לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

ג'וערה ויער משמר העמק

0 תגובות   יום שני, 21/1/13, 15:05

בשבת בבוקר נפגשנו הח'ברה ליד המחנה הצבאי בג'וערה (מגיעים דרך כביש 6953). החנינו את המכוניות ויצאנו לטיול בסביבה, תשעה ילדים (גילאי תשעה חודשים עד עשר), תשעה מבוגרים, מים, אוכל, פינוקים, עזרה ראשונה ומפה מס' 4.

מהמחנה ירדנו במדרגות עד לחיבור עם השביל הירוק (שם גם ישנה אפשרות להשאיר את הרכבים) בו פנינו שמאלה לכיוון דרום מערב, השביל מסומן לאורך כל הדרך. פגשנו פרות באחו, טרקטורונים שנסענו במהירות גבוהה מדי, עצרנו לארוחה קלה ליד מעיין שולמית (לא ניתן לרחוץ בו הוא מגודר), חצינו "נחלון" ופה ושם חזינו בפרחים בודדים. חלק זה של המסלול עביר לכל כלי רכב ולכן עוברים שם רכבים רבים, הזהרו.

בהגיענו לשביל האדום פנינו שמאלה לכיוון צפון מזרח,  והתחלנו ללכת ביער משמר העמק, לאורך נחל משמר העמק, עד אשר הגענו חזרה לכביש (שם ניתן להשאיר רכב שני או לתפוס טרמפ עם רכב שיוצא מהשטח חזרה לג'וערה הנמצאת במרחק של כשלושה ק"מ). אורך מסלול ההליכה כ-4 ק"מ.

לידיעתכם: כ-100 מטר לאחר התחלת ההליכה בשביל האדום כאשר השביל פונה שמאלה, תעצרו. על הגבעה נמצאת לימינכם ישנו שביל צר בו ניתן לטפס (חמישה מאיתנו טיפסו) ולהאריך את המסלול. לא מתאים לילדים קטנים, במיוחד לא כאשר הסלעים רטובים עדיין מהגשם ועל כן קל יותר להחליק. אנחנו טיפסנו מעלה וחברנו לשביל קטן,פנינו בו שמאלה, נתקלנו בעץ שנפל בסערה וחסם את הדרך, עברנו בזהירות בין ענפי העץ (תזהרו חלק מהענפים שבירים), פגשנו קבוצת רכיבה  וירדנו בשביל הרחב מטה וחברנו באותה הנקודה לשביל האדום (ניתן להמשיך ישר ולהיפגש עם השביל השחור שחובר לאדום, אנחנו לא יכולנו לעשות זאת כי לא היתה קליטה וחששנו שידאגו לנו).

ארוחת צהריים מאוחרת בדרך חזרה ועוד שבת עברה לה בכיף עצום

עד הפעם הבאה

סוזאן מגניב

מתכוננים לצאת. ברחבת החניה שליד הבסיס

צבר

רגע לפני עברו פה הטרקטרונים

מחכים לאחרונים

החרק: "ישבתי לי לנוח לשניה על הכלנית...."

"אנחנו נהנים"

כתמה עבת שורשים

העץ שחסם את השביל (בקטע שהארכנו)