כותרות TheMarker >
    ';

    טיוטות לב

    רישומים ורשימות -חומרים אקספרימנטליים

    פרופיל

    forte nina
    1. שלח הודעה
    2. אוף ליין
    3. אוף ליין
    0

    על אפלייה בכיינות ומה שביניהם

    46 תגובות   יום ראשון, 25/8/13, 09:20

    יוסף עוזר עונה תשובה מעולה לכל המקופחים המזרחיים בעיני עצמם, וטוען: "המזרחיים המקצועיים עושים שטויות".
    השיר שיוצא מזון הנוחות והפוליטיקל קורקט הוא כל כך עוצמתי ומדבר בעד עצמו שלא צריך להגיד מילה נוספת.

     

    יוסף עוזר /כֵּן, כֵּן, הָאַשְׁכְּנַזִּים

    הִמְצִיאוּ צוּרוֹת חַיִּים קִבּוּץ קֻבּוּצִים
    קְבוּצָה, תְּנוּעַת מוֹשָׁבִים...
    לֹא שִׂחֲקוּ שֵׁשׁ בֵּשׂ
    אַיְנְשְׁטַיְן לֹא אָכַל מוּפְלֶטוֹת
    נָבְרוּ בָּאַבָּא שֶׁל הַמּוֹלֶקוּלָה
    שִׂחֲקוּ עִם הֶחָתוּל שֶׁל שֶׁרְִדִינְגֶר

    לֹא עָשׂוּ אֹכֶל בַּחֲתֻנָּה מָרוֹקָאִית
    לֹא טִיְּלוּ בְּפִּיזָ'אמָה.
    נִלְחֲמוּ בַּקַּדַּחַת, כָּתְבוּ שִׁירָה
    תִּכְנְנוּ מוֹבִיל אַרְצִי.
    שָׁרוּ שִׁירִים לְמַמְטֵרָה.
    בָּנוּ מָטוֹס, וְעַם, חָלְמוּ, נֶאֶבְקוּ
    אֱלֹהִים אָמַר לָהֶם אַתֶּם אֲהוּבִים עָלַי:
    הֵם זָרְעוּ נָטְעוּ וְהָעֵצִים שֶׁל אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל שָׂמְחוּ

    שַׁי עַגְנוֹן סִפֵּר אֶת סִפּוּר הָאַשְׁכְּנַזִּים וְאֶרֶץ יִשְׂרָאֵל וְהַכְּאֵב.
    דָּן שֶׁכְטְמָן שֶׁשָּׁר אֶת שִׁירַת הַגְּבִישִׁים,
    כֻּלָּם אָמְרוּ לוֹ: אֵין לְךָ סִכּוּי, אַתָּה נְבִיא שֶׁקֶר
    עֵינָיו הַכְּחֻלּוֹת רוֹאוֹת אֶת הַיָּם הַתִּיכוֹן מֵהַכַּרְמֶל וְהוּא צוֹחֵק.
    יַקִּיר אַהֲרוֹנוֹב בֵּין נְגִינוֹת כִּנּוֹר גִּלָּה אֶת לַחַן הַקְּוַנְטִים,

    אִילָן חַת נִצֵּחַ עַל הַמִּיקְרוֹ-אוֹרְגָּנִיזְמִים,
    שַׂהֲרֹן שֶׁלַח כָּתַב תְּהִלּוֹת לַמָּתֶמָטִיקָה, תּוֹרַת מוֹדֶלִים וּקְבוּצוֹת,
    אָלֶכְּסַנְדֶּר לֵוִיצְקִי דִּבֵּר יְשִׁירוֹת אֶל הַקּוֹלְטָן וְהָאֶנְזִים,
    רוּת אַרְנוֹן לֹא שָׁטְפָה רִצְּפָה,
    רִאשׁוֹנִית בְּשִׁמּוּשׁ בְּפּוֹלִיפֶּפְּטִידִים סִינְתֶּטִיִּים בְּחֵקֶר תּוֹרַת הַחִסּוּן,
    דָּנִיֵּאל בַּארֶנְבּוֹיְם נִצֵּחַ וְנִצֵּחַ עַל הַזְּכוּת לְהַעְפִּיל וּלְנַצֵּחַ,
    אַבְרָהָם הֶרְשְׁקוֹ, דִּבֵּר עִם הַחֶלְבּוֹן בְּאַרְבַּע עֵינַיִם, שָׁאַל אוֹתוֹ
    שְׁאֵלוֹת אִינְטִימִיּוֹת שֶׁאֱלֹהִים יוֹדֵעַ.

    לֵיאוֹ זַקְס אֲשֶׁר דּוֹבֵב אֶת סוֹד תָּאֵי הַגּוּף
    גִּלָּה לַכֹּל אֶת סוֹד חִיּוּתָם הַמַּמְאִירָה,
    עָדָה יוֹנַת לֹא בִּשְּׁלָה קוּסְקוּס

    רַק חִטְּטָה בַּקְּרִיסְטָלוֹגְרַפְיָה שֶׁל הַחֶלְבּוֹנִים,
    הִשְׁתַּעַשְׁעָה עִם הָרִיבּוֹזוֹמִים, הַמִּשְׂחָק שֶׁלָּהּ הָיָה:
    קְרִיסְטָלוֹגְרַפְיָה בְּאֶמְצָעוּת קַרְנֵי רֶנְטְגֶּן.
    מַה זֶה שָׁוֶה? לְשִׁפּוּר תְּרוּפוֹת, לְאַנְטִיבְּיוֹטִקה,
    רֵאשִׁית הָאֹשֶׁר וְנִפְלָאוֹת הַמֹּחַ הָאוֹהֵב לַדַּעַת.
    וִיהוֹשֻׁעַ יוֹרְטְנֶר שֶׁבָּא כְּפָלִיט מִמַּחֲנוֹת
    יָכֹל הָיָה לִבְכּוֹת: סָבַלְנוּ, סָבַלְתִּי אֲבָל הוּא
    שֶׁעָבַר מִגֵּיהִנֹּם אֶל אֶרֶץ יִשְׂרָאֵל הֶעֱדִיף לִשְׁאֹל:
    אֶלֶקְטְרוֹנִים - אָנָה תַּעַבֹרוּ: מֵאַיִן בָּאתֶם וּלְאָן אַתֶּם הוֹלְכִים
    וּבִפְנֵי מִי אֲנִי מַפְקִיד רוּחִי הַמֻּפְלָאָה.

    לָהֶם אַצְדִּיעַ: לִרְפָאֵל לְוִין,כִימְיָה, לְחַיִּים סִידֶר, רְפוּאָה,
    לְאַהֲרֹן רָזִין, רְפוּאָה, לְמִיכָאֵל סֶלַע, רְפוּאָה,
    לְהִלֵּל פוֹרְסְטְנְבֶּרְג, מָתֶמָטִיקָה
    לְאִילְיָה פִיַאטֶצְקִי-שַׁפִּירוֹ, מָתֶמָטִיקָה, לְמֵאִיר וִילְצֶ'ק, רְפוּאָה,
    לְיַעֲקֹב בֶּקְנְשְׁטֵיין, פִיזִיקָה.
    וְאִם אַתֶּם רוֹצִים מַאוַ'אל, תַּעֲשׂוּ מַאוַ'אל
    [תְּמוּנַת הַצַּדִּיק מִגַארְפִילְד זצ"ל, מְגָרֶשֶׁת עַכְבָּרִים!]
    וְאִם אַתֶּם רוֹצִים דַּרְבּוּקָה תְּנוּ לָהּ בְּאֶגְרוֹפֵיכֶם,
    רַק אַל תְּיַלְּלוּ.

    יוסף עוזר משורר מוערך, איש מיוחד חוזר בתשובה. איש יוצא דופן ואמיץ.

     

    ''

     

     

    יוסף עוזר

     

    יוסף עוזר- עבודתו שירתו

     

    בדידותו של משורר.

     

     

    למנטאליות יש משקל כבד בכל מה שקורה בנושא העידות בישראל. אם למשל לוקחים את הבסיס החלש של עידות המזרח[להוציא את העלייה מעירק ומצרים שהייתה משכילה יותר וטיפחה בילדיהם השכלה] בשנות ה-60 כשהעליה הגדולה[בעיקר ממדינות מגרב] שלהם פרצה לארץ [הדור השלישי] רובם היו עם משפחות מרובות ילדים מסורתיים ועם השכלה נמוכה. היה קשה להתרומם מהנקודה הזאת וכל נושא קיצבאות הילדים והבטחת הכנסה התפתח בגלל משפחות גדולות אלה, הם התקשו ללמוד וייתכן שבנקודה זו גם מתוך חוסר הבנה לא ידעו איך להוציא אותם מהגטו. ועובדה שהילדים שלהם[הדור השני]  למרות שאהבו להגיד"הייתה לנו משפחה גדולה וחמה" הם כבר ילדו הרבה פחות ילדים כי זה כן השפיע על הפן הכלכלי וכן הקפידו לשלוח את הילדים לבתי ספר יותר מהוריהם אך מדובר בקבוצת אוכלוסיה  שלא נוכסה על ידי אנשי ש"ס, המנטאליות קשורה וכרוכה גם בדת באמונה והיבטיה. כי המסורת והדת סומכת על האל ובעזרת השם ברוב המיקרים פוטר אנשים לא לקחת  את גורלם בידיהם והנה הבדל מנטאלי, העלייה הרוסית שהגיעה בשנות ה-90 דווקא ברובה לא עלייה הכי ציונית אלא עלייה שסבלה מהאנטישמיות, עלייה ברובה מאורקריינה ובילורוס ומהאיזור האסייתי בוכארה וגאורגיה. והם השתלבו להפליא לא בגלל הממסד שנתן להם את אותו סל קליטה שקיבלו כולם, שום יחס מיוחד.נהפוך הוא, ישראל לא הייתה ערוכרה לקלוט מיליון איש ודחסו אותם בכל החורים בארץ ביחד כי הם לא ידעו עיברית ולא היו מחחוברים למנטאליות הישראלית כלל. אבל מסתבר שזו עלייה חילונית ומאמינה בהשכלה ולכן מהר מאוד הם השתלבו ולא בגלל השילטונות אפילו כנגד כל הסיכויים.ואי אפשר לשחרר את האפלייה והגזענות כלפיהם מבלי להגיד מה אומרים עליהם: כל הנשים זונות, הם גויים ולא יהודים, מאפיונרים, משחדים ומה לא?

    הדת היא מקור כל רע והחדרת הדת למחוזות עניים "קברה" אותם מנטאלית מתחת הררי אמונות תפלות, רבנים, קברים והרחיקה מהם את ההשכלה. ולמרות הכל קראתי אתמול בלילה מחקר בנושא שטוען באופן אופטימי:

    אחד המחקרים הנרחבים ביותר שנערכו לגבי סוגית הפערים העדתיים, פורסם בשנת 2002 על ידי צוות מחקר מהמחלקה ללימודי אוכלוסייה באוניברסיטה העברית בראשות פרופ' דב פרידלנדר וצבי אייזנבך. המחקר ארך כ-5 שנים ולטובתו הלמ"ס יצרה קובץ נתונים מיוחד שאפשר את בדיקת הפערים העדתיים בחינוך לאורך זמן. תוצאות המחקר הצביעו על כך שבניגוד לדעה הרווחת, הפער העדתי מצטמצם במהירות ובעקביות והוא יתחסל כליל בתוך שנות דור.‏בין הממצאים של המחקר ניתן לציין שבקרב בני הדור השלישי בארץ ילידי 1979-1977 הפער בשיעור הנכנסים לתיכון כמעט זניח: 92% מהמזרחים נכנסו לתיכון, לעומת 95% מהאשכנזים. בקרב הנשים אף נוצר פער הפוך: 96% מהמזרחיות נכנסו לתיכון, לעומת 91% בלבד מהאשכנזיות. החוקרים מציינים גם שבקרב ילידי 1969-1965, המשיכו בלימודים גבוהים 46% מזרחים בני הדור השלישי לעלייה, לעומת 55% אשכנזים בני אותו דור. לדברי פרופ' פרידלנדר:

    "הצמצום בפערי ההשכלה בין העדות בישראל הוא עובדה נחרצת, שאינה יכולה להיות שנויה במחלוקת ... (ביטולו הסופי של הפער) הוא תהליך ארוך טווח, שאם אינו מסתיים בדור השלישי (לעלייה), הוא מסתיים בדור הרביעי פחות או יותר".‏[22]


    אני חושבת שהבחירות הנוכחיות עם שר חינוך חארדלה שרוצה להציב רב בכל בית ספר יסיג שוב את ההשכלה בסופו של דבר.אני תוהה אם הוא יסכים שילמדו על תורת  האבולוציה כי עד היום לא ניתן ללמוד על כך בבתי ספר. ודווקא התובנה הזאת משרתת את כל בעלי רגשי הנחיתות, כי הלבן לא חכם יותר מהשחור, אבל הדת מתנגדת לקבל שמוצאנו מהקוף והנה לך סתירה למה קשה לשחרר "מנטאליות" או כמו שאיינשטיין אמר:

    הרבה יותר קל לפרק אטום מאשר לפרק דעה קדומה.
    והנה הדבר הכי טוב שכל מי שסובל מתחושת נחיתות, סבל ממה שעשו,   צריך לקרוא ולהניח לרבנים שהם יתפללו אבל אנחנו יכולים להשכיל בינתיים.
    דרג את התוכן:

      רשימה