כותרות TheMarker >
    ';

    המקום של bonbonyetta

    דאגה לסביבה בעיני זה גם אכפתיות ל"שקופים" חסרי הישע שאתנו על הכדור הזה, ומי שבסוף סולם העדיפויות - בעלי החיים. כאן לשם שינוי, אני מנסה לשים אותם בפוקוס קדימה.
    למה? כי רק מי שאוהב רואה את המצוקה, הסבל, וחוסר ההגינות ביחס כלפיהם.
    תמונת הבלוג מהספר "כלבי המגפה", ריצ'רד אדמס, שנתן בי אותותיו וחותמו לנצח.

    0

    אנשי המוסר החיצוני

    49 תגובות   יום שני, 30/6/14, 21:18

    ''
     

    אנשי המוסר החיצוני

     

    ערכים, מוסר, נחמדות אמורים להיות build inn אצל אדם, או שאין לו את הדברים הללו, נכון?! אז זהו שלפעמים יש באגים ותקלות גם בשטח הזה, והם קיימים חלקית ורק באופן חיצוני, אבל בפנים התמונה שונה לחתולין.

    לפעמים כיון שאתה מכיר את "הבפנים" אצל אדם זה או אחר, אתה דווקא מצפה שכך גם יהיה ה"בחוץ", אך אין זה כך, ולא מובן מאליו שיהיה, בכיוון של פנים החוצה ולהיפך, בכל דבר בחיים, ולמרבה הפליאה גם כאן.

     

    אנשים יכולים להיות: ידועים בחברה ובציבור כאנשים הומאניים וערכיים, פעילים למען הקהילה, ואפילו עובדים בעבודה שדורשת מאדם יכולות נוספות (שיקום, ארגוני תמיכה), פעמים רבות הם תורמים לקהילה, ואפילו - מסגלים אורח חיים צמחוני/טבעוני (!).

    אולי לפעמים זה בא כריאקציה למעשה שעשו, שבלבם פנימה אינם שלמים איתו, וחושבים שעל ידי כך מכפרים עליו. זה כמובן אינו נכון ו/או קשור, במיוחד כל עוד ההשקפה והראייה הבסיסית נשארה בעינה.

     

    משהו בדומה הם מי ששומרים על הניקיון והסדר שבביתם פנימה בקנאות, אך כאילו זה כבר נחשב "חוץ הבית", שמים את שקית הזבל להסריח ולטפטף מחוץ לדלת "להנאת" השכנים, או שאת הצד החיצוני בתריסי המרפסת מחשיבים מבחינת הניקיון כ: "חוץ לבית".

     

    ויש מי ששומרים על הבית בצורה סבירה וממוצעת (שנחשבת בקרב "חולי ניקיון" "לא נקי"), ורואים את התריסים ושטח הבניין המשותף כ"בית" לכל דבר. אצל אלה כמובן לא תראה לעולם שקית זבל מחוץ לדלת, והם אינם זורקים ולו בדל נייר במדרגות או בגינה....

     

    במגזר הדתי למי שמסתכל על זה בעיניים חילוניות (הגיוניות?) כמוני, יש דוגמאות למכביר. אחת מרבות: קדושת השבת נשמרת בקנאות, אך הפלא ופלא לזרוק קלמנטינות ע"י ילדי חרדים מהחלון על מי שאינם שומרים, או לאיים במכות רצח באם עוברים לטייל עם הכלבים קרוב מדי לבית הכנסת, בשבת....זה מותר...

     

    מבחינת חסרי הישע מכולם - בעלי החיים, אני מוצאת צורת התנהגות כזו המתוארת בהמשך בזויה ונוראה במיוחד.

    אנשים שכלפי חוץ פעילים בנושאים חברתיים, עוסקים בתחומי העזרה לזולת, וחלקם אפילו הפסיקו לאכול בעלי חיים, לפעמים באופן פרדוכסלי, מבצעים מעשה שמבחינה ערכית הומאנית הוא הנורא מכולם בעיני, ונוטשים אחרי שנים שגדלו יחד אתם בבית, את בעלי החיים שלהם, לעת זקנה וחולי, בקלות מזעזעת, ולפעמים סתם כי נמאס להם.

     

    יש מי שעושים זאת בסתר, וטוענים שבעלי החיים "ברחו" או "אבדו", ויש מי שמגדילים לעשות, ומדברים על זאת בגלוי לב ש: "נמאס להם", שבעלי החיים הזקנים והחולים שלהם "מגבילים את החופש שלהם" ו"שאינם משמחים אותם יותר". כשדברים מסוג זה באים במקביל או בסמוך ל"מעשים טובים" בתחום אחר, לשינוי מנהגי אכילה ומעבר לצמחונות או טבעונות, וכשהם בכלל מקובלים בקרב מכריהם כאנשים טובים והומאניים -  אני מוצאת זאת קשה לבליעה.

    No way שזה הולך יחד, זה נתקע, כי יש חיצוניות שלא הולכת עם פנימיות מסוימת ולהיפך.

     

    זה לא הולך ביחד, בדיוק כשם שלא הולך לשמור על קדושת השבת מצד אחד ולזרוק קלמנטינות על מי שאינו נוהג כך מצד שני, או כשאדם מקובל בחברה כנקי מבחינה אישית, אך מקפיד על דלת אמותיו בצמצום כשה"חוץ" הפקר בעיניו מבחינה זו.

     

    מסיבות אלה  אני קוראת לכאלה "אנשי המוסר החיצוני"....

    הם שומרים את המוסר בחוץ (לא קרוב מדי), לא תמיד מפנימים אותו, ואם כן, רק אם ובמה שכדאי ונוח ומתאים להם.

    ההתייחסות אליו כאל בגד או נעל שלובשים או פושטים בהתאם למה שנוח באותם זמן ונסיבות.  כאל מסיכה.

     

    כשמדובר באמות מידה והתנהגות בנושאי חברה, יחסי אדם וחברו -  אין זה נאות, אך ניחא, אדם בר דעת הוא ובידו לעשות הבחנות ולקבוע דעות.  לעומת זאת כשמדובר במי שאינם יכולים להגן ולדבר למען עצמם, והעוולה והסבל הנגרמים להם ואובדן חייהם הולכים אתם לקברם ואין דין ואין דיין, אני מוצאת כי אנשי "המוסר החיצוני" הללו אינם ברי סליחה ומחילה, ו"שמלת המעשים הטובים" שהם עוטים על עצמם בציבור, ואולי במקרים מסוימים אפילו כלפי עצמם, אינה מטעה אותי.

    אבי האהוב ז"ל נהג לומר משהו שמזכיר מצב זה של "מוסר חיצוני" : "חצי אמת גרועה משקר שלם", ואכן כך הוא, כיון שזה גם מטעה, מרוקן מעשים טובים באמת מתוכן, וביסודו דבר שאינו אמיתי, לא ממש.

     

     

    ''

    דרג את התוכן:

      תגובות (49)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        3/8/14 23:01:

      צטט: מיתרון 2014-08-03 19:50:39

      לפעמים כיון שאתה מכיר את "הבפנים" אצל אדם זה או אחר, אין ספק כי זה אינו נכון לעולם לא ניתן להכיר את פנים האדם אלא אם מטשטשת אותו והוא עונה באמצעות הטשטוש ללא מעצורים או דרך היפנוזה שורה תחתונה בכדי להכיר את פנים האדם את צריכה להיות הוא ואת לא כי את את והאת שלך שונה מההוא את לא תמצאי בטבע אנשים בעלי הרכב גנטי זהה את תמצאי אנשים בתכונות מסויימות דומים אם תקנתי לא נכון אז תקני אותי

       

      אתה אומר את זה באופן מתחכם מדי כשאפשר לומר פשוט.

      אני לא חושבת כך, מסיבה פשוטה שהכל יחסי. וכשאתה מכיר אדם ולו את רובו גם אם לא את כולו ממש לגמרי זה גם נקרא להכיר לעומת לא להכיר כלל, ולזו הכוונה, לא למושגים האבסולוטיים.

        3/8/14 19:50:
      לפעמים כיון שאתה מכיר את "הבפנים" אצל אדם זה או אחר, אין ספק כי זה אינו נכון לעולם לא ניתן להכיר את פנים האדם אלא אם מטשטשת אותו והוא עונה באמצעות הטשטוש ללא מעצורים או דרך היפנוזה שורה תחתונה בכדי להכיר את פנים האדם את צריכה להיות הוא ואת לא כי את את והאת שלך שונה מההוא את לא תמצאי בטבע אנשים בעלי הרכב גנטי זהה את תמצאי אנשים בתכונות מסויימות דומים אם תקנתי לא נכון אז תקני אותי
        11/7/14 10:01:

      צטט: shabat shalom 2014-07-11 07:10:04

      תופעה אחרת של חוסר התאמה בין הזהות המוצהרת לבין ההתנהגות היא הבורות, וה"איניות". רבים (רוב?) המצהירים על הליברליות שלהם בכלל לא יודעים מהו הבסיס שלה ולכן יכולים להגיד "אני ליברלי" או "אני דמוקרטי" ולדרוש הגבלות תנועה או איסור כניסה למשוגעים/ערבים/חרדים/..

       

      אנשים בכלל חושבים על עצמם כל מיני דברים. שהם הומאניים ומוסריים כשבפועל הם מתאימים את העקרונות למה שנוח להם.

      ''

        11/7/14 09:58:

      צטט: פיקסמן. 2014-07-05 21:54:47

      יש לי קן של יונים קבוע במרפסת ואני מסתפק בזה :-)

       

      אני בטוחה שלפחות אינך עושה רע.

      מגניב

        11/7/14 09:56:

      צטט: n1free 2014-07-05 21:28:25

      בונבונייטה, יקרה.

      תודה על התשובה האישית.

      אני לא מאמצת בעלי חיים, כיוון שברור לי, שלא אדע מה לעשות איתם בהמשך.

      כשבנותי רצו חתולה, הסכמתי לקבל אותה רק כאורחת בכניסה לבית.

      בקיבוץ שבו גרתי, מדי קיץ, לקראת הנסיעות לחו"ל, מתרבים הכלבים הננטשים על ידי שכנים מערי הסביבה.

       

      אפשר להיות הומאני ועם חמלה, ולעשות למענם גם ללא לאמץ.

      יש דרכים שונות ולכל אחד הדרך המתאימה לו.

      את יכולה לפנות אלי באישי בנושא אם את מוכנה ורוצה.

      לגבי הנטישות זה בעינייים שלי פשע, ואפילו שעדיין לא הוגדר כך על פי החוק שממילא אין לו שיניים.

      פשע מוסרי .

      ''

       

       

        11/7/14 09:50:

      צטט: shimenben 2014-07-05 16:48:22

      הבעיה עם המוסר הם כלי העבודה שלו. מצד אחד, הכל פשוט כמעט שחור ולבן. מצד שני הוא פילוסופי מדי דוגמת "האחר" של עמנואל לוינס שמציע שחירותו המוסרית של האדם היא האחריות כלפי האחר.  אצל פרויד זהו, הסמוך למודע, שהופך למודע...

      בשני המקרים מדובר בנפש האדם שהמדע לא נתן להם פתרון (מלבד תרופות).  ביום יום, אנחנו משתמשים בשפיטה ערכית של  "טוב ורע", "נכון לא נכון"  ופה אני מתחבר ללוינס זוהי שפיטה לא אחראית בעיקר, בגלל הרצון של ביטול האחר, בכלי העבודה בכך שאנו מייחסים אותו למוכר והידוע, והיחס הופך לזהות, ובדיוק פה איננו אחראים, כי אנו צריכים לקחת אחריות על זה שאינו מזוהה, ולהשאיר אותו באחרותו, עד שלא נעשה כך המוסר שלנו כבני אדם הוא, חד ממדי.  במילים אחרות, האחריות שלנו כלפי המוסר הוא על מה שאיננו מכירים. מה שאנו מכירים אני לא בטוח שיש כאן שאלה מוסרית!

       

      אז במילים פשוטות איך אתה קורא להתנהגות מסוימת עם הדוגמאות שהבאתי כאן?

      ''

        11/7/14 07:10:
      תופעה אחרת של חוסר התאמה בין הזהות המוצהרת לבין ההתנהגות היא הבורות, וה"איניות". רבים (רוב?) המצהירים על הליברליות שלהם בכלל לא יודעים מהו הבסיס שלה ולכן יכולים להגיד "אני ליברלי" או "אני דמוקרטי" ולדרוש הגבלות תנועה או איסור כניסה למשוגעים/ערבים/חרדים/..
        9/7/14 20:51:

      צטט: eyalees 2014-07-05 10:37:03

      צטט: bonbonyetta 2014-07-04 09:49:55

      צטט: eyalees 2014-07-01 17:39:55

      אהבתי את הפוסט לצערי נתקלתי ברבים שהצביעות המוסרית שלהם זועקת. הצביעות היא חלק מהתרבות בארץ, כולם נחמדים כשהם צריכים אותנו אבל כשאנחנו זקוקים להם אנחנו נשארים לבד. ראי את מצבם של הקשישים, איך ישנם כל כך הרבה קשישים הנזרקים לבתי אבות ואפילו פעם בחודש לא בא לבקרם בן משפחה. קם דור שלא אוהב להשקיע, לא אוהב להתאמץ, כפוי טובה. תודה על השיתוף

       

      אל תשכח שרבים מאד בדור הזה הם הם הנלחמים להצלת בעלי חיים, ומשרתים את הציבור בצבא, לא כולם כפויי טובה ומתחמקים מאחריות, הרבה, אבל לא כולם, ורבים מהם אני מכירה.

      מה שכן, ראוי היה בהחלט שהנורמה החברתית תהיה לחיוב, של נשיאה בכבוד באחריות, ושהחוק והאכיפה יהיו יעילים, שהמוסדות האמונים עליהם ימלאו תפקידם טוב יותר, גם המשטרה.

       

       אחד המדדים שאני מתייחס לחוסן ו-"בריאות" החברה הוא הביטחון האישי.
      בעשור האחרון אני חושב שהביטחון האישי הפך לדבר בלתי נסבל כאשר הנושא הוא משוואה של מערכת האכיפה מצד אחד ותרבות החברה.
      ישנן ערים וישובים רבים בהם קשישים ונשים לא יעיזו להסתובב ברחובות לבד. 
      אין שוטרים ברחובות, קריאות עזרה של הציבור אינן נענות, פשעים לא מפוענחים, ישנם פשעים כמו פריצה לבתים ומכוניות שהמשטרה בכלל לא מטפלת בהם, ראש עירית ניו יורק כבר התייחס לחוסן החברה שמיגור הפשע ברמה הנמוכה ביותר, אצלנו גם מקרי פריצה,שוד,אונס,רצח לא מטופלים. הציבור התייאש לחלוטין מהמשטרה ורוב הנפגעים אפילו לא מתלוננים. אני מזכיר לך פן צדדי אותן חברות שהציבור נעזר בהן "לנקום" בעבריינים .. 

       

      אין חוסן ואין באטיח, יש חוסר אמון מוחלט ברשויות, האזרח הרגיל מופקר, המוסר הכפול לעומת זאת משגשג ופורח  הסנני

        9/7/14 20:45:

      צטט: רחלסביליה 2014-07-05 06:02:41

      דבריך כל כך טובים וכתובים בטעם וכאן אין נותנים לי אפשרות להעניק לך נקודה, כתוב שאי אפשר פעמיים ואני רואה זאת בפעם הראשונה.

       

      נקודה ועוד נקודה,

      ואולי בכתב תגובה,

      לוקחת אותך לפעמים,

      למקום נחמד נורא.

      ''

        9/7/14 20:22:

      צטט: עמנב 2014-07-04 16:12:48

      הפער שאת מתארת בין הערכים המוצהרים להתנהגות שלא תמיד הולמת אותם, מזכיר לי ביטוי שלמדתי באוניברסיטה בירושלים בשנות הששים - של המאה הקודמת, כמובן. בשיעור על ערכי הדמוקרטיה והליברליזם, הזכיר המרצה את הביטוי "פוטל ליברלים". אנשים מתקדמים, כביכול, שרוממות השוויון והאנטי גזענות בגרונם, כשהם יושבים בכורסה הנוחה בביתם ומרצים על עקרונותיהם. אולם, כשהבן, או הבת, מביאים הביתה בן/בת זוג ממוצא אפריקני, האמת הפנימית שלהם מתפרצת בעוצמה רבה, בהתנגדות לבחירה. כל טוב ושבת שלום, עמוס.

       

      תודה.

      בול פגיעה, קלטת את הטיפוס.

      ''

      תיארת מקרה אחד של כאלה, יש הרבה מקרים בכל שטחי החיים, כמה מהם תיארתי בדברי.


        9/7/14 18:11:

      צטט: bonbonyetta 2014-07-07 19:55:24

      צטט: סירפד מתוק 2014-07-04 14:11:33

      האדם הוא יצור מורכב. למעשה הוא בעל החיים המסוכן ביותר עלי אדמות. האדם הוא היחיד שגרם למלחמות עולם ושנותן, לפעמים, דרור לרוע שבתוכו. יש גם בני אדם טובים ונדיבי לב שמעניקים מעצמם לזולת. אם אלה יהיו אי פעם הרוב השולט - יהיה אפשר לומר שהמשיח הגיע!....

       

      כן, זה יהווה שינוי שאי אפשר אפילו לדמיין את היקפו והדברים שזה יגרור.

       

      ''

       

      ולכל המאמינים :   זה הכל אלהים אשם...  קריצה

      בראשית כח: " וַיְבָרֶךְ אֹתָם, אֱלֹהִים, וַיֹּאמֶר לָהֶם אֱלֹהִים פְּרוּ וּרְבוּ וּמִלְאוּ אֶת-הָאָרֶץ, וְכִבְשֻׁהָ; וּרְדוּ בִּדְגַת הַיָּם, וּבְעוֹף הַשָּׁמַיִם, וּבְכָל-חַיָּה, הָרֹמֶשֶׂת עַל-הָאָרֶץ."  

      והפירוש של המילה לרדות הוא : לשלוט בכוחנות, לפי המילון, אבל יש פירושים ששמעתי, שהאדם היה צריך למשול - אבל בחסד...

      ולהוציא רק מה שהוא צריך מהחיות כמו לרדות דבש...

      אבל, כידוע, בן האדם מרד... 

      בראשית כט: " וַיֹּאמֶר אֱלֹהִים, הִנֵּה נָתַתִּי לָכֶם אֶת-כָּל-עֵשֶׂב זֹרֵעַ זֶרַע אֲשֶׁר עַל-פְּנֵי כָל-הָאָרֶץ, וְאֶת-כָּל-הָעֵץ אֲשֶׁר-בּוֹ פְרִי-עֵץ, זֹרֵעַ זָרַע:  לָכֶם יִהְיֶה, לְאָכְלָה."

      אלהים גם אמר לו לאכול רק צמחוני...(לא טבעוני - יקירי...)

      וכמובן שגם זה לא התקיים .

        7/7/14 19:55:

      צטט: סירפד מתוק 2014-07-04 14:11:33

      האדם הוא יצור מורכב. למעשה הוא בעל החיים המסוכן ביותר עלי אדמות. האדם הוא היחיד שגרם למלחמות עולם ושנותן, לפעמים, דרור לרוע שבתוכו. יש גם בני אדם טובים ונדיבי לב שמעניקים מעצמם לזולת. אם אלה יהיו אי פעם הרוב השולט - יהיה אפשר לומר שהמשיח הגיע!....

       

      כן, זה יהווה שינוי שאי אפשר אפילו לדמיין את היקפו והדברים שזה יגרור.

       

      ''

        7/7/14 19:42:

      צטט: Lisi-strata 2014-07-04 07:45:18

      כאחת שמטפלת בחיות הזקנות שלי עד הסוף,

      גם אם הן כבר עושות לי פיפי במיטה - אני לגמרי מזדהה...

      ''

       

      בתמונה זה אמנם חתול צעיר "חדש" , אבל ככה זה היה נראה עם הזקנה גריילי (בת 18 בערך)

      שהיתה רגילה לישון איתי.

      בלילה האחרון , כשראיתי שכבר אין לה כח לקום לקופסת החול, שמתי אותה לידי -

      על עגלת תה בתוך סל מרופד.

      בלילה בכל זאת הצליחה לזחול לי לתוך המיטה...

      בבוקר כבר צריך היה ללכת להרדים אותה - הוטרינר אמר שכבר כמעט לא היתה לה כליה.

      לא הבין איך בכלל חיה.  עור ועצמות.  רק מאהבה כמובן...

      LUFT UND LIEBE - אויר ואהבה - כמו שאומרים בשפת אימי.

       

      מזדעזעת כל פעם מחדש על נטישת חיות בכלל - ועל הזקנות במיוחד.

       

      --

       

      התמונה שלך ריגשה אותי חברה, ממש.

      הדברים כאן הפוסט הזה בשל מקרה אחד ספציפי של נטישת בעל חיים זקן חולה אנוש, שננטש במודע פשוט כי נמאס, כי לא גרם יותר שמחה לבעליו, והוא גם נתן לזה ביטוי גלוי, קשה, ונוראי בחוסר ההומניות שבו.

      האדם הזה אומר על עצמו שהוא צמחוני וטבעוני ומקובל כאדם הומני נחמד, שעובד בעבודה ש...דורשת תעצומות נפש , נתינה, לא עבודה רגילה.

      ובכל זאת זה מה שהוא עשה - במודע, במצח נחושה, באכזריות וקור רוח שבעיני נוראים מהרבה דברים אחרים שנעשים תוך מצב כעס רגעי.

       

      כל כך מצאה חן בעיני התמונה, אני כותבת לך משהו באישי לגבי זה.

      ''

        7/7/14 19:37:

      צטט: פלקונטי 2014-07-02 17:26:41

      אני מכיר אנשים שעובדים בתפקידים סיעודיים והם עושים זאת כדי לתת פורקן ליצרים סדיסטיים ואפלים. הרבה מטפלים למשל בחולים או בעיקר חולי נפש או ילדים שפחות מתלוננים, פשוט מתעללים בהם.

       

      ובחוץ הם ידועים כאנשים רגילים שמקום עבודתם מצריך תעצומות נפש מיוחדות...

      ''

        7/7/14 19:33:

      צטט: איציק אביב 2014-07-02 14:19:24

      צודקת.

       

      ככה? וזהו? לא תתווכח אתי קצת?  צעקה

        6/7/14 20:01:

      צטט: מכבית- coach לכתיבה 2014-07-02 13:13:44

      לא כל איש תוכו - כברו. במידה מסוימת - זה אנושי, כפי שתיארת, לא נעים, בלשון המעטה.

       

      ברור שבמידה מסוימת כל אחד מאתנו טיפה, קצת כזה לפעמים, מה שקוראים שקרים לבנים, אך הכל שאלה של מידה וגבולות כמובן. יש כאלה שמותחים זאת עד לרמאויות גדולות מאד, פליליות, כאלה שפוגעות קשה באנשים, ויש מי שפוגעים אנושות עד זרא ביצורים חסרי ישע כשבחוץ הם "אנשים נחמדים נורא".

      כל עוד זה לא פוגע בחסרי ישע, או הפגיעה של רכוש, כסף זה נורא, ועבירה על החוק כמובן, אך כשזה פוגע בחיים ובסבל של חסרי ישע, כשזה נעשה במצח נחושה ועזות מצח ובצורה בוטה, זה מזעזע.

      ''

        6/7/14 19:52:

      צטט: אזוטריקה-יומן לימוד 2014-07-02 12:38:24

      יש גם הרבה יפים טבעונים, צמחונים הכותבים שירה, טבע והתלקקויות המסמלות את הפנים והיפה. אך במציאות כשהם נתקלים במקרים הנ"ל הם "עוקפים" כי בשבילם זה ייחס..

      כחברה אנו לא מתייחסים מספיק אל עומק ההתדרדרויות, לרוב והרוב תמיד עוקף ומתעלם. נכון יש גם כאלה אשר לא עוקפים ומתמודדים. רק חבל שקולם הוא כקול קורא במדבר.

      צביעות אגו וחולי מגעיל יש בכל מקום כולל כאן בקפה.

       

      תמשיכי לכתוב. מישהו כן צריך להרים את הכפפה.

      תבורכי. תודה על המסר.

      עמנואל.

       

      עמנואל יקר, כל אחד מאתנו כדאי שירים את הכפפה, אם לא תמיד, לפעמים, ולפחות לגבי עצמו.

       

      ת'שמע, אינני מתיימרת לשנות אף אחד ולא את העולם, זה בלתי אפשרי ומגוחך, אבל מנסה לזרוע זרע פה וזרע שם ועוד כמה ליד, ואולי פעם הם כולם ינבטו ביחד ויעשו לי שמח בלב.

       

      הדברים כאן נאמרו במקורו של דבר בשל מעשים של אדם אחד, שעשה מעשה מביש ונוראי מבחינה מוסרית אפילו שעדיין לחוק עצמו אין שיניים בנושא, אך כלפי חוץ הוא חברותי, בעל מידות תרומיות כאילו, אפילו "צמחוני-טבעוני" כאילו שזה יכפר על משהו....

      מזה התחדדה לי התובנה הזו שיש מי שאצלהם המוסר חיצוני בלבד, והם מנופפים בו מתי שכדאי ונוח להם, אבל כשזה מתנגש ומפריע להם באינטרסים הם זורקים את המוסר לכל הרוחות.


      ''

        5/7/14 21:54:
      יש לי קן של יונים קבוע במרפסת ואני מסתפק בזה :-)
        5/7/14 21:28:

      בונבונייטה, יקרה.

       

      תודה על התשובה האישית.

       

      אני לא מאמצת בעלי חיים, כיוון שברור לי, שלא אדע מה לעשות איתם בהמשך.

       

      כשבנותי רצו חתולה, הסכמתי לקבל אותה רק כאורחת בכניסה לבית.

       

      בקיבוץ שבו גרתי, מדי קיץ, לקראת הנסיעות לחו"ל, מתרבים הכלבים הננטשים על ידי שכנים מערי הסביבה.

       

       

       

        5/7/14 21:06:

      צטט: דוקטורלאה 2014-07-02 10:59:39

      חינוך לכל הנושאים שהעלית בא מהבית, ואחר כך ממוסדות החינוך. מכיוון שגורלי הביא אותי כמעט כל שנה לדירה שכורה במקום אחר, למדתי מנסיוני, הרבה בנושא זה. היתה אוכלוסיה שהבית הפרטי שלה היה מבריק, אפשר היה לאכול מהרצפה. ומסביב לבית - לא גינה, לא טיפוח שטח, רק לכלוך. והילדים בסביבה הזאת , אוכלים ארטיק והעטיפה ישר על הקרקע. אם הערת - חטפת מנה אחת אפיים. מי את שתעירי לי? היו סביבות של אנשים דלי אמצעים, שהכל מסביב היה מבריק. והיו , בין היתר, אנשים בעלי מופרעות אישית. באיזור הכי יקר בתל-אביב (לפני שנים), בית פאר, ארבע קומות, דירה בכל קומה, ובקומה הרביעית - אשה זקנה, משכילה מאד, ובעלה - גם הוא מצמרת היישוב. היא היתה זורקת מקומה זו הכל. ממש הכל. הערות לא הועילו. כל יום, העוזרת של דירה אחת, היתה מטפלת בלכלוך. אז זה בערך המצב: תרבות, הזנחה לא מתוך כוונה, סתם עצלות, ומופרעות נפשית. מה לעשות? לגבי הרחוב , יש רק פתרון אחד- מנקי רחוב יעילים. לגבי חצר הבית - פתרונות מקומיים לפי הבעייה. ובמוסדות החינוך - חינוך לניקיון הסביבה. כל הזמן! באשר לבעלי חיים - גם זה חינוך מהבית. כאן חייבת להיות רשות ציבורית ערה לנושא ומטפלת בו לפי הצורך.

       

      אכן חינוך חשוב מאד לכל תחום ודבר בחיים, אך כאן מדובר יותר במי האדם עצמו.

      יש מי שאינו טורח ולא מעניין אותו מה חושבים עליו אחרים, הוא עושה מה שחושב שנכון ומתאים.

      אחר חשוב לו מה האחרים חושבים עליו והוא טורח רבות כדי להציג את עצמו במצג מסוים כלפי חוץ, ופנימה הוא מעולל דברים שמוסרית הומניים קשים ובלתי נתפסים.

      ולזה דוקטורלאה לא בטוחה שיש קשר לחינוך. הסנני

       

        5/7/14 20:59:

      צטט: דניאל - 2014-07-02 09:25:10

      אני אישית נזהר מכל הנביאים בשער העיר. תמיד כשמפשפשים במעשיהם מגלים את ההתנהגויות הכי לא מוסריות.

       

      לנביאים בשער העיר אינני מתייחסת, אלא לאנשים כמוני וכמוך, שמציגים כלפי חוץ את האני שהם רוצים להראות, ובחיים האישיים פעמים רבות מעוללים מעשים מבישים.

        5/7/14 20:52:

      צטט: n1free 2014-07-01 23:36:48

      את מציגה את הדברים בשחור לבן, כאילו אין תחום ביניים.

      אנחנו בני אדם, לא מושלמים.

      כל אחד ומידת המוסריות והמעשים הטובים שלו.

      לכל אחד תחומי התנהגות טובים יותר וטובים פחות.

       

      בהחלט, מסכימה אתך, אלא שיש מקרים עליהם אני מדברת, בהם אין תחום ביניים, בהם בשל מוסר מזויף מישהו משלם בחיים שלו, במקרים כאלה אני רואה את הדברים בשחור לבן.

      כשמישהו מציג עצמו בחוץ בצורה מסוימת כשבחיים עצמם הוא מעולל דברים שמישהו אחר משלם בלשהם בחייו אני רואה זאת בשחור לבן.

      אתה לא?

      מכאן התחילו הדברים, לראות את אלה שהמוסר אצלהם חיצוני בלבד.

      מזעיף את הפה

        5/7/14 20:49:

      צטט: אביבי32 2014-07-01 22:34:31

      היום, בעידן "משקפי גוגל", לא צריך להתאמץ בכדי להבחין בבעלי המוסר הכפול.

       

      לא מתמצאת בזה. מה בדיוק נותנים לך משקפי גוגל? ואיך בכלל איזשהו מכשיר יכול לזהות דבר כזה? מופתע

        5/7/14 20:20:

      צטט: ronkraus 2014-07-01 22:04:14

      אולי תשמחי לדעת ששני האחים החתולים יעשו עימנו עלייה. לא ננטוש אותם... הם ילדינו...

       

      היי, לא הייתי מודעת לזה שאתה אינך ממוקם כאן בארץ. מאיפה בכוונתכם לעשות עלייה ומתי?

      ובודאי שאני שמחה לדעת שהם יגיעו אתכם, מבחינתי שלי אין אפשרות אחרת הרי.

      עדכן אותי, אשמח, ושיהיה בהצלחה.  חיוך

        5/7/14 20:14:

      צטט: coremoran 2014-07-01 20:11:02

      אני חושב שיש עוד בסיבה להתנהגות ניראית בין התנהגות בפועל. אדם לא פועל בבועה נקיה מהתנהגויות של הסביבה שלו. אנחנו לא מתנהגים רק כמו שחונכנו אלא לעיתים קרובות אנחנו מגיבים על התנהגויות של הזולת

       

      גם יכול להיות, אלא שאני חושבת שיש פעמים ששום דבר אינו תירוץ להתנהגות מסוימת גם אם דבריך נכונים, במיוחד כשמי שנפגעים מכך אינם יכולים להגיב, אז זה נורא. 

      ברור שהאדם מושפע מאד מהסביבה אך השאלה היא עד כמה כל אחד מאתנו נותן לזה להשפיע במיוחד שלילה על דעתו והרגשתו האישית.

        5/7/14 16:48:

      הבעיה עם המוסר הם כלי העבודה שלו. מצד אחד, הכל פשוט כמעט שחור ולבן. מצד שני הוא פילוסופי מדי דוגמת "האחר" של עמנואל לוינס שמציע שחירותו המוסרית של האדם היא האחריות כלפי האחר.  אצל פרויד זהו, הסמוך למודע, שהופך למודע...

      בשני המקרים מדובר בנפש האדם שהמדע לא נתן להם פתרון (מלבד תרופות).  ביום יום, אנחנו משתמשים בשפיטה ערכית של  "טוב ורע", "נכון לא נכון"  ופה אני מתחבר ללוינס זוהי שפיטה לא אחראית בעיקר, בגלל הרצון של ביטול האחר, בכלי העבודה בכך שאנו מייחסים אותו למוכר והידוע, והיחס הופך לזהות, ובדיוק פה איננו אחראים, כי אנו צריכים לקחת אחריות על זה שאינו מזוהה, ולהשאיר אותו באחרותו, עד שלא נעשה כך המוסר שלנו כבני אדם הוא, חד ממדי.  במילים אחרות, האחריות שלנו כלפי המוסר הוא על מה שאיננו מכירים. מה שאנו מכירים אני לא בטוח שיש כאן שאלה מוסרית!

        5/7/14 10:37:

      צטט: bonbonyetta 2014-07-04 09:49:55

      צטט: eyalees 2014-07-01 17:39:55

      אהבתי את הפוסט לצערי נתקלתי ברבים שהצביעות המוסרית שלהם זועקת. הצביעות היא חלק מהתרבות בארץ, כולם נחמדים כשהם צריכים אותנו אבל כשאנחנו זקוקים להם אנחנו נשארים לבד. ראי את מצבם של הקשישים, איך ישנם כל כך הרבה קשישים הנזרקים לבתי אבות ואפילו פעם בחודש לא בא לבקרם בן משפחה. קם דור שלא אוהב להשקיע, לא אוהב להתאמץ, כפוי טובה. תודה על השיתוף

       

      אל תשכח שרבים מאד בדור הזה הם הם הנלחמים להצלת בעלי חיים, ומשרתים את הציבור בצבא, לא כולם כפויי טובה ומתחמקים מאחריות, הרבה, אבל לא כולם, ורבים מהם אני מכירה.

      מה שכן, ראוי היה בהחלט שהנורמה החברתית תהיה לחיוב, של נשיאה בכבוד באחריות, ושהחוק והאכיפה יהיו יעילים, שהמוסדות האמונים עליהם ימלאו תפקידם טוב יותר, גם המשטרה.

      ''

        אחד המדדים שאני מתייחס לחוסן ו-"בריאות" החברה הוא הביטחון האישי.
      בעשור האחרון אני חושב שהביטחון האישי הפך לדבר בלתי נסבל כאשר הנושא הוא משוואה של מערכת האכיפה מצד אחד ותרבות החברה.
      ישנן ערים וישובים רבים בהם קשישים ונשים לא יעיזו להסתובב ברחובות לבד. 
      אין שוטרים ברחובות, קריאות עזרה של הציבור אינן נענות, פשעים לא מפוענחים, ישנם פשעים כמו פריצה לבתים ומכוניות שהמשטרה בכלל לא מטפלת בהם, ראש עירית ניו יורק כבר התייחס לחוסן החברה שמיגור הפשע ברמה הנמוכה ביותר, אצלנו גם מקרי פריצה,שוד,אונס,רצח לא מטופלים. הציבור התייאש לחלוטין מהמשטרה ורוב הנפגעים אפילו לא מתלוננים. אני מזכיר לך פן צדדי אותן חברות שהציבור נעזר בהן "לנקום" בעבריינים .. 

        5/7/14 06:02:
      דבריך כל כך טובים וכתובים בטעם וכאן אין נותנים לי אפשרות להעניק לך נקודה, כתוב שאי אפשר פעמיים ואני רואה זאת בפעם הראשונה.
        4/7/14 22:44:

      תודה שהזמנת אותי לקרוא מה שענית לי ואני מודה טסתי מהר לכאן.

      אז אני אענה לך לכל סעיף וסעיף ככל יכולתי נכון לעכשיו

      צטט: bonbonyetta 2014-07-04 20:42:27

      צטט: נערת ליווי 2014-07-01 18:29:59

      כתבת בסוף את המילים "אין סליחה ומחילה".. למה בעצם? 

      מאיפה לך מהו מוסר פנימי או חיצוני של מי שאת לא מכירה באופן אישי ונסמכת על אינפורמציה של אמרו עליו או עליה (שלא לדבר על כתבו עליו בעיתון) ואני לא צריכה לשים לך שיר עכשיו נכון? 

       

      אוי חברה שלי,

      אני מדברת על דברים שאינך יודעת, תאמיני לי שאם היית יודעת גם את היית כותבת כך והרבה יותר מזה.

      אני לא יודעת המון דברים. בזה את צודקת

      אם את רוצה שאני אדע או לצורך העניין אנשים אחרים שקוראים אותך- תכתבי פה מה שבא לך לשתף את רואה הרי שכשאת שולחת לי הודעה דחופה ואני ליד המחשב וגם רואה אותה שזה את ההודעה אני מיד מגיעה ..

      לגבי מה//על מה אני הייתי כותבת לעומת מה או איך שאת כותבת - משאירה לך כאמור את הסקת המסקנות שלך.

      ישנם באמת דברים שאין עליהם מחילה.

      ולגבי מאיפה לי מהו מוסר חיצוני ופנימי? לא, לא מהעתונות ודברים שמספרים על מישהו מסוים, אלא מדברים שהוא עצמו במו עצמו מספר על עצמו.

      דברים של אדם לפעמים כשהוא לא שם לב לב אומרים המון על מי הוא.

      דברים שכתובים בעתון לא קובעים דעתי, רק מספקים לי אינפורמציה. ואני מספיק בוגרת ובתחום הזה להבין שלפעמים הם מספקים אינפורמציה חד צדדית.

      אנשים שונים מספרים על עצמם כל מיני דברים ולפעמים מה שלא מספרים אומר יותר

      את יכולה למשל לראות אם ממש מעניין לך וזה לחלק הוירטואלי מי רק מפזר כוכבים ואין לך מושג למשל לאיזה חלק של הטקסט שלך אותו אחד או אחת התחברו.. אבל זה טיפ קטן על הדרך..

      ולא, את לא חייבת לשים לי שיר אם אינך רוצה, אבל הדברים האלה בפוסט באו מכאב ומכעס אדיר מימדים על אנשים מסוימים ספציפים, שבכוונה זהותם שמורה עלומה, כי הכוונה לא לשים אותם על המוקד, אלא לדבר על הקטע הזה של הפער הגדול בין מה שאנשים חושבים על עצמם וסירובם לראות מי הם באמת, על המצגת שאנשים מציגים כלפי חוץ על עצמם ובמקרים מסוימים הם מראים שאינם כאלה, על מוסר פנימי וחיצוני.

      שוב לדעתך שלך או לפעמים לדעתם של אנשים אחרים. אני למשל כן בעד לשים על המוקד דברים שמעצבנים אותי או מרגיזים אותי ואת יודעת את זה כי את קוראת אותי ויודעת על מה אני כותבת למרות שאת לא אחת כותבת לי שאני מתפזת בין כמה וכמה נושאים...

      וברור שאני אינני קובעת, אני רק מספרת וכותבת על דברים שאני מרגישה ורואה בעיניים שלי.

      כל אחד רואה בעיניים שלו.

      ''

       

      ותודה על הפרח. חיוך הנה עוד דבר שאת כן יודעת עלי וזה שאני אוהבת ורדים.

        4/7/14 20:42:

      צטט: נערת ליווי 2014-07-01 18:29:59

      כתבת בסוף את המילים "אין סליחה ומחילה".. למה בעצם? 

      מאיפה לך מהו מוסר פנימי או חיצוני של מי שאת לא מכירה באופן אישי ונסמכת על אינפורמציה של אמרו עליו או עליה (שלא לדבר על כתבו עליו בעיתון) ואני לא צריכה לשים לך שיר עכשיו נכון? 

       

      אוי חברה שלי,

      אני מדברת על דברים שאינך יודעת, תאמיני לי שאם היית יודעת גם את היית כותבת כך והרבה יותר מזה.

      ישנם באמת דברים שאין עליהם מחילה.

      ולגבי מאיפה לי מהו מוסר חיצוני ופנימי? לא, לא מהעתונות ודברים שמספרים על מישהו מסוים, אלא מדברים שהוא עצמו במו עצמו מספר על עצמו.

      דברים של אדם לפעמים כשהוא לא שם לב לב אומרים המון על מי הוא.

      דברים שכתובים בעתון לא קובעים דעתי, רק מספקים לי אינפורמציה. ואני מספיק בוגרת ובתחום הזה להבין שלפעמים הם מספקים אינפורמציה חד צדדית.

      ולא, את לא חייבת לשים לי שיר אם אינך רוצה, אבל הדברים האלה בפוסט באו מכאב ומכעס אדיר מימדים על אנשים מסוימים ספציפים, שבכוונה זהותם שמורה עלומה, כי הכוונה לא לשים אותם על המוקד, אלא לדבר על הקטע הזה של הפער הגדול בין מה שאנשים חושבים על עצמם וסירובם לראות מי הם באמת, על המצגת שאנשים מציגים כלפי חוץ על עצמם ובמקרים מסוימים הם מראים שאינם כאלה, על מוסר פנימי וחיצוני.

      וברור שאני אינני קובעת, אני רק מספרת וכותבת על דברים שאני מרגישה ורואה בעיניים שלי.

      כל אחד רואה בעיניים שלו.

      ''

        4/7/14 20:35:

      צטט: * חיוש * 2014-07-01 18:06:19

       

      בונבוניטה יקרה לליבי נשיקה

      קראתי אותך ועל אלו בעלי המסר הכפול או אנשי המסר החיצוני

      וגם את תגובתו של החבר היקר אייל

      ולי נותר להנהן בהסכמה כמה שאתם צודקים.

      והנה הגיעה עונת הטיולים והצפי שנגלה ש " יפי הנפש " 

      מפקירים גם השנה את חיות המחמד שלהם לפני יציאתם לטיול

      מכירה גם הרבה אנשים שמחשיבים את עצמם לדתיים  ומאמינים

      מוכיחים את  החילוניים והם עצמם יוצרים לעצמם חוקים חדשים

      ונוחים ואין לערער על הלכי הדת אצלם

      כמו כאלו שנוסעים בשבת אך לא מדליקים אש

      * חיבוקים אוהבים ונשיקות חמות לליבך

      תודה ששיתפת אותנו מהירהורי ליבך

       

      והרבה עדיין למרות האזהרות החוזרות ונשנות עוזבים את הכלבים שלהם קשורים בחוץ בשמש הקופחת כשהם נכנסים לסופרמרקט וגרוע מכך במכונית סגורה, מפקירים אותם להתבשל למוות.

      וזה קורה שוב ושוב ואני לא מבינה איפה הראש של האנשים האלה.

      ''

        4/7/14 16:12:
      הפער שאת מתארת בין הערכים המוצהרים להתנהגות שלא תמיד הולמת אותם, מזכיר לי ביטוי שלמדתי באוניברסיטה בירושלים בשנות הששים - של המאה הקודמת, כמובן. בשיעור על ערכי הדמוקרטיה והליברליזם, הזכיר המרצה את הביטוי "פוטל ליברלים". אנשים מתקדמים, כביכול, שרוממות השוויון והאנטי גזענות בגרונם, כשהם יושבים בכורסה הנוחה בביתם ומרצים על עקרונותיהם. אולם, כשהבן, או הבת, מביאים הביתה בן/בת זוג ממוצא אפריקני, האמת הפנימית שלהם מתפרצת בעוצמה רבה, בהתנגדות לבחירה. כל טוב ושבת שלום, עמוס.
        4/7/14 14:11:

      האדם הוא יצור מורכב. למעשה הוא בעל החיים המסוכן ביותר עלי אדמות. האדם הוא היחיד שגרם למלחמות עולם ושנותן, לפעמים, דרור לרוע שבתוכו. יש גם בני אדם טובים ונדיבי לב שמעניקים מעצמם לזולת. אם אלה יהיו אי פעם הרוב השולט - יהיה אפשר לומר שהמשיח הגיע!....

        4/7/14 09:49:

      צטט: eyalees 2014-07-01 17:39:55

      אהבתי את הפוסט לצערי נתקלתי ברבים שהצביעות המוסרית שלהם זועקת. הצביעות היא חלק מהתרבות בארץ, כולם נחמדים כשהם צריכים אותנו אבל כשאנחנו זקוקים להם אנחנו נשארים לבד. ראי את מצבם של הקשישים, איך ישנם כל כך הרבה קשישים הנזרקים לבתי אבות ואפילו פעם בחודש לא בא לבקרם בן משפחה. קם דור שלא אוהב להשקיע, לא אוהב להתאמץ, כפוי טובה. תודה על השיתוף

       

      אל תשכח שרבים מאד בדור הזה הם הם הנלחמים להצלת בעלי חיים, ומשרתים את הציבור בצבא, לא כולם כפויי טובה ומתחמקים מאחריות, הרבה, אבל לא כולם, ורבים מהם אני מכירה.

      מה שכן, ראוי היה בהחלט שהנורמה החברתית תהיה לחיוב, של נשיאה בכבוד באחריות, ושהחוק והאכיפה יהיו יעילים, שהמוסדות האמונים עליהם ימלאו תפקידם טוב יותר, גם המשטרה.

      ''

        4/7/14 07:45:

      כאחת שמטפלת בחיות הזקנות שלי עד הסוף,

      גם אם הן כבר עושות לי פיפי במיטה - אני לגמרי מזדהה...

      ''

       

      בתמונה זה אמנם חתול צעיר "חדש" , אבל ככה זה היה נראה עם הזקנה גריילי (בת 18 בערך)

      שהיתה רגילה לישון איתי.

      בלילה האחרון , כשראיתי שכבר אין לה כח לקום לקופסת החול, שמתי אותה לידי -

      על עגלת תה בתוך סל מרופד.

      בלילה בכל זאת הצליחה לזחול לי לתוך המיטה...

      בבוקר כבר צריך היה ללכת להרדים אותה - הוטרינר אמר שכבר כמעט לא היתה לה כליה.

      לא הבין איך בכלל חיה.  עור ועצמות.  רק מאהבה כמובן...

      LUFT UND LIEBE - אויר ואהבה - כמו שאומרים בשפת אימי.

       

      מזדעזעת כל פעם מחדש על נטישת חיות בכלל - ועל הזקנות במיוחד.

        2/7/14 17:26:
      אני מכיר אנשים שעובדים בתפקידים סיעודיים והם עושים זאת כדי לתת פורקן ליצרים סדיסטיים ואפלים. הרבה מטפלים למשל בחולים או בעיקר חולי נפש או ילדים שפחות מתלוננים, פשוט מתעללים בהם.
        2/7/14 14:19:
      צודקת.
      לא כל איש תוכו - כברו. במידה מסוימת - זה אנושי, כפי שתיארת, לא נעים, בלשון המעטה.

      יש גם הרבה יפים טבעונים, צמחונים הכותבים שירה, טבע והתלקקויות המסמלות את הפנים והיפה. אך במציאות כשהם נתקלים במקרים הנ"ל הם "עוקפים" כי בשבילם זה ייחס..

      כחברה אנו לא מתייחסים מספיק אל עומק ההתדרדרויות, לרוב והרוב תמיד עוקף ומתעלם. נכון יש גם כאלה אשר לא עוקפים ומתמודדים. רק חבל שקולם הוא כקול קורא במדבר.

      צביעות אגו וחולי מגעיל יש בכל מקום כולל כאן בקפה.

       

      תמשיכי לכתוב. מישהו כן צריך להרים את הכפפה.

      תבורכי. תודה על המסר.

      עמנואל.

        2/7/14 10:59:
      חינוך לכל הנושאים שהעלית בא מהבית, ואחר כך ממוסדות החינוך. מכיוון שגורלי הביא אותי כמעט כל שנה לדירה שכורה במקום אחר, למדתי מנסיוני, הרבה בנושא זה. היתה אוכלוסיה שהבית הפרטי שלה היה מבריק, אפשר היה לאכול מהרצפה. ומסביב לבית - לא גינה, לא טיפוח שטח, רק לכלוך. והילדים בסביבה הזאת , אוכלים ארטיק והעטיפה ישר על הקרקע. אם הערת - חטפת מנה אחת אפיים. מי את שתעירי לי? היו סביבות של אנשים דלי אמצעים, שהכל מסביב היה מבריק. והיו , בין היתר, אנשים בעלי מופרעות אישית. באיזור הכי יקר בתל-אביב (לפני שנים), בית פאר, ארבע קומות, דירה בכל קומה, ובקומה הרביעית - אשה זקנה, משכילה מאד, ובעלה - גם הוא מצמרת היישוב. היא היתה זורקת מקומה זו הכל. ממש הכל. הערות לא הועילו. כל יום, העוזרת של דירה אחת, היתה מטפלת בלכלוך. אז זה בערך המצב: תרבות, הזנחה לא מתוך כוונה, סתם עצלות, ומופרעות נפשית. מה לעשות? לגבי הרחוב , יש רק פתרון אחד- מנקי רחוב יעילים. לגבי חצר הבית - פתרונות מקומיים לפי הבעייה. ובמוסדות החינוך - חינוך לניקיון הסביבה. כל הזמן! באשר לבעלי חיים - גם זה חינוך מהבית. כאן חייבת להיות רשות ציבורית ערה לנושא ומטפלת בו לפי הצורך.
        2/7/14 09:25:
      אני אישית נזהר מכל הנביאים בשער העיר. תמיד כשמפשפשים במעשיהם מגלים את ההתנהגויות הכי לא מוסריות.
        1/7/14 23:36:

      את מציגה את הדברים בשחור לבן, כאילו אין תחום ביניים.

      אנחנו בני אדם, לא מושלמים.

      כל אחד ומידת המוסריות והמעשים הטובים שלו.

      לכל אחד תחומי התנהגות טובים יותר וטובים פחות.

        1/7/14 22:34:

      היום, בעידן "משקפי גוגל", לא צריך להתאמץ בכדי להבחין בבעלי המוסר הכפול.

        1/7/14 22:15:
      דברייך חשובים לאדם ולחיה.
        1/7/14 22:04:
      אולי תשמחי לדעת ששני האחים החתולים יעשו עימנו עלייה. לא ננטוש אותם... הם ילדינו...
        1/7/14 20:11:
      אני חושב שיש עוד בסיבה להתנהגות ניראית בין התנהגות בפועל. אדם לא פועל בבועה נקיה מהתנהגויות של הסביבה שלו. אנחנו לא מתנהגים רק כמו שחונכנו אלא לעיתים קרובות אנחנו מגיבים על התנהגויות של הזולת
        1/7/14 18:29:

      כתבת בסוף את המילים "אין סליחה ומחילה".. למה בעצם? 

      מאיפה לך מהו מוסר פנימי או חיצוני של מי שאת לא מכירה באופן אישי ונסמכת על אינפורמציה של אמרו עליו או עליה (שלא לדבר על כתבו עליו בעיתון) ואני לא צריכה לשים לך שיר עכשיו נכון? 

        1/7/14 18:06:

       

      בונבוניטה יקרה לליבי נשיקה

      קראתי אותך ועל אלו בעלי המסר הכפול או אנשי המסר החיצוני

      וגם את תגובתו של החבר היקר אייל

      ולי נותר להנהן בהסכמה כמה שאתם צודקים.

      והנה הגיעה עונת הטיולים והצפי שנגלה ש " יפי הנפש " 

      מפקירים גם השנה את חיות המחמד שלהם לפני יציאתם לטיול

      מכירה גם הרבה אנשים שמחשיבים את עצמם לדתיים  ומאמינים

      מוכיחים את  החילוניים והם עצמם יוצרים לעצמם חוקים חדשים

      ונוחים ואין לערער על הלכי הדת אצלם

      כמו כאלו שנוסעים בשבת אך לא מדליקים אש

      * חיבוקים אוהבים ונשיקות חמות לליבך

      תודה ששיתפת אותנו מהירהורי ליבך

        1/7/14 17:39:
      אהבתי את הפוסט לצערי נתקלתי ברבים שהצביעות המוסרית שלהם זועקת. הצביעות היא חלק מהתרבות בארץ, כולם נחמדים כשהם צריכים אותנו אבל כשאנחנו זקוקים להם אנחנו נשארים לבד. ראי את מצבם של הקשישים, איך ישנם כל כך הרבה קשישים הנזרקים לבתי אבות ואפילו פעם בחודש לא בא לבקרם בן משפחה. קם דור שלא אוהב להשקיע, לא אוהב להתאמץ, כפוי טובה. תודה על השיתוף

      ארכיון

      פרופיל

      bonbonyetta
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין