כותרות TheMarker >
    ';

    כל הdesign הזה

    עיצוב זה די הרבה, אבל לא הכל.

    ארכיון

    0

    האם העיצוב עובד?

    0 תגובות   יום ראשון, 20/1/08, 08:27

    ב5 בפברואר יתקיים בפעם השניה כנס "העיצוב עובד" של מגזין דה מרקר וקהילת המעצבים.

     

    למרות שאני חתום על הקופירייטינג של השם ("העצוב עובד") ונמנה על מיסדי קהילת המעצבים (העמותה, לא רק הפורום האינטרנטי) אני מתבונן במודעת העמוד שרצה כבר שבועיים בספקנות .

    "פטיש העיצוב" (דימוי די בנאלי ל"עבודה" לא?) שמרביץ לכותרת "העיצוב עובד" אולי מסמל את הפטיש בראש שצריך להכות את עולם העיצוב הישראלי, או את מרכיביו: מהמעצבים ועד העסקנים. מסוחרי החדשנות וה"עיצובים" ועד המרצים במוסדות הקיקיוניים והאקדמיות.

     

    אבל תן בראש לתעשיה- בלעדי מוצרים תעשיתיים לא יהיה עיצוב תעשיתי!

     

    העיצוב התעשייתי לא עובד כשהתעשיה לא עובדת.

    התעשיה לא עובדת כששרגא רץ לשר האוצר על מנת ש"יעשה משהו" כדי לפצות אותו על ירידת ערך הדולר- במקום לעבוד...

    התעשיה לא עובדת כשהיא לא מוכנה להשקיע בפיתוח באופן רציף.

    השקעה ב"פיתוח" באופן אקראי היא כיבוי שריפות.

    פיתוח בהתאם למצב הנוכחי של השוק הרלוונטי לאותו יצרן אומר שהוא מפגר - או פשוט נסוג.

    ולמפגר יש בעברית מדוברת יותר ממובן אחד...

    מי שמתחיל ל"פתח" (כולל "עיצוב המוצר" כמובן) כשהוא רואה את המוצרים המובילים בשוק גוזר על עצמו פיגור אימבצילי חסר תקנה: זמן הפיתוח של מוצר מורכב (יותר משני רכיבים מפלסטיק ו10 ברגים, נאמר) הוא חצי שנה. הכניסה ליצור תיקח עוד חודשיים שלושה (בסין?). המוצר יגיע למדפים כשלמתחרה יהיו מוצרים אחרים והמוצר המוביל של השנה שעברה כבר נמכר בקטלוג של ויזה או as seen on tv!!! בדאמפינג נוראי....

     

    במקום לקשקש ולחזר על הפתחים התעשיה צריכה להיבנות מתהליך פיתוח עקבי ואמיתי ולא מחקיינות וההעתקה (ותשאלו את כתר פלסטיק).

     

    במקום לשכור "סוחרי חדשנות" שמלאכתם העברת קורסי חדשנות במפעלים ובחברות שתוצאתם "בנק רעיונות" שערכם מפוקפק (ערכם הכספי למי שהעביר את הקורס והיעוץ והליווי המתמשך שאי אפשר להיפטר ממנו די ברור)- טפחו את מחלקת הפיתוח.

     

    פיתוח של מוצרים תעשיתיים שכולל את עיצובם במסגרת התהליך, צריך להיעשות באופן רציף ובידיעה שחלקו יעבור למגירה ועלול גם להיקבר שם.

    העיצוב התעשיתי נתפס בישראל, כמו בכל מדינה מתפתחת, כקישוט וכדובדבן על עוגת חנק.

    אם הם נחנקים מהעוגה- לפחות שהדובדבן יהיה אדום?

    כשיצרן קורא למעצב בסוף תהליך הפיתוח הוא לא מבין לא את התהליך ולא את משמעות העיצוב בתהליך.

    כשמשרד התמ"ת ומכון היצוא מקדמים "מוצרי מעצבים" הם מקדמים מכירה של מוצרים בודדים בסדרות זעירות רק מכיוון ש"מעצב" הפיק אותם.

    הצלחת יצוא של מוצרים כאלה היא כשלונה. מעצב שעובד בצורה כזו יצליח רק בחו"ל- במקום בו יש שוק למוצריו. כלומר הצלחת התהליך תתבטא ביצוא המעצב....

    קידום "אפקט הוואוו" (הגדרה של אורה קורן, כתבת דה מרקר (גם) לעניני עיצוב) ופירסום מוצרים מגניבים וחמדמדים לא ישנה כהוא זה לגבי התעשיה הישראלית. אולי ישנה מעט לגבי חשיפתו של מעצב זה או אחר לפרק הזמן שהכרומון בו התפרסמה התמונה נמצא על המדף.

    התעשיה הישראלית צריכה את המעצב התעשיתי- בתוך התעשיה.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      שחר_קליין
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      עידכונים

      הבלוג שלי

      העיצוב עובד

      קישורים