כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    סימפסונים למבוגרים

    0 תגובות   יום ראשון, 27/4/14, 15:44

    אולי כבר ראיתם אותו מסתובב ברשת - הפתיח החדש של הסימפסונים. רוצים להיות מופתעים? בואו נדבר על הטכניקה שלו. 

     
    ''

     

    היום עולה בארה״ב פרק חדש של משפחת סימפסון ועמו פתיח אנימציה מיוחד, כפי שאנחנו כבר רגילים לראות מדי פעם. אבל משהו בפתיח, הלא רגיל הזה דווקא, נראה לי מוכר. וגם השם היה מוכר ולא הייתי בטוחה בדיוק מאיפה. הנה הפתיח הנהדר:

     

    ''

    גאג ספה

     

    היוצר פחות מוכר מאנימטורים אחרים שנבחרו ליצור פתיח כזה בעבר (כמו ביל פלימפטון או סילביאן שומה), אבל האנימטור הפולני הצעיר הזה, מיקל סושה, יצר את אחד הסרטים המדוברים ביותר בסצינת פסטיבלי האנימציה של 2009. כשהסרט יצא בפסטיבל אנסי הוא היה הסרט עליו הצביעו כולם. אני זוכרת שכל אנימטור שפגשתי באנסי שאל אותי אם ראיתי כבר את Chick.


    בסך הכל 5 דקות. הסרט ״צ׳יק״ מתאר מערכת יחסים בין גבר ואישה בשלושה צבעים בלבד: אדום, לבן ושחור. למן ההכנות לדייט ודרך הסקס (כמובן שלא מדובר בסרט לילדים), הסרט מתואר כהומוריסטי בו יש מפסידים ויש מנצחים. למן הרגע הראשון הייתי אמביוולנטית לגבי האמירה, אבל גם זה תלוי מאיזו נקודת מבט מסתכלים על זה, של הגבר או של האישה ועד כמה נכנסים לזה פילוסופית ואני מעדיפה לראות את ההומור. כך או כך הוא יפיפה ומרשים. 


    ''

    צי'ק


    בסוף הסרט (ספוילר) הגבר יוצא עם מקל הליכה. העין האחת שלו נותרת אצל האישה והוא מדדה עיוור החוצה. זה חשוב כי משם התחיל הרעיון. בעצם סוג של גאג: בפולנית laska מתאר גם בחורה וגם מקל, גם chick וגם stick כמו שאפשר בכותרת הסרט באנגלית. 


    מבחינת הטכניקה, שני הסרטים - גם צ׳יק וגם הפתיח של הסימפסונים - נראים כאילו הם עשויים לגמרי באנימציה קלאסית ושניהם מטעים. בצ׳יק דיי ברור מצפייה ראשונה שמדובר על אנימציה דו מימדית שבוצעה במחשב בתוכנה ווקטורית. אבל מה שמפתיע הוא שמשולבת שם גם אנימציה תלת מימדית. בסימפסונים הוא עשה בעצם את אותו הדבר, גם אם התכנון היה שונה.


    סושה, שיוצר אנימציה עם שני אחיו בסטודיו, מספר שבמקור הם תכננו לעשות את הכל באנימציה קלאסית עבור "גאג הספה" של משפחת סימפסון. אלא שאחרי כמה טסטים הם גילו שיהיה קשה לשמור על הדמיות של הגיבורים בצורה כזאת שלא ישתנו במהלך האנימציה. זה הזמן לציין שהאנימציה בסימפסונז הרבה יותר מסובכת ממה שנדמה והרבה יותר קשה לביצוע. האנימציה שם מצויירת ביד, נראית חלקה ומשתמשת לא פעם בשינויי פרספקטיבה, תנועות מצלמה מורכבות ועוד מיני דברים פעוטים שצריך להיות אמן גדול כדי לצייר אותם, שלא לדבר על הצורך לחזור על כך שוב ושוב ושוב. וזה לא קל לחזור על אותו הציור שוב ושוב בכל פעם עם שינוי קטן ולדאוג שהדמות לא תשתנה או תתעוות. 
    זו הסיבה שסושה ואחיו החליטו ללכת למקום הבטוח, זה שהם מכירים טוב יותר. בסופו של דבר האנימציה של הדמויות עצמן כמו הומר ובארט בוצעה באנימציה תלת-מימדית. 


    וזה אגב, הזמן לציין שגם אנימציה תלת-מימדית לא פחות מורכבת. צריך להיות אנימטור טוב ולשלוט בתנועה על מנת לקבל משהו שנראה קליל. אבל לפחות זה שחרר את סושה ואחיו מהדאגה שהדמויות יישתנו, כיוון שבעצם באנימציה תלת-מימדית הדמויות נבנית פעם אחת (מפוסלת במחשב) ולאנימטור נותר ״רק״ להזיז אותה. 
    אחרי סיום ביצוע האנימציה בתלת-מימד, הדמויות של הסימפסונים נראו נפחיות מדי על גבי הרקע הדו-מימדי. יש אמנם אפשרות בתוכנת תלת-מימד לדמות לוק של דו-מימד, אבל לרוב זה לא נראה כמו הדבר האמיתי השטוח, אלא ניתן לזהות שזה בוצע בתוכנה לאנימציה תלת-מימדית, לפחות למי שהתעסק קצת עם תוכנות שכאלה. לכן סושה לקח בשלב הזה את כל האנימציה התלת-מימדית של הסימפסונים, שכבר היתה מוכנה וצייר אותה שוב, מעל התלת, תוך שהוא מוסיף מעט שיפורים קלים (בעיקר תנועה משנית). 


    בין אם זה באנימציה תלת-מימדית או דו-מימדית, כזו שבוצעה ביד או ממוחשבת, מה שחשוב זו התוצאה הסופית. והתוצאה הסופית נפלאה ומאתגרת. והעובדה שניתן לראות חותם על אמן ביצירות ולקשר ביניהן היא עוד יותר מנהדרת. 

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר