לברוח. כיוון שלא נולדתי כאן, וחוויתי עולם שבו לא הייתי כמו כל ילדה אחרת,עולם שלא אהב אותי כיהודיה, אני יודעת, שאין לי ארץ אחרת, לתומי ולבושתי אני נלחמת על פניה של הארץ הזאת, נכון, למרבה הכאב, לא בהצלחה גדולה.

       

        9/1/13 21:54:

      צטט: בנימירון 2013-01-09 21:22:04

      תודה .

      לך התודה.

       

        9/1/13 21:39:
      אני ברחתי לפני עשרים ומשהו שנים, יש לי שלושה בנים שגדלים כמו כל ילד אחר בעולם בלי ערבים ופלשתינאים ובלי תג מחיר והתנחלויות פשוט חיים ונותנים לחיות. כנראה צריך לברוח רחוק בכדי למצוא משמעות במה שאמר הלל הזקן "את מה ששנוא עליך על תעשה לחברך" זו כל התורה...
        9/1/13 21:22:
      תודה .
        9/1/13 20:58:

      צטט: הלנה היפה 2013-01-09 18:35:08

      "...ומה עלינו לעשות פה בעולם הזה, חוץ מלרוץ אחרי הזנב שלנו ולהתלחם ולשאול "כמה???"
      אלאונורה יקירתי, זה אחד הפוסטים העמוקים ביותר שקראתי אצלך. השאלה הזו מנ הפשר ומה המשמעות לקיום, עצם השאלה היא המפתח להיות האדם בן חרות ואינו שבוי בדוגמות של ציוויים דתיים כתתים ואחרים.
      "...הפשר או המשמעות, שהאדם יכול להעניק לקיומו אינם אלא בפשרה עם זולתו, עם מי שמולו ונגדו..."
      ההגעה שלך למסקנה הנ"ל היא אחרי חיפוש מעמיק ראשית בתוכך ורק אחר כך בסובב אותך ושום כתבסים של הוגי דעות בשפות ולאומים אלה ואחרים לא יביאו אותך לנקודה המדויקת והמזוקקת הזו של הבנה שהפשר הוא בעצם הפשרה. הויטור על האגו במידה הנכונה על מנת לא לאבד את העצמיות ויחד עם זה על מנת לא לאבד את הקיום.
      "... יש רגע שאתה מבין שחייבים לעשות הכל, אבל הכל, על מנת למצוא דרך אחרת, דרך של הידברות ושל פשרה..."
      וזה אחד הפסוקים הנפלאים בפוסט שלך, ההבנה שמדברים עם אויב, לא עם חברים. עם חברים מפטפטים, מחליפים רשמים וחוויות, לא "מדברים". וכן, מדברים מתוך עמדה של כח והידיעה ש"אין לי ארץ אחרת" היא כח מאוד גדול. אני הבנתי את זה בשנת 1982 כאשר חשבתי שאולי יאהבו יותר את עיצובי האפנה שלי בלונדון, בעיר הגדולה אבל חזרתי הביתה וכאשר ראיתי במטוס את קו החוף ושמעתי את מחיאות הכפיים ואת "הבאנו שלום עליכם" ידעתי שאין לי ארץ אחרת, ממש אין לי ומאותו כח הלכתי להפגנה נגד סבקה ושטילה, ההפגנה הראשונה בימי חיי. כן. זו המשמעות של היות אדם, ידיעת השייכות, למשפחה, למקום, לאנשים והנופים.

      תודה רבה, לאה,  על ההתיחסות, המחמאות ובעיקר על התוספות וההרחבה בענין השייכות.
      יקירתי, תודה על הפוסט הכחם והמחכים הזה.

       

        9/1/13 20:55:

      צטט: כורך דברים 2013-01-09 15:05:17

      ששה שומרי הסף שבסרט, התפשרו עם כל מה שהם וכל מה שהיה להם וכל מה שפעלו בחייהם, וכך הגיעו לפשר הנכון, הפשר הנכון חמצב ולעתיד ולמה שנידרש.

      כן, אם הבנתי אותך, אני חושבת שזה נכון

       

        9/1/13 20:53:

      צטט: צלילי הלב 2013-01-09 11:02:48

      צטט: באבא יאגה 2013-01-08 22:04:38

      צטט: צלילי הלב 2013-01-07 23:41:45

      ובכן, האינטרפרטציות שונות בנושא  "מניין מתחילה המולדת ואיפה היא נגמרת." ובכל זאת יש את האידאל הזה  בשם הציונות שהביא אותנו כאן מלכתחילה  שגם גבה מחיר מסוים. מצד אחד ליקט את העם מהתפוצות לאחר טרגדיה הכי גדולה של המאה העשרים ומאידך יצר גם טרגדיה של העם האחר. לא פשוט לדבר על פשרה מצד אחד של המתרס, ובלדבר לעולם לא הייתה הבעיה, הבעיה הייתה ונותרה בדבר אחד בלבד, האם נרצה לקיים את עצמנו כמדינה היהודית או כמדינה של כל עמיה. ופשרה? רוב העם מוכן לקבל על עצמו פשרה כואבת,אילו באמת הבחירות האלה היו עומדות על לקבל את הפשרה, העם היה תומך בה. תודה לך.

      "אילו באמת הבחירות האלה היו עומדות על לקבל את הפשרה, העם היה תומך בה" - את באמת חושבת כך. הלואי ואלה היו פני הדברים 

       

      אני באמת חושבת כך, אחרי קבורה של  הסכמי אוסלו שלא הניבו דבר, והביאו רק תסכול מתמשך, טרור ואינתיפדות עקובות דם וההבנה שהשלום מתרחק מאיתנו כשנות האור, ולא רק בגללנו בכלל.

      אני משוכנעת שביום פקודה, אם יתקיים משאל עם בנושא  ויש קו חוצה כמעט את כל המפלגות מהשמאל ועד הימין על שתי מדינות לשני העמים למעט הירושלים  העם יצביע בעד השלום.

       דווקא יקירתי הייתי מפנה את השאלה לשכנינו הפלסטינאים, לאור ההתפחות של החורף הערבי מסביבם, למה הם מונעים מעצמם חיים  הרבה יותר פורים ומשותפים עם  שכנתם, המדינה הדמוקראטית, חזקה כלכלית מדוע הם לא מושיטים את ידם לשלום, מדוע הם מטפחים עדיין את  השנאה ואת התקווה שעד הגרגיר האחרון מהצפון ועד הדרום מהמזרח ועד חולות הים המדינה הזאת היא שלהם.

      והייתי מספרת להם, שלא גושי ההתנחלויות הם הבעיה ו 95% אחוז מהסכסוך כבר נפתר למעשה בינינו  לאחר שאהוד אולמרט הציע את ההצעה הנדיבה ביותר ואפשר היה להגיע על ידי חילופי השטחים לפיתרון הבעיה בינינו, עם פשרה כואבת  אמנם ואולי התכנסות גושי ההתנחלויות לגושים מרכזיים, ואין לי עדיין תשובה, למה הם לא הפריחו את גוש הקטיף לאחר שעזבנו, ומה הם בנו בינתיים?

      רק שנאה מתמשכת, השאירו את ההריסות למען טיפוח תקוות שווא שימחקו אותנו כאן יום אחד כמדינה הצלבנית.

      הייתי מדברת עם ואליד והייתי שואלת אותו את כל השאלות הקשות, אני בטוחה שואליד דווקא היה רוצה כאיש מהשורה שיהיה בינינו שלום ואחווה בחתיכת האדמה הקטנה הזאת, ולמה להלחם?

      צריך לשאול את המנהיגים שלהם, שמשרתים את האינטרסים הגדולים של המדינות באזור שמנסים להיות מעצמות מובילות , כאירן ועכשיו גם טורקיה שנכנסה אל התמונה.

      שאפשר אחרת? ברור שאפשר...וטועה זה בעיניי שאת כל כובד המשקל מטיל על כתפיה שלמדינת ישראל, אנחנו מגיבים באופן אינסטיקטיבי, כשמדברים על מחיקת הישות הציונית שנים רבות, על מחיקת מדינת ישראל מטבע הדברים שגם אצלנו מקצינים.

      לדבר צריך משני הצדדים, לכן אישית אני לא מאמינה בלדבר אם אין כוונה כאן להשיג משהו, ודיברו לפנינו וימשיכו לדבר גם אחרינו ולבנות על זה מצע מפלגתי.

      ממש לא נראה לי.

      ודווקא הייתי שואלת את ואליד את השאלות האלה כאיש מהשורה והאמיני לי , אני וואליד מיד היינו עושים שלום בינינו. 

       ברור שאת וואליד וגם אני היינו עושים שלום, אבל בכך לא די! 

      לא די גם לשאול ולהטיל את האחריות עליהם. הם רחוקים מלהיות מלאכים וגם אנחנו., אנחנו צריכים לשאול את עצמינו ואנחנו צריכים ליזום.

      אנא בבקשה, תלכי לראות את הסרט

       

        9/1/13 20:10:

      צטט: MichalEZ 2013-01-09 09:12:52

      קודם כל תענוג לקרוא. כתיבה מסקרנת רהוטה ומשכנעת מאד - אבל כנראה רק את המשוכנעים........ ככה זה פה. אנשים לא יזוזו לא ימינה ולא שמאלה..... ובאשר לוואליד - אולי אללה לא ממש רוצה ממנו באופן אישי כלום. למה שירצה?

      תודה רבה, אני דווקא חושבת שמה שאללה רוצה ממנו בעצם, הוא משל לרצונו לדעת מי הוא, מה הוא, מה הכיוון שלו ומה משמעות חייו. אפשר לקרוא לזה אללה או כל מה שנרצה. כך שכמו כל אדם הוא שואל בשאלה הזאת, על פשר חייו על משמעותם, על יעודו.

       

        9/1/13 18:35:

      "...ומה עלינו לעשות פה בעולם הזה, חוץ מלרוץ אחרי הזנב שלנו ולהתלחם ולשאול "כמה???"
      אלאונורה יקירתי, זה אחד הפוסטים העמוקים ביותר שקראתי אצלך. השאלה הזו מנ הפשר ומה המשמעות לקיום, עצם השאלה היא המפתח להיות האדם בן חרות ואינו שבוי בדוגמות של ציוויים דתיים כתתים ואחרים.
      "...הפשר או המשמעות, שהאדם יכול להעניק לקיומו אינם אלא בפשרה עם זולתו, עם מי שמולו ונגדו..."
      ההגעה שלך למסקנה הנ"ל היא אחרי חיפוש מעמיק ראשית בתוכך ורק אחר כך בסובב אותך ושום כתבסים של הוגי דעות בשפות ולאומים אלה ואחרים לא יביאו אותך לנקודה המדויקת והמזוקקת הזו של הבנה שהפשר הוא בעצם הפשרה. הויטור על האגו במידה הנכונה על מנת לא לאבד את העצמיות ויחד עם זה על מנת לא לאבד את הקיום.
      "... יש רגע שאתה מבין שחייבים לעשות הכל, אבל הכל, על מנת למצוא דרך אחרת, דרך של הידברות ושל פשרה..."
      וזה אחד הפסוקים הנפלאים בפוסט שלך, ההבנה שמדברים עם אויב, לא עם חברים. עם חברים מפטפטים, מחליפים רשמים וחוויות, לא "מדברים". וכן, מדברים מתוך עמדה של כח והידיעה ש"אין לי ארץ אחרת" היא כח מאוד גדול. אני הבנתי את זה בשנת 1982 כאשר חשבתי שאולי יאהבו יותר את עיצובי האפנה שלי בלונדון, בעיר הגדולה אבל חזרתי הביתה וכאשר ראיתי במטוס את קו החוף ושמעתי את מחיאות הכפיים ואת "הבאנו שלום עליכם" ידעתי שאין לי ארץ אחרת, ממש אין לי ומאותו כח הלכתי להפגנה נגד סבקה ושטילה, ההפגנה הראשונה בימי חיי. כן. זו המשמעות של היות אדם, ידיעת השייכות, למשפחה, למקום, לאנשים והנופים.
      יקירתי, תודה על הפוסט הכחם והמחכים הזה.

        9/1/13 15:05:
      ששה שומרי הסף שבסרט, התפשרו עם כל מה שהם וכל מה שהיה להם וכל מה שפעלו בחייהם, וכך הגיעו לפשר הנכון, הפשר הנכון חמצב ולעתיד ולמה שנידרש.
        9/1/13 11:02:

      צטט: באבא יאגה 2013-01-08 22:04:38

      צטט: צלילי הלב 2013-01-07 23:41:45

      ובכן, האינטרפרטציות שונות בנושא  "מניין מתחילה המולדת ואיפה היא נגמרת." ובכל זאת יש את האידאל הזה  בשם הציונות שהביא אותנו כאן מלכתחילה  שגם גבה מחיר מסוים. מצד אחד ליקט את העם מהתפוצות לאחר טרגדיה הכי גדולה של המאה העשרים ומאידך יצר גם טרגדיה של העם האחר. לא פשוט לדבר על פשרה מצד אחד של המתרס, ובלדבר לעולם לא הייתה הבעיה, הבעיה הייתה ונותרה בדבר אחד בלבד, האם נרצה לקיים את עצמנו כמדינה היהודית או כמדינה של כל עמיה. ופשרה? רוב העם מוכן לקבל על עצמו פשרה כואבת,אילו באמת הבחירות האלה היו עומדות על לקבל את הפשרה, העם היה תומך בה. תודה לך.

      "אילו באמת הבחירות האלה היו עומדות על לקבל את הפשרה, העם היה תומך בה" - את באמת חושבת כך. הלואי ואלה היו פני הדברים 

       

      אני באמת חושבת כך, אחרי קבורה של  הסכמי אוסלו שלא הניבו דבר, והביאו רק תסכול מתמשך, טרור ואינתיפדות עקובות דם וההבנה שהשלום מתרחק מאיתנו כשנות האור, ולא רק בגללנו בכלל.

      אני משוכנעת שביום פקודה, אם יתקיים משאל עם בנושא  ויש קו חוצה כמעט את כל המפלגות מהשמאל ועד הימין על שתי מדינות לשני העמים למעט הירושלים  העם יצביע בעד השלום.

       דווקא יקירתי הייתי מפנה את השאלה לשכנינו הפלסטינאים, לאור ההתפחות של החורף הערבי מסביבם, למה הם מונעים מעצמם חיים  הרבה יותר פורים ומשותפים עם  שכנתם, המדינה הדמוקראטית, חזקה כלכלית מדוע הם לא מושיטים את ידם לשלום, מדוע הם מטפחים עדיין את  השנאה ואת התקווה שעד הגרגיר האחרון מהצפון ועד הדרום מהמזרח ועד חולות הים המדינה הזאת היא שלהם.

      והייתי מספרת להם, שלא גושי ההתנחלויות הם הבעיה ו 95% אחוז מהסכסוך כבר נפתר למעשה בינינו  לאחר שאהוד אולמרט הציע את ההצעה הנדיבה ביותר ואפשר היה להגיע על ידי חילופי השטחים לפיתרון הבעיה בינינו, עם פשרה כואבת  אמנם ואולי התכנסות גושי ההתנחלויות לגושים מרכזיים, ואין לי עדיין תשובה, למה הם לא הפריחו את גוש הקטיף לאחר שעזבנו, ומה הם בנו בינתיים?

      רק שנאה מתמשכת, השאירו את ההריסות למען טיפוח תקוות שווא שימחקו אותנו כאן יום אחד כמדינה הצלבנית.

      הייתי מדברת עם ואליד והייתי שואלת אותו את כל השאלות הקשות, אני בטוחה שואליד דווקא היה רוצה כאיש מהשורה שיהיה בינינו שלום ואחווה בחתיכת האדמה הקטנה הזאת, ולמה להלחם?

      צריך לשאול את המנהיגים שלהם, שמשרתים את האינטרסים הגדולים של המדינות באזור שמנסים להיות מעצמות מובילות , כאירן ועכשיו גם טורקיה שנכנסה אל התמונה.

      שאפשר אחרת? ברור שאפשר...וטועה זה בעיניי שאת כל כובד המשקל מטיל על כתפיה שלמדינת ישראל, אנחנו מגיבים באופן אינסטיקטיבי, כשמדברים על מחיקת הישות הציונית שנים רבות, על מחיקת מדינת ישראל מטבע הדברים שגם אצלנו מקצינים.

      לדבר צריך משני הצדדים, לכן אישית אני לא מאמינה בלדבר אם אין כוונה כאן להשיג משהו, ודיברו לפנינו וימשיכו לדבר גם אחרינו ולבנות על זה מצע מפלגתי.

      ממש לא נראה לי.

      ודווקא הייתי שואלת את ואליד את השאלות האלה כאיש מהשורה והאמיני לי , אני וואליד מיד היינו עושים שלום בינינו. 

       

        9/1/13 09:12:
      קודם כל תענוג לקרוא. כתיבה מסקרנת רהוטה ומשכנעת מאד - אבל כנראה רק את המשוכנעים........ ככה זה פה. אנשים לא יזוזו לא ימינה ולא שמאלה..... ובאשר לוואליד - אולי אללה לא ממש רוצה ממנו באופן אישי כלום. למה שירצה?
        9/1/13 00:18:

      צטט: mezra 2013-01-09 00:15:41

      מתברר בכל פעם מחדש שיש נושאים משותפים לכל העמים ולכל בני האדם- וזה בא לביטוי יפה בפוסט שלך

      נכון, תודה לך, עזרה

       

        9/1/13 00:15:
      מתברר בכל פעם מחדש שיש נושאים משותפים לכל העמים ולכל בני האדם- וזה בא לביטוי יפה בפוסט שלך
        9/1/13 00:00:

      צטט: razam-דודי רצם 2013-01-08 23:07:10

      הידברות ללא הבדל: צבע, דת, ומין. היא מילת מפתח לדיאלוג שיכול להניב תוצאות טובות ונוחות אם יקבל את מזונו...

      כו, למה אתה מתכוון במזונו?

       

        8/1/13 23:07:
      הידברות ללא הבדל: צבע, דת, ומין. היא מילת מפתח לדיאלוג שיכול להניב תוצאות טובות ונוחות אם יקבל את מזונו...
        8/1/13 22:33:

      צטט: amir_geva 2013-01-08 17:46:13

      את באמת מעניינת. חכמה לוואליד ולשאר אזרחי המדינה.

      נחמד מצדך לומר זאת. תודה

       

        8/1/13 22:31:

      צטט: שולה ניסים 2013-01-08 17:01:55

      לדבר, לדבר לדבר, להגיע להסכם. לא חושבת על משהו אחר.

      כמוני כמוך!

       

        8/1/13 22:30:

      צטט: imsen 2013-01-08 16:02:35

      שימו לב כולכם!

      צריך לעשות פשרה.

      אבל לא לוותר. אסור!

       

      את הבנת? אתה הבנת?

       

      מי שמוותר בשם הפשרה, ועוד מראש, הלך עליו.

      וזהו 'פשר' הוויתור.

       

      מי לא הבין?!

       

      מי אמר שצריך לוותר מראש?

       צריך לדבר!

      "צריך לדבר עם כל אחד, ואז מתברר שהוא לא אוכל זכוכית ואני לא שותה נפט" צטטתי את אברהם שלום  מהזכרון.

      ואיך אפשר לעשות פשרה בלי לוותר?  אולי תדגים בגדול! 

        8/1/13 22:21:

      צטט: זירעונית קוסמית 2013-01-08 14:49:13

      יש רגע שאתה מבין שחייבים לעשות הכל, אבל הכל, על מנת למצוא דרך אחרת, דרך של הידברות ושל פשרה, כדי לנסות להבטיח סיכוי לעתיד טוב יותר לילדינו..." (ההדגשות שלי). " , ברור שצריך לנסות דרכים אחרות!!! המשך יום טוב:))

      אני אתך!

       

        8/1/13 22:20:

      צטט: איתן ב 2013-01-08 13:12:32

      סיקרנת אותי
      אולי הפתרון למה שהעליית כאן הוא באמת להבין מה אללה רוצה מוואליד?
      כן
      אז מה הוא רוצה ממנו ???

      אני לא יודעת, אולי תשאל את עצמך, מה הוא רוצה ממך?

      ואצטט לך את הרמב"ם:

      "אם רצה להטות עצמו לדרך טובה ולהיות צדיק - הרשות בידו, ואם רצה להטות עצמו לדרך רעה ולהיות רשע הרשות בידו... דהוא מעצמו, מדעתו ובמחשבתו, יודע הטוב והרע ועושה כל מה שהוא חפץ..."

       

        8/1/13 22:16:

      צטט: נועהר 2013-01-08 08:52:12

      ארוכה הדרך ב- ויה דלרוזה.. ובכל זאת..תפיסת העולם שעל ברכיה חונכתי אומרת שאין משהו מקודש כל כך עד כדי כך שלא ניתן לגשר מעליו..

      נכון, הדרך בויה דלרוזה הובילה לצליבה, קרי למוות

       

        8/1/13 22:15:

      צטט: שוש חזן גרינברג 2013-01-08 08:29:35

      הבעיה היא כאלה שבפרינציפ שלהם לא להתפשר.

      אולי, לי נדמה שהזולת נמחק אצלינו, אינו נחשב בתרבות הכוחנית שנוצרה כאן לא יש מאין

       

        8/1/13 22:12:

      צטט: עופר לבבי 2013-01-08 08:15:27

      הפשרה מחויבת המציאות, אך בחברה תוקפנית - קשה להבין את פשרה וחשיבותה

      מסכימה אתך, ולכן תפקידינו להשמיע קול! ודאי שלא כולם יקשיבו, ואף על פי כן, חובה להשמיעו

       

        8/1/13 22:11:

      צטט: shabat shalom 2013-01-08 07:44:46

      לא ראיתי אבל הרבה קראתי על ואת 6 המרואינים בסרט. הקשר שעשית לדבריהם לליבוביץ מצמר באמיתותו... הקטנים של נתניהו יסבירו ברכילות למה זה מתנגד ולמה זה חושש ממדיניות הממשלה הנוכחית רק כדי לסלק מהם את המטרידים הקטנים. אבל את תוצאות הכיבוש וההסתמכות רק על הכוח במקום גם על המוח כבר ניכרים...

      ללא ספק, האמת שאינני ראויה לכתר, כי הקשור בין דבריהם של השישה ובין נבואתו של ליבוביץ נעשה בסרט. המדהים הוא שחלקם מסכימים אתו במפורש ולא יכולתי שלא להתפעל מכך, אנחנו שם בסיוט הזה שהוא ראה כבר ב-1968!.

       

        8/1/13 22:07:

      צטט: face 2013-01-08 06:31:17

      לראות. עוד לא ראיתי. וכרגיל. הכוונות שלי כוונות. ובסוף אני לא מגיעה. וכנראה חבל, אגב כוונות. אהבתי מה שכתבת. מה שלא חדש! לא חדש בכלל :)) לא בעניין הראשים. בעניין הראייה שלך. בעניין האנשים. בעניין השפה, האנשים עצמם 1 על 1. וכן אולי בגלל השעה אני עוד פחות ברורה מאשר בדרך כלל.. 

       

      אז הפעם תתעלי על עצמך ואף שאת לא מדברת על פוליטיקה, רוצי לראות את הסרט - אנחנו שם הגבורים, גם את וגם אני וכולנו!

       

        8/1/13 22:05:

      צטט: כִּשְׁ-רוֹנִית 2013-01-08 02:30:56

      מסכימה עם הכתוב במאת אחוזים אנסה ללכת לראות.

      רוצי לראות אותו- כולנו מככבים בו!

       

        8/1/13 22:04:

      צטט: צלילי הלב 2013-01-07 23:41:45

      ובכן, האינטרפרטציות שונות בנושא  "מניין מתחילה המולדת ואיפה היא נגמרת." ובכל זאת יש את האידאל הזה  בשם הציונות שהביא אותנו כאן מלכתחילה  שגם גבה מחיר מסוים. מצד אחד ליקט את העם מהתפוצות לאחר טרגדיה הכי גדולה של המאה העשרים ומאידך יצר גם טרגדיה של העם האחר. לא פשוט לדבר על פשרה מצד אחד של המתרס, ובלדבר לעולם לא הייתה הבעיה, הבעיה הייתה ונותרה בדבר אחד בלבד, האם נרצה לקיים את עצמנו כמדינה היהודית או כמדינה של כל עמיה. ופשרה? רוב העם מוכן לקבל על עצמו פשרה כואבת,אילו באמת הבחירות האלה היו עומדות על לקבל את הפשרה, העם היה תומך בה. תודה לך.

      "אילו באמת הבחירות האלה היו עומדות על לקבל את הפשרה, העם היה תומך בה" - את באמת חושבת כך. הלואי ואלה היו פני הדברים 

        8/1/13 22:01:

      צטט: קביאר 2013-01-07 23:01:23

      את שומרי הסף טרם ראיתי אבל את אברהם שלום בן-דור ואת יעקוב פרי אינני מעריכה כלל. גם אבי דיכטר ועמי איילון אינם מקוטלגים אצלי כמאורות גדולים. זו חוכמה מאד קטנה לסיים את השרות, לפרוש בתנאי פנסיה מעולים ולבוא ולומר שיש להדבר. שנים ייצרתם את תעשיית הלוחמה בטרור, התפרנסתם יפה, הכשרתם דור לוחמים בטרור חדש ועכשיו אתם קוראים לדבר? איפה הייתם עד עכשיו? אם מה שהממשלה עשתה היה לא נכון מדוע שירתתם תחתיה בעמדה בכירה שעולה לי ולך ולרבים אחרים כל כך הרבה כסף

      ועוד הערה קטנה. את פוקו הייתי מוציאה מן השיח על אלוהים. פוקו דן במעבר מן הסמכות התיאולוגית לזו המדעית ולא מייחס לחיים תחת סמכותה של האחרונה יותר חופש. נהפוך הוא המדע מגוייס לשליטה, מדידה, משטור

      ובאשר לקלפי. אני תמיד בוחרת בחיים ואף פעם לא בביבי או ביברמן. הבעייה היא שאני ואת (כנראה) מבינות דברים שרבים אחרים לא מבינים או מבינים אבל עדין חושבים שצריך להכניס למפאי

      תודה על ההתיחסות הפורטת.

      כל ההסתיגויות שלך מ"המאורות הגדולים"  נכונים. אינני מתלהבת ומעולם לא התלהבתי מראשי השב"כ, ובודאי לא מיעקב פרי, ובכלל מכל שורת המרואיינים בסרט, ואף על פי כן, זוהי עדות ועדות מבפנים, שמקבלת משנה תוקף בגלל שהאנשים היו  וראו לפני ולפנים. לא אחת, אם אינך נמנה עם המלאכים,  כשאתה בפנוכו, אינך  רואה את הדברים וגם אם אתה רואה, רק מתי מעט יש להם האומץ לפתוח את הפה. טוב שפתחו אותו עכשיו, ודאי שטוב היה יותר אלו פתחו אותו קודם  בכל מקרה, חובה לראות את הסרט, לפני הבחירות.

       

      ולענין פוקו, לא הכנסתי אותו לשיח האלוהי, השיח האלוהי מענין אותי כאחת הדרכים למציאת פשר לקיום האדם.

      את פוקו הכנסתי לשורת מחפשי הפשר!ויש לו מקום שם.

      כשחשבתי עליו חשבתי על הספר "המלים והדברים " שמסתיים בדמוי האדם לאותיות שנרטבו בחול והים ישטוף אותן.

       

       

        8/1/13 17:46:
      את באמת מעניינת. חכמה לוואליד ולשאר אזרחי המדינה.
        8/1/13 17:01:
      לדבר, לדבר לדבר, להגיע להסכם. לא חושבת על משהו אחר.
        8/1/13 16:02:

      שימו לב כולכם!

      צריך לעשות פשרה.

      אבל לא לוותר. אסור!

       

      את הבנת? אתה הבנת?

       

      מי שמוותר בשם הפשרה, ועוד מראש, הלך עליו.

      וזהו 'פשר' הוויתור.

       

      מי לא הבין?!

       

       

      יש רגע שאתה מבין שחייבים לעשות הכל, אבל הכל, על מנת למצוא דרך אחרת, דרך של הידברות ושל פשרה, כדי לנסות להבטיח סיכוי לעתיד טוב יותר לילדינו..." (ההדגשות שלי). " , ברור שצריך לנסות דרכים אחרות!!! המשך יום טוב:))
        8/1/13 13:12:

      סיקרנת אותי
      אולי הפתרון למה שהעליית כאן הוא באמת להבין מה אללה רוצה מוואליד?
      כן
      אז מה הוא רוצה ממנו ???

        8/1/13 08:52:
      ארוכה הדרך ב- ויה דלרוזה.. ובכל זאת..תפיסת העולם שעל ברכיה חונכתי אומרת שאין משהו מקודש כל כך עד כדי כך שלא ניתן לגשר מעליו..
      הבעיה היא כאלה שבפרינציפ שלהם לא להתפשר.
        8/1/13 08:15:
      הפשרה מחויבת המציאות, אך בחברה תוקפנית - קשה להבין את פשרה וחשיבותה
        8/1/13 07:44:
      לא ראיתי אבל הרבה קראתי על ואת 6 המרואינים בסרט. הקשר שעשית לדבריהם לליבוביץ מצמר באמיתותו... הקטנים של נתניהו יסבירו ברכילות למה זה מתנגד ולמה זה חושש ממדיניות הממשלה הנוכחית רק כדי לסלק מהם את המטרידים הקטנים. אבל את תוצאות הכיבוש וההסתמכות רק על הכוח במקום גם על המוח כבר ניכרים...
        8/1/13 06:31:

      לראות. עוד לא ראיתי. וכרגיל. הכוונות שלי כוונות. ובסוף אני לא מגיעה. וכנראה חבל, אגב כוונות. אהבתי מה שכתבת. מה שלא חדש! לא חדש בכלל :)) לא בעניין הראשים. בעניין הראייה שלך. בעניין האנשים. בעניין השפה, האנשים עצמם 1 על 1. וכן אולי בגלל השעה אני עוד פחות ברורה מאשר בדרך כלל.. 

      מסכימה עם הכתוב במאת אחוזים אנסה ללכת לראות.
        7/1/13 23:41:

      ובכן, האינטרפרטציות שונות בנושא  "מניין מתחילה המולדת ואיפה היא נגמרת." ובכל זאת יש את האידאל הזה  בשם הציונות שהביא אותנו כאן מלכתחילה  שגם גבה מחיר מסוים. מצד אחד ליקט את העם מהתפוצות לאחר טרגדיה הכי גדולה של המאה העשרים ומאידך יצר גם טרגדיה של העם האחר. לא פשוט לדבר על פשרה מצד אחד של המתרס, ובלדבר לעולם לא הייתה הבעיה, הבעיה הייתה ונותרה בדבר אחד בלבד, האם נרצה לקיים את עצמנו כמדינה היהודית או כמדינה של כל עמיה. ופשרה? רוב העם מוכן לקבל על עצמו פשרה כואבת,אילו באמת הבחירות האלה היו עומדות על לקבל את הפשרה, העם היה תומך בה. תודה לך.

        7/1/13 23:01:

      את שומרי הסף טרם ראיתי אבל את אברהם שלום בן-דור ואת יעקוב פרי אינני מעריכה כלל. גם אבי דיכטר ועמי איילון אינם מקוטלגים אצלי כמאורות גדולים. זו חוכמה מאד קטנה לסיים את השרות, לפרוש בתנאי פנסיה מעולים ולבוא ולומר שיש להדבר. שנים ייצרתם את תעשיית הלוחמה בטרור, התפרנסתם יפה, הכשרתם דור לוחמים בטרור חדש ועכשיו אתם קוראים לדבר? איפה הייתם עד עכשיו? אם מה שהממשלה עשתה היה לא נכון מדוע שירתתם תחתיה בעמדה בכירה שעולה לי ולך ולרבים אחרים כל כך הרבה כסף

      ועוד הערה קטנה. את פוקו הייתי מוציאה מן השיח על אלוהים. פוקו דן במעבר מן הסמכות התיאולוגית לזו המדעית ולא מייחס לחיים תחת סמכותה של האחרונה יותר חופש. נהפוך הוא המדע מגוייס לשליטה, מדידה, משטור

      ובאשר לקלפי. אני תמיד בוחרת בחיים ואף פעם לא בביבי או ביברמן. הבעייה היא שאני ואת (כנראה) מבינות דברים שרבים אחרים לא מבינים או מבינים אבל עדין חושבים שצריך להכניס למפאי

       

        7/1/13 17:38:

      צטט: דליהו 2013-01-07 17:11:34

      להבין את פשר הדבר להבין את הפשרה לראות נכוחה את המציאות. יפה כתבת.ועכשיו אשאל אותך האם אנשים יודעים לאמר"מחשב מסלול מחדש."?

      תודה רבה, אבל קטונתי, לא הבנתי את השאלה.

       

        7/1/13 17:11:
      להבין את פשר הדבר להבין את הפשרה לראות נכוחה את המציאות. יפה כתבת.ועכשיו אשאל אותך האם אנשים יודעים לאמר"מחשב מסלול מחדש."?
        7/1/13 16:52:

      צטט: באבא יאגה 2013-01-07 16:50:57

      צטט: לחפשולאבד 2013-01-07 16:44:56

      אראה את הסרט.מה שאני אוהבת אצלך,מעבר לצילומים ולכושר הביטוי זה שאת יודעת להתחיל בפ"ת נניח...ולהגיע לפסגת ההימליה.וזה ממש לא מובן מאליו.בעצם,זה אחד הסממנים הכי חשובים ונחוצים לכתיבה טובה.תודה,השכלתי :-)

      תודה רבה, איזו מחמאה! כייף להגיע להימלייה. שמחה שאת מטפסת איתי

       

       

        7/1/13 16:46:

      צטט: יצחק. ב 2013-01-07 16:32:48

      מילים מילים,
      יופי של מילים.

      תודה על המלים שלך

       

        7/1/13 16:45:

      צטט: DN/DN/500 2013-01-07 16:31:20

      ''!

       

      תודה רבה על הבקור. אתה חדש במקומותי

       

        7/1/13 16:44:
      אראה את הסרט.מה שאני אוהבת אצלך,מעבר לצילומים ולכושר הביטוי זה שאת יודעת להתחיל בפ"ת נניח...ולהגיע לפסגת ההימליה.וזה ממש לא מובן מאליו.בעצם,זה אחד הסממנים הכי חשובים ונחוצים לכתיבה טובה.תודה,השכלתי :-)
        7/1/13 16:44:

      צטט: עמי100 2013-01-07 16:27:46

      פשר..פשרה...היה ידוע לי...ותודה על המלצתך לסרט..

      תודה רבה על ההתיחסות

       

        7/1/13 16:42:

      צטט: Dolce Vita 2013-01-07 15:19:56

      נהניתי לקרוא :)

      משמח. תודה

       

        7/1/13 16:32:

      מילים מילים,
      יופי של מילים.

        7/1/13 16:31:

      ''!

        7/1/13 16:27:
      פשר..פשרה...היה ידוע לי...ותודה על המלצתך לסרט..
        7/1/13 15:19:
      נהניתי לקרוא :)

      ארכיון

      פרופיל

      באבא יאגה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין