כותרות TheMarker >
    ';

    חביתה

    רשימות מהמחבת, מהלב ומעוד מקומות - בקצור, קולינריה ספרותית וחיים

    0

    להיות נימפומנית או לחדול - בקורת סרט

    75 תגובות   יום רביעי, 28/5/14, 05:37

    להיות נימפומנית או לחדול, זו השאלה שמעסיקה את ג'ו כמעט כל חייה, האם אפשר בכלל לבחור.

     

    האם ללכת או לא ללכת ל"נימפומנית", סרטו הארוך מאד של לארס פון טרייר. (גם בגרסתו המקוצרת, שני סרטים באורך של 4 שעות סך הכל).

     

    מאז "לשבור את הגלים", שזכור לי כסרט שדבֵק לנשמה ואינו מרפה, סרטיו האחרים שראיתי, היו לי אכזבה, את "דוגוויל" לא הבנתי, מ"מלנכוליה" ברחתי באמצע לפני ששקעתי במלנכוליה. גם הביקורות שקראתי "על נימפומנית",  היו קטלניות, ועוד גררתי איתי חבר, והרגשתי אחראית לגמרי להנאתו, כאילו הפקתי או ביימתי את הסרט בעצמי.

     

    ובכן על מה הסרט, האמנם נושאו הוא נימפומניה. ואם כן, האם מדובר בסרט ארוטי, אולי אף פורנוגרפי.

    אמנם הגיבורה מגדירה עצמה כנימפומנית והספור שהיא מספרת, מעין ספור אלף לילה ולילה מודרני, שמשפיע על המציאות, הוא ספורה של נימפומנית, אבל למרות המין הרב והבוטה המתרחש על המסך, ולמרות אופיו השערורייתי של הסרט ועושהו, הסרט איננו ארוטי, ודאי איננו פורנוגרפי. איך הוא עושה את זה, רק השד ופון טרייר יודעים.

     

    זליגמן, (סטלן סקושגורד) רווק מזדקן, תולעת ספרים ובתול,  מוצא את ג`ו, (שרלוט גינזבורג) אשה כבת חמישים, שרועה פצועה ברחוב. הוא אוסף אותה לביתו, מכבס את בגדיה, משקה אותה בתה בחלב, משכיב אותה במיטה, מתיישב על כסא מולה,  ומקשיב לסיפור חייה, סיפורה של נימפומנית לפי הגדרתה, משמע, וידוי על זיונים, משמע, וידוי של אשה מכורה למין.

     

    חדרו הנזירי, ערום הקירות של זליגמן, המעוטר רק בציור המדונה וישו שעל הקיר, הוידוי של ג`ו וההקשבה של זליגמן, האמפטיה המתמשכת שלו "לחטאה", כפי שהיא מגדירה את התמכרותה והחמלה שהוא רוכש לה, שאינה תלויה בדבר, מזכירים סיטואציה של וידוי בכנסיה, אבל בניגוד לכנסיה, אין מחיצה בין המתוודָה למְוַוּדֶה. ואולי, לנוכח סופו של הסרט, חבל שאין.

    זאת ועוד, פה ושם זליגמן  כמו מגיח משריונו ומגיב לספורה מתוך אישיותו, מתוך חייו אבל בעיקר מתוך ספריו. חכמת עגל מלומדה.

     

    במובן מסויים מהווים השניים האלה – כל אחד מהם, המתוודָה והמאזין - ראי מעוות-הפוך-משלים של האחר. נוצרת הקבלה ברורה בין ההתמכרות שלה למין (לחושניות, אולי למה שמסמל יותר מכל את החיים) ובין ההתמכרות שלו לספרים (לחיים שהוקפאו, למושג, לאות, לסמל, בעצם למוות). עד כדי כך הם משקפים זו את זה עד כי לא ברור, מי עצוב, מי אומלל ומי בודד יותר. זו שנוגעת באנשים בלי סוף בבשרה או זה שנוגע בהם רק בתיאוריה, באמצעות הרעיון שעל הדף, שעל נייר של ספר. אם על פניו של זליגמן עולה לפעמים חיוך מבוייש, הרי פניה של המספרת עצובות נטו.

     

    ווידוי, שמהווה את הציר שעליו סובבת עלילת הסרט הוא מוטיב,  שמובנה באורחות החברה  המערבית-נוצרית, אבל לא רק. גם תחושת החטא והאשמה של ג`ו הקשורה למין ולמיניות שורשיה בתרבות המערבית נוצרית. עצם האפשרות המיתית להרות מרוח הקודש, הופכת מיניות אנושית של בשר ודם לחטא. ואם יש חטא, יש עונש, יש סבל, יש ייסורים, ישנו אפילו קידוש של אלה ויש קורבן, יש הזדהות עם הסובל ויש צורך בווידוי, בסליחה בחמלה, כדי להתמודד עם אלה ועם החיים.

     

    מבחינה זו, שייך פון טרייר ליוצרי קולנוע  גדולים בתרבות המערבית, בעיקר אירופאים, שורת במאים שעליהם נמנים ברגמן, פליני, אנטוניוני, ובימינו קישלובסקי הפולני ואלמודובר הספרדי, שעסקו ועוסקים בקשר שבין מיניות ונצרות. או יותר נכון בהשפעת הנצרות על המיניות המערבית. (אם אינני טועה במאים אמריקאיים לא נדבקו באובססיה הזאת, חוץ מוודי אלן, שעשה מזה צימעס, מהשפעת היהדות על המיניות).

     

    זליגמן אומר, שאיננו דתי, אבל רעיון הדת מעניין אותו, גם המין איננו מעניין אותו, כך לפחות הוא אומר, אבל רעיון  המין כסיפור (המסופר מפיה של גו`, או המין שבספרים) מעניין אותו מאד, עד שהוא משנה את התנהגותו בהתאם, שינוי שמקביל לשינוי שג`ו מחליטה עליו. שניהם, אגב, משלמים מחיר שאין גבוה ממנו, אבל על כך לא אוסיף כדי  לא לקלקל לכם את הצפייה.

     

    אז על מה הסרט, בעצם.

    בטח לא רק על זיונים, אולי נכון יותר, על זיונים כמשל.

    כמשל למה.

     

    אולי כמשל להתמכרות בכלל, על אי יכולתו של האדם הנדון  להתמכר או לא להתמכר, כמו מפני גורל אין  מנוס מפני התמכרות, על ההתמכרות שמבטיחה ואינה מקיימת, ועל אי יכולתה  להביא אושר, על מחירה הטרגי והמאמיר תמיד, ועל סוף המתמכרים בביבים, באובדן אישיות, בהרס עצמי והרס של זולת קרוב. כמו שקורה לג`ו, שמאבדת את אהבתה, את בנה, את אישיותה, הייתי אומרת אף את חייה.

     

    ואולי הזיונים והסקס והנימפומניות הם משל לקשר לזולת או להעדר של קשר, אולי משל לתשוקה לצאת מעצמנו, לפרוץ את גבולות ה"אני", את מעגל הבדידות. אולי דווקא להיפך, משל על אי היכולת לצאת מעצמנו, על הגורל שמועיד אותנו להיסגר בתוך עצמנו, להיכנע לכלא העצמי, להכיר באי היכולת לפרוץ את הגבולות.

     

    ואולי, לא זיונים, לא נימפומניה, ולא יחסים הם נושאי הסרט, אלא  גבולות הספור, היחסים המתעתעים שבין המסופר (הפלאשבקים המוצגים על המסך) ובין המציאות (ספור המסגרת, שגם הוא איננו אלא אימג`), איך נבנה המסופר מהמציאות ואיך המציאות מושפעת מהמסופר, איך נבנה ספורה של הנימפומנית מחייה ואיך משפיע עצם הספור שבפיה על חייה  ועל חיי המאזין לה, איך משתנָה מהותה, מה מתהווה בה תוך כדי הספור ומה מתהווה בו. איך כבה בה התשוקה ואיך מתעוררת זו שלו. מוטיב אלף לילה ולילה בגרסתו המערבית והמודרנית, בלי מלך ובלי שחרזדה.

     

    ואולי הסרט אינו אלא ספור פמיניסטי על מאבק המינים, על שולט ונשלט, על שחרורה של האשה, כפי שאומר זליגמן באחת מהבלחות האמפטיה: אילו ג`ו היתה גבר והיתה נוהגת כפי שנהגה, אף אחד לא היה מוקיע אותה בגלל מעשיה וגם היא לא היתה מוקיעה עצמה בגללם, אבל כיוון שהיא אשה, המחיר שהיא משלמת גבוה שבעתיים.

    "האט ער געזוגט", אז אמר, כמו שאמא שלי היתה אומרת, זליגמן אמר, אבל זליגמן אינו עומד בדיבורו ומשלם על כך מחיר נורא.

     

    ואולי הסרט -  על רצף הזיונים הבלתי נגמר שבו -  אינו אלא בחינה של המיניות האנושית, או לפחות זו המערבית, על גווניה. מין אנציקלופדיה מומחשת על מיניות האשה. אבל לא יבשה, ממש לא, נוזלי הגוף נוטפים ממנה.

     

    מין של מתבגרים ומין של בוגרים, מין כרעיון ומין למעשה, הרבה למעשה. מין כמשחק ומין כהרגל, מין חומל, מין כואב ומיוסר ומין מכאיב, מין אלים, סאדו-מאזו, הרבה יותר מדי מהסוג הזה, (זה היה רגע המשבר שלי בסרט), מין שקרי, מין צבוע, מין מניפולטיבי, שקרי, מין של מנצל ומנוצל, שולט ונשלט, מין חד מיני, מין שבנישואין ומחוץ לנישואין, מין פדופילי ואפילו רמיזה לגילוי עריות, מין משפיע טוב ומין הרסני, מין כברכה ומין כקללה, מין מכני ומין יצירתי, מין כתשובה לסקרנות ולענין ומין כתשובה לריק ולשעמום, מין עם אהבה ומין בלעדיה, מין מוצג ומין מסופר – עולם של מין, פנטזיה.

     

    באותה מידה, שאפשר לומר שהסרט הוא מעין אנציקלופדיה על מיניות האשה, אפשר גם לומר שהמין בסרט, אינו אלא טריגר לבחון את מערכות היחסים בין בני האדם על גוניהם ועל תת הגוונים.

     

    התסריט הגאוני מעלה אין ספור שאלות ותהיות, שאין עליהן תשובה, ואם נמצאת תשובה היא איננה לא שחורה ולא לבנה, אלא פתוחה לאינטרפרטציה של העין הקולטת והאוזן המאזינה, שאלות על טבע האדם, על טבעה של האשה ועל טבעו של הגבר, על השפעת הילדות והסביבה על התנהגותנו,  על גורל ובחירה, על מקריות וגזֵרה, על דת, על נישואין, על הורות - לא, לא תמיד ברצינות, לא אחת מתוך קריצה ממזרית -  על קשר בין  בני האדם, על אמון והפרתו ועל גבולות הדיאלוג, האם דיאלוג אפשרי בכלל או שמא דיבור בין בני אדם איננו אלא שני מונולוגים, תמיד ראש מול ראש, גוף מול גוף, מונולוג מול מונולוג בלי יכולת לגעת.  

     

    אם נוסיף לתהיות שמעורר הסרט, את האווירה, את השתיקה, בעיקר זו של זליגמן, שצוברת מתח, את הבזקי ההומור ואפילו את הבלחות הסאטירה, את המוזיקה של באך, את הצילום השירי ואת היופי, הרבה מאד יופי – זכינו  בחוויה ייחודית ומטעינה.

     

    יצירת מופת, שראוי לראותה יותר מפעם אחת.


    למרות אורכו, אראה את הסרט שנית.

    ''

     

    ''


    בסרטון למעלה,  ג`יין בירקין וסרג` גינסבורג, נעים להיזכר, הוריה של שרלוט גינסבורג (ג`ו ב"נימפומנית") מבצעים את Je t`aime . כששומעים אותם היום קשה לדמיין, שהביצוע שלהם עורר בזמנו שערוריה  גדולה מזו שמעוררת בתם של השניים בסרטו של פון טרייר.

    עד כמה  הרחיקה לכת לעומתם. הם שרו על אהבה, והתפוח שנפל קרוב אבל גם רחוק מהעץ, מבצעת תפקיד  פורץ גבולות, שבודק מיניות  עד הקצוות, בלי אהבה דווקא

     

    למטה, מתוך "נימפומנית"


    ''

     

    כתבה: באבא יאגה

    (C) כל הזכויות שמורות לבאבא יאגה

    דרג את התוכן:

      תגובות (75)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        8/9/14 17:33:

      צטט: monika.co.ilmay 2014-09-04 08:40:31

      אין כמו להיות ניפומנית אין כמו סקס זה הדבר הכי טוב בעולם לראות סרטי סקס באתר http://www.harmanit.co.il ולהנות מסקס מדהים

      אולי זה נכון ואולי לא, אבל בודאי זה אינו המסר של הסרט

       

        4/9/14 08:40:
      אין כמו להיות ניפומנית אין כמו סקס זה הדבר הכי טוב בעולם לראות סרטי סקס באתר http://www.harmanit.co.il ולהנות מסקס מדהים
        27/6/14 22:34:

      צטט: amii 2014-06-13 12:05:14

      מסקרן

      שווה

       

        13/6/14 12:05:
      מסקרן
        6/6/14 08:31:

      צטט: Benj 2014-06-05 23:40:19

      לשבור את הגלים וגם לשבור את הכלים ואת הגבולות. מעניין אם הסרט מעלה את השאלה מהי נורמה ומהו הנורמלי. גם לצפות בסרט כגון זה זאת התמכרות

      תודה בנגי'.

      מהי נורמה ומהו הנורמלי.- כן, הסרט מעלה את זה אפילו בשמו,  "נימפומניות" בהגדרתה היא יציאה מנורמה.

      נדמה לי, שיצירת אמנות כדי שתהיה כזאת ראוי לה שתצא מנורמה.

      לא נראה לי, שלצפות בסרט כזה היא התמכרות, אלא אם כן נצפה בו יומם ולילה וחוזר חלילה. התמכרות היא השנות  אין סופית בלתי נשלטת של  תבנית התנהגות, אני בדרך אבל עדיין לא שם....

        5/6/14 23:40:
      לשבור את הגלים וגם לשבור את הכלים ואת הגבולות. מעניין אם הסרט מעלה את השאלה מהי נורמה ומהו הנורמלי. גם לצפות בסרט כגון זה זאת התמכרות
        4/6/14 22:56:

      צטט: idan228 2014-06-04 22:10:26

      תודה על ההמלצה באבא יאגה מקווה שהזדמן לראות את הסרט שבוע מבורך
      מקווה שתראה אותו

       

        4/6/14 22:10:
      תודה על ההמלצה באבא יאגה מקווה שהזדמן לראות את הסרט שבוע מבורך
        4/6/14 20:55:

      צטט: צ'יקיטיקה... 2014-06-04 16:59:50

      תודה על ההמלצה והדברים המעניינים שכתבת... בטוחה שאצפה בסרט. אין ספק שהתמכרות היא דבר נורא, בכל תחום, ואכן מביאה עימה הרס עצמי והרס של הזולת הקרוב, סופה לגרום רק רע ולהביא את המכור לביבים...

      תודה שקראת, שבוע טוב

       

        4/6/14 16:59:
      תודה על ההמלצה והדברים המעניינים שכתבת... בטוחה שאצפה בסרט. אין ספק שהתמכרות היא דבר נורא, בכל תחום, ואכן מביאה עימה הרס עצמי והרס של הזולת הקרוב, סופה לגרום רק רע ולהביא את המכור לביבים...
        3/6/14 21:59:

      צטט: אקווריוסאנו 2014-06-03 21:25:36

      ניתוח מרתק לסרט שלא ראיתי..מקווה שהסרט טוב לפחות כמו המאמר שכתבת
      הרבה יותר טוב, תודה לך

       

        3/6/14 21:48:

      צטט: babta Bat-Simon 2014-06-03 17:27:45

      תודה על ההמלצה.
      הכייף כולו שלי
        3/6/14 21:25:
      ניתוח מרתק לסרט שלא ראיתי..מקווה שהסרט טוב לפחות כמו המאמר שכתבת
        3/6/14 17:27:
      תודה על ההמלצה.
        2/6/14 20:49:

      צטט: ארנה א 2014-06-02 18:55:07

      מעניין!
      תודה רבה, שמחה לבקור הראשון שלך

       

        2/6/14 20:47:

      צטט: יעלי74 2014-06-02 18:41:24

      לשבור את הגלים גם אצלי נשאר חרוט בנשמה....הביקורת שלך מעניינת,תודה :)

      תודה יעלי, ברוכה הבאה למקומותי

        2/6/14 18:55:
      מעניין!
        2/6/14 18:41:
      לשבור את הגלים גם אצלי נשאר חרוט בנשמה....הביקורת שלך מעניינת,תודה :)
        2/6/14 12:54:

      צטט: שרינהKL 2014-06-02 08:32:17

      בקורת הסרט הראשונה הבלתי נרתעת על סרטו של פון טראייר. שולחת לך כוכב...
      תודה רבה לך, מפון טרייר אני לא נרתעת, הוא אמן דגול, לפעמים מתפספס לו, לא הפעם

        2/6/14 08:32:
      בקורת הסרט הראשונה הבלתי נרתעת על סרטו של פון טראייר. שולחת לך כוכב...
        1/6/14 22:25:

      צטט: נהוראיגורן 2014-06-01 21:58:59

      בושה שעוד לא ראיתי.
      אכן, אבל לא אבדה תקוותך

       

        1/6/14 21:58:
      בושה שעוד לא ראיתי.
        1/6/14 21:55:

      צטט: Avivit Agam 2014-06-01 21:30:16

      נשמע מעניין
      תודה רבה, ברוכה הבאה למקומותי

        1/6/14 21:30:
      נשמע מעניין
        1/6/14 18:05:

      צטט: דוקטורלאה 2014-06-01 17:51:39

      תודה על המאמץ שהשקעת בהבאת רעיונות הסרט לקהל שלא צפה בו.
      תודה לך, ברוכה הבאה לחלוני. הייתי רוצה לשכנע שיצפו בו, לכן המאמץ

       

        1/6/14 18:03:

      צטט: מושיקו החמוד 2014-06-01 17:11:10

      כל התמכרות גובה מחיר
      כן, ללא ספק

       

        1/6/14 17:51:
      תודה על המאמץ שהשקעת בהבאת רעיונות הסרט לקהל שלא צפה בו.
        1/6/14 17:11:
      כל התמכרות גובה מחיר
        31/5/14 22:11:

      צטט: יסינראל 2014-05-31 21:30:46

      וככה בסרט אחד וארוך ובפוסטים טובים כמו שלך אולי יתחילו להוציא את המילה "נימפומנית" מהלקסיקון. המילה הוטענה במטענים תרבותיים שוביניסטיים במשך דורות.

      תודה, ללא ספק נכון, יש מלים רבות נוספות שאולי תורן יגיע
        31/5/14 21:30:
      וככה בסרט אחד וארוך ובפוסטים טובים כמו שלך אולי יתחילו להוציא את המילה "נימפומנית" מהלקסיקון. המילה הוטענה במטענים תרבותיים שוביניסטיים במשך דורות.
        31/5/14 18:01:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2014-05-31 01:41:22

      לעולם בן זמננו אין זמן. נדרש קיצור. היוצר המסוים הזה, יצר כמה סרטים שאהבתי מאד, וגם כמה שממש לא יכולתי לשאת (למשל, היה משהו כמו "לשבור את הגלים", עם מוסיקה טובה ורעיונות עיוועים, אם איני טועה). בכל אופן, תודה על ההמלצה המנומקת היטב.
      אני לעומת זאת לא שוכחת את "לשבור את הגלים" משהו מתהפך לי במעיים כשאני חושבת עליו, אף שראיתי אותו לפני שנים
      לעולם בן זמננו אין זמן. נדרש קיצור. היוצר המסוים הזה, יצר כמה סרטים שאהבתי מאד, וגם כמה שממש לא יכולתי לשאת (למשל, היה משהו כמו "לשבור את הגלים", עם מוסיקה טובה ורעיונות עיוועים, אם איני טועה). בכל אופן, תודה על ההמלצה המנומקת היטב.
        30/5/14 11:29:

      צטט: face 2014-05-30 11:11:47

      איך שכתבת - בהחלט עשית לי יותר מהרבה חשק ועניין לראות. רק שהאורך לשבת על התחת כל כך הרבה זמן, זה לפחות מהצד שלי קצת בעייתי.. אז נראה. מה שכן אם [וכאשר] יגיע הרגע אחזור ואעדכן. ותודה! 

      האמת, אלו שני חלקים נפרדים, אפשר לראות בפעמיים, או ברצף עם הפסקה של חצי שעה. גם לי יש קוצים במקום החשוב, אבל התגברתי איכשהו...

       

        30/5/14 11:27:

      צטט: ~בועז22~ 2014-05-30 06:26:58

      מה לעשות ו-SEX מוכר, מוכר אפילו..., היטב. גילוי נאות: לא צפיתי בסרט והסיכוי לכך קלוש למדי. שאלו פעם סופר מפורסם, מדוע אין בספריו/סיפוריו תיאורי SEX. הוא הביט משתאה ונדהם בשואל, וכך ענה: אם יש לך סיפור טוב לספר, ספר אותו לעזאזל!!!

      סקס אכן מוכר, אבל פה יש ספור, הסקס הוא לא מאניירה זה ספור. חבל שלא תראה

       

        30/5/14 11:25:

      צטט: תודנה 2014-05-30 00:17:36

      עכשיו באמת כבר מענין אותי לראות אותו :))

      צטט: באבא יאגה 2014-05-29 21:49:02

      צטט: תודנה 2014-05-29 13:32:58

      כתבת כל כך הרבה דברים טובים.
      אך המשפט: "על רצף הזיונים הבלתי נגמר שבו" הורס לדעתי כל תסריט, גאוני ככל שיהיה. כי הסרט במובן זה, פונה אל יצר המציצנות ויצרים אחרים, דבר שמקשה לדעתי להעמיק בתסריט המשובח וברמת המשחק.

      זו הדרך להגיע לקהל רחב, דבר שברורר שיוצר הסרט לקח בחשבון. כך שהוא עצמו מנווט את הסרט ליצירת "רעש" וזעזוע בהיבט הפונוגרפי. 

      מה אחוז הצופים, לדעתך, שיראו בסרט את מה שאת ראית...? 

       

      אחרי שתראי את הסרט, תיווכחי שהסרט ממש, אבל ממש אינו פונה למציצנות. לא כל אחד צריך לראות בסרט את מה שראיתי, אם יראה עשרה אחוז דייני, אבל לא הייתי מזלזלת באינטליגנציה של צופים. מהר מאד אפשר להיווכח שלמרות סצינות המין הסרט איננו פורנוגרפיה. תוכלי גם לשפוט לפי קהל הצופים על טיבו של הסרט

       

      אשמח לשמוע את תגובתך אחרי שתראי אותו

       

       

       

        30/5/14 11:11:

      איך שכתבת - בהחלט עשית לי יותר מהרבה חשק ועניין לראות. רק שהאורך לשבת על התחת כל כך הרבה זמן, זה לפחות מהצד שלי קצת בעייתי.. אז נראה. מה שכן אם [וכאשר] יגיע הרגע אחזור ואעדכן. ותודה! 

        30/5/14 06:26:
      מה לעשות ו-SEX מוכר, מוכר אפילו..., היטב. גילוי נאות: לא צפיתי בסרט והסיכוי לכך קלוש למדי. שאלו פעם סופר מפורסם, מדוע אין בספריו/סיפוריו תיאורי SEX. הוא הביט משתאה ונדהם בשואל, וכך ענה: אם יש לך סיפור טוב לספר, ספר אותו לעזאזל!!!
        30/5/14 00:17:
      עכשיו באמת כבר מענין אותי לראות אותו :))

      צטט: באבא יאגה 2014-05-29 21:49:02

      צטט: תודנה 2014-05-29 13:32:58

      כתבת כל כך הרבה דברים טובים.
      אך המשפט: "על רצף הזיונים הבלתי נגמר שבו" הורס לדעתי כל תסריט, גאוני ככל שיהיה. כי הסרט במובן זה, פונה אל יצר המציצנות ויצרים אחרים, דבר שמקשה לדעתי להעמיק בתסריט המשובח וברמת המשחק.

      זו הדרך להגיע לקהל רחב, דבר שברורר שיוצר הסרט לקח בחשבון. כך שהוא עצמו מנווט את הסרט ליצירת "רעש" וזעזוע בהיבט הפונוגרפי. 

      מה אחוז הצופים, לדעתך, שיראו בסרט את מה שאת ראית...? 

       

      אחרי שתראי את הסרט, תיווכחי שהסרט ממש, אבל ממש אינו פונה למציצנות. לא כל אחד צריך לראות בסרט את מה שראיתי, אם יראה עשרה אחוז דייני, אבל לא הייתי מזלזלת באינטליגנציה של צופים. מהר מאד אפשר להיווכח שלמרות סצינות המין הסרט איננו פורנוגרפיה. תוכלי גם לשפוט לפי קהל הצופים על טיבו של הסרט

       

       

        29/5/14 21:56:

      צטט: שוש חזן גרינברג 2014-05-29 14:57:30

      הרעיון טוב אבל כמו שכתבה כאן תודנה- ברגע שמכניסים כל כך הרבה מין זה מכוון למכנה המשותף הנמוך ביותר ומגיע לקהלים שכל המסר מפוספס עליהם.
      ממש לא, לא ראיתי בסרט אדם אחד שהייתי משייכת אותו לקהל שהמסר יבוזבז עליו. אין דבר כזה. הסרט ממש לא פונה למכנה המשותף הנמוך ביותר, להיפך!  אלו יברחו אחרי עשר הדקות הראשונות. במיוחד שלא מדובר במסר אחד,הסרט פתוח לאיטרפרטציות אין ספור, אפילו במישור העלילה, יש בו ענין ומתח. יש ספור מסגרת בעל עלילה אחת ויש פלאשבקים לפי סיפורה של הגבורה, שזו עלילה אחרת. בסופו של דבר המסופר או הפלאשבקים משפיעים על סיפור המסגרת.

       

        29/5/14 21:49:

      צטט: תודנה 2014-05-29 13:32:58

      כתבת כל כך הרבה דברים טובים.
      אך המשפט: "על רצף הזיונים הבלתי נגמר שבו" הורס לדעתי כל תסריט, גאוני ככל שיהיה. כי הסרט במובן זה, פונה אל יצר המציצנות ויצרים אחרים, דבר שמקשה לדעתי להעמיק בתסריט המשובח וברמת המשחק.

      זו הדרך להגיע לקהל רחב, דבר שברורר שיוצר הסרט לקח בחשבון. כך שהוא עצמו מנווט את הסרט ליצירת "רעש" וזעזוע בהיבט הפונוגרפי. 

      מה אחוז הצופים, לדעתך, שיראו בסרט את מה שאת ראית...? 

       

      אחרי שתראי את הסרט, תיווכחי שהסרט ממש, אבל ממש אינו פונה למציצנות. לא כל אחד צריך לראות בסרט את מה שראיתי, אם יראה עשרה אחוז דייני, אבל לא הייתי מזלזלת באינטליגנציה של צופים. מהר מאד אפשר להיווכח שלמרות סצינות המין הסרט איננו פורנוגרפיה. תוכלי גם לשפוט לפי קהל הצופים על טיבו של הסרט

       

      הרעיון טוב אבל כמו שכתבה כאן תודנה- ברגע שמכניסים כל כך הרבה מין זה מכוון למכנה המשותף הנמוך ביותר ומגיע לקהלים שכל המסר מפוספס עליהם.
        29/5/14 13:32:

      כתבת כל כך הרבה דברים טובים.
      אך המשפט: "על רצף הזיונים הבלתי נגמר שבו" הורס לדעתי כל תסריט, גאוני ככל שיהיה. כי הסרט במובן זה, פונה אל יצר המציצנות ויצרים אחרים, דבר שמקשה לדעתי להעמיק בתסריט המשובח וברמת המשחק.

      זו הדרך להגיע לקהל רחב, דבר שברורר שיוצר הסרט לקח בחשבון. כך שהוא עצמו מנווט את הסרט ליצירת "רעש" וזעזוע בהיבט הפונוגרפי. 

      מה אחוז הצופים, לדעתך, שיראו בסרט את מה שאת ראית...? 

        29/5/14 13:19:

      צטט: שולה ניסים 2014-05-29 10:40:46

      היגעתי לפוסט דרך ביקור בבלוג, כי הקישור לא עבד. תודה אלאנורה על ההמלצה.

      יופי שהגעת וקראת. אין ברירה זו הדרך להגיע עם כל הפאשלות של הקפה. להבא אציין זאת בפניה לחברים

       

        29/5/14 10:40:
      היגעתי לפוסט דרך ביקור בבלוג, כי הקישור לא עבד. תודה אלאנורה על ההמלצה.
        29/5/14 08:32:

      צטט: יוסיפור 2014-05-29 03:20:57

      תענוג לקרוא בקורת הכתובה כך, בלי קשר לפסיקת המבקר או לקבלת דעתו.

      יפה בטאת את הערכתך, היה שווה לכתוב. תודה
        29/5/14 08:30:

      צטט: צלילי הלב 2014-05-29 00:31:19

      לא ראיתי את הסרט, אבל מאוד נהניתי מהביקורת,מההתבוננות העמוקה שלך, מהאינטרפרטציה האישית, התהיות והכיוונים והכוונונים הרבים שמביא הסרט ובעצם, מה הופך את היצירה ליצרת המופת?

      בעיניי ים של תהיות  פורות שהיא משאירה אחריו. תודה רבה לך יקירתי.

       

      שמחה מאד שנהנית, תודה רבה  על התגובה המכווננת

        29/5/14 08:28:

      צטט: yoyo50 2014-05-29 00:09:44

      לילה טוב לכולם
      -----------------
      באבא אחלה סרטים כל כבוד

      ''

      ''

      בטח יש משהו בנושא רק לחברים שלי בלבד כרגיל

       

      תודה רבה, יו יו, אלה באמת סרטים מעולים

        29/5/14 03:20:
      תענוג לקרוא בקורת הכתובה כך, בלי קשר לפסיקת המבקר או לקבלת דעתו.
        29/5/14 00:31:

      לא ראיתי את הסרט, אבל מאוד נהניתי מהביקורת,מההתבוננות העמוקה שלך, מהאינטרפרטציה האישית, התהיות והכיוונים והכוונונים הרבים שמביא הסרט ובעצם, מה הופך את היצירה ליצרת המופת?

      בעיניי ים של תהיות  פורות שהיא משאירה אחריו. תודה רבה לך יקירתי.

        29/5/14 00:09:

      לילה טוב לכולם
      -----------------
      באבא אחלה סרטים כל כבוד

      ''

      ''

      בטח יש משהו בנושא רק לחברים שלי בלבד כרגיל

        28/5/14 23:33:

      צטט: באבא יאגה 2014-05-28 21:46:05

      צטט: שחר י 2014-05-28 13:22:31

      התלבטנו בינו (נדמה לי שאפילו באותן שעות)  לבין סופש בפריז, בסוף הלכנו לשני.

      כנראה שנלך גם לZה.

      כן, כן, תלכו ותדווח איך היה, איך סופש בפריז?

       

      אהבנו. בלינק רשומה התרשמות, לא כל כך מסודרת ומחכימה כמו שלך....בכל זאת את כשרון הכתיבה אי אפשר לקחת ממך....

        28/5/14 21:46:

      צטט: שחר י 2014-05-28 13:22:31

      התלבטנו בינו (נדמה לי שאפילו באותן שעות)  לבין סופש בפריז, בסוף הלכנו לשני.

      כנראה שנלך גם לZה.

      כן, כן, תלכו ותדווח איך היה, איך סופש בפריז?

       

        28/5/14 13:22:

      התלבטנו בינו (נדמה לי שאפילו באותן שעות)  לבין סופש בפריז, בסוף הלכנו לשני.

      כנראה שנלך גם לZה.

        28/5/14 12:52:

      צטט: דליהו 2014-05-28 12:28:32

      לא אלך במיוחד לראות אבל אם יהיה בצפיה ישירה במחשב אנסה לראות. נימפומניות זאת בעיה פסיכולוגית בשני המיגדרים.באופן עקרוני סקס עושים מאהבה או שלא עושים בכלל. תודה על השיר . אי אפשר לנתק אותו מסיפור חיים האישי של סרג' גינסבורג וג'ין בירקין ומתקופתם.עכשיו תשמעי משהו ראיתי בשבוע שעבר את הסרט היסטריה וממש צחקתי זה בשורה התחתונה סרט היסטורי על... המצאת הויברטור. תצחקי גם .את כותבת נהדר כרגיל:)

      דליה, חברתי, באופן עקרוני סקס עושים מאהבה או שלא עושים בכל. - על זה לא רק אני חולקת עליך, אלא פון טרייר גם ולא רק הוא.

      תודה על השבח ועל ההמלצה, איפה מוצאים את הסרט הזה, מי עשה וכו,

       

        28/5/14 12:48:

      צטט: עמנב 2014-05-28 12:24:24

      לא ראיתי את הסרט, אך הניתוח שלך נראה לי מצויין. כל טוב, עמוס.

      תודה רבה, עמוס

       

        28/5/14 12:28:
      לא אלך במיוחד לראות אבל אם יהיה בצפיה ישירה במחשב אנסה לראות. נימפומניות זאת בעיה פסיכולוגית בשני המיגדרים.באופן עקרוני סקס עושים מאהבה או שלא עושים בכלל. תודה על השיר . אי אפשר לנתק אותו מסיפור חיים האישי של סרג' גינסבורג וג'ין בירקין ומתקופתם.עכשיו תשמעי משהו ראיתי בשבוע שעבר את הסרט היסטריה וממש צחקתי זה בשורה התחתונה סרט היסטורי על... המצאת הויברטור. תצחקי גם .את כותבת נהדר כרגיל:)
        28/5/14 12:24:
      לא ראיתי את הסרט, אך הניתוח שלך נראה לי מצויין. כל טוב, עמוס.
        28/5/14 12:09:

      צטט: עמי100 2014-05-28 11:39:00

      באבא חברה שלי..אוי לעיניים שקוראות מה כתבת...סרטים כאלה לא נוצרו עבורך...את שתכתבי את המילה זיונים בפוסט?..פעם ראשונה לדעתי..עוד תתמכרי לי...אבל כתבת יפה..

      אני כבר מזמן מכורה, רק לא שמת לב, סרטים עושים לי את זה. תחזור קצת אחורנית ותמצא אותם אפילו בכותרת, וכדי שתדע שלא המצאתי למענך, הנה, "לעוף מהתרגשות" או כל העולם זיונים
      http://cafe.themarker.com/post/2963076/
      רק טוב

       

        28/5/14 11:58:

      צטט: bonbonyetta 2014-05-28 09:55:19

      * אהבתי איך ומה שכתבת, אך לקראת הסוף התחלת לאבד אותי, חושבת שסקירה טובה צריכה להיות קצרה יותר, אולי זו רק אני. אכן כך הוא - להתמכר אפשר להרבה דברים לא רק למין.

      תודה, בונבון, כל אחד לפיפו בענין האורך הנסבל עליו, כן, יש לי נטיה להאריך כשאני נהנית!
        28/5/14 11:39:
      באבא חברה שלי..אוי לעיניים שקוראות מה כתבת...סרטים כאלה לא נוצרו עבורך...את שתכתבי את המילה זיונים בפוסט?..פעם ראשונה לדעתי..עוד תתמכרי לי...אבל כתבת יפה..
        28/5/14 09:55:
      * אהבתי איך ומה שכתבת, אך לקראת הסוף התחלת לאבד אותי, חושבת שסקירה טובה צריכה להיות קצרה יותר, אולי זו רק אני. אכן כך הוא - להתמכר אפשר להרבה דברים לא רק למין.
        28/5/14 09:24:

      צטט: sbhsport 2014-05-28 08:06:53

      תודה על הביקורת המעמיקה, באבה, אפילו בתור חובב קולנוע מושבע החלטתי לוותר על החוויה הזאת של פון טרייר שכמו הרבה במאים התחיל בתור הבטחה מאוד גדולה עם "לשבור את הגלים", אבל מאז הוא בעיקר מחפש למשוך תשומת לב וסנסציה בסרטים שנראים יותר כהצהרה אמנותית מאשר כנסיון כנה לדבר עם הקהל. במקרה הנוכחי, עצם העיסוק בנושא הנימפומניה, ממש הוציא לי את החשק. פגשתי את מחלת הנפש הזאת במהלך שירותי הצבאי ואני רוצה לומר לך שכל חיילי הבסיס ריחמו על הבחורה האומללה, זו היא מחלה עצובה מאוד שאין בה שום דבר אירוטי או מיני. וכן, גם גברים יכולים להיות מכורים לסקס נטול רגשות כמו שיכול להעיד מייקל דאגלס, בשני המקרים, רק עוד עיוות נפשי שזקוק לטיפול ותו לא. סוף שבוע נעים.

      קודם כל תודה, אבל מה משמעו של ביטוי "עוד עיוות נפשי" ברור שזה עיוות נפשי, אבל פון טרייר  נוגע באמצעות העיוות הזה כמעט בכל מה שאנושי. הרי פרויד "בסך הכל" עסק בעיוותים נפשיים שבעזרתם הגיע לתובנות גם על הלא מעוותים בנפש (שאגב, אין כאלה לפי דעתי).
      אני מסכימה אתך שפון טרייר עשה סרטים גרועים אחרי "לשבור את הגלים" ולכן התלבטתי אם ללכת לראות את הסרט. אם נהנית מ"לשבור את הגלים" לך על הסרט הזה, תיהנה ממנו מאד

       

        28/5/14 09:18:

      צטט: א ח א ב 2014-05-28 08:00:03

      יופי של פוסט :) מעורר רצון ועניין בסרט :)
      יופי, אז תלך לראות, אחאב

       

        28/5/14 09:13:

      צטט: barir 2014-05-28 07:50:29

      אופן כתיבתך עשה לי מסקרן לצפות בסרט... הבושה והאשמה בנושא המין ומיניות מופיע גם בדת היהודית ולא רק בנצרות. בעצם זה מאד אופייני לנשים בכלל בלי קשר לדת ומיקום גיאוגרפי. שם הסרט "נימפומנית", האם גבר מכור למין מוגדר כ"נימפומן"? לפי תיאורך כבר בתחילת הסרט ג'ו "כבר קיבלה את "עונשה". תודה, אכן נושא מרתק.

      החטא והאשמה הכרוכים במיניות הרבה יותר חזקים בנצרות, בייחוד זו הקתולית, אבל לא רק. כמעט ואין להשוות ליהדות, אם זה קיים ביהדות זו השפעה שהגיעה אלינו הרבה יותר מאוחר ובעקבות הנצרות. שמחה שהסתקרנת

       

        28/5/14 09:08:

      צטט: איציק אביב 2014-05-28 07:48:28

      4 שעות ומרתק, זה אכן הישג.

      ללא ספק
        28/5/14 09:07:

      צטט: הקשתית 2014-05-28 07:47:10

      הצלחת לסקרן אותי לגמרי באבא...אולי תעשי הסבה למבקרת סרטים ? אחלה בוקר לקרוא אותך...

      תודה רבה לך, ועל  ההצעה שלך, אמא שלי היתה אומרת , הרבה מלאכות אבל פרנסה אין... היא היתה אומרת את זה ביידיש.

       

        28/5/14 09:05:

      צטט: יורם.אל-קמינו 2014-05-28 07:14:35

      עשית לי מענין ועכשיו אני רוצה לראות את הסרט...

      זה מה שרציתי
        28/5/14 08:06:
      תודה על הביקורת המעמיקה, באבה, אפילו בתור חובב קולנוע מושבע החלטתי לוותר על החוויה הזאת של פון טרייר שכמו הרבה במאים התחיל בתור הבטחה מאוד גדולה עם "לשבור את הגלים", אבל מאז הוא בעיקר מחפש למשוך תשומת לב וסנסציה בסרטים שנראים יותר כהצהרה אמנותית מאשר כנסיון כנה לדבר עם הקהל. במקרה הנוכחי, עצם העיסוק בנושא הנימפומניה, ממש הוציא לי את החשק. פגשתי את מחלת הנפש הזאת במהלך שירותי הצבאי ואני רוצה לומר לך שכל חיילי הבסיס ריחמו על הבחורה האומללה, זו היא מחלה עצובה מאוד שאין בה שום דבר אירוטי או מיני. וכן, גם גברים יכולים להיות מכורים לסקס נטול רגשות כמו שיכול להעיד מייקל דאגלס, בשני המקרים, רק עוד עיוות נפשי שזקוק לטיפול ותו לא. סוף שבוע נעים.
        28/5/14 08:00:
      יופי של פוסט :) מעורר רצון ועניין בסרט :)
        28/5/14 07:50:
      אופן כתיבתך עשה לי מסקרן לצפות בסרט... הבושה והאשמה בנושא המין ומיניות מופיע גם בדת היהודית ולא רק בנצרות. בעצם זה מאד אופייני לנשים בכלל בלי קשר לדת ומיקום גיאוגרפי. שם הסרט "נימפומנית", האם גבר מכור למין מוגדר כ"נימפומן"? לפי תיאורך כבר בתחילת הסרט ג'ו "כבר קיבלה את "עונשה". תודה, אכן נושא מרתק.
        28/5/14 07:48:
      4 שעות ומרתק, זה אכן הישג.
        28/5/14 07:47:
      הצלחת לסקרן אותי לגמרי באבא...אולי תעשי הסבה למבקרת סרטים ? אחלה בוקר לקרוא אותך...
        28/5/14 07:14:
      עשית לי מענין ועכשיו אני רוצה לראות את הסרט...
        28/5/14 05:46:

      צטט: זירעונית קוסמית 2014-05-28 05:41:38

      בוקר טוב, אשוב לקרוא:)) יום טוב
      בוקר נהדר, גם לך, דבי, תודה

      בוקר טוב, אשוב לקרוא:)) יום טוב

      ארכיון

      פרופיל

      באבא יאגה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין