כותרות TheMarker >
    ';

    סיזיפוס

    תמיד ניסית? תמיד נכשלת? אין דבר, נסה/נסי שוב, היכשל/י שוב, הכשלי יותר טוב (סמואל בקט).

    Ever tried? Ever failed? No Matter, try again, fail again, Fail better.


    מחכים/ות לאמת
    מחפשי/ות האמת לא נגמרים/ות, אבל חיים/ות בזבל.

    0

    התנגדות גזענית לחלקה נפרדת ללא-יהודים בבית-הקברות הצבאי

    3 תגובות   יום שלישי, 9/7/13, 17:44

    מתוך רצון להיות אנטי גזעני יצא "הארץ" אתמול במאמר מערכת נגד הפרדה בבית הקברות הצבאי דווקא מאוד גזעני. ידוע לאיפה מובילות כוונות טובות. בשווייץ למשל רוצים גזענים/ות בשם הדמוקרטיה לכאורה ושיוויון מדומה ופשטני בין כל בני/ות תמותה לא לאפשר למוסלמים/ות חלקה נפרדת בתוך בית קברות עירוני (ראו כתבתי בקול ישראל).

     

    הגזענים/ות השווייצים/ות בעיקרון לא רוצים/ות מוסלמים/ות בכלל ומסתתרים/ות מאחורי פרשנות מסריחה של חוק מקומי מהמאה ה-19 הקובע שבתי קברות עירוניים חייבים להיות חילוניים. זו היתה אז החלטת פשרה כדי לסיים מלחמה בין הפרוטסטנטים/ות והקתולים/ות. בציריך ובכמה מקומות אחרים בשווייץ קיימות בבתי הקברות העירוניים חלקות למוסלמים/ות והן לא מפריעות לאף אחד. המוסלמים/ות החיים/ות אבל מפריעים/ות לרבים/ות וע"י סירוב להקמת  בתי קברות מוסלמיים יש כוונה להיפטר מהחיים/ות. בתי הקברות היהודיים הם בשווייץ פרטיים והושגו גם הם בדרך כלל רק אחרי מאבק כאשר למתנגדים/ות היו טיעונים גזעניים בעליל.

    רק תפיסה פשטנית ולמעשה גזענית ושחצנית של חילוניות פוסלת את חופש האמונה והדת.שכן אין שום ספק שכל ליברל/ית אמיתי/ת חייב/ת לכבד את חופש הדת והפולחן, אלא אם נפגעים ערכי יסוד בסיסיים אחרת, למשל כמו בשחיטה כשרה שהיא ברוב המקרים בצורתה הנוכחית התעללות מיותרת לחלוטין בבעלי חיים.

     

    ההפרדה בבתי קברות כשלעצמה היא לגיטימית, אם כי אני חייב לציין שלי עצמי ממש לא חשוב איך אקבר, אם בכלל (בשווייץ בה אני מתגורר יותר ויותר אנשים רוצים שיפזרו את אפרם בטבע וזוהי כמובן זכותם עד כמה שאין הדברים קשורים בזיהום הסביבה). אבל עמדתי לגבי עצמי היא לא הנקודה.

    דרושה מידה גדולה של צביעות ו/או בורות כדי להתעלם מהעובדה שליהודים רבים ולא רק בישראל היה חשוב להיקבר לפי ההלכה היהודית. כך ישנו בווייסנזה שגרמניה בית קברות יהודי גדול שבו חלקה צבאית לחללים יהודים ממלחמת העולם הראשונה. גם בארה"ב ישנו בית קברות צבאי יהודי בווירג'יניה.  בארה"ב נשמעות דרישות לגיטימיות מיהודים לא דתיים במיוחד להקמת חלקה יהודית בבית הקברות הצבאי בארלינגטון.

    כדאי לכל מיני ליברלים/יות אמיתיים/ות ו/או מדומים/ות להיזהר בדבריהם/ן ולא לקרוא זאב במקומות הלא נכונים. מי שמתנגד/ת ובצדק לכפיה דתית שלא י/תכפה את אמונתו/ה על אחר/ת. את זה ידע כבר הלל הזקן.

    דרג את התוכן:

      תגובות (3)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        15/7/13 00:01:

      שניים ואולי שלושה דברים ואני מראש לא כותבת לפי סדר כרונולוגי.

      לגבי מאמר המערכת עוד מעט לא תהיה תעודת זהות. אז מי שתתרסק לו היד ועו דלא תהיה לו חתימה ביומטרית מה יעשו איתו או איתה? בעיה לא ככה? כבר יש טייס אחד יבדל"א!

      ולגבי השורות. כבר אמרו לפני שהאלכסון הוא לא כזה אסון ואולי סוף כל סוף יבינו פה שלשרוף זה לא כזה נורא

      לגבי חוקים ממאות שעברו מזמן יש פה עוד כמה חוקים עותומנים שאפשר למחוק ועדיין יקרה או בעצם לא יקרה אסון נורא קטן ... באיזה שלב נזכרתי בעוד מראה שאותי לא מלבב בכלל וזה איזה נוהג מוזר להוסיף את דגל ישראל על קברים בבתי קברות צבאיים וזה לפני המשפט ההוא שבמותם ציווי לנו את החיים, כאילו שמי שכן חזר מאיזו מלחמה לא ציווה כלום גם אם אין לו הלם קרב מאותו שדה קרב.

       

      וכן זה רואים כשחיים בארץ ישמעאל אולי. אולי 

       

        14/7/13 17:49:
      הנה פוסט של היגיון עקמומי בשיאו.
        14/7/13 16:24:

      גיבוב שטויות כזה נדיר אפילו ברחבי הקפה.

      אז מה אומר אדוני: כדי שלא להתפס גזענים, יש לאפשר למוסלמים להקבר קבורה מוסלמית, במקום שבו הרוב רוצה אחרת (ובדיוק מהסיבה הנכונה - למנוע מחלוקות דתיות ופלגנות דתית. החלטה נכונה וחכמה)

      מאידך, מכיוון ששחיטה כשרה היא, בראיית כבודו, בבחינת התעללות, הרי שכאן יש הצדקה לפסילה על רקע דתי.

      אז ככה. אם אנחנו מעדיפים את ערכי הדת, יש לאפשר שחיטה כשרה (גם אם היא לא הומנית לתפיסתך) ובמקביל יש לאפשר למוסלמים להקבר בקבורה מוסלמית על חשבון הציבור.

      אם אנחנו מעדיפים ערכים ליברלים מודרניים, הרי שעל המוסלמים להקבר כמו כולם, בלי להתלונן ובלי לדרוש דרישות מיוחדות (או להקים בתי עלמין פרטיים, כמו שעשו היהודים) ואז ניתן גם לדרוש מהיהודים להפסיק עם השחיטה שלהם.

      וכיהודי לא מאמין שלא אוכל כשר, הרי שאני מכבד את זה שהשחיטה היהודית היתה חלוצה בחשיבה הומנית ועשתה כמיטב בתחום - לזמנה.  לפי הקריטריונים דהיום נראה שהשחיטה היהודית כבר אינה הומנית ויש שיטות מודרניות טובות  ממנה. טוב ויפה. אז ברגע זה נפסיק לכבד את דרכם של היהודים ? או אולי זו גם התנשאות של אותם אלה שיעדיפו לכפות על היהודים את שיטותיהם, על פני התמודדות ומציאת פתרון מוסכם.

       

      ארכיון

      פרופיל

      shraga elam
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין