כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    אריק גינזבורג מוזיקה, אומנות, ארכיטקטורה הגות ספרות ובכלל

    כותב על ומשמיע מוזיקה בעיקר קלאסית,, ג'אז אבל לא רק . הגיגים על אומנות , ארכיטקטורה אבל לא רק.

    0

    עוד על צבעים : תפיסת ה"קומפוזיציה הסימפונית" של קנדינסקי

    0 תגובות   יום חמישי, 21/3/13, 11:05

    לחשוב על צבעים ולא לחשוב על קנדינסקי..........הנה "כתם אדום 2" משנת 1921 מהתקופה היותר "קרירה" של קנדינסקי [1866-1944]. מה שחשוב ומיוחד בציור היא התפיסה  שצורות וצבעים הם מיקשה אחת: יש צבעים מסויימים ש"שייכים" לצורות מסויימות. ל"כתם אדום 2"  יש חשיבות ביותר ממובן אחד: כאן מופיע לראשונה העיגול, צורה שתמשיך לרתק את קנדינסקי מכאן ואילך.צורה שמסמלת עבורו את המימד הרביעי, חדירה אל החלל והזמן שהקוביסטים והפוטוריסטים שאפו אליה.

    בציור יש בסיס "תחתון" בהיר שמונח באלכסון. אומנם הצורה שלו היא צורת טרפז אבל מאחר ושולי הציור חותכים אותו הוא דומה יותר למלבן. בצד שמאל למעלה 2 כתמים לבנים המפולחים בידי 2 רומחים לבנים. איזורי החדירה מסומנים בשחור. ה"כתם האדום" [לב?] מהווה מרכז פועם לציור כולו.כאילו שאין די במיקום המרכזי של הכתם בתמונה ובצבע שלו כדי להדגיש את החשיבות שלו, קרס שמורכב ממספר חלקים סוגר על הכתם האדום מלמעלה ומהצד הנגדי מכוונות אליו 2 קרניים.

    קנדינסקי החל לחקור את יחסי הגומלין בין צבעים ראשוניים [צבעים שאינם מעורבבים: אדום, כחול, צהוב[ לבין צורות בסיסיות עוד קודם שצייר את ה"כתם באדום".[בנוסף לעובדה שההנגדה בין הגוונים יוצרת מתח], הוא מייחד את הצהוב לצורות החדות ואילו את האדום לצורה המעוגלת של הכתם. הכחול לעומתם משוייך לצורות הקטנות ובתור שכזה הוא לא "שחקן מפתח" בקומפוזיציה הכללית. וכל זה מייצג את תפיסתו של קנדינסקי בדבר "קומפוזיציה סימפונית" [בהגדרה שלו עצמו]

    ''

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אריק גינזבורג
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין