לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

שלג ברמת הגולן: נחל עמוד, מפל סער, מסעדה, יער אודם, טורבינות הרוח

2 תגובות   יום שני, 21/1/13, 14:23

ביום שלישי, במהלך הסופה הגדולה שהיתה לפני שבועיים, הבנתי כי אם אני רוצה לנסוע ולהנות מהצפון המושלג ומהמפלים השוצפים כדאי שאצא לדרך בחמישי, רגע לפני שכולם ינהרו צפונה ואז אהיה תקועה בעיקר בפקקים. חברתי הטובה ושתי בנותיה קפצו על הרעיון ובחמישי בבוקר, אחרי ארוחת בוקר נעימה יצאנו לדרך.

השמש זרחה במלוא הדרה לאורך כל היום ונהנינו מאחד מימות החורף הקסומים והקרים (אני אוהבת קור חיוך ). בכביש 85 עצרנו והשקפנו על נחל עמוד אשר זרם לו בשצף. תוך כדי נזכרתי בתקופה בה הלכתי לאורכו כחלק משביל ישראל ורובו היה יבש, מלבד הבריכות, מראה משובב. ב'מקום יפה לקפה' (זהו שם בית הקפה בישוב כחל) עצרנו לקפה חם ומשם המשכנו למפל סער.

ממפל סער (אל תדאגו עוד מעט התמונות) המשכנו על כביש 99, שאין מילים לתאר את יופיו והדרו כאשר היער בו הוא עובר מושלג כולו ונסענו לכיוון מסעדה. בהכנסנו לישוב עמדו ילדיי הישוב וזרקו בהנאה שלג על מכוניות אשר יושביהן הגיבו בחיוך. אצלנו הבנות כבר רצו לצאת ולזרוק יחד עם הילדים שלג, הבטחתי להן שממתינה לנו אוטוטו ביער אודם חוויה נפלאה וכי אני מציעה שתתעזרנה בסבלנות. מזל שהן יודעות שכדאי להאמין לי חיוך.

הסבלנות השתלמה: הן בנו איש שלג, התגלגלו בשלג, זרקו כדורי שלג אחת על השניה ושירי הצעירה מצאה שקית פצפצים גדולה והחליטה לאסוף שלג ולהביא לילדיי כיתתה כדי לחלוק עמם את חוויותיה. ( השלג החזיק מעמד עד שחזרנו למרכז). ביער אודם היינו לבד חלק מהזמן וחלק מהזמן היו עוד שלושה רכבים לידינו וכל הזמן חשבתי לעצמי "מה שמצפה למקום הזה מחר........."

לאחר ששתינו תה צמחים חם התחלנו להדרים לכיוון הר בנטל (שהיה חסום והמסעדה היתה סגורה – חבל, היה כזה יום יפה), המשכנו בנסיעה בכבישים צידיים צרים, הגענו לטורבינות הרוח על הר בני רסן, שרק באפריל ביקרתי שם כחלק ממסעי על שביל הגולן והנוף כל כך השתנה מאז, משם דרומה לאלוני הבשן משם החל השלג להיות מעורב בחול ולהעלם אט אט.

חזרנו הביתה מרוצות, עם המון חוויות, בלי פקקים חיוך, ממליצות לכולם לצאת ליום שכזה לאחר הסופה הבאה.

שלכם,

הירדן

מבצר נמרוד

מפל סער - החלק התחתון

מפל סער - החלק העליון (כולל השלג באופק)