כותרות TheMarker >
    ';

    יוֹמַנּוּת - "לאן הדרך הולכת"

    יומנות - כשמו כן הוא. יומן אמנות. שמו של היומן מתאר את הדרך אשר מוליכה אותי ימין ושמאל לפנים ואחור. דרך האמנות שלי, היא הדרך אשר בה אני שואלת. תהליך היצירה הוא שאלה, תמיד שאלה, והתוצר הוא התשובה הזמנית עד ליצירה הבאה.
    ברשומותיי כאן אספר על יצירתי, על חקירתי, על האמנות שבאמנות וגם על מה שביניהם.

    0

    לא נגמר לי הסוס - זה הזמן לספר

    6 תגובות   יום שלישי, 5/11/13, 00:30

     לא נגמר לי הסוס - זה הזמן לספר

     

    לפני שאספר, או לפני שאפנה אתכם למקור שבו כתוב הספור האמיתי לכל אורכו, אתם מוזמנים לצפות בסרטון המצורף. סוג של גירוי. אולי, אולי אם תצפו בו ותראו את 'מצעד הסוסים' יעלה מלפניכם הרצון לקרוא ולדעת 'מה באמת הסיפור שלו'

     

     

    http://cafe.themarker.com/video/3010223/

     

     

    הכול התחיל כאשר אוצרת התערוכה דאז חנה קופלר, קבעה שהנושא המאגד, ל 30 האמנים הפלסטיים שאמורים להשתתף בתערוכת החג של החגים, יהיה:  60 כוח סוס'. כאחת המשתתפות שכבר קנתה לה שם ושבת בפרויקט זה, וכמי שמאד מזוהה עם הוואדי המיוחד על סימניו האוריינטליים, כפי שניתן לראות בפרויקטים קודמים שביצעתי (חפשו באתר www.nuritart.co.il-  - תערוכות/החג של החגים), הנושא הזה, כלומר סוס, לא נראה לי.

    לא הובן  לי למה דווקא סוס?


    מה לנו ולסוס בהקשר זה?


    וזאת למרות ההצהרה היפה של האוצרת, כפי שכתבה בקטלוג של התערוכה:


    " לאורך כל ההיסטוריה כולה, שמור מקום של כבוד לסוס באתוס הלאומי של כל אומה ואומה, ואמנים רבים בכל הדורות התמודדו עם דימויו וסימוליו השונים. מהלכי מלחמה ופיוס, ניצחון וכניעה, שלום ועבודה, אקטים של גבורה, תחרות, אצילות, כוח וחולשה, יופי ואהבה ואף חיים ומוות...כדימוי מוביל לתערוכה זו נבחר הסוס, שבאמצעותו מימש כל אמן מבין המשתתפים את רעיונו הוא.. ובהשראתו נתן כל אחד מהם ביטוי למכלול ההיבטים הכרוכים בייצוגו" (חנה קופלר).


    נשמע טוב אמנם אבל זה לא דיבר אלי וגם לא שכנע – לפחות כך היה בתחילה.


    כי מה לי ולסוסים? לבד מהעובדה שרכבתי על סוסים בשנותי הצעירות יותר, ועודני אוהבת לרכב. מעולם סוסים לא העסיקו אותי כאמנית וכיוצרת. מעולם לא נדרשתי לצייר סוסים, מעולם לא חשתי צורך בכלל לעסוק בחיות כאשר אני עומדת מול הבד הריק.


    אז מה אני עושה?

     

    זה היה המקום שבו נכנסה שאלת האמת שלי.


    מהו המקום שלי כאמנית יוצרת?


    האם אני מצליחה להשתלב בפרויקט החג של החגים, שהוא פרויקט חשוב בעיני, גם כשהנושא הספציפי לא מדבר אלי?


    האם יש לי מה לומר בהקשר זה?


    האם האמירה שלי חשובה?


    תורמת? למי?


    למה?


    כן. אלה שאלות שאני שואלת את עצמי כשאני ניצבת לפני משימה, בין אם המשימה הופנתה אלי על ידי מישהו מבחוץ בין אם אני היא המפנה שאלה זו לעצמי.

     

    היה לי חשוב להמשיך להיות חלק מאירועי האמנות בוואדי ניסנאס בחיפה בפרויקט החג של החגים, האמנתי בפרויקט הזה, אהבתי אותו מאד.........

     

    הרשימה הפעם ארוכה מאד, מורכבת ויש בה הרבה תפניות ופניות. למעוניינים להמשיך ולקרוא ברשימה ולצפות ביצירות ובסרטונים - ניתן ללחוץ כאן

    אתם מוזמנים להכנס לבלוג באתר שלי, אל תתייאשו - אני מבטיחה רשימה מעניינת במיוחד לשוחרי אמנות, ולאלה שנהגו לעקוב אחר רשימותיי

    דרג את התוכן:

      תגובות (6)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        6/11/13 13:09:
      רוץ בן סוסי:) גמני צפיתי בסרטון . שלא ייגמר לך הסוס לעולם:) צהריים טובים
        6/11/13 11:49:
      לדעתי נורית אם רכבת בצעירותך על סוסים ( כפי שאת מעידה על עצמך ) זה ישב לך שם בתת מודע וחיכה לזמן שלו לצאת החוצה. צפיתי בסרטון והוא מאוד יפה.
        5/11/13 17:45:

      צטט: נערת ליווי 2013-11-05 16:40:09

      נורית יקירתי.

      לא רק שלא נגמר לך הסוס. יצא לך לגמרי פגסוס. [אולי מגה-סוס אמירה יותר עכשווית. אבל לא מדויקת מבחינתי לפחות..]

      כנפיים! אם לא הייתי ברורה... 

       

      וכן. היה ארוך הפעם. אבל שווה.

      תודה!

      הי נערה יקרה, שמחה שקראת ועלייך אני סומכת, כשאת אומרת שקראת אז קראת. כן צריך הרבה אוויר לנשימה הוא ארוך, אבל מה לעשות? הוא מתאר סאגה מתמשכת של למעלה מ- 15 שנים. תודה שהתעכבת כאן וקראת ותודה על תגובתך היפה . וכן הבנתי בהחלט את המשל של הפגסוס ( דמות מיתולוגית אהובה עלי משחר ילדותי).

        5/11/13 17:43:

      צטט: רזאל 2013-11-05 11:37:17

      נורית יקירתי, הרי יודעת שאני בור ועם הארץ והדיוט מושלם באומנות. אבל כיון שלקחתם את הסוס כמשל, אז הרשי לי לזרוק לך משהו על הסוס. הסוס הינו מצטייק כסמל של סוטה מין וכדמות תאוה למין בכל רגע נתון. וכשרצו לדמות את האומה המצרית הקדמונית שהיתה שטופה בזימה, דימוה לסוס. כפי שנכתב במקורות "וזרימת סוסים זרימתם", דהיינו מה הסוס שופע כמעין המתגבר למין כך האומה המצרית. לא יודע מה שייך לסוס כאן, אבל רציתי לתת היבט נוסף.

      איציק, קודם כל תודה שפקדת את המדור, על אף שזמן רב לא הייתי כאן. שמחתי לראותך כאן. ובכל מקרה עם בסוס עסקינן, הרי שכל מידע ותוספת יכולים להיות מעניינים. מעולם לא ידעתי על ההקשר הזה בין האומה המצרית ובין הסוס, אבל למושג סוס יש הרבה מאד הקשרים והוא באמת יכול להיות מטפאורה לדברים רבים. תודה על המידע. כל היופי בשיח שמתקיים כאן הוא ההפרייה ההדדית. אז תודה.

        5/11/13 16:40:

      נורית יקירתי.

      לא רק שלא נגמר לך הסוס. יצא לך לגמרי פגסוס. [אולי מגה-סוס אמירה יותר עכשווית. אבל לא מדויקת מבחינתי לפחות..]

      כנפיים! אם לא הייתי ברורה... 

       

      וכן. היה ארוך הפעם. אבל שווה.

      תודה!

        5/11/13 11:37:
      נורית יקירתי, הרי יודעת שאני בור ועם הארץ והדיוט מושלם באומנות. אבל כיון שלקחתם את הסוס כמשל, אז הרשי לי לזרוק לך משהו על הסוס. הסוס הינו מצטייק כסמל של סוטה מין וכדמות תאוה למין בכל רגע נתון. וכשרצו לדמות את האומה המצרית הקדמונית שהיתה שטופה בזימה, דימוה לסוס. כפי שנכתב במקורות "וזרימת סוסים זרימתם", דהיינו מה הסוס שופע כמעין המתגבר למין כך האומה המצרית. לא יודע מה שייך לסוס כאן, אבל רציתי לתת היבט נוסף.

      ארכיון

      פרופיל

      נורית-ארט
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין