כותרות TheMarker >
    ';

    הגירוש מגן-עדן

    ידוע שעיקר האמונה היהודית נעוץ בקיום עולם הבא על כל הנגזר ממנו: גן-עדן, גהינום... מי שעושה מצוות, קונה לו לאחר 120 מקום טוב בגן-עדן, ואבוי למי שעושה רע ומה שמצפה לו בעולם הבא... מאידך, רואה האמונה היהודית בעולם הזה כפרוזדור, היינו כמעבר זמני שמשמש את האדם לתקן בו את מידותיו ולקנות בהם את חייו האמיתיים והנצחיים בעולם הבא.

    אם כן, "עולם הזה" הוא מרחב "החיים הזמניים" של האדם, "עולם הבא" הוא מרחב "החיים הנצחיים", כאשר "המוות" (הסתלקות האדם מהעולם הזה) מפריד בין שני העולמות. זו כאמור עיקר האמונה של הדת היהודית ושל עוד דתות; ומי שכופר בעיקרים האלה - כופר בעיקר.

    נכנסנו כבר למאה ה-21, ימי הביניים מאחורינו. הדמוקרטיה היא בשורת העידן המודרני והביאה עימה את חופש הדעה והאמונה: כל אדם באמונתו יחיה... כלומר זה לא ביג דיל לכפור היום בקיום אלוהים או בקיום עולם הבא; אף אחד לא יעלה את הכופר על מוקד, ואפילו קיימת האפשרות להיות נאור וכופר וכשר ויהודי למהדרין; בחר באחת הקומבינציות, כולן תקניות.

    דווקא בגין הפתיחות הזאת, עלה קרנו של מוטיב ההגיון ומילא את מקומה של "האמונה העיוורת": אני מאמין כי אמונותי נגזרת מההגיון. גם הכופר לא נותר חייב והטעים את דבריו בהגיון ובשכל הישר.

    פירצה נפרצה בדת היהודית - קוננו חכמינו את העת החדשה והתקוממו על פיתחון הפה שניתן לכופרים בשם ההגיון וגרורותיו... אולם גם עליהם לא פסחה הפתיחות, ומוטיב ההגיון חדר גם לחדרי חדריהם. הם נזכרו לפתע שעיקרי הדת היהודית מבוססים גם הם על ההגיון ועל השכל הישר, ואם כן מדוע להשאירם חבויים בתוך ארבע אמות האמונה העיוורת! הבה נוציא את מוטיב ההגיון אל אוויר העולם ונראה אותו לכול! שכל העולם יידע על מה מבוססת האמונה היהודית, וכל יהודי יידע מהי דתו ועל איזה בסיס היא עומדת. מהפירצה המבורכת הזו יצאו ביאורים ודרשות עם ניחוח שונה המסבירים איך למה ועל מה... מהפירצה הזאת יצאו הרבה רבנים והצליחו בעזרת הקוד החדש של ההגיון לחדור אל מודעות האנשים ולדבר אליהם בגובה העיניים... זהו מקור המספר העצום של החוזרים בתשובה דווקא בעידן הפתיחות זה.

    מהפירצה הזאת יצא גדול המחזירים בתשובה הרב אמנון יצחק, נפתחו תחנות רדיו דתיות, ועידן האינטרנט נפל בזמן... ההגיון והשכל הישר יצאו לאוויר העולם לאחר שנים של מסתור. האור הצפון בדת היהודית יצא לדרך.

    מהפירצה הזאת ביקשתי גם אני להשקיף על דתי היהודית, על דת אימי ואבי ודת ילדי. פתחתי את תורתי, את תורת אימי ואבי ורבותי, ועמדתי על ההגיון והשכל הישר פנים אל פנים; שם ראיתי עד כמה מאסה התורה במושג האמונה העיוורת, ועד כמה ביקשה להרחיקנו מנגררותיו.

    אבל ראיתי שם דבר אחר הרחוק שנות אור מהאמונה היהודית המקובלת שגדלתי עליה אני ואבי ומורי ורבותי. ראיתי בפרוש שגן-העדן הוא היקום שאנו חיים בתוכו, ולא צריך למות בשביל להכנס אליו; נהפוך, מי שנשאר מחוץ לשערי הגן קורס ומת. כלומר, גם בתעודת הפטירה של משה רבינו נכתב- "הנ"ל נפטר כי יצא משערי גן-עדן בכוחות עצמו ולא הצליח להחזיק מעמד מעל ל-120 שנה בחוץ". גם אבותינו אברהם יצחק ויעקב נפטרו מהעולם מאותה הסיבה, ואת תעודת הפטירה הציגה התורה לעיני כל באופן המפורט והברור ביותר, למען נראה ונלמד ונפנים...

    פתחתי את התורה וראיתי עד כמה התרחקה היהדות מעיקרי הדת היהודית, דורות על דורות... כה התרחקנו מתורת משה בן עמרם. כה כפרנו בעיקרי הדת הזאת, לאורך דורות ודורות... במאמר להלן אני עתיד להביא את נוסח העיקרים כפי שהופיעו בתורת משה, שהוחלפו בטיפשות ובמצח נחושה על ידינו.

    תגובות (0)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    אין רשומות לתצוגה

    "עמלק" – פרק ו' [חלק שני]

    0 תגובות   יום שני, 3/2/14, 17:23

    קישור לחלק הראשון של פרק ו'

     

     

    נחום שחף: אלברט ידידי, כל כוכבי הלכת נעים במקשה אחת? אין כל תנועה יחסית ביניהם?
    נמשיך הלאה. האדם והרכב יכולים לנוע במקשה אחת, אבל אדם יכול לנוע בתוך הרכב או בתוך הרכבת וכן הלאה.
    כדי לפתח תיאוריה יש להתחיל עם העובדות.

     

    אלברט שבות: שוב אתה צודק נחום. אדם יכול לנוע בניגוד לתנועת הרכב או הרכבת, אבל האם תנועתו הנגדית זו סותרת את תנועתו *כמקשה אחת* עם הרכבת ביחס לפסי הרכבת?
    נמשיך הלאה. שמונת כוכבי הלכת ואנחנו בתוכם נעים כמקשה אחת עם השמש סביב מרכז שביל החלב במהירות של 800,000 קמ"ש, ומשלימים מידי 250,000 שנה מסלול שאורכו 1,500 טרליון ק"מ; האם אתה כופר בעובדה הזאת? אנסח את השאלה אחרת: האם התנועה היחסית בין כוכבי הלכת משנה במשהו מהעובדה הזאת?

    נמשיך הלאה. העצם "כדור הארץ" נע סביב השמש במהירות של 105,000 קמ"ש והוא משלים מידי שנה מסלול שאורכו כ-900 מליון ק"מ. יוצא שכל העצמים שעל פני כדור הארץ נעים ללא לאות במהירות של 105,000 קמ"ש ועוברים מידי שנה מרחק של 900 מליון ק"מ, זאת למרות שיש הרבה אנשים עצבנים שנעים ללא לאות הלוך וחזור לכל הכיוונים ברכבות הפזורות על פני כדור הארץ, אבל תנועתם העצבנית זו משנה במשהו מהעובדה שכל הרכבת על כל האנשים והחפצים שבתוכה- נעים כמקשה אחת ביחס לפסי הרכבת? או שכל כדור הארץ עם כל הרכבות הפזורות בתוכו נעים כמקשה אחת סביב השמש? מה הקשר נחום בין תנועת העצמים היחסית שללא ספק קיימת ושרירה ביניהם, לבין תנועת היחידה שאותם העצמים כלולים עליה?

     

    האלקטרונים של האטום נחום. הם נעים סביב גרעין האטום במהירות מטורפת, היש לך ספק שאינם מלווים את האטום כיחידה לכל מקום אליו נדרש ובמהירות הנדרשת.

     

    אינני מנסה לפתח תאוריה, אני בוהה במציאות.


    אלברט שבות: נושא זה הוא נושא עיוני מדעי שאפשר לפסוק בו לכאן או לכאן ועבורי אתה סמכות נחום, לכן אינני יכול להתיר את הדו-שיח הזה בקול ענות חלושה... ואני חוזר אליך בהערה היהירה זו שאני הקטן מפנה אותה אליך: הסתייגותך מהמושג "תנועה במקשה אחת" אינה מובנת ובלשון המעטה. כיצד אתה מקבל איפוא את תנועת חלקיקי האטום הנעים במקשה אחת? חלקיקי האטום פרוסים על שטח עצום ממדים שגדול פי 100,000 מהנפח שהם תופסים במרחב האטום! מדוע אין לך בעיה עם תנועת כדור הארץ במקשה אחת ובמהירות אחת סביב השמש? כלום אין תנועה יחסית של טרליוני המערכות הפזורות על פניו?! 

    אנסח את הסיכום שלי משפטית: ידידי נחום שחף, כבעל סמכות בפיזיקה העיונית ומתוך האמור לעיל, אני זקוק לחותמך כי כל גרמי השמים הנעים ביחידתם במקשה אחת – נעים ביחידתם במקשה אחת. חותם זה יעביר אותנו לפרק הבא במופע המציאות: מה גורם לגרמי שמים לנוע במקשה אחת? כלומר מהו מקור המכונה על-ידינו "יחסי גומלין"? חותמך נחוץ כאוויר לנשימה.

     

     

    עד כאן הדיון השני שגם נקטע באיבו ע"י נחום שחף שבחר לא להמשיך בו; הוא לא ענה יותר.

     

    מילה אחת לסיכום הפרק הזה. המדובר לכאורה בתאוריה פיזיקלית בה אני מנסה לטעון באובססיה ובניגוד לרוב הדעות כי היקום הוא אינסופי. למעשה רבים וטובים ממני טענו לפני כי היקום הוא אינסופי, והמדובר איפוא בתפיסה מדעית המבוססת על תצפיות מדעיות ועל שיטת חשיבה לוגית לכל דבר ועיקר. ואכן הוא הדבר: בסופו של יום הכל יקום ויפול על שיטת החשיבה הלוגית המבוססת על תצפיות מדעיות, והוא אשר אמרתי- לא ניתן לחמוק מההגיון הנדרש: כפי שמקור כל מופע הוא ביחידה הגדולה שמכילה את הקטנה, כך מקור המופעים ביקום הידוע הוא ביחידה הגדולה הימנו- היא היחידה שעוד לא זוהתה על-ידינו אך ללא ספק קיימת. ובלשון תמציתית- ליקום אין ולא יכול להיות סוף, אחרת, ללא המשך, אין הסבר שיניח את הדעת למופעים נטולי מקור...

     

    תאורית המפץ שמתיימרת להסביר ולהתחקות אחר מקור החומר אינה יכולה למלא את המשבצת המיידית של מופע המציאות, הכיסא שאני יושב עליו דוחק: מהו מקור קיום הכיסא הזה ברגע זה? מהו מקור מיקומו העכשוי ותכונותיו העכשויות? המציאות עונה לי במילים מפורשות: את תשובותיך תמצא ביחידה שהכיסא מנוי עליה- היא היא מקור קיום הכיסא ומיקומו ברגע זה במרחב. התאוריה ממלא את הוואקום שנוצר ע"י המציאות הבלתי גלויה, אולם וכשאתה מעמיד את התאוריה מול המציאות – המציאות מנצחת ובגדול; היא אמינה יותר מכל תאוריה ותפיסה.

     

    המדובר, ללא ספק, בסוגיה מדעית עיונית שניתן, ע"פ התצפיות והשכל הישר לפסוק בה כי היקום שלנו הוא אינסופי, מעולם לא היו לו גדרות ולעולם לא יהיו, אולם ובניגוד לכל הסוגיות והפסיקות המדעיות- בסוגיה דנן לא הכרעתה חשובה אלא המסקנות העולות ממנה. המסקנות העולות מתפיסה מעודכנת של יקום אינסופי משנות סופית את תפיסת החיים המוגבלים. נעמוד על המסקנות של היקום האינסופי בפרק הבא.

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      אלברט שבות
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין