לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

תל פולג ושמורת נחל פולג

4 תגובות   יום שבת, 26/1/13, 18:24

בשישי בבוקר רצינו לטייל ולא התחשק לנו לנסוע רחוק מדי, אז החלטנו לצאת לתל פולג ושמורת נחל פולג ולהנות מיום שבתחילתו חששנו שאולי יהיה מעט גשום ולשמחתנו היה יום נפלא לטיולים. מה לא ראינו: רקפות, כלניות, טבוריות, אירוסים, אירוס הארגמן ושלל פריחה מדהימה וגם שועל, גן ילדים שיצא לטיול עם ההורים, רוכבי סוסים, רוכבי אופניים ומטיילים.........

המסלול לא ארוך מאוד (5-6 ק"מ) ומתאים גם לילדים בעלי כושר (יש עליות על דיונות). ניתן להאריך אותו בעוד כ-4.5 ק"מ, הסבר בהמשך..

מתחילים מהחניה ליד תחנת הדלק, בכניסה ליקום על כביש החוף (שימו לב: כי בחניון הראשון לא ניתן להשאיר רכבים כי הוא מיועד רק למי שמבקר בבית הקפה, אך מסביב יש מקומות חניה נוספים) והולכים בעקבות השילוט "האגם" ומיד רואים את הסימון השחור והולכים איתו מעט על הכביש ולאחר מכן נכנסים לשטח והולכים בעקבותיו עד לתל פולג ומשם חוצים את הגשר מעל כביש החוף, ליד וינגייט וחוברים למסלול הכחול, כעבור 100 מטר פונים שמאלה לשביל הירוק (ניתן גם להמשיך בכחול ולהיפגש עם האדום). הולכים על המסלול הירוק עד למפגש עם האדום ובו פונים לכיוון דרום. (שימו לב: השביל האדום באזור מבלבל, אם התבלבלתם תמשיכו בכיוון כללי דרומה ותפגשו בו. זה כולל ירידה מדיונה ועליה, לא קשה מדי, אך לא לבעלי מוגבלויות). לאחר ק"מ על השביל האדום מגיעים לנקודה בה המסלול האדום ממשיך בעליה חדה כלפי מעלה (לכיוון דרום מערב), כאן אנחנו פונים שמאלה, הולכים כ-100 מטר ונפגשים עם המסלול הירוק אשר הולכים בו עד אשר משמאלנו במרחק 300 מטר נראה את הגשר שמעל כביש החוף ליד תחנת הדלק בכניסה ליקום, שם חנינו. אם בא לכם להמשיך, אל תפנו ותמשיכו בעליה החדה עם  השביל האדום (שיהפוך גם לסימון של שביל ישראל) עד המפגש עם השביל הכחול איתו תחזרו צפונה לנקודה בה תראו את הגשר (הפעם מימינכם).

ועכשיו ישר לתמונות

נחל פולג

טבוריות

לאן? לשם......

כלנית לבנה (כינוי שנתתי, לא שם רשמי)

כלנית שחורה (כינוי שנתתי, לא שם רשמי)

גומחה

הגומחה מרחוק

כלנית השופר (כינוי שנתתי, לא שם רשמי)