לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

יער חורשים ונחל קנה

3 תגובות   יום ראשון, 17/2/13, 19:43

יער חורשים הנמצא ממש לא רחוק מהמרכז,  הוא מקום  מומלץ להעביר מספר שעות בטיול קליל וחביב. ניתן לבצע את המסלול על השביל הכחול ועל השביל הירוק. אנחנו, שחוש הניווט שלנו טוב בשטח, הלכנו לנו במורדות שבילים צרים יותר ומדי פעם פגשנו בשבילים המסומנים. מסלול נהדר עם ילדים בכל הגילאים ולבעלי מוגבלויות: ישנם שבילים נגישים לרכב רגיל וניתן לעצור בקרבת הפריחות ולהנות.

בספונטניות יצאנו לדרך, יש להגיע לישוב נירית, לאחר כ- 300 – 400 מטר משער הכניסה ניתן להבחין בחניה מצד ימין, כאן יש פינה נעימה עם שולחנות פיקניק (חניון חזי), כשחזרנו לרכבים ניצלנו את המגרש הריק למשחק "פסים" עם כדור.

בחניה, תנסו לא לפספס את הקבר השומרוני, משם עולים לכיוון המצפה כשבדרך ישנם בורות מים,  גת עתיקה ועוד (הכל משולט ומטופח בחלק זה). מורה של כיתה שחלפה על פנינו ציינה בפני תלמידיה כי את חלק השביל בו הם צועדים טיפחה אחת מכיתות בית הספר. אני מסיקה מכך כי הגבעה בתחילת המסלול  היתה פרוייקט בית ספרי – כל הכבוד!  אנא שימרו על המקום ואל תשכחו את הזבל, אנחנו פה ושם נאלצנו להוציא שקית ולאסוף זבל שהושלך על ידי מטיילים.

כשרקפות מסביבנו חתכנו מטה לכיוון נחל קנה והלכנו מעט לאורכו, משם המשכנו וטיפסנו על גבעה אחרת, בדרך פגשנו, באחת המערות, בחורים מחופשים לאדם הקדמון מצלמים סרטון סודי, לדבריהם. משם טיפסנו על הסלעים (אין צורך לעשות זאת אפשר ללכת על השביל), חלפנו על פני מגדל שמירה נעול, פגשנו בשקדיה מדהימה וירדנו לכיוון הרכבים.

עד הפעם הבאה

שלכם,

סוזאן מגניב

נ.ב. - מתנצלת מראש שלא ידעתי את כל שמות הפרחים, מוזמנים להשלים. תודה ליובלש על ההשלמות הרבות.

בחניה, אל תפספסו את הקבר השומרוני

בור מים (ברקע, השומר של כיתת בית הספר שביקרה במקום)

גת עתיקה

מנוחה לרגע

מסרק מזרחי

קחוון מצוי

מקור חסידה חלמיתי (תודה ליצחק פורת)