כותרות TheMarker >
    ';

    כך אני רואה את המציאות

    לזכור את העבר לזכור את הנרצחים

    0

    פיגוע הרצח בבריסל

    9 תגובות   יום ראשון, 25/5/14, 08:43


      ב- 24 למאי 2014 נהרגו שלושה בני אדם במוזיאון בבריסל.
    מטבע הדברים פגיעה ביהודים ברחבי העולם מעורר אצלנו רגשות עמוקים של פחד קדמוני הנובע מההיסטוריה הארוכה שהתרגלנו אליה של רצח יהודים רק בגלל זהותנו.
      המושג אנטישמיות שמישהו בעבר קיבע אותו השתרש בלשוננו כאילו אנחנו בני שם היחידים בעולם.
    אני חושב שהגיע הזמן שנתחיל לדייק יותר, מדובר בשנאת יהודים ולא בשנאת בני שם אחרים. אי אפשר להאשים באנטישמיות רצח בין בני שם, יותר נכון לומר רצח במשפחה כי זה יהיה יותר מדויק אך גם רצח במשפחה אינו המושג שנרצה לאמץ כי קודם כל מי מאיתנו רוצה בכלל לחשוב על קרובי משפחה שכאלה?
      עד לפני כמאה שנים השימוש במושג הזה באירופה היה אולי נכון, לא היו שם כמעט ערבים אבל היום? יש שם יותר מוסלמים מיהודים, אבל היסטוריונים שונים ובכל ספרי ההיסטוריה משתמשים בו גם לגבי הפרעות בארצות המוסלמיות, זה פשוט שימוש במושג לא נכון בהתאם לנסיבות הברורות. 


      רצח יהודים לא צריך להיות מושג, זהו רצח לשמו.
    מוסלמים וערבים מותר להרוג, אבל לא יהודים.. ואם כן, כמה אפשר להרוג? תמיד ישארו.
    אתם שמים לב שאנחנו ממעטים בחשיבות הידיעות על רצח מוסלמים כי הם לא "מעמנו"?
    זה מותר, זה בסדר
     

         הדור הזה חי על סטראוטיפים, סמלים ומושגים שאין לו מושג בהם, הגיע הזמן שיחזור למקורות, לדעת שרצח הוא רצח ולא סרט ריאליטי, כשמיהו נפגע מירי, סכין או פצצה נשפך דם אמיתי ובני אדם מתים..

    מקורות

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (9)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        25/5/14 23:23:

      צטט: נונבכרך 2014-05-25 20:21:13

      ל- EYALEES וללאה - פירוש מושגים לפי תרגומם המילולי עלול לגרום להחמצת משמעותם. כך למשל התירו האוקראיינים, בתגובה לתלונת יהודים לפני כמה שנים, להשתמש במושג 'ז'יד' מפני שפירושו המילולי הוא יהודי. ולדידנו, אם נתרגם לפי פשוטו את המושג: 'עבודה ערבית' לא ייראה בזה שום גנאי או גזענות. כך גם המושג אסלאמופוביה שפירושו המילולי הוא פחד או חשש מהאיסלאם או המוסלמים וממילא הערבים. אך למעשה הוא גם סוג של גזענות, עוינות שנאה והפלייה כלפי האיסלאם. באקדמיה מקובל מונח זה כשווה-ערך לאנטישמיות כלפי יהודים.
        מבלי לפגוע באף אחד, עם כל הכבוד האקדמיה לא כל כך מעניינת אותי למרות שעבודה במקומו עומד, אני חי את בני האדם, את כפרי איתו אני משוחח בפולין הונגריה או רומניה. כאשר בשוק אני שומע מאחורי גבי שני רומנים המסרים שהז'ידנים באים לקנות כאן אני בברור יודע למה הם מתכוונים. ליהודי יש מילה בכל שפה וכל נוצרי בשפת האם שלו מכיר אותה אבל את כל כינויי הגנאי ליהודים אני מכיר ברוב השפות. ישנה המילה, השפה וגם טון הדיבור, ישנם גם המבטים ועיוות שרירי הפנים. אני לא יודע עד כמה טיילת בעולם ועד כמה חקרת את המבנה התרבותי של הנוצרים. עד היום הכנסיות הגרמניות מעוטרות בפסלונים המביעים את העלוקה היהודית המוצצת את דמו של הנוצרי, הם לא שינו דבר גם נכון להיום. מי לדעתך משתמש במילה ז'יד? ז'יד אינה מילה המתארת יהודי, במילון יש מילה ברורה ליהודי. האם יגוע לך שבפולנית ישנם כארבעים מילות גנאי ליהודי? ברומנית, איטלקית, יוונית, הונגרית  ישנן כשלושים מילות גנאי ליהודי מילים בהן הם משתמשים עד לימינו אנו. היית מפנה אותך לערך אותו כתבתי לפני כמה שנים המתייחס להיסטוריה היהודית מהמאה השלישית עד לימינו אך אני חושב שהוא ישעמם אותך.
      לגבי דעת האקדמיה לגבי המושג החדש יחסית באירופה "איסלאמופוביה" זה בסדר מבחינתי, אני יודע מה שאני קורא בתקשורת האירופאית כאשר מושג הזה אינו נמצא כמעט בשימוש בחיי היומיום אלא רק בדיונים אקדמיים הנערכים בנושא התפשטות האיסלאם באירופה ואכן מתקיימים דיונים לא מעטים בנושא בעיקר בצרפת ובריטניה. כרגע הדיונים מצביעים על החשש מתפיסת מקומות עבודה ע"י מוסלמים, התפשטות המסגדים בערים המפריעים למנוחת האזרחים, התאסלמות נשים נוצריות דבר שבכמה מקומות הפך למגפה מפחידה ובעיקר הופעת אנשים בבגדים מוסלמים ברחובות בבתי הספר. כן, האירופאים מתחילים להרגיש שהקרקע תחת רגליהם מתחילה לזוע. הם בהחלט מפוחדים מהתפשטות האיסלם, הם אכן מתחילים לשמוע ששכונות רבות הופכות לגיטאות שגם המשטרה שלהם אינה נכנסת אליהן, הם בהחלט מוטרדים שאזרחים רבים נוטשים שכונות המתאסלמות במיידי.
         שיהיה לך המשך ערב טוב 

       

        25/5/14 20:21:
      ל- EYALEES וללאה - פירוש מושגים לפי תרגומם המילולי עלול לגרום להחמצת משמעותם. כך למשל התירו האוקראיינים, בתגובה לתלונת יהודים לפני כמה שנים, להשתמש במושג 'ז'יד' מפני שפירושו המילולי הוא יהודי. ולדידנו, אם נתרגם לפי פשוטו את המושג: 'עבודה ערבית' לא ייראה בזה שום גנאי או גזענות. כך גם המושג אסלאמופוביה שפירושו המילולי הוא פחד או חשש מהאיסלאם או המוסלמים וממילא הערבים. אך למעשה הוא גם סוג של גזענות, עוינות שנאה והפלייה כלפי האיסלאם. באקדמיה מקובל מונח זה כשווה-ערך לאנטישמיות כלפי יהודים.
        25/5/14 19:19:

      צטט: דוקטורלאה 2014-05-25 17:02:11

      להערה בדבר "אנטישמיות" : פירוש המילה הוא נגד השמים. נכון שהמושג, שהיה אמור לכלול את כל העמים השמים, הפך בפועל לאנטי-יהודים. אבל המושג "איסלאמופוביה" אין פירושו "שנאת האיסלאם" ואין הוא אקוויואלנט לאנטישמיות, אלא פירושו חרדה ופחד מפני האיסלם. והחרדה הזו אכן מובעת בארצות אירופה שמלאו במהגרים איסלאמים.
        אכן את צודקת ומדייקת בפירוש המישג החדש יחסית  "איסלאמופוביה". המילה פוביה מתייחסת לפחד או חשש.

       

        25/5/14 19:17:

      צטט: נונבכרך 2014-05-25 16:39:29

      לפי תגובות של בני משפחה ומכרים ייתכן ומדובר באיש בטחון ישראלי ואז ממילא מתרסקת ההנחה שמדובר באנטישמיות. אף כי כל רצח של כל אדם ובמקום צבורי במיוחד - מגונה ומחריד. ללאה, הביטוי אנטישמיות, למרות המושג שמי הכלול בו, מתייחד לשנאת יהודים בלבד. שנאת האיסלם והערבים מכונה, בעת האחרונה - אסלאמופוביה.
        התכוונתי להדגיש שמדובר ברצח ולא להתייחס לרצח עם ערימה של סיסמאות שדרכן אנחנו מעקרים את המעשה. צריך לדבר על רצח ולא על אנטישמיות. בכל מקרה יש לנו תקשורת שהיא עצמה אין לה מושג בהיסטוריה היהודית, אין לה מושג מה קורה היום באירופה, מה קורה בקהילות, איך זה לחיות בסביבה עויינת של זרים ולא משנה מה טיבם. עדיין מוקדם לדעת מי הרוצח או הרוצחים. נמתין לבאות.

       

        25/5/14 19:12:

      צטט: דוקטורלאה 2014-05-25 14:41:34

      הביטוי "אנטישמיות" כולל את כל העמים השמיים. לפני מלחמת העולם השנייה, חי בארץ אהרון דוד גורדון (שעלה מרוסיה בגיל 48 ולכן כונה "הזקן") והוא האמין כי יכולה להיות סולידריות בין העמים השמיים, כי הם כולם נרדפים. רק אחרי שחי בארץ מספר שנים, וקבר את חבריו שנהרגו על ידי שמיים, הבין כי אחדות כזו היא בלתי אפשרית.

        אם כוונתך ל-א.ד. גורדון אני מאמין שכך חשב. איש די מבולבל באישיותו. התמימות שלו להאמין שישנם גם ערבים "טובים" אינה מפתיעה. בתקופה בא חי בארץ הוא כבר ראה מי הם אותם אנשים טובים שאי פעם חשב שאפשר לחיות איתם, המקרה של יוסף חיים ברנר וחבריו שנרצחו כחצי שנה לפני מותו הוא זיעזעו אז את כל הישוב בארץ. לא פלא שאז רבים בדומה לו הבינו עם מי הם הולכים לחיות בארץ הזו. על פרשת המשורר י.ח. ברנר כתבתי בעבר ארוכות. רק תמימי דרך יכולים עוד לחשוב על דו-קיום בשלום עם הערבים.
      המשך יום טוב לך 

       

        25/5/14 17:04:
      כמה קשקשת חסרת תכלית. מי אמר שמוסלמים וערבים מותר להרוג? בינתיים הם אלו שהורגים את כל אלה שלא מיישרים איתם קו.
        25/5/14 17:02:
      להערה בדבר "אנטישמיות" : פירוש המילה הוא נגד השמים. נכון שהמושג, שהיה אמור לכלול את כל העמים השמים, הפך בפועל לאנטי-יהודים. אבל המושג "איסלאמופוביה" אין פירושו "שנאת האיסלאם" ואין הוא אקוויואלנט לאנטישמיות, אלא פירושו חרדה ופחד מפני האיסלם. והחרדה הזו אכן מובעת בארצות אירופה שמלאו במהגרים איסלאמים.
        25/5/14 16:39:
      לפי תגובות של בני משפחה ומכרים ייתכן ומדובר באיש בטחון ישראלי ואז ממילא מתרסקת ההנחה שמדובר באנטישמיות. אף כי כל רצח של כל אדם ובמקום צבורי במיוחד - מגונה ומחריד. ללאה, הביטוי אנטישמיות, למרות המושג שמי הכלול בו, מתייחד לשנאת יהודים בלבד. שנאת האיסלם והערבים מכונה, בעת האחרונה - אסלאמופוביה.
        25/5/14 14:41:
      הביטוי "אנטישמיות" כולל את כל העמים השמיים. לפני מלחמת העולם השנייה, חי בארץ אהרון דוד גורדון (שעלה מרוסיה בגיל 48 ולכן כונה "הזקן") והוא האמין כי יכולה להיות סולידריות בין העמים השמיים, כי הם כולם נרדפים. רק אחרי שחי בארץ מספר שנים, וקבר את חבריו שנהרגו על ידי שמיים, הבין כי אחדות כזו היא בלתי אפשרית.

      ארכיון

      פרופיל

      eyalees
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין