כותרות TheMarker >
    ';

    ברוכים הבאים

    הבלוג של חנה וייס

    הבנה בינדתית, שלום בטיבט, שלום עולמי, זכויות אדם, אחריות אוניברסלית, חינוך למוסר ויצירת חברה אנושית וחומלת אלה הנושאים שמעסיקים אותי היום. פועלת כדי שניקח בחפץ לב את התרופה לאפידמיית העדר המוסר הפוקדת אותנו ושניישם את תרגול המוסר בחיינו.
     
    שכל בעלי התודעה יזכו לאושר בר-קיימא!

    0

    היום הבינלאומי להזדהות ולתמיכה בקורבנות של עינויים

    36 תגובות   יום שישי , 28/6/13, 19:49
    ''
    "עלינו להבין שהסבל של אדם אחד או של עם אחד הוא סבל של האנושות
    ולהבין שהאושר של אדם אחד או של עם אחד הוא האושר של האנושות."
    ~ כבוד הדלאי לאמה

    ''

     

    26 ביוני, היום הבינלאומי לתמיכה בקורבנות של עינויים, צויין על ידי

    המרכז הטיבטי לזכויות אדם ולדמוקרטיה בדרמסלה, בהודו.

    הארגון ציין שלמרות שתקיפות אכזריות של קורבונת חסרי אונים הן נפוצות,  

    כולל "העלמויות" של טיבטים אשר דורשים חופש וזכויות אדם

    על ידי כוחות צבא ורשויות סיניים, הנחישות של הטיבטים

    להילחם עבור זכויותיהם הבסיסיות נשארת איתנה. 

     

    לכתבה בפהיול

    הצהרה של המרכז הטיבטי לזכויות אדם ולדמוקרטיה 

    לכבוד היום הבינלאומי להזדהות עם קורבנות של עינויים

     

    בעברית בקפה: תיאור עינויים בכלא סיני על ידי צעיר טיבטי חלק א' חלק ב'

     

    היום הבינלאומי לתמיכה בקורבנות של עינויים

    גם צויין על ידי המרכז לזכויות האדם של משתמשי

    וניצולי הפסיכיאטריה בלקט מאמרים שמתעדים את חוויותיהם.

     

    ''

     

    הצהרת חואן מנדז, הממונה המיוחד לנושא עינויים וטיפול מתאכזר

     לא אנושי או משפיל או ענישה

    המושב ה-22 של מועצת זכויות האדם, נושא דיון מס' 3, ז'נבה, עמ' 5 באנגלית

     

    הממונה המיוחד קורא לכל המדינות:

    (א) לבחון מחדש את מסגרת ההתייחסות של מניעת עינויים 

    ביחס לאנשים עם מוגבלויות בהתאם

    לאמנה על זכויות אנשים עם מוגבלויות בתור הדרכה מוסמכת 

    בנוגע לזכויותיהם בהקשר לשירותי 

    בריאות.   

    (ב) להציב איסור מוחלט על כל ההתערבויות הרפואיות הכפויות

    והשנויות במחלוקת הניתנות 

    לאנשים עם מוגבלויות, 

    כולל הביצוע השנוי במחלוקת של ניתוחי מוח פסיכיאטריים, 

    נזעי חשמל ותרופות משנות חשיבה 

    כמו תרופות נוירולפטיות (אנטיפסיכוטיות), השימוש בכבילה 

    ובבידוד לטווח ארוך ולטווח הקצר. 

    המחויבות לשים קץ להתערבויות פסיכיאטריות כפויות המתבצעות 

    אך ורק על רקע של מוגבלות 

    הינה ליישום מיידי, 

    וחוסר תקציב לא יכול להצדיק עיכוב ביישומה.

    (ג) להחליף טיפול ואשפוז כפוי בשירותים בקהילה. 

    שירותים אלה חייבים להתאים 

    לצרכים שמבטאים אנשים 

    עם מוגבלויות ולכבד את האוטונומיה, ההעדפות, הכבוד והפרטיות של האדם המדובר, 

    עם דגש על חלופות למודל הרפואי של בריאותהנפש, כולל תמיכה הדדית, 

    העלאת המודעות והכשרה של כוח האדם בבריאות הנפש ובגופי אכיפת החוק ואחרים.

    (ד) לבחון מחדש את האמצעים החוקיים אשר מתירים כליאה 

    על רקע של בריאות נפשית או 

    במתקנים של בריאות הנפש, ואת כל ההתערבויות או הטיפולים הכפויים 

    בתחומי בריאות הנפש 

    ללא ההסכמה החופשית המודעת על ידי האדם עצמו.

    חקיקה המתירה את האשפוז של אנשים עם מוגבלויות על רקע מוגבלותם 

    ללא הסכמתם החופשית

    והמודעת חייבת להיות מבוטלת.

     

    ב-4 במרץ, בהצהרה במועצת זכויות אדם של האו''ם בז'נבה,

    הממונה המיוחד לנושא עינויים של האו''ם, חואן מנדז,

    הגדיר כל טיפול פסיכיאטרי אשר מבוצע בכפייה כעינויים. הוא קרא

    לביטול כל טיפול פסיכיאטרי בכפייה ולביטול שלילת זכות משפטית

    על רקע מגבלה נפשית.

    כיבוד הזכות המשפטית של כל אדם הוא אבן היסוד של זכויות אדם ושל מניעת עינויים.

     

    בספטמבר 2012, מדינת ישראל אישררה את

    האמנה לזכויות האדם של אנשים עם מוגבלויות של האו''ם

    ולפיה היום אשפוז כפוי הוא מחוץ לחוק.

     

    הודעה על אשרור האמנה באתר משרד המשפטים

    הודעה על אשרור האמנה באתר הנציבות לשיוויון של אנשים עם מוגבלות

     

     

    ''

     

    "מה שקרה לבן שלך נפוץ בטיבט." ~ גשה פמה דורג'ה


     

    ''

     

    עינויים של טיבטים על ידי סינים נפוצים בטיבט. 

    גם חמלה ועוד אי-אלה דברים שלא נפוצים בשומקום אחר בעולם נפוצים בטיבט.

    נפוץ בטיבט

     

    ''

     

    אלימות היא 100% יצירת האדם, לכן היא ניתנת ב-100% לריפוי ולמיגור.

     

    מודל בריאות ציבור למיגור/לריפוי אלימות

    1. תפיסת מוטעית לגבי אופן קיום האני/בערות ⇐

    2. חמדנות/ראיית האחר כ"כל טוב" ושנאה/כעס/ראיית האחר כ"כל רע" ⇐

    3. כוונה לפגוע בזולת ⇐

    4. נטיית הפרט לאלימות ⇐

    5. מצב שמטה/נוטה לאלימות ⇐

    6. אירוע טריגר/אירוע מצית ⇐

    7. אלימות

     

    מיגור אלימות הוא ווין-ווין. אדם אשר נוטש פגיעה בזולת חש הקלה

    ושלוות נפש וביטחון עצמי אמיתי.

    דרג את התוכן:

      תגובות (36)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        5/7/13 02:05:

      צטט עצבן:

       

      לסיום אצטט את דברייך את (מתוך ההפנייה ששלחת לי) 

      "אדם רוחני מתבונן קודם כל פנימה, ושם הוא מתחיל לתקן.

      הוא מחמיר עם עצמו ולא ממהר להוכיח את זולתו.

      מתקן את עצמו ורק אז מתקן את העולם."

       

      נדמה לי שאת התובנה הזו שווה להשליך גם במישור הלאומי.

      לפני שאנו מטיפים מוסר לכל העולם - אולי שווה לתקן קודם כל את עצמנו.

       

      אני מסכימה לחלוטין.

      תתקן - ברמה אישית, לא להעביר ביקורת על זולתך שאינך מכיר,

      וברמה הלאומית, היידה, תתקן.

      אישית, מעולם לא התעלמתי מהבעיה "אצלנו".

      אנחנו חיים בכפר גלובלי, אם טרם שמת לב.

      לא כל פוסט בהכרח מתייחס לכל נושא.

      אני משלמת מחיר אישי כבד על פעילותי למען זכויות אדם.

      היה נחמד לשמוע מילת אמפתיה במקום מתקפה לחלוטין מוטעית.

      לא חושבת שהטיבטים צריכים להמשיך לסבול עד שאתה מתארגן...

        5/7/13 00:39:

      צטט: חנה וייס 2013-07-04 20:20:58

       

       

      "שלום מתחיל בתוך כל אחד מאיתנו.

      כאשר יש לנו שלוות נפש

      אנחנו יכולים להיות בשלום עם אלה

      שסביבנו.

      כאשר קהילתנו נמצאת במצב של שלום

      היא יכולה לחלוק שלום זה

      עם קהילות שכנות."

       

      כבוד הדלאי הלאמה ה-14

       

      ''

       

      עצבן, אתה די מעצבן - ואני לא מתעצבנת בקלות.

       

      אני מכבד את הזכות של כל אחד להתעצבן, ובכל זאת האמירה הזאת קצת מוזרה אל מול הציטוט שהבאת לפניה. כל מקרה אני לא יוצא נגד הפעילות שלך למען הטיבטים - כפי שאמרתי בעייני זה אפילו יפה. הבעיה המרכזית היא שממש פה מול העיניים שלך מתחוללת תופעה מאוד דומה. יש אנשים שתופעות כאלו לא מפריעות להם - זכותם - אבל אם לך תופעות כאלו מזיזות - זה יותר ממוזר שאת עיקר מרצך את מפנה לתופעה שמתרחשת במקום אחר - ולמה שקורא אצלך בבית אינך מתייחסת - או בלשוני - "לתרגל את המוסר על האחר".

       

       

      אני מבינה שכוונותיך טובות.

      אף אחד לא עוצם עיניים, בטח שלא אני.

      חשוב להזכיר את הבעיה הפלסטינית - אבל למה אתה הופך אותי למושא ולנושא המתקפה שלך?

       

      בפועל אין לי כוונות. אני איני דובר של הפלסטינים (ונדמה לי שציינתי עוד מספר תופעות של אלימות שמדינתנו היקרה מעורבת בהם), ובפועל אני מכבד גם אנשים שאינם חושבים כמוני - ואינם חושבים שיש חשיבות בפתרון הבעיה הפלסטינית. אבל כאשר אנשים ישראלים מציינים את מוראות הכיבוש והצורך להירתם ולהלחם בכך - ומתעלמים (בטקסט) מהתופעה שמתרחשת אצלם בבית... זה נראה מוזר - מאוד מאוד מוזר.

       

      כנראה לא קראת את כל מה שכתבתי והסברתי וגם לא אחזור על זה שוב.

      בבקשה, פשוט תקרא שוב בעיון, ללא הדיעה הקדומה שלך שמפריעה לך לראות מי עומד מולך.

      אני לא צריכה להיות מושא הזעם שלך.

      אני לא הבעיה כאן, שתבין.

       

      אני אחזור על המנטרה הקבועה - אני איני מתיימר להכיר בטח לא לשפוט את כותב הפוסט. אני יכול להתמודד רק עם המילים שנכתבו. לכן הטענה בדבר דעה קדומה מעניינת אבל לא רלוונטית. ובהקשר לטקסט הנוכחי - ניתנו הסברים יפים וטובים על נזקה של האלימות ונזקו של כיבוש עם אחר - אפס לא נמצאה אפילו מילה אחת לתאר את הבעיה שרובצת לפתחנו ושגם לנו יש אחריות עליה. כל מקרה התגובה לא נועדה לשלול אותך או את פעילותך (ששוב לדעתי יש בה טעם). 

       

      לסיום אצטט את דברייך את (מתוך ההפנייה ששלחת לי) 

      "אדם רוחני מתבונן קודם כל פנימה, ושם הוא מתחיל לתקן.

      הוא מחמיר עם עצמו ולא ממהר להוכיח את זולתו.

      מתקן את עצמו ורק אז מתקן את העולם."

       

      נדמה לי שאת התובנה הזו שווה להשליך גם במישור הלאומי. לפני שאנו מטיפים מוסר לכל העולם - אולי שווה לתקן קודם כל את עצמנו.

        4/7/13 20:29:

      משהו פרקטי - משהו שאפשר לעשות. זה משפיע וזה לוקח דקה בדיוק.

      נא לחתום על עצומה להצלת להסה העתיקה.

      קישור לעצומה דרך הבלוג

      קישור ישיר לעצומה ברשת

        4/7/13 20:20:

      עצבן, אני קודם כל מפנה לתגובה שלי בעניין הפלסטיני בפוסט אחר שגם הדבקתי בהמשך למטה.

       

      צטט: חנה וייס 2013-07-03 13:56:52

       

      באמת לא הבנתי  אותך בכלל.

       

      ההבדל העיקרי בין הטיבטים לפלסטינים הוא המחוייבות הבלתי מתפשרת של הטיבטים לאי-אלימות.

      כך שקל יותר לאנשים להזדהות עם הדיכוי הטיבטי, כאשר אין שום ערפול לגבי מי אחראי לאלימות.

      תמיכה במאבק הלא אלים הטיבטי ישלח מסר מאוד חזק לאיזורים ולקהילות שפחות מחוייבים לאי-אלימות, כמו במזה''ת.

      אם אנחנו רוצים פתרונות של דיאלוג ושל שלום לאלימות, עלינו לתמוך במאבקים לא אלימים.

       

       

      צטט: עצבן 2013-07-04 09:31:51

      האם הטענה שלך היא שלטעמך כיבוש ושלילת זכויות של אוכלוסיה אתנית הוא דבר פסול - אבל את מעדיפה לעצום עיניים לתופעה שקוראת מול העיניים שלך ולהקדיש משאבים לתופעה דומה שמתרחשת בקצהו השני של העולם משום שבמקרה שלנו העם הנכבש פנה לדרכי אלימות?

       

      ובכן...

      [...]

      4. וכמובן הס מלהזכיר שכאשר אנחנו היינו בסיטואציה דומה (תחת כיבוש בריטי) לא הססנו להשתמש גם באלימות כדי להשיג את מטרתנו הצודקת.

      לכן נראה לי שטענה שלך שהאלימות הפלסטינית היא שגורמת לבלוטות המוסר שלך לנדוד עד להרי ההימלאייה לא בדיוק מחזיקה מים.

       

      כיוון שהחלטת להאיר זרקור על השוני בין שתי הסיטואציות (הטיבטית והפלסטינית), הרשי לי להוסיף משלי. כל מקרה של שלילת זכויות אדם הוא חמור ומקומם. ישנם מקרים חמורים גם מהמקרה הפלסטיני וגם מהמקרה הטיבטי שמתרחשים מול עינינו באפריקה (וכיום אפשר להוסיף גם את סוריה). כל אי צדק הוא חמור וחשוב למחות נגדו - ובכל זאת יש הבדל קטן - שכן שלילת זכויות האדם שמתבצעת כאן - נעשית על ידי ממשלתנו, נעשית על ידי צבאינו, היא מדיניות שנבחרה על ידי עמינו - ומכאן שלהבדיל מהמקרים החמורים בטיבט או באפריקה - כאן גם לי וגם לך (כמו לכל אזרח ישראלי) יש גם אחריות. (דרך אגב בחלק מהמקרים באפריקה יש לנו גם אחריות עקיפה - כי כפי שציינתי מדינתנו עשתה קופה יפה ממחירת נשק לאזורים מוכי אלימות שליבו במקום את ההרג). וכאן טמון הבדל הקטן בין מי שמתרגל את המצפון שלו על עצמו, אל מול מי שמתרגל את המצפון שלו על האחר.

       

      על רקע המנהג הזה (תרגול המצפון על האחר) המילים היפות

      והחשובות שאת מעלה יכולים לצערי לעורר לא מעט תמיהות. 

       

      "שלום מתחיל בתוך כל אחד מאיתנו.

      כאשר יש לנו שלוות נפש

      אנחנו יכולים להיות בשלום עם אלה

      שסביבנו.

      כאשר קהילתנו נמצאת במצב של שלום

      היא יכולה לחלוק שלום זה

      עם קהילות שכנות."

       

      כבוד הדלאי הלאמה ה-14

       

      ''

       

      עצבן, אתה די מעצבן - ואני לא מתעצבנת בקלות.

      אני מבינה שכוונותיך טובות.

      אף אחד לא עוצם עיניים, בטח שלא אני.

      חשוב להזכיר את הבעיה הפלסטינית - אבל למה אתה הופך אותי למושא ולנושא המתקפה שלך?

      כנראה לא קראת את כל מה שכתבתי והסברתי וגם לא אחזור על זה שוב.

      בבקשה, פשוט תקרא שוב בעיון, ללא הדיעה הקדומה שלך שמפריעה לך לראות מי עומד מולך.

      אני לא צריכה להיות מושא הזעם שלך.

      אני לא הבעיה כאן, שתבין.

      הסברתי - בכל זאת אגיד כמה היילייטים ממה שטרחתי להסביר באריכות -

      שאני עושה כמיטבי למען כל הזכויות של כל בני האדם באשר הם.

      זה גם מה שכתוב למעלה, המילים הראשונות בפוסט, של הדלאי לאמה, אם היית טורח לקרוא ולהפנים...

       

      איש לא פוסח על הפלסטינים ולא שוכח את הפלסטינים.

      אני רופאה סינית. כדי לרפא בעייה, צריך: 1. לאבחן נכון. 2. צריך לדעת איפה לשים את המחט.

       

      טיבט היא מפתח לפיתרון בעיות העולם

       

      בין השאר, אני משתדלת להעלות מודעות לכל המערכת,

      כל המערכת הגלובלית שכובלת את כולנו,

      ושמתי הגדרה ואף הסברתי את אופן תיפקודה.

      (אולי לא בתגובה אליך, אולי למרב. נא לקרוא גם את תגובתיי למרב גם כן.)

      אני משתדלת לעזור למערכת, להקים אותה על רגליה, כדי שביחד נביא שלום עולמי.

      ווין-ווין. כל מאת האחוזים, לא 99% נגד 1%.

      הדרך הטובה ביותר "לנצח" את "אויבך", היא להפוך אותו לחברך.

      חזון אחרית הימים.

       

      ''

       

      "בואו נעזור ונאהב את האויבים שלנו. ככה נציל את טיבט ואת כל האנושות." ~צרינג צ'נגה, אורקל רשמית של טיבט

       

      גם לנו, לישראלים, יש אחריות "עקיפה" בטיבט, בדיוק כמו באפריקה ובכל מקום אחר, רק שתדע.

      גם פירטתי לגבי זה קצת.

       

      טיעוניך צודקים לגבי הפלסטינים.

      הפלסטינים באמת סובלים דיכוי ועינויים במשך כמה עשורים.

      אוסיף קישורים בהמשך, לדברים רלוונטים שכבר שמתי בהרבה מקומות בקפה.

      (נא לראות גם את התגובה המודבקת מפוסט אחר.)

       

      חשוב מאוד שנבדיל בין אלימות לאי אלימות, גם בהיותנו "צודקים".

      מזמן הצעתי לפלסטינים ולישראלים לעזור יחד לטיבטים, כדי לפעול יחד בדרך של אי אלימות.

      הדלאי לאמה אומר שכעס מעוור. צריך תודעה שלווה, גם אם רצונך הוא להביס את אויבך.

       

      דרך אגב, אם תרצה לדייק, בעיה של אלימות קולקטיבית היא ממש לא (או לא רק) בעיית "יהודים" נגד "ערבים".

      יהודים וערבים משתפים פעולה באופן מופתי, עם כוריאוגרפיה מסונכרנת כמו מחול מפצח האגוזים,

      כדי לצוד טרף בקרב שתי הקהילות למטרות רווח. הבעייה היהודית-ערבית היא פיקציה שרוצים שתאמין בה.

      קיימת בעיית אלימות, אבל לא באופן בו רובנו ממשיגים.

       

      -----

      הפוסט הראשון בבלוג "ברוכים הבאים"

      חיילי שלום

       

      הנה דיון אחד שפתחתי. 

      מלחמה או שלום? פתח לדיאלוג

       

       

      ''

       

       

       

      http://cafe.themarker.com/video/2762569/

      חדר הקבלה (לגן עדן עלי אדמות) - תרגום

       

      ''

       

        4/7/13 19:59:

      ''

        12/6/13 21:23:

      צטט: חנה וייס 2013-06-12 18:17:03

      צטט: noami4u 2013-06-12 12:13:35

      הנה את זה אני מאוד אוהב. המאמץ הבלתי נלאה שלא לראות את הזוועה מבית.
      ועל עצומה לחיסול הכיבוש בפלשתין כבר חתמת ?
      האם יצאת להפגנה אחת בחייך נגד גזל אדמות פלשתינים לטובת מפעל התנחלויות לא חוקי ?
      האם חתמת על עצומה כלשהי נגד רצח ילדים פלשתינים ?
      נגד מאסר פעילים פוליטיים פלשתינים ?
      או שמה שמתחת לאף שלך את לא רואה באופן עקרוני ??? !!!!

       

      ''

       

      הייתי מצפה שכעם שעבר שואה, לא רק שלא נפגע בעם שלידינו ושחי עמנו,

      אלא שגם נהיה הראשונים למחות ולפעול נגד פגיעה בכל עם אחר,

      בפרט פגיעה על רקע דת.

      אדם רוחני מתבונן קודם כל פנימה, ושם הוא מתחיל לתקן.

      הוא מחמיר עם עצמו ולא ממהר להוכיח את זולתו.

      מתקן את עצמו ורק אז מתקן את העולם.

       

      בינתיים לא בדיוק התגייסת לעזור לי להשכין שלום באיזורנו. 

      כנראה לא שמת לב...

      הנך מוזמן.

      מקוה שגם חתמת על שתי העצומות הנ''ל.

       

      חמלה אוניברסלית:

      כתב אמנה אוניברסלי לחמלה

      מילים שחיות בתוכך

       

      מהבלוג: 

      יום הזיכרון בראייה אחרת (עם צילום של חנה וייס)

      לומדים שלום - נחי אלון ולוחמים לשלום

      נדיבות הלב: "ימי ים" לילדים פלסטינים בקיץ 2011

       

      וידאו: 

      חדר הקבלה (לגן עדן עלי אדמות) - Admissions

       

      דיונים:

      רבים. בהזדמנות אחפש...

       

      מציעה לפלסטינים וליהודים לתמוך יחד במאבק הלא אלים הטיבטי,

      כדי שישרור שלום גם במחוזותינו.

       

      מרב 1956 כתבה:

      תגובתך לרוחי, חנה.

        4/7/13 09:31:

      האם הטענה שלך היא שלטעמך כיבוש ושלילת זכויות של אוכלוסיה אתנית הוא דבר פסול - אבל את מעדיפה לעצום עיניים לתופעה שקוראת מול העיניים שלך ולהקדיש משאבים לתופעה דומה שמתרחשת בקצהו השני של העולם משום שבמקרה שלנו העם הנכבש פנה לדרכי אלימות?

       

      ובכן...

      1. יש לנו סכסוך מסוג אחר עם מדינה שכנה שבזמנו כבשנו\ שחררנו ממנה שטחים באקט מלחמתי. במשך ארבעה עשורים מקפידה המדינה לשמור על גבול שקט איתנו - ובכל זאת רוב המצדדים בהמשך שליטתנו באותו שטח - מבססים זאת על השקט שנשמר באותו גבול. במילים אחרות אם אי אלימות עבדה בעבור אותו מדינה כחרב פיפיות.

      2. יתר על כן - נכון שהמאבק הפלסטיני למדינה מאופיין באלימות. אפס... אולי כדאי לרענן את זיכרוננו. בשנת 1977 נחתם חוזה שלום היסטורי בינינו למצריים, במסגרתו התחייבנו להקים אוטונומיה פלסטינית בשטחים - שמעמדה יקבע לאחר 5 שנים עם הפלסטינים (ונדמה לי שכל אחד יכול היה לדעת מה היעד הסופי של אותה אוטונומיה). את ההתחייבות הזו כמובן לא מימשנו - והפלסטינים בשטחים המשיכו לשבת בשקט עשר שנים עד להצתת האינתיפדה הראשונה (ב-87). עד אותה אינתיפדה רוב הישראלים סברו שאנחנו עושים לפלסטינים טובה!!! שאנו שולטים בהם.

      3. אבל למה להדרים שלוש עשורים אחורה - כאשר ב-2005 נחתם מסמך מפת הדרכים בינינו להנהגת פתח הפלסטינית בה כל צד לקח על עצמו התחייבויות (בין יתר ההתחייבויות הפלסטיניות היו בחירות דמוקרטיות, תהליכי שקיפות שלטוניים ובראש וראשונה מאבק באלימות - ההתחייבויות הישראליות היו הקפאת הבנייה בשטחים וכניסה למשא ומתן על בסיס ההסכמים הקודמים). אם לצטט את ראשי מערכת הביטחון - הצד הפלסטיני עמד בהתחייבותו - כולל ההתחייבות למלחמה בטרור. צריך להזכיר שהנשיא הפלסטיני שילם על המעשה הזה בחוסר פופולריות בקרב בני עמו (שלא מבינים כיצד נשיא פלסטיני צריך להיות קבלן בטחון של מדינת ישראל בזמן שזו מסרבת לתת להם מדינה).

      4. וכמובן הס מלהזכיר שכאשר אנחנו היינו בסיטואציה דומה (תחת כיבוש בריטי) לא הססנו להשתמש גם באלימות כדי להשיג את מטרתנו הצודקת.

      לכן נראה לי שטענה שלך שהאלימות הפלסטינית היא שגורמת לבלוטות המוסר שלך לנדוד עד להרי ההימלאייה לא בדיוק מחזיקה מים.

       

      כיוון שהחלטת להאיר זרקור על השוני בין שתי הסיטואציות (הטיבטית והפלסטינית), הרשי לי להוסיף משלי. כל מקרה של שלילת זכויות אדם הוא חמור ומקומם. ישנם מקרים חמורים גם מהמקרה הפלסטיני וגם מהמקרה הטיבטי שמתרחשים מול עינינו באפריקה (וכיום אפשר להוסיף גם את סוריה). כל אי צדק הוא חמור וחשוב למחות נגדו - ובכל זאת יש הבדל קטן - שכן שלילת זכויות האדם שמתבצעת כאן - נעשית על ידי ממשלתנו, נעשית על ידי צבאינו, היא מדיניות שנבחרה על ידי עמינו - ומכאן שלהבדיל מהמקרים החמורים בטיבט או באפריקה - כאן גם לי וגם לך (כמו לכל אזרח ישראלי) יש גם אחריות. (דרך אגב בחלק מהמקרים באפריקה יש לנו גם אחריות עקיפה - כי כפי שציינתי מדינתנו עשתה קופה יפה ממחירת נשק לאזורים מוכי אלימות שליבו במקום את ההרג). וכאן טמון הבדל הקטן בין מי שמתרגל את המצפון שלו על עצמו, אל מול מי שמתרגל את המצפון שלו על האחר.

       

      על רקע המנהג הזה (תרגול המצפון על האחר) המילים היפות והחשובות שאת מעלה יכולים לצערי לעורר לא מעט תמיהות. 

       

      צטט: חנה וייס 2013-07-03 13:56:52

       

      באמת לא הבנתי  אותך בכלל.

       

      ההבדל העיקרי בין הטיבטים לפלסטינים הוא המחוייבות הבלתי מתפשרת של הטיבטים לאי-אלימות.

      כך שקל יותר לאנשים להזדהות עם הדיכוי הטיבטי, כאשר אין שום ערפול לגבי מי אחראי לאלימות.

      תמיכה במאבק הלא אלים הטיבטי ישלח מסר מאוד חזק לאיזורים ולקהילות שפחות מחוייבים לאי-אלימות, כמו במזה''ת.

      אם אנחנו רוצים פתרונות של דיאלוג ושל שלום לאלימות, עלינו לתמוך במאבקים לא אלימים.

       

        3/7/13 13:56:

      צטט: עצבן 2013-07-03 09:01:46

      נראה לי שאת מחמיצה את העיקר...

      במדינתנו הנאורה קיים סכסוך רב שנים עם אוכלוסיה שרוב הישראלים שונאים אותה....

       

      באמת לא הבנתי  אותך בכלל.

       

      ההבדל העיקרי בין הטיבטים לפלסטינים הוא המחוייבות הבלתי מתפשרת של הטיבטים לאי-אלימות.

      כך שקל יותר לאנשים להזדהות עם הדיכוי הטיבטי, כאשר אין שום ערפול לגבי מי אחראי לאלימות.

      תמיכה במאבק הלא אלים הטיבטי ישלח מסר מאוד חזק לאיזורים ולקהילות שפחות מחוייבים לאי-אלימות, כמו במזה''ת.

      אם אנחנו רוצים פתרונות של דיאלוג ושל שלום לאלימות, עלינו לתמוך במאבקים לא אלימים.


      פשע מאורגן אחראי, להערכתי, לרוב, אולי ל-90%, מהאלימות בעולם.

      פשע מאורגן כשמו כן הוא: מאוד מאוד מאורגן.

      דיכוי של עם, כמו מלחמה, הוא כלכלי. (המלחמה היא שוד) בטיבט: מוטות חשמליות, מצלמות בכל פינה (שים לב - הרחיבו את השימוש במצלמות ועכשיו כולנו, "צריכים" וצורכים אותן, גם כל החברות "החופשיות"; ישראל מייצאת טכנולוגיה זאת, למשל, אלביט ואלביט ארה''ב), האזנות, מדים וצבא. כל הארגון של שליטה באנשים ואיחסון של בני אדם הוא עסק גדול מאוד, במיוחד כששולטים על מיליוני בני אדם בבית סוהר פתוח ענק. גם בתי הסוהר דופקים קופה, עולים על גדותיהם, בטיבטים וגם בפלסטינים.

      במובן הזה, אין למעשה הבדל. דיכוי של העם הוא עסק כלכלי. 

       

      הסינים פלשו לארץ שלמה וכבשו אותה. ערכו רצח עם והרגו כ-1.5 מיליון טיבטים, הרסו השמידו עד עפר מעל 6000 ממנזריה. המנזרים היו מרכזי החיים של החברה הטיבטית: האקדמיות, הספריות, מרכזי ההנהלה וההנהגה, משרדי הרווחה והאוצר והתרבות של המדינה, המוזיאונים ומקומות עליה לרגל ותפילה והשראה. כאן תוכל לשמוע את צ'וגיאם טרונגפה רינפוצ'ה מדבר על תפיקדו החברתי לפני שנאלץ לברוח מטיבט.

       

      http://cafe.themarker.com/video/2213596/

       

      לתרגום בעברית

       

      היום בין 150 למאתיים אלף פליטים טיבטים חיים מחוץ לטיבט.

      "האזרחות" הסינית היא אזרחות של דיכוי. אין לה כל משמעות אמיתית. היא מעולם לא העניקה זכויות משמעותיות כלשהן.

      הטיבטים סובלים מעצרים המוניים, כליאה, עינויים, עונשים קולקטיבים כמו חיפושים בבתים, מכות, אבטלה. בטיבט, הריסת בתים נראית כמו "בניה", כי אחרי שהדחפורים הורסים, הם בונים בתים חדשים, אולי לדיירים אחרים, לא ברור. הבתים שהם הורסים הם הבתים הטיבטים המסורתיים ובמקומם בונים בניה "מודרנית" קומוניסטית מבטון. הרי גם בטון ובניה הם עסק.

      הסינים מנשלים 1.4 מיליון נוודים מאדמותיהם ומאחסנים אותם ב"עיירות" בטון ללא עבודה, ללא עדרי היאק שלהם.

      מחוסר מעש הגברים הטיבטים פונים לשתיה והנשים לזנות כדי לפרנס את משפחותיהן. 

      הסינים עושים עיקור בכפייה לנשים טיבטיות. 

       

      בטיבט, זהו פשע להיות טיבטי, כי כל טיבטי מאמין ובוטח בדלאי לאמה ונענש על אמונתו זו. להחזיק תמונה של הדלאי לאמה זה 5 שנים של כלא סיני - לא פיקניק, בלשון המעטה. (עיין קישורים בפוסט לעיל, תיאור של כלא סיני.) הקומוניסטים מנהלים את המנזרים, דורשים מהנזירים ומכל סטודנט טיבטי לגנות את הדלאי לאמה. עורכים "חינוך מחדש" פוליטי לנזירים, שטיפת מוח מבזה ומשפילה.

       

      טיבט עשירה במינרלים וכל העולם המערבי החמדן שותף לשדידת טיבט. 


      לא ברור לי למה הכוונה כשאתה אומר "המוסריות שלנו".

      אותם אנשים אצלנו שאחראים לדיכוי הפלסטיני גם תומכים בדיכוי הטיבטי.

      פשע מאורגן הוא מאוד מאורגן.

      כפי שציינת, "אנחנו", רבים מאיתנו, מרוויחים  מדיכוי של עמים, לא רק פלסטינים, אלא ברחבי העולם.

      גם בניו יורק עכשיו. בניו יורק העתיקו את המודל הישראלי ועכשיו יש מכונת רנטגן ובדיקת חפצים בכניסה לכל בית ספר, מכונה לסריקה למתכות, בדיקה בטחונית עם כרטיס מגנטי לכל תלמיד ומורה... אנשי ביטחון בכל בית ספר...

      הודעה ברכבת התחתית להיות מודעים לחפצים חשודים... 

      איזה יופי...

       

      הפכנו את החיים של כולם לגיהנום, גם שלנו עצמנו, מרוב חמדנות ורדיפת בצע ואלימות. 

      הפיתרון הוא בלב.

       

      אמרת את עיקר הבעיה כאן: 

      "במדינתנו הנאורה קיים סכסוך רב שנים עם אוכלוסיה שרוב הישראלים שונאים אותה."

      הבעיה היא שינאה. שינאה וחמדנות.

       

      אפשר לרפא שינאה וחמדנות על ידי יישום של מוסר ופיתוח חמלה, כפי שכבר ציינתי.

      שינאה וחמדנות עוד לא הביאו לאדם אחד רגע אחד של אושר. 

       

      כולנו טרף.

      "הכלכלה" שלנו בנויה על ריקבון גדול אחד. האדמה של כולנו היא "נדל''ן",

      "תרופות" על בסיס נפט והרעלת האוכלוסיה לייצור של מחלות כדי שבתי החולים יהיו כלכליים ורווחיים,

      יהלומי דם,

      נשק וטכנולוגיה פוגענית, גם טכנולוגיה שלכאורה "שומרת" עלינו היא פוגענית וחודרנית,

      פדופיליה וחטיפת ילדים מאמהותיהם "להשמה" במשפחות אומנה, אימוץ ופנימיות.

      מערכת המשפט עובדת אוברטיים כדי למלא את כל מחסניה: בתי סוהר, אשפוז כפוי, חטיפת ילדים, פרוססינג של עובדים זרים. כולנו בשר נא שנכנס למכונה ויוצא כנקניקיות ארוזות. 

      טרף אנושי: ילדים, קשישים, חולים, נכים, נשים חד-הוריות כולל גרושות, עובדים זרים, פליטים, עולים, דתיים, רוחניקים, עניים, ערבים ממודרים מכל הסוגים, פעילי זכויות אדם וכו'

       

      "לחמדנות אין סוף, ומההתחלה היא לא מייצרת אושר.

      דבר זה הובע על ידי המורה הרוחני ההודי הקדוש שאנטידווה (מאה 8) כאשר הוא כתב:

      'הבודהות דואגים רק לאחרים.

      ייצורים רגילים דואגים רק לעצמם.

      רק תראה את ההבדל בין שני אלה.'" ~ כבוד הדלאי לאמה

       

      אושר לאומי גולמי: כלכלת קיימות

       

      אדם נרקיסיסט לא רק דואג לעצמו,

      אלא מוכן לרמוס ולדרוך ולנצל ולהרוס כל אחד לטובתו האישית. 

      אנחנו ייצורים חברתיים. חיינו לחלוטין תלויים אחד בשני.

      אנחנו לא יכולים להמשיך להרוס את המרקם החברתי, להרוס אחד את השני.

      אנחנו חייבים לעצור ולהתחיל ליישם פיתרונות כנים ואמיתיים לאיחוי ולריפוי עצמנו,

      החברה כולה והאנושות כולה.

       

      להלן הגדרה של פשע מאורגן. ממליצה לקרוא כמה פעמים ולהפנים:

      הגדרה מתוך Online Business Dictionary, ערך "פשע מאורגן", [ ] תוספת שלי, ( ) במקור, תרגום שלי: 

       

      ...פשע מאורגן היום מקיף כמעט כל אומה וכל מגזר חברתי ומשתמש בשיטות מאוד מתוחכמות עם ארגוני-מחסה אמינים (כגון עמותות, ארגוני צדקה וחברות היי-טק) בתנועה של סכומי כסף גדולים ונשק.

      מוכר בשמות כמו קרטל, מאפיה, סינדיקאט וטריאד [מערכת, קונספירציה, שיטה ועוד], המוסדות הללו אינם סובלים תחרות ונאבקים כל הזמן על מונפוליזציה של תחומי ההתמחות (כמו סחר בסמים [או בתרופות]) או על איזור גיאוגרפי.

      הם נבדלים מפשעים רגילים (לא מאורגנים) באפיונים כגון 

      (1) אופי לא-רנדומלי [שיטתי, עקבי] של ההתנהגות הפלילית

      (2) פעילות מתואמת של מאות או של אלפי פעילים [משת''פים]

      (3) דיוורסיפיקציה של פעילות (כגון: ייצור, אספקה, קמעונאות)

      (4) היקף פעילות איזורי, לאומי או רב-לאומי

      (5) נפח גדול של תפוקה (במיליארדי דולרים במקרים מסוימים)

      (6) למטרת רווח וכוח

      (7) בדרך כלל עם הנהגה ברורה.

       

      הגדרה של האו''ם משנת 1975 מציינת,

      "...היקף גדול ומורכב של פעילות פלילית אשר מתבצעת על ידי קבוצות של אנשים,

      מאורגנים באופן רופף או הדוק, להעשרת המשתתפים על חשבון הקהילה וחבריו...."

       

      הפיתרון: חבר הקונגרס טים ראיין: אומה בעלת מודעות נכוחה

       


        3/7/13 13:38:

      רצח עם תרבותי בטיבט

       

      ''

       

      מתוך למה הדלאי לאמה חשוב עם פרופ' רוברט תורמן ופיקו אייר

        3/7/13 09:01:

      נראה לי שאת מחמיצה את העיקר. כאשר מדינות אירופאיות שחייבות את עיקר צמיחתן לתקופה הקולוניאליסטית בה הן שיעבדו, בזזו רצחו ומה לא - בוחרות להטיף לנו מוסר אנו (בצדק רב) מטיחים בהם על המוסר הכפול שלהם.

       

      במדינתנו הנאורה קיים סכסוך רב שנים עם אוכלוסיה שרוב הישראלים שונאים אותה. אין ספק שהפלישה והשליטה הסינית בטיבט הוא עניין כוחני מאוד מטריד. אבל גם אנחנו כבשנו \ שחררנו שטחים ובהם אוכלוסיה גדולה שלא בדיוק חפצה שאנו נשלוט אליהם. יתר על כן בפעם האחרונה שבדקתי - לטיבטים ניתנה אזרחות סינית, ולפלסטינים בשטחים - עד היום אין שום אזרחות. כמו סין גם מדינת ישראל שלחה ישראלים להתיישב באותם שטחים - אבל להבדיל מסין שסיפחה את אותם שטחים ושילמה על כך מחיר פוליטי - אנחנו החלטנו לנהל מדיניות של שקר - מצד אחד השטחים לא שלנו ולכן אין לנו שום מחויבות לתושביהם - ומצד שני הם כן שלחנו ולכן מותר לנו ליישב אותם ולנכס אותם. 

       

      לבד מהנושא הפעוט של הפלסטינים (שבהרבה מאוד מאפיינים מאוד דומה לסכסוך הסיני טיבטי), בתרבות שלנו יש איים רבים של אלימות (האם יש קשר לכך שהאתוס הלאומי שלנו מדבר על תרבות שבנויה על החרב? שרק פחד ערבי (קיר ברזל) הוא ערובה לקיומנו? שכוח והישגים צבאיים הם המדד למי אדמות אמורות להשתייך?) ושנאת הזר. במקרה זה לא רק לערבים שעימם אנו בכסכסוך ארוך שנים אלא גם לעובדים זרים, וכמובן לפליטים מבקשי מקלט. אם נוסיף על כך את העובדה שישראל היא אחת מספקיות הנשק המרכזיות בעולם - ושעשינו קופה יפה ממכירת נשק שליבה את הלהבה באזורים מוכי אלימות, וכמובן למשטרים אפלים - קצת קשה לי להתפעל כאשר המוסריות שלנו מרימה ראש דווקא כאשר מדובר בסכסוך בקצה השני של העולם. או כמאמר חזלנו: קשוט את עצמך לפני אחרים. (זה כמובן לא אומר שהמאבק הטיבטי לעצמאות - ובעצם בלשונו של הדלאי למה ל"אוטונומיה תרבותית" אינו חשוב ומוצדק).

       

       

      צטט: חנה וייס 2013-07-03 01:37:52

      צטט: עצבן 2013-07-02 21:18:06

      התוכן נגד האלימות הוא כמובן יפה ומרשים. השאלה הוא אם נוכל לאמץ אותו גם לגבי עצמנו - או שאנו יודעים רק להטיף לאחרים נגד אלימות?

       

      כמובן. 

      דבר לא מונע מכל אדם לאמץ שיטות לעקירת אלימות מליבו.

      הדבר הראשון החשוב ביותר הוא יישום ותרגול של מוסר.

      שיטות לפיתוח חמלה מביאות תוצאות.

       

        3/7/13 02:56:

      מודה מקרב לב למככבים:


      מרב 1956
      עופר לבבי
      ‏cleopatra9
      באה והולכת
      חופר סדרתי :)
      עמי100
      איציק אביב
      יחדיו נמתיק סוד

      נעמה ארז
      לורי שם-טוב
      שרה בכור
      BeitAdam

        3/7/13 01:37:

      צטט: עצבן 2013-07-02 21:18:06

      התוכן נגד האלימות הוא כמובן יפה ומרשים. השאלה הוא אם נוכל לאמץ אותו גם לגבי עצמנו - או שאנו יודעים רק להטיף לאחרים נגד אלימות?

       

      כמובן. 

      דבר לא מונע מכל אדם לאמץ שיטות לעקירת אלימות מליבו.

      הדבר הראשון החשוב ביותר הוא יישום ותרגול של מוסר.

      שיטות לפיתוח חמלה מביאות תוצאות.

       

      אנחנו צריכים ליישם גם ברמה המערכתית, בבתי הספר:

      http://casel.org/policy-advocacy/sel-across-the-globe/

      http://dalailamacenter.org/educate-the-heart

      http://thehawnfoundation.org/mindup

       

      אלו רק כמה דוגמאות של מה שניתן ליישם ולעשות. 


      ''

       

      ''

       

      ''

       

      ''

        3/7/13 01:25:

      צטט: מרב 1956 2013-07-02 21:15:36

      אני מבקרת בבי"ח פסיכיאטרי, מזרע , מדי שבוע.

      מה שאת מתארת לא קיים שם.

       

      מרב,

      אני עדה לכל מה שאני מתארת, יד ראשונה, מתועד ומצולם ובעיניים שלי.

      כבר הסברתי לגבי אלימות סלקטיבית.

      "הכל אצלי בבית בסדר, לכן על מה מתלוננים?"

      האם את מבקרת במחלקת נוער?

      פגשתי נער שהיה במזרע, אם אני לא טועה, אולי זה היה בנהריה.

      "כולם רובוטים", הוא אמר לי.

      הראה לי צילומים.

      הוא בעצמו הוחזק סתם, ללא כל אבחון,

      נתנו לו תרופות אנטיפסיכוטיות סתם,

      שלחו אותו "להסתכלות", כי לא היה לו כלום,

      מחלקה סגורה שלושה חודשים עם רעלי עצבים.

      אני עדה לפשעים נגד האנושות.

      איך אנשים כמוך, בתחום, שמשתמשים בכם כמו עלי תאנה כדי להסתיר

      ולכסות פשעים נגד האנושות,

      יכולים להתעורר??????????

      תקשיבי לקורבנות.

       

      ''

       

      מחאה מול כנס פסיכיאטריה 18 ביוני 2013

       

      אני מזמינה אותך ללכת לטירה ולדבר עם האנשים שפגשתי שם.

      תעזרי להם לצאת.

       

       


       

       

        2/7/13 21:18:
      התוכן נגד האלימות הוא כמובן יפה ומרשים. השאלה הוא אם נוכל לאמץ אותו גם לגבי עצמנו - או שאנו יודעים רק להטיף לאחרים נגד אלימות?
        2/7/13 21:15:

      אני מבקרת בבי"ח פסיכיאטרי, מזרע , מדי שבוע.

      מה שאת מתארת לא קיים שם.

        2/7/13 14:47:

      איי, מרב יקרה.

      אם בחרת 6 ויש 6, זה בסדר.

      אם בחרתי 18 ולפעמים יש 4, 6, 5, 7, 9, 11, 12 מקסימום, זה לא בסדר.

      האופציות הן (אמורות להיות): 3, 6, 12, 15, 18.

      אם זה אצבע אלוהים, איזה גליץ' במערכת הקפה, ניחא.

      ואם זה האצבע המכוונת של "המערכת" של "השיטה", זה לא בסדר.

       

      אני מקבלת המון הטרדות אלקטרוניות כי אני פועלת למען זכויות אדם.

      פעיל זכויות אדם טיבטי העיר פעם (במאמר באתר פהיול),

      שאם אתה לא מקבל הטרדות אלקטרוניות,

      סימן שאתה לא עושה מספיק.

      שווה להקדיש פוסט (מצגת) לנושא...

       

      אשפוז כפוי הוא הפרה החולבת של המערכת

      והדרך למחוק אנשים "לא רצויים" מכל הסוגים,

      מדענים, אמנים, פעילי זכויות אדם וכו'

      אפשר לחשב כמה מרוויחים לראש על כל יום איחסון פלוס "טיפולים".

       

      בית חולים לחולי נפש נראה כמו אושוויץ - 

      חוטי תיל, חומה, "ארבייט מאכט פריי" באותה רמת כנות,

      בדיקה בכניסה, 

      ביתנים ביתנים, כאשר לכל ביתן תג מחיר, כמה הוא מייצר ביום, בשבוע,

      בשנה, בעשור...

      פגשתי אנשים כלואים 20 שנה...

      אנשים שהולכים מבולבלים מנזעי חשמל...

      דרכתי מעל גופות שרועות במזדרונות מלאים בזומבים חיים...

      אנחנו לא בדיוק חברה חומלת.

       

       

      ''

       

      תבקשי לבקר פעם, תראי אם יתנו לך.

      תארגני קבוצה ותבקשו לבקר ילדים ולהביא להם דובונים חמודים.

      תארגני קבוצת ילדים, לבקר ילדים כלואים בני גילם...

       

      כולאים ילדים סתם, עם בידוד, קשירות, סימום מחץ, התעללות נפשית ופיזית.

      כששתי נערות חמודות מלאות שמחת חיים רוקדות ושרות, אומרים להם: תהיו בשקט, זה בית חולים.

      כשהן בוכות, אומרים להן: אל תבכו, תקבלו זריקה.

      כעבור חודש חודשיים הן עם פנים אפורות,

      כבר לא מעיזות להוציא מילה, אחרי שכמה פעמים תפסו אותן מהידיים ומהרגליים,

      שני גברים בלבן, קשירות למיטת ברזל, ידיים ורגליים, עם זריקת "הרגעה".

       

      לחדר מיון פסיכיאטרי יש דלת סתרים שנפתחת,

      בולען שבולע ילדים בריאים והופך אותם ל"חולים"

      ול"נזקקים" - הרחקה מהורים אוהבים ל"משפחות אומנה" ו/או לפנימיה.

      חשוב שנבין ש"בריאות נפש" לא צורכת שום "טיפול" כזה.

       

      אל תשאלי.

      זה קורא תחת אפך.

      אלימות סלקטיבית היא מאוד מטעה,

      כי את יכולה לחיות בבית נחמד עם גינה ולחשוב "אל מה מתלוננים?"

       

      להבדיל ממטר פצצות, נגיד, שנופל על כולם,

      או מסופת שלג או מכל אסון טבע אחר,

      אלימות סלקטיבית היא מאוד מורבּידית.

      קשה לגייס ולהעיר אנשים שלא נפגעו ישירות מהמפלצת,

      כי היא אוכלת אך ורק בתולות, נגיד.

      היא יוצאת מהאגם בלילה ואיש לא רואה אותה,

      היא בלתי נראית, מסתובבת שקופה כרוח רפאים לאור יום,

      לכן "כולם אומרים" שהיא בכלל לא קיימת,

      מפלצת לבושה בגדי מלך חדשים.

       

      אם יש דבר הכי בעולם שהמערכת לא רוצה לאבד,

      זאת ביצת הזהב של האשפוז הכפוי.

      הדבר השני שהמערכת הכי לא רוצה בעולם,

      זה שתדעי שישנה מערכת - ועוד שהיא מעלימה ככה אנשים.

       

      "אין סוף לחמדנות, ומההתחלה היא לא מייצרת אושר.

      הדבר הזה הובע על ידי המורה ההודי הקדוש שאנטידווה

      (מאה 8 לספירה), כשהוא כתב:

      "הבודהות דואגות רק לאחרים; יצורים רגילים דואגים רק לעצמם.

      רק תראה את הבדל בין אלה."  ~ כבוד הדלאי לאמה


       

        2/7/13 06:49:

      צטט: חנה וייס 2013-07-02 05:06:34

      ממספר התגובות העגום, רק 4, שמופיעות בדף הבלוג היום,

      אפשר להבין שאני "בעונש" על הנכתב.

      בחרתי 18, אבל רק 4 מופיעות. אתמול היו 6.

      מספר התגובות משתנה, בהתאם ל... קשה לומר בדיוק...

      לפי רמת החיבה העולה-יורדת של השולטים "במצב"? זהו ניחוש.

      12 זה המקיסמום שהיו לי.

      האם לעוד מישהו זה קורה? או שרק לי זה נדמה?

       

      ''

       חנה

      אצלי באופן קבוע מופיעות 6.

      מה שלא מובן לי מי קובע את סדר הופעתן.

      ז"א מה הסדר מלמעלה כלפי מטה.

      אך למה זה בכלל חשוב?

      חשוב שתהיינה תגובות, זה הכל. בעיניי.

        2/7/13 05:06:

      ממספר התגובות העגום, רק 4, שמופיעות בדף הבלוג היום,

      אפשר להבין שאני "בעונש" על הנכתב.

      בחרתי 18, אבל רק 4 מופיעות. אתמול היו 6.

      מספר התגובות משתנה, בהתאם ל... קשה לומר בדיוק...

      לפי רמת החיבה העולה-יורדת של השולטים "במצב"? זהו ניחוש.

      12 זה המקיסמום שהיו לי.

      האם לעוד מישהו זה קורה? או שרק לי זה נדמה?

       

      ''

        2/7/13 04:53:

      תודה אלי, על שתי התגובות המושקעות ומלאות מחשבה.

       

      אלי כתב:

      "ברגע שהאדם יַפְנים ראייה כלל אנושית , פלורליסטית  , השוחרת את טובת הכלל - גם בעיות האלימות , העינויים , והמלחמות , תיפתרנה ... צריך לפעול נגד המקורות שלו ולהמשיך את ההטמעה של מושג הקוסמופוליטיות , ושל התוֹבַנה שאנחנו יותר ויותר תלויים זה בגורלו של זה ושטובת כולנו מחייבת שיתוף פעולה  ותרומה לזולת ולא פגיעה בו ."

       

      מילים שחיות בתוכך - "אנחנו ממש זקוקים לתחושה אמיתית שכולנו חברים במשפחה אנושית אחת." 

      הסרט הנני. שעה ורבע. שווה.

       

      תודה שטרחת לחזור כדי להוסיף מילות עידוד לכולנו. 

       

        2/7/13 04:41:

      צטט: עופר לבבי 2013-07-01 06:40:24

      נושא חשוב... אלימות נגד אנשים, אם במודע ואם לא קיימת כל הזמן בכל החברות.
      עינויי הנפש חזקים ואיומים לפחות כעינויי הנפש. חייבים למגרם. תודה על התזכורת. תודה שהבאת

       

      תודה. בבקשה.

        2/7/13 04:38:

      צטט: מרב 1956 2013-07-01 06:22:44

      מוצא חן בעיניי המשפט הזה

      אלימות היא 100% יצירת האדם, לכן היא ניתנת ב-100% לריפוי ולמיגור

       

      תודה מרב.

        2/7/13 04:37:

      צטט: עמי100 2013-07-01 10:16:28

      אלימות...צרה צרורה שנכנסה לחיינו..

       

      אמת.

        2/7/13 04:36:

      צטט: אזוטריקה-יומן לימוד 2013-07-01 15:06:41

      חנה יקרה, מבורכת את.

      תודה.

       

      תודה, תודה. ברוך בואך.

        2/7/13 04:35:

      צטט: איציק אביב 2013-07-01 10:37:26

      אכן נושא שלא צריך להרפות ממנו אף פעם. הבעיה הקשה שסין מחזיקה כ-10% מאגרות החוב של ארצות הברית ולכן ארצות הברית, כולל אובמה הדמוקרטי לא יעשו כלום שיתגרה בסין, למעט הצהרות כלליות שלא עוזרות לאף אחד . זה מראה את המוסר האמיתי שלהם.

       

      תודה.

      אובמה "הדמוקרטי" כבר מוכר כגרוע יותר מבוש ומכל קודמיו. 

      הרבה ידיים בעוגה הטיבטית, קנדה, אירופה, גמנחנו... לא רק ארה''ב. 

      חבר הקונגרס טים ראיין היום מציע מזור לאומה האמריקאית. 

      חמדנות מעולם לא עשתה איש אחד מאושר.

        2/7/13 04:29:

      צטט: שרה בכור 2013-07-02 01:10:42

      כדי למגר אלימות צריך להיות מודעים לה. וזו משימה לא פשוטה. כולי תפילה שנצליח כולנו להיות ערים לאלימות שבתוכינו ונמצא את הדרך לעבד אותה לעוצמות אנושיים מיטיבים ואוהבים

       

      תודה שרה. אמן.

      ארון גנדי מסביר דרך לפיתוח מודעות לאלימות פסיבית שלמד מסבא שלו, מהטמה גנדי.

      היום הכנתי את זה:

      ''

        2/7/13 01:10:
      כדי למגר אלימות צריך להיות מודעים לה. וזו משימה לא פשוטה. כולי תפילה שנצליח כולנו להיות ערים לאלימות שבתוכינו ונמצא את הדרך לעבד אותה לעוצמות אנושיים מיטיבים ואוהבים
        1/7/13 15:36:
      אני "מאוד אוהב" פוסטים מהסוג הזה שפעם אחר פעם שוברים את שיא גינס ב....צביעות והתחסדות. טלי קורה מבין עיניך הסומות יקירתי, למה לך להרחיק לכת עד מחוזות נידחים כמו סין וטיבט, כאשר כאן, מתחת לאף ממש, במרחק חצי שעת נסיעה מת"א, בשטחים הכבושים, ישראל מענה אסירים ועצירים פוליטיים פלשתינים , כולל ילדים. כן גם ילדים ( כך על פי דו"ח האו"ם ) . ועל זה יש לך משהו לומר חתיכת צבועה מתחסדת שכמותך !!!!!

      חנה יקרה, מבורכת את.

      תודה.

        1/7/13 12:53:

      היי חנה , היי כולם .

       

      לפני 45 שנה ( 1968 ) נכתבו הדברים הללו שעדיין לא נס ליחם :

       

       

      עשרה כללי התנהגות פרדוקסאליים בעולם מטורף

             

      1.       מרבית האנשים נוהגים בחוסר היגיון וסבירות ועסוקים בעצמם . כבדו אותם למרות הכל .

       

      2.       כשתעשו מעשים טובים , אנשים יאשימו אתכם במניעים זרים ואנוכיים . עשו טוב למרות הכל .

       

      3.       כשתצליחו – תרכשו הרבה ידידים כוזבים , והרבה אויבי אמת . הצליחו למרות הכל .

       

      4.       המעשים הטובים שאתם עושים היום ישכחו מחר . עשו טוב למרות הכל .

          

      5.       יושר וגילוי לב גורמים לפגיעוּת . היו ישרים וגלויי לב למרות הכל .

          

      6.       אישים דגולים , הוגי הרעיונות  הגדולים ביותר – נבלמים לעיתים ע"י אנשים קטנים וקטנוניים , בעלי מוחות  צרים . חשבו בגדול למרות הכל .

           

      7.       אמנם  לבם של הבריות נוטה לחמול על החלשים , אך בפועל הרוב נוהה רק אחר המובילים . למרות זאת , היאבקו למען חלשים .

            

      8.       אתם משקיעים שנים בבנייתו של משהו שעלול להיהרס בן לילה . המשיכו להשקיע ולבנות למרות הכל .

       

      9.       אנשים זקוקים לעזרה , אך אחדים מהם עלולים לתקוף אתכם כאשר אתם מנסים לעזור להם . המשיכו לעזור להם למרות הכל .

       

      10.   העניקו לעולם את המיטב שבכם ותחטפו אגרוף בפרצוף . העניקו לעולם את המיטב שבכם למרות הכל .

       

      מתוך :

       

      Anyway, The Paradoxical Commandments by Dr. Kent M. Keith

       

      ביי

       

      אלי

        1/7/13 10:37:
      אכן נושא שלא צריך להרפות ממנו אף פעם. הבעיה הקשה שסין מחזיקה כ-10% מאגרות החוב של ארצות הברית ולכן ארצות הברית, כולל אובמה הדמוקרטי לא יעשו כלום שיתגרה בסין, למעט הצהרות כלליות שלא עוזרות לאף אחד . זה מראה את המוסר האמיתי שלהם.
        1/7/13 10:16:
      אלימות...צרה צרורה שנכנסה לחיינו..
        1/7/13 09:25:

      היי חנה

       

      לצערי - אלימות היא חלק מהמורשת הגנטית של ההומו סאפיינס , כולל אלימות של קבוצות נגד קבוצות אחרות .

       

      התנאים המלאכותיים שההומו סאפיינס יצר , מאז 10,000 שנה , כשבטריטוריות שחיו בהן עשרות או מאות בני אדם - חיים מליונים , יצרה מצבי מצוקה הדומים למצבי המצוקה של חיות בכלוב , בגן חיות , היוצרת אצלן התנהגויות מעוותות .

       

      עם זאת , יש לאדם יכולות קוגניטיביות ומילוליות לשנות את התנהגותו בצורה של תהיה מוכתבת אך ורק גנטית , ולמצוא פיתרונות לאילוצים המגרים התנהגות מעוותת הנסמכת על נטיות גנטיות .

       

      ברגע שהאדם יַפְנים ראייה כלל אנושית , פלורליסטית  , השוחרת את טובת הכלל - גם בעיות האלימות , העינויים , והמלחמות , תיפתרנה .

       

      כרגע ,  כשעדיין מתקיימת החלוקה "השבטית " , ללאומים , טריטוריות , אמונות דתיות ופוליטיות נבדלות , מדרג היררכי חברתי כלכלי , מגדר , גזע , ועוד , כשעדיין מתקיימות כל החלוקות הקבוצתיות הללו המתירות את הדם והסבל של מי שלא בקבוצה שלי - כנראה שהסבל יימשך , אבל צריך לפעול נגד המקורות שלו ולהמשיך את ההטמעה של מושג הקוסמופוליטיות , ושל התוֹבַנה שאנחנו יותר ויותר תלויים זה בגורלו של זה ושטובת כולנו מחייבת שיתוף פעולה  ותרומה לזולת ולא פגיעה בו .

       

      זה יקרה בסוף , כיוון שזהו תכתיב המציאות  האמיתית ולא הסרטים ההזויים שאנחנו עדיין חיים בהם של התבדלות וקבוצות נפרדות .

      אבל אנחנו לא שולטים בקצב הטמעת התודעה ואין לאף אחד מושג כמה סבל וגביית חיים האנושות - אנחנו - נצטרך להקריב עד שהתובנות הכלל אנושיות הללו תופנמנה .

       

      בינתיים אין ברירה אלא להמשיך ולהאבק למען תודעת טובת כלל בני האדם , למרות שזה נראה סיזיפי .

       

      בהצלחה לכולנו .

       

      ביי

       

      אלי

        1/7/13 06:40:
      נושא חשוב... אלימות נגד אנשים, אם במודע ואם לא קיימת כל הזמן בכל החברות. עינויי הנפש חזקים ואיומים לפחות כעינויי הנפש. חייבים למגרם. תודה על התזכורת. תודה שהבאת
        1/7/13 06:22:

      מוצא חן בעיניי המשפט הזה

      אלימות היא 100% יצירת האדם, לכן היא ניתנת ב-100% לריפוי ולמיגור

        30/6/13 22:47:

      תודה אורלי. (על *)

        30/6/13 22:46:

      צטט: א ח א ב 2013-06-29 10:02:33

      אלימות היא אלימות היא אלימות

       

      אכן.

      אלימות קולקטיבית היא שקולה, מדודה, סיסטמטית וניתנת במאת האחוזים למיגור.

      מרבית האלימות בעולם היא אלימות מסוג זה.

        29/6/13 10:02:
      אלימות היא אלימות היא אלימות

      פרופיל

      חנה וייס
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      פיד RSS

      פיד RSS

      ארכיון