כותרות TheMarker >
    ';

    תגובות (9)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      4/9/17 07:28:
    ''

     

    דרורית סן / איחוי זכוכית ונחושת + כיס

     

    המשוררת סיוון הר-שפי הופכת את הפיוט

     

    הידוע לבעל משמעות לגמרי מנוגדת למקור;

     

    "אשמנו, בגדנו, גזלנו, דיברנו-דופי..."

     

    בשינוי מזערי של רק אות אחת או שתיים קטנטנות

     

    אבל מאד מהפכניות בתפיסת מציאות חיינו כאן ועכשיו;

     

     


    "אָהַבְנוּ. בָּגַרְנוּ. גָּדַלְנוּ. דִּבַּרְנוּ יֹופִי..." 

     

     

    מה יכול להיות יותר ברכה ואיחולים

     

    מאשר תפילה ישראלית, אופטימית

     

    ומבטיחה כתפילה היפה והחדשה הזאת

     

    שניכר בה היטב שנכתבה על בסיס זו הקודמת

     

    עם קריצה שובבה ושובת-לב?

     

    Image result for ‫דרורית סן‬‎

     

    דרורית סן / זוגיות באיחוי זכוכית


      3/9/17 20:43:

     

     

    Image result for ‫שופרות‬‎

     

     

     

    לתפילות הוותיקות נספו בשנים האחרונות

     

    תפילות אישיות מרגשות שכתבו אנשים

     

    ובעיקר נשים בשפה

     

    בת זמננו. תפילות שמתכתבות עם

     

    התפילות המקוריות בטוויסטים מלאי

     

    אופטימיות זהירה ותקווה לשינוי חיובי.

     

    Image result for ‫שופרות‬‎

     

     

    נעמה שנרצחה באכזריות - השארה לנו 

     

    כמעין צוואה להרים ראש וגוף...

     

    ולהתייחס לתקיעות השופר

     

    כאל איסוף השברים לתקיעה שלמה וחזקה.

     

    כולל דימוי מקסים של הסטת מלמלת המחיצה

     

    לא זו שבין עזרת הגברים לעזרת הנשים...

     

    אלא זו שבין חדרי הלב

     

    Image result for ‫שופרות נעמה הנקין‬‎

     

    שופרות / נעמה הנקין

     

    לֹא בְּהַרְכָּנַת רֹאשׁ

     

    וְלֹא בִּכְפִיפַת גּוּף.


    גֵּוִי זָקוּף וּמָתוּחַ

     

    שֶׁלֹּא לְהַחְמִיץ אֶת


    הָרֶגַע הַהוּא

     

    כְּשֶׁהַשְּׁבָרִים נֶאֱסָפִים לִכְדֵי


    תְּקִיעָה גְּדוֹלָה וּשְׁלֵמָה.


    וַיְהִי קוֹל הַשּׁוֹפָר

     

    הוֹלֵךְ וְחָזֵק מְאוֹד,


    וּבְיָד קַלָּה אֲנִי מְסִיטָה

     

    אֶת מַלְמָלַת הַמְּחִיצָּה


    שֶׁבֵּין חַדְרֵי לִבִּי.

     

    (מתוך הטרילוגיה מלכויות – זכרונות – שופרות)

     

    Image result for ‫שופרות‬‎

     

      8/7/17 21:58:

    http://cafe.themarker.com/image/3371299/

     

    דרורית סן / חיזוי עולמות עתידיים - יצירה בזכוכית 

     

     

    כדי להבין טוב יותר את הברכות של משה

     

    כדאי לעין בכמה פרשנויות`

     

     

     

    מדוע הפרשה פותחת באות ו',

     

    שהיא לכאורה מיותרת?

     

    ניתן היה לכתוב "זאת הברכה",

     

    שהרי, לכאורה אין קשר ואין כאן ממש

     

    המשך לפסוק הראשון שבפרשה

     

    לפסוקים האחרונים בפרשה הקודמת, האזינו,

     

    חכמינו דרשו את האות ו'

     

    כדי למוד ממנו דבר.

     

     

     

    כך, מסביר בעל "צרור המור":

     

    הפרשה הקודמת מסתיימת במילים

     

    "ושמה לא תבוא, אל הארץ אשר אני נותן לבני ישראל".

     

    אי-כניסתו של משה רבנו לארץ כנען נגרמה בעטיים של ישראל,

     

    כפי שאמר משה: "ויתעבר ה' בי למענכם" (ג:כו).

     

    ואם כן, הרי לא היו ראויים לכך שמשה יברכם!

     

    על כן, בא הכתוב ומספר מיד,

     

    כי משה רבנו, המנהיג הנאמן והמסור,

     

    לא שם לבו לכך,

     

    אלא ברך את בני ישראל – "וזאת הברכה אשר ברך משה".

     

    לפיכך, נקרא משה כאן "איש האלוקים",

     

    משום שעל ידי דבקותו במידתו של ה' יתברך עצמו,

     

    שהוא עובר על פשע וסולח ומוחל לעם ישראל.

     


    http://cafe.themarker.com/image/3368469/

     

     

    דרורית סן / ברכות הכוללות גם קוצים... - יצירה בזכוכית

      30/1/17 23:39:

    ענף ברכות שצובר תאוצה

     

    הוא ספורי גבורה של מתמודדות עם מחלת הסרטן

     

    ובכל זאת מודות לאל על מה שיש בינתיים

     

    תוצאת תמונה עבור ספרים של חני וינרוט

     

    התחזיות של הרופאים נתנו חודשים גג שלש 

     

    והחולה האמיצה כבר מתמודדת 7 שנים

     

    בהצלחה תפקודית בזכות ברכות בלתי פוסקות

     

    ההופכות את החיים לנתינה חיובית

     

    תוצאת תמונה עבור ספרים של חני וינרוט

     

     

    תוצאת תמונה עבור ספרים של חני וינרוט

     

     

    תוצאת תמונה עבור ספרים של חני וינרוט

     

    צילום; חני וינרוט 'גאולה'

      29/12/15 08:36:

    מדוע דווקא ברכת יעקב לבני יוסף - נכדיו

    הפכה לברכה שמברכים האבות את בניהם בכל

    ליל שבת בכל קהילות ישראל?

     

    תוצאת תמונה עבור דרורית סן ברכת הבנים

     

      דרורית סן / ברכת הבנים

      1/10/13 14:49:

    כבר ציינתי שבעייני היצירות הכי יפות הן מזכוכית

    בכל הטכניקות ובכל הסגנונות?

     

    אז הנה עוד כמה דוגמאות להשתקפות הברכות ל12 השבטים:

     

    ויטראז´ במבוקים- שלושה חלונות  המעטרים מעלה מדרגות בבית פרטי בבנימינה.כרכוב ויטראז´

     

    "12 Tribes Of Israel"

     

    חלון בחנות האופנועים,"DREAM CYCLES" נעשה ב1990 באמסטרדם. אורך 12מ´.

     

    אבל לאיזה שבט מתאים לדעתכם אופנוע?

     

      29/9/13 22:46:

    השתקפות הברכות בקומיקס

     

    ''

      10/9/13 20:39:

    צטט: debie30 2013-09-10 15:54:37

    תודה ושנה טובה

     

     

    דבי,

     

    תודה על התמיכה שלך לאורך כל השנה החולפת

    שתהא לך שנה טובה ונהדרת וגמר חתימה טובה 

      10/9/13 15:54:
    תודה ושנה טובה
    0

    השתקפות הברכות באמנות היהודית

    9 תגובות   יום שני, 9/9/13, 10:37

     

    Image result for ‫דרורית סן חג שמח‬‎

    דרורית סן / נחושת זכוכית ו'כיס'

     

    מה רע בברכה פשוטה כמו 'חג שמח'?

     

    מדוע משה מעניק לשבטים ברכות מוזרות ומורכבות?

     

    איך האמנות היהודית מתרגמת את המילים של משה לצורות וצבעים?

     

    ''   ''  

     

    ''

     

     

     

    האם חלונות הוויטרז' בבית כנסת קטן בבי"ח הדסה עין-כרם


    שתכנן האמן שגאל, המופעים בבולי-ישראל המפורסמים

     

    הם השתקפות ברכות משה לפני מותו?

     

     

    או אולי ציורים על זכוכית בבית-כנסת דמוי משכן בשילה?

     

    או אולי...? ואולי דווקא...?

     

    ''

     

     

    ''  ''  

     

     

    ''

     

    מדוע משה בברכתו לעם,

     

    מברך כל שבט ושבט מבני ישראל

     

    בברכה נפרדת?

     

    וכיצד כל ברכה מתורגמת

     

    בתחום האמנות היהודית?

     

     ''

    מהי המשמעות של ברכות משה לשבטים?

    מה ההשלכות לכך שהוא נתן לכל שבט ברכה אחרת?

    אולי אפשר לפרש ע"פ הפסוק שכתוב מיד לפני הברכות

     

     "וַיְהִי בִישֻׁרוּן מֶלֶךְ, בְּהִתְאַסֵּף רָאשֵׁי עָם, יַחַד שִׁבְטֵי יִשְׂרָאֵל".

     

    אולי הפסוק מתאר את מטרת הברכות

     

    - לקבוע את השלטון בישראל:

     

    ה"מלך" שצריך להיות בישראל הוא - לא אדם אחד,

     

    אלא אסיפה של כל ראשי העם כלומר,

     

    כל נשיאי השבטים או פרלמנט.

     

     

     

    הברכות שבאות בהמשך מגדירות את תפקידו


    של כל אחד ואחד מהשבטים בשלטון המשותף.

     

    ''

     

    "יְחִי רְאוּבֵן וְאַל יָמֹת; וִיהִי מְתָיו מִסְפָּר"

     

    - שבט ראובן

     

    אחראי להצלת חיים, מניעת מוות,

     

    וכשיש חלילה מתים - ספירת הגופות;

     

    האם בימינו היינו נותנים לו את משרד הבריאות,

     

    ואת שירותי זק"א ושירותי הקבורה? 


     "וְזֹאת לִיהוּדָה, וַיֹּאמַר: שְׁמַע ה' קוֹל יְהוּדָה,

    וְאֶל עַמּוֹ תְּבִיאֶנּוּ; יָדָיו רָב לוֹ, וְעֵזֶר מִצָּרָיו תִּהְיֶה." -

    שבט יהודה אחראי לתפילה, למעשי-ידיים, ולהגנה מאויבים;

    בימינו היינו נותנים לו את משרד הדתות, את משרד התעשייה,

    ואת פיקוד העורף.

     

    "וּלְלֵוִי אָמַר: תֻּמֶּיךָ וְאוּרֶיךָ לְאִישׁ חֲסִידֶךָ,
    אֲשֶׁר נִסִּיתוֹ בְּמַסָּה, תְּרִיבֵהוּ עַל מֵי מְרִיבָה. 
    הָאֹמֵר לְאָבִיו וּלְאִמּוֹ לֹא רְאִיתִיו, וְאֶת אֶחָיו לֹא הִכִּיר,
    וְאֶת בָּנָו לֹא יָדָע; כִּי שָׁמְרוּ אִמְרָתֶךָ, וּבְרִיתְךָ יִנְצֹרוּ.
    יוֹרוּ מִשְׁפָּטֶיךָ לְיַעֲקֹב, וְתוֹרָתְךָ לְיִשְׂרָאֵל; יָשִׂימוּ קְטוֹרָה בְּאַפֶּךָ,
    וְכָלִיל עַל מִזְבְּחֶךָ. בָּרֵךְ ה' חֵילוֹ, וּפֹעַל יָדָיו תִּרְצֶה;
    מְחַץ מָתְנַיִם קָמָיו וּמְשַׂנְאָיו, מִן יְקוּמוּן."-
    שבט לוי אחראי להוראה ולמקדש;
    כלומר את משרד החינוך ואת הנהלת בית המקדש.

    "לְבִנְיָמִין אָמַר: יְדִיד ה', יִשְׁכֹּן לָבֶטַח עָלָיו;
    חֹפֵף עָלָיו כָּל הַיּוֹם, וּבֵין כְּתֵפָיו שָׁכֵן" -
    שבט בנימין אחראי לקשר ה"ידידות" עם ה';
    משרד התרבות - שתפקידו למצוא דרכים מקוריות ורגשיות
    ללמוד תורה ולהתקרב אל ה'.

     "וּלְיוֹסֵף אָמַר: מְבֹרֶכֶת ה' אַרְצוֹ, מִמֶּגֶד שָׁמַיִם מִטָּל,
    וּמִתְּהוֹם רֹבֶצֶת תָּחַת. וּמִמֶּגֶד תְּבוּאֹת שָׁמֶשׁ;
    וּמִמֶּגֶד גֶּרֶשׁ יְרָחִים.  וּמֵרֹאשׁ הַרְרֵי קֶדֶם,
    וּמִמֶּגֶד גִּבְעוֹת עוֹלָם. וּמִמֶּגֶד אֶרֶץ וּמְלֹאָהּ,
    וּרְצוֹן שֹׁכְנִי סְנֶה; תָּבוֹאתָה לְרֹאשׁ יוֹסֵף,
    וּלְקָדְקֹד נְזִיר אֶחָיו. בְּכוֹר שׁוֹרוֹ הָדָר לוֹ,
    וְקַרְנֵי רְאֵם קַרְנָיו - בָּהֶם עַמִּים יְנַגַּח יַחְדָּו,
    אַפְסֵי אָרֶץ; וְהֵם רִבְבוֹת אֶפְרַיִם, וְהֵם אַלְפֵי מְנַשֶּׁה" -
    שבט יוסף אחראי על החקלאות ועל התקפת האויבים;
    משרד החקלאות וצה"ל

     "וְלִזְבוּלֻן אָמַר: שְׂמַח זְבוּלֻן בְּצֵאתֶךָ; וְיִשָּׂשכָר בְּאֹהָלֶיךָ.
    עַמִּים, הַר יִקְרָאוּ - שָׁם יִזְבְּחוּ זִבְחֵי צֶדֶק:
    כִּי שֶׁפַע יַמִּים יִינָקוּ, וּשְׂפֻנֵי טְמוּנֵי חוֹל" -
    שבטי יששכר וזבולון אחראים, בשותפות, על הקשרים עם עמים אחרים,
    ועל המסחר הימי;
    בימינו היינו נותנים להם את משרד החוץ ואת משרד המסחר

    ''
    ''

    "וּלְגָד אָמַר: בָּרוּךְ מַרְחִיב גָּד:
    כְּלָבִיא שָׁכֵן, וְטָרַף זְרוֹעַ אַף קָדְקֹד.
    וַיַּרְא רֵאשִׁית לוֹ, כִּי שָׁם חֶלְקַת מְחֹקֵק סָפוּן;
    וַיֵּתֵא רָאשֵׁי עָם - צִדְקַת ה' עָשָׂה,
    וּמִשְׁפָּטָיו עִם יִשְׂרָאֵל" -
    חוק ומשפט; האם בימינו היינו נותנים לו
    את משרד המשפטים? 
     
    ''
     
    "וּלְדָן אָמַר: דָּן גּוּר אַרְיֵה; יְזַנֵּק מִן הַבָּשָׁן" -
    הברכה קשורה לתנועה ויציאה ממקום למקום;
    בימינו היינו נותנים לו את משרד התיירות,
    או את משרד התחבורה.
    ''
     "וּלְנַפְתָּלִי אָמַר: נַפְתָּלִי שְׂבַע רָצוֹן,

    וּמָלֵא בִּרְכַּת ה'; יָם וְדָרוֹם יְרָשָׁה" -

    הברכה קשורה להתפשטות ירושה
    וכיבוש של שטחים נוספים;
    האם בימינו היינו נותנים לו,
    את משרד ההתיישבות, הבינוי והשיכון?

    ''

    "וּלְאָשֵׁר אָמַר: בָּרוּךְ מִבָּנִים אָשֵׁר; יְהִי רְצוּי אֶחָיו,

     

    וְטֹבֵל בַּשֶּׁמֶן רַגְלוֹ" -

     

    שבט אשר רצוי ומקובל על כל אחיו,

     

    האם לכן ראוי לתת לו את משרד הפנים,

     

    או את משרד התקשורת;השמן הוא סמל לשפע ועושר -

     

    לכן אולי הוא צריך לקבל גם את משרד האוצר?

     

    ''

     

    יששכר - חמור גרם רובץ בין המשפתיים -  

    "ויט שכמו לסבול" - אדם כפוף הנושא שק על גבו:

     

    ''

     

    ומסכם בברכה כוללת לכל העם:


     "אשריך ישראל מי כמוך עם נושע בה'"(דברים לג,כט)

     

    אבל מתי "אשריך ישראל"? כשהם באחדות!

     

    אם יתקיים בהם מה שנאמר בראשית הברכה לעם:

     

    ''

                קסטל = ברכות לשבטים

     

     

     

    "תורה ציווה לנו משה

     

    מורשה קהילת יעקב" (דברים לג, ד)

     

    "אדם יחידי

     

    אינו יכול לקיים את כל מצוות התורה,

     

    שכן ישנן מצוות שאינן נוהגות אלא

     

    אצל כוהנים, לווים, מלך וכיוצא באלה,

     

    אולם בזמן שישראל כולם מלוכדים

     

    כאיש אחד ומחבבים איש את רעהו,

     

    אזי נחשב כל העם לגוף אחד

     

    וכך נחשבות המצוות שעושה כל אחד

     

    כאילו נעשו על ידי כל ישראל,

     

    וזאת אומרת שכל אחד מישראל

     

    מקיים את כל המצוות שבתורה."

     

     

     

    '' 

     

    בקשת סליחה הדדית בין משה לעם.


    המדרש; "אמר משה  לה'

     

    המתן לי עד שאברך את ישראל,


    שלא מצאו בי קורת רוח כל ימי,

     

    מפני אזהרות ותוכחות שהייתי מוכיחם.


    התחיל לברך כל שבט בפני עצמו.


     

     

    ''

     

     

     

    ''

     

    ''

     

     

     

           ''

     

           ''

     

    '' 

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין