לטיול יצאנו (הטיולים של סוזאן)

פגשנו, שחר בן השמונה ואני את יהלי ומלי (נכדה וסבתא) בסוכת הנשיא (הנמצא על שביל ירושלים אשר צעדנו עליו) וכשמלי שמעה את סיפורי הטיולים שלי היא ביקשה שאשתף בידע שלי, אז הנה, לאחר חודש החלטתי לפתוח בלוג ומדי פעם, כשהזמן יאפשר, להעלות מסלולים ומקומות מעניינים בהם ביקרתי, כך שתוכלו גם אתם.
    טיול נעים
    נ.ב - בלוג זה הועבר לאתר טיולי - אך אני ממשיכה לעדכן אותו גם כאן (זהה לכתוב בטיולי) עבור החברים כאן

טיול לבית לחם

0 תגובות   יום ראשון, 3/3/13, 15:45

ההתרגשות מהנסיעה גרמה לי להתעורר עוד לפני השעון המעורר שכוון לשעה 04:45, כן כבר התעוררתי בארבע ועשרה. כשעיניי עוד לא פקוחות לגמרי הכנתי סנדויצ'ים, קפה חם ויצאתי לחבור לקבוצה, שאורגנה על ידי האלופים, עמיתים לטיולים, ברכבת ארלוזורוב בתל אביב. אספנו עוד חברים בדרך ונסענו לבית לחם. את הטיול הדריך עמית הורן, שחלק עימנו את הידע הרב שלו והיכרותו עם העיר וארגן האחד והיחיד עמית אררט, אמרתי אלופים, לא?

עצירה ראשונה בבריכות שלמה המדהימות, הבריכה העליונה היתה מלאה (עומק של 8 מטר), לפני שנה כשביקרנו בה היא היתה מרוקנת ועמדנו בתוכה. סיירנו סביב שלושת הבריכות אשר היום כבר מגודרות ומסומנות כי אין לרחוץ בהן, למרות שצעיר פלשתינאי אמר לי שהם שוחים בהן. מסביב סוף פריחת הכלניות, ציפורנית מצרית בשפע, טופח ועוד.

משם ביקרנו בכנסיות רבות, צפינו על העיר, סיירנו ברחובות וגולת הכותרת היתה ביקור בכנסיית המולד. כהרגלי, חיפשתי את הקשר והשיח עם המקומיים, להבין את בעיות היומיום שלהם. סיפור אחד היה של מדריך טיולים פלשתינאי שפגשתי בבכנסיית המולד. הוא סיפר לי כי ביום ראשון (אנחנו ביקרנו ביום שישי) הם עומדים לערוך הפגנה (הוזמנתי להצטרף) נגד האישור שנתנה הרשות הפלשתינאית למדריכים ישראלים להכנס עם קבוצות תיירים השוהות בישראל ולהדריך בבית לחם. קצת רקע: עד לפני כשלוש שנים קבוצות תיירים השוהות בישראל שיצאו לביקור בבית לחם היו מגיעות למחסום ושם המדריך הישראלי הקבוע של הקבוצה היה יורד ועולה מדריך פלשתינאי ולוקח את הקבוצה לסיור של מספר שעות בבית לחם ומחזיר אותם למחסום. לפני כשלוש שנים משרד התיירות והרשות הפלשתינאית הגיעו להסכם ואישרו לכחמישים מדריכים ישראלים לעבור עם הקבוצה לבית לחם ולהדריך. המדריכים הפלשתינאים לא קיבלו אישור להוביל קבוצות שלהם בישראל / ירושלים. דבר זה גרם לפגיעה חמורה בפרנסה של המדריכים הפלשתינאים. מטרת ההפגנה היא לדרוש כי תהיה חובה להשתמש במדריך פלשתינאי להדרכה בבית לחם. הוא הדגיש בפני שאין להם רצון לקבלת אישור להדריך בישראל.

לאחר ביקור  בחפירות ובמערה המעניינת אשר בכנסיה היוונית האורתודוכסית ושיטוט בסמטאות לא מרכזיות, נפרדנו לשלום מבית לחם וחזרנו הביתה. התחלתי להרגיש את השפעת שעת הקימה המוקדמת וכשהגעתי הביתה כל אשר יכולתי לעשות הוא ללכת לישון מאושרת בצפיה לטיול שתכננתי ליום המחרת.

עד הפעם הבאה

שלכם

סוזאן מגניב

ברוכים הבאים לבית לחם

התחלנו בשעת בוקר מוקדמת בביקור בבריכות שלמה. הבריכה העליונה מלאה במים בעומק של 8 מטר

הבריכה התחתונה

שער אל חאדר - 11.25 ק"מ לירושלים (ראו כיתוב בצד השמאלי של השער)

Bethlehem Residence אשר בו נמצאת כנסית מרים

אבן בכיתוב עברי עתיק, בשורה הרביעית כתוב "אין כאל ישורון.."

שכונה בבית לחם

כותרת אחד העמודים בכנסית מרים

פסל בכיכר ליד באר דוד

בחצר הכנסיה בה נמצאת באר דוד

באר דוד: "על פי ספר שמואל, בעיר נולד דוד המלך ובה נמשח למלך על ידי שמואל (שמואל א' ט"ז 4 - 13).

לאחר שנאלץ דוד המלך לגלות מן העיר, התגעגע למי הבאר בעיר, ושלושה מגיבוריו הביאו לו מים מהבאר

(שמואל ב' כ"ג 13 - 17)." (ציטוט מויקיפדיה)

צילום לתוך הבאר פנימה

זוית נוספת על העיר

שפע של חנויות מזכרות

גם לנו כמו לשאר הקבוצות היה מוט סימון למדריך וכובע מזהה

"מוט זיהוי" של אחד מהמדריכים הפלסטינים

אחד הצריחים בכנסית המולד

הענבל

מסגד עומר, הנמצא מהעבר השני של כנסית המולד, בו התנהלה הדרשה השבועית בזמן ביקורנו

האולם המרכזי

היוולדו של ישו. בתמונה: מאמינה נוגעת בכוכב הקדוש

בחצר העמודים הצלבנית

עוד מזבח בכנסיית המולד

מכנסיית המולד יצאנו לטייל בסימטאות, לא ניתן היה להכנס ולטפס על המגדל, אך הוא היה שווה תמונה

כנסיית מערת החלב אותה החלטתי לכנות כנסיית הפוריות, לאור העובדה שהנזיר שחי בה סיפר לנו והראה לנו תמונות של נשים שלא יכלו ללדת והגיעו עד הנה להתפלל ולקבל אבקה מהמקום ולאחר מכן ילדו (יש לו סטטיסטיקה אשר פרחה מזכרוני...).

תמונת פסיפס מעניינת שהינה תעתיק של ציור בית לחם במפת מידבא

הנוף מחצר בית הקברות של "כנסיית הפוריות"

ומשם נסענו לכנסייה היוונית האורתודוכסית בבית סחור, ומאוד התחשק לי לצלם את הכבשה אשר רעתה לה בשקט בחצר הכנסיה. איפשרו לנו כניסה למערה המעניינת בה נמצאות בין היתר גולגלות הנזירים שחיו בה ונהרגו ב-623 לספירה

הכנסיה מרהיבה ביופיה, אם כי מצועצעת להחריד

שלל צבעים

העמיתים מתכננים את הטיול הבא?