כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    תגובות (16)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      6/6/19 22:17:

    הנועזות במעשיה שלרות

     

    החל מרצונה להצטרף לאומה היהודית

     

    ולדבוק בחמתה המבוגרת וחסרת כל - נעמי

     

    ועד לביצוע הנחיותיה של נעמי בתפיסת 

     

    בועז כבעל וגואל

     

    תוצאת תמונה עבור דרורית סן

     

    דרורית סן / רות כאשה נועזת ויוזמת...

      6/6/19 22:14:

    בועז כגואל לרות

     

    תוצאת תמונה עבור דרורית סן

      23/5/18 08:43:
    ''
               דרורית סן / פיסול ברשת מתכת - המלך
    דוד המלך צאצא של רות הגיורת - נולד ומת בשבועות
      22/4/18 14:35:

    מנהג שבועות לעטר קירות בשושנות סרוגות

     

    התמונה של ‏דרורית סן‏.

      30/5/17 11:24:

    התורה נמשלה למים חיים

     

    מה האדם החי והצומח אינם יכולים בלי מים

     

    כך ישראל אינם יכולים בלי התורה המרווה

     

    את צימאונם לקדושה ולהתעלות ערכית מעלה

     

    וכל הפך חג השבועות גם לחג המים...

     

    ''

     

     

    דרורית סן / מים חיים - שמן על בד

      29/5/17 23:23:

     

    חג שמח

     

    תוצאת תמונה עבור דרורית סן חג שמח

    דרורית סן / איחוי והפלה בזכוכית
      20/5/15 16:12:

    http://cafe.themarker.com/topic/3224450/

     

    ''

      18/5/15 08:21:

    תוצאת תמונה עבור דרורית סן רות ושבועות

    האומה הישראלית מתכוננת לברית עם הקב"ה בחג השבועות
    כמו כלה המתכוננת לחופתה עם הינומה ושימלת כלה צחורה.
      14/5/15 22:38:

    בנוסף לחיבור אל מגילת רות הנפלאה יש לחג השבועות

    שפע מנהגים כייפים החל ממאכלי חלב ופרי (לזכר הביכורים)

     

     ''

     

                              תותים בשוקלד - כמה פשוט ככה טעים

     

    וכלה במנהגים קהילתיים משפחתיים להכנת קישוטים מיוחדים כמו מגזרות נייר לכבוד שבועות

    המנהג בקהילות היהודיות  לקשט את הבתים ובתי הכנסת לכבוד חג השבועות

    מקבל בכל פעם צביון משלו.

    לפעמים הקישוטים הם ענפים טריים סביב הבמה בבית הכנסת ואף בכניסות לבתי המגורים ,

    אך בהרבה מקומות הקישוטים הם מגזרות נייר מסוגים שונים

    שמדביקים אל זכוכיות חלונות ביה"כ וחלונות הבתים

    להנאת הדיירים בפנים וכמובן הן גם נראות כלפי חוץ - להנאת הולכי הרגל שברחוב.


    מגזרות הנייר לכבוד שבועות נקראו באידיש 'רויזל'ך' – "שושנות" או שבועותל'ך.

    מדוע דווקא שושנים לכבוד שבועות ?  ישנם מספר מקורות והסברים לחיבור לפרח ריחני דווקא.

    שבועות הוא חג מתן תורה ודברי תורה נמשלו לבשמים.

    תורה נמשלה לפרדס המכיל גם את תורת הסוד ולכן לא הכל חייבים להסביר ואפשר להשאיר

    למיסתורין את חלק מהסיבות המדוייקות

    מדוע מקשטים את הבית ובית הכנסת בצמחים,

     

    שבועות כחג הביכורים זכה לעדנה מחודשת כשעם ישראל ששב

    לאחר 2000 שנות גלות להתישב בארצו וחידש את החלום להיות עם של חקלאים,

    עובדי אדמה, להפריח את השממה בקיבוצים במושבים וביוזמות חקלאיות פרטיות,

     

    בחג השבועות ,אחד משלושת הרגלים , עלו לירושלים לבית המקדש

    עם היבול הראשון - הביכורים משבעת המינים בהם נשתבחה ארץ ישראל:

    גפן זית רימון חיטה שעורה תאנה ותמר מככבים באמנות הנייר היהודת - מגזרות.

     

    מוטיבים של פירות ארץ ישראל מופיעים במגזרות הנייר לכבוד החג.

    ובעדות מסויימות אף מכינים קישוטים לבתים ובתי הכנסת של סידורי פירות שונים.

     

    שבועות שנקרא גם "עצרת " ,

    נהגים בו להתפלל בו על פירות האילן ,

    החקלאי שטיפח גידל ושמר על הפרדס והמטע שלו

    חיכה שנה שלמה על מנת לקטוף ליהנות ולהתפרנס מפירותיו - מתפלל כעת שהיבול יהיה טוב .


    ישנם מנהגים רבים ושונים ומגוון טכניקות לביצוע אמנות הנייר היהודית,

    אך כמובן מה שעושה אותה ליהודית מסורתית אלו הנושאים של המוטיבים במגזרת.

    לכן, במגזרות לשבועות משולבים מוטיבים חגיגיים של צמחיה, פרחים רימונים

    וציפורים - ???

    לזכר הפסוק המתאר את הדממה במעמד מתן תורה שבמהלכו אף 'ציפור לא צייץ'?

      18/5/13 22:21:

    ''

      13/5/13 01:23:

    צטט: debie30 2013-05-11 08:26:03

     

    האיורים מאירים את מגילת רות ברגישות רבה

     

    היי דבי,

     

    המון תודה

     

    מגילת רות היא סיפור כל-כך ציורי

    שמזמין איורים ומגרה את הדמיון

    כל פסוק טעון במשמעויות שקשה לבחור

    באיזה מהן להתמקד בכל יצירה.

     

    יש ביטויים שהובילו למספר יצירות באותו נושא

    כמו קבלת הפנים בכניסה לבית לחם - "ותהם כל העיר"

    איזה לא נעים לנעמי לחזור לעיר שבו חייתה שנים רבות

    וכולם עסוקים בל...רכל עליה בקולי קולות עד שכל

    העיר הומה מהריכולים והרינונים על נעמי האומללה

    תוך התעלמות מוחלטת מרות הנלוות אליה.

     

    פעם חשבתי שהן בטח מאד נעלבו, נפגעו ואולי אפילו כעסו

    אחר כך החלטתי שמתאים לשתי הגיבורות האגדתיות 

    להרים ראש בגאווה ולהתעלם מהרינונים של תהום כל העיר

    וכן הלאה.

      13/5/13 01:11:

    היי עט סופר,

     

    אני מאד שמחה שאהבת

     

    מסכימה אתך לגבי שתי הנקודות:

    אכן דווקא רות המואבייה הגיורת היא האם אימא של שושלת המלוכה

    של עם ישראל. גם מהצד השני של האמהות לבית בעז יש דפקט

    בייחוס - תמר האלמנה, הכלה של יהודה מתחפשת לעובדת בכביש

    ומפתה את המחותן שלה שאיננו מודע כלל שהגברת היא כלתו אשת בנו המת.

    רק כשהבושה מתגלה ומתברר שהאלמנה בהריון היא מגלה שהאב הוא

    לא פחות ולא יותר ראש השבט יהודה.

     

    אז לאחר הסיפור של כמעט אונס שמבצעת תמר ליהודה 

    הסיפור של החיזור הדי אגרסיבי של רות נשמע כמעט צנוע.

     

    אל תשכח שאת הרעיון ואת כל ההנחיות להגיע לגורן באמצע הלילה

    ולשכב למרגלותיו וכד' נותנת נעמי הזקנה המנוסה ורות רק מבצעת.

    יחסי אישות לא היו באותו לילה בגורן אבל התעוררה המון תשוקה

    כי נעמי אומרת לרות - זהו עכשיו תחכי בשקט ואל תעשי כלום.

    עכשיו הגבר המאוהב והנלהב לא ישקוט ולא ינוח עד שיצליח לסדר את כל

    העניינים בדרך לחופה כדת משה וישראל

      12/5/13 22:52:
    מקסים ...במיווחד הציורים ... 2 דברים די מעניינים עולים מסיפור המגילה ... האחד הבחירה מלמעלה... שרות המואביה שהיא למעשה הגויה הגיורת.. היא זו שממנה יצאה מלכות יהודה ... והשני.. הוא שיטת החיזור האקטיבית ...עד כדי שכיבה למרגלותיו של בועז בלילה ...כאשר אף אחד לא האשים אותה בהטרדה מינית ...:)... חג שבועות שמח ..
      12/5/13 08:07:

    מגילת רות מציגה מערכת יחסים ייחודית של אהבה ונתינה מרגשת ומפעימה בין נשים,

     

     הקשר שנרקם בין הכלה לחמות איננו רק שובר מיתוסים

    אלא מציב סטנדרט גבוה ומפעים במיוחד על רקע השבר שאירע במשפחתן

    והיחס אליהן מהסביבה  בתחילת דרכן המשותפת בבית לחם.

    ממעמקי הכאב והדיכאון עולה ופורחת התקווה, הבחירה בחיים, העשייה, והצמיחה.

    רות את הגיבורה הראשית בסיפור; אישה חזקה ונבונה, רגישה ועמוקה

    הפועלת ופורצת דרכים על מנת לשקם את הריסות חייה. כוחות נפשה,

    אמונתה ונחישותה, גורמים לשינוי יחסם של נעמי ובועז כלפיה. בכוח אהבתה,

    רות מאפשרת לנעמי ולבועז ליצור ולעשות את הבחירות הנכונות. 

    את שמה של רות מקובל לדרוש כנגזר מהמיל "רעות",
    כפועל יוצא מהתייחסות למגילה רות כמגילת החסד. פירוש אחר לשמה הוא מלשון רוויה,
    "למה נקרא שמה רות? שיצא ממנה דוד שריוהו להקב"ה בשירות ותשבחות" (בבא בתרא יד:).

    מדרש חדשני מציע לקרוא את המגילה כמגילת החירות,
    החירות האישית שמדברת ללב האדם בעולמנו
    חירותם של אנשים לבחור וליצור, לבנות ולהיבנות.
    בהתאם לתפיסה זאת, את שמה של רות דורשים, במדרש יוצר,
    כנגזר גם מהמילה "חירות"! 
    תכונותיה של רות : עצמאות, ביטחון, מנהיגות, חסד ותבונה, הן תכונות המתאימות לאם השושלת המלכותית.
    חירות זו צומחת דווקא "בימי שפוט השופטים", תקופת הפקר לפני תחילת תקופת המלוכה
    בימים ההם אין מלך בישראל; איש הישר בעיניו יעשה. 

    האמנות על מגילת רות ועל חג השבועות מכילה ציורים בסגנונות שונים
    עדות למשיכה המיוחדת לסיפור הרומנטי והקסם הארץ ישראלי של שדות חיטה מזהיבים טרום קיץ.
    גם אמנים לא יהודיים - נוצריים, מימי הביניים ומן העת החדשה, צירו את עלילות מגילת רות
    והעניקו פרשנויות משלהם למתרחש ולאופיים של הדמויות שבמגילה זו. 
    ויהי רעב בארץ, תיק עבודות יודאיקה, אמנות יהודית דרורית סן. תיקי עבודות אמנים ישראלים - אמנות ישראלית
    המגילה פותחת בעקירה ומוות. 
    לכן היצירה הראשונה מורכבת מחומרי גלם של שק ואפר,
    קליפת עץ משמשת כקלף מאולתר
    שעליו שלטי דרכים המכוונים לבית לחם יהודה שנשארה מאחור וקדימה לשדה מואב
    כאל יעד שבו לא שורר רעב ויש כביכול תקווה לעתיד מבטיח
    אך תוך שלושה פסוקים הראשונים של המגילה, מסתבר שמשפחת אלימלך
    העוזבת את בית לחם מוכת הרעב איננה מגיעה אל המנוחה והנחלה במואב
    גורל מר לוכד אותם, ונשארת רק נעמי וכלותיה המואביות. 
    נעמי וכלותיה, תיק עבודות יודאיקה, אמנות יהודית דרורית סן. תיקי עבודות אמנים ישראלים - אמנות ישראלית

      11/5/13 22:01:

    נעמי מפנה את תשומת לבה של רות לחתן הפוטנציאלי בעז גיבור החיל

    ורות  ללא היסס מודיעה לנעמי שהיא הולכת ללקט שעורים בשדה השייך לו

     

    נעמי משתפת פעולה ומציעה הצעות מעשיות איך להעביר שלב את הדרך להגיע ללבו של הגבר

    עד לשלב שבו אומרת הגברת המבוגרת והמנוסה - שבי!

    עכשיו תזוזי הצידה ותתני לגבר המאוהב לנהל כראוי את העניינים.

     

    ''

      11/5/13 08:26:
    האירוים מאירים את מגילתל רות ברגישות רבה
    0

    יצירות אמנות למגילת רות וחג שבועות / דרורית סן

    16 תגובות   יום שישי , 10/5/13, 08:31

    http://cafe.themarker.com/image/3382674/

     

    דרורית סן / עורפה - יצירה באיחוי זכוכית

     

     

    עיונים ביצירות אמנות


    בהשראת טקסטים ממגילת רות 


    ירחיבו ויעמיקו את הבנתנו,

     

    יחדדו את עומק חוויותינו


    לגבי רוח החג דרך

     

    קריאת מגילה באווירה חקלאית


    על חסד ועל משפחתיות והמשכיות

     

    בחג שבועות - זמן הולדתו של מנהיג

     

    מייסד מלכות ישראל 

     

    http://cafe.themarker.com/image/3383147/

     

    דרורית סן / 'עמך עמי אלוקיך אלוקי - יצירה באיחוי זכוכית


     מגילת רות פותחת בסיפור עלילה

     

    טרגי - סיפר משפחתי על מוות של כל

     

    הגברים במשפחה - האב ושני בניו.


     

    העלילה מתחילה בסיפור עצוב על

     

    הירידה מהארץ

     

    בה שורר רעב כבד אל ארץ מואב.

     

    דווקא משפחת אלימלך העשירה והחזקה

     

    בורחת מהמודדות אולי כדי לא לפרנס

     

    מכספם את העניים המרובים חסרי כל.

     

    http://cafe.themarker.com/image/3382675/

     

       דרורית סן / שער העיר - יצירה באיחוי זכוכית

     

     

    מפנה דרמטי בעלילה

     

    חל כש'פקד ה' את עמו'

     

    הבצורת שהובילה לרעב כבד

     

    מתחלפת בשפע רב של יבולים. 

     

     

     

    נעמי מחליטה שזה הזמן לחזור

    לעירה בית לחם שביהודה

    ונפרדת משתי כלותיה האלמנות המואביות.





    עורפה נפרדת בנשיקה מנעמי

    אך רות המואביה מסרבת להיפרד

    ומצהירה על רצון להתגייר -

    נכונות להצטרף לעם ישראל ולתורת ישראל.

    גם בועז הגואל מעריך את מעשה החסד של רות

    את דבקותה בחמותה הזקנה  ובחיבור לעם

    שלא ידעה ולא הכירה מנהגיו מתמול שלשום.


    התאמה בין מגילת רות לחג השבועות

    בעונת השנה - ימי קציר


    המתקיימות בה - לקט פאה ושכיחה...

    האופי הקהילתי ציבורי רכילותי של העיר

    מתבטא בהתגייסות הכללית לטוב ולרע

    "ותהם כל העיר" - הלם משובה של נעמי

    מלווה ברות המואבייה

    אבל בלי לפרט על מה בדיוק המאומה  

    http://cafe.themarker.com/image/3382676/
    דרורית סן / נעמי -  יצירה מאיחוי זכוכית

    חסד מוביל לאהבה ממקום נכון וחיובי,

    מתוך מחויבות עמוקה ועצמה פנימית.


    חג מתן תורה מתבטא במגילה 



    http://cafe.themarker.com/image/3383144/


    רות מתכננת להקים משפחה חדשה
    בעידודה של נעמי חמתה לשעבר

    ובמעורבות עמוקה של כל הקהילה.


    רות הפמיניסטית איננה ממתינה לחיזור של הגואל

    קרוב משפחה המיועד להפוך לבעלה

    אלא יוזמת באומץ לבמהלכים משלה

    בועז מבחין בנערה הזרה 
     
    ומזמין אותה לסעודה רומנטית בשדה

    במיקום (הלוקאשיין) של נוף פסטורלי

    המשתקפת מתוך תיאורי המגילה:

    ארץ חיטה ושעורה, חקלאות במיטבה,

    שינה בגורן (לשמור על הסחורה).
     תוצאת תמונה עבור דרורית סן מגילת רות
    דרורית סן / בעז ורות - שמן על בד

    באמצעות לקט שיבולים נעשו

    הבטחות סמליות להתחייבויות 

    תוך העברת מסרים אל החותנת

    המושכת בחוטים  

    תוצאת תמונה עבור דרורית סן מגילת רות
    שער העיר הוא המקום

    שבו מתנהלים חיי המסחר והמשפט,

    שם יושבים נכבדי החברה זקני-העיר.

    מגילת רות היא מעין 'סיפור אהבה פשוט'

    בלי הרבה דימויים ומטפורות 

    ללא סיבוכי עלילה נפתלים

    מיד כשמסתיים התהליך הפורמלי בשער העיר

    מאחלים כל התושבים לבועז

    ברכה מרגשת לבנות בית בישראל

       

    אין הרבה פרטים על שמחה הכלולות

    ואיך הייתה החתונה

    בין הגיורת המלבבת לחתן בעז המכובד

    אבל קל להשלים בדמיון את הפרטים החסרים

    במגילה הקצרה ביותר מבין חמש המגילות 

    נעמי האלמנה ששיכלה את שני בניה

    מקבלת תמיכה, עידוד וגיבוי
    של מערבות מנשות הקהילה

    השכנות בוחרות לתינוק את שמו

    ומבשרות לנעמי הזקנה

    שגם אם מבחינה ביולוגית היא איננה הסבתא

    הבן שנולד יהיה לה משיב נפש.

    השוואה - ביטוי דומה להבטחה שאהבה

    טובה משבעים בנים

    נמצא גם בתחילת ספר שמואל

    אך מגילת אסתר היא מימי שפוט השופטים

    ולכן קודמת לדברי אלקנה לחנה בספר שמואל.


    הסיפור מתקדם כמשתפר בקו רצוף,

    מאווירת הנכאים של תחילתו, הרעב, העקרות והמוות,

    ועד לסופו – שמחת הגאולה, החתונה והלידה. 

    בולט הדבר לעומת מגילת 'שיר השירים',

    שגם בה עומדת האהבה בלב הסיפור,

    אבל לא גשמית ולא ממומשת 

    אלא, אהבה סוערת, עזה ומתלהבת, רושפת ומסוכנת,

    רשפי אש שלהבתיה.

    ואילו במגילת רות

    התורה/ האהבה היא כמים צוננים

    משיבי נפש בזרימה רגועה ובטוחה. 

    מגילת רות ממלאת את האהבה

    בתכנים של; מסירות, יצירה, אחריות,

    כבוד הדדי, אינטימיות שקטה,

    עבודה עם הטבע, משפחתית, רב דורית,

    אהבה שעברה איתן ועתידה מובטח.

    בחג מתן תורה לאחר קריאת מגילה שמתרחשת במיקום

    באווירה חקלאית קל להבין מדוע התורה נמשלה למים...

    http://cafe.themarker.com/image/3382673/
                 דרורית סן / ימי קציר חיטין - שמן על בד
     
    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין