כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    מאמינה באמנות

    אמנות רב תחומית מזוויות מגוונות

    תגובות (7)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      2/11/14 16:14:
    ובאמנות כמו באמנות....אל תתווכח עם האמנית ... וכל אשר תאמר לך האמנית שמע בקולה...:) במיוחד שדבריה דברי טעם ...והסבריה לתמונות נושאי חן בעיני כל רואיהם...:)... וכל רואיה יכירוה כי מבינה דבר וחצי היא באמנות יותר משהינך מבין ...:)
      31/10/14 15:35:

     

    פרשת לך-לך מעלה על במת ההיסטוריה-תאולוגיה

    את העברי הראשון בעולם.

    אברהם מייסד את היהדות

    כאשר הוא מקשיב לציווי אלוקי

    שאיש לפניו לא היה ראוי לכך

    או שפשוט אחרים לא היו קשובים דיים

    ולא הצליחו לשמוע את דבר האל...

     

    מתוך שפע הנושאים והקושיות

    בפרשה בחרתי בהנחיית הקב"ה

    לאברהם לציית לדברי שרה

    ולעשות בדיוק כדבריה

    כי האישה רואה במבט חודר

    מה מתרחש ומה עלול להתפתח

    אם לא יטופל כראוי

     

    האם המנהיגות של אברהם 

    נפגעה כתוצאה מציווי אלוקי

    לשמוע בקול שרה ולגרש את הגר?

     

    אמנים בכל הדורות מאד אהבו

    לצייר את דמותה של הגר - הדחויה המנודה

    כי מדובר בסיטואציה ציורית רוויות רגשות.

     

    לכל אמן דימוי משלו לדמות השפחה

    ששרה איננה רוצה עוד בקרבתה

    ובקרבת בנה ליד יצחק ולכן משלחת אותה אל המדבר

     

    ''

             יאן ויקטורס, גירוש הגר וישמעאל, 1650   


    אין בטקסט התנ"כי כל אזכור לברכה של אברהם לישמעאל

    אבל היות שאברהם מבורך ומברך זאת תוספת הגיונית

    שמאירה את ראש הנער במין הילה מבלי לגעת בו ממש.

     

    ידו הקפוצה של אברהם מול היד המושטת של הנער

    מסמלת את האיפוק שאברהם כופה על עצמו

    במעמד קשה זה וחוסר היכולת שלו להכיל מגע ישיר

    עם בן שהוא צריך לגרש ולהיפרד ממנו לתמיד.

     

     

     

    ''

     


    ''

     

     

     


    ג`ורג` סיגל, פרידת אברהם מישמעאל, 1987
      
    סיגל מעביר את הסיפור אל משפחה מודרנית מתפרקת.
    אב ובנו הבוגר מתחבקים חיבוק של פרידה.
    האישה האחרת  המנודה עומדת לבד, חובקת את עצמה.
    אם המשפחה, המושכת בחוטים, משגיחה מהצללים.  
    סדק עמוק נפער בקיר הפרידה.

     לעומת התייחסות המקובלת אל הגר כאל קורבן  
    התנועה הפמיניסטית מציגה את הגר דווקא כקוראת תיגר,
    כפי שמראה עבודתה של מיקי גולט (Mickey Gault) 
    הגר כורעת ומניחה את זרועה סביב לישמעאל.
    עיניה של הגר עצומות והיא נוטה לאחור,
    ואילו עיניו של ישמעאל בוהות בפחד והוא נשען קדימה.
      הגר וישמעאל
                                                                                                          
                                  מיקי גאולט, הגר וישמעאל    
      
    קריאת התיגר של הגר נראית בברור בפרופיל, בגבה המקושת לאחור,
    אך פניה לעומת זאת מגלות את הטרגדיה הנוראית.
    עיני החרק של הילד אומרות אימה,
    הפרופיל שלו משדר דחיפות.
    אין כאן אף אחד מפרטי הסיפור – חסרים הבית, המשפחה, המים והלחם.
    הפסל בצבע האדום העז מרמז על מדבר לוהט וגם על רגשות עזים.
    האג'נדה של גולט איננה הניסיון של אברהם אלא מבחנה של הגר.
    הגר היא גיבורת הסיפור

    ''

     

                     הגר / מילוא שור

     


      18/10/13 10:46:

    הרחיבי מקום אוהלך, ויריעות משכנותייך יטו--אל-תחשוכי;

    האריכי, מיתרייך, ויתדותייך, חזקי. ג כי-ימין ושמאל, תפרוצי;...
    ישר כח ...יופי של כתבה ...

    כותבת נפלא 

    בטוב  טעם ודעת....

      11/10/13 08:50:

    המוות הלא פתאומי של גדול תורה

    גרם לתחושת יתמות אצל רבים מהציבור הישראלי

    כולל כאלו שהיו רחוקים מאד מהאג'נדה של ש"ס

    ומעולמה הרוחני והמעשי.

     

    אבל, עצוב שדווקא מקורביו של המרן מגמדים את ערכו

    ולא רק שאינם מנצלים את המומנטום להדרת דרכו הייחודית

    אלט הופכים את סוכת האבלים למערכת חיסול חשבונות.

    ביבי בנט הרב דהן ונוספים זכו לשטיפה שלא במקומה

    הם באו לתת כבוד לאישיות הדגולה ולא לספוג חיצי תרעלה.

     

     

    אלחנן ניר רואה בהסתלקותו של המרן הזדמנות לצמיחה.

    הליכת הרועה יצרה כמובן חלל פנוי

    כי הרב עובדיה מעבר להיותו פוסק

    היה בעל חזון.

    כמו הרב יוסף קארו הדגם של המורה הרוחני שלו

    ביקש להחזיר עטרה ליושנה ובזכות הכוח שקיבל

    מהשענות על ענק זה לא חשש להלחם בפסיקות

    של כל הרבנים שקדמו לו מכל קהילות ישראל.

     

    כיצד ניתן לצמוח דווקא לאחר שאין יותר מנהיד בשיעור קומה?

    רבי שמחה בונים מפשייסחא

    טען: שכשיש בסביבה צדיק

    בני-אדם סומכים על צדיקותו

    וזכויות הצדיק בשמים

    ואינם עושים ומתאמצים בעצמם...

     

    הרב שג"ר ז"ל הגדיר את מצב העדר המנהיג הרוחני

    'תורה מונחת בקרן זווית

    וכל הרוצה יבוא וייטול.

     

    ברנר הכריז 'אין משיח לישראל

    הבו נתגבר חיילים בלי משיח'

     

    האם אכן ניתן להתגבר 

    ולפתח זהות יהודית-עכשווית 

    לעצב את החברה הישראלית

    ואת חיינו ההלכתיים והמוסריים בכוחות עצמנו?

     

     

     

      8/10/13 13:48:

    הכיסא הריק

     

    ''

      8/10/13 13:02:

    ''

    בית הכנסת ר' יוחנן בן זכאי בו נערכה הכתרת הראשון לציון הבן
    האירוע הפומבי האחרון בו השתתף המרן - צנוע ונחבא אל הכלים.
    ''
    ''

    על פי המסורת, בימי בית שני עמד כאן בית מדרשו של התנא רבן יוחנן בן זכאי.

    היום עומדים במתחם ארבעה בתי כנסת ספרדיים צמודים לזה לזה,

    רק דלתות מפרידות ביניהם, אפילו לא חצר.

    בזה הנקר בית כנסת של רבן יוחנן בן זכאי נערכים הטקסים הרשמיים של ההכתרה

    עוד מהימים שלפני הקמת המדינה,

    הוא אומנם מרשים אבל איננו גדול אפילו במכלול המצומצם הזה אינו הגדול ביותר.

    גם בית הכנסת האמצעי קהל ציון, קטן אך מלא קסם.

    בית הכנסת האיסטנבולי הוא הגדול ביותר,

    במעבר קטן "מסתננים" אל קהל קדוש תלמוד תורה אליהו הנביא,

    כולל גומחה המובילה ל"מערת אליהו הנביא", שבה נהגו להדליק נרות שמן לסגולה.

    בתי הכנסת נמצאים כשלושה מטרים מתחת למפלס הרחוב,

    בשל האיסור שהטילו השלטונות על בניית בתי תפילה

    שיתנשאו מעל מקומות המקודשים לאסלאם.

    ''
                       פריטי יודאיקה עתיקים שהשתמרו היטב.
      8/10/13 08:15:

    נפתלי בנט הספיד את הרב עובדיה יוסף במשפט מדויק

     

    "זכה להנגיש את ההלכה להמונים"

     

     

    ביננו, אף פרויקט שיקום שכונות וגדודי קרימינולוגיים שיקומיים

     

    לא הצליחו לעשות מה שעשה מעון ילדים או מועדון נוער


    שפתחה ש"ס בשכונות מצוקה.

     

    יפי נפש מותחים ביקורת על שמוסדות החינוך של ש"ס

     

    אינם שמים דגש על לימודי המתמטיקה והאנגלית וכך

     

    אינם מכוונים להצמחת מדענים... אז אולי פיזיקאים דגולים 

     

    לא יצאו משם - אבל פחות עבריינים וצורכי סמים זה לא הישג מרשים כשלעצמו?

     

     

    אני לא בטוחה שאכן הרב התכוון מלכתחילה ליצור תנועת תשובה המונית

     

    מזן ספרדי אבל אני בטוחה שמוסדות החסד הרבים המפוזרים

     

    ברחבי הארץ נועדו לטפל בבעיות באופן מכובד ומצמיח ולא פילנתרופי מתנשא.

     

    להחזיר את הכבוד העצמי, האנושיות של צלם האדם שהעוני המחפיר מחק,

     

    את הביטחון האישי הגאווה והאמונה בעתיד טוב יותר

     

    ובדרך גם השיגו כתוצר לוואי את החזרה לביטחון בקב"ה.

     

    ''

    0

    מבחן מנהיגות

    11 תגובות   יום שני, 7/10/13, 16:25
    http://cafe.themarker.com/image/2978013/
    לפי מדרשי חז"לינו דמותו של האיש נוח
    הייתה די בינונית, התנהלותו התאפינה
    בחוסר בשלות ואישיותו בלתי אחראית.

    למעשה מדרשים רבים על דמותו של נוח
    ממש  מותחים עליו ביקורת תקיפה וחריפה.
    כך שאת כל התנהלותו לאורך פרשת נוח
    ניתן לסכם כבלתי מחמיאה...

    אמנם 'את האלהים התהלך נוח'
    כלומר; הוא היה ממש בסדר 
    ולא השתתף בחמס ובגזל
    כמו שעשו כל יתר בני-דורו
    אבל הוא היה בעיניי בעלי המדרשים
    יותר מדי מרוכז בענייניו ובמשפחתו,
    טיפוס מאד פסיבי,
     מסוגר, אנוכי, חסר אחריות חברתית
    כזה שלא יוזם מתוך רעיונות של עצמו,
    שלא עושה מעבר למה שאמרו לו לעשות.

    לנוח אין עניין בכלל לתפוס את תפקיד המנהיג.
    מצידו רק תעזבו את נוח בשקט - כי נוח לו בפינה שלו.

    מה פתאום מצפים ממנו להחזיר את בני דורו בתשובה?
    איך הוא אמור להציל את בני המין האנושי מכליה?
    זה הרי גדול עליו בהמון מספרים...
    ולא מתאים לאישיותו הבלתי מעורה עם הבריות.

    אופיו של נוח הוא האנטיתזה
    למצופה
    ממנהיג הדור
    מנהיג צריך 'להתאבד' על הרעיונות שהוא מאמין בהם
    להעז, לדחוף, להידחף, לנסות לשכנע, להתעקש...

    בניגוד מוחלט לתכונות של נוח והמנהיג שאבד
    לדורינו היה מוכן ללכת באש ובמים למען מטרותיו.
    אז גם אם רובנו לא הסכמנו לגמרי עם דרכו
    של הרב עובדיה יוסף זצ"ל בכל זאת כולנו מסכימים
    שבהחלט אכן
    היו לו את כל התכונות הנשגבות שנדרשות ממנהיג.

    מספרים שהוא אישית היה מעדיף להסתגר בפינה שלו
    מוקף אך ורק בספריו האהובים 
    ולהגות יומם ולילה בתורה...
    אבל, המצב העגום בשטח הצריך להערכתו 
    את התערבות הפעילה בפוליטיקה הישראלית
    והוא בהחלט האמין שהוא יכול להוביל שינוי.

    אין ספק שהיו לו בתחום החברתי-פוליטי
    הישגים מאד מרשימים
    ותוצאות מרחיקות לכת
    כאלו שאכן שינו לחלוטין
    את פני החברה הישראלית 
    ואולי גם הקרינו על היהדות העולמית.

    כאיש משכמו ומעלה  הוא באמת לא פחד מכלום 
    'לא ספר אף אחד ממטר' במובן החיובי של הביטוי
    ולא בחל באף אמצעי לקדם את מטרותיו
    כולל גיוס מסיבי של התקשורת
    שכה התמוגגה מלשונו העשירה בדימויים.

    הוא לא היה זקוק לכל החיות מתיבת נוח
    כי הוא מצא בקלות בציבוריות הישראלית
    את כל החיות הטורפות והשרצים למיניהם.


    יהי זכרו ברוך

     



    ''

     

                        דרורית סן / אשמת המרן בהרס גוש קטיף?

                             או בדידות בצמרת המנהיגות

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין