כותרות TheMarker >
    ';

    אידאה - למען זכויות הגבר במשפחה

    סיוע לגבר בבעיות זוגיות וגירושין, לרבות משמורת ילדים, הסדרי ראיה, מזונות, חלוקת רכוש, יחסי ממון, ידועים בציבור, מסורבי גט, אלימות במשפחה, וכו'.

    רח' היצירה 31 רמת-גן
    טל' : 1800-270280 www.edeia.co.il, edeia.mr@gmail.com

    שומרים על זכויות
    הגבר במשפחה
    כבר משנת 1998

    שטר הכתובה - נמאס לנו מהרבנות

    3 תגובות   יום שישי , 3/5/13, 20:57

    התקשורת על כל גווניה לא מפסיקה לתאר עד כמה זכויות נשים נרמסות, כאילו נשכח מהם היתרון שיש לנשים במשמורת הילדים, הסדרי הראיה, מזונות הילדים ועוד כהנה וכהנה. מאמר זה ידבר על חיוב הבעל בשטר הכתובה אשר מפלה אותו ופוגע במעמדו המשפחתי והמשפטי באופן ברור, דבר אשר משום מה נשכח במשך כאלף שנים על ידי גדולי התורה בעבר ובהווה.

    בהגדרתה, הכתובה הינה מסמך אשר מפרט את התחייבות הבעל כלפי אשתו בזמן שהוא מבקש לשאת אותה לאישה כדת משה וישראל. הכתובה מנוסחת בארמית והיא מוגשת לחתימת הבעל והעדים מטעמו ביום הנישואין.

    בכתובה מתחייב הבעל לאישה בשתי התחייבויות עיקריות. האחת הינה לזון אותה במהלך הנישואין, לפי צרכיה וכבודה. והשנייה הינה התחייבות על סכום שיעמוד לרשותה בעת הפסקת הנישואין ממידה וידרוש לגרש אותה בעל כורחה או עקב מותו. 

    רבי שמעון בן שטח שהיה נשיא הסנהדרין ומראשי החכמים במאה הראשונה לפני הספירה ניסח את הכתובה ומאז היא מהווה תנאי שבלעדיו לא יתקיימו הנישואין בין בני זוג יהודיים. בגמרא כתובות פ"ב ע"ב יש ברייתא שממנה ניתן ללמוד את השלבים בתקנת הכתובה, עד שבא שמעון בן שטח ונתן לה את צורתה הסופית. 

    הרציונל ההלכתי להתקנת הכתובה ולהתחייבות הכספית של הבעל נבע מהצורך להגן על האישה מפני פזיזות הבעל אשר היה ראשיי על פי דעתו בלבד לגרש אותה ו/או לשאת אישה שנייה. עוצמה כזאת של הבעל כנגד האישה חייבה את חז"ל שבראשם עמד בזמנו רבי שמעון בן שטח להעמיד בלמים אשר ימתנו את כוחו של הבעל.

    בסביבות שנת ה- 1000 לספירה, ניסח הרב גרשום, שהיה אחד מגדולי חכמי ישראל בתקופת הגאונים, תקנות בענייני אישות שנקראו לימים "חרם דרבינו גרשום", בהם תוקנו שני נושאים. האחד הינו, שהבעל אינו יכול לגרש את אשתו בעל כורחה, אלה בהסכמתה. והשני הינו, שהבעל אינו רשאי לשאת אישה נוספת אם הוא נשוי לאישה אחרת אלא בהיתר מיוחד של 100 רבנים.

    מן האמור לעיל עולה שכבר לפני אלף שנים נפתרה הבעיה שלשמה תוקנה הכתובה, אך אף על פי כן גברים עדיין מחויבים בימינו אנו לחתום על שטר התחייבות הכתובה בערב הנישואין כתנאי להתהוותם, ונשים שמחות, רוקדות וחוגגות לאורך כל הדרך לרבנות.

    בבחינת כל האמור לעיל נמצא שעברו הרבה מאוד שנים עד שתוקנה הכתובה. עברו אלף שנים מיום שתוקנה הכתובה ועד חרם רבנו גרשום. אנחנו חיים בדור של אלף שנים אחרי רבנו גרשום ואין לנו מושג מתי הדברים ישתנו. לפיכך המסקנה הינה שיש למצוא דרכים אשר ישמרו על זכויות הגבר במשפחה שכנראה לא יחיה עוד אלף שנים. חיפשנו ומצאו שלוש דרכים: האחת הינה להינשא בנישואין אזרחיים. השנייה הינה התחייב למינימום על פי עצת רב. והשלישית הינה להתחייב על סכום גדול במיוחד שממילא לא ניתן לגבות אותו. 

    דרג את התוכן:

      תגובות (3)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        4/5/13 01:25:
      לא צריך להיות עורך דין לענייני משפחה בכדי לראות ו/או לשמוע עד כמה נטל תשלום מזונות הילדים מכביד על אבות. את שמעת את הצד של האישה אבל כנראה שלא שמעת את הצד של הגבר.
        4/5/13 01:18:
      שלום לך, בכל המאמרים שאני כותב אני מציג עובדות. לעיתים אני מגבה את העובדות בראיות ולפעמים לא בכדי לא להכביד על הקורא. אני באופן אישי יוצא נגד חוסר האיזון אשר קיים בדיני המשפחה בישראל, כאשר ידה של האישה ברוב המקרים על העליונה. אותי מטרידה העובדה שנשים משתמשות ביתרון שיש להן בכדי לפגוע בבעל ובילדים, דבר שאני נתקל בו מדי יום ביומו.
        3/5/13 23:34:
      אינני עורכת דין לענייני גירושין. אבל לחברתי יש בת שעברה תהליך גירושין, ובעלה לשעבר יורד לחייה, לא אכנס לפרטים אבל מי שחושב שנשים בלבד מנצלות את מצב הגירושין , לא שמע את מה ששמעתי באופן ישיר, ללא תיווך. כשמצד אחד יש מנוול או מנוולת כך נראים החיים לאחר הפרידה. לא התחלה חדשה, אולי טובה יותר, אלא מלחמה לנצח... ונא לזכור, לא תמיד הגברים מסכנים... קורה גם להיפך.

      פרופיל

      אם.אר
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין