כותרות TheMarker >
    ';

    מה היא היהדות האמיתית של היהודים האמיתיים?

    אם באמת רוצים לבנות את הבית השלישי - אם באמת רוצים להפוך את הגיהינום לגן-עדן - חייבים להתחיל להבין את האגדה על הסיבות של חורבן המתמשך של הבית השלישי -- ואין שום דבר שיותר חשוב ממנה, מֵחֲמִשָּׁה עמודים של אגדת החורבן (גיטין נ"ה-ב - נ"ח-א).

    קמצא ובר קמצא - האם רש"י צָדַק שזה "שמות של שני יהודים"? האם ישנם עוד אי-הבנות של הטקסט שהוא הכי חשוב ביהדות? האם אנו מכירים את היהדות האמיתית - או רק את העיוות והסילוף שלה, - ומשום כך ממשיכים לתחזק את הגיהינום?

    ט' באב תשס"ז 24.07.2007

    https://drive.google.com/folderview?id=0B4H3BoHH70ZXby1hYTl0MFVla2M&usp=sharing

    (https://docs.google.com/folder/d/0B4H3BoHH70ZXby1hYTl0MFVla2M/edit)


    כאן יהיו הדברים שיישארו מחוץ לאתרים של שתי הגרסאות הראשונות של ספר "Bar Kamtza. 2007”:

    https://drive.google.com/folderview?id=0B8mGY6JYOQDOLVdwNG55b0QyTWs&usp=sharing

    https://mega.nz/#F!Mw0hCbhS!5ewCXJfarDvuP4FJF3Y4ig


    עוד ציטוט מהספר (בשני אתרים שונים):
    https://barkamtza2007.blogspot.com/ncr
    https://barkamtza2007.wordpress.com
    (https://barkamtza2007.wordpress.com/barkamtza2007)

    מה היא היהדות האמיתית של היהודים האמיתיים?

    0 תגובות   יום שלישי, 15/10/13, 18:35

    ''

     

    אם באמת רוצים לבנות את הבית השלישי - אם באמת רוצים להפוך את הגיהינום לגן-עדן - חייבים להתחיל להבין את האגדה על הסיבות של חורבן המתמשך של הבית השלישי -- ואין שום דבר שיותר חשוב ממנה, מֵחֲמִשָּׁה עמודים של אגדת החורבן (גיטין נה - נח).

    קמצא ובר קמצא - האם רש"י צָדַק שזה "שמות של שני יהודים"? האם ישנם עוד אי-הבנות של הטקסט שהוא הכי חשוב ביהדות? האם אנו מכירים את היהדות האמתית - או רק את העיוות והסילוף שלה, - ומשום כך ממשיכים לתחזק את הגיהינום?


        ט' באב תשס"ז     24.07.2007 

     

    Bar Kamtza. 2007

     

    הנה ציטוט מספר "Bar Kamtza. 2007":


    קמצא ובר קמצא מי הם באמת?!

    https://barkamtza2007.blogspot.com/ncr

    https://barkamtza2007.wordpress.com

     

    בציטוט הזה לא מסופר לא על המשמעות של המילה בריון שהומצאה על ידי כותבי התלמוד במיוחד לצורכי כתיבת אגדת החורבן, ולא על המשמעות של הסיפור על הנעל של אספסיאנוס, ולא על המשמעות של בקשתו של רבן יוחנן בן זכאי “תן לי יבנה וחכמיה” שבתוך הסיפור על נעלו של אספסיאנוס – וגם לא על המשמעות של המילה “יבנה”...

       אז – לפני שהפרשנים עיוותו את המסר של כותבי האגדה והסתירו את משמעותו מאיתנו – אז המשמעות של המילה “יבנה” הייתה ברורה לכל ולא מפני שאז האנשים ידעו את העובדות.

          (וגם ידעו שלא היה קיים שום ישוב בשם “יבנה” עלי אדמות)

    אלא כיוון שאנשים דאז עוד ידעו איך להשתמש בפשט של האגדות – ידעו מפני שאז עוד לא החלו במנהג האסור הזה – לסַפֵּר את “המשמעות” של האגדות (ושל התלמוד בכלל) לילדים בני שלוש במטרה לרוקן את שׂכלם ולנעול אותם בתוך הכלוב של “הפרשנות” המעַוותת –  וכך למנוע מהם את הסיכוי להבין בעתיד בכוחות עצמם את המסר של התלמוד ושל האגדות שלו.

     

    בציטוט המקוצר הזה גם לא סוּפַּר שום דבר על המשמעות של העצות המטופשות של רבי עקיבא לרבן יוחנן בן זכאי ולא סוּפַּר על המשמעות של האזהרות של ר' זכריה בן אבקולס – ואפילו לא על המשמעות של השֵם שלו...  בקטע שבציטוט המקוצר והקצרצר הזה לא סוּפַּר על המון דברים ומסרים שישנם בחלק הראשון של אגדת החורבן – בציטוט הזה מסופר רק על המשמעות של המושג קמצא שממנו מתחיל הטקסט של החלק הראשון של האגדה, ובנוסף בסוף של הציטוט הזה מסופר על המשמעות של מילות הסיכום של כל האגדה הזאת שמספרת על הסיבות של החורבן המתמשך של העולם.

     

    וכאן אוסיף את הדבר הפשוט והברור ביותר שנאמר בתחילתה של האגדה על הסיבות לחורבן העולם:

     המקשה לבויפול ברעה.

     

    הנה (בכל אחד משני הקישורים הבאים) הציטוט הקצרצר עם המשמעות של שתי נקודות קטנטנות מהטקסט הענקי שהוא המרכז והעיקר של התלמוד:

    https://barkamtza2007.blogspot.com/ncr

    https://barkamtza2007.wordpress.com

     

    נ.ב.   כדי להבין את הסיבה שבגללה אנחנו עד ט' באב של 2016 עוד לא מכירים אף אחד מהמסרים של כותבי אגדת החורבן שנמצאים בה כמעט בכל מילה (ולעתים קרובות אפילו באותיות בודדות שלה!) – כדי להבין את הסיבה לכך שאנו לא מכירים את המסרים ואת האזהרות שנשלחו אלינו כבר לפני 1500 שנה ואף לפני-כן  –  כדי שנבין מדוע אנחנו לא מבינים את הטקסט העיקרי של התלמוד, הנה בתמונה הקטע שיסביר כמעט הכול – אם נקרא אותו לאחר העיון בציטוט שבקישורים לעיל

    ''

     

     

     

    התמונות נלקחו מהדיסק  Bar Kamtza. 2007

    ''

    המבין יבין. אם ירצה להבין

    ''

     

     

    כאן יהיו הדברים שיישארו מחוץ לאתרים של שתי הגרסאות הראשונות של ספר

    "Bar Kamtza. 2007”:

    https://drive.google.com/folderview?id=0B8mGY6JYOQDOLVdwNG55b0QyTWs&usp=sharing

    https://mega.nz/#F!Mw0hCbhS!5ewCXJfarDvuP4FJF3Y4ig

     

     

    https://drive.google.com/folderview?id=0B4H3BoHH70ZXby1hYTl0MFVla2M&usp=sharing

        (https://docs.google.com/folder/d/0B4H3BoHH70ZXby1hYTl0MFVla2M/edit)

    https://drive.google.com/folderview?id=0B8sibYRR93vKcVdEQnZ0SG5Pc1k&usp=sharing

        (https://docs.google.com/folder/d/0B8sibYRR93vKcVdEQnZ0SG5Pc1k/edit)

    https://yadi.sk/d/fP6Oon6bbupFV

    ניתן להוריד את כל התוספות כקובץ אחד  https://mega.co.nz/#F!HhwmWLYT!RQxoe2a_lZGi_EBsJsvRLw*

    https://cloud.mail.ru/public/7c4991124e67/Bar%20Kamtza.%202007

    https://cloud.mail.ru/public/f1517623c419/Bar%20Kamtza.%202007


        הגרסה הראשונה    The first version
    https://docs.google.com/open?id=0B5ZmNoICedZhdW5Kd0FqcGNuajQ

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה