כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    0

    במידת המלכות כל המידות באות לביטוי בשלמות ובאחדות

    2 תגובות   יום שני, 1/4/13, 02:17

    ''

     

    במידת המלכות כל המידות באות לביטוי בשלמות ובאחדות

     

    המושג "מלכות" קיבל צבעים עדינים ורכים בתורת הסוד ובספרות החסידית.מדת ה"מלכות" יוצרת מצב אשר בו, כל המידות שבאדם באות לידי ביטוי בשלמות ובאחדות מופלאה. מלכות מדגישה ומממשת את האופי וההוד של הרוח האנושית. זהו אותו סממן שהופך אותנו לאנושיים. היא גם רגש השתייכות: זו הידיעה שאתה חשוב ומסוגל לשנות, שביכולתך להיות מנהיג מנוסה המסוגל לתרום לעולם.

     

    מידת המלכות מסמלת את תפקידן של  הנשים בבריאה. היא המאחדת את כל הכוחות הטמונים בתוכנו לשלמות אחת. הנשים מגלות את התמונה השלימה של האדם בכל יופייה ותוקפה. הן מגלות כיצד כל הפרטים משתלבים יחדיו לשלמות אחת. התורה באה ללמדנו כי האמהות מילאו את תפקידן וייעודן בשלמות. תפקידן וייעודן הם החשובים ביותר, כלשון קדמונינו: "כי שורש המלכות הנה היא באמת למעלה מכולם, והיא עולה למעלה מהכול...".

     

    מידת המלכות שייכת ביותר לנשים, הן מושרשות במלכות. זו המידה הסופגת ומעבירה הלאה למציאות:

    -בחיצוניות -הנשים רובן ככולן שולטות הן.

    -בפנימיות -יש לנשים נטייה לשכוח את עצמן.

    הנשים  חוות את המציאות על תמורותיו ושברונו- כשהכאב וחוסר האונים עובר להן בגוף, והמרפא העמוק ביותר הוא הקשר הבלתי אמצעי לאלוקים מתוך אמונה ותפילה. הן בחוויה ישירה של אמונה בקב"ה, מסתמכות עליו באמת וחשות לעומק כי בלעדיו אין להן דבר.

     

    קערת "ליל הסדר"- היא כנגד מידת "המלכות". היא אחת מעשר ההנהגות היסודיות בהן מנהיג אלוקים את עם ישראל. קערת ליל הסדר מכילה סימנים שונים: זרוע, ביצה, מרור וכו'. למעשה, הקערה עצמה [הצלחת]- הינה החלק העיקרי והחשוב ביותר, היא בבחינת הכוח הכללי ההופך את הכול ליחידה אחת.

     

    וכדברי אבישי מזרחי* בכתבתו:

    ממידת "מלכות", נסו להכיל את האדם המיוחד שעומד מולכם, ללמוד אתו בעיון, לפנות לו מקום בתוככם, לאהוב במבט שני או שלישי ואולי כך להצליח להתקרב אליו.

    ולא רק בין איש לאישה -אלא גם ביחס לאלוקים.במקום להחליט לו מי צדיק ומי לא, מי הוא העובדו ומי אשר לא עבדו- נסו להקשיב לו, לשמוע אותו, להתחבר אליו כמו שהוא רוצה ולא כפי שאנו רוצים לראות אותו ולצייר אותו.

    הקדוש ברוך הוא מדבר אלינו דרך התורה ודרך העולם, אם לא נאט קצת ממרצנו ונטה אוזן לעולם לא נשמע את דברו. מלכות זו תכונה, זו מידה מיוחדת, במקום להיות כל הזמן "אני" אולי כדאי להיות קצת "אין" ובכך ורק בכך להתמלא באוצרות אין קץ.

     

     

     

    *אבישי מזרחי/המלכות החיוורת

    דרג את התוכן:

      תגובות (2)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        1/4/13 14:11:

      צטט: יוני אליהו 2013-04-01 14:01:35

      מידת המלכות נובעת מתוך הנשמה שבנו,שהיא "שלוחת" האלוהים בחיינו.לעיתים,מובני עולם אינם מתיישבים עם הנקודות אותן אנו מכירים,ומביאים אותנו למסקנות או ספקות לא מעטים. הרוחניות היא האוצר האמיתי הקיים בנו,היא אשר מגדירה את התובנות שלנו באין ספור מילים ומעשים.והקשר בין הוא להיא,אינו מהווה סמל במקרה כזה. כולם שווים בפני האל. והקבלה של האדם האחר היא נדבך הדרך שעדיין לא מצאו לו תשובה..תמיד הרתיעה ומכל סיבה שיש,וברוב המקרים הסיבה היא פסיכולוגית או דעות קדומות,תהווה מכשול לא קטן בפני הקבלה. וחבל שכך. חג שמח:)

      ברוב המקרים הסיבה היא פסיכולוגית או דעות קדומות,תהווה מכשול לא קטן בפני הקבלה-וגם קשר נשמות שלא תמיד ניתן להסבר.

      לגבי מלכות בקבלה היהודית היא משוייכת לנשים ובבוא העת עם ביאת המשיכה מלכות[דהיינו הנשים],הם יקבלו את השליטה...סתם במאמר מוסגר.

      חג שמח לך יוני משורר רגיש

        1/4/13 14:01:
      מידת המלכות נובעת מתוך הנשמה שבנו,שהיא "שלוחת" האלוהים בחיינו.לעיתים,מובני עולם אינם מתיישבים עם הנקודות אותן אנו מכירים,ומביאים אותנו למסקנות או ספקות לא מעטים. הרוחניות היא האוצר האמיתי הקיים בנו,היא אשר מגדירה את התובנות שלנו באין ספור מילים ומעשים.והקשר בין הוא להיא,אינו מהווה סמל במקרה כזה. כולם שווים בפני האל. והקבלה של האדם האחר היא נדבך הדרך שעדיין לא מצאו לו תשובה..תמיד הרתיעה ומכל סיבה שיש,וברוב המקרים הסיבה היא פסיכולוגית או דעות קדומות,תהווה מכשול לא קטן בפני הקבלה. וחבל שכך. חג שמח:)

      ארכיון

      פרופיל

      אסתר רבקה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      רשימה

      רשימה