כותרות TheMarker >
    ';

    כי האדם עץ השדה

    כי האדם עץ השדה / נתן זך

    כי האדם עץ השדה.
    כמו האדם גם העץ צומח
    כמו העץ האדם נגדע.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא שואף למעלה
    כמו האדם הוא נשרף באש.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    אהבתי וגם שנאתי
    טעמתי מזה ומזה.
    קברו אותי כחלקה של עפר
    ומר לי, מר לי בפה.
    כמו עץ השדה.


    כי האדם עץ השדה.
    כמו העץ הוא צמא למים
    כמו האדם גם הוא נשאר צמא.
    ואני לא יודע
    איפה הייתי ואיפה אהיה.
    כמו עץ השדה.

    0

    הבאת שלום שבין אדם לחברו

    8 תגובות   יום רביעי, 29/5/13, 06:02

    ''

     

    הבאת שלום שבין אדם לחברו


    סמל ל"הבאת שלום" הוא אהרן הכהן. 


    אהרן היה נפגש עם הצדדים לפני הדיון המשפטי ומבקש למנוע מהם את הכאב והסבל המלווים את ההליך המשפטי-שבדרך כלל מגביה את חומות האיבה שבין הצדדים. 


    יסוד פעולת אהרן היה התפיסה ,שהצדק בהסכמה ראוי יותר ואף נכון ממימוש הצדק המשפטי, כמאמר אריסטו: "כשאזרחים הם ידידים זה לזה, שוב אין להם צורך בצדק; ובהיותם צדיקים, עוד יש להם צורך בידידות". 


    תיאור מלבב של אהרן, אוהב השלום ורודפו, בא במדרש: 
    "אוהב שלום" כיצד?... שני בני אדם שעשו מריבה זה עם זה. הלך אהרן וישב אצל אחד מהם. אמר לו: בני, ראה חברך מהו עושה: מטרף את לבו וקורע את בגדיו [=מרוב צער על הריב]. אומר: אוי לי, היאך אשא את עיני ואראה את חברי? בושתי הימנו [=מתבייש אני ממנו], שאני הוא שסרחתי עליו. הוא [=אהרן] יושב אצלו עד שמסיר קנאה מלבו. 
    והולך אהרן ויושב אצל האחר, ואומר לו: בני, ראה חברך מהו עושה: מטרף את לבו וקורע את בגדיו. אומר: אוי לי, היאך אשא את עיני ואראה את חברי? בושתי הימנו [=מתבייש אני ממנו], שאני הוא שסרחתי עליו. הוא [=אהרן] יושב אצלו עד שמסיר קנאה מלבו. 
    וכשנפגשו [=שני היריבים] זה בזה, גפפו ונשקו זה לזה. לכך נאמר: 'ויבכו את אהרן שלושים יום כל בית ישראל' (במדבר כ, כט). 


    מזה אנחנו למדים על כוחה של המילה.כמה חשוב לא ללכת רכיל ולהעביר אינפורמציה על אחרים.רבים נהנים לשבת בחברה או ליד הטלפון ולדבר על מעשי אחרים ולהעביר פיסות מידע מתוך נקמנות,שעמום,שמחה לאיד וכו.
    כוחה של המילה רב.לפי היהדות עם כל מילה נולד מלאך.אם המילה טובה-ייוולד מלאך בריא ,אם המילה היא קללה לדוגמא ייוולד מלאך "נכה".


    עם כל אחד יחשב פעמיים לפני שיוציא מילה מהפה,לפני שיכפיש את חברו ?העולם שלנו יראה יפה יותר-וכנראה יהלכו בו יותר אנשים מחייכים ומאושרים.


    כיום כשכלי התקשורת ,השם הצדק הדמוקרטי,נוברים בחיי אנשים ומוציאים את "האמת לאור"-לא פעם יש לי תחושה שיש כאן עוול גדול.


    נכון שצריך להעמיד לדין אנשים כמו איציק מרדכי והנשיא לשעבר-אך תמיד כשאני רואה בכלי התקשורת את החגיגה סביבם אני חשה שאנחנו שופכים דם...יתכן ואנו ממש מעלים על גרדום אדם שמתוך כל הדברים שבאמת עשה כנראה ישנם תוספות ?שבהם אנו עושים עוול.


    זכרו חיים ומוות ביד הלשון-והוצאת דיבה היא ממש שפיכות דמים...


    אז בוא נברא מלאכים טובים במקום מלאכים מקרטעים...

    דרג את התוכן:

      תגובות (8)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        31/5/13 00:44:

      צטט: noe 2013-05-30 22:56:56

      צטט: אסתר רבקה 2013-05-29 18:08:58

      צטט: noe 2013-05-29 17:17:26

      אכן חיים ומוות ביד הלשון, אך כשם שאסור לומר את האסור, כך חובה לומר את המותר. והמותר כולל גם שלא לרחם על אכזרים.

      כלומר?

       

       

       

      כלומר: שיש חשיבות למשפט הציבור במנותק ממערכת המשפט. הפכנו לעם שהכל יקום או יפול בו במשפט. יש חשיבות להוקיע, לגנות להטיח ולהפיץ את רשעת הרע, ממש כשם שאת הטוב.

      צודק

        30/5/13 22:56:

      צטט: אסתר רבקה 2013-05-29 18:08:58

      צטט: noe 2013-05-29 17:17:26

      אכן חיים ומוות ביד הלשון, אך כשם שאסור לומר את האסור, כך חובה לומר את המותר. והמותר כולל גם שלא לרחם על אכזרים.

      כלומר?

       

       

       

      כלומר: שיש חשיבות למשפט הציבור במנותק ממערכת המשפט. הפכנו לעם שהכל יקום או יפול בו במשפט. יש חשיבות להוקיע, לגנות להטיח ולהפיץ את רשעת הרע, ממש כשם שאת הטוב.

        30/5/13 14:47:

      צטט: א ח א ב 2013-05-30 13:21:05

      עלינו להיות השינוי שאנו רוצים בעולם - מהטמה גנדי.

      אכן אחאב

        30/5/13 13:21:
      עלינו להיות השינוי שאנו רוצים בעולם - מהטמה גנדי.
        29/5/13 18:08:

      צטט: noe 2013-05-29 17:17:26

      אכן חיים ומוות ביד הלשון, אך כשם שאסור לומר את האסור, כך חובה לומר את המותר. והמותר כולל גם שלא לרחם על אכזרים.

      כלומר?

        29/5/13 17:17:
      אכן חיים ומוות ביד הלשון, אך כשם שאסור לומר את האסור, כך חובה לומר את המותר. והמותר כולל גם שלא לרחם על אכזרים.
        29/5/13 15:04:

      צטט: דו-קוטבי 2013-05-29 14:51:30

      "זכרו חיים ומוות ביד הלשון-והוצאת דיבה היא ממש שפיכות דמים..."-כמה שזה נכון.

      אמת דו קוטבי

        29/5/13 14:51:
      "זכרו חיים ומוות ביד הלשון-והוצאת דיבה היא ממש שפיכות דמים..."-כמה שזה נכון.

      תגובות אחרונות

      ארכיון

      פרופיל

      אסתר רבקה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      רשימה

      רשימה