כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    אריק גינזבורג מוזיקה, אומנות, ארכיטקטורה הגות ספרות ובכלל

    כותב על ומשמיע מוזיקה בעיקר קלאסית,, ג'אז אבל לא רק . הגיגים על אומנות , ארכיטקטורה אבל לא רק.

    0

    יש את המטרה הטובה ויש את המטרה האמיתית : האינטלקט והרגש

    0 תגובות   יום שישי , 24/5/13, 14:26

    ''
                                                                                                                                                                              

     

     

     

     

    קווין ראש, [Kevin Roche ממשרד האדריכלים המפורסם משנות ה 70 עד ה 90                                     Roch and Dinkeloo, מי שעבדו יחד עם האדריכל הפיני הנודע סאארינן על בניין הטרמינל המפורסם בדאלאס] אמר פעם בכנות: "אנו האדריכלים מתכננים בניינים ורק בדיעבד ממציאים את התאורייה מאחוריהם ".....כשאמר זאת כבר היה מספיק מפורסם כדי להודות ב bull shit שאנו האדריכלים אוהבים לכתוב ולדבר עליו [גאה להיות שם בעצמי].

     

    אבל עד כמה שהיה אדריכל בולט בנוף הארכיטקטורה של המאה ה 20 אחרים גדולים ממנו לא התביישו להודות בכך. קחו לדוגמא את האדריכל הגרמני מיס וואן דר רוה אולי הגדול והחשוב מכולם, שהצמיד לחזיתות בית סיגראם [1954-58] בניו -יורק, אב הטיפוס של גורד השחקים מזכוכית ופלדה, פרופילים אנכיים מפלדה בצורת האות הלועזית I [הדגם הסטנדרטי הנפוץ המוכר בשם "I -Beam"]  בצמוד לחלוקה האנכית של קירות הזכוכית.                                                                                                 לא צריך היה להיות מומחה ואפילו לא צריך היה להיות איש מקצוע כדי להבחין שהפרופילים הקונסטרוקטיביים מפלדה אינם תומכים מאומה והם פשוט מודבקים לקירות הזכוכית. כל זה היה יותר מידי בשביל מי שנחשב אולי לממציא המינימליזם, הטוהר,והניקיון מכל מה שהוא איננו הכרחי, שאיפיין את האדריכלות המתהווה של המאה ה 20, והוא כמובן "נחקר" אם לא ניצלב על כך על ידי העיתונאים. מספר על כך Kenneth Powell בספרו The Greate Builders  [בהוצאת Thames And Hudson]          : מיס שנהג להמעיט במילים ובניגוד לחלק מקובץ האדריכלים בני תקופתו שאומנם המציאו מחדש במאה ה 20 את האדריכלות [ר' לה קורבוזייה] מיעט עוד יותר לכתוב על ארכיטקטורה בכלל ועל הבניינים שהוא עצמו הגה בפרט, השיב בזו הלשון : " דבר ראשון אני הולך לספר לכם על הסיבה האמיתית לנוכחותם של האלמנטים האנכיים מפלדה ואח"כ אספר לכם על סיבה טובה לכשעצמה מדוע הם שם; היה חשוב מאד לשמר את הקצב שיצרה החלוקה האנכית שבין חיבורי לוחות הזכוכית על פני 4 חזיתות הבניין; הצמדת "עמודי" הפלדה הכבדים לאורך כל אחד מחיבורי המתכת  הדקים שבין פלטות הזכוכיות המרכיבות את קירות המסך של הבניין הדגישה אותם פי כמה....ניסינו את החזיתות בלעדיהם ואיתם. זה פשוט לא ניראה היה נכון בלעדיהם. זאת הסיבה האמיתית. עכשיו הסיבה השנייה היא שפרופילי ה "I" מוסיפים חוזק ללוחיות שמכסות את עמודי הבניין בפינות. כמובן שזאת סיבה מצויינת לכשעצמה להצמיד אותן לחזית. אבל הסיבה הראשונה היא הסיבה האמיתית" - כה סח מיס.......בסופו של דבר זה הבניין עצמו [לא האדריכל] שעושה את ההבדל בין הסיבה הטובה והסיבה האמיתית..........האין זה מזכיר את רוברט שומאן שאמר האינטלקט לפעמים טועה...הרגש אף פעם לא /....... מיס הוא האיש בקסדה הלבנה ופרופילי ה I המפורסמים הם הם הרכיבים האנכיים שבחלק הקרוב אלינו בצילום

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אריק גינזבורג
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין