כותרות TheMarker >
    ';

    והיה

    והיה - יעקב יצחק הורוביץ.



    והיה בהגיע שעתך ללכת

    עת תיפול ותיבול, כעלה בשלכת

    ואל בית דין של מעלה ,תיקרא להגיע,

    שם לא ישאלוך, אם צברת הון רב

    או אם נפלת כגיבור, בקרב

    אם צדיק או רשע היית

    שאלה אחת ישאלוך בלבד

    אם לפני מותך

    חיית ?

    0

    לכל איש יש גבול

    67 תגובות   יום שלישי, 24/6/14, 07:56

    נסעתי אחרי משאית המובילה תרנגולי הודו

    ''

    הם נופפו בכנפיהם, כאילו ניסו לברוח, כאילו ידעו לקראת מה הם מובלים.

    לא יכולתי שלא להזכר בתמונות האנשים המובלים באופן דומה אל מקום מאוד דומה והסיום בו מאוד בטוח.

    ''

    ואז עלתה בי המחשבה.

    היכן עובר הגבול? גבול המוסר?

    אנשים מחליטים מה לעשות במי ובמה שנחות מהם לדעתם, אם לשם בטחונם, אם לשם הנאתם ואם לשם תאוותם.

    למה בעצם הירקות כמו התרנגולות, גדלים, מטופלים ומטופחים ע"י בני אדם לשם אותה מטרה, אינם שונים?

    ''

    לי זה ברור עם עצמי היכן הגבול שלי.

    אינני רוצה להתערב בחיי החיות, לא להשתמש בפרווה, עור, קרניים, חלב וביצים לשם גחמותיי.

    לו לא היו תחליפים, הכל היה אחרת.

    דרג את התוכן:

      תגובות (67)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        31/3/15 17:07:

      צטט: שלויימה 2015-03-29 21:30:00

      למה את מתכוונת בלי קרניים? את לא תוקעת בשופר ???
      חס וחלילה אני לתקוע בשופר.
      הגבר בשופר
      הגברת בשופופרת
      ''


        29/3/15 21:30:
      למה את מתכוונת בלי קרניים? את לא תוקעת בשופר ???
        29/3/15 07:28:

      צטט: yonbir 2015-03-28 22:47:24

      במקום תגובה- סיפור מהספר שלי

       

      חיית המחמד הראשונה שלי

       

      המזון ניתן אז בצמצום, ורק בשבתות ובחגים זכינו בארוחה שכללה בשר עוף. גיורא שוורצמן היה אולי הילד היחיד מהכיתה שאכל ארוחה בשרית כמעט בכל יום. ההורים שלו היו מיליונרים והיה לו פודל גזעי. בבית שלהם היה פריג'ידר חשמלי והם יכלו למכור קרח לשכנים.

      בכל יום שישי בבוקר אמא שמה לי ביד מטבע של עשרה גרושים, נתנה לי סל רשת מניילון ירוק ושלחה אותי לקנות שליש בלוק קרח. כל השבוע קנינו רבע, אבל לקראת שבת קנינו שליש שלם. בשני הקצוות של בלוק הקרח היו חללים בצורת קונוס ששימשו לאחיזת הבלוק ולשינועו מפסי הייצור לעגלות הקרח, והקונוסים האלה היו למורת רוחה של אמא. "זה שליש זה?" פתחה זוג עיניים כועסות כשחזרתי עם גוש קרח מקוּנָס. כשהתמזל מזלי, וחזרתי הביתה עם שליש אמצעי, אמא חייכה ואמרה שאני יודע לקנות יותר טוב מאבא.

      אחרי שהכניסה את הקרח לתוך תא הקירור, נטלה את התרנגולת שאבא קנה בשוק של יום חמישי ויצאה  מהבית לכיוון בור המים שבשכונה הגדולה. אני ירדתי בעקבותיה ותפסתי עמדת תצפית מאחורי קיר המגן של משפחת עלפי.

      כמו בכל יום שישי הוא הגיע רכוב על אופניו. אמא ועוד כמה נשים כבר חיכו לו, לאדון קצב, עם התרנגולות בסליהן, ואני עמדתי כמהופנט וצפיתי במחזה מרחוק. הוא עצר ליד הבור, השעין את אופניו על עץ התות הזקן, הוריד את שק היוטה שהיה קשור לסַבל האופניים, והוציא מתוכו בקבוק מים, קופסת פח ריקה ורצועת עור כהה. את רצועת העור קשר לוו ברזל שסיבי חֶבל ישן עוד היו כרוכים סביבו, ואת הקופסה מילא במים והניח אותה על מכסה הבור. אחר כך הוא הוציא נרתיק עור מכיס מכנסיו ושלף מתוכו סכין חדה וקצרה.

      אמא וכל הנשים ניגשו אליו ונקבצו סביבו.

      הוא העביר את הסכין בתנועות חדות ומהירות על פני רצועת העור, בָּחן מקרוב את הלהב והחליק אותו על גבי ציפורן אגודל שמאל שלו. אחר כך הושיט את האגודל אל מול עיני אחת הנשים ושפתיו התעוותו במין חיוך מוזר. האישה הציצה לרגע בציפורן, השפילה את מבטה, והושיטה לו את העוף.

      אדון קצב אחז בסכין בין שיניו, נטל מידה את העוף, הכניס את אצבעות ידו בין רגליו וכנפיו, והנהן בראשו. אחר כך קיפל את כנפי העוף, אחז בזרת ידו באחת מרגליו, וקיפל את גחונו בין שלוש אצבעות. בידו השנייה מרט את נוצות הצוואר, נטל את הסכין מבין שיניו וטבל אותה במים.

      "ברוך אתה ה' אלוהנו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו והתיר לנו לשחוט עוף טהור."

      אדון קצב העביר את הסכין הלוך ושוב על פני צוואר העוף ולבסוף השליך אותו ארצה. האישה הושיטה לו שני מטבעות והתבוננה מקרוב בעוף שהתפלש בעפר והכתים בדמו את האדמה. יתר התרנגולות פתחו בצריחות רמות, הניעו את ראשיהן מצד לצד, בטשו ברגליהן והצליפו בכנפיהן. כמה מהנשים הכניסו את ידיהן לתוך הסל והחזיקו בחוזקה ברגלי העופות שלהן.

      אדון קצב שלשל את המטבעות לאחד מכיסיו ומיד החזיק בתרנגולת נוספת שהוגשה לו.

      כך התנהלו הדברים מדי שבוע, עד לאותו יום שישי.

      חמש תרנגולות כבר התבוססו בדמן כשאמא הושיטה לו את התרנגולת שלנו.

      הוא הכניס את אצבעותיו תחת כנפיה, מישש את שוקיה והניע את ראשו מצד לצד.

      "טרֵיפה," אמר, "אסורה לשחיטה ואסורה לאכילה".

      אמא נעצה לרגע את מבטה בקרקע, "אולי תנוח... תאכל... תתחזק... תתרפא."

      "טריפה! אמרתי טריפה," הושיט אדון קצב את התרנגולת לאמא ונטל את הבאה בתור.

       אמא החזירה אותה לתוך הסל, ובצעדים מהוססים התרחקה מהמקום. מפעם לפעם סובבה את ראשה     ומבטה נדד בין העופות הכשרים שגוועו על רצפת העפר לבין העוף בסלה שלה, שלא חדל לצרוח ולחבוט בכנפיו.

      בת צחוק עלתה לפתע על פניה והיא הכניסה את ידה לתוך הסל וליטפה את כנפיה של הטריפה, עד ששָקטה.

      בשר עוף בשבת ההיא לא אכלנו, אבל אני זכיתי בחיית המחמד הראשונה שלי.

       

      מסופר יפה  ובכ"ז חבל שזו הייתה אז הדרך לזכות בחיית המחמד.

      אוכלי הבשר, אינם עושים את ההקשר לחיה אותה הם אוכלים.

        28/3/15 22:47:

      במקום תגובה- סיפור מהספר שלי

       

      חיית המחמד הראשונה שלי

       

      המזון ניתן אז בצמצום, ורק בשבתות ובחגים זכינו בארוחה שכללה בשר עוף. גיורא שוורצמן היה אולי הילד היחיד מהכיתה שאכל ארוחה בשרית כמעט בכל יום. ההורים שלו היו מיליונרים והיה לו פודל גזעי. בבית שלהם היה פריג'ידר חשמלי והם יכלו למכור קרח לשכנים.

      בכל יום שישי בבוקר אמא שמה לי ביד מטבע של עשרה גרושים, נתנה לי סל רשת מניילון ירוק ושלחה אותי לקנות שליש בלוק קרח. כל השבוע קנינו רבע, אבל לקראת שבת קנינו שליש שלם. בשני הקצוות של בלוק הקרח היו חללים בצורת קונוס ששימשו לאחיזת הבלוק ולשינועו מפסי הייצור לעגלות הקרח, והקונוסים האלה היו למורת רוחה של אמא. "זה שליש זה?" פתחה זוג עיניים כועסות כשחזרתי עם גוש קרח מקוּנָס. כשהתמזל מזלי, וחזרתי הביתה עם שליש אמצעי, אמא חייכה ואמרה שאני יודע לקנות יותר טוב מאבא.

      אחרי שהכניסה את הקרח לתוך תא הקירור, נטלה את התרנגולת שאבא קנה בשוק של יום חמישי ויצאה  מהבית לכיוון בור המים שבשכונה הגדולה. אני ירדתי בעקבותיה ותפסתי עמדת תצפית מאחורי קיר המגן של משפחת עלפי.

      כמו בכל יום שישי הוא הגיע רכוב על אופניו. אמא ועוד כמה נשים כבר חיכו לו, לאדון קצב, עם התרנגולות בסליהן, ואני עמדתי כמהופנט וצפיתי במחזה מרחוק. הוא עצר ליד הבור, השעין את אופניו על עץ התות הזקן, הוריד את שק היוטה שהיה קשור לסַבל האופניים, והוציא מתוכו בקבוק מים, קופסת פח ריקה ורצועת עור כהה. את רצועת העור קשר לוו ברזל שסיבי חֶבל ישן עוד היו כרוכים סביבו, ואת הקופסה מילא במים והניח אותה על מכסה הבור. אחר כך הוא הוציא נרתיק עור מכיס מכנסיו ושלף מתוכו סכין חדה וקצרה.

      אמא וכל הנשים ניגשו אליו ונקבצו סביבו.

      הוא העביר את הסכין בתנועות חדות ומהירות על פני רצועת העור, בָּחן מקרוב את הלהב והחליק אותו על גבי ציפורן אגודל שמאל שלו. אחר כך הושיט את האגודל אל מול עיני אחת הנשים ושפתיו התעוותו במין חיוך מוזר. האישה הציצה לרגע בציפורן, השפילה את מבטה, והושיטה לו את העוף.

      אדון קצב אחז בסכין בין שיניו, נטל מידה את העוף, הכניס את אצבעות ידו בין רגליו וכנפיו, והנהן בראשו. אחר כך קיפל את כנפי העוף, אחז בזרת ידו באחת מרגליו, וקיפל את גחונו בין שלוש אצבעות. בידו השנייה מרט את נוצות הצוואר, נטל את הסכין מבין שיניו וטבל אותה במים.

      "ברוך אתה ה' אלוהנו מלך העולם אשר קידשנו במצוותיו והתיר לנו לשחוט עוף טהור."

      אדון קצב העביר את הסכין הלוך ושוב על פני צוואר העוף ולבסוף השליך אותו ארצה. האישה הושיטה לו שני מטבעות והתבוננה מקרוב בעוף שהתפלש בעפר והכתים בדמו את האדמה. יתר התרנגולות פתחו בצריחות רמות, הניעו את ראשיהן מצד לצד, בטשו ברגליהן והצליפו בכנפיהן. כמה מהנשים הכניסו את ידיהן לתוך הסל והחזיקו בחוזקה ברגלי העופות שלהן.

      אדון קצב שלשל את המטבעות לאחד מכיסיו ומיד החזיק בתרנגולת נוספת שהוגשה לו.

      כך התנהלו הדברים מדי שבוע, עד לאותו יום שישי.

      חמש תרנגולות כבר התבוססו בדמן כשאמא הושיטה לו את התרנגולת שלנו.

      הוא הכניס את אצבעותיו תחת כנפיה, מישש את שוקיה והניע את ראשו מצד לצד.

      "טרֵיפה," אמר, "אסורה לשחיטה ואסורה לאכילה".

      אמא נעצה לרגע את מבטה בקרקע, "אולי תנוח... תאכל... תתחזק... תתרפא."

      "טריפה! אמרתי טריפה," הושיט אדון קצב את התרנגולת לאמא ונטל את הבאה בתור.

       אמא החזירה אותה לתוך הסל, ובצעדים מהוססים התרחקה מהמקום. מפעם לפעם סובבה את ראשה     ומבטה נדד בין העופות הכשרים שגוועו על רצפת העפר לבין העוף בסלה שלה, שלא חדל לצרוח ולחבוט בכנפיו.

      בת צחוק עלתה לפתע על פניה והיא הכניסה את ידה לתוך הסל וליטפה את כנפיה של הטריפה, עד ששָקטה.

      בשר עוף בשבת ההיא לא אכלנו, אבל אני זכיתי בחיית המחמד הראשונה שלי.

        28/3/15 21:08:

      צטט: מולוקו 2015-03-28 18:18:26

      בהחלט אפשר לוותר על העוף, תחליפים יש לרוב.
      כשאתה כותב אפשר אתה מתכוון לעצמך או לכלל האנושות.?
        28/3/15 18:18:
      בהחלט אפשר לוותר על העוף, תחליפים יש לרוב.
        3/8/14 06:48:

      צטט: חנה וייס 2014-08-03 04:29:30

      תודה מרב.

      דיאטת השלום העולמי

      תודה חנה, על צרוף הקישור.

      הגעתי לצמחונות בגיל 15 מכך שאחי הקטן מתוקף אהבתו לבע"ח התחיל בכך.

      ולטבעונות, הגעתי לאחר קריאת פוסט של חבר.

       

        3/8/14 04:29:
        4/7/14 05:19:

      צטט: יובלש 2014-07-03 14:41:48

      צטט: מרב 1956 2014-07-03 13:17:10

      צטט: יובלש 2014-07-03 08:33:57

      צטט: מרב 1956 2014-07-03 08:26:52

      צטט: יובלש 2014-07-03 08:13:30

      מתברר שגם צמחים מרגישים שאוכלים אותם.

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4537292,00.html

      איזו באסה. עכשיו כל פעם שאשטוף חסה אזכר במקלחות באושוויץ.

      מעניין, כנראה עלי תפוחי האדמה שלילא היו בשיעור כאשר למדו בו על ההתגוננות מפני הזחלים הרעבים.שלוש פעמים כבר ניסיתי לגדל, בשלב העלים, נגמר הגידול. הזחלים ניצחו.

       

      לא קשור.

      גם בני האדם מנצחים את תרנגולי ההודו והפרות.לשון בחוץ

      אבל האג'נדה הטבעונית, והצדקנות המוסרית המבחילה. מה יהיה עליה? הא?

      בדיוק בגלל זה קראתי לפוסט "לכל איש יש גבול". כשהגבול שלי עובר בין בעה"ח ותוצרתם לבין האדמה ותוצריה. הוספת שם תואר "מבחילה" לא מוסיפה ולא נותנת לך נקודות זכות.

       

       וזה בא ממי שהשוותה בין משלוח תרנגולות למשחטה למשלוח יהודים למשרפות..........

      באמת נראה לי שאסתדר בלי נקודות הזכות ממך. לא יובלש. לא השוויתי. אמרתי שזה הזכיר לי, ההשוואה נעשתה בראשך.  אני, בניגוד לטבעונים שמכנים את הובלת החיות לשחיטה רצח, לא אומרת וחושבת ככה.

        3/7/14 21:36:

      צטט: יובלש 2014-07-03 08:13:30

      מתברר שגם צמחים מרגישים שאוכלים אותם.

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4537292,00.html

      איזו באסה. עכשיו כל פעם שאשטוף חסה אזכר במקלחות באושוויץ.

      יובל, נדמה לך אולי שאתה חכם גדול ויודע יותר מכל אחד אחר

      אז כן, מותר לך להיות ציני ולאכול צמחים ולהזכר באושוויץ

      התגובה שלך היא חיפוי על יסורי מצפון על זה שאתה גורם להרג בעלי חיים?

      לא אכנס איתך לוויכוח על מה צמחים מרגישים, ה"מחקר" הזה הוא של אוכלי בשר כדי להשקיט מצפון

      כי אחת הדרכים לרביה של צמחים היא אכילת הפירות כדי להפיץ את הזרעים

      אבל מותר לך בהחלט להרגיש אושוויץ אני לא אמנע זאת ממך

      ואתה אל תמנע ממני להרגיש אושוויץ לא על מחקר אלא על משהו אמיתי עם עדויות מוקלטות ומצולמות

      ההתעללות הזוועתית של בני אנוש ביצורים חיים ומרגישים, בלי "מחקר", היא קיימת עובדתית

      אז אם נוח לך לאכול גוויות של בעלי חיים נרצחים שיהיה לך לבריאות

      ומצד שני אל תמנע ממני לא לאכול אותם בשם איזה כעס אישי שלך על טבעונים

      הבהרה: כשאני אומר אני ואתה אני מתכוון לטבעונים ולאוכלי בשר ולא אלינו אישית

        3/7/14 14:41:

      צטט: מרב 1956 2014-07-03 13:17:10

      צטט: יובלש 2014-07-03 08:33:57

      צטט: מרב 1956 2014-07-03 08:26:52

      צטט: יובלש 2014-07-03 08:13:30

      מתברר שגם צמחים מרגישים שאוכלים אותם.

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4537292,00.html

      איזו באסה. עכשיו כל פעם שאשטוף חסה אזכר במקלחות באושוויץ.

      מעניין, כנראה עלי תפוחי האדמה שלילא היו בשיעור כאשר למדו בו על ההתגוננות מפני הזחלים הרעבים.שלוש פעמים כבר ניסיתי לגדל, בשלב העלים, נגמר הגידול. הזחלים ניצחו.

       

      לא קשור.

      גם בני האדם מנצחים את תרנגולי ההודו והפרות.לשון בחוץ

      אבל האג'נדה הטבעונית, והצדקנות המוסרית המבחילה. מה יהיה עליה? הא?

      בדיוק בגלל זה קראתי לפוסט "לכל איש יש גבול". כשהגבול שלי עובר בין בעה"ח ותוצרתם לבין האדמה ותוצריה. הוספת שם תואר "מבחילה" לא מוסיפה ולא נותנת לך נקודות זכות.

       

       וזה בא ממי שהשוותה בין משלוח תרנגולות למשחטה למשלוח יהודים למשרפות..........

      באמת נראה לי שאסתדר בלי נקודות הזכות ממך.

        3/7/14 13:17:

      צטט: יובלש 2014-07-03 08:33:57

      צטט: מרב 1956 2014-07-03 08:26:52

      צטט: יובלש 2014-07-03 08:13:30

      מתברר שגם צמחים מרגישים שאוכלים אותם.

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4537292,00.html

      איזו באסה. עכשיו כל פעם שאשטוף חסה אזכר במקלחות באושוויץ.

      מעניין, כנראה עלי תפוחי האדמה שלילא היו בשיעור כאשר למדו בו על ההתגוננות מפני הזחלים הרעבים.שלוש פעמים כבר ניסיתי לגדל, בשלב העלים, נגמר הגידול. הזחלים ניצחו.

       

      לא קשור.

      גם בני האדם מנצחים את תרנגולי ההודו והפרות.לשון בחוץ

      אבל האג'נדה הטבעונית, והצדקנות המוסרית המבחילה. מה יהיה עליה? הא?

      בדיוק בגלל זה קראתי לפוסט "לכל איש יש גבול". כשהגבול שלי עובר בין בעה"ח ותוצרתם לבין האדמה ותוצריה. הוספת שם תואר "מבחילה" לא מוסיפה ולא נותנת לך נקודות זכות.

       

        3/7/14 08:33:

      צטט: מרב 1956 2014-07-03 08:26:52

      צטט: יובלש 2014-07-03 08:13:30

      מתברר שגם צמחים מרגישים שאוכלים אותם.

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4537292,00.html

      איזו באסה. עכשיו כל פעם שאשטוף חסה אזכר במקלחות באושוויץ.

      מעניין, כנראה עלי תפוחי האדמה שלילא היו בשיעור כאשר למדו בו על ההתגוננות מפני הזחלים הרעבים.שלוש פעמים כבר ניסיתי לגדל, בשלב העלים, נגמר הגידול. הזחלים ניצחו.

       

      לא קשור.

      גם בני האדם מנצחים את תרנגולי ההודו והפרות.לשון בחוץ

      אבל האג'נדה הטבעונית, והצדקנות המוסרית המבחילה. מה יהיה עליה? הא?

       

        3/7/14 08:26:

      צטט: יובלש 2014-07-03 08:13:30

      מתברר שגם צמחים מרגישים שאוכלים אותם.

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4537292,00.html

      איזו באסה. עכשיו כל פעם שאשטוף חסה אזכר במקלחות באושוויץ.

      מעניין, כנראה עלי תפוחי האדמה שלילא היו בשיעור כאשר למדו בו על ההתגוננות מפני הזחלים הרעבים.שלוש פעמים כבר ניסיתי לגדל, בשלב העלים, נגמר הגידול. הזחלים ניצחו.

       

        3/7/14 08:13:

      מתברר שגם צמחים מרגישים שאוכלים אותם.

      http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4537292,00.html

      איזו באסה. עכשיו כל פעם שאשטוף חסה אזכר במקלחות באושוויץ.

        3/7/14 01:50:

      צטט: מרב 1956 2014-06-29 05:39:55

      צטט: face 2014-06-29 01:26:11

      לגבי השורה האחרונה שלך

      את בטח מכירה את זה

      השאלה אם מישהו ממש ירצה להכניס את הגועל הזה לפה הסנני

       

      מקווה שהלינק הארוך עלה... כי בלי קשר אליו אני עדיין חסרת תיאבון

      אינני מכירה את המאמר (אינני קוראת מאמרים באנגלית ולא מתוך עקרון אלא מתוך קושי).

      אך הכותרת, אם הבנתי נכון, אומרת שמוצר המעבדה נראה וטעים כהמבורגר אמיתי.

      גם טבעול עושים מוצרים הדומים לבשר.

      אין לי בעיה עם זה.

       

      מרב 

      שכחתי שאת לא אוהבת לקרוא אנגלית.

      עיקר הכוונה הייתה הסרטון שבו המוצר בצלחת פטרי (אם אני זוכרת נכון כי ממש לא בא לי לראות עוד הפעם בדומה לפעם ההיא שחיפשתי בכדי להביא לך לפה) נראה זוועה

      בדומה לתמונה למטה ליד האפונה והצי'פס שנראים לגמרי לא רע

      אבל היד שם לפחות אותי [גם היא] ממש מבחילה.. 

        29/6/14 05:39:

      צטט: face 2014-06-29 01:26:11

      לגבי השורה האחרונה שלך

      את בטח מכירה את זה

      השאלה אם מישהו ממש ירצה להכניס את הגועל הזה לפה הסנני

       

      מקווה שהלינק הארוך עלה... כי בלי קשר אליו אני עדיין חסרת תיאבון

      אינני מכירה את המאמר (אינני קוראת מאמרים באנגלית ולא מתוך עקרון אלא מתוך קושי).

      אך הכותרת, אם הבנתי נכון, אומרת שמוצר המעבדה נראה וטעים כהמבורגר אמיתי.

      גם טבעול עושים מוצרים הדומים לבשר.

      אין לי בעיה עם זה.

       

        29/6/14 05:28:

      צטט: חניכהן צדק0 2014-06-28 22:25:07

      כשהקטנה רצתה להיות טבעונית סיפקנו לה את כל התחליפים האפשריים אך במשך חודש היא ירדה קרוב ל 4 קג שזה המון. מאז שהיא חזרה לאכול הכל היא נראית היא בריאה יותר. זאת אומרת שעולם נוהג כמנהגו ושרשרת המזון לעולם קיימת! עם זאת מגעיל הצורה שאנו מתייחסים בלי כבוד אל חיות שבסופו של דבר מגיעות אלינו לבטן. והלוואי שמשהו מזה היה משתנה.

      גם אני ירדתי במשקל מאז שאני טבעונית. אך אין זה מחוייב המציאות. אורח חיים טבעוני הוא עקרון הוא דרך חיים ולא טרנד זמני. בתך כנראה אכלה הרבה פחות ממה שגופה צורך ולכן ירדה במשקל. האם רופא בדק אותה?

      גם אם יגדלו את החיות במלון 5 כוכבים, עדיין כשהמטרה היא לשם גחומותיו של האדם, זה לא נכון לדעתי. עצם העובדה שהאדם מגדל ומטפח את הנחות ממנו לשם רצונו, דוחה אותי.

        29/6/14 01:26:

      לגבי השורה האחרונה שלך

      את בטח מכירה את זה

      השאלה אם מישהו ממש ירצה להכניס את הגועל הזה לפה הסנני

       

      מקווה שהלינק הארוך עלה... כי בלי קשר אליו אני עדיין חסרת תיאבון

        28/6/14 22:25:
      כשהקטנה רצתה להיות טבעונית סיפקנו לה את כל התחליפים האפשריים אך במשך חודש היא ירדה קרוב ל 4 קג שזה המון. מאז שהיא חזרה לאכול הכל היא נראית היא בריאה יותר. זאת אומרת שעולם נוהג כמנהגו ושרשרת המזון לעולם קיימת! עם זאת מגעיל הצורה שאנו מתייחסים בלי כבוד אל חיות שבסופו של דבר מגיעות אלינו לבטן. והלוואי שמשהו מזה היה משתנה.
        27/6/14 12:44:

      צטט: חייםטובים 2014-06-27 12:08:38

      בגלל ההגזמה שבה נקטת
      התוכן שכתבת נשמע מגוחך.
      ושכחת לגמרי שבטבע
      הטורפים מצויים בשפע
      בים,ביבשה ובאוויר
      זו התוכנית הקיומית של העולם.
      רק שאצל בני האדם
      יש כמה מגזימים ומגזימות
      ופתיים. כשמדובר בתחושות רגשות תהיות ומחשבות, בניגוד לעובדות, אין דבר כזה, הגזמה.

       

        27/6/14 12:29:

      צטט: ד ר ו ר 2014-06-27 09:48:48

      אל"ף
      הם לא נופפו בכנפיים, זאת הרוח. וזה לא מצדיק את הובלה המחפירה הזאת בלי איכות ונוחות


      מסכימה איתך. היה צריך להוביל אותם במחלקת VIP בכל זאת אלו לא סתם תרנגולי הודו, אלא הנבחרים שבינהם,
      בי"ת
      אני אצטט את חברי לואי C.K שאמר כמה טוב שהאדם נמצא כבר בראש שרשרת המזון. היה לא נעים לצאת מהבית ולהתחיל לרוץ כי איזה נמר/דב רודפים אחריך על הבוקר.. למרות היות האדם בראש השרשרת , הוא בורח מנחשים ועקרבים . יש נשים שמטפסות בבעטה ובהלה על כסא למראה תיקן. (לא התיק שלהן המונח על הרצפה). וגם הכינים מעלינו.  (למי שיש שיער על ראש)..

        27/6/14 12:08:

      בגלל ההגזמה שבה נקטת
      התוכן שכתבת נשמע מגוחך.
      ושכחת לגמרי שבטבע
      הטורפים מצויים בשפע
      בים,ביבשה ובאוויר
      זו התוכנית הקיומית של העולם.
      רק שאצל בני האדם
      יש כמה מגזימים ומגזימות
      ופתיים.

        27/6/14 12:01:

      צטט: פרח יפה 2014-06-27 06:25:03

      מרב יקרה ,חייבת וד תגובה קצרה .חיה ותן לחיות זה הבסיס לדו שיח ,להידברות לרצון לא לעשות רע .דוגלת בכך כמותך .לגבי טבעונית בעמודי מוצהר אורח חיי ......אחוות טבעונים ,חייכתי .גם בטבעונות יש גוונים על הקפדות ושימת לב ל...סופש מבורך לך ,לי ,לכולנו

      תודה, שבת של רוגע ושלווה לכולנו.

        27/6/14 09:48:

      אל"ף
      הם לא נופפו בכנפיים, זאת הרוח. וזה לא מצדיק את הובלה המחפירה הזאת בלי איכות ונוחות

      בי"ת
      אני אצטט את חברי לואי C.K שאמר כמה טוב שהאדם נמצא כבר בראש שרשרת המזון. היה לא נעים לצאת מהבית ולהתחיל לרוץ כי איזה נמר/דב רודפים אחריך על הבוקר..

        27/6/14 06:25:
      מרב יקרה ,חייבת וד תגובה קצרה .חיה ותן לחיות זה הבסיס לדו שיח ,להידברות לרצון לא לעשות רע .דוגלת בכך כמותך .לגבי טבעונית בעמודי מוצהר אורח חיי ......אחוות טבעונים ,חייכתי .גם בטבעונות יש גוונים על הקפדות ושימת לב ל...סופש מבורך לך ,לי ,לכולנו
        26/6/14 21:12:

      צטט: שניררודקי 2014-06-26 06:42:49

      ''

      אני חושבת שרק במקום קטן, בו ישנם מעט בני אדם, כשביניהם ישנם מכנה משותף ואינטרס משותף, זה אפשרי. כמו משפחה, חמולה, צוות עבודה וכד'.

        26/6/14 21:08:

      צטט: שניררודקי 2014-06-26 06:39:43

      ''

      תודה לך

        26/6/14 20:58:

      צטט: פרח יפה 2014-06-26 20:30:41

      את התמונה של תרנגולות לשחיטה אני מכירה לפני הרבה הרבה שנים .התחלחלתי מהמראה עוד הרבה לפני שהוא הפך טרנדי .גם דגים מעולם לא באו לפי .מכירה עצמי צמחונית מגיל 14 .עד אז באמת הייתי אוכלת פעם בשבוע גרונות ממולאים אצל סבתא .היום אני טבעונית .מה איכפת לי איך אחרים נוהגים אני ככה. משמח אותי להכיר עוד טבעונית . הרגשת אחווה. אני דוגלת ב"חיה ותן לחיות" (וגם בשינוי הניקוד והמילים, קצת)
        26/6/14 20:30:
      את התמונה של תרנגולות לשחיטה אני מכירה לפני הרבה הרבה שנים .התחלחלתי מהמראה עוד הרבה לפני שהוא הפך טרנדי .גם דגים מעולם לא באו לפי .מכירה עצמי צמחונית מגיל 14 .עד אז באמת הייתי אוכלת פעם בשבוע גרונות ממולאים אצל סבתא .היום אני טבעונית .מה איכפת לי איך אחרים נוהגים אני ככה
        26/6/14 07:00:

      צטט: נערת ליווי 2014-06-25 20:24:15

      מרב,

      חזרתי.

      טוב שתיקנת למעלה את מה שכן אפשר לתקן.

      קראתי עכשיו את התגובות.

      אז לפני הכל - קטע נפלא לטעמי המצוין!

      אני מביאה אותו מהמקום האחרון שצרפתי אותולתגובה כאן

       

      ועכשיו בנימה אישית למה שאת כתבת:

      אני למשל לא נכנסת לאף אחד לצלחת ומעדיפה שאנשים אחרים לא יכנסו לצלחת שלי (או באותה נשימה לא יבואו להסביר לי איך לחיות או איזה גוונים של בגדים הולמים את הפריזורה של השיער שלי... ) כתבת גבולות. לא? מופתע

       

      מה שאני כן מוכנה לספר לך במעמד הזה הוא אחד -

      יש פה בסביבה חתולים שמאד מחבבים פסטרמה מהודו - הם הוזכרו באותו פוסט על חתונות שכתבתי לפני כמה זמן.

      אז אותו אני כן מצרפת לך עכשיו ל-כאן (זה גם)  לקרוא אצלך, נ.ל. זה "לקחת שבת" כפי שהיה נהוג פעם בקיבוץ כשחבר רצה חופש מיום עבודה. או אז היה מבקש מסדרן העבודה לקחת שבת. וזה בתנאי שהיו לו כאלו רשומות בסידור העבודה. ולמה יש לקחת שבתבשביל מה שאת כותבת? כי את מפנה לפוסטים אחרים או תגובות אחרות  ואני הולכת אליהם ושם שוב יש הפניות........
      בנימה אישית למה שכתבת. אינני נכנסת לצלחת (אין מקום שם) ובכלל לפרטיות של אף אחד, אלא אם הוא מזמין אותי לשם. ונכון. הפוסט עוסק בגבולות.

        26/6/14 06:42:

      ''

        26/6/14 06:39:

      ''

        26/6/14 06:27:

      צטט: sari10 2014-06-25 19:27:25

      מרב,
      קשה לי עם הפוסט שלך והתמונות.
      זו כנראה גם הייתה חלק מהמטרה שלך ...
      לזעזע.
      קראתי חלק מהתגובות כאן.

      כל אחד והבחירה שלו,

      כל אחד והגבולות שלו.

      ==

      אני צמחונית מבחירה מגיל 14.
      לא מסוגלת להכניס בשר לפה.
      זה קרה לי יום אחד במפתיע, בגיל 14.
      כשנגסתי בכדורי הבשר ברוטב עגבניות אצל סבתי בשבת,
      אחד מהמאכלים האהובים עלי,
      לפתע צצה במוחי המחשבה "ממה האוכל הזה עשוי"...
      מאותו רגע - אני לא מסוגלת. תודה על השיתוף שרי. אני התחלתי בצמחונות בגיל 15 לאחר שכמה שנים לפני כן כבר חשבתי על זה. אחי הצעיר (הצלם העיוור) שאוהב מאוד חיות הבין בגיל 3 שהבשר בא מחיות ואז הפסיק לאכול אותן.
      לא התכוונתי בכלל לזעזע, אלא לשתף במחשבה ובהרהור שעלה בי עם ההתבוננות על תרנגולי ההודו שבמשאית שנסעה לפני. הוספת התמונות נעשתה לשם המחשה (תמונה טובה מאלף מילים)

        26/6/14 06:21:

      צטט: אורנה ע 2014-06-25 19:17:59

      מרב, אני מאד אוהבת את הקול השפוי שלך. גם אני כמוך טבעונית כי זה יותר מוסרי בעיני. אני כמובן לא באה לתת לאחרים ציונים במוסריות, אבל אני מאושרת מהמעבר לטבעונות ומכך שאני מונעת סבל של בעלי חיים.

      תודה לך אורנה. הפוסט עוסק בגבולות אישיים. ללא שיפוטיות וביקורת. לא סתם קראתי לו לכל איש יש גבול.

        26/6/14 06:18:

      צטט: דודמרום 2014-06-25 19:04:00

      את המייל הזה קיבלתי בפרטי ואני מעלה אותו כאן כתגובה ללא סימנים מזהים

      קראתי חלק מהתגובות בפוסט של מרב

      יש שם תגובות הזויות לגמרי

      אנשים אומרים שצריך להתייחס אל בעלי החיים בכבוד ובמקביל, באותה הנשימה לרצוח אותם

      אתה קולט???

      זה רק מוכיח שהם לא מפנימים מה באמת קורה לבעלי החיים ומתייחסים אליהם כאל מוצרים

      זה רק מוכיח עד כמה החינוך שקיבלנו בילדותינו לאכול בשר הושרש, עד כדי כך שאין בנו את הרגישות אליהם. ואני מוסיפה. בגן נשאלים הילידם ע"י הגננת: "מה נותנת לנו הפרה? ומה התרנגולת נותנת לנו?
      וזה מוכיח שאנשים חיים בהכחשה.

      מזעזע!

        25/6/14 20:24:

      מרב,

      חזרתי.

      טוב שתיקנת למעלה את מה שכן אפשר לתקן.

      קראתי עכשיו את התגובות.

      אז לפני הכל - קטע נפלא לטעמי המצוין!

      אני מביאה אותו מהמקום האחרון שצרפתי אותולתגובה כאן

       

      ועכשיו בנימה אישית למה שאת כתבת:

      אני למשל לא נכנסת לאף אחד לצלחת ומעדיפה שאנשים אחרים לא יכנסו לצלחת שלי (או באותה נשימה לא יבואו להסביר לי איך לחיות או איזה גוונים של בגדים הולמים את הפריזורה של השיער שלי... ) כתבת גבולות. לא? מופתע

       

      מה שאני כן מוכנה לספר לך במעמד הזה הוא אחד -

      יש פה בסביבה חתולים שמאד מחבבים פסטרמה מהודו - הם הוזכרו באותו פוסט על חתונות שכתבתי לפני כמה זמן.

      אז אותו אני כן מצרפת לך עכשיו ל-כאן (זה גם)

        25/6/14 19:32:

      תגובה ל - דוד מרום :

       

      דוד, מהמקום שאני כתבתי בתגובתי השנייה, הכוונה שלי היתה רק בנוגע לשימוש בתוצרת של בעלי החיים כלומר במוצרי חלב וביצים בלבד.

      ממש לא בכל הנוגע להמתתם לצורך מאכל.

       

      כאמור, (בתגובתי הראשונה מתאתמול) מטעמים אידיאולוגים של מצפון ומוסר - אינני אוכלת חיות בכלל.

      וזה כך מגיל 8.

       

      היה חשוב לי להבהיר ולחדד, למקרה שלא הובנתי.

        25/6/14 19:27:

      מרב,
      קשה לי עם הפוסט שלך והתמונות.
      זו כנראה גם הייתה חלק מהמטרה שלך ...
      לזעזע.
      קראתי חלק מהתגובות כאן.

      כל אחד והבחירה שלו,

      כל אחד והגבולות שלו.

      ==

      אני צמחונית מבחירה מגיל 14.
      לא מסוגלת להכניס בשר לפה.
      זה קרה לי יום אחד במפתיע, בגיל 14.
      כשנגסתי בכדורי הבשר ברוטב עגבניות אצל סבתי בשבת,
      אחד מהמאכלים האהובים עלי,
      לפתע צצה במוחי המחשבה "ממה האוכל הזה עשוי"...
      מאותו רגע - אני לא מסוגלת.

        25/6/14 19:17:
      מרב, אני מאד אוהבת את הקול השפוי שלך. גם אני כמוך טבעונית כי זה יותר מוסרי בעיני. אני כמובן לא באה לתת לאחרים ציונים במוסריות, אבל אני מאושרת מהמעבר לטבעונות ומכך שאני מונעת סבל של בעלי חיים.
        25/6/14 19:04:

      את המייל הזה קיבלתי בפרטי ואני מעלה אותו כאן כתגובה ללא סימנים מזהים

      קראתי חלק מהתגובות בפוסט של מרב

      יש שם תגובות הזויות לגמרי

      אנשים אומרים שצריך להתייחס אל בעלי החיים בכבוד ובמקביל, באותה הנשימה לרצוח אותם

      אתה קולט???

      זה רק מוכיח שהם לא מפנימים מה באמת קורה לבעלי החיים ומתייחסים אליהם כאל מוצרים

      זה רק מוכיח עד כמה החינוך שקיבלנו בילדותינו לאכול בשר הושרש, עד כדי כך שאין בנו את הרגישות

      אליהם.

      וזה מוכיח שאנשים חיים בהכחשה.

      מזעזע!

        25/6/14 12:00:

      צטט: YaelKz 2014-06-24 17:23:14

      יש אנשים שחושבים שאין אלטרנטיבות וטוענים שאכילת בשר חיונית מבחינה בריאותית.  כל אדם כזה שחושב שזה הכרחי לבריאות, צריך להתקומם על תנאי הגידול במשק החי.  אדם שחשוב לו מה הוא מכניס לגופו צריך לדרוש לקבל מזון מהחי שבגידולו נמנעו כמה שניתן מתנאי סבל.   יש איזה אוטומטיות והשלמה עם תעשייה של משק חי שהמוקד שלה הוא יעילות ותפוקה ואיכות תנאי בעלי החיים הם נושא שולי. זה היה צריך להיות הנושא המרכזי.

      נכון מאד, מלים כדורבנות, יעל . זו נקודה חשובה ביותר ואני מסכימה איתך לגמרי . באמת לדרוש שהחיות יזכו לתנאי מחייה סבירים, ולא לצפיפות ולדוחק או למזון לא איכותי (שבתהליך שרשרת המזון גם מגיע בסוף לבטן שלנו), ושינהגו בהן בעדינות ולא בגסות, ובכלל שהיחס אליהן יהיה כמה שיותר הוגן, כמו שעושים במשקים שמגדלים בעלי חיים למטרות תוצרת אורגנית.

      אשתף פה שלבית שלי אני משתדלת להכניס רק מזון אורגני, במיוחד ביצים ומוצרי חלב אורגניים. כאשר אני אוכלת בחוץ אז אני מתפשרת על מה שיש, כי לא בכל מקום ניתן להשיג מזון כזה, כשיושבים בבתי קפה או במסעדות למשל, ברובן אין קפה הפוך (עם חלב מוקצף, של בתי קפה) על בסיס חלב אורגני, אז אני מסתפקת בחלב רגיל, אני לא פנאטית.

       

      (*החלופות של סוגי החלב האחרים (לא מן החי) לא טעימות לי, ניסיתי סויה, שקדים, שיבולת שועל, אורז או סוגי "חלב" נוספים אבל אז זה לא קפה אמיתי, זה הופך למשקה מגעיל אחר.)

        25/6/14 11:58:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2014-06-25 09:00:22

      אוי. שרשרת המזון. הטבלה של מי מתחת למי. אז יש ביצי חופש, וגו'. מצד שני, לא במקרה יש לנו ניבים.
      הפוסט עוסק בגבולות. בסוף הפוסט אני אומרת שתחליפי המזון מאפשרים לי לחיות בגבולות שהצבתי לעצמי.
      באשר לאמירתך על הניבים. גם לגורילה ולפנדה יש ניבים (הרבה יותר גדולים משל בני אדם) ושניהם אוכלי צמחים.
      אם יש לך ניבים שבאמצעותם את מסוגלת לטרוף טרף, להרוג אותו, לקרוע בבשרו החי ולאכול את בשרו לא מבושל - אז שיהיה לך לבריאות.
      אין לנו באמת ניבים. גם יש לנו תוספתן ללא שימוש וכיס מרה שאפשר בלעדיו.
      אוי. שרשרת המזון. הטבלה של מי מתחת למי. אז יש ביצי חופש, וגו'. מצד שני, לא במקרה יש לנו ניבים.
        25/6/14 07:35:

      צטט: HagitFriedlander 2014-06-25 07:16:28

      שני הצילומים קשים לצפיה אבל בכל זאת שונים...לגבי המשאית חשוב שהבאת כי לא תמיד נוח לאנשים לראות את הפעולה עצמה אלא רק להנות מהטעמים. לגבי הצילום השני אין לי בכלל מילים רק זוועת הזוועות שלא ניתנת להשוואה. ההשוואה והזהות המוחלטת היא במשפט: "אנשים מחליטים מה לעשות במי ובמה שנחות מהם לדעתם, אם לשם בטחונם, אם לשם הנאתם ואם לשם תאוותם"

      וגם, העובדה הזהה, שישנה משאית המובילה תכולה אל המוות. השוני הוא בתכולה.

        25/6/14 07:16:
      שני הצילומים קשים לצפיה אבל בכל זאת שונים...לגבי המשאית חשוב שהבאת כי לא תמיד נוח לאנשים לראות את הפעולה עצמה אלא רק להנות מהטעמים. לגבי הצילום השני אין לי בכלל מילים רק זוועת הזוועות שלא ניתנת להשוואה
        25/6/14 05:58:

      צטט: שחר י 2014-06-24 21:52:18

      כל מה שקול קוראת כתבה, אני מסכים - הכל.

       

      בעברי הייתי צמחוני, מאחרי הצבא למשך 10 שנים, זה היה לי נוח, זה היה לי קל, זה היה.

      יום אחד (או יותר נכון בוקר אחד) התחלתי לאכול בשר.

      זה לא היה אידאולוגי או פנאטי או ממחשבה עמוקה, פשוט לא בא לי על בשר ואחרי זה כן.

      מצד אחד חשוב שיהיה מי שירים את הדגל הזה ויאבק למען גופם ונפשם של החיות, אבל כנראה זה לא יהיה אני ומצד שני כולנו נשלם את המחיר של זה ביוקר מצרכי המזון. תודה שחר על התגובה. עבורי הטבעונות אינני חשק או טרנד. זה שונה לגמרי מדיאטה למשל שבה אין שום אידיאולוגיה רק מטרה בעוד הטבעונות היא עיקרון.

        25/6/14 00:54:

      צטט: מרב 1956 2014-06-24 21:04:27

      צטט: דודמרום 2014-06-24 18:37:05

      מה שבני אדם עושים לחיות זה רצח, נטו רצח, ואף אחד שלא יתיפייף וישים "גבול" כי אין גבול, והנאצים עשו ליהודים מה שבני אדם עושים לחיות, אם בשביס זינגר אומר את זה בגלוי, אני גם אומר בגלוי, אסור לאכול בשר או כל בעל חי אחר, אסור להתעלל בהם ואסור לכבול אותם ואסור לקחת מהם את החלב המיועד לתחנוקות שלהם. בקיצור, אסור לעשות להם כלום בדיוק כמו שאסור לעשות את הדברים הללו לבני אדם. ולגבי ירקות מרב, אכילתם היא רצון הטבע כי כך הם מתרבים, מייצרים גרעינים בתוך הפרי והירק כדי להתרבות יקירי. אתה יודע בוודאי שעברתי לטבעונות בעקבות פוסט נהדר שלך. ולמרות זאת יש חילוקי דעות ביננו, שחיטת בע"ח היא לשם אכילה ולא כמו במקרי רצח, שזה לשם סגירת חשבון או כעס .
      אינני מסכימה איתך שאכילת הפירות והירקות זה רצון הטבע, הם יתרבו גם ללא עזרת בני האדם.

      נכון מרב, הם יתרבו גם ללא בני אדם, אבל הם יתרבו גם ללא פרות וללא אוכלי עשב אחרים, האדם הוא רק חלק ממערכת ההפצה של הזרעים, בדיוק כמו כל אוכל עשב אחר

        24/6/14 21:52:

      כל מה שקול קוראת כתבה, אני מסכים - הכל.

       

      בעברי הייתי צמחוני, מאחרי הצבא למשך 10 שנים, זה היה לי נוח, זה היה לי קל, זה היה.

      יום אחד (או יותר נכון בוקר אחד) התחלתי לאכול בשר.

      זה לא היה אידאולוגי או פנאטי או ממחשבה עמוקה, פשוט לא בא לי על בשר ואחרי זה כן.

      מצד אחד חשוב שיהיה מי שירים את הדגל הזה ויאבק למען גופם ונפשם של החיות, אבל כנראה זה לא יהיה אני ומצד שני כולנו נשלם את המחיר של זה ביוקר מצרכי המזון.

        24/6/14 21:06:

      צטט: חופר סדרתי :) 2014-06-24 20:18:16

      הלוואי שנגיע למצב שלא נצטרך להרוג חיות, ונחיה בדרכים מסכימה איתך בחלק השני של המשפט. הלוואי שנחיה בדרכים אחרות. אנחנו ממש לא צריכים להרוג חיות לשם מאכל.

       

        24/6/14 21:04:

      צטט: דודמרום 2014-06-24 18:37:05

      מה שבני אדם עושים לחיות זה רצח, נטו רצח, ואף אחד שלא יתיפייף וישים "גבול" כי אין גבול, והנאצים עשו ליהודים מה שבני אדם עושים לחיות, אם בשביס זינגר אומר את זה בגלוי, אני גם אומר בגלוי, אסור לאכול בשר או כל בעל חי אחר, אסור להתעלל בהם ואסור לכבול אותם ואסור לקחת מהם את החלב המיועד לתחנוקות שלהם. בקיצור, אסור לעשות להם כלום בדיוק כמו שאסור לעשות את הדברים הללו לבני אדם. ולגבי ירקות מרב, אכילתם היא רצון הטבע כי כך הם מתרבים, מייצרים גרעינים בתוך הפרי והירק כדי להתרבות יקירי. אתה יודע בוודאי שעברתי לטבעונות בעקבות פוסט נהדר שלך. ולמרות זאת יש חילוקי דעות ביננו, שחיטת בע"ח היא לשם אכילה ולא כמו במקרי רצח, שזה לשם סגירת חשבון או כעס .
      אינני מסכימה איתך שאכילת הפירות והירקות זה רצון הטבע, הם יתרבו גם ללא עזרת בני האדם.

       

        24/6/14 20:57:

      צטט: נערת ליווי 2014-06-24 18:29:26

      מרב,

      באתי בגלל הכותרת. ראיתי עכשיו שטוב שלא קראתי על הבוקר (בזמן שהפוסט שלך עלה) כי כבר השורה הראשונה עשתה לי בחילה.

      [כמעט כתבתי איכס על אותו צילום - אבל במקום תתקני את המילה "המובליה" צ"ל המובילה.. לא שזה יעזור כנראה לגועל שלי מאותה תמונה..]  תודה לך נערתי. באתי בגלל הכורת נשארתי או נשאבתי,,, בגלל מה?

       

        24/6/14 20:18:
      הלוואי שנגיע למצב שלא נצטרך להרוג חיות, ונחיה בדרכים אחרות.
        24/6/14 18:37:
      מה שבני אדם עושים לחיות זה רצח, נטו רצח, ואף אחד שלא יתיפייף וישים "גבול" כי אין גבול, והנאצים עשו ליהודים מה שבני אדם עושים לחיות, אם בשביס זינגר אומר את זה בגלוי, אני גם אומר בגלוי, אסור לאכול בשר או כל בעל חי אחר, אסור להתעלל בהם ואסור לכבול אותם ואסור לקחת מהם את החלב המיועד לתחנוקות שלהם. בקיצור, אסור לעשות להם כלום בדיוק כמו שאסור לעשות את הדברים הללו לבני אדם. ולגבי ירקות מרב, אכילתם היא רצון הטבע כי כך הם מתרבים, מייצרים גרעינים בתוך הפרי והירק כדי להתרבות
        24/6/14 18:29:

      מרב,

      באתי בגלל הכותרת. ראיתי עכשיו שטוב שלא קראתי על הבוקר (בזמן שהפוסט שלך עלה) כי כבר השורה הראשונה עשתה לי בחילה.

      [כמעט כתבתי איכס על אותו צילום - אבל במקום תתקני את המילה "המובליה" צ"ל המובילה.. לא שזה יעזור כנראה לגועל שלי מאותה תמונה..]

        24/6/14 18:14:

      צטט: YaelKz 2014-06-24 17:23:14

      אני מבינה כל כך על מה כתבת, ומכירה את זה.
      בד"כ כשאני רואה משאיות שמובילות עופות אני מנסה להתרחק ולהאיט את הרכב או להאיץ. לא רוצה להתעמת עם זה. באחת הפעמים שהגעתי לרמזור שם עמדה משאית שהובילה עופות - ראיתי קרוב אלי באחד הכלובים הצפופים, אחד מהעופות מנסה לשבת ומתרומם כל פעם ואז ראיתי שה"בטן" שלו פצועה, חשופה ולכן לא יכול היה לשבת.
      לגבי ההשוואה שעשית - היא קשה לי וצורמת ובו בזמן אני מבינה אותה. 
      יש אנשים שחושבים שאין אלטרנטיבות וטוענים שאכילת בשר חיונית מבחינה בריאותית.  כל אדם כזה שחושב שזה הכרחי לבריאות, צריך להתקומם על תנאי הגידול במשק החי.  אדם שחשוב לו מה הוא מכניס לגופו צריך לדרוש לקבל מזון מהחי שבגידולו נמנעו כמה שניתן מתנאי סבל.   יש איזה אוטומטיות והשלמה עם תעשייה של משק חי שהמוקד שלה הוא יעילות ותפוקה ואיכות תנאי בעלי החיים הם נושא שולי. זה היה צריך להיות הנושא המרכזי.

      תודה על התגובה יעל, אך אינני מבינה את כוונת המשפט המסיים: "זה היה צריך להיות הנושא המרכזי" מהו אותו "זה"

        24/6/14 18:11:

      צטט: יורם.אל-קמינו 2014-06-24 16:14:05

      היום אכלתי סלט בלי עוף או בקר. פשוט כי בא לי משהו קל. ממש לא מסיבה מוסרית כלשהי. בעיני המאבק נגד אוכלי הבשר, שעלה בשנה, שנתיים האחרונות כמה רמות, הוא חסר מוסר וגס רוח, לפחות כמו לאכול בשר. ולראיה - ההשוואה בין העופות במשאית, לעצורים במחנות ההשמדה. זו זילות באותם עצורים ובאותם בני אדם שאינה מקובלת עלי. אני לא מוכן לקבל כל השוואה אל השואה בכל תחום (אמירות כמו "שוטרים נאצים" מקוממות אותי) וגם לא בסוגיה הזו של אכילת בשר. כל המאבק הזה מעורר בי אנטגוניזם וגורם לי לרצות לתקוע סטייק. מבינה אותך יורם. לפני היותי טבעונית וגם כיום שהנני כזו, אינני יכולה לסבול ש"מאנישים" את בעלי החיים . אינני סובלת שמכנים את הובלתם לשחיטה, רצח.גם את ההפגנה בת"א בה נראו פגרי חיות, דחיתי.
      אינני מסיונרית. ואני דוגלת ברעיון שאיש באמונתו יחיה.
      כשראיתי את התרנגולים במשאית נזכרתי בתמונות מהשואה,. וזה עורר בי מחשבה ועל כן כתבתי. מפריע לך מכיוון שיש דמיון וקשה לך לעכל זאת..
        24/6/14 18:04:

      צטט: קול קוראת 2014-06-24 12:00:42

       

      אני לא טבעונית.

       

      כלומר, אוכלת מוצרי חלב וביצים על בסיס יומיומי,

      נועלת מגפי עור

      ויש לי בארון גם ז'קט עור ומעיל עור.. נבוך

       

      אז אמנם כאמור לא טבעונית,

      אבל אני לא אוכלת בעלי חיים -

      כל מה שפעם היה יצור חי ויש לו אמא.

       

      זה המעט שאני כן מוכנה לעשות.

      זה הגבול שלי

      וזו רמת המוסר והמצפון שאני מיישמת בפועל.

       

       

      אני לא מתביישת להודות שבעיני זה מצביע על כך

      שהגבולות שלי הם מוסריים פחות משל הטבעונים.

       

      העובדה היא שאני מוסרית פחות ושהטבעונים מוסריים יותר ממני.

      חד וחלק - המעשים והבחירות שלי מצביעים על כך הלכה למעשה.

       

      לא רואה את עצמי מוותרת על הפוך על חלב מוקצף (חלב פרה או עז בלבד),

      לא רואה את עצמי מוותרת על חביתות מושקעות,

      על יוגורטים וגלידות,

      על שוקולדים יוקרתיים,

      על גבינות צרפתיות,

      על נעליים נוחות, מחממות ויפות,

      והרשימה עוד ארוכה ארוכה.

       

      ובמלותיך, מרב : " לכל איש יש גבול "..

       

      מעריכה אותך (מאד !)

      על כוח הרצון החזק,

      על משמעת הברזל,

      ובעיקר על רמת המוסר והמצפון הגבוהים (בהרבה) שיש לך בהשוואה אליי. לא נורא קול-קוראת אני מקבלת ואוהבת אותך גם ככה. לא כולנו מושלמים קריצה

        24/6/14 18:03:

      צטט: עמי100 2014-06-24 10:31:58

      לא כל כך הבנתי את ההשוואה...אך לדעתי לכל אחד יש את גבול המוסר שלו. לא נורא עמי שלא הבנת, גם לי קורה שאינני מבינה. במדבר אין משאיות עם תרנגולי הודו, המובלים לשחיטה. זה נפלא

       

        24/6/14 18:00:

      צטט: גלית א' 2014-06-24 09:04:22

      צמחים שונים מבעלי חיים בכך שאין להם תודעה ואינם חשים כאב. תודה לך גלית שבתגובתך הסברת.
        24/6/14 17:56:

      צטט: בת יוסף 2014-06-24 08:44:39

      אוי, איזו השוואה כואבת. העולם הוא אכזר. תודה על התגובה בת יוסף. העולם אכזר למי שרואה זאת ככה. בכל רע יש טוב.
        24/6/14 17:23:

      אני מבינה כל כך על מה כתבת, ומכירה את זה.
      בד"כ כשאני רואה משאיות שמובילות עופות אני מנסה להתרחק ולהאיט את הרכב או להאיץ. לא רוצה להתעמת עם זה. באחת הפעמים שהגעתי לרמזור שם עמדה משאית שהובילה עופות - ראיתי קרוב אלי באחד הכלובים הצפופים, אחד מהעופות מנסה לשבת ומתרומם כל פעם ואז ראיתי שה"בטן" שלו פצועה, חשופה ולכן לא יכול היה לשבת.
      לגבי ההשוואה שעשית - היא קשה לי וצורמת ובו בזמן אני מבינה אותה. 
      יש אנשים שחושבים שאין אלטרנטיבות וטוענים שאכילת בשר חיונית מבחינה בריאותית.  כל אדם כזה שחושב שזה הכרחי לבריאות, צריך להתקומם על תנאי הגידול במשק החי.  אדם שחשוב לו מה הוא מכניס לגופו צריך לדרוש לקבל מזון מהחי שבגידולו נמנעו כמה שניתן מתנאי סבל.   יש איזה אוטומטיות והשלמה עם תעשייה של משק חי שהמוקד שלה הוא יעילות ותפוקה ואיכות תנאי בעלי החיים הם נושא שולי. זה היה צריך להיות הנושא המרכזי.

        24/6/14 16:14:
      היום אכלתי סלט בלי עוף או בקר. פשוט כי בא לי משהו קל. ממש לא מסיבה מוסרית כלשהי. בעיני המאבק נגד אוכלי הבשר, שעלה בשנה, שנתיים האחרונות כמה רמות, הוא חסר מוסר וגס רוח, לפחות כמו לאכול בשר. ולראיה - ההשוואה בין העופות במשאית, לעצורים במחנות ההשמדה. זו זילות באותם עצורים ובאותם בני אדם שאינה מקובלת עלי. אני לא מוכן לקבל כל השוואה אל השואה בכל תחום (אמירות כמו "שוטרים נאצים" מקוממות אותי) וגם לא בסוגיה הזו של אכילת בשר. כל המאבק הזה מעורר בי אנטגוניזם וגורם לי לרצות לתקוע סטייק.
        24/6/14 12:00:

       

      אני לא טבעונית.

       

      כלומר, אוכלת מוצרי חלב וביצים על בסיס יומיומי,

      נועלת מגפי עור

      ויש לי בארון גם ז'קט עור ומעיל עור.. נבוך

       

      אז אמנם כאמור לא טבעונית,

      אבל אני לא אוכלת בעלי חיים -

      כל מה שפעם היה יצור חי ויש לו אמא.

       

      זה המעט שאני כן מוכנה לעשות.

      זה הגבול שלי

      וזו רמת המוסר והמצפון שאני מיישמת בפועל.

       

       

      אני לא מתביישת להודות שבעיני זה מצביע על כך

      שהגבולות שלי הם מוסריים פחות משל הטבעונים.

       

      העובדה היא שאני מוסרית פחות ושהטבעונים מוסריים יותר ממני.

      חד וחלק - המעשים והבחירות שלי מצביעים על כך הלכה למעשה.

       

      לא רואה את עצמי מוותרת על הפוך על חלב מוקצף (חלב פרה או עז בלבד),

      לא רואה את עצמי מוותרת על חביתות מושקעות,

      על יוגורטים וגלידות,

      על שוקולדים יוקרתיים,

      על גבינות צרפתיות,

      על נעליים נוחות, מחממות ויפות,

      והרשימה עוד ארוכה ארוכה.

       

      ובמלותיך, מרב : " לכל איש יש גבול "..

       

      מעריכה אותך (מאד !)

      על כוח הרצון החזק,

      על משמעת הברזל,

      ובעיקר על רמת המוסר והמצפון הגבוהים (בהרבה) שיש לך בהשוואה אליי.

        24/6/14 10:31:
      לא כל כך הבנתי את ההשוואה...אך לדעתי לכל אחד יש את גבול המוסר שלו.
        24/6/14 09:04:
      צמחים שונים מבעלי חיים בכך שאין להם תודעה ואינם חשים כאב.
        24/6/14 08:44:
      אוי, איזו השוואה כואבת. העולם הוא אכזר.

      תגיות

      ארכיון

      פרופיל

      מרב 1956
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין