כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    מהלב, מהבטן ושאר ירקות

    אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה

    44 תגובות   יום שני, 30/9/13, 01:54

     

    יג וַיֹּאמֶר מֹשֶׁה אֶל-הָאֱלֹהִים, הִנֵּה אָנֹכִי בָא אֶל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, וְאָמַרְתִּי לָהֶם, אֱלֹהֵי אֲבוֹתֵיכֶם שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם; וְאָמְרוּ-לִי מַה-שְּׁמוֹ, מָה אֹמַר אֲלֵהֶם.  יד וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה; וַיֹּאמֶר, כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶהְיֶה, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם. שמות- ג' (יג'-יד')

     

    מכירים את זה שמשנים אות בשם האלוהים, למען לא נחטא בשמו? נניח, אלוקים. או שכשרושמים את האות הא מוסיפים לה אות נוספת.

     

    ומה אם הבּית החליפה את היוד? 

    יוצא אהבה.

    זה לא כל כך רחוק מהרעיון המקורי, לא?

    וגם אהבה אף אחד לא הצליח להגדיר. דורות על דורות.

    כל משפט שנאמר עליה היה נכון. ולא נכון. באותה מידה. הרמוניה מופלאה.

     

    תארו לכם שבא איש, חכם מאוד, כזה שאתם כמהים לשמוע מה בפיו, והוא מספר לכם שאין יותר זמן.

    הזמן בוטל.

    עכשיו הוא נצח.

    אין יותר לאן לרוץ. אין יותר סופים.

     

    אין סוף.

     

    תחשבו על זה.. אין סוף. אין פרידה ממישהו אהוב, לא צריך לאכול כי לא נמות. לא צריך לעבוד כי לא צריך לאכול ולשתות. לא צריך כלום.

    אין צורך.

    רק אהבה. 

    אין סוף, אין ממה לפחד. שום דבר לא מסוגל להרוג אותנו. לפגום בנו. שום דבר לא יפגע ביקר לנו.

    אין לאן לרוץ.

    יש זמן כי אין זמן יותר. 

     

    איזו רגיעה זו. שלווה מתפרצת. עכשיו לנצח.

    אין על מה לכעוס. אין מלחמות ואין אסונות כי אף אחד לא מת. אף אחד לא נפגע. אוהבים אחד את השני.

     

     

    היהודים קוראים לאיש הזה משיח. 

    אותי מעניינת הגאולה. מהי? קשה לי לראות בזה מעשה קוסמים. אין פיה שעוברת עם מקל ואבק כוכבים ומחיה מתים. אני לא חושבת שמתים, בגופם, יקומו מקברם, כפשוטו. היהדות גם מאמינה בגלגול נשמות והיא הרי ידועה בדייקנותה, אז בתור מי אחזור? הילדה חובצת החמאה? הגבירה מהמאה ה16? הטייס שעשה תאונת מסוק ואיבד רגל? מי שאיבד עצמו בשואה? לאיזו משפחה אחזור? 

     

    הגאולה היא מתפיסת העולם, לתפיסת עולם אחרת. כזו שאין בה זמן. אולי בגלל זה קוראים לזה עולמות. 

    נפרדים מהסוף, מהזמן, מהפחד, מכל ההיפך מטוב.

    להגאל ממציאות אחת ולראות פתאום מציאות אחרת. לא רק לדמיין אלא להרגיש. 

     

    אדם שחי כשאין סוף, כולם משפחה. כולם. גם בעלי החיים. כל דבר שהוא שקיים. והכל קיים, כי שום דבר לא מת.

     

    זה לא המתים שקמים מקברם, זה האדם שרואה נצח.

     

    אני יכולה להבין את האנשים שמחכים לגאולה, גם אני מחכה לה. ועובדת קשה בשביל להצליח לדמיין. אני מייחלת שיופיע מישהו ויספר לכולם שאינסוף.

     

    לא משנה מאיזו זוית נסתכל על זה, ההווה מכיל את העבר והרצונות לעתיד. לנו יש רק את עכשיו. לנצח.

     

    יד וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים אֶל-מֹשֶׁה, אֶהְיֶה אֲשֶׁר אֶהְיֶה; וַיֹּאמֶר, כֹּה תֹאמַר לִבְנֵי יִשְׂרָאֵל, אֶהְיֶה, שְׁלָחַנִי אֲלֵיכֶם.

     

     

    תספור את הדקות

    דרג את התוכן:

      תגובות (44)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        21/11/13 09:44:

      צטט: אלו-נה 2013-11-21 09:04:12

      צטט: מי אתה, ישראל ? 2013-11-21 08:34:50

       

      אלונה שלום 

      נכון ולא נכון הכוונה לאמת או שקר.

      לא כל דעה היא אמת.

      אין דבר כזה חלק מהאמת, או שזה אמת או שזה שקר.

      הדברים שלך הם לא אמת..


      הייתי מתווכחת איתך אם הייתה לי בעלות על האמת

       

      אלונה שלום 

      חלק מתהליך הגאולה האישית היא לדעת את אלוהים ובהמשך אלוהים מלמד את האמת

      ואחר כך יש עוד ......

        21/11/13 09:04:

      צטט: מי אתה, ישראל ? 2013-11-21 08:34:50

       

      אלונה שלום 

      נכון ולא נכון הכוונה לאמת או שקר.

      לא כל דעה היא אמת.

      אין דבר כזה חלק מהאמת, או שזה אמת או שזה שקר.

      הדברים שלך הם לא אמת..


      הייתי מתווכחת איתך אם הייתה לי בעלות על האמת

       

        21/11/13 08:34:

      צטט: אלו-נה 2013-11-20 18:35:15

      צטט: מי אתה, ישראל ? 2013-11-20 11:54:25

      צטט: אלו-נה 2013-11-18 22:29:30

      צטט: רוקם 2013-11-18 08:38:40

      צטט: מי אתה, ישראל ? 2013-11-18 08:04:35
      צטט: רוקם 2013-11-17 23:24:52
       הגאולה ראשיתה בדעת ומלאה הארץ דעה כמים לים מכסים כשיש דעה נכונה אז הכל מתחיל להיות בהיר ונהיר וזוהי המשמעות של הגאולה
       
      שלום לכולם

      הפסוק הנכון הוא ישעיהו יא "כִּי-מָלְאָה הָאָרֶץ, דֵּעָה אֶת-יְהוָה, כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים.  "

      בפסוק לא מדובר על דעות של אנשים אלא על   "דעה את אלוהים"
      כלומר לדעת את אלוהים , זו התחלת הגאולה ברמה האישית.
      הגאולה בפן הפיסי כבר התחילה עם הקמת מדינת ישראל.
       
      דעת אלהים, על מנת שיהיה דעת אלהים צריך בראש ראשונה דעת של בני אדם
      ומהו האדם אם לא יציר אהבה. אהיה. הווה. אלוהים. לכן אין בינכם ויכוח בכלל

      אלונה שלום

      למרות הרצון שלך להרמוניה, צריך להבדיל בין דברים נכונים ולא נכונים.

      זה שאלוהים ברא אותנו באהבה לא הופך כל דעה לנכונה.

      את כתבת "אותי מעניינת הגאולה. מהי? "

      ראשית הגאולה האישית היא לדעת , להכיר את אלוהים.

      כאשר "תדעי" את אלוהים תוכלי לדעת גם מה נכון מה לא נכון.

      אבי

       

      אני חולקת עלייך בזה.

      נכון ולא נכון- נכון רק במונחים ארציים. כשמתרגמים את הנכון ולא נכון לטוב ורע, בהתאמה. אבל נכון ולא נכון זה לא עניין של טוב ורע. כי טוב זה כן ורע זה לא.זה ברור לכולם. גם למי שעושה רע וחושב שזה טוב. אבל נכון לא נכון מתייחס לכך שגם ברע יש טוב. גם הכאב מלמד אותנו משהו. מצליח לשנות בנו מה שהשמחה לא יכולה. ואם הרע הוא גם טוב,אז אין נכון ולא נכון. כי גם הוא נכון. חלק מאחד.

      כל דעה היא נכונה, כי היא מלווה אמת כלשהי. והאמת הזו יכולה להיות הכי לא נכונה שיש, אבל היא מתקיימת בתוך האמת האחת שאתה מאמין בה. זו שמקיפה הכל. היא קיימת בזכותה. לכן, הכל נכון. ובו זמנית הכל הבל הבלים. וגם זה נכון (:

      אלונה שלום 

      נכון ולא נכון הכוונה לאמת או שקר.

      לא כל דעה היא אמת.

      אין דבר כזה חלק מהאמת, או שזה אמת או שזה שקר.

      הדברים שלך הם לא אמת..


        20/11/13 18:35:

      צטט: מי אתה, ישראל ? 2013-11-20 11:54:25

      צטט: אלו-נה 2013-11-18 22:29:30

      צטט: רוקם 2013-11-18 08:38:40

      צטט: מי אתה, ישראל ? 2013-11-18 08:04:35
      צטט: רוקם 2013-11-17 23:24:52
       הגאולה ראשיתה בדעת ומלאה הארץ דעה כמים לים מכסים כשיש דעה נכונה אז הכל מתחיל להיות בהיר ונהיר וזוהי המשמעות של הגאולה
       
      שלום לכולם

      הפסוק הנכון הוא ישעיהו יא "כִּי-מָלְאָה הָאָרֶץ, דֵּעָה אֶת-יְהוָה, כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים.  "

      בפסוק לא מדובר על דעות של אנשים אלא על   "דעה את אלוהים"
      כלומר לדעת את אלוהים , זו התחלת הגאולה ברמה האישית.
      הגאולה בפן הפיסי כבר התחילה עם הקמת מדינת ישראל.
       
      דעת אלהים, על מנת שיהיה דעת אלהים צריך בראש ראשונה דעת של בני אדם
      ומהו האדם אם לא יציר אהבה. אהיה. הווה. אלוהים. לכן אין בינכם ויכוח בכלל

      אלונה שלום

      למרות הרצון שלך להרמוניה, צריך להבדיל בין דברים נכונים ולא נכונים.

      זה שאלוהים ברא אותנו באהבה לא הופך כל דעה לנכונה.

      את כתבת "אותי מעניינת הגאולה. מהי? "

      ראשית הגאולה האישית היא לדעת , להכיר את אלוהים.

      כאשר "תדעי" את אלוהים תוכלי לדעת גם מה נכון מה לא נכון.

      אבי

       

      אני חולקת עלייך בזה.

      נכון ולא נכון- נכון רק במונחים ארציים. כשמתרגמים את הנכון ולא נכון לטוב ורע, בהתאמה. אבל נכון ולא נכון זה לא עניין של טוב ורע. כי טוב זה כן ורע זה לא.זה ברור לכולם. גם למי שעושה רע וחושב שזה טוב. אבל נכון לא נכון מתייחס לכך שגם ברע יש טוב. גם הכאב מלמד אותנו משהו. מצליח לשנות בנו מה שהשמחה לא יכולה. ואם הרע הוא גם טוב,אז אין נכון ולא נכון. כי גם הוא נכון. חלק מאחד.

      כל דעה היא נכונה, כי היא מלווה אמת כלשהי. והאמת הזו יכולה להיות הכי לא נכונה שיש, אבל היא מתקיימת בתוך האמת האחת שאתה מאמין בה. זו שמקיפה הכל. היא קיימת בזכותה. לכן, הכל נכון. ובו זמנית הכל הבל הבלים. וגם זה נכון (:


        20/11/13 11:54:

      צטט: אלו-נה 2013-11-18 22:29:30

      צטט: רוקם 2013-11-18 08:38:40

      צטט: מי אתה, ישראל ? 2013-11-18 08:04:35
      צטט: רוקם 2013-11-17 23:24:52
       הגאולה ראשיתה בדעת ומלאה הארץ דעה כמים לים מכסים כשיש דעה נכונה אז הכל מתחיל להיות בהיר ונהיר וזוהי המשמעות של הגאולה
       
      שלום לכולם

      הפסוק הנכון הוא ישעיהו יא "כִּי-מָלְאָה הָאָרֶץ, דֵּעָה אֶת-יְהוָה, כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים.  "

      בפסוק לא מדובר על דעות של אנשים אלא על   "דעה את אלוהים"
      כלומר לדעת את אלוהים , זו התחלת הגאולה ברמה האישית.
      הגאולה בפן הפיסי כבר התחילה עם הקמת מדינת ישראל.
       
      דעת אלהים, על מנת שיהיה דעת אלהים צריך בראש ראשונה דעת של בני אדם
      ומהו האדם אם לא יציר אהבה. אהיה. הווה. אלוהים. לכן אין בינכם ויכוח בכלל

      אלונה שלום

      למרות הרצון שלך להרמוניה, צריך להבדיל בין דברים נכונים ולא נכונים.

      זה שאלוהים ברא אותנו באהבה לא הופך כל דעה לנכונה.

      את כתבת "אותי מעניינת הגאולה. מהי? "

      ראשית הגאולה האישית היא לדעת , להכיר את אלוהים.

      כאשר "תדעי" את אלוהים תוכלי לדעת גם מה נכון מה לא נכון.

      אבי

        18/11/13 22:29:

      צטט: רוקם 2013-11-18 08:38:40

      צטט: מי אתה, ישראל ? 2013-11-18 08:04:35
      צטט: רוקם 2013-11-17 23:24:52
       הגאולה ראשיתה בדעת ומלאה הארץ דעה כמים לים מכסים כשיש דעה נכונה אז הכל מתחיל להיות בהיר ונהיר וזוהי המשמעות של הגאולה
       
      שלום לכולם

      הפסוק הנכון הוא ישעיהו יא "כִּי-מָלְאָה הָאָרֶץ, דֵּעָה אֶת-יְהוָה, כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים.  "

      בפסוק לא מדובר על דעות של אנשים אלא על   "דעה את אלוהים"
      כלומר לדעת את אלוהים , זו התחלת הגאולה ברמה האישית.
      הגאולה בפן הפיסי כבר התחילה עם הקמת מדינת ישראל.
       
      דעת אלהים, על מנת שיהיה דעת אלהים צריך בראש ראשונה דעת של בני אדם
      ומהו האדם אם לא יציר אהבה. אהיה. הווה. אלוהים. לכן אין בינכם ויכוח בכלל

        18/11/13 08:38:
      צטט: מי אתה, ישראל ? 2013-11-18 08:04:35
      צטט: רוקם 2013-11-17 23:24:52
       הגאולה ראשיתה בדעת ומלאה הארץ דעה כמים לים מכסים כשיש דעה נכונה אז הכל מתחיל להיות בהיר ונהיר וזוהי המשמעות של הגאולה
       
      שלום לכולם

      הפסוק הנכון הוא ישעיהו יא "כִּי-מָלְאָה הָאָרֶץ, דֵּעָה אֶת-יְהוָה, כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים.  "

      בפסוק לא מדובר על דעות של אנשים אלא על   "דעה את אלוהים"
      כלומר לדעת את אלוהים , זו התחלת הגאולה ברמה האישית.
      הגאולה בפן הפיסי כבר התחילה עם הקמת מדינת ישראל.
       
      דעת אלהים, על מנת שיהיה דעת אלהים צריך בראש ראשונה דעת של בני אדם
        18/11/13 08:04:

      צטט: רוקם 2013-11-17 23:24:52

       הגאולה ראשיתה בדעת ומלאה הארץ דעה כמים לים מכסים כשיש דעה נכונה אז הכל מתחיל להיות בהיר ונהיר וזוהי המשמעות של הגאולה

       

      שלום לכולם

      הפסוק הנכון הוא ישעיהו יא "כִּי-מָלְאָה הָאָרֶץ, דֵּעָה אֶת-יְהוָה, כַּמַּיִם, לַיָּם מְכַסִּים.  "

      בפסוק לא מדובר על דעות של אנשים אלא על   "דעה את אלוהים"
      כלומר לדעת את אלוהים , זו התחלת הגאולה ברמה האישית.
      הגאולה בפן הפיסי כבר התחילה עם הקמת מדינת ישראל.

        17/11/13 23:24:
      כעיקרון אין צורך לשנות את האותיות זהו חשש שאין לו כל בסיס אבל הוא כבר היכה שורשים הגאולה ראשיתה בדעת ומלאה הארץ דעה כמים לים מכסים כשיש דעה נכונה אז הכל מתחיל להיות בהיר ונהיר וזוהי המשמעות של הגאולה
        10/11/13 20:04:
      יפה:-)
        10/11/13 18:53:

      צטט: motiy0 2013-11-10 14:30:42

      יש הרבה מה להעיר. אך כל הכבוד על הכיוון, המשיכי כך, באומץ ובביקורת שכלית ! :)

       

      אתה מוזמן להעיר, אני שמחה להארות הרבה יותר ממחמאות (:

       

        10/11/13 14:30:
      יש הרבה מה להעיר. אך כל הכבוד על הכיוון, המשיכי כך, באומץ ובביקורת שכלית ! :)
        9/11/13 21:08:

      צטט: אסף ויצמן 2013-11-09 20:15:08

      לצערי אין הרבה זמן לתגובה נרחבת. רק אעיר שלא כולם קיבלו את עניין גלגול הנשמות ( רב סעדיה גאון, ריב״ש ועוד). בכל אופן זה לא אחד מעיקרי היהדות, ומי שלא מקבל את זה אין בזה פגם בעיקרי האמונה

       

      אני לא בטוחה שעניין גלגול הנשמות כה חשוב פה או בכלל. אם כי אני בהחלט מאמינה בו. בין אם זה מתקיים כפשוטו ובין אם "בעולמות מקבילים".

      בכל מקרה קשה לי לתאר לעצמי את "תחיית המתים" כמו סרט הוליוודי, יקר ככל שיהיה. נראה לי קצת מגוחך לחשוב על מישהו מתהלך עם שרביט קסמים וכמו בסרטי אימה, רק בקטע טוב, גופות קמות מקברן. הנשמה ממילא לא מתה, אוויר לא מת, נכון? או נכון יותר לדמות את זה למחשבה, היא לא מתה. הגוף שנושא אותה יכול למות, להפסיק לייצר מחשבות, אבל היא עצמה לא מתה. כך שלא בטוחה שזה משנה.

       

      זה לצערי, שאין לך זמן לתגובה נרחבת 

       

       

        9/11/13 20:15:
      לצערי אין הרבה זמן לתגובה נרחבת. רק אעיר שלא כולם קיבלו את עניין גלגול הנשמות ( רב סעדיה גאון, ריב״ש ועוד). בכל אופן זה לא אחד מעיקרי היהדות, ומי שלא מקבל את זה אין בזה פגם בעיקרי האמונה
        3/11/13 21:21:

      צטט: Gimi707Ron 2013-11-03 12:40:00

      יגעת ומצאת תאמין ...:) אשרייך ..!
      ש"ר="שמות רבא" מופיע בתגובה ...
      רשב"י =רבי שמעון בר יוחאי
      רבש"ע= ריבונו של עולם ...
      סליחה שהקשיתי ...
      אבל אם יגעת ומצאת ...אז היה שווה ..:)

       

      רשב"י אני יודעת.. הוא לא הופיע בתגובה (:

        3/11/13 19:30:

      צטט: alxm 2013-11-03 18:41:30

      פילוסופית קטנה .
      מה את צריכה לשבור את הראש על מה יהיה .
      - חיי את הרגע !

       

       

      כמו לשאול אותי למה את נושמת :-/ 

        3/11/13 18:41:

      פילוסופית קטנה .
      מה את צריכה לשבור את הראש על מה יהיה .
      - חיי את הרגע !

          

      ''

        3/11/13 12:40:

      יגעת ומצאת תאמין ...:) אשרייך ..!
      ש"ר="שמות רבא" מופיע בתגובה ...
      רשב"י =רבי שמעון בר יוחאי
      רבש"ע= ריבונו של עולם ...
      סליחה שהקשיתי ...
      אבל אם יגעת ומצאת ...אז היה שווה ..:)

        1/11/13 01:24:

      צטט: אלו-נה 2013-10-25 13:12:36

      צטט: Gimi707Ron 2013-10-19 22:27:09

       

      בפסוק לא !!!... במדרש שמות רבא ובמסכת ברבות ...ואצל הפרשנדתא פרשן המקרא הידוע ... רש"י

      הפרשנות מתחייבת נוכח העובדה שפעם ראשונה אומר פעמיים אהיה ... והפעם השניה רק פעם אחת אהיה ...:)


      אהיה אשר אהיה - אהיה עמם בצרה זאת אשר אהיה עמם בשעבוד שאר מלכיות (ברכות ט) אמר לפניו רבש"ע מה אני מזכיר להם צרה אחרת דיים בצרה זו אמר לו יפה אמרת כה תאמר וגו' (ש"ר) (לא שהשכיל חלילה משה ביותר אלא שלא הבין דברי השי"ת כי לא מחשבתו מחשבת הש"י שמאז כך היתה דעתו באומרו ית' אהיה אשר אהיה למשה לבדו הגיד ולא שיגיד לישראל וזהו יפה אמרת שגם דעתי מתחילה כך היתה שלא תגיד לבני ישראל כדברים האלה אלא כה תאמר לבני ישראל אהיה פעם אחת וכן משמע במס' ברכות ודו"ק)

       

      לא מעורה בראשי התיבות. ש"ר, ש"י, שי"ת, דו"ק.. רבש"ע אני יכולה לנחש שהוא רבי שמעון כלשהו..

      מתקשה להבין ככה את התוכן

       

      אחרי שבדקתי כל אחד מראשי התיבות (מלבד ש"ר- שלא מצאתי) מתביישת בעצמי.

      תודה על הבאת הפרשנויות


       

        31/10/13 14:48:

      צטט: מי אתה, ישראל ? 2013-10-31 13:14:29

      לאלונה ולכולם שלום 

       

      אין שום סוד שצריך לגלות.

      אלוהים כתב בתנ"ך כל מה שאנחנו צריכים לדעת.

      אלוהים לא הסתיר דבר מאף אחד . למה אלוהים צריך להסתיר דברים מאנשים ? 

      על מנת להבין את הדברים בתנ"ך כהווייתם לא צריך להיות מלומד בתורה או רב או תלמיד חכם וכיוצ"ב,

      הבנת הדברים לא נעשית במאמץ של האדם,

      אלא רק בעזרת רוח אלוהים אפשר להבין את הדברים. 

      גם את זה אלוהים כתב בתנ"ך.

       

      ה בְּטַח אֶל-יְהוָה, בְּכָל-לִבֶּךָ;    וְאֶל-בִּינָתְךָ, אַל-תִּשָּׁעֵן.
      ו  בְּכָל-דְּרָכֶיךָ דָעֵהוּ;    וְהוּא, יְיַשֵּׁר אֹרְחֹתֶיךָ.
      ז  אַל-תְּהִי חָכָם בְּעֵינֶיךָ;    יְרָא אֶת-יְהוָה, וְסוּר מֵרָע.

       

       


        31/10/13 13:14:

      לאלונה ולכולם שלום 

       

      אין שום סוד שצריך לגלות.

      אלוהים כתב בתנ"ך כל מה שאנחנו צריכים לדעת.

      אלוהים לא הסתיר דבר מאף אחד . למה אלוהים צריך להסתיר דברים מאנשים ? 

      על מנת להבין את הדברים בתנ"ך כהווייתם לא צריך להיות מלומד בתורה או רב או תלמיד חכם וכיוצ"ב,

      הבנת הדברים לא נעשית במאמץ של האדם,

      אלא רק בעזרת רוח אלוהים אפשר להבין את הדברים. 

      גם את זה אלוהים כתב בתנ"ך.

        30/10/13 22:07:

      צטט: עו''דפרייסאורי 2013-10-30 17:32:46

      צטט: אלו-נה 2013-10-30 05:20:00

      צטט: עו''דפרייסאורי 2013-10-30 04:38:06

      יישר כח, יקירתי. "אהיה" הוא אכן אחד מכ-120 שמות הבורא ביהדות. הוא מרתק, כמו "יהיה" ו"אהבה" ו"איה" ורבים אחרים. יש סודות של סתרי תורה ומדע בהקשר זה, שבקרוב אוכל לחשוף. חן חן.

       

      חן חן לך (:


      שבקרוב תוכל לחשוף?

      הם נמצאים רק בידך?

      מה מונע בעדך?

       

      כל דבר בעתו. הכל טרי ודורש כתיבה וניסוח מסודרים.
      אגב, גם שמך עתיר רוח ואור. אלון ואלה הם העצים הארץ-ישראלים המקוריים, להבדיל מעצי האורן הזרים לנו, עתירי חומצה סביבם, כך ששום צומח, אפילו סרפד, לא יצמח לידם.
      "אלו" ו"אלה" גם הם שמות הבורא, קיצור 3 אותיות ראשונות של "אלוהים" ו - "אלהים", כפי שמקובל יותר בתנ"ך.
      הרבי מלובביץ של חב"ד תמיד הדגיש שבגימטריה "הטבע"-"אלהים". הוא היה בוגר הסורבון בהנדסת מכונות/אניות, ועבד בתחום, ושום כלי מדעי או חברתי לא היה זר לו.
      נ' הם 50 ההיכלות, ו"ה" הוא שם הבורא, שמוסיפים למי שהתגייר למשל, החל באברהם ושרה.
      למשל אני "אוריאל" מלידה, אחד מחמשת המלאכים ביהדות, שסימנם "ארגמ"ן", או "גמר"א - ן"=50. אוריאל, רפאל, גבריאל, מיכאל ונוריאל. חן חן. "הכל לטובה", אומר תלמוד, עקיבא הענק, במסכת ברכות, הכל - אז תנו חיוך גדול. ועוד אחד. כן.נשיקהצוחק

       

      תודה. זה הפיח בי קצת רוח גאווה, אבל בעיקר מסקרן. הייתי יכולה לקרוא עוד ועוד.

      גם הרבי מלובביץ' מסקרן אותי מאוד. בהתחלה הוא, היום בעיקר דבריו. 

      (: הייתי מתקנת את ה-לטובה ל-טוב. שהעתיד יהיה ההווה.

      אהיה להויה. (עכשיו חשבתי על זה :) מעניין מה מדובר על ההבדל ביניהם)

        30/10/13 17:32:

      צטט: אלו-נה 2013-10-30 05:20:00

      צטט: עו''דפרייסאורי 2013-10-30 04:38:06

      יישר כח, יקירתי. "אהיה" הוא אכן אחד מכ-120 שמות הבורא ביהדות. הוא מרתק, כמו "יהיה" ו"אהבה" ו"איה" ורבים אחרים. יש סודות של סתרי תורה ומדע בהקשר זה, שבקרוב אוכל לחשוף. חן חן.

       

      חן חן לך (:


      שבקרוב תוכל לחשוף?

      הם נמצאים רק בידך?

      מה מונע בעדך?

       

      כל דבר בעתו. הכל טרי ודורש כתיבה וניסוח מסודרים.
      אגב, גם שמך עתיר רוח ואור. אלון ואלה הם העצים הארץ-ישראלים המקוריים, להבדיל מעצי האורן הזרים לנו, עתירי חומצה סביבם, כך ששום צומח, אפילו סרפד, לא יצמח לידם.
      "אלו" ו"אלה" גם הם שמות הבורא, קיצור 3 אותיות ראשונות של "אלוהים" ו - "אלהים", כפי שמקובל יותר בתנ"ך.
      הרבי מלובביץ של חב"ד תמיד הדגיש שבגימטריה "הטבע"-"אלהים". הוא היה בוגר הסורבון בהנדסת מכונות/אניות, ועבד בתחום, ושום כלי מדעי או חברתי לא היה זר לו.
      נ' הם 50 ההיכלות, ו"ה" הוא שם הבורא, שמוסיפים למי שהתגייר למשל, החל באברהם ושרה.
      למשל אני "אוריאל" מלידה, אחד מחמשת המלאכים ביהדות, שסימנם "ארגמ"ן", או "גמר"א - ן"=50. אוריאל, רפאל, גבריאל, מיכאל ונוריאל. חן חן. "הכל לטובה", אומר תלמוד, עקיבא הענק, במסכת ברכות, הכל - אז תנו חיוך גדול. ועוד אחד. כן.נשיקהצוחק

       

        30/10/13 05:20:

      צטט: עו''דפרייסאורי 2013-10-30 04:38:06

      יישר כח, יקירתי. "אהיה" הוא אכן אחד מכ-120 שמות הבורא ביהדות. הוא מרתק, כמו "יהיה" ו"אהבה" ו"איה" ורבים אחרים. יש סודות של סתרי תורה ומדע בהקשר זה, שבקרוב אוכל לחשוף. חן חן.

       

      חן חן לך (:


      שבקרוב תוכל לחשוף?

      הם נמצאים רק בידך?

      מה מונע בעדך?

       

       

        30/10/13 04:38:
      יישר כח, יקירתי. "אהיה" הוא אכן אחד מכ-120 שמות הבורא ביהדות. הוא מרתק, כמו "יהיה" ו"אהבה" ו"איה" ורבים אחרים. יש סודות של סתרי תורה ומדע בהקשר זה, שבקרוב אוכל לחשוף. חן חן.
        25/10/13 13:12:

      צטט: Gimi707Ron 2013-10-19 22:27:09

       

      בפסוק לא !!!... במדרש שמות רבא ובמסכת ברבות ...ואצל הפרשנדתא פרשן המקרא הידוע ... רש"י

      הפרשנות מתחייבת נוכח העובדה שפעם ראשונה אומר פעמיים אהיה ... והפעם השניה רק פעם אחת אהיה ...:)


      אהיה אשר אהיה - אהיה עמם בצרה זאת אשר אהיה עמם בשעבוד שאר מלכיות (ברכות ט) אמר לפניו רבש"ע מה אני מזכיר להם צרה אחרת דיים בצרה זו אמר לו יפה אמרת כה תאמר וגו' (ש"ר) (לא שהשכיל חלילה משה ביותר אלא שלא הבין דברי השי"ת כי לא מחשבתו מחשבת הש"י שמאז כך היתה דעתו באומרו ית' אהיה אשר אהיה למשה לבדו הגיד ולא שיגיד לישראל וזהו יפה אמרת שגם דעתי מתחילה כך היתה שלא תגיד לבני ישראל כדברים האלה אלא כה תאמר לבני ישראל אהיה פעם אחת וכן משמע במס' ברכות ודו"ק)

       

      לא מעורה בראשי התיבות. ש"ר, ש"י, שי"ת, דו"ק.. רבש"ע אני יכולה לנחש שהוא רבי שמעון כלשהו..

      מתקשה להבין ככה את התוכן

       

        25/10/13 13:10:

      צטט: שמשבוקר 2013-10-25 11:54:32

      מזל שיש סוף! ... בכל זאת...שלא יהיה צפוף?! (דווקא בזמן האחרון עברתי סוף סוף. סוף!) :)

       

      צפוף לך? השאלה כמה מקום אתה צריך.

      מזל טוב (: לאן?

        25/10/13 11:54:
      מזל שיש סוף! ... בכל זאת...שלא יהיה צפוף?! (דווקא בזמן האחרון עברתי סוף סוף. סוף!) :)
        19/10/13 22:27:

      צטט: אלו-נה 2013-10-17 21:27:47

      צטט: Gimi707Ron 2013-10-17 15:35:24

      יפה ...וזה נכון להחליף בכל אות שתבחרי קל וחומר באות "בית" שהיא ב-ראשית ...ברא....
      של סימן היצירה... של האדם ...ושל העולם ...
      רק ש:
      "אהיה אשר אהיה" שאמר למשה ...פירושו אהיה עמהם בשעבוד מצרים כשם שאהיה עמהם בשעבוד מלכויות
      אמר לו משה על הראשונים הם נאנחים ואני אבשר להם שבעתיד יש שעבוד נוסף ...
      והוא כמובן מרגיעו ... :) את זה אני מספר לך ... להם תאמר אהיה (אחד) שלחני אליכם ...
      אפרופו האין סוף ... בהמשך הוא אומר לו "זה שמי לעולם וזה זכרי לדור דור" עד האינסוף ...

      סליחה שהארכתי ...לא עמדתי בפיתוי ...:)

       

      ההסבר יפה, אבל לא זכרתי את דבריו של משה. אז חזרתי לציטוט ולא מצאתי. דבריו של משה מרגישים לי הכרחיים בכדי שההסבר יקבל אחיזה, למרות שהתפיסה שלי לא רחוקה ממנו. אולי הם לא כאלה הכרחיים.. ועדיין, איפה הם כתובים?

      אל תתנצל שהארכת, אני מסוגלת להאריך עד אינסוף (:

       

       

       

      בפסוק לא !!!... במדרש שמות רבא ובמסכת ברבות ...ואצל הפרשנדתא פרשן המקרא הידוע ... רש"י

      הפרשנות מתחייבת נוכח העובדה שפעם ראשונה אומר פעמיים אהיה ... והפעם השניה רק פעם אחת אהיה ...:)


      אהיה אשר אהיה - אהיה עמם בצרה זאת אשר אהיה עמם בשעבוד שאר מלכיות (ברכות ט) אמר לפניו רבש"ע מה אני מזכיר להם צרה אחרת דיים בצרה זו אמר לו יפה אמרת כה תאמר וגו' (ש"ר) (לא שהשכיל חלילה משה ביותר אלא שלא הבין דברי השי"ת כי לא מחשבתו מחשבת הש"י שמאז כך היתה דעתו באומרו ית' אהיה אשר אהיה למשה לבדו הגיד ולא שיגיד לישראל וזהו יפה אמרת שגם דעתי מתחילה כך היתה שלא תגיד לבני ישראל כדברים האלה אלא כה תאמר לבני ישראל אהיה פעם אחת וכן משמע במס' ברכות ודו"ק)

        17/10/13 21:27:

      צטט: Gimi707Ron 2013-10-17 15:35:24

      יפה ...וזה נכון להחליף בכל אות שתבחרי קל וחומר באות "בית" שהיא ב-ראשית ...ברא....
      של סימן היצירה... של האדם ...ושל העולם ...
      רק ש:
      "אהיה אשר אהיה" שאמר למשה ...פירושו אהיה עמהם בשעבוד מצרים כשם שאהיה עמהם בשעבוד מלכויות
      אמר לו משה על הראשונים הם נאנחים ואני אבשר להם שבעתיד יש שעבוד נוסף ...
      והוא כמובן מרגיעו ... :) את זה אני מספר לך ... להם תאמר אהיה (אחד) שלחני אליכם ...
      אפרופו האין סוף ... בהמשך הוא אומר לו "זה שמי לעולם וזה זכרי לדור דור" עד האינסוף ...

      סליחה שהארכתי ...לא עמדתי בפיתוי ...:)

       

      ההסבר יפה, אבל לא זכרתי את דבריו של משה. אז חזרתי לציטוט ולא מצאתי. דבריו של משה מרגישים לי הכרחיים בכדי שההסבר יקבל אחיזה, למרות שהתפיסה שלי לא רחוקה ממנו. אולי הם לא כאלה הכרחיים.. ועדיין, איפה הם כתובים?

      אל תתנצל שהארכת, אני מסוגלת להאריך עד אינסוף (:

       

        17/10/13 15:35:

      יפה ...וזה נכון להחליף בכל אות שתבחרי קל וחומר באות "בית" שהיא ב-ראשית ...ברא....
      של סימן היצירה... של האדם ...ושל העולם ...
      רק ש:
      "אהיה אשר אהיה" שאמר למשה ...פירושו אהיה עמהם בשעבוד מצרים כשם שאהיה עמהם בשעבוד מלכויות
      אמר לו משה על הראשונים הם נאנחים ואני אבשר להם שבעתיד יש שעבוד נוסף ...
      והוא כמובן מרגיעו ... :) את זה אני מספר לך ... להם תאמר אהיה (אחד) שלחני אליכם ...
      אפרופו האין סוף ... בהמשך הוא אומר לו "זה שמי לעולם וזה זכרי לדור דור" עד האינסוף ...

      סליחה שהארכתי ...לא עמדתי בפיתוי ...:)

        10/10/13 22:52:

      צטט: השוטה על הגבעה 2013-10-01 21:34:03

      אינסוף זה מושג קצת מדכא
      עדיף לא לחשוב על זה

       

      למה מדכא?

       

        10/10/13 22:51:

      צטט: עצבן 2013-10-10 10:40:31

      ברשותך אתייחס רק רק לניסיון לתת סימנים השם המפורש - כלומר החלפת "אהיה" ב-אהבה". הרעיון כשלעצמו יפה ובכל זאת...

       

      יש עניין מעניין שהשם של הקב"ה מכיל רק אותיות תנועתיות (העיצורים שבו נגזרים מאותן אותיות). אפשר לקחת זאת לתנועה - ולא עצירה, התייחסות לכיוון ממבט על תוך התעלמות מעולם התופעות שעוצר ומשנה את כיווננו לא פעם - ואפשר לקחת זאת גם למקומות אחרים.

       

      אבל הדבר הידוע ולדעתי גם היפה הוא שאותן אותיות תנועתיות מכילות את שורש ההוויה (היה, הווה, ויהיה - אם להיזכר בתפילה המוכרת). ובעצם יש כאן אמירה מאוד מכלילה לגבי המהות של הקב"ה. שהוא מתייחס ליש בכללותו - גם עבר גם הווה גם עתיד, גם שמחה אבל גם עצב, גם חיים אבל גם מוות, גם אהבה אבל גם שנאה.

       

      מה אפשר לגזור מזה אם בכלל. בפעם הבאה (אולי).

       

      אפשר לגזור מזה המון. אינסוף (:


        10/10/13 10:40:

      ברשותך אתייחס רק רק לניסיון לתת סימנים השם המפורש - כלומר החלפת "אהיה" ב-אהבה". הרעיון כשלעצמו יפה ובכל זאת...

       

      יש עניין מעניין שהשם של הקב"ה מכיל רק אותיות תנועתיות (העיצורים שבו נגזרים מאותן אותיות). אפשר לקחת זאת לתנועה - ולא עצירה, התייחסות לכיוון ממבט על תוך התעלמות מעולם התופעות שעוצר ומשנה את כיווננו לא פעם - ואפשר לקחת זאת גם למקומות אחרים.

       

      אבל הדבר הידוע ולדעתי גם היפה הוא שאותן אותיות תנועתיות מכילות את שורש ההוויה (היה, הווה, ויהיה - אם להיזכר בתפילה המוכרת). ובעצם יש כאן אמירה מאוד מכלילה לגבי המהות של הקב"ה. שהוא מתייחס ליש בכללותו - גם עבר גם הווה גם עתיד, גם שמחה אבל גם עצב, גם חיים אבל גם מוות, גם אהבה אבל גם שנאה.

       

      מה אפשר לגזור מזה אם בכלל. בפעם הבאה (אולי).

      לחיות במודעות של חיי נצח אהבתי
        1/10/13 21:34:

      אינסוף זה מושג קצת מדכא
      עדיף לא לחשוב על זה

        1/10/13 08:00:

      צטט: דוקטורלאה 2013-09-30 21:11:32

      בתחום האמונה אפשר "למכור" כמעט הכל. האיש המאמין יקבל את מה שנאמר בספרי קודש או מפי הרב, הכומר, האימאם וכן הלאה. הלא- מאמין, האדם הרציונלי, יבחן את הנאמר בספרות שהוא קורא, ויקבל את מה שהולם את הבנתו השכלית. וזאת דרך העולם - איש באמונתו - יחיה.

       

      אין ספק שיש איזשהו חוט דק שמבדיל המון בין אמונה לידיעה. 

      לא הצלחתי למצוא את החוט שקשרת בין רציונאליות לחוסר אמונה.

       

       

        30/9/13 23:20:

      צטט: remei 2013-09-30 23:09:34

      ''
       

      וגם זה... מרוב ההתרגשות מהעמוד שנפתח שכחתי לצרף :) 

       

      מקסים. לא הכרתי אותה. ממשיכה להקשיב לה (:

      הייתי מחליפה את המילים של הלא במילים חיוביות. זה בעצם הסוף.. ככה מבקשים מה שרוצים באמת..

        30/9/13 23:10:

      זה נשמע לי כמו אגדה, אני רואה בעיני רוחי כמו סלע ענק, עשוי פרווה, ממלא את הכל, מ-ללא תנועה הוא פתאום זז, מתעורר. מתמתח לחיה חביבה. ענקית מאוד. נשמע לי דומה לאגדות ילדים. נשמע לי קל מידי.

       

      בנוסף, הוא אומר את זה בהמשך לשיחה שכבר התנהלה ביניהם, כלומר הוא כבר ער ;) אלא אם הכוונה להתעורר משרעפיו, שאז.. הוא חושב? נשמע לי כמו מח אנושי 

        30/9/13 23:09:

      ''
       

      וגם זה... מרוב ההתרגשות מהעמוד שנפתח שכחתי לצרף :) 

        30/9/13 22:46:
      דב אלבוים בספר מסע בחלל הפנוי נותן זוית נוספת לפסוק - אומר שזה בעצם תהליך התלבטות האל בבחירת שמו ובעצם ההגדרה שלו את עצמו, כאילו יוצא מתרדמת עמוקה מהזמן הרב שעבר משהתגלה לאברהם. (באופן מוזר ביותר שלפתי את הספר ופתחתי בדיוק בעמוד העוסק במקטע זה:))
        30/9/13 21:11:
      בתחום האמונה אפשר "למכור" כמעט הכל. האיש המאמין יקבל את מה שנאמר בספרי קודש או מפי הרב, הכומר, האימאם וכן הלאה. הלא- מאמין, האדם הרציונלי, יבחן את הנאמר בספרות שהוא קורא, ויקבל את מה שהולם את הבנתו השכלית. וזאת דרך העולם - איש באמונתו - יחיה.
        30/9/13 14:36:

      צטט: ~בועז22~ 2013-09-30 05:23:52

      לא זוכר מי אמר, אבל כך אמר: הסוף יגיע, בין אם תרצה ובין אם לאוו. ומשכך, אל לך להיטרד בגינו כלל... (~:

       

      שזה בעצם אותו הדבר, אותה הגברת בשינוי אדרת

        30/9/13 05:23:
      לא זוכר מי אמר, אבל כך אמר: הסוף יגיע, בין אם תרצה ובין אם לאוו. ומשכך, אל לך להיטרד בגינו כלל... (~: