כותרות TheMarker >
    ';

    אין לי ארץ אחרת

    8 תגובות   יום שבת, 8/2/14, 18:08

    אין לי שום בעיה עם זה שאריאל זילבר חושב שכהנא צדק. אין לי גם שום בעיה עם זה שאריאל זילבר חושב שהומואים לא צריכים להיות בבית ספרנו. נהפוך הוא. עם אריאל זילבר הכל ברור. לא צריך לנחש מה הוא חושב ומה הוא רוצה להשיג. לא צריך לנבור במסמכים ודוקומנטים ולא צריך להסתמך על ראיות צד שלישי. מה יכול להיות יותר ברור מזה? אריאל זילבר צועק בראש חוצות את מה שהוא חושב, ולכן אני בצד אחד של המתרס והוא בצד השני, ומתקיים בינינו עימות ברור. והעימות הזה הוא על מוסר.

    יונתן גפן מכנה את אריאל זילבר "טווס". אני מכנה אותו "עורב". הטווס הוא יפיוף שמתהדר בנוצות, וכל כולו נעול על זאת שאיתה יבלה את הלילה, ולמחרת ירוץ לספר לחברה. אבל העורב, קולני לא פחות מהטווס (אם לא יותר), הוא נעול על המטרה של הקבוצה, או הקהילה שבה הוא חבר. ולקהילה הזאת יש מסר, ולקהילה הזאת יש דרך, ולקהילה הזאת יש מטרה. ועם הקהילה הזאת אני נמצא בעימות. והעימות הזה הוא על מוסר.

    כדאי שלא תהיה אי הבנה. את העימות הזה יצרה מדינת ישראל. העימות הזה מפלג את כל היהודים בעולם. והעימות הזה הוא האיום הגדול ביותר שקם לתנועה הציונית מאז היווסדה. מפני שהעימות הזה מפצל את היהודים בעולם לשני מחנות, ומעמיד בפעם הראשונה את ההזדהות עם מדינת ישראל בשאלה. ועם כל הכבוד, יש יותר יהודים בצפון אמריקה מאשר במדינת ישראל. ובמרכז העימות הזה נמצאת השליטה הישראלית בעם אחר. ובמרכז העימות הזה נמצאת סוגית הכיבוש. ובמרכז העימות הזה נמצא היחס שבין כובש לנכבש. ובמרכז העימות הזה נמצאת סוגיית האפליה בין סוגים שונים של בני אדם. ובמרכז העימות הזה נמצא מי לא נחשב כבן אדם. ובמרכז העימות הזה נמצא האפרטהייד. במרכז העימות הזה נמצאת השאלה האם באמת היהודי במדינת ישראל הוא הקרבן. ובעימות הזה אני בצד אחד של המתרס, ואריאל זילבר נמצא בצד השני. והעימות הזה הוא על מוסר.

    בפעם האחרונה שבה חברה נאלצה להתמודד עם שאלות דומות, זה נגמר במלחמת אזרחים עקובה מדם. אבל אז הכל היה בשל לעימות הזה. או כפי שניסח את זה ג'ון קווינסי אדמס: "אם מלחמת אזרחים היא שלב חיוני בבגרותו של עם, אז תנו לה לקרות.". אז האם באמת נכונה האמרה שההיסטוריה תמיד חוזרת?

    ברטולד ברכט כתב פעם שיר שבו בנו הצעיר שואל אותו שאלות הרות גורל כמו למה הוא צריך ללמוד מתמטיקה, צרפתית או היסטוריה. ברכט רצה להגיד לבנו הצעיר שהכי טוב זה לא לדעת, כי אז יש סיכוי שהאירועים יעברו מעליו בלי לפגוע בו. אבל הוא לא יכול. כי ברכט יודע שאי הידיעה לא רק שאינה פותרת אותך, היא גם לא תציל אותך. 

    ברכט צדק. אתה יכול להוריד את הראש, ולחפש תירוצים למה צריך לשתוק ולהמנע, או שאתה יכול לנסות לעשות משהו כדי לנסות ולשנות את האירועים שעתידים לבוא. אבל העימות הזה כבר כאן. והעימות הזה מתרחש עכשיו. והעימות הזה הוא על מוסר. וזה הזמן לנקוט עמדה, כדי שהעימות הזה יסתיים. לכאן או לכאן.

     

    לא אשתוק, כי ארצי 
    שינתה את פניה 
    לא אוותר לה, 
    להזכיר לה, 
    ואשיר כאן באוזניה 
    עד שתפקח את עיניה 

    אהוד מנור: אין לי ארץ אחרת. לחן: קורין אלאל.


    דרג את התוכן:

      תגובות (8)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        15/2/14 23:34:

      לפעמים אי נקיטת עמדה או ליתר דיוק אי אמירה של עמדתך היא העמדה החזקה מכל. דווקא כמי שמכבדת את זכותו של אריאל זילבר לומר את אשר על ליבו ולחשוב את שמוחו (המוגבל) מאפשר לו לחשוב (ואני אפילו מעיזה לומר שאת המוסיקה שלו אני מאד אוהבת) ועומדת בצידו השני של המתרס, אני סבורה שכל הדיון סביבו היה מיותר. מותר לניני וגיל דור לסרב לקבל פרס יחד עם זילבר. גם אני היית מסרבת אבל עושה את זה בשקט כי הרעש הואיל לו והזיק לנו

        10/2/14 20:13:

      צטט: imsen 2014-02-09 11:36:23

      גם לי אין ארץ אחרת. גם לדעתי אריאל זילבר ממש לא יפה. ואני גם חושב, כמו רבים, שאקו"ם נהגו ב-"עקום" ויצאו קטנים.

       

      לא מענין אותי אם איראל זילבר יפה או מכוער. אני חושב שיש תהום עמוקה ביני ובין אריאל זילבר, בגלל הדעות שאותם הוא מביע. מה אתה חושב, מה הפער בין דעותיך לבין אלו שאריאל זילבר מבטא?

        10/2/14 20:08:

      צטט: מזל וברכה 2014-02-09 10:42:36

      אחת השאלות היא, במה עולה דעתו של איש רוח (זמר הוא איש רוח?) על דעתו של אזרח מן השורה? מצד שני, עוד לא שמעתי על נגר שקיבל פרס על מפעל חיים. גם לא על שרברב, ואפילו לא רופא.

      הלוואי שהדיון היה בנושאי מוסר ולא בנושאי שטחים. זו בדיוק הבעיה, צד אחד מדבר על מוסר והצד האחר על שטחים ומה שמתקבל זו קקפוניה נוראה.

       

      אני חושב שהדיון גם מבחינת הצד האחר הוא לא על שטחים, אלא על פינוי משטחים. כן, נחלת אבות וכל זה, אבל בסופו של יום האיום הקיומי שלהם הוא הפינוי. והפינוי הוא שאלה מוסרית. האם זה בסדר לפנות אדם מביתו? אפשר להתווכח עד מחר אם זה באמת ביתו, אבל זה לא ישנה את העובדה שהוא חושב שזה ביתו. ולכן הויכוח הזה, אפילו בנוגע לשטחים, הוא ויכוח על מוסר ולא על טריטוריה.

        10/2/14 15:42:
      אריאל זילבר הוא יוצר ענק אבל אדם שדעותיו חשוכות
        9/2/14 11:36:
      גם לי אין ארץ אחרת. גם לדעתי אריאל זילבר ממש לא יפה. ואני גם חושב, כמו רבים, שאקו"ם נהגו ב-"עקום" ויצאו קטנים.
        9/2/14 11:01:

      צטט: עמי100 2014-02-08 18:23:39

      ושוב החברה הישראלית מראה את כיעורה...מה הקשר בין מוזיקה לפוליטיקה?...ואני גם לא מסכים לאמירותיו של אריאל..אך בעיני הוא זמר טוב..ולאקום לא היתה שום זכות לשלול ממנו את התואר..יופי..דליה רבין ..אביך היה מתנגד לך..

       

      בהחלט מסכים שאקום התנהלו עקום. ולכאורה אין גם קשר בין מוזיקה לפוליטיקה. אבל למלים של השירים יש קשר לפוליטיקה. והמלים שאריאל זילבר מבטא (כהנא צדק למשל) הם פוליטיקה. והבעיה היא שהקרע ביני ובין מישהו כמו אריאל זילבר הולך וגדל, ובסופו של דבר עלולה לעמוד השאלה האם שנינו יכולים לחיות ביחד.

        9/2/14 10:42:

      אחת השאלות היא, במה עולה דעתו של איש רוח (זמר הוא איש רוח?) על דעתו של אזרח מן השורה? מצד שני, עוד לא שמעתי על נגר שקיבל פרס על מפעל חיים. גם לא על שרברב, ואפילו לא רופא.

      הלוואי שהדיון היה בנושאי מוסר ולא בנושאי שטחים. זו בדיוק הבעיה, צד אחד מדבר על מוסר והצד האחר על שטחים ומה שמתקבל זו קקפוניה נוראה.

        8/2/14 18:23:
      ושוב החברה הישראלית מראה את כיעורה...מה הקשר בין מוזיקה לפוליטיקה?...ואני גם לא מסכים לאמירותיו של אריאל..אך בעיני הוא זמר טוב..ולאקום לא היתה שום זכות לשלול ממנו את התואר..יופי..דליה רבין ..אביך היה מתנגד לך..