כותרות TheMarker >
    ';

    רווית ביקורות קולנוע

    בלוג ביקורות סרטים וקולנוע.

    0

    על האוסקר 2014

    0 תגובות   יום חמישי, 16/1/14, 17:36

    ''

     

    ועכשיו הגיע הזמן לאירוע הכי משמעותי של השנה- לטקס שבאמת מסכם את שנת 2013 בקולנוע (ובכלל לא מושפע מפוליטיקה או מסתכל בעיקר על פטריותיות בהענקת הפרסים) שכל חובב קולנוע מחכה לו. אומנם הפרסים לא תמיד הוגנים, ואומנם הזוכים הם בד"כ סרטים חנפנים ומלוקקים, אבל לפחות מדובר בטקס ראוי, שבהענקת המועמדים יודע לתת כבוד לסרטים הנכונים. למדנו זאת כשבשנה שעברה היו מועמדים "אהבה" של מיכאל הנקה, או "חיות הדרום פראי" שבכלל לא תאמו לפחות 20 קריטריונים של חברי האקדמיה המתנשאים, אבל קיבלו את הכבוד הראוי במומעדות לסרטים הטובים של השנה- שגם האמריקאים יזכו לראות שבשאר העולם יודעים לעשות קולנוע. והשנה- הפתעה לרעה. המומעדים צפויים במיוחד, אבל הפעם גם אין ייצוג להופעות הראויות ולסרטים השונים. יש הרבה סרטים מפוספסים שמועמדים, הרבה סרטים ראויים שלא מועמדים- אבל עדיין, הרשימה בסדר. כל מה שנותר לדעת הוא איזה סרט יהיה מספיק טוב (מספיק מלקק לארה''ב) כדי לזכות בפרס הסרט הטוב ביותר. 

     

    *תם טקס האוסקר. הזוכים פורסמו. מעט מאכזב. הזוכים מסומנים בכוכבית. 

     

     

    הסרט הטוב ביותר

    ★ 12 שנים של עבדות

    הזאב מוול סטריט

    היא

    קפטן פיליפס

    חלום אמריקאי

    כח משיכה

    מועדון הלקוחות של דאלאס

    נברסקה

    פילומנה

     

    רוב העולם קבע, ורוב חובבי הקולנוע מכל סוגם החליטו ש"כח משיכה" הוא סרט השנה, ולכן זה מובן ואף ראוי למה הוא מופיע ברשימה, למרות שאני לא מוצא בו עודף פטריוטיות או עלילה לקקנית ומרגשת, יש לו סיכויים טובים לזכות בזכות הקולנוע המפעים שבו, כמו ש"שר הטבעות: שני הצריחים" זכה לפני מספר שנים. לעומת זאת, "12 שנים של עבדות" הוא מועמד חזק, אוסקריסטי, אמריקאי וקיטשי כהלכה אך גם אלים וקיצוני. קפטן פילפס הוא סרט חביב, אמריקאי וקיטשי לחלוטין אך אין לו הרבה מועמדויות בטקס ומכן נלמד שהסרט בין המועמדים מתוך כבוד, ושהכשלים הטכניים שבו ימנעו ממנו לזכות. מועמד מיוחד הוא הזאב מוול סטריט- שהוא כמובן הסרט האחרון שהייתי מעמיד לאוסקר, לא בגלל שהוא לא טוב- אלא בגלל שהוא הסרט האחרון שמתאים לאוסקר בכל מידה שהיא. מועדון הלקוחות של דאלאס וחלום אמריקאי סרטים לא רעים בכלל, אבל מכאן ועד לסרט הטוב ביותר יש שנות אור. אחרי הכל, הסרט האמתי שראוי לזכות הוא "היא", שהיה לא פחות מיצירת מופת מטלטלת- אבל מה לו ולאוסקר, הוא כמה רמות מעליהם, וכבר למדנו שהם לא מתים על יצירות מופת. כנראה שהאוסקר יתפשרו כדי להזכיר ולהבליט את עלילת העבדות שהייתה בולטת בשנים האחרונות בקולנוע יותר מידי פעמים.

     

    ההימור שלי: 12 שנים של עבדות

    הבחירה שלי: היא

    הזוכה: 12 שנים של עבדות


    ''

    ________________________________________________________________________________________

    הבימוי הטוב ביותר
    סטיב מקווין, 12 שנים של עבדות

    ★ אלפונסו קוארון, כח משיכה
    דייויד או. ראסל, חלום אמריקאי
    מרטין סקורסזה, הזאב מוול סטריט
    אלכסנדר פיין, נברסקה

     

    דיויד או ראסל הצליח ליצור אווירת וידיאו-קליפ מלאת אדרלנין שתמונות רצות בלי הפסקה, עם המון סטייל וחן קולנועי שלא ניתן למצוא בכל סרט עוקץ שגרתי- אלכסנדר פן יצר סרט קטן ואנושי אודות החיים האפורים והמתסכלים- סקורסזה עשה פלאות בלתי נתפסות בזאב מוול סטריט- וסטיב מקווין יצר יצירה אינטימית ומרגשת ב12 שנים של עבדות - אבל אף אחד, כולל מקווין, לא משתווים למלאכת העשייה והגדולה בסרט "כח משיכה" שהבימוי בו הוא ללא ספק אחד המאפיינים הכי גדולים אם לא היחיד שגורמים לכח משיכה להיות מה שהוא. על כך אני מאמין שאין וויכוח ואפילו חברי האקדמיה יסכימו איתי.

     

    ההימור שלי: אלפונסו קוארון

    הבחירה שלי: אלפונסו קוארון

    הזוכה: אלופנסו קוארון (סוף סוף!)

    ________________________________________________________________________________________

     

    ''

     

    השחקנית הטובה ביותר
    ★ קייט בלאנשט, יסמין הכחולה
    ג'ודי דנץ', פילומנה
    סנדרה בולוק, כח משיכה
    איימי אדאמס, חלום אמריקאי
    מריל סטריפ, אוגוסט: מחוז אוסייג'

     

    חתיכת בחירה קשה מתהלכת לה כאן, בין שני כוכבות גדולות, נשים חזקות, בולטות נורא בעולם הקולנוע ושניהן ראויות לפרס המכובד- והן כמובן קייט בלנשט וסנדרה בולוק. על כל מה שסנדרה בולוק עושה בכח משיכה מגיעה פסלון נוצץ ומלוטש, על איך ששחקנית אחת מצליחה לגרור על גבה סרט שלם ולבצע תפקיד בצורה אמינה ולא אובר-דרמתית- מצד שני, קייט בלנשט דפקה את אחת מההופעות הנשיות הכי כרזמיות, מעוררת הזדהות ואמינות שראינו השנה. לא ניתן להתעלם מכך. אין לי מושג מי מהן תזכה, אך תחושת הבטן שלי הולכת עם בלנשט. הבחירה שלי לעולם תשאר למריל סטריפ מכיוון שהיא תמיד תהיה השחקנית האהובה עלי. 

     

    ההימור שלי: קייט בלנשט 

    הבחירה שלי: מריל סטריפ

    הזוכה: קייט בלנשט 

    ________________________________________________________________________________________

    השחקן הטוב ביותר
    ★ מתיו מקונוהיי, מועדון הלקוחות של דאלאס
    לאונרדו דיקפריו,הזאב מוול סטריט
    צ'יווטל אג'יפור, 12 שנים של עבדות
    ברוס דרן, נברסקה
    כריסטיאן בייל, חלום אמריקאי

     

    רגע, טום האנקס לא מועמד לפרס על תפקידו ב"קפטן פיליפס"? הופעתו של קפטן פיליפס היא הדבר הכי טוב בסרט, וגם מדובר באחת ההופעות הטובות של השנה- ועומדת בכל הקריטריונים של האוסקר. איך זה הגיוני? ואיך חואקין פיניקס לא מקבל מועמדות כבוד על תפקידו המצמרר בסרט "היא"? חברי האקדמיה השתגעו. בייל נתן הופעה מרשימה ב'חלום אמריקאי', אך היא לא משתווה לשאר ההופעות. ברוס דרן שיחק לא רע בכלל, אפילו שלא נראית המון השקעה בתפקידו. למען האמת, הזוכה האמתי הוא ליאונרדו דיקפריו בתפקידו העוצר נשימה בסרט "הזאב מוול סטריט", הבעיה היא שעם כל ההערכה- אין בו מספיק אותנטיות בשביל לזכות בפרס כמו המועמד האחרון. באשר לכך, אני מאמין שמתיו מוקונהיי יזכה, למרות שלמען האמת חייבים להודות שתפקידו ב'מועדון הלקוחות של דאלאס' היה פשוט נפלא וניתן להתענג מכל רגע בו הוא מופיע על המסך. עצם העובדה שהוא השיל 23 ק''ג מגופו בשביל התפקיד כבר מקנים לו סיבה לפסלון זהוב ומלוטש.

     

    בעצם, בדקה האחרונה, יום לפני האוסקר אני משנה את ההימור שלי ל"ליאונרדו דיקפריו". סתם תחושת בטן. 

     

    ההימור שלי: 1. מת'יו מוקונהי 2.ליאונרדו דיקפריו

    הבחירה שלי: ליאונרדו דיקפריו

    הזוכה: מת'יו מוקונהי. למה לעזאזל שיניתי את ההימור.

     

    '' 

    ________________________________________________________________________________________

    שחקנית המשנה הטובה ביותר
    ★ לופיטה ניונגו, 12 שנים של עבדות
    סאלי הוקינס, יסמין הכחולה
    ג'ניפר לורנס, חלום אמריקאי
    ג'ון סקוויב, נברסקה
    ג'וליה רוברטס, אוגוסט: מחוז אוסייג'

     

    יש בכלל התלבטות? הופעת המשנה של ג'ניפר לורנס הייתה הפנינה האמתית בסרט "חלום אמריקאי", ולמרות שהיא הופיעה שם הרבה פחות מרוב השחקנים- הצליחה לסחוט הרבה יותר רגש, עצמה וצחוק יותר מכל אחד מהם. אני מניח שזה לא הטקס האחרון שהיא תזכה בו בשנים הקרובות.

     

    ההימור שלי: ג'ניפר לורנס

    הבחירה שלי: ג'ניפר לורנס

    הזוכה: ליפוטה ניונגו. איזו טעות מביכה. 

     

    ''

     ________________________________________________________________________________________

    שחקן המשנה הטוב ביותר
    ★ ג'ארד לטו, מועדון הלקוחות של דאלאס
    מייקל פאסבנדר, 12 שנים של עבדות
    בראדלי קופר, חלום אמריקאי
    ברקאד עבדי, קפטן פיליפס
    ג'ונה הייל, הזאב מוול סטריט

     

    האמת היא שהבחירה כאן די בעייתית- בין ג'ארד לוטו ב"מועדון הלקוחות של דאלאס" לבין ג'ונה היל ב"זאב מוול סטריט". מאוד קשה להכריע ולקבוע כ"כ מהר מי מבניהם יזכה- לאור העובדה שגם שאר השחקנים מצויינים וראויים, כמו בראדלי קופר ואפילו מייקל פאסבנדר, למרות שהוא האחרון לדעתי שיוכל להתמודד על הפרס. האמת המפתיעה היא השחקן ברקאד עבדי, שלפני שנבחר לתפקיד היה בסה"כ נהג מונית סומלי, ושיחק בצורה כ"כ טובה שלעתים היה קשה להאמין שמדובר במשחק- והיה נראה כאילו באמת מדובר באדם סומאלי המשתלט על ספינה בסרט "קפטן פיליפס". אם כך, לדעתי הוא הראוי לזכות,אך יש לי תחושה שהזוכה האמתי יהיה ג'ארד לוטו- אפילו שבזה אני לא כ"כ בטוח.

     

    הבחירה שלי: ברקאד עבדי.

    ההימור שלי: ג'ארד לוטו. 

    הזוכה: ג'ארד לוטו. בסדר. 

     

    ''

    ________________________________________________________________________________________

    התסריט המקורי הטוב ביותר
    חלום אמריקאי
    יסמין הכחולה
    מועדון הלקוחות של דאלאס
    ★ היא
    נברסקה

     

    קטגרויית התסריט, המקורי והמעובד בטקסי האוסקר היא מבין הקטגוריות הכי משמעותיות והכי כנות בעיני בכל הטקס כולו. זאת מבין הקטגוריות היחידות שמדי שנה מתייחסים אל המועמדים בלי הקשר לפוליטיקה, לקקנות או חנפנות- אלא רק לתסריט בפני עצמו. מבחינה זו, "היא" הוא הסרט בעל התסריט המושלם לזכיה בפסלון המוזהב. התסריט בחלום אמריקאי היה מפותל מידי, התסריט של יסמין הכחולה לא היווה שום חידוש, מעבר לעובדה המצחיקה שלא מדובר בתסריט מקורי, אלא בתסריט מעובד מכיוון שהסיפור עצמו מבוסס על מקרה אמתי- ותסריטו של "היא" הוא מעין גרסא חדשה בה הטכנולוגיה משתלטת על העולם, רק שהגרסא הזו עוסקת בבני האדם ולא בטכנולגיה. 

     

    ההימור שלי: היא

    הבחירה שלי: היא 

    הזוכה: היא (ספייק ג'ונס ראוי להרבה יותר מאוסקר)

    ________________________________________________________________________________________

    התסריט המעובד הטוב ביותר
    ★ 12 שנים של עבדות
    הזאב מוול סטריט
    קפטן פיליפס
    פילומנה
    לפני חצות

     

    לפני חצות הוא בכלל לא תסריט מעובד, הוא לא מבוסס על שום ספר או סיפור אמתי- אבל הוא נכלל במועמדות, כנראה בגלל שהוא סרט המשך. הבעיה היא שאין לו ממש תסריט כפי שכל אחד שמכיר את הסרטים יודע, שהוא מורכב בעיקר אם לא רק מדיבורים ובלי עלילה בכלל. כאלו גם הם הזאב מוול סטריט, קפטן פיליפס ו12 שנים של עבדות- שלשלושתם אין עלילה של ממש, אלא תיאור מדוייק של מקרים שכנראה קרו כפי שמתואר. אע''פ זאת, ב12 שנים של עבדות יש סיפור קטן, ודמויות מעניינות- ולכן אני מאמין שהוא הזוכה האולטימטיבי. לאחר צפיה בפילומנה אני בטוח שמדובר בתסריט נפלא שבאמת בעל הכי הרבה משמעות מבין המועמדים, אבל העבדות תמיד תנצח.

     

    הבחירה שלי: פילומנה

    ההימור שלי: 12 שנים של עבדות

    הזוכה: 12 שנים של עבדות 

    ________________________________________________________________________________________

    סרט האנימציה הטוב ביותר
    ★ לשבור את הקרח
    הרוח עולה
    הקרודים
    גנוב על המיניונים
    ארנסט וסלסטין

     

    היה ממש נחמד לגלות שיש מועמדות לסרט לא מוכר, סרט שלא הוקרן בארץ או יצא בחנויות הDVD, משתמש בטכנולוגיית אנימציה ישנה ולא בCGI, ואפילו לא יוצר בארה'ב. אני מדבר על ארנסט וסלסטין, שאני מניח שאם למרות כל אלו הצליח להכנס לרשימת המועמדים- מדובר בסרט לא רע במיוחד. הקרודים, גנוב על המימונית ולשבור את הקרח סרטים חביבים נורא- וכל אחד מהם בעל סיכויים שווים לזכות. אני מאמין שאצטרך לראות את סרטו של מיוזאקי "הרוח עולה", אפילו שמשום מה יש לי תחושה שהוא לא יוקרן על בתי הקולנוע בישראל, ואני מאמין שהוא גם לא יזכה באוסקר בגלל סגנונו הייחודי. 

     

    הזוכה: לשבור את הקרח 

     

    ''

    ________________________________________________________________________________________

    הסרט דובר השפה הזרה הטוב ביותר
    ★ יפה לנצח (איטליה)
    ניצוד (דנמרק)
    המעגל השבור (בלגיה)
    עומאר (הרשות הפלסטינית)
    התמונה החסרה (קמבודיה)

     

    מתסכל לגלות שדווקא גרסת המראה והרבה פחות ראויה של הסכסוך הישראלי-פלסטני "עומאר" זוכה למעמד על פני הסרט המוצלח והישראלי "בית לחם". אני מניח שזה נובע מהחלטות פוליטיות, ואני רק יכול לקוות שחברי האקדמיה מתייחסים לסרטים בתור סרטים, ולא בתור נספחים פוליטיים. בנוסף לכל- "ניצוד", סרט מרהיב ועוצר נשימה הצליח להכנס לרשימת המועמדויות- ואני יכול להגיד לכם בלב שלם שמדובר בסרט ששם את האוסקר בכיס הקטן. את שאר הסרטים לא ראיתי, אבל בינתיים אני בטוח בכך שהבחירה שלי היא ניצוד. 

     

    הזוכה: יפה לנצח 

     

    ''

    ________________________________________________________________________________________

    צילום
    ★ כח משיכה
    בתוך לואין דייויס
    נברסקה
    גראנד מאסטר
    אסירים

     

    בתוך לואין דיוייס ואפילו אסירים קיבלו מועמדות- בפרסים כ"כ חסרי משמעות. חבל נורא. הצילום ב'אסירים' היה מעולה, אבל הוא לא היה יפה או מיוחד. כך גם הצילום בלואין דווייס, שאני מאמין שקיבל מועמדות רק כדי לא לזנוח את הכהנים לגמרי מחוץ לתמונה. מועמדות מוצדקת לצילום היא של "נברסקה" שהצילום שלו נורא אסתטי ומרשים למרות שהוא בשחור לבן. את הסרט אחרון לא ראיתי,אך הזוכה האמתי והראוי הוא כמובן כח משיכה, וגם על זה אין וויכוח. 

     

    הבחירה שליכח משיכה

    ההימור שליכח משיכה 

    הזוכה: כח משיכה

     

    ''

    ________________________________________________________________________________________

    עיצוב אמנותי
    ★ גטסבי הגדול
    כח משיכה
    חלום אמריקאי
    היא
    12 שנים של עבדות

     

    התלבטות קשה בין "גטסבי הגדול" ולבין "חלום אמריקאי" שלשניהם יש עיצוב מרהיב מבחינה אסתטית, אך גם "היא" מועמד ראוי בעל עיצוב עתידני יפהפה ומדוייק להפליא. אם מתייחסים אל עיצוב אומנותי בתור בגדים, תפאורה, איפור, וכל מאפיין מונטאז'י אחר בנוגע לעיצוב פריים- גטסבי הגדול זוכה. אבל אם מתייחסים אל עיצוב אומנותי בלי הקשר לכל מה שציינתי, אלא רק לתמונה הסופית שנראית על המסך מבחינה ויזואלית- כח משיכה לוקח גם כאן.

     

    הבחירה שלי: גטסבי הגדול

    ההימור שלי: כח משיכה

    הזוכה: גטסבי הגדול (מסתבר שהאקדמיה כן מסכימה איתי מידי פעם)

     

    ''

    ________________________________________________________________________________________

    עיצוב תלבושות
    12 שנים של עבדות
    חלום אמריקאי
    ★ גטסבי הגדול
    גראנד מאסטר
    The Invisible Woman

     

    תלבושות הם חלק מהמאפיינים החשובים של הדמות, ולמרות ההשקעה בכל המועמדים זה די ברור שהמתמחה האמתי הוא דיויד או ראסל שרוב מי שאהב את חלום אמריקאי אהב בגלל הסגנון, עיצובי השיער ובניהם גם התלבושות.

     

    ההימור והבחירה: חלום אמריקאי. 

    הזוכה: גטסבי הגדול 

     

    ''

    ________________________________________________________________________________________

    עריכה
    ★ כח משיכה
    קפטן פיליפס
    12 שנים של עבדות
    חלום אמריקאי
    מועדון הלקוחות של דאלאס

     

    העריכה בסרטים היא אחד מהאלמנטים הכי עיקריים בעשיית הסרט והיא מבין הדברים שהכי משפיעים על החוויה השלמה. היא הקובעת את קצב הסרט ואת הצורה והדרך בה נראה את הנעשה על המסך. מבחינה זו, "קפטן פיליפס" הוא אחד הסרטים בעלי העריכה הכי גרועה שראיתי אי פעם, מהסיבה הפשוטה- שרוב הזמן לא הבנתי ממש מה אני רואה, אלא ראיתי טלטולי מצלמה. באשר לכך, זה די ברור שגם הפעם כח משיכה יזכה בתואר, מכיוון שהעריכה כאן מאפשרת לנו להינות משוטים ארוכים ולא קטועים ומסאונד נפלא ואפקטיבי. ראוי לציין גם את העריכה במועדון הלקוחות של דאלאס שבקטעים מסויימים הייתה מופתית. 

     

    הבחירה שליכח משיכה

    ההימור שליכח משיכה 

    הזוכה: כח משיכה 

    ________________________________________________________________________________________

    איפור ועיצוב שיער

    חרא סבא

    ★ מועדון הלקוחות של דאלאס

    הפרש הבודד

     

    האיפור של ג'וני דפ בסרט "הפרש הבודד" ללא ספק היה מקצועי ומדוייק לכל הבחינות, הן מבחינת עצם העובדה שבכל סרט קשה לכנות את מה שהוא עושה כ"משחק" מתחת לכל טונת האיפור שיש עליו. בנוגע ל"חרא סבא", זה די מצחיק שסרט כזה, קומדיית נוער גסה והזויה שמעולם לא הייתה יכולה באף גבולות דמיוני להגיע לאקדמיה- והנה, היא הגיעה. הסרט 'חרא סבא' הוא סרט איום ונורא, אך קורע מצחוק והאיפור שהצליח להפוך שחקן צעיר ומוכשר לזקן שנראה כמו בן 70 ראוי לפרס. אבל אחרי הכל, הזוכה האמתי שאמור לזכות הוא מועדון הלקוחות של דלאס, שמצליח לגרום לגברים להיראות כמו נשים- ולמת'יו מוקונהי להפוך כמעט לבן אדם אחר, למרות שבזה כבר אמור לזכות המשחק. אני עדיין מאמין בדפ. 

     

    הבחירה שלי: הפרש הבודד

    ההימור שלי: מועדון הלקוחות של דאלאס.

    הזוכה: מועדון הלקוחות של דלאס

     

    ''

    ________________________________________________________________________________________

    פסקול מוזיקלי
    גנבת הספרים
    ★ כח משיכה
    היא
    פילומנה
    להציל את מיסטר בנקס

     

    מוזיקה היא עניין של טעם- ועל טעם אי אפשר להתווכח. הפסקול המוזיקלי ב"כח משיכה" היה בעצם אחת ההשפעות הכי גדולות על האפקטיביות הרבה בסרט, עם זאת- הפסקול ב"היא" הצליח לרגש ולצמרר אף יותר. גם ב"להציל את מיסטר בנקס" ישנו פסקול עוצמתי ומשובח, ומוזר שרק בקטגוריה זו זכה להתמודד, ובנוסף גם גנבת הספרים מוזכר רק כאן למרות שאין שום דבר מיוחד או מקורי בפסקול שלו. למרות הכל- "כח משיכה" הוא הסרט המושלם ביותר השנה מבחינה טכנית, וזאת ניכר גם בפסקול. 

     

    הבחירה שליכח משיכה

    ההימור שליכח משיכה 

    הזוכה: כח משיכה

    ________________________________________________________________________________________

    עריכת סאונד
    הכל אבוד
    קפטן פיליפס
    ★ כח משיכה
    ההוביט: מפלתו של סמאוג
    השורד האחרון

     

    "השורד האחרון", דרמת המלחמה הבינונית שיצאה בימים הממש אחרונים של השנה זכתה למועמדות אחת וחביבה- נחמד לדעת. אבל מה כ"כ מיוחד בעריכת הסאונד בה שהיא מועמדת דווקא בקטגוריה הזאת? בכל מקרה, הסרט שבו אני רוצה להתרכז עכשיו הוא קפטן פיליפס, שדווקא הפסקול בו היה מעולה. פסקול שלא נסחב יותר מידי לאקשן הוליוודי, מרגיש נורא אותנתי ומיוחד ביחס לפסקולים הרועשים של סרטי האקשן. גם ב"הכל אבוד", למרות שרוב הזמן לא היה פסקול (כן, לא מספיק שאין עלילה, אין דיבורים ואין התפתחות- גם אין פסקול) אבל כשהיה, הוא היה מהפנט ומרגיע. למרות הכל, עריכת הסאונד מבחינה טכנית, כמו שכבר ציינתי, הייתה דוגלת בשלמות בסרט "כח משיכה". אפילו שאפשר להאמין שגם כאן קפטן פיליפס עלול להפתיע. 


    הבחירה שליכח משיכה

    ההימור שליכח משיכה 

    הזוכה: כח משיכה

    ________________________________________________________________________________________

    השיר המקורי הטוב ביותר 
    ★ "Let it Go" מתוך לשבור את הקרח
    "Happy", מתוך גנוב על המיניונים
    "The Moon Song" מתוך היא
    "Ordinary Love", מתוך מנדלה

     

    השיר "Ordinary Love" זכה בגלובוס הזהב ויזכה גם כאן. הסרט על 'מנדלה' זכה למועמדות- ואגב, רק אני מופתע מעצם העובדה שהסרט הביוגרפי על מנדלה יצא מספר ימים ספורים אחרי שהוא נפטר? זה צירוף מקרים מבין ההזויים ששמעתי בזמן האחרון. מעבר לעובדה הזאת השיר הזה חביב ונעים. כל השירים כאן טובים למען האמת, אך לדעתי 'שיר הירח' מהסרט ''היא'' הוא השיר הטוב ביותר. 

     

    ההימור שלי: Ordinary Love

    הבחירה:  the moon song

    הזוכה: Ordinary Love

    ________________________________________________________________________________________

    האפקטים הויזואליים הטובים ביותר
    ★ כח משיכה
    ההוביט: מפלתו של סמאוג
    הפרש הבודד
    האויב בתוכנו: סטארטרק
    איירון מן 3

     

    היי, זאת כנראה בדיחה. כיצד ייתכן שסרט האפקטים מבין הטובים שיצאו אי פעם, "איש הפלדה", לא נכנס לרשימת המועמדויות, ולעומת זאת "איירון מן 3" עם שתי סצינות אקשן ממוצעות נכנס? זה טיפה לא הגיוני, וטיפה מגוחך ראוי לציין. האפקטים ב"ההוביט" היו מרשימים, וכאלו היו גם ב"סטראטרק" ובפרש הבודד. וגם כאן "כח משיכה" מככב כזוכה, כי אם ישנה סיבה עיקרית שבגללה הסרט זוכה לתארים ולשבחים היא האפקטים הרבים שבו. 

     

    הבחירה שלי: כח משיכה

    ההימור שלי: כח משיכה 

    הזוכה: כח משיכה

     

    ''

    ________________________________________________________________________________________

     

    אז כפי שזה נראה- ''כח משיכה'' הוא אחד המועמדים הבולטים של השנה, ואחד הסרטים שהולך לזכות במספר הפרסים הרב ביותר מזה שנים שסרט זכה אי פעם בעיני, לפחות עד שיוכיח הטקס אחרת. בשנה שעברה, גם סרט מרהיב מבחינה טכנית וקצת פחות מבחינה עלילתית, גם פילוסופי וגם מינימליסטי, זכה במרב הפרסים הוא הסרט הנפלא "חיי פיי", ונראה שהשנה ההצלחה תשחזר את עצמה שוב בגרסא השונה לחלוטין אך המאוד דומה של "כח משיכה". שמחתי לגלות שלמרות הביקורות והשבחות- "הכל אבוד" כמעט ולא מוזכר באף מועמדות. התאכזבתי לגלות שפיניקס לא מועמד על המשחק, ואסירים לא מועמד על אף פרס משמעותי. נראה שהפתעות רבות בטקס לא יהיו- אך אחרי הפרסים המפתיעים (לרעה) מאוד של שנה שעברה כבר לא נותר למה לצפות. 

     

    טקס האוסקר יתקיים ביום ראשון, ב2.3 וישודר בערוצי הסרטים ביס ובהוט. מן הסתם יהיו המון הופעות מיותרות, שירים ארוכים ומייגעים, ריקודים הודיים ובדיחות מלעיגות ולא מצחיקות. נקווה שהשנה הטקס ירשה לעצמו להתעלם מהאינטרס הפוליטי ולהתייחס לכל סרט בפני עצמו. חג אוסקרים שמח חיוך

     

    ________________________________________________________________________________________

     

    הטקס תם. לדעתי מדובר באכזבה, אבל באכזבה צפויה ולא כואבת כמו שהיא הייתה יכולה להיות. 12 שנים של עבדות הוא בכל זאת זוכה יותר ראוי מארגו, אבל לא בהרבה. אלן דג'נרס אחלה מנחה. נתראה בשנה הבאה. 

     

    לסיכום המלא של טקס האוסקר 

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון