כותרות TheMarker >
    ';

    תגובות (32)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      9/11/15 22:54:
    איך אפשר לקבל אישורים לבנות מגדל רב קומות בישראל?

    היזם צריך להתחייב להשקיע בשיפוץ מבנה לשימור.

    בת"א במתחם שרונה היוקרתי שיפצו היזמים את הבניינים המוזנחים של הטמפלרים ובתמורה קבלו אישורי בנייה לעשרות מגדלים עם דירות יוקרה ופנטאוזים.
    בפועל אין כל קשר בין הבניינים שעברו שיפוץ יקר מאד ששימר את האדריכלות המקורית לבין יעודם הנוכחי - חנויות יוקרה ומסעדות... לבין רוח החלוציות והאמונה בקדושת ארץ ישראל של הדיירים המקוריים.
    במתחם קרן שוב בתמורה לאישורי בנייה של מגדל ענק שיפצו היזמים שני מבנים סמוכים האחד היה בעבר מסעדת קרן שנתנה את שמה למתחם והשני מלון בוטיק ששימש את מי שהאכסניות ביפו של המאה הקודמת היו דלות מדי.

    האם השילוב הבלתי נפרד בין מיגדול לשימור הוא דבר רצוי או פסול.
    כמובן שיש דעות בעד ויש גם נגד.
    שימור הוא הרי דבר חיובי שעולה המון כסף
    לכן אם לא תהיה ליזם מוטיבציה - בדמות פיצוי הולם
    הבניינים הללו התפוררו ויעלמו לחלוטין מהנוף האורבני
    כולל מיטעני התרבות ההיסטוריה והעצוב האדריכלי שהם ייצגו.
      11/10/15 08:18:
    מגדל קלפים הוא מבנה מנייר אמיתי או סימבולי, שנוצר על ידי סידור זה על גבי זה של ערמת קלפים. כמטאפורה, הביטוי "מגדל קלפים" פירושו מבנה או טענה שמתבססת על יסודות רעועים על הנחות יסוד שגויות על אחיזת עיניים והטעייה, על ריקבון שחיתות ורמייה, מגדלי קלפים שכאלו יקרסו ברגע שקלף בודד מרכיב הכרחי יוסר וגם שפשוט תנשוב רוח קלה...
      29/9/15 09:59:

    צטט: .D.S 2013-11-13 06:48:30

    למעשה אני רגועה וסבורה שתופעות מושחתות שכאלו תעלמנה מן העולם יחד עם ההחלפה של ראשי ערים בבחירות האחרונות. כך שניתן בשקט ובנחת לחזור לדון בנושאים המעניינים באמת. 


    אז זהו שטעיתי

    אף תופעת שחיתות לא באמת נעלמה
    ומוקדי הכוח ההרסניים ממשיכים לפעול
    ללא כל הפרעה
    ראשי הערים והמועצות שנבחרו הם
    רק סוג של בובות בחלון ראווה שמוצבות
    בחזית בלי אף השפעה מעשית עניינית

      29/9/15 09:59:

    צטט: .D.S 2013-11-13 06:48:30

    למעשה אני רגועה וסבורה שתופעות מושחתות שכאלו תעלמנה מן העולם יחד עם ההחלפה של ראשי ערים בבחירות האחרונות. כך שניתן בשקט ובנחת לחזור לדון בנושאים המעניינים באמת. 

    אז זהו שטעיתי

    אף תופעת שחיתות לא באמת נעלמה
    ומוקדי הכוח ההרסניים ממשיכים לפעול
    ללא כל הפרעה
    ראשי הערים והמועצות שנבחרו הם
    רק סוג של בובות בחלון ראווה שמוצבות
    בחזית בלי אף השפעה מעשית עניינית

      13/11/13 06:48:
    למעשה אני רגועה וסבורה שתופעות מושחתות שכאלו תעלמנה מן העולם יחד עם ההחלפה של ראשי ערים בבחירות האחרונות. כך שניתן בשקט ובנחת לחזור לדון בנושאים המעניינים באמת. על בית הכנסת העתיק שנמצא בסוריה אפשר למלא ספרים עבי כרך ועדיין לא נקיף את מלוא חשיבותו האמנותית וכל השאר.
      12/11/13 14:34:

    צטט: עט סופר 2013-11-11 22:57:32

    ומעניין לעניין באותו עניין.. יפה לך הרצף בעניין במקורות ובאמנות ...

     

     

    הבלוג הזה אומנם יצא נגד תוכניות הריסת בתים

    ויזמים תחמנים ומוליכים במתכוון שולל אוכלוסיה מוחלשת

    בכדי לבנות מגדלים לדיירים אמידים בלבד

    תוך דחיקת הדיירים המקוריים לשוליים ופגיעה בזכויותיהם ועוד

     

    אבל, מה לעשות נושא האמנות היהודית

    חוזר תמיד ומשתלט על התכנית המקורית

    לכן כשמתבצע הרס נוראי למבנים ציבוריים

    בסוריה טבעי שנעלה חששות לממצאים נדירים

    מיוחדים בחשיבותם לאמנות היהודית ובכלל

    הנמצאים במוזיאון בדמשק מאז שהתגלו ונחפרו

    בשנת 1932 - בית הכנסת העתיק של דורא-אירופוס

     

    תמונה: ‏‎Once I Was a House Startin Up Startin Up ></p></div></div></div><div class=

      11/11/13 22:57:
    ומעניין לעניין באותו עניין.. יפה לך הרצף בעניין במקורות ובאמנות ...
      11/11/13 19:38:

    כשאצלנו חוששים באופן מעורפל מרעידות אדמה עתידיות

    אצל שכנינו מתנהלים קרבות אכזריים ופוגעניים...

     

    נקודה של אמנות יהודית במלחמה ההרסנית

    המתנהלת בסוריה היא החרדה לשלמות

    בית הכנסת העתיק של דורא-אירופוס

    הנמצא במוזיאון הלאומי של סוריה בדמשק.

     

    http://cafe.mouse.co.il/topic/3013749/

     

    ''

      11/11/13 08:49:

    ''

       חיזוק חיובי
      1/11/13 06:11:

    צטט: עט סופר 2013-10-28 12:41:59

    בספר תהילים פרק קד:(לב) כתוב: הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד
    יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ:
    וַתִּגְעַשׁ וַתִּרְעַשׁ הָאָרֶץ
    וּמוֹסְדֵי הָרִים יִרְגָּזוּ וַיִּתְגָּעֲשׁוּ כִּי חָרָה לוֹ:
    ובספר משלי שלמה פרק ל כתוב: (כא)
    תַּחַת שָׁלוֹשׁ רָגְזָה אֶרֶץ
    וְתַחַת אַרְבַּע לֹא תוּכַל שְׂאֵת: (כב)
    תַּחַת עֶבֶד כִּי יִמְלוֹךְ
    וְנָבָל כִּי יִשְׂבַּע לָחֶם: (כג)
    תַּחַת שְׂנוּאָה כִּי תִבָּעֵל
    וְשִׁפְחָה כִּי תִירַשׁ גְּבִרְתָּהּ:
    מעניין אם זו רק מטאפורה ... או הסיבה ממש?


    ''

     

    הקשרים בין מצב מוסרי ירוד למצב הנדל"ן

    לכאורה לא בדיוק מתאימים לתקופתנו?

      28/10/13 12:41:
    בספר תהילים פרק קד:(לב) כתוב: הַמַּבִּיט לָאָרֶץ וַתִּרְעָד יִגַּע בֶּהָרִים וְיֶעֱשָׁנוּ: וַתִּגְעַשׁ וַתִּרְעַשׁ הָאָרֶץ וּמוֹסְדֵי הָרִים יִרְגָּזוּ וַיִּתְגָּעֲשׁוּ כִּי חָרָה לוֹ: ובספר משלי שלמה פרק ל כתוב: (כא) תַּחַת שָׁלוֹשׁ רָגְזָה אֶרֶץ וְתַחַת אַרְבַּע לֹא תוּכַל שְׂאֵת: (כב) תַּחַת עֶבֶד כִּי יִמְלוֹךְ וְנָבָל כִּי יִשְׂבַּע לָחֶם: (כג) תַּחַת שְׂנוּאָה כִּי תִבָּעֵל וְשִׁפְחָה כִּי תִירַשׁ גְּבִרְתָּהּ: מעניין אם זו רק מטאפורה ... או הסיבה ממש?
      28/10/13 10:30:

    צטט: עט סופר 2013-10-16 17:36:34

    זה ממש יפה ... לו רק אימצנו זאת גם אצלנו ... כמה צבעוני אז יראה העולם ...:)

     

    להכניס צבע לחיים זה מאד פשוט וקל

    ''

     

    אבל כשהאדמה רועדת והפניקה מתפשטת לא עוזר הצבע

      16/10/13 17:36:
    זה ממש יפה ... לו רק אימצנו זאת גם אצלנו ... כמה צבעוני אז יראה העולם ...:)
      10/10/13 23:28:

    געגועים ליזמים ואדריכלים מזן אחר

     

    ''

     

    ''  

     

    תמונה

      6/10/13 12:07:
    אומרים שתמונה אחת יותר טובה מאלף מילים...אצלך גם המילים מציירות תמונות יפות...פשוט נפלא...
      4/10/13 16:25:

    צטט: עט סופר 2013-09-28 22:10:25

     

    חחח... אני כבר נזהר במילותי

    שמא מתוכם ילמדו העדים ...:)

    כותבת יפה ..והציורים מוסיפים המון נופך..

     

     

    אפילו מגדלי בטון ופלדה קורסים

     

    ומסבים נזקים הרבה יותר חמורים

     

    מאלו של נייר...

     

    ''

     

    דרורית סן /  שעת חינוך של עורב לעורב (מתוך מדרש לפר' נוח)

     

    http://cafe.themarker.com/post/2991411/

      28/9/13 22:10:
    חחח... אני כבר נזהר במילותי שמא מתוכם ילמדו העדים ...:) כותבת יפה ..והציורים מוסיפים המון נופך..
      27/9/13 05:50:

    צטט: .D.S 2013-09-26 22:20:05

    צטט: עט סופר 2013-09-25 10:56:07

    נאה דרשת ..
    בטוב טעם ודעת ובאיורים /ציורים נפלאים ...

    "ומפליאה לעשות ומנוח ואשתו רואים ..:)

    ליל הושענא רבא .. נקרא גם "ליל החיתום ..."
    שהוא היום האחרון לימים הנוראים :
    "אמר הקדוש ברוך הוא לאברהם: אני יחיד אתן לבניך יום המיוחד לכפר בו עוונותיהם, וזה הושענא רבה".

     

    "יום החיתום" האחרון,  שוררת בו מקצת מן האווירה של יום כיפור, הבאה לביטוי בתפילות ובמנהגים שונים,  

    מקובל, שגם לאחר שכבר נגזר דין קשה בשמים בימים הנוראים,

    יש בכוחן של התפילות ובחזרה בתשובה בהושענא רבה כדי לקרוע גזר דין זה ולהביא לכתיבת פתק טוב..

     

     

    היי עט סופר,

     

    תודה על המחמאות

    אתה תמיד מזכיר לי דברים חשובים ששכחתי

    אז הפעם בזכותך נזכרתי בנושא המקסים של 'הכוח הנשי'.

    מנוח ואשתו גדלו את הבן שנולד להם לאחר שנות עקרות - שמשון, כנזיר לה'

    שכשופט בעל 'כוחות על' הצליח להושיע את ישראל מידי פלשתים.

     

    `שמשון, תיק עבודות איור,רישום, איורים - מאיירים, יצירות אמנות ישראלית דרורית סן. תיקי עבודות אומנים ישראלים - אומנות ישראלית

     

    בערך באותה זמן של סוף תקופת השופטים

    גם זוג נוסף זוכה להיפקד - לאלקנה וחנה ולאחר שנות

    עקרות קשה וכואבת נולד להם בן - שמואל 

    שמוקדש לעבודת ה' ומופקד אצל עלי הכהן במשכן בשילה.

     

     תפילת חנה

    מדגימה לנו איך תפילה אישית חודרת מבעד לשערי שמים

    מבקיעה את כל הרקיעים ומצליחה להגשים את הבקשה

    לפרי בטן.

     

    אך, כמה מפליא שלמרות שהמצב במשכן בשילה ממש גרוע

    והכתוב אף מספר בפירוט על השחיתות המזעזעת של בני עלי

    מחליטה חנה שאת הבן שאי"ה ייוולד לה היא תמסור דווקא לכאן

    אולי כמי שיתקן את המצב ויצליח לשנות את המצב של כול ישראל.

     

    http://cafe.mouse.co.il/topic/2955468/

     

    כאב, שעלי הכהן מתייחס באופן מגעיל אל חנה ותפילתה

    וחושב בטעות מביישת ומשפילה שהיא אישה שיכורה

    חז"ל מסבירים שעלי ראה באורים ותומים שבחושן 

    את האיתות למילה 'כשרה' או 'כ-שרה' - כמו שרה אמנו

    אך, הוא היה כל כך שקועה במחשבותיו על הטומאה וחטאים

    של בניו הכוהנים שנהגו לשתות לשוכרה ולזלול מהזבחים

    כך שעשה טעות מצערת - של היפוך אותיות ללא מחשבה.

     

     

    אמנים יהודים ושאינם יהודים התרשמו עמוקות מדמותה של חנה 

    וממעשה יוצא הדופן שעשתה באופן גידול בנה היחיד שמואל

    שהפך לנביא ולשופט המנהיג של עם ישראל בשלהי תק' השופטים

    והם הנציחו את התרשמותם בהמון יצירות אמנות מרתקות;

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

     

     

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

    ''

     

     

    ''

     

     

    אפשר לראות את המחלוקות בין הפרשנים לגבי הגיל בו הובא שמואל אל המשכן

    משתקף ביצירות - החל מהדעה ששמואל היה רק בן שנתיים - הגיל בו ניגמל מהנקה וחיתולים 

    עד הדעה ששמואל היה כבר נער בוגר.

     

    שמואל אומנם מוכר כנביא

    בל למעשה היה גם שופט

    העם מבקש ממנו למנות מלך

    והוא אכן ממליך את שאול

    אך שאול איננו מנחיל שושלת

    ולכן הוא בעצם עוד שופט

    ושתסלח לי יוכי ברנדס שבמלכים ג'

    מתארת את שאול כמלך האידאלי.

     

    שמואל ממליך את דוד שאכן

    מתחיל שושלת של מלוכה

    שאנו מקווים שתתחדש...

     

    ''

     

    צר לי לנפץ את המיתוס לגבי 'קבר שמואל הנביא' בסמוך לירושלים.

    ארכאולוגים היסטוריונים  וכל אנשי תנ"ך לסוגיהם סבורים

    שמדובר בטעות מוחלטת - המקום לגמרי לא קשור לשמואל.

      25/9/13 10:56:

    נאה דרשת ..
    בטוב טעם ודעת ובאיורים /ציורים נפלאים ...

    "ומפליאה לעשות ומנוח ואשתו רואים ..:)

    ליל הושענא רבא .. נקרא גם "ליל החיתום ..."
    שהוא היום האחרון לימים הנוראים :
    "אמר הקדוש ברוך הוא לאברהם: אני יחיד אתן לבניך יום המיוחד לכפר בו עוונותיהם, וזה הושענא רבה".

     

    "יום החיתום" האחרון,  שוררת בו מקצת מן האווירה של יום כיפור, הבאה לביטוי בתפילות ובמנהגים שונים,  

    מקובל, שגם לאחר שכבר נגזר דין קשה בשמים בימים הנוראים,

    יש בכוחן של התפילות ובחזרה בתשובה בהושענא רבה כדי לקרוע גזר דין זה ולהביא לכתיבת פתק טוב..

      25/9/13 08:22:

    ```תלויה בין ארץ לשמים, תיק עבודות ציור, ציורים, ציירים - יצירות אומנות ישראלית דרורית סן. תיקי עבודות אמנים ישראלים - אמנות ישראלית

     

                             גוזרים על המים וברכה משמים / דרורית San שטסל

     


    לקראת סיום חג הסוכות אנחנו עדין בעיצומם של הימים הגוזרים את גורלנו.

    הימים הנוראים נקראים 'נוראים' מלשון "יראה" , משהו שמעורר בנו יראה.

    כי ראש השנה ויום כיפור- אלו ימי דין, ספרים נפתחים,

    חיים ומות נגזרים וכו' וכולם מתמלאים ביראה.

    אבל האם גם בסוכות עדיין מתמלא הלב ביראה ופחד?!

    לכאורה הרי סוכות זה חג שמח - סוכה, סכך ירוק, קישוטים,  

    ארבעה מינים, כלי-נגינה, תזמורת, ריקודים ושירים...

     

    אבל אסור לטעות ולא כדאי להתבלבל סוכות הוא שיא של חיתוך הדין

    ראש השנה - יום כיפור ואז סוכות מסודרים מה"קל" אל ה"כבד".

    לא רק שסוכות הוא חלק מהימים הנוראים ,

    אלא במובן מסוים לפחות הוא אף ה"נורא" ביותר!!


    אם ביום הדין ניסינו להיות כמו מלאכים  לצום בלבוש לבן,

    בסוכות אנחנו מודים שאיננו באמת מלאכים,

    אנחנו בני אדם שחיים בעולם הזה.

    בעולם שיש צורך לאכול ולשתות, לעבוד ולהתפרנס וכן...גם להינות. 

     

    סוכות מסמל את החזרה לעולם הזה,

    לעולם הטבעי, הרגיל. אנחנו צריכים מחסה ולכן בונים סוכה,

    לוקחים 4 מינים מן הצומח - מתחברים לטבע, לאדמה ,

    אל החיים ולכל מה שהם נותנים לנו,

     עורכים סעודות, שירים וריקודים - הנאות של העולם הזה הדרושות לנו כדי לחיות.


    אבל צריך לשמר את נקודת השיא הרוחני שאליה טפסנו ביום כיפור

     להוריד אותה ארצה אל החיים המעשיים האמתיים בלי לפגוע במעלתה.

    להיות במדרגה גבוהה כזו גם בשגרה הנורמלית, ב

    זמן שיוצרים ובונים, אוכלים ושותים, שמחים ושרים.

     

    לשמוח עם המשפחה , עם החברים, ללא כעסים ועלבונות

    אחרי שביקשנו מכולם סליחה ואיחלנו גמר חתימה טובה.

    זה השיא! כל מה שהצליח ביום כיפור בעזרת ההימנעות

    מהדברים הטבעיים של החיים,

    עכשיו צריך לבטא בדרך השגרה את קדושה והטהרה ואפילו לעלות עוד שלב.

    לשמור על ההתעלות הרוחנית, אבל בתוך המציאות הרגילה של החיים שלנו.

    כי רק בחזרה לשגרה הנורמלית שלנו נבחן האם אכן הצלחנו להתקדש באמת... 

     

             איך להגיע גבוה גבוה ולחיות בקדושה וטהרה גם בשגרת ימי החול?

     ``מעל`, תיק עבודות סריגה ורקמה דרורית סן. תיקי עבודות אמנים ישראלים - אמנות ישראלית

      23/9/13 17:15:

    צטט: עט סופר 2013-09-23 14:29:11

    ילכו מחיל אל חיל
    שפתיים ישק ..!

    והיית אך שמח 

    אך טוב לישראל ..!

     

     

    דבריך 'ילכו מחיל אל חיל' הזכירו לי

    ששכחנו להתייחס לאורחי החג החשובים

    האושפיזין

     

    ''

     

    ''

                 כרזה של האמן גד אלמליח

     

    ויש גם אושפיזות

     

    ''

     

                    ''

    ''

     

    ''

     

    ''

     

     

     

     

    ועוד צילום של ארבעת המינים הכה פוטוגניים:

    ''

     


      23/9/13 14:29:

    ילכו מחיל אל חיל
    שפתיים ישק ..!

    והיית אך שמח 

    אך טוב לישראל ..!

      23/9/13 12:03:

    צטט: עט סופר 2013-09-23 09:38:40

    "יפה כתבת ... חן חן ..
    חג האסיף מצויין במקורות בשני תאורים נוספים : האחד- "וחג האסיף בצאת השנה", והשני- "וחג האסיף תקופות השנה..."
    חג המסמל את סוף השנה החקלאית  ואסיפת היבול שהבשיל בשנה הקודמת . , ואת התחלת התקופה הראשונה של השנה. הפותחת את עונת החרישה והזריעה ...תחילת השנה ע"פ הטבע ...מין סגירת מעגל והתחלת מעגל של השנה מחדש ושל השפע והברכה בטבע ובחקלאות ..

     וכן מפורש בירושלמי (ראש השנה פרק א הלכה א), שקביעת ראש השנה באחד בתשרי, נלמד מכתוב זה. ראש השנה לשנים מניין?  כתוב אחד אומר וחג האסיף בצאת השנה, וכתוב אחד אומר וחג האסיף תקופת השנה. אי זהו חודש שיש בו חג ותקופה ואסיף ושנה יוצא בו, אי זה? זה תשרי.


    ישר כח לך ..וחג שמח .."

     

    האם עונות חרישה וזריעה בכלל עוד באמת רלוונטיות לחיינו?

    מדוע בעצם התורה מציינת את המאפיין החקלאי של כל חג וחג?

    למה צריך לעוררנו לבחון את ההקבלה שבין החגים לבין עונותיהם החקלאיות?

    "את חג המצות תשמור... למועד חודש האביב... וחג הקציר ביכורי מעשיך, אשר תזרע בשדה, וחג האסיף בצאת השנה, באספך את מעשיך מן השדה" (שמות כ"ז, ט"ו).


    מסלול שעובר גרעין חיטה מתחילה את דרכו - מזריעתו ועד לאיסומו:

    האיכר חרש, זרע, השקה ונשא תפילה. הנץ ניצן -

    התפילה התעצמה שהגשמים ירדו בעיתם,

    ואז תפילה שלא תפגע קרה ביבול, שלא יבואו שידפון וירקון.

    באביב כבר נראה חיוך על פניו של האיכר.

    התבואה בשלה בקמותיה, גבוהה ומלאה,

    נעה מעדנות לרוח היום. תודה לך, ריבונו של עולם. תודה על התבואה.


    באותה שעה, התבואה אינה ראויה אלא לבהמות.

    התבואה מבשילה חודש נוסף,

    ואז באים ימי הקציר. קוצרים את התבואה

    ומעמרים אותה. דשים, חובטים וזורים ברוח.

    טוחנים, לשים, עורכים ואופים. עתה ראויה היא למאכל אדם.


    אך כמה אופים? כיכר או שניים.

    והתבואה הן צמחה לשנה שלימה.

    עדיין אין מאכסנים אותה.

    מותירים אותה בחוץ, בגורן.

    מדוע מותירים את התבואה בחוץ? כדי שתתייבש בחום השמש.

    במשך חודשי הקיץ מתקשה התבואה, מתחזקת, מתחסנת.

    בסתיו כבר ניתן לאסם אותה,

    לאכסן אותה בלב שקט ושמח. "חג האסיף".


    אלו שלוש התחנות, שלושת המועדים החקלאיים:

    הבשלת התבואה (פסח)

    קצירתה (שבועות)

    ואיסומה (סוכות).

     

     

    עכשיו נדמה את הגרעין לעם ישראל

    בראשית היה הגרעין, שצמח ממנו עם ישראל:

    אבות האומה, אברהם יצחק ויעקב.

    החל תהליך צמיחה גדוש סכנות.

    היו כאלו שכשלו ולא נבטו: ישמעאל ועשיו.

     

    בט"ו בניסן - פסח באה הגאולה.

    עם ישראל יצא ממצרים ביד רמה.

    כמו תבואה שצמחה ויצאה מחביון החורף.

    התבואה כשלעצמה, חומר גלם היא. בצורתה הטבעית הראשונית,

    הריהי מאכל בהמה.

    כך היציאה ממצרים, העצמאות כשלעצמה, אינה יותר מחומר גלם - מאכל בהמה.

     

    חמישים יום עברו, והעם ניצב למרגלות הר סיני.

    זכה להתגלות אלוקית, למתן תורה,

    למערכת נעלה של חוקים ומצוות,

    שהעלתה אותו לדרגת אדם - יצור אנושי.

    כמה סמלי שפסח חל בעת האביב,

    כשהתבואה בקמותיה.

    ואילו חג השבועות - חג מתן תורה, חל בעת הקציר,

    כשהתבואה כבר בשלה ומוכנה למאכל אדם!


    במתן תורה אומנם ישראל הגיעו לפסגה,

    אך לא לשלימות. הם חזו התגלות ה', ראו, התרשמו, ידעו,

    אך הידיעות אינן בונות את האדם.

    צריך להתחיל תהליך של הפנמה, של השרשה, של חוסן,

    כהתקשות התבואה בגורן. זהו תהליך ארוך ורב תהפוכות,

    שבו קיימת התקדמות ונסיגה, משבר ותקומה.

    כדרכו של העם מאז ועד עתה.

    בדומה לתבואה בגורן

    החשופה למפגעי קור ולחות, לנברנים ומכרסמים, לגניבות ונזקים,

    ולמרות הכל זה לטובתה, לצורך שיפורה.

    התהליך נמשך עד לנכונות שיגלה העם כולו ללכת אחר שופרו של משיח -

    להתיישב על אדמתו הקדושה ולשוב בתשובה שלימה,

    ואז יזכו לשמחת "חג האסיף", הקשור לגאולה.

    יזכו לחסות בצל ענני הכבוד -

    כי ידעו שהגיעו לעת האסיף,

    שהידיעות והאמונות הושרשו בלבבות לעד.

    הגיעו לשלב של איסום ועמידות.

     


    חג הפסח הוא יום הולדתה של האומה,

    חג מתן תורה הוא יום הבר המצווה שלה.

    ואכן, כאשר חולפים כל ימי הקיץ, עת הגרנות, ומגיעים לימי התשובה, ניתן לשמוח. יש במה לשמוח: "וחג הסוכות בצאת השנה, באספך את מעשיך מן השדה" - חג האסיף! יש שכר לעמל, עתה כבר ניתן לנפוש בסוכה...

    האומה עברה את שלב הזיכוך והגיעה לחג האסיף – ליום הכלולות

    מעכשיו אין כל מניעה להתחברות מלאה עם האל.

     

    ''

     

    שמחת החג מועצמת בדימוי לשמחת חתן וכלה שיכולים למש את אהבתם ללא מעצורים...

      23/9/13 09:38:

    יפה כתבת ... חן חן ..
    חג האסיף מצויין במקורות בשני תאורים נוספים : האחד- "וחג האסיף בצאת השנה", והשני- "וחג האסיף תקופות השנה..."
    חג המסמל את סוף השנה החקלאית  ואסיפת היבול שהבשיל בשנה הקודמת . , ואת התחלת התקופה הראשונה של השנה. הפותחת את עונת החרישה והזריעה ...תחילת השנה ע"פ הטבע ...מין סגירת מעגל והתחלת מעגל של השנה מחדש ושל השפע והברכה בטבע ובחקלאות ..

     וכן מפורש בירושלמי (ראש השנה פרק א הלכה א), שקביעת ראש השנה באחד בתשרי, נלמד מכתוב זה. ראש השנה לשנים מניין?  כתוב אחד אומר וחג האסיף בצאת השנה, וכתוב אחד אומר וחג האסיף תקופת השנה. אי זהו חודש שיש בו חג ותקופה ואסיף ושנה יוצא בו, אי זה? זה תשרי.

    ישר כח לך ..וחג שמח ..

      22/9/13 15:52:

    מול מגדלי קלפים אפילו הסוכה הכה זמנית עם גג סכך - נדמת כיציבה

    חג סוכות כחג האסיף נחשב גם לחג של עוצמת השפע והברכה

     

    קערת השפע, תיק עבודות עיצוב זכוכית, ויטראז` דרורית סן. תיקי עבודות אומנים ישראלים - אומנות ישראלית

     

    הן במובן החקלאי והכלכלי - חומרי בכלל והן במובן הרוחני - ערכי

     

    ופרוס עלינו סוכת שפע  - כיצד יוצאים מהתחום המוגבל של השפע החומרי

                                       לשפע רב-תחומי האמתי?

     "אַךְ בַּחֲמִשָּׁה עָשָׂר יוֹם לַחֹדֶשׁ הַשְּׁבִיעִי, בְּאָסְפְּכֶם אֶת-תְּבוּאַת הָאָרֶץ,

                  תָּחֹגּוּ אֶת-חַג-יְהוָה, שִׁבְעַת יָמִים"      (ויקרא כ`ג 39)

     

     ''

    אחת המשמעויות של חג הסוכות בהיותו `חג האסיף` – חג חקלאי 

    המציין את סיום העונה החקלאית המרכזית,

    הוא אסיף של כל הפרי והתוצרת אל מקום מוגן ומכוסה לפני בוא הגשם.

     

    קשה להגזים בשמחת הלב שמתרחבת וגואה אצל האדם - חקלאי או אחר

    שלאחר שנה של עבודה סיזיפית מאד קשה ואי ודאות כלכלית זוכה למנוחה

    כשפרי עמלו מסודר בבטחה ומונח לפניו,

    בדיוק כמאמר הכתוב: `ושמחת בחגך…

    כי יברכך ה` בכל תבואתך ובכל מעשה ידיך והיית אך שמח` (דברים טז).

    חג הסוכות מקבל את האושר ושמחת החקלאי שנוצקת לתוך מהותו של החג.

     

    אחת המצוות המרכזיות בחג הסוכות היהודי היינה מצוות ארבעת המינים.

    לכאורה עוד מצווה מוזרה מהזן הפגני. מה פתאום מנפנפים

    לארבע רוחות עם כמה ענפים וכדור אתרוג?

    מה אנחנו עורכים איזה ריקוד גשם אינדיני?

     

    רבות נכתב על סימליותם של ארבעת המינים

    כמייצגי "טיפוסים " שונים בחברה הישראלית.

     

    הרמב"ם במורה נבוכים מציע הסתכלות אחרת (מורה נבוכים, חלק ג`, מ"ג):

    משמחת ומרעננת "והנראה לי בארבעה מינים שבלולב,

    שהם שמחה בצאתם מן המדבר,

    אשר היה לא מקום זרע ותאנה וגפן ורמון,

    ומים אין לשתות,

    אל מקום האילנות נותני פרי והנהרות.

     ''

     

    ולקח לזיכרון זה הנאה שבפרות האדמה והטוב שבריחות,

    והיפה שבעלים והטוב שבעשבים גם כן, רצוני לומר ערבי נחל".

     

    הרמב"ם מציין כי הלולב, ענף התמר

    מסמל את המדבר בו הלכו בני ישראל בצאתם ממצרים

    בעוד ששלושת המינים האחרים מסמלים את רב טובה של הארץ –

    הנאה שבפיות, הטוב שבריחות וכו`.

    מתוך הסתכלות זו, לפיה ארבעת המינים קשורים לאזור הגאוגרפי בו הם גדלים,

    אנו רואים כי הכתוב שולח אותנו למסע בשבילי ארצנו,

    כאשר בכל חבל ארץ אנו מלקטים צמח הגדל באותו אזור.

     

    לעט-סופר פוסט מקסים 'על טען וריח'

    בו מובעים רעיונות מיוחדים

    קצת דומים לאלו של הרמב"ם יוצא הדופן הזה.

     

    הלולב מסמל את המדבריות,

     

    הערבה צומח על גדות הנחל,

     

    ההדס "ענף עץ עבות" גדל ביער

     

    וכמובן האתרוג, פרי עץ הדר, שכולנו מכירים מהגידולים בשפלה.

     

    אין ספק כי חוויה זו שונה ומשמחת

     

    לאחר ששב היהודי משוט בארץ כשארבעת המינים בידו,

    עדיין אינו יכול להתרווח בביתו ו"לספור את הכסף" ( או את השיבולים).

    שכן, החג שולח אותו להקים סוכה – מבנה ארעי,

    עשוי חומרים טבעיים, תחום בגודלו ובגובהו,

    פתוח לרוח מהצדדים ולכוכבים ממעל .

     

    בסוכה זו יושב היהודי שבעה ימים עם כל משפחתו,

    ודווקא אליה הוא מזמין אושפיזין (ואושפיזות) –

    אורחים סימבוליים ואמתיים כאחד, החולקים עמו את היש.

     

    חוויה זו של סוכות היא מחיבור לטבע הפשוט של הארץ,

    של הנאה מריח הדסים ואתרוגים,

     

    נדמה כי כיום דברים פשוטים שכאלו כביכול קיימים במציאות

    אבל ניתן בקלי-קלות להפוך את זה לרלוונטי מתמיד.

    בספרו "ספר הקניון" מתאר הפילוסוף פרופ` דניאל שליט

    את חברת ימינו כמעין קניון ענקי   – קניות בלתי נחוצות תמידיות

    "ולכן הקניון הוא סמל ומשל לכל עולמו של האדם כיום.

    סגור מן הטבע שמתחתיו – האדמה, הנחלים, הימים, הצומח והחי,

    אתם נפגש האדם רק כמשאבים לניצול, בסרטי טבע, או בגני חיות.

    וכן הוא סגור מכל מציאות שמעליו, מכל מציאות שמעבר לו,

    ובוודאי מן המציאות הרוחנית, הבוראת, האלוהית, שאותה אין הוא יודע כלל…"

     

    שליט מתאר באופן ציורי את חוויית החיים בחברת השפע המודרנית.

    אנו נהנים כיום מרמת חיים שאפיינה בעבר מלכים ורוזנים,

    אך עם תג מחיר – תרבות היפר - צרכנית

    המשטחת את היחסים האנושיים לכדי יחסי תן וקח,

    מגדירה אותנו באמצעות מה שיש לנו,

    מבלבלת בין צרכים רוחניים וחומריים

    ומתבוננת על הטבע בעיניים תועלתניות בלבד.

     

    חג הסוכות מזמין אותנו להוציא את עצמנו

    מהקניון - מהעולם של תרבות הצריכה,

    ולו לשבוע אחד אל הסוכה – לשכב קרוב לאדמה,

    להתבונן מבעד לסך בכוכבים,

    לפגוש את השכנים,

    להאזין לשקט,

    ולהיזכר במטרות החשובות באמת למה אנחנו כאן?

    איזה האחריות הנובעת מכך? מהם היעדים שלנו?

      22/9/13 09:07:

    צטט: עט סופר 2013-09-22 08:49:41

    הכל מתקשר לדבר אחד

    שאמר המשורר  שלנו ...בתהילים :

    "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר ..."
    לאמור:

    גם... ודווקא..

    בסוכה שיש בה אמונה ...יש בטחון ...

    וגם אם יבוא גוג ומגוג ..

    או מאסלווי כזה או אחר ...

    לא על מחנים או מבצרים ..נסמוך..

    כי "שווא לכם משכימי קום

    מאחרי שבת

    אוכלי לחם העצבים..."

    (ולא עליהם יהיה הגשם)..:)

     

    חג  סוכות הוא אמנם חג סוריאליסטי

    אבל לגמרי ריאליסטי ..

    זו אולי הסיבה לדימוי הציורי

    של יונת המבול

    עם סוכת השלום ..

    חג סוכות שמח

     

     

    עט סופר,

    יופי של קישורים והקשרים,

    ישיבה בסוכה אכן מסמלת אמונה ובטחון 

    ומוכיחה באופן הכי ראליסטי שהכול בהחלט

    יסתדר לטובה

     

                                    חג שמח 

      22/9/13 09:02:

    "הסיפור הוא שאין לאף אחד אינטרס להוריד את מחירי הדירות"

    טוען שמואל סלבין, שבמשך שנים היה מהמצדדים בעקרונות השוק החופשי,

    אבל עכשיו הוא קורא להתערבות דחופה של המדינה בנעשה בשוק הנדל"ן,

    באמצעות הענקת ערבויות ענק לרוכשים.

    מעניין מדוע תוכנית הדיור של יאיר לפיד, בהחלט לא מלהיבה אותו?

     

    בימים אלה סובל מנכ”ל משרדי האוצר והרווחה לשעבר, שמואל סלבין,

    מדיסוננס קוגניטיבי מבלבל.

    מצד אחד, מי שנחשב במשך שנים אחד המטיפים הנלהבים

    בזכות עקרונות השוק החופשי, לא זנח את עקרונותיו.

    מנגד, לפחות בהתייחס למשבר מחירי הדיור, סבור סלבין כי על הממשלה להתערב באופן פעיל -

    ויפה שעה אחת קודם.

    “מדובר בפצצת זמן”, הוא מסביר.

    “כיום נוצרים בישראל שני מעמדות: בעלי הדירות ומחוסרי הדירות.

    בגלל המחירים הגבוהים,

    נדרשים הרוכשים על ידי הבנקים לספק הון עצמי בשיעור גבוה,

    שלחלקם הגדול אין.

    תמיד אמרתי שכל אחד צריך לחיות לפי יכולתו, ומי שאין לו כסף,

    במטותא ממנו שיעבור לפריפריה.

    אני עדיין מאמין בזה - הבעיה היא שעכשיו גם בפריפריה המחירים גבוהים.

     

    זו פצצת זמן, כי אף ששיעור הבעלויות על דירות בקרב משקי בית הוא 69%,

    מרביתן הן של בני 45 ויותר, כשמתחת לגיל 45

    פחות מ–50% מהאזרחים הם בעלי דירות.

     

    במשך שנים היה נהוג לומר ששיעור הבעלות בישראל הוא מהגבוהים בעולם,

    אבל זה כבר לא נכון.

    באיטליה למשל, שיעור הבעלות הוא יותר מ-80%,

    ואפילו ארה”ב מתקרבת אלינו, עם שיעור בעלות של 66%”.

     

     

    אז בואו נראה מה קורה במקום שבו הממשלה כן התערבה

    בתחום הדיור - סינגפור כסמל להצלחה ושגשוג כלכלי עלולה ליפול

    בגלל קריסת תחום הדיור.


    בנייני מגורים בסינגפור

    סינגפור חוששת מבועת נדל"ן - בעיר שכמעט כולה דיור ציבורי

    82% מתושבי סינגפור מתגוררים בדירות שנבנו על ידי הממשלה,

    שנאלצת כעת להקשיח את תנאי ההלוואות

    ולהגביל את רכישת נכסים על ידי זרים במדינה - מחשש להיווצרות בועת נדל"ן.

     

    מניות הנדל”ן בסינגפור נפלו וגררו את מדד המעקב אחר פעילות קבלנים לשפל של שנה,

    לאחר שהממשלה הקשיחה את מדיניות הדיור הממשלתי ‏

    (דירות שהממשלה בנתה ונרכשו על ידי האזרחים‏)

    באמצעות הקטנת המכסות להלוואות חדשות

    והגבלת רכישות נדל”ן על ידי זרים.

     

    מדד הנדל”ן של סינגפור, הכולל 43 מניות,

    נפל באוגוסט לרמה הנמוכה ביותר מאז 11 בספטמבר 2012.

    סינגפור תקצץ את היקף ההלוואות שניתנות על ידי המדינה לרכישת בתים חדשים, למשך

    25–30 שנה, הודיעה ועדת הדיור והפיתוח של סינגפור ‏(HDP‏).

    החזרי המשכנתאות ירדו לעד 30% מרמת ההכנסה החודשית, לעומת 35% בעבר.


    כ–82% מתושבי סינגפור מתגוררים בדירות שנבנו על ידי הממשלה.

    מדיניות הממשלה עודדה את משפרי הדיור

    וקידמה מהלכי מדיניות ממשלתיים בתחום הנדל”ן.

    הרגולציה על הדיור הממשלתי משפיעה גם על יזמים פרטיים,

    שסומכים על משפרי הדיור שירכשו דירות חדשות - וישדרגו את מגוריהם.

    “הצעדים האלה ממשיכים להיות שליליים עבור שוק הדיור הפרטי של סינגפור,

    בהתחשב בכך שהביקוש לשיפור הדיור היה חלק משמעותי מהביקוש הכללי בשוק הנדל”ן הפרטי

    חולשה במכירות חוזרות של דירות ממשלתיות ‏(מכירה של אותן דירות בחזרה למדינה‏)

    תפגע ביכולת של משקי בית להפיק רווחים מהדירות שלהם”.

     

    ''

     

    היום זרים יוכלו לרכוש דירות בבעלות ממשלתית

    שלוש שנים אחרי שקיבלו אישור שהייה קבוע בעיר,  

    בעבר הם היו יכולים לרכוש דירות מיד אחרי שקיבלו את האישור.

     

    יש הרבה דברים טובים שכדאי ללמוד מסינגפור, כמו טיפוח סביבתי

    אבל ספק רב האם נושא הדיור הממשלתי אחד מהם...

     

     


    ''

     

    “אנחנו נוקטים שני מהלכים לייצוב שוק המכירה החוזרת של נכסי HDB”, הודיעה הוועדה.

    “הצעדים האלה עומדים בקו אחד עם אלה שהוצגו על ידי הרשות המוניטרית של סינגפור,

    כדי לעודד זהירות כלכלית בקרב נוטלי משכנתאות - שהיא חשובה

    במיוחד בהתחשב בכך שהריביות הנמוכות בשוק אינן צפויות להישמר לאורך זמן”.

     

    מכירות הנכסים הפרטיים נפלו באוגוסט לרמה הנמוכה מאז דצמבר 2009,

    בשעה שמשקיעים נרתעו ממגבלות חדשות על משכנתאות

    ויזמים שיווקו פחות פרויקטים.

    מכירות הבתים ביולי ירדו ל–481 - צניחה של 73% לעומת התקופה המקבילה ב–2012,

    לפי נתונים של הרשות העירונית לפיתוח מחדש.

     

    “בשוק חלש ממילא, אנחנו מצפים שהצעדים ההדרגתיים ישפיעו לרעה על השוק,

    אנחנו עדיין מצפים שמחירי הנדל”ן יישארו ללא שינוי בטווח הקצר,

    בשל מספר נמוך של נכסים פנויים ומאזן כלכלי יציב”.

     

    מחירי שיא של הבתים בסינגפור בשילוב עם שיעורי ריבית נמוכים העלו חששות מפני בועת נדל”ן,

    והניעו את הממשלה להרחיב בינואר את תוכנית ארבע השנים

    שנועדה לרסן ספקולציות בשוק הדיור השני הכי יקר של אסיה (אחרי יפן?).

     

    ביוני חשפה ממשלת סינגפור חוקים חדשים

    המסדירים את האופן שבו מוסדות פיננסיים מעניקים הלוואות נדל”ן ליחידים.

    סינגפור ניסתה לרסן את המחירים מ–2009,

    והממשלה אסרה על הלוואות שבהן משלמים תחילה רק את הריבית

    ואחרי זמן מה מתחילים לשלם גם את החזר הקרן,

    לפרויקטי דיור ממשלתיים,

    והפסיקה להתיר ליזמים לספוג תשלומי ריבית עבור דירות שעדיין נמצאות בבנייה.

     

     

    אז אולי המסקנה המידית היא שמערבות ממשלתית בדיור

    הייתה ונשארה רעיון לא כל כל טוב? כן, למרות ההמלצות של סלבין!

    אולי צריך למצוא פתרונות מעשיים בלי לקלקל את מדניות שוק חופשי?

    למשל אולי כדאי לעודד בניית יחידות דיור קטנות ברות השגה?

    לחלק מגרשים קטנים בעלות מאד נמוכה בפריפריות ועוד.

    משפחות צעירות יכולות להסתדר מצוין בשטח של כ-40 מ"ר בלבד

    ואינם זקוקות ל250-180 מ"'ר!!! 



      22/9/13 08:49:

    הכל מתקשר לדבר אחד

    שאמר המשורר  שלנו ...בתהילים :

    "אם ה' לא ישמור עיר שווא שקד שומר ..."
    לאמור:

    גם... ודווקא..

    בסוכה שיש בה אמונה ...יש בטחון ...

    וגם אם יבוא גוג ומגוג ..

    או מאסלווי כזה או אחר ...

    לא על מחנים או מבצרים ..נסמוך..

    כי "שווא לכם משכימי קום

    מאחרי שבת

    אוכלי לחם העצבים..."

    (ולא עליהם יהיה הגשם)..:)

     

    חג  סוכות הוא אמנם חג סוריאליסטי

    אבל לגמרי ריאליסטי ..

    זו אולי הסיבה לדימוי הציורי

    של יונת המבול

    עם סוכת השלום ..

    חג סוכות שמח

      21/9/13 21:17:

    צטט: מאיה113 2013-09-21 20:57:55

    *חומר למחשבה

     

     

    אכן מאיה,

     

    כנראה, חומר למחשבה קצת אחרת

    חשיבה מחוץ לקופסה הסטנדרטית

    האוטומטית שמאפיינת את כל היתר.  

      21/9/13 20:57:
    *חומר למחשבה
      20/9/13 11:15:

    לא סתם נחשב חג הסוכות לחג עם הכי הרבה דימויים של שלום

     

    ''

     

    http://cafe.themarker.com/image/2987095/

      20/9/13 09:20:

    לא היינו מעלים באמצע החג השמח נושא כזה מעצבן

    אילולא לקחנו דוגמה מהמחזור של חג הסוכות

    שגם בו יש חריגה משמחת החג.

     

    בשבת חול המועד סוכות – קוראים הפטרה מאד מוזרה

    וכלל לא קשורה לחג של שמחה - על מלחמת גוג ומגוג

    מיחזקאל לח:יח-טו

    מה ראו חז"ל לתקן שיקראו נבואה זו – שמתארת את מלחמת גוג ומגוג?

     יחיאל צבי מושקוביץ כותב על לאותה מלחמה העתידה לבוא באחרית הימים.

    "בנבואה זו, הנביא מתאר מלחמה, העתידה להתחולל  'באחרית השנים' על 'הרי ישראל''.

    גוג, 'נשיא ראש משך ותובל'', יבוא בחיל גדול ומגוון ביותר

    מירכתי צפון, בלווית סוסים ופרשים,

    אנשיו יהיו מצוידים במיטב הנשק.

    החיל הגדול הזה יתפרץ 'על הרי ישראל' בכוונה 'לשלול שלל ולבוז בז',

    מתוך תקווה שזה יהיה מסע קל, כי הארץ ההיא ארץ פרזות,

    והעם היושב בה 'השוקטים יושבי , כולם יושבים באין חומה ובריח ודלתיים אין להם'.

     

    "המלחמה תהיה הרסנית: העולם הדומם - ההרים, המדרגות,

    העולם החי - דגי הים, עוף השמיים, חיית השדה וכל רמש הרומש על האדמה

    ואיתני הטבע -  גשם שוטף, אבני אלגביש, אש וגפרית –

    כל אלה ייקחו חלק במאורע הכביר הזה.

    בסופו, יכניע ה' את גוג ואת כל גיבוריו אשר איתו, וינחיל לו מפלה נצחית.

     

    "בעקבות המערכה הגדולה הזאת, ידעו הגוים 'כי אני ה'.

    כבודו, קדושתו ומשפטו בגוים יוודו לעיני כל.

    בית ישראל ידע אף הוא 'מן היום ההוא והלאה' 

    'כי אני ה' אלוקיהם', והגוים ידעו, כי בית ישראל גלו בעוונם מעל אדמתם,

    ומעתה לא יסתיר עוד פנים מהם."

     

     

    • ספר "שבע חוכמות" מסביר שאחרי המבול, 
    • בני יפת התיישבו ממזרח לבבל,ושם נקבצו כולם בהתחלה כדי לבנות את המגדל. 
    • אותו ספר ממקם את גרמניא, הנזכרת בספרי הסטוריה רבים, 
    • בתור "גרמנוס פרסיקוס" גרמניא של פרס 
    • כשחז"ל דיברו על גרמניה האירופית הם כינו אותה בשם "גרמניא של אדום" 
    • להבדילה מסתם "גרמניא" שבפרס
    • ''

     

    0

    מגדלי קלפים

    32 תגובות   יום שישי , 20/9/13, 01:50

    ''

    לכוד בתוך קירות זכוכית / דרורית San שטסל

     

     

    בחג הסוכות בו אנו בוחנים מקרוב את ההבדלים

    המהותיים בין בית לסוכה, בין היציב לארעי ורעוע

    בוודאי מתאים לבחון מה הסיפור של תוכניות

    המציעות כביכול חיזוק והגנה מפני אסונות טבע

    ונזקי אדם (טילים וכד')

     

     

    אחרי ה11 בספטמבר הטראומטי בו קרסו כמגדלי קלפים

    דווקא צמד מגדלים שנחשבו לסמל של יציבות ועוצמה

    מגוחך לשמוע מיזם שרוצה לבנות מגדלים בעיר ר"ג ועוד

    במקום הבניינים הנמוכים בני 2-3 קומות הקיימים במקום

    הפחדות מהזן הפרדוקסלי

    בכותרת סנסציונית - 

    'הבניינים שייפלו כמו מגדלי קלפים'

     

     

    לא ברור מדוע כתבה מגמתית לקידום אינטרסים פרטיים

    שבאה למקסם את רווחיו של יזם מניפולטורי

    באמצעות ניסיון ליצירת פניקה ציבורית

    שתשרת את מטרותיו

    כולל ניצול ציני של אסון באתר בנייה

    מתפרסם בדה-מרקר ללא כל תגובה עניינית.


    אך בפועל סמי מצלוואי הבעלים של חברת בנייה ענקית

    שאיננה מעוניינת בכאב הראש הכרוך ב'תמ"א 38'

    אלא רק בביצוע פרויקטים גדולים של פינוי ובינוי

    שבהם ניתן למכור מאות ואלפי דירות

    ולא מספר דירות בודדות,

    כותב:


    "בשבוע שעבר קרס בניין בדרום תל אביב

    בעת עבודות חיזוק במסגרת תוכנית תמ”א 38,

    וחיזק את עמדתי כי התחדשות עירונית במסגרת זו

    איננה הפתרון הנכון לחיזוק מבנים.

    ישן זה ישן זה ישן. אין חולק על כך שהבתים הישנים שנבנו בשנות ה–50 וה–60 של המאה הקודמת לא ישרדו ברעידת אדמה, אך האם הם אותם בניינים ישנים ישרדו רעידת אדמה אחרי חיזוק במסגרת תמ”א 38? על נושא זה חלוקות הדעות ואני באופן אישי טוען חד־משמעית שלא. אני מעריך כי אותם מבנים ייפלו או ייסדקו ברמה כה חמורה עד שלא יתאפשרו בהם המשך מגורים.

    איני מאמין בחיזוק מבנים ישנים בעיקר מבחינה קונסטרוקטיבית, בשל העובדה כי בניין ישן לא מתנהג כבניין חדש, הן מבחינת חומרי הגלם שממנו עשוי השלד והן מבחינת אופי הבנייה השונה אז והיום. בנוסף, חשוב לי לציין כי בראשית שנות המדינה תוכננו הבניינים באופן שאינו מאפשר להסיר קומות מהבניין או להוסיף קומות חדשות. זהו נס שאנו לא שומעים יותר על בתים שקורסים במהלך ביצוע תמ”א. במסגרת הליך זה אנו יוצרים בניין כלאיים שאינו מסוגל לשאת על שלדתו את התוספת והחיזוק החדשים. הדבר מעורר שאלות רבות בעניין ביטחון הדיירים הגרים בו עת רעידת האדמה.

    אני מאמין שהפתרון היחיד לבעיה הוא פינוי בינוי. רק הריסת המבנים הישנים עד היסוד ובנייה של מבנים חדשים ויציבים תבטיח את ביטחון הדיירים ותאפשר בנייה לגובה במרכזי הערים. פתרון כזה יספק לא רק ביטחון פיזי לתושבים, אלא גם ייתן מענה למצוקת הדיור במדינתנו.

    פרויקטים של פינוי ובינוי אמנם מורכבים יותר מבחינת אישור התוכניות, פינוי הדיירים ואכלוסם בדירות שכורות בתקופת הבנייה - 

    אך הממשלה צריכה לעשות מאמצים להסיר חסמים בתחום זה ולא לשלוח ועדי בתים להרפתקאות מול יזמים וחאפרים שמבטיחים להם הרים וגבעות ללא כיסוי.

    במסגרת פינוי בינוי מובטח לדייר, בנוסף לחיזוק הבנייה כנגד רעידות אדמה, גם הקמת ממ”ד דירתי שנותן מענה כנגד מתקפת טילים, שלא תמיד מתאפשר בפרויקטים של תמ”א 38.

    פרויקט של פינוי בינוי נעשה לרוב בתוכנית המשלבת כמה בניינים ומאפשר גם התחדשות ברמת השכונה, התשתיות והפיתוח הסביבתי - בניגוד לתמ”א 38, שבמסגרתו כל בניין מחוזק באופן פרטני ולכן הוא אינו מהווה התחדשות עירונית משמעותית. אני קורא לממשלת ישראל לא לבחור בפתרונות הקלים, ולהקים רשות שתקדם פרויקטים רחבי היקף של פינוי ובינוי ובכך תספק לאזרחיה הגנה טובה יותר מבני רעידות אדמה או מתקפות טילים וגם תאפשר תוספת משמעותית של דירות חדשות בערי ישראל.

     

    המשפט שסימנתי באדום

    הוא המזעזע מבין שלל המשפטים המגמתיים בכתבה

    שהתפרסמה בדמרקר

    כאילו מדובר באיזה כותב שהוא מומחה אובייקטיבי

    ולא יזם בעל מרפקים אלימים ועזות מצח

    שרוצה שגם הממשלה ולא רק העירייות

    תתגייס לעבוד בשורותיו ותקדם את ענייניו המסחריים

    באמצעות חקיקה שתכפה על בעלי דירות

    למסור לו אותם בניגוד לרצונם.


    אכן, ממשלה של רפובליקת בננות

    מחוקקת חוקים פוגעניים לטובת מקורביה.

    אם ישראל איננה רוצה

    להפוך למשטר אנטי-דמוקרטי שפוגע בזכויות

    קניין הפרט הבסיסי של אזרחיה

    אסור כמובן לממשלת ישראל

    להמשיך במגמה של כניעה לסחטנות של יזמים מסוגו.

    חוקים שפוגעים במיודע בזכויות הבעלות

    הקנייניות של בעלי דירות

    באזור שיזם ממולח ותאב בצע

    מעניין לבנות בו מגדלים פורחים באוויר.

     

    פגיעה  בבעלי בתים בבניינים ליד עלית בר"ג

    פגיעה אנושה ברכוש הפרטי 

    http://cafe.mouse.co.il/topic/2924945/

     

    המקום שחומד מסלוואי לאורך שנים בעידוד עיריית ר"ג 

    שבהזדמנות זאת רוצה להחליף את הדיירים החלשים

    שגרים שם עשרות שנים

    בכאלו אמידים וחזקים יותר.

     

     

    אכלוסיה של קשישים וניצולי שואה

    לא משלמת מסים גבוהים לעירייה

     

    הבהרה: תוכנית פינוי בינוי קיימת בחוק הישראלי

    הרבה לפני תוכנית תמ"א 38

    אך עד היום נתקלה בקשיים ליישום

    מתוך חוסר אימון (מוצדק?) מצד בעלי הדירות

    ביזמים. בעצם תיקון מס' 3 לתמ"א 38

    הפך אותה לכמעט זהה לתוכנית פנוי ובינוי

    כשמבחינת פגיעה בזכויות יסוד

    של הרכוש הפרטי זה נבלה וזה טרפה!

    היזמים

    היו רוצים לכפות על בעלי הדירות את הפינוי 'על פי חוק'

     

    מוזר שמסלוואי טוען נגד תוכנית התמ"א 38

    ש'ועדי בתים להרפתקאות מול יזמים

    וחאפרים שמבטיחים להם הרים וגבעות ללא כיסוי.' 

     כשבפועל הוא עצמו

    מנהל מו"מ מול וועדים על 'תוספת אחוזים'

    משטח הבית המקורי ואז שולח את

    וועדי הבית להחתים את הדיירים

    על הבטחות חסרות כיסוי ושקריות מכיוון

    שהחברה שלו מסתירה מבעלי הדירות את המידע החיוני

    שלא תהייה להם אפשרות לגור באמת בדירה משלהם

    במגדל החדש שיבנה

    כי הדירות שלהם מאד קטנות ובמגדל תהיינה

    רק דירות יוקרה גדולות...

    איש במתכוון איננו מבהיר לפני החתמתם על 'הניירות'

    שמתארים במכוון אך ורק מפרטים טכניים מדהימים

    שהם יצטרכו להוסיף סכומי עתק אם ירצו לחזור להיות בעלי דירה

    בדיוק במקום שהיה שייך להם כחוק חצי יובל.

     

    בדיוק כמו בשיטה של הפחדה כאילו הכל עומד להתמוטט

    מספרים לדירים המבולבלים

    שלא צריך בכלל את הסכמתם ואת חתימתם

    אבל מאיימים שאי חתימה שלהם תפגע כביכול

    בתמורה שהם עתידים לקבל כשיפנו אותם בכוח מהבית...


    שימו לב שלא מוזכר כלל החזרה של אותם בעלי הדירות

    שפונו לבניינים שיבנו - 'פינוי הדיירים

    ואכלוסם בדירות שכורות בתקופת הבנייה'


    כמה עצוב שלסבתא רבתא אחת חכמה וצלולה

    תהליך זה הזכיר

    איך הפכו ב1938 את בית משפחתה למטה הגסטפו.

    ואילו לנכדה זה דווקא הזכיר פינוי אלים מגוש-קטיף.

     

    אבל תעזבו שטויות - הרי אלו רק 'חסמים' חסרי ערך

    שהממשלה לדעת מסלוואי 

    יכולה ל'הסיר' מהדרך באמצעות חקיקה

    כלומר - חקיקה לטובת הקבלנים

    פוגענית ומפלה חלשים?!

     

    תגידו, מדוע בעצם שהתהליך לא יתנהל לפי חוקי שוק חופשי

    שאינם נזקקים להתערבות חיצונית של ממשלה ועירייה?

    אם המקום המסוים כל כך נחשק ויקר ערך בעיניי היזם אז

    למה שלא ירכוש מבעלי הדירות את רכושם הפרטי בכסף מלא
    במקום ללחוץ ולמכור להם אשליות שקריות לאורך שנים?
    מדוע שרשויות תתנה יד לנשל בכוח החוק והמניפולציות 
    מדירה שבבעלותם החוקית של אזרחים תמימים שומרי חוק וסדר?
    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין