כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    אוהבת לחיות

    הבלוג עוסק בהמלצות בתחום הקולינריה, לייף סטייל ותיירות, המלצות אישיות, ביקורת מסעדות ועוד..

    תגובות (2)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      4/11/13 16:11:

    צטט: שוש חזן גרינברג 2013-11-04 15:43:01

    מקום שליו במיקום מעולה, עם בראנץ' שאסור להחמיץ!!

    על הבראנץ ברשומה הבאה:)

     

    מקום שליו במיקום מעולה, עם בראנץ' שאסור להחמיץ!!
    0

    גן התנכ"י ביד השמונה

    2 תגובות   יום שני, 4/11/13, 14:12

    בוקר סתוי עם מזג אוויר נהדר, עשה לנו חשק לטייל.

    לאן נוסעים? לכיוון ירושלים, אל מושב יד השמונה הנמצא על אחת מפסגות הרי יהודה על אם הדרך מירושלים לתל אביב, בין נווה אילן לאבו גוש.

     

    ''

    ''''''המושב נוסד בשנת 1971 על יד פינים ציונים אוהבי ישראל. אל התושבים הפינים הצטרפו ישראלים אזרחי ישראל באמצע שנות ה- 70.

    ''

    השם "יד השמונה" מנציח את זכרם של 8 פליטים יהודים שנמלטו לפינלנד מאימת הנאצים והוסגרו לגסטפו בנובמבר 42. היה זה צעד חריג שעמד בניגוד לרגשות העם הפיני, שהגן על היהודים בארצו בחירוף נפש.  מייסדי היישוב ביקשו להנציח את זכרם של היהודים שהוסגרו על ידי הקמת מושב בישראל וראו בכך חרטה נוספת.

    ''

    בשנת 1964 הגיע מפינלנד חוואי בשם ספו ראולו שקידם  את רעיון המושב הפיני והיה בקשר אל מול הרשויות בארץ. לאחר שמכר את חוותו בפינלנד, השתמש בכסף לקנייה של חומרי בנייה להתחלת הקמת המושב. בשנת 1971 התקבל אישור עקרוני מיישוב נווה אילן לבנות בסמוך לו את המושב. האישור הסופי מטעם הוועדה להתיישבות כפרית הגיע רק בקיץ 1973, ערב מלחמת יום כיפור. במשך כחצי שנה עסק הגרעין בנווה אילן בפירוק הצריפים ובבנייתם מחדש ביד השמונה ובהכנת התשתיות. צריפים פשוטים אלה משמשים עד היום את חברי המושב למטרות שונות: מגורי מתנדבים, משרדי המזכירות והגזברות.

     

    ''

    היום, רוב אוכלוסיית יד השמונה (כ-120 משפחות)  מורכבת מישראלים- יהודים משיחיים  (עליהם אפשר לקרוא בהמשך הרשומה) שחלקם נישאו לנשים פיניות. תושבי הישוב מדגישים שהם לא רואים עצמם כמתבוללים, ובחייהם המשותפים במושב נשמר הצביון היהודי. הם עורכים לבניהם ברית מילה, מייחדים את השבת כיום מנוחה ושומרים על כשרות האוכל. החגים המסורתיים נשמרים ברוח התנ"ך והברית החדשה על פי לוח השנה העברי. בפסח נערך סדר משותף, ביום כיפור התושבים צמים ובחג הסוכות בונים סוכה. שפת הדיבור ביישוב הינה עברית.

    ''

    בשנת 2000 נחנך בסמוך למלון הכפרי יד-השמונה,  על מדרונו הצפוני של ההר גן תנכ"י ייחודי בשיתוף אגודת בית שלום משוויץ ואנשי רשות העתיקות, שהעמידו לרשות המושב ממצאים ארכיאולוגיים אותנטיים הפזורים בשטח.

    ''

    הסיורים בגן כוללים הסברים על אורח החיים והתרבות שהיו קיימים בתקופה המקראית, תהליכי עיבוד פרי האדמה, וחשיבות העונה החקלאית והחגים המבוססים עליה.

    ''

    בגן שוחזרה טכנולוגיה עתיקה של בית בד לייצור שמן זית וגתות לדריכת יין וניטעו עצי זית, תאנים ושקדים המתחברים לסיפורי המקרא.

     

    ''

     

    בנוסף, שחזרו מבנים שונים: שמורה (מגדל שמירה), מקווה, גורן ומערת קבורה.

     

    ''

     

    במערת הקבורה מוצגים סרקופגים מקוריים מהתקופה הביזאנטית וגלוסקמאות. במקום גם בולט שחזור בית כנסת גלילי, אף הוא כנראה מהתקופה הביזאנטית שהוא של מושב מאזור כנרת.

     

    ''

     

     בית בד עתיק

     

    ''''''

     ''

     גת מתקופת המקרא

    ''

    ''

    בית גיתות עם מיכל צריכה ותסיסה, אבן עיגון עם משטח עבודה ועוד

    ''''

    ''''''

    במהלך הסיור מסבירים המדריכים גם על היסטוריית היישוב יד השמונה, ההקמה הפינית, ואופיו הייחודי של המקום.

    ''

     ''''

     

    הסיור כולל מסלול הליכה נוח ונעים מול נוף הרים ירוק המקיף את הגן מכל עבר. המסלול מלווה בנקודות עצירה וישיבה, חלקן מוצלות, ותצפית על מישור החוף וישובי הסביבה.

     

    הסיורים המודרכים אפשריים במגוון שפות. הסיורים מתקיימים בימים א' –ה' בין השעות  08:00-17:00 וביום ו' בין השעות 08:00 – 15:00.  אורך הסיור הוא כ- 45 דקות.  עלות סיור מודרך למינימום של 10 אנשים הוא 28 ₪ לאדם. בודדים יכולים לבקר בגן ללא תשלום בתיאום מראש.

     

    ''

     

    מי הם יהודים המשיחיים ומה הוא הקשר שלהם למושב?

    כבר מראשית דרכם הבינו המייסדים כי לא יוכלו להתפתח רק כיישוב של סקנדינבים. לפיכך, הם שאפו לקלוט ישראלים ולהפוך למושב ישראלי לכל דבר שיהיו בו גם פינים. ואכן, בסתיו 78 הגיע ליד השמונה המתנדב הישראלי הראשון. בעקבותיו הגיע באו משפחות נוספות שקבעו את אופיו העכשווי של היישוב הכולל ברובו יהודים המאמינים בתנ"ך ובברית החדשה. סביב אמונה זו  התגבש המכנה המשותף הרוחני בינם לבין המייסדים הפינים.

    יהדות משיחית היא זרם דת  המבוסס על מרכיבים משיחים אוונגליסטיים-נוצרים,  שבמרכזם קבלת    ישו כמשיח ישראל  , , וכ"בן האלוהים" כפי שמתואר בברית החדשה . התייחסות אל התנ"ך  ואל הברית החדשה על פי האמונה המשיחית הם ככתבי קודש.

    חברי הקהילות העצמאיות המשתייכות לזרם זה, מגדירים את עצמם כיהודים אך הזרם אינו מוכר כפלג בתוך היהדות על ידי כמעט כל הזרמים האחרים. חברי הקהילה המשיחית רואים עצמם כממשיכי חסידיו הראשונים של ישו, שהיו יהודים, וחלקם שומרים על סממנים יהודיים שונים כגון שמירה על כשרות ועל השבת.

    ליהודים המשיחיים אין ספר תפילה  אחיד, אך יש קהילות המשתמשות בסידור משלהן. על-פי רוב, התפילות הן אישיות ונאמרות על ידי המתפללים. התפילה נערכת בלב או בעל פה, לבד או עם מאמינים אחרים בקהילה. מבחינתם, התפילות יכולות להיאמר בכל מקום ובכל זמן. לדעתם, על כל מאמין לפתח מערכת יחסים אישית עם אלוהים. התפילות האישיות מופנות אל אלוהים ("אבינו שבשמים") ומסתיימות בדרך כלל במילים "בשם ישוע המשיח, אמן".

    לדברי המאמינים, עם ישראל נכשל למלא את קריאתו להיות לעולם שגריר של אור ואמת, ולכן אלוהים הבטיח לשלוח מישהו להושיע את העולם ולעשות שינוי בישראל כדי שיוכל למלא את ייעודו. חברי הקהילה מאמינים שאלוהים בא בעצמו בדמות אותו שליח מובטח (ישוע), מתוך העם היהודי. מטרתו של ישוע בעולם הזה הוא לסבול ולכפר על כל חטאיי היהודים; חוויה אותה יוכל לחוות רק כבן אנוש, לאחריה יוכל להפוך לקדוש.

    אולם, על פי האמונה המשיחית, הסיבה לאי הכרתו של ישוע בעיני היהודים היא החלטתו של האל לעוור את עיני ישראל לאור בוגדנות באלוקיו לאורך השנים. את ההכרה מעניק אלוהים לגויים עד שעם ישראל יעשה תשובה. המאמינים מסתמכים על ציטוט בספר ירמיהו, פרק לד פסוקים ל-לד: "הִנֵּה יָמִים בָּאִים נְאֻם-יְהוָה וְכָרַתִּי אֶת-בֵּית יִשְׂרָאֵל וְאֶת-בֵּית יְהוּדָה בְּרִית חֲדָשָׁה, לֹא כַבְּרִית אֲשֶׁר כָּרַתִּי אֶת-אֲבוֹתָם בְּיוֹם הֶחֱזִיקִי בְיָדָם לְהוֹצִיאָם מֵאֶרֶץ מִצְרָיִם אֲשֶׁר-הֵמָּה הֵפֵרוּ אֶת-בְּרִיתִי וְאָנֹכִי בָּעַלְתִּי בָם נְאֻם-יְהוָה"

    כיום, ישנן מספר קהילות משיחיות הפועלות בישראל בין היתר בערים ירושלים, כרמיאל, תל אביב ויד השמונה.   וכן עשרות רבות של קהילות משיחיות קטנות ברחבי הארץ. מספר היהודים המשיחיים בישראל מוערך בכ-10,000 עד 15,000 איש.

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      יולילביא
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין