כותרות TheMarker >
    ';

    "טובים השניים" - מופע הומוריסטי מאת עו"ד בני דון יחייא

    מופע הומוריסטי של עו"ד בני דון-יחייא (מומחה לדיני משפחה). סיפורים, חיוכים, בדיחות ואמרות על נשים וגברים וצרות אחרות. המופע סוקר את התחנות העיקריות בחיי בני-הזוג: חיזור, נישואין, ילדים, כסף, נאמנות ועוד.
    פסנתר, שירה וניהול מוסיקלי: חן גוסלר

    0

    לקראת שבת - פנינים לפרשת השבוע / האזינו 53

    0 תגובות   יום ראשון, 8/9/13, 11:13

     להגדלת הטקסט - לחצו קונטרול וסימן + ביחד.

     

     

     

    הַאֲזִינוּ הַשָּׁמַיִם וַאֲדַבֵּרָה וְתִשְׁמַע הָאָרֶץ אִמְרֵי פִי. 

    יַעֲרוֹף כַּמָּטָר לִקְחִי, תִּיזַּל כַּטַּל אִמְרָתִי.

    כִּשְׂעִירִים עֲלֵי דֶשֶׁא וְכִרְבִיבִים עֲלֵי עֵשֶׂב - 

    כִּי שֵׁם ה' אֶקְרָא: הָבוּ גוֹדֶל לֵאלוֹהֵינוּ! (לב, א-ג).

     

    דברי התורה נמשלים כאן לגשם ולטל

    שלאחר ירידתם עדיין לא מבחינים בהשפעתו על הצומח,

    ורק לאחר זמן רואים את תוצאות ההשקייה.

     

    וכך הם גם דברי תורה: גם אם בשעה ששומעים אותם

    לא מבחינים מיד בהשפעתם - בסופו של דבר הם פועלים את פעולתם.

     

    ***

     

    ''

    שמש בגבעון דום. ציורו של גוסטב דורה, המאה ה-19

     

    הַאֲזִינוּ הַשָּׁמַיִם וַאֲדַבֵּרָה וְתִשְׁמַע הָאָרֶץ אִמְרֵי פִי (לב, א-ג).

     

    בשעה שאמר משה "האזינו השמים" - היו השמים ושמי השמים דוממים.

    ובשעה שאמר "ותשמע הארץ אמרי פי" - היתה הארץ וכל אשר עליה דוממים.

    ואם תמה אתה על הדבר, צא וראה מה נאמר ביהושע (יהושע י, יב-יד):

    "ויאמר לעיני ישראל: שמש בגבעון דום וירח בעמק אילון!

    וידום השמש וירח עמד ולא היה כיום ההוא".

    נמצאנו למדים שהצדיקים שולטים בכל העולם כולו.

    (מדרש ספרי)

     

    ***

     

    ''

    יעקב מקבל את ברכתו של אביו יצחק. ציור מהמאה ה-18

     

     

    שְׁאַל אָבִיךָ - וְיַגֵּדְךָ, זְקֵנֶיךָ - וְיֹאמְרוּ לָךְ (לב, ז). 

     

    כל שלושת האבות התברכו באריכות ימים.

    על אברהם נאמר: "ואברהם זקן בא בימים" (בראשית כד, א).

    על יצחק: "ויהי כי זקן יצחק" (בראשית כז, א).

    ועל יעקב אומר הפסוק: "ועיני יעקב כבדו מזוקן" (בראשית מח, י).

     

    על כך מרמז הפסוק: "שאל אביך ויגדך, זקניך ויאמר לך" -

    שאלו את אבות האומה ובדקו את מעשיהם, ומהם תלמדו את הדרך הנכונה.

     

    ''

    אברהם אבינו.

    תחריט עץ של אפרים ליליאן.

     

     

    ***

     

    כִּי דוֹר תַּהְפּוּכוֹת הֵמָּה, בָּנִים לֹא אֵמוּן בָּם.

    הֵם קִנְאוּנִי בְלֹא אֵל, כִּעֲסוּנִי בְּהַבְלֵיהֶם -

    וַאֲנִי אַקְנִיאֵם בְּלֹא עָם, בְּגוֹי נָבָל אַכְעִיסֵם (לב, כ-כא).

     

    ראשי התיבות של שני הדיברות הראשונות הם "אל" -

    אנוכי ולא יהיה לך. ישראל הפכו את המילה "אל" ל"לא" -

    "בנים לא אמון בם".

    וזו כוונת הפסוק: "הם קנאוני בלא אל".

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      בני דון-יחייא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין