כותרות TheMarker >
    ';

    Suicide is painless, it brings on many changes

    רחלי פרנקל אינה קדושה, אולי בדיוק ההפך.

    43 תגובות   יום חמישי, 3/7/14, 13:08

     

    לפעמים אתה נתקע בחלק הטפל, הפחות חשוב במסכת התרחשויות, שכל אחד ממרכיביו יכול ליצור נרטיב ולהעסיק ציבור לזמן רב בהרבה ממה שהיית מצפה בנסיבות רגילות ובמקום רגיל. כלומר, בכל מקום שהוא לא כאן.

    ההגדרה או התחום של "כאן" משתנה כל הזמן וכיוונו - מגמתו אניגמטי יותר ממסלול מנוסתה של תרנגולת ערופת ראש לאחר שהצליחה לחמוק מידיו של השוחט, על אף שגורלה לא רק נגזר אלא גם נחתם בחותמת יצוקה בידי הבורא, זה שמעולם, אבל מעולם לא חזר בו*, למרות שחלק ארי מהחלטותיו נתונות במחלוקת ויישארו כאלה עוד זמן רב. 

    כך אני התקבעתי בקול שירתו, הערב יש לציין, של אחד משני הפלסטינים שהמעשה שלהם העסיק אותנו כמחצית חודש, על אף שהפן הנסתר בו היה זעיר וזניח למן הרגע שבו התחילה החטיפה ועד לרגע שבו נמצאו הגופות, מרחק קטן מן המקום שבו נקטעו חיי השלושה, מתנחלים צעירים, לכאורה ללא סיבה, הצדקה ו/או הגיון, בעיני רובו של הציבור הישראלי.

    מה גרם לי להיתקע בצליל שירתו של רוצח, אחד ממכלול עצום של מרכיבים שמהן נבנתה ה"סאגה של הבנים", לרמז כאילו מדובר בבנינו שלנו, למרות שרוביקון גדול, רחב וגועש מפריד בינם ובינינו. לאמור ביני כמו גם בין אלה החיים בצדו הזה של הנהר ולא יחצו אותו בשום עת למעט בדיבורים ריקים של רהב מתלהם ולאומנות מתחנחנת, שעצם קיומו של הלאום האוחז בו, כמו גם ההצדקה לו, מצטמק לנגד עינינו ונוזל, חומק מבין כפות ידינו, שעסוקות כל העת בכל עניין טפל רק לא בעניין שיש בו את העניין שנחוץ כדי להמשיך ללפות בו.

    [התשובה לשאלה הארוכה ששאלתי, תגיע בהמשך הדברים].

    ***

    הטיבו לעשות כלי התקשורת, שהפכו אירוע מתבקש במציאות של כיבוש לחגיגה של אחדות ווירטואלית בלתי קיימת, בחברה מפולגת ומפוררת שבנתיב חורבנה זנחה כל ערך, לרבות הסולידריות שבעת מסוימת לפתה בה וקיימה כלאום שאוחז מדינה, למרות הספקות בכל הקשור לבעלות האמתית על אדמות בה.

    זאת ועוד, בעת שבה האדמה הפכה לקרקע וספסרים המתחזים לפוליטיקאים לשולטים בה, לא היה עוד מקום לחלוצים דוגמת אלה שבנו את דגניה. אדמות הטרשים שספסרו בה, חלקה שדודה מבעליה, נזקקה לצבא שיאחז בה ועובדי האדמה הפכו לאויבי המדינה במלבושה החדש כממלכה שממתינה למשיח, כדי לגאול אותה מעצמה או שמה לסיים את קורותיה.

    צבא ההגנה שצמח מתוך האתוס החלוצי, שאחזו באדמה באמצעות עבודת כפיים מפרכת, היכולה להמיר אדמות בור וביצות עזובות לקרקע חקלאית מניבה שתוצרתו מספקת את מזונם של האוחזים בה, הפך לחיל משלוח לארץ זרה שעיקר עניינה בדיכוי אלה שיושבים בה.

    צבא הכיבוש לישראל נולד ועמו שכירי חרב האוחזים בספרי תורה, סוג של טפילים אגרסיביים ומגלגלי עיניים, שמתפרנסים מכספי היושבים בצד הבלתי נכון של נהר הרוביקון, כלומר בצד שלנו.

    שליחותם מתומצתת ומתרכזת בהפיכת חיי הפלסטינים לגיהינום, בשם בטחון המולדת ולשם שמים או היושב שם, על אף שאם יש מישהו למעלה, הוא מזכיר יותר את ET ופחות את האל הבלתי רחום שלנו, זה שדיוקנו מפיח רוח חיים ב"אדם" באמצעות רפרוף האצבע השמימית בתמונה האלוהית של מיכלאנג'לו בואונרוטי, למרות שבפן שנגלה לעמי, הוא מסב בעיקר חורבן והרס.

    ***

    שלוש פנים למפעל ההתנחלות בשטחי הפלסטינים, שניים מטעות ומטות ואחת סתם משקרת.

    הפנים האחרונות הן פניה של האם המיוסרת, האמיצה לכאורה, פורצת הדרך, שמעיזה כאקט אחרון של הקרבה, לעלות ולומר קדיש על בנה, כמו גבר, ולבעוט במוסכמות דתה למרות אחיזתה בעיקריה, אף על פי שאלה נטלו את היקר לה מכל, את בנה. מדינה עצרה את נשמתה נוכח אומץ ליבה, אותו לב העשוי אבן צור שחושל בהקרבת היקר לה למולך תובעני שאותו היא עובדת בסוג של הערצה עיוורת, אילמת  וחרשת.

    רחלי פרנקל היא אמא רעה, אם הראויה לגינוי על מות בנה שהקריבה למען אמונתה בניגוד לאינסטינקט האימהי שהיה אמור להנחות אותה ולקבוע את ההעדפות ביחס לניהול חיי ילדיה.

    רחלי פרנקל הקריבה את בנה למען רגבי עפר שלא שייכים לאיש, ולא יהיו לעולם שייכים לה ולחבריה.

    בעיני לא קיימת מחילה לאם שממירה את חיי בנה אהובה ברגבים שדודים של אפר וסלעי מחלוקת ולא חשוב מחירם בעיני מנהיגיה, ספסרי הקרקעות שהתחפשו למורי דרך לרגע, למעט הרוח האנושית שעוד נותרה בה.

    את קלונה נישא כולנו.

    ושתי הפנים הנוספות הזכרתי למעלה.

    הראשונה, פניו פני העברים הקדמונים. לבושם גזור על פי מיטב המלבישים של הוליווד הישנה, בסרטים כמו בן חור ו/או גרסתם האבסורדית של מונטי פייטון, המנסים להחזיר עטרה ליושנה אולם נראים בעיקר כבדיחה גרועה של אנשים שחושבים שסיפורי בדים הן היסטוריה.

    אולם לאלה עוד פן, לפעמים הוא מוצג מקדימה ולפעמים הוא נחבא מאחורה, אלה כנופיות של מרצחים שמזכירים פלוגות סער במשטר האימים של מדינה רחוקה שחל איסור להזכיר את שמה, בעיקר מטעמה של בושה שבהודאה עד כמה נהיינו דומים להם, דווקא אנחנו הקרבנות שלהם מפעם.

    והנה התשובה לשאלה לעניין שירתו של החוטף בהקלטה שפורסמה על ידי המשטרה שיצאה לא ממש טוב מן הסאגה:

    בעת שלי, עת רחוקה, שרו גם אנשים, שירתם לעיתים הייתה ערבה.

    הם לא דברו על הקרבה, לבשו מלבושי פועלים פשוטים ובעיקר היו מכורים לאהבה.

    הם אהבו את הנוף, את המראה של מולדתם החדשה שבנו אותה והקריבו את החיים [שלהם] למענה.

    את המולדת הם בנו עבור הדור הבא.

    הם לא חשבו להקריב את צאצאם למענה.

    למרות זאת כך זה קרה.

    על כך ועל עוד קלקולים במולדת שהפכה מדינה וכעת ממלכה בסוף דרכה, רחלי פרנקל וחבריה נושאים באשמה.

    על כן ולכן אני מוקיע אותם בשם הנוסטלגיה. על שום אהבתי לארץ ישראל של אבותיי, שהייתה עבורי מולדת, ארץ ישראל היפה, והאנשים ששרו על אהבתם לה והקדישו את חייהם להקמתה.

    הממלכה של רחלי פרנקל אינה מולדתי.

    היא זרה לי על שלושת פניה ועל מנהגיה ונהליה, ובעיקר על העוולות שהיא מייצרת במציאות המחרידה ששולטת ביום יום שלנו, ימיה האחרונים של סדום או מתרשמים כך.

    אילו יכולתי הייתי נס מכאן ושלא כמו אשת לוט, למרות געגועי למה שהיה פעם, לא הייתי מביט אחורה, ולו לרגע.

    בסרטון בקישור, יש את כל מה שרחלי פרנקל מעולם לא חוותה, אהבה לנופי מולדת ולא לקרקעות וסלעי המחלוקת שבה.

     

     

     

     

     

    *למעט במקרה של אברהם, שם חס על יצחק, אולם צאצאיו, אנחנו משלמים את המחיר לנצח.

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (43)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        9/7/14 21:34:

      צטט: ערסאל 2014-07-04 16:38:50

      צטט: noami4u 2014-07-04 15:59:58

      צטט: צוריאל צור 2014-07-03 22:37:12

      אספר לך סיפור,
      לפני כשלושה חודשים ביקרתי חבר ששיפץ את דירתו .
      ישב שם רצף ערבי משכם בהפסקת קפה.
      שאלתי אותו מאיפה מישפחתו הגיעה , ענה משכם . מאיפה הסבא? ענה משכם.
      כן, התעקשתי לשאול, אבל מאיפה הם הגיעו במקור לשכם?
      תשובתו היתה, מירדן לפני 150 שנה.
      לפני כ150 שנה ביקר בארץ הסופר סמואל קלמנס הידוע בכינויו מרק טווין, והעיד על שיממונה של הארץ שהייתה נטושה ומלאת ביצות וקדחת.
      אני מאמין שלעדותו וסיפוריו בניגוד לסיפורי התנך לא תקרא סיפורי בדים.
      ידוע שעם בוא המתיישבים בעליות הראשונות (הם לא היו מתנחלים?) ופיתוח הארץ, הגיעו גם מהגרי עבודה מארצות ערב כפי שהם מגיעים כיום מאפריקה.

      כשהאיסלאם הפרימיטיבי הקנאי והרצחני של דעש יתפשט מסוריה ועיראק לירדן וישב על הגבול המזרחי שלנו ,
      ה"מתנחלים" שנואי נפשך יהיו קו ההגנה הראשון להגן על מדינת תל אביב ועליך.

       

      חוליגן נשאר חוליגן, גם אם יספר לך סיפורים ואפילו "יסתמך" על מרק טווין ( אותו הוא כנראה לא קרא מעולם . דבר אחד אפשר לומר : ההסתמכות על קולוניאליסט כמרק טווין כמוה כהסתמכות על "כיר השוק הריקה" בשירה של נעמי שמר. זו האחרונה וזה שקדם לה - לא ראו את ילידי המקום הזה - הערבים הפלשתינים גם אם הם עמדו מול עיניהם ממש. ובכל זאת, ההגונים בתנועה הציונית מראשיתה, כמו אחד-העם (אשר גינזבורג ) הודו במה שעיניהם חזו. וכך כתב אחד העם , בשנת 1891 לאחר שחזר מביקור של 3 חודשים בפלשתינה. "..רגילים אנו להאמין בחו"ל כי ארץ ישראל היא עתה עמעט כולה שממה, מדבר לא זרוע, וכל הרוצה לקנות בה קרקעות יבוא ויקנה כחפץ ליבו. אבל באמת אין הדבר כן. בכל הארץ קשה למצוא שדות זרע אשר לא יזרעו....

      "בוודאי יכולנו ללמוד מדברי ימינו בעבר ובהווה, עד כמה מוכרחים אנו להיזהר לבלתי עורר עלינו חֵמת עם הארץ על ידי מעשים מגונים, עד כמה איפוא עלינו להיות זהירים בהנהגתנו עִם עם נוכרי שאנו באים לגור בתוכו מחדש, להתהלך אתו באהבה וכבוד, ואין צריך לאמר בצדק ובמשפט. ומה עושים אחינו בארץ ישראל? ההפך ממש! עבדים היו בארץ גלותם, ופתאום הם מוצאים עצמם בתוך חרות בלי גבול, חרות פרועה שיכולה להימצא רק בארץ כטורקיה. השינוי הפתאומי הזה הוליד בלבם נטייה לדיספוטיסמוס, כאשר יקרה תמיד ל'עבד כי ימלוך', והינם מתהלכים עם הערביים באיבה ואכזריות, משיגים גבולם שלא בצדק, מכים אותם בחרפה בלי כל סיבה מספקת, ומתפארים עוד כי כן יעשו, ואיש אין אשר יעמוד בפרץ ויעצור בעד הנטייה הבזויה והמסוכנת הזאת. הן אומנם צדקו אחינו באומרם, כי הערבי מכבד רק מי שמראה לו גבורה ואומץ רוח; אבל במה דברים אמורים, כשמרגיש עם זה שהדין עם מתנגדו; לא כן אם יש לו צדקה לחשוב את מעשי מתנגדו לעושק וגזל משפט, אז, אם גם יחריש, יתאפק עד עת קץ, אבל עברתו שמורה בלבו ונוקם ונוטר הוא מאין כמוהו. "
      מתוך: 'אמת מארץ ישראל', מאמר ראשון, המליץ, י"ג, כ"ד סיוון תרנ"א (1891); כל כתבי אחד העם, כט

       

      דומני שמיותר להכביר מילים. ולענין הסיפא המדומינת של האוויל התורן , נוסיף רק מילה אחת: בשביל מה לדמיין מצבים החבויים בעתיד לא ידוע כמו "דעה"ש וכו'" אפשר בנקל להסתמך על העבר הלא כל כך רחוק - במתקפה הסורית על רמת הגולן ב-1973 , האם ההתנחלויות הארורות והמתועבות , עזרו בעצירת הצבא הסורי או שהיו רק נטל ועול נוסף על הצבא הישראלי המתגונן ???? .


      ___________________________________________________________________

       

      ברכות על אחת התגובות הטובות שזכיתי לה מעודי.

       

      לא יכולתי לעשות טוב יותר.

       

      תודה.

       

       

      לאחד העם היתה אג'נדה פוליטית שמאד התיישבה, משום מה, עם תיאורו.

      דרך אגב, המשכו של התיאור בספרו, המשך שהושמט כאן, איכשהו, הוא כותב (אחד העם):

       

      "בכל הארץ קשה למצוא שדות-זרע אשר לא יזרעו; רק שדות-חול או הרי-אבן, שאינם ראויים אלא לנטיעות, וגם זה אחר עבודה רבה והוצאות גדולות לנקותם ולהכשירם לכך, – רק אלה אינם נעבדים, מפני שאין הערביים אוהבים לטרוח הרבה בהווה בשביל עתיד רחוק. ועל כן לא בכל יום אפשר למצוא אדמה טובה למקנה."

        8/7/14 19:03:

      צטט: ערסאל 2014-07-08 15:46:30

      צטט: יצחק נח 2014-07-08 15:00:02

      :

      האם אתה ער לעובדה שמירי פרנקל גרה בנופי איילון בתחום הקו הירור ואינה נימנית עם "חבורת המתנחלים..

      .

      לדעתי אתה מתאים את העובדות לכאורה לעמדותיך הפוליטיות, ועושה הכללות גורפות ללא כל בסוס וגם זאת סוג של הסתה

       

      ___________________________________________________

       

      גלית בתגובות התייחסה למקום מגוריה ובתשובתי הבהרתי את הרהורי המגמתיים בנידון.

       

      אם זאת, הטענות שלי אינם רק נגד המתנחלים אלא גם נגד כל מי שתומך בהמשך הכיבוש.

       

      שיהיה לך יום טוב.

        8/7/14 15:00:
      :

      האם אתה ער לעובדה שמירי פרנקל גרה בנופי איילון בתחום הקו הירור ואינה נימנית עם "חבורת המתנחלים..

      .

      לדעתי אתה מתאים את העובדות לכאורה לעמדותיך הפוליטיות, ועושה הכללות גורפות ללא כל בסוס וגם זאת סוג של הסתה

        6/7/14 22:04:

      צטט: אביבי32 2014-07-06 18:08:10

      למקרה הפוסט, עלו בי שתי תמיהות

      .

      האם בני הלומד במכללת אריאל יפגע חו"ח בפגוע טרור -יהייה בי איזה שהוא אשם תורם?

      .

      שיר העמק של דניאל סמבורסקי מדבר אלי מאד. אבל זאת לדעתך ישראל האמיתית ואני שואל

      (למרות שהתשובה ידועה לי) שם לא גורשו ערבים מאדמתם?

       

      ____________________________________________________________

       

      אני לא הייתי שולח את ילדי לאריאל מאלף סיבות והעיקרית שבהן הוא מרכיב הסיכון.

       

      וההבדל בשיר העמק לבין ריקודי האינדיאנים של המתנחלים פשוט, הראשון מעיד על אהבת הארץ על נופיה והשני על השתעבדות לה.

        6/7/14 18:08:

      למקרה הפוסט, עלו בי שתי תמיהות

      .

      האם בני הלומד במכללת אריאל יפגע חו"ח בפגוע טרור -יהייה בי איזה שהוא אשם תורם?

      .

      שיר העמק של דניאל סמבורסקי מדבר אלי מאד. אבל זאת לדעתך ישראל האמיתית ואני שואל

      (למרות שהתשובה ידועה לי) שם לא גורשו ערבים מאדמתם?

        6/7/14 17:57:

      לא חשבתי ככה.

      הקרבן מרכך את הכאב והופך אותו למקור לגאווה ותחושה של תרומה והתעלות כלפי הקהילה.

      לאחר קריאה שוב ושוב, זה מוצא חן בעיני, נראה לי נכון.

        5/7/14 13:39:

      צטט: noami4u 2014-07-05 13:26:58

      צטט: ערסאל 2014-07-04 19:51:18

      צטט: מרב 1956 2014-07-04 18:32:26

      וואווו........

      בעברית רהוטה (יש לי "חולשה" לשפה ) כתבת מסמך מאלף/מעלף.

      ולמרות זאת. אני נוטה להגיב כמו  vered. אולי מפני שאנו אמהות?

       

      לקרוא כאן תגובות של noami4u שהן לא פוגעניות מעליבות, זה מקרה נדיר.

       

      __________________________________________________________________________________

       

      התגובה שלכן לגיטימית, אולם היא מושגת באמצעות מצג שווא של טרגדיה בעוד קיימת אפשרות סבירה שאצלן מדובר בהקרבה מקודשת שהיא מקור לגאווה וחלק מפולחן שקשור לאמונתן.

       

      האפשרות הזאת, דומה מאוד למסכת הרגשית של אם השהיד הערבי, והיא צריכה בעיני לבטל את האמפתיה.

       

      אין לה מקום. האנשים האלה יחריבו את המדינה שלנו.

       

      " ..חלק מפולחן שקשור ואמונתן.." ???? ולי נדמה שמאבק לשיחרור לאומי הוא אתוס שהעולם המערבי כולו בנוי עליו ומוכר גם בדין הבינלאומי .

       

      ____________________________________________________________________

       

      נדמה לי שבצד שלנו, שחרור לאומי אינו רלוונטי, כי לכאורה אנחנו משוחררים מעולו של לאום אחר ומדכא. [את מקומו תופסים בעלי עניין וקבוצות אינטרסים שנוהגים לכנות משום מה האליטות הישראליות].

      הכוונה שלי הייתה לקרבן של האמהות המתנחלות, שמזכיר במרכיביו הרגשיים את אלה של אם השהיד הערבי.

      כמובן שהסיבות לקרבן שונות, אבל בצד האמוציונלי הן דומות, הקרבן מרכך את הכאב והופך אותו למקור לגאווה ותחושה של תרומה והתעלות כלפי הקהילה.

       

       

        5/7/14 13:26:

      צטט: ערסאל 2014-07-04 19:51:18

      צטט: מרב 1956 2014-07-04 18:32:26

      וואווו........

      בעברית רהוטה (יש לי "חולשה" לשפה ) כתבת מסמך מאלף/מעלף.

      ולמרות זאת. אני נוטה להגיב כמו  vered. אולי מפני שאנו אמהות?

       

      לקרוא כאן תגובות של noami4u שהן לא פוגעניות מעליבות, זה מקרה נדיר.

       

      __________________________________________________________________________________

       

      התגובה שלכן לגיטימית, אולם היא מושגת באמצעות מצג שווא של טרגדיה בעוד קיימת אפשרות סבירה שאצלן מדובר בהקרבה מקודשת שהיא מקור לגאווה וחלק מפולחן שקשור לאמונתן.

       

      האפשרות הזאת, דומה מאוד למסכת הרגשית של אם השהיד הערבי, והיא צריכה בעיני לבטל את האמפתיה.

       

      אין לה מקום. האנשים האלה יחריבו את המדינה שלנו.

       

      " ..חלק מפולחן שקשור ואמונתן.." ???? ולי נדמה שמאבק לשיחרור לאומי הוא אתוס שהעולם המערבי כולו בנוי עליו ומוכר גם בדין הבינלאומי .

       

        5/7/14 10:09:

      צטט: גלית א' 2014-07-05 07:33:08

      משפחת פרנקל גרה ביישוב נוף איילון שבמועצה האזורית גזר.

      רחלי פרנקל היא לא הפנים של ההתנחלויות, היא דתייה מתקדמת, מלומדת ופורצת דרך בחברה שהיא חיה בה והמעשה שעשתה כשקמה לומר קדיש על בנה הוא לא פחות ממדהים.

       

      על כל היתר אתה יודע שאני מסכימה אתך.

       

      _______________________________________________________________-

       

      מקום מגוריה לפי מיטב הבנתי נמצא באזור שהיה מעבר לקו הירוק ונחשב מפורז לפני 67 עקב מחלוקת שלא נפתרה לגבי אזור לטרון עם הירדנים והוקפא במצב של פרוז.

      אולם זה זניח. מה שלא זניח הוא משלוח בנה ללמוד בארץ אויב והפקרתו לחסדיו שעלו בסופו של דבר בחייו.

      לכן איני רואה כל סיבה לעשות הקלות לגביה.

      פרט לכך, אני שמח שאת מסכימה אתי.

      זאת ועוד, הדתייה המתקדמת הזאת דוגלת כמו כולם בשלמות הארץ המדומיינת וכך גם בהמשך הכיבוש.

        5/7/14 07:33:

      משפחת פרנקל גרה ביישוב נוף איילון שבמועצה האזורית גזר.

      רחלי פרנקל היא לא הפנים של ההתנחלויות, היא דתייה מתקדמת, מלומדת ופורצת דרך בחברה שהיא חיה בה והמעשה שעשתה כשקמה לומר קדיש על בנה הוא לא פחות ממדהים.

       

      על כל היתר אתה יודע שאני מסכימה אתך.

        4/7/14 22:56:

      צטט: צוריאל צור 2014-07-04 22:12:41

       

      ערסאל ונועמי

      הלך עורב אל הזרזיר..

      השפה והכינויים ותרבות הויכוח שלכם לא ראויה יותר לתגובה.

      אויל , הזוי וחוליגן תקראו איש לרעהו.

      הכלבים נובחים והשיירה עוברת על אפכם וחמתכם.

       
       

      __________________________________________________

       

      אז השיירה עברה והשאירה קצת רפש.

       

      שמע כסיל, פניתי אליך באופן מנומס, אבל אני יודע גם אחרת.

       

      היה שלום, איני זקוק לרפש שלך אצלי. תתחכך באנשים ברמה שלך, כאן מתנהלים אחרת.

        4/7/14 22:49:

      צטט: n1free 2014-07-04 22:19:21

      אולי תכתוב בצורה ברורה מה האלטרנטיבה שאתה מציע?

      לחזור לגבולות 1967? לחזור לגבולות 1948?
      לוותר על מדינת ישראל כי קיום יהודי גורם סבל לקיום הפלסטינאי?

      איפה הגבול שלך?

       

      _______________________________________________________________

       

      למיטב הבנתי, בשום מקום אני לא נכנס לסבלם של הפלסטינים. העניין שלי בהתנהלות שלנו ובהעדר מוחלט של הגיון, צדק ומוסר שמאפיינים אותו.

      אני מתעב את גדעון לוי. איני מייצג או בוכה את סבלם של הפלסטינים. יש להם מספיק אנשים מוכשרים שיעשו את המלאכה עבורם.

      אני מצר וטוען נגד הכסילות והנבזות שלנו.

       

      לגבי פתרון?

      מבקר אינו מחויב לפתרונות בדרך כלל על אף שדרכם של הפופוליסטים לנגח אותם באמצעות דרישת פתרון לקבלת זכות הביקורת.

       

      תפקידו של מבקר להצביע על כשלים. תפקידם של המנהיגים למצוא את הפתרונות.

       

      אולם בעניין זה, בעיני מן הפשוטים, הפתרון פשוט.

       

      נסיגה לקו הירוק והסכם שלום עם כולם, כולל החמס שבעת זו, בעת שהם מבודדים לגמרי, יסכימו לכך ברצון.

       

      כמה זה יאחז, איני יכול להבטיח נצח, אולם בטוח שדרך המלחמות היזומות מצתה את עצמה ומובילה אותנו במדרון שסופו ההפך מנצח.

       

      אין שום יתרון בהמשך הכיבוש, רק חסרונות. כלכלית הגדה ועזה הם נטל עצום שעולה לנו בעתידנו.

       

      בנסיבות החדשות שנוצרו, יש לכולם אינטרס לסיים את הסכסוך, האיום של החליפות האיסלאמית החדשה מאיימת על כולנו, ישראלים, ירדנים, פלסטינים ואפילו החיזבאללה בעניין זה באותה משבצת.

        4/7/14 22:19:

      אולי תכתוב בצורה ברורה מה האלטרנטיבה שאתה מציע?

      לחזור לגבולות 1967? לחזור לגבולות 1948?
      לוותר על מדינת ישראל כי קיום יהודי גורם סבל לקיום הפלסטינאי?

      איפה הגבול שלך?

        4/7/14 22:12:

       

      ערסאל ונועמי

      הלך עורב אל הזרזיר..

      השפה והכינויים ותרבות הויכוח שלכם לא ראויה יותר לתגובה.

      אויל , הזוי וחוליגן תקראו איש לרעהו.

      הכלבים נובחים והשיירה עוברת על אפכם וחמתכם.

       
       
        4/7/14 21:47:

      צטט: Vered C 2014-07-04 21:40:40

      צטט: חצב מצוי 2014-07-04 21:14:25

      צטט: Vered C 2014-07-04 18:10:22

      צטט: noami4u 2014-07-04 17:58:29

      צטט: Vered C 2014-07-04 16:58:22

      אני עושה הפרדה מוחלטת בין הכאב והטרגדיה שפקדה את המשפחות. ליבי ליבי איתן על אובדן ילדיהם. אבל מבחינת הפן הפוליטי אני מסכימה עם כל מילה !

       

      את כנראה לוליינית ברמה בלתי - אנושית ממש וגם אשפית באלכימיה בלתי נתפסת שמצליחה לעשות "הפרדה מוחלטת" בין "הכאב והטרגדיה " ( ומה עם הכאב והטרגדיה המתלווה ל-47 שנות כיבוש ודיכוי של העם הפלשתיני, גזל אדמותיו לטובת מפעל התנחלויות קולוניאליסטי, מאסר ומעצר מאות אלפים מבניו ובנותיו בשנות הכיבוש הללו - האם גם הכאב והטרגדיה הזאת את מצרה ? ) ל"פן הפוליטי" ...

      --------------

      כן. להיות אנושית זו לא בושה, וכזו אני. 

      כאם, וכבן אדם , אני כואבת את כאבן של האמהות היהודיות, והערביות ללא שום הבדל.

      לא אמרתי ולא רמזתי שאין כאב וטרגדיה בצד השני, ואני בהחלט מצרה על כך, אחרת לא הייתי מזדהה עם הכתוב.

      אתה לא חושב ?

      וכן. ההפרדה מוחלטת. אחרת לא הייתי אנושית.

       

       

      את מזדהה גם עם אמהות של "שהידים"

      כאלה שפוצצו אוטובוסים ובתי קפה על יושביהם, נשים, קשישים, ותינוקות רכים?

      ממש אמא תרזה את...

       

      ---------------

      זה שאני כואבת את כאב שני הצדדים, לא אומר שאני מזדהה עם אמהות השהידים.

      לא הזכרתי אותם, ולא דיברתי עליהם, אלא על משפחות רגילות ונורמליות אשר מנסות לחיות בשקט בדיוק כמונו,

      וזה לא ממש מצליח.

      אגב, חשבת פעם מה אתה היית עושה ואיך אתה היית מתנהג לו חיית תחת כיבוש כל כך הרבה שנים ?

      יש סיכוי שהיית שונא את הצד הכובש, האמן לי.

       

      אה.....כן. ותודה על המחמאה. להיות אמא תרזה זה לא דבר של מה בכך אדון חצב. מצוי.

      אה, אבל אנחנו חיים כאן תחת כיבוש מזה שנים רבות.

      הפלסטינים, שהינם אוסף של שבטים נודדים שמיתגו עצמם כעם, כבשו חלקים מארצנו, ומסרבים להרפות.

      ואם זה לא כיבוש, אינני יודע כיבוש מהו.


        4/7/14 21:40:

      צטט: חצב מצוי 2014-07-04 21:14:25

      צטט: Vered C 2014-07-04 18:10:22

      צטט: noami4u 2014-07-04 17:58:29

      צטט: Vered C 2014-07-04 16:58:22

      אני עושה הפרדה מוחלטת בין הכאב והטרגדיה שפקדה את המשפחות. ליבי ליבי איתן על אובדן ילדיהם. אבל מבחינת הפן הפוליטי אני מסכימה עם כל מילה !

       

      את כנראה לוליינית ברמה בלתי - אנושית ממש וגם אשפית באלכימיה בלתי נתפסת שמצליחה לעשות "הפרדה מוחלטת" בין "הכאב והטרגדיה " ( ומה עם הכאב והטרגדיה המתלווה ל-47 שנות כיבוש ודיכוי של העם הפלשתיני, גזל אדמותיו לטובת מפעל התנחלויות קולוניאליסטי, מאסר ומעצר מאות אלפים מבניו ובנותיו בשנות הכיבוש הללו - האם גם הכאב והטרגדיה הזאת את מצרה ? ) ל"פן הפוליטי" ...

      --------------

      כן. להיות אנושית זו לא בושה, וכזו אני. 

      כאם, וכבן אדם , אני כואבת את כאבן של האמהות היהודיות, והערביות ללא שום הבדל.

      לא אמרתי ולא רמזתי שאין כאב וטרגדיה בצד השני, ואני בהחלט מצרה על כך, אחרת לא הייתי מזדהה עם הכתוב.

      אתה לא חושב ?

      וכן. ההפרדה מוחלטת. אחרת לא הייתי אנושית.

       

       

      את מזדהה גם עם אמהות של "שהידים"

      כאלה שפוצצו אוטובוסים ובתי קפה על יושביהם, נשים, קשישים, ותינוקות רכים?

      ממש אמא תרזה את...

       

      ---------------

      זה שאני כואבת את כאב שני הצדדים, לא אומר שאני מזדהה עם אמהות השהידים.

      לא הזכרתי אותם, ולא דיברתי עליהם, אלא על משפחות רגילות ונורמליות אשר מנסות לחיות בשקט בדיוק כמונו,

      וזה לא ממש מצליח.

      אגב, חשבת פעם מה אתה היית עושה ואיך אתה היית מתנהג לו חיית תחת כיבוש כל כך הרבה שנים ?

      יש סיכוי שהיית שונא את הצד הכובש, האמן לי.

       

      אה.....כן. ותודה על המחמאה. להיות אמא תרזה זה לא דבר של מה בכך אדון חצב. מצוי.

        4/7/14 21:14:

      צטט: Vered C 2014-07-04 18:10:22

      צטט: noami4u 2014-07-04 17:58:29

      צטט: Vered C 2014-07-04 16:58:22

      אני עושה הפרדה מוחלטת בין הכאב והטרגדיה שפקדה את המשפחות. ליבי ליבי איתן על אובדן ילדיהם. אבל מבחינת הפן הפוליטי אני מסכימה עם כל מילה !

       

      את כנראה לוליינית ברמה בלתי - אנושית ממש וגם אשפית באלכימיה בלתי נתפסת שמצליחה לעשות "הפרדה מוחלטת" בין "הכאב והטרגדיה " ( ומה עם הכאב והטרגדיה המתלווה ל-47 שנות כיבוש ודיכוי של העם הפלשתיני, גזל אדמותיו לטובת מפעל התנחלויות קולוניאליסטי, מאסר ומעצר מאות אלפים מבניו ובנותיו בשנות הכיבוש הללו - האם גם הכאב והטרגדיה הזאת את מצרה ? ) ל"פן הפוליטי" ...

      --------------

      כן. להיות אנושית זו לא בושה, וכזו אני. 

      כאם, וכבן אדם , אני כואבת את כאבן של האמהות היהודיות, והערביות ללא שום הבדל.

      לא אמרתי ולא רמזתי שאין כאב וטרגדיה בצד השני, ואני בהחלט מצרה על כך, אחרת לא הייתי מזדהה עם הכתוב.

      אתה לא חושב ?

      וכן. ההפרדה מוחלטת. אחרת לא הייתי אנושית.

       

       

      את מזדהה גם עם אמהות של "שהידים"

      כאלה שפוצצו אוטובוסים ובתי קפה על יושביהם, נשים, קשישים, ותינוקות רכים?

      ממש אמא תרזה את...

        4/7/14 21:10:

      צטט: ערסאל 2014-07-04 19:51:18

      צטט: מרב 1956 2014-07-04 18:32:26

      וואווו........

      בעברית רהוטה (יש לי "חולשה" לשפה ) כתבת מסמך מאלף/מעלף.

      ולמרות זאת. אני נוטה להגיב כמו  vered. אולי מפני שאנו אמהות?

       

      לקרוא כאן תגובות של noami4u שהן לא פוגעניות מעליבות, זה מקרה נדיר.

       

      __________________________________________________________________________________

       

      התגובה שלכן לגיטימית, אולם היא מושגת באמצעות מצג שווא של טרגדיה בעוד קיימת אפשרות סבירה שאצלן מדובר בהקרבה מקודשת שהיא מקור לגאווה וחלק מפולחן שקשור לאמונתן.

       

      האפשרות הזאת, דומה מאוד למסכת הרגשית של אם השהיד הערבי, והיא צריכה בעיני לבטל את האמפתיה.

       

      אין לה מקום. האנשים האלה יחריבו את המדינה שלנו.

       

      עכשיו הבנתי הכל.

      "האנשים האלה יחריבו את המדינה שלנו"

      אתה פוחד, אתה פשוט מת מפחד.

      אתה פוחד כמו כל יהודי גלותי מאיזשהו פריץ אופציונלי (במקרה שלך, אתה פוחד מהפריץ הערבי, כי לשיטתך יום אחד יקומו עלינו כל מדינות ערב להרגנו, ולפיכך יש להקדים תרופה למכה).

      ולכן אתה מושיט את לשונך הארסית הישר אל אגף האחוריים של הפריץ שלך, וסך אותה היטב, במסווה של "אנושיות", ומחאה כנגד ה"כיבוש". (שלא היה ולא נברא. אם כבר כיבוש, אלה אחיך הפלסטינים שכבשו אדמה לא להם.)

      ורק שתדע, זו לא המדינה שלך, ולא זו של דברים מהסוג שמתקרא noami4u.

      אתם מוסלמים, לכו לכם מכאן, ערב הסעודית מחכה לכם.

        4/7/14 19:51:

      צטט: מרב 1956 2014-07-04 18:32:26

      וואווו........

      בעברית רהוטה (יש לי "חולשה" לשפה ) כתבת מסמך מאלף/מעלף.

      ולמרות זאת. אני נוטה להגיב כמו  vered. אולי מפני שאנו אמהות?

       

      לקרוא כאן תגובות של noami4u שהן לא פוגעניות מעליבות, זה מקרה נדיר.

       

      __________________________________________________________________________________

       

      התגובה שלכן לגיטימית, אולם היא מושגת באמצעות מצג שווא של טרגדיה בעוד קיימת אפשרות סבירה שאצלן מדובר בהקרבה מקודשת שהיא מקור לגאווה וחלק מפולחן שקשור לאמונתן.

       

      האפשרות הזאת, דומה מאוד למסכת הרגשית של אם השהיד הערבי, והיא צריכה בעיני לבטל את האמפתיה.

       

      אין לה מקום. האנשים האלה יחריבו את המדינה שלנו.

       

        4/7/14 18:32:

      וואווו........

      בעברית רהוטה (יש לי "חולשה" לשפה ) כתבת מסמך מאלף/מעלף.

      ולמרות זאת. אני נוטה להגיב כמו  vered. אולי מפני שאנו אמהות?

       

      לקרוא כאן תגובות של noami4u שהן לא פוגעניות מעליבות, זה מקרה נדיר.

        4/7/14 18:13:

      צטט: ערסאל 2014-07-04 17:40:21

      צטט: Vered C 2014-07-04 16:58:22

      אני עושה הפרדה מוחלטת בין הכאב והטרגדיה שפקדה את המשפחות. ליבי ליבי איתן על אובדן ילדיהם. אבל מבחינת הפן הפוליטי אני מסכימה עם כל מילה !

       

      ____________________________________________________________

       

      עבורי ההפרדה אינה אפשרית עוד.

      אילו נהלו את חייהם ללא חדירה מתמדת לחיינו ניחא.

      אילו לא היינו צריכים לשאת בקלונם.

      אילו לא היו מרוקנים את הקופה המשותפת.

      אילו לא חינכו לשנאתינו.

      אילו הייתי רואה סיכוי שאי פעם זה יהיה אחרת, הייתי מאמץ ברצון את הגישה שלך.

       

      אולם כל עוד ההתנהלות שלהם מסכנת את קיומנו, התיעוב שלי והרצון להתנתק מהם הוא טוטלי.

      --------------------

       

      גם הרצון שלי להתנתק מהם הוא טוטאלי, ויפה שעה אחת קודם,

      אולם אין זה אומר שעליי לאבד צלם אנוש ולא לגלות אמפטיה למה שעובר על המשפחות, משני צידי המתרס.

       

        4/7/14 18:11:

      צטט: דוקטורלאה 2014-07-03 21:25:33

      כל כך נהניתי משיר העמק שכמעט נשתכח ממני הרעיון שרציתי לכתוב. אז נתחיל, כאשר החלה ההתיישבות בארץ ישראל, הארץ היתה כמעט ריקה מערבים. ישנם ספרי מסעות של נוצרים שבאו לסייר באתרים הקדושים להם וכתבו זאת. עם תחילת היישוב היהודי החדש נקנו קרקעות מערבים שישבו בעיקר במצרים, אבל גם בארצות ערביות אחרות. היה מסחר פעיל בנושא (חנקין) האם הכל היה "לפי הספר" ? שנינו איננו יודעים. הערבים באו לארץ לעבוד , מספרם עלה לפי עליית מספר היישובים. כשבאו החלוצים, לא רצו להעסיקם, הם לא עבדו בחקלאות ולא היו מקומות פנויים. הערבים עבדו כראוי. איננו יודעים עד כמה ראשית היישוב היה "בסדר". לאחר קום המדינה, התנפלו עלינו מדינות ערב, והתוצאה של מלחמת השחרור היתה יותר קרקע ממה שאושר. ברודוס -לא דברו על קרקעות וקו ירוק. דברו על מצב שיישאר. במלחמת ששת הימים, נכבשו עוד קרקעות. אנחנו (בעלי שלחם, ואני מפרקליטות צבאית) חשבנו שצריך להחזיר הכל ומייד. לא שמעו אותנו. אבל, וכאן, באשר לדבריך - המדינה הקימה יישובים, מימנה את החזקתם, הסכימה ליישבם וכך זה עד היום. אם מחר יגידו השלטונות - "תעזבו, אסור לגור שם", ולא ישמעו להוראות, זה סיפור אחר. לנו, לא היתה דירה, גרנו בדירות שכורות כל חיינו, עד שנפטרו הורי, והורישו לי דירה בת 47,5 מ"ר שנבנתה לעולים . הם ירשו אותה מקרובת משפחה. יכולנו לקבל בית חינם באריאל, ודחינו את ההצעה. אבל לגור באריאל זה עדיין חוקי, אם כי אנחנו סרבנו לגור שם. לכן, המשפחות של הנערים אינן פושעות. אבל, אפשר לראות מה עושה "רוח היחידה". אשה שעבדה אתי, בתה עלתה לטרמפ , בכביש החוף, ולא נודע גורלה, במשך שנים רבות. המשטרה עשתה עבודה שגרתית, והאשה נפטרה לפני שנה, כשאיננה יודעת מה קרה לביתה. זה ההבדל האמיתי בין היושבים בשטחים ואשה רגילה מתל-אביב...

      אני אתיחס כמובן רק לאותה בדייה האמורה בדברים שלך בענין "הארץ שהיתה כמעט ריקה מערבים " ועל מנת שלא לחזור על עצמי לעייפה, אני מפנה אותך לתגובתי לאוויל הנוסף שקרוי כאן "צוריאל צור" שבה הבאתי את דבריו של אחד העם (אשר גינזבורג ) ברשמי הביקור שלו בפלשתינה ב- 1891 שהתפרסמו תחת הכותרת "אמת מארץ ישראל ".
      מיותר לציין שגם קביעתך ש"לגור באריאל זה עדיין חוקי" - ובכן זה בהחלט לא חוקי. הדין הנוהג בשטחים הכבושים ( וכזה הוא מעמדם של שטחי הגדה המערבית ורמת הגולן וגם עזה ) הוא הדין הבינלאומי ועפ"י אמנת ז'נבה ה-4 כל ההתנחלויות , ללא יוצא מן הכלל, - הן לא חוקיות. זו גם עמדת העולם כולו, ומכאן משתמע שאכן המתנחלים כולם, הם בגדר פורעי חוק, אבל אין משמעות הדבר שהעונש הראוי להם הוא התרת דמם - די בכך שבבוא היום, מנהיגיהם, שולחיהם ומי שמימן אותם , ייתן את הדין בבית הדין הבינלאומי בהאג.
        4/7/14 18:10:

      צטט: noami4u 2014-07-04 17:58:29

      צטט: Vered C 2014-07-04 16:58:22

      אני עושה הפרדה מוחלטת בין הכאב והטרגדיה שפקדה את המשפחות. ליבי ליבי איתן על אובדן ילדיהם. אבל מבחינת הפן הפוליטי אני מסכימה עם כל מילה !

       

      את כנראה לוליינית ברמה בלתי - אנושית ממש וגם אשפית באלכימיה בלתי נתפסת שמצליחה לעשות "הפרדה מוחלטת" בין "הכאב והטרגדיה " ( ומה עם הכאב והטרגדיה המתלווה ל-47 שנות כיבוש ודיכוי של העם הפלשתיני, גזל אדמותיו לטובת מפעל התנחלויות קולוניאליסטי, מאסר ומעצר מאות אלפים מבניו ובנותיו בשנות הכיבוש הללו - האם גם הכאב והטרגדיה הזאת את מצרה ? ) ל"פן הפוליטי" ...

      --------------

      כן. להיות אנושית זו לא בושה, וכזו אני. 

      כאם, וכבן אדם , אני כואבת את כאבן של האמהות היהודיות, והערביות ללא שום הבדל.

      לא אמרתי ולא רמזתי שאין כאב וטרגדיה בצד השני, ואני בהחלט מצרה על כך, אחרת לא הייתי מזדהה עם הכתוב.

      אתה לא חושב ?

      וכן. ההפרדה מוחלטת. אחרת לא הייתי אנושית.

       

       

       

        4/7/14 17:58:

      צטט: Vered C 2014-07-04 16:58:22

      אני עושה הפרדה מוחלטת בין הכאב והטרגדיה שפקדה את המשפחות. ליבי ליבי איתן על אובדן ילדיהם. אבל מבחינת הפן הפוליטי אני מסכימה עם כל מילה !

       

      את כנראה לוליינית ברמה בלתי - אנושית ממש וגם אשפית באלכימיה בלתי נתפסת שמצליחה לעשות "הפרדה מוחלטת" בין "הכאב והטרגדיה " ( ומה עם הכאב והטרגדיה המתלווה ל-47 שנות כיבוש ודיכוי של העם הפלשתיני, גזל אדמותיו לטובת מפעל התנחלויות קולוניאליסטי, מאסר ומעצר מאות אלפים מבניו ובנותיו בשנות הכיבוש הללו - האם גם הכאב והטרגדיה הזאת את מצרה ? ) ל"פן הפוליטי" ...

        4/7/14 17:40:

      צטט: Vered C 2014-07-04 16:58:22

      אני עושה הפרדה מוחלטת בין הכאב והטרגדיה שפקדה את המשפחות. ליבי ליבי איתן על אובדן ילדיהם. אבל מבחינת הפן הפוליטי אני מסכימה עם כל מילה !

       

      ____________________________________________________________

       

      עבורי ההפרדה אינה אפשרית עוד.

      אילו נהלו את חייהם ללא חדירה מתמדת לחיינו ניחא.

      אילו לא היינו צריכים לשאת בקלונם.

      אילו לא היו מרוקנים את הקופה המשותפת.

      אילו לא חינכו לשנאתינו.

      אילו הייתי רואה סיכוי שאי פעם זה יהיה אחרת, הייתי מאמץ ברצון את הגישה שלך.

       

      אולם כל עוד ההתנהלות שלהם מסכנת את קיומנו, התיעוב שלי והרצון להתנתק מהם הוא טוטלי.

       

        4/7/14 16:58:
      אני עושה הפרדה מוחלטת בין הכאב והטרגדיה שפקדה את המשפחות. ליבי ליבי איתן על אובדן ילדיהם. אבל מבחינת הפן הפוליטי אני מסכימה עם כל מילה !
        4/7/14 16:41:

      צטט: coremoran 2014-07-04 14:31:42

      אולי היא הקדושה וכל ה"קדושים" האחרים הם כופרים? לא מול האחדות אלא מול האמהות...

       

      _________________________________________________________

       

      לא הבנתי.

        4/7/14 16:38:

      צטט: noami4u 2014-07-04 15:59:58

      צטט: צוריאל צור 2014-07-03 22:37:12

      אספר לך סיפור,
      לפני כשלושה חודשים ביקרתי חבר ששיפץ את דירתו .
      ישב שם רצף ערבי משכם בהפסקת קפה.
      שאלתי אותו מאיפה מישפחתו הגיעה , ענה משכם . מאיפה הסבא? ענה משכם.
      כן, התעקשתי לשאול, אבל מאיפה הם הגיעו במקור לשכם?
      תשובתו היתה, מירדן לפני 150 שנה.
      לפני כ150 שנה ביקר בארץ הסופר סמואל קלמנס הידוע בכינויו מרק טווין, והעיד על שיממונה של הארץ שהייתה נטושה ומלאת ביצות וקדחת.
      אני מאמין שלעדותו וסיפוריו בניגוד לסיפורי התנך לא תקרא סיפורי בדים.
      ידוע שעם בוא המתיישבים בעליות הראשונות (הם לא היו מתנחלים?) ופיתוח הארץ, הגיעו גם מהגרי עבודה מארצות ערב כפי שהם מגיעים כיום מאפריקה.

      כשהאיסלאם הפרימיטיבי הקנאי והרצחני של דעש יתפשט מסוריה ועיראק לירדן וישב על הגבול המזרחי שלנו ,
      ה"מתנחלים" שנואי נפשך יהיו קו ההגנה הראשון להגן על מדינת תל אביב ועליך.

       

      חוליגן נשאר חוליגן, גם אם יספר לך סיפורים ואפילו "יסתמך" על מרק טווין ( אותו הוא כנראה לא קרא מעולם . דבר אחד אפשר לומר : ההסתמכות על קולוניאליסט כמרק טווין כמוה כהסתמכות על "כיר השוק הריקה" בשירה של נעמי שמר. זו האחרונה וזה שקדם לה - לא ראו את ילידי המקום הזה - הערבים הפלשתינים גם אם הם עמדו מול עיניהם ממש. ובכל זאת, ההגונים בתנועה הציונית מראשיתה, כמו אחד-העם (אשר גינזבורג ) הודו במה שעיניהם חזו. וכך כתב אחד העם , בשנת 1891 לאחר שחזר מביקור של 3 חודשים בפלשתינה. "..רגילים אנו להאמין בחו"ל כי ארץ ישראל היא עתה עמעט כולה שממה, מדבר לא זרוע, וכל הרוצה לקנות בה קרקעות יבוא ויקנה כחפץ ליבו. אבל באמת אין הדבר כן. בכל הארץ קשה למצוא שדות זרע אשר לא יזרעו....

      "בוודאי יכולנו ללמוד מדברי ימינו בעבר ובהווה, עד כמה מוכרחים אנו להיזהר לבלתי עורר עלינו חֵמת עם הארץ על ידי מעשים מגונים, עד כמה איפוא עלינו להיות זהירים בהנהגתנו עִם עם נוכרי שאנו באים לגור בתוכו מחדש, להתהלך אתו באהבה וכבוד, ואין צריך לאמר בצדק ובמשפט. ומה עושים אחינו בארץ ישראל? ההפך ממש! עבדים היו בארץ גלותם, ופתאום הם מוצאים עצמם בתוך חרות בלי גבול, חרות פרועה שיכולה להימצא רק בארץ כטורקיה. השינוי הפתאומי הזה הוליד בלבם נטייה לדיספוטיסמוס, כאשר יקרה תמיד ל'עבד כי ימלוך', והינם מתהלכים עם הערביים באיבה ואכזריות, משיגים גבולם שלא בצדק, מכים אותם בחרפה בלי כל סיבה מספקת, ומתפארים עוד כי כן יעשו, ואיש אין אשר יעמוד בפרץ ויעצור בעד הנטייה הבזויה והמסוכנת הזאת. הן אומנם צדקו אחינו באומרם, כי הערבי מכבד רק מי שמראה לו גבורה ואומץ רוח; אבל במה דברים אמורים, כשמרגיש עם זה שהדין עם מתנגדו; לא כן אם יש לו צדקה לחשוב את מעשי מתנגדו לעושק וגזל משפט, אז, אם גם יחריש, יתאפק עד עת קץ, אבל עברתו שמורה בלבו ונוקם ונוטר הוא מאין כמוהו. "
      מתוך: 'אמת מארץ ישראל', מאמר ראשון, המליץ, י"ג, כ"ד סיוון תרנ"א (1891); כל כתבי אחד העם, כט

       

      דומני שמיותר להכביר מילים. ולענין הסיפא המדומינת של האוויל התורן , נוסיף רק מילה אחת: בשביל מה לדמיין מצבים החבויים בעתיד לא ידוע כמו "דעה"ש וכו'" אפשר בנקל להסתמך על העבר הלא כל כך רחוק - במתקפה הסורית על רמת הגולן ב-1973 , האם ההתנחלויות הארורות והמתועבות , עזרו בעצירת הצבא הסורי או שהיו רק נטל ועול נוסף על הצבא הישראלי המתגונן ???? .


      ___________________________________________________________________

       

      ברכות על אחת התגובות הטובות שזכיתי לה מעודי.

       

      לא יכולתי לעשות טוב יותר.

       

      תודה.

        4/7/14 14:31:
      אולי היא הקדושה וכל ה"קדושים" האחרים הם כופרים? לא מול האחדות אלא מול האמהות...
        4/7/14 05:33:

      צטט: צוריאל צור 2014-07-03 22:37:12

      אספר לך סיפור,
      לפני כשלושה חודשים ביקרתי חבר ששיפץ את דירתו .
      ישב שם רצף ערבי משכם בהפסקת קפה.
      שאלתי אותו מאיפה מישפחתו הגיעה , ענה משכם . מאיפה הסבא? ענה משכם.
      כן, התעקשתי לשאול, אבל מאיפה הם הגיעו במקור לשכם?
      תשובתו היתה, מירדן לפני 150 שנה.
      לפני כ150 שנה ביקר בארץ הסופר סמואל קלמנס הידוע בכינויו מרק טווין, והעיד על שיממונה של הארץ שהייתה נטושה ומלאת ביצות וקדחת.
      אני מאמין שלעדותו וסיפוריו בניגוד לסיפורי התנך לא תקרא סיפורי בדים.
      ידוע שעם בוא המתיישבים בעליות הראשונות (הם לא היו מתנחלים?) ופיתוח הארץ, הגיעו גם מהגרי עבודה מארצות ערב כפי שהם מגיעים כיום מאפריקה.

      כשהאיסלאם הפרימיטיבי הקנאי והרצחני של דעש יתפשט מסוריה ועיראק לירדן וישב על הגבול המזרחי שלנו ,
      ה"מתנחלים" שנואי נפשך יהיו קו ההגנה הראשון להגן על מדינת תל אביב ועליך.

       

      _____________________________________________________________

       

      המחלוקת סביב גבולותיה של מדינת ישראל היא מחלוקת דמוגרפית, דתית ותרבותית ואת הארגומנטים לצרכי הניהול של המחלוקת, נוטלים מן המציאות הקיימת באיזור הרלוונטי.

      לצורך הענייין הזה, המיתולוגיה שלנו או סיפורי הסבתא של שכננו אינו רלוונטי.

      מה כן קובע?

      המציאות שבה יש רוב ערבי פלסטיני ממערב לירדן, והרוב הזה רוצה במדינת לאום משלו בדיוק כמונו.

      לא יעזור כמה נאחז במסעות הסופר האמריקאי או בבבלט התנכי, אומות נולדות מאותן מניעים שפירטתי למעלה ואין בכוחנו לשנות את זה, אפילו לא בעזרת השם שלא בדיוק הוכיח את עצמו בתקופות מבחן של נבחריו בעת שנדרש לכך.

        4/7/14 05:26:

      צטט: נעמה לי 2014-07-04 00:41:21

      כתבת על עצמך בפרופיל כרטיסך :

      עבר פלילי עשיר, בעיקר עבירות רכוש ואלימות. (ללא עבירות מין, תיקי מרמה, הפרות אמונים פדופיליה).
      מתמחה בעיקר בפיגוג אנשים בדרכי נועם ונימוס.
      מת על נשים יפות, כלבים וזיקיות.
      שונא ימי הולדת וימי מוות, אוהב בעיקר את האמצע.

      -

      ליכאורה , יחסית לעבריין , הצלחת מעל למצופה במצוות פרו ורבו בין כותלי הכלא .

       

      __________________________________________________________

       

      אתקשה לשכנע אותך כמה החיים בין כתלי הכלא מטיבים עם העניין הזה של הפרו ורבו. אל תאמיני למליזים, אנחנו חוגגים כאן.

       

      לגופו של עניין, את שנותי הטובות ביליתי במשטרת ישראל בעת שזו עדיין הבינה שהיא אמורה לשרת את אזרחי המדינה ולא להלחם בהם.

        4/7/14 05:23:

      צטט: דוקטורלאה 2014-07-03 21:25:33

      כל כך נהניתי משיר העמק שכמעט נשתכח ממני הרעיון שרציתי לכתוב. אז נתחיל, כאשר החלה ההתיישבות בארץ ישראל, הארץ היתה כמעט ריקה מערבים. ישנם ספרי מסעות של נוצרים שבאו לסייר באתרים הקדושים להם וכתבו זאת. עם תחילת היישוב היהודי החדש נקנו קרקעות מערבים שישבו בעיקר במצרים, אבל גם בארצות ערביות אחרות. היה מסחר פעיל בנושא (חנקין) האם הכל היה "לפי הספר" ? שנינו איננו יודעים. הערבים באו לארץ לעבוד , מספרם עלה לפי עליית מספר היישובים. כשבאו החלוצים, לא רצו להעסיקם, הם לא עבדו בחקלאות ולא היו מקומות פנויים. הערבים עבדו כראוי. איננו יודעים עד כמה ראשית היישוב היה "בסדר". לאחר קום המדינה, התנפלו עלינו מדינות ערב, והתוצאה של מלחמת השחרור היתה יותר קרקע ממה שאושר. ברודוס -לא דברו על קרקעות וקו ירוק. דברו על מצב שיישאר. במלחמת ששת הימים, נכבשו עוד קרקעות. אנחנו (בעלי שלחם, ואני מפרקליטות צבאית) חשבנו שצריך להחזיר הכל ומייד. לא שמעו אותנו. אבל, וכאן, באשר לדבריך - המדינה הקימה יישובים, מימנה את החזקתם, הסכימה ליישבם וכך זה עד היום. אם מחר יגידו השלטונות - "תעזבו, אסור לגור שם", ולא ישמעו להוראות, זה סיפור אחר. לנו, לא היתה דירה, גרנו בדירות שכורות כל חיינו, עד שנפטרו הורי, והורישו לי דירה בת 47,5 מ"ר שנבנתה לעולים . הם ירשו אותה מקרובת משפחה. יכולנו לקבל בית חינם באריאל, ודחינו את ההצעה. אבל לגור באריאל זה עדיין חוקי, אם כי אנחנו סרבנו לגור שם. לכן, המשפחות של הנערים אינן פושעות. אבל, אפשר לראות מה עושה "רוח היחידה". אשה שעבדה אתי, בתה עלתה לטרמפ , בכביש החוף, ולא נודע גורלה, במשך שנים רבות. המשטרה עשתה עבודה שגרתית, והאשה נפטרה לפני שנה, כשאיננה יודעת מה קרה לביתה. זה ההבדל האמיתי בין היושבים בשטחים ואשה רגילה מתל-אביב...

       

      ____________________________________________________________________

       

      תגובת המדינה על מוסדותיה להיעדרות שלושת הנערים הייתה שערורייתית במשך כל התקופה. בתחילה טמטום שאי אפשר להסביר אלא ברשלנות זדונית בהיבט פלילי בטיפול בהודעות השונות שהיא קבלה, ואז תגובה היסטרית, בלתי פרופורציונלית, בה מדינה שלמה יוצאת למלחמה בישות מדינית שכנה, הרשות הפלסטינית, הופכת את בתי תושביה וחוטפת מאות אזרחים מביתם, לכאורה לצרכיי חקירה. מדינה שפויה אינה נוהגת כך בשני השלבים של הפעילות הרלוונטית, שבתחילתה העידה על קריסה מערכתית של שרותי הביטחון, המשטרה והמערך האזרחי - בט"שי המנופח להחריד של המתנחלים שהוקם שם בתקציבים שהועברו אליהם שלא כחוק ובהסתר.

      בשלב הראשון ניתן לדבר על השלב שבו הודגמו כל הכשלים של הממסד הביטחוני בארץ, שאינה מסוגלת להתמודד עם אירוע שגרתי למדי במציאות הקיימת בשטחים הכבושים.

      בשלב השני, בה הדרג המדיני התערב, נהגנו כאחרון הפשיסטים. רמסנו את כבודם של שכננו, פגענו בחרותם והשפלנו את ההנהגה שלהם ללא צורך.

      הראשות שתפה פעולה מראשית האירוע ובאורך יעיל ואינטנסיבי. הם התריעו על המכונית השרופה. הממצאים במכונית העידו ללא ספק על מותם הוודאי של הנערים על פי שרידי הדם, הכמויות וכיווני הירי בתוך הרכב. בפן המקצועי היה וודאי שהם אינם בחיים. למרות זאת, תוך יצירת מצג שווא כלפי אזרחיה, אנחנו והעולם, המדינה נהלה מלחמה שנמשכה כשבועיים בטענה שהיא מחפשת שלושה נערים חיים ולא הקצתה כוחות מתבקשים למציאת הגופות כי לא הייתה מעוניינת למצוא אותם באותו שלב, במקום זה היא נהלה פיאסקו של "מלחמה בתשתיות החמס", שהן חרטא ברמה של בסטיונר בשוק עזה.

      לעניין האחר, מה שהיה בעת העליות הראשונות נתון לויקוח אולם אין ספק שבכל שלב, עד הקמת המדינה, היה כאן רוב פלסטיני.

      מדינת ישראל בגבולות הקו הירוק היא מדינה לגיטימית. הקמתה מקובלת על כל העולם, לרבות רובן של המדינות הערביות. מדינת המתנחלים היא ישות פירטית. ככל שנקדים להפרד ממנה, נטיב עם מה ששלנו על פי החוק הבין לאומי ועל הנסיבות שבהן המדינה קמה.

       

        4/7/14 00:41:

      כתבת על עצמך בפרופיל כרטיסך :

      עבר פלילי עשיר, בעיקר עבירות רכוש ואלימות. (ללא עבירות מין, תיקי מרמה, הפרות אמונים פדופיליה).
      מתמחה בעיקר בפיגוג אנשים בדרכי נועם ונימוס.
      מת על נשים יפות, כלבים וזיקיות.
      שונא ימי הולדת וימי מוות, אוהב בעיקר את האמצע.

      -

      ליכאורה , יחסית לעבריין , הצלחת מעל למצופה במצוות פרו ורבו בין כותלי הכלא .

        3/7/14 22:48:

      צטט: צוריאל צור 2014-07-03 22:37:12

      אספר לך סיפור,
      לפני כשלושה חודשים ביקרתי חבר ששיפץ את דירתו .
      ישב שם רצף ערבי משכם בהפסקת קפה.
      שאלתי אותו מאיפה מישפחתו הגיעה , ענה משכם . מאיפה הסבא? ענה משכם.
      כן, התעקשתי לשאול, אבל מאיפה הם הגיעו במקור לשכם?
      תשובתו היתה, מירדן לפני 150 שנה.
      לפני כ150 שנה ביקר בארץ הסופר סמואל קלמנס הידוע בכינויו מרק טווין, והעיד על שיממונה של הארץ שהייתה נטושה ומלאת ביצות וקדחת.
      אני מאמין שלעדותו וסיפוריו בניגוד לסיפורי התנך לא תקרא סיפורי בדים.
      ידוע שעם בוא המתיישבים בעליות הראשונות (הם לא היו מתנחלים?) ופיתוח הארץ, הגיעו גם מהגרי עבודה מארצות ערב כפי שהם מגיעים כיום מאפריקה.

      כשהאיסלאם הפרימיטיבי הקנאי והרצחני של דעש יתפשט מסוריה ועיראק לירדן וישב על הגבול המזרחי שלנו ,
      ה"מתנחלים" שנואי נפשך יהיו קו ההגנה הראשון להגן על מדינת תל אביב ועליך.

      עזוב, אתה מבזבז אנרגיה טובה על הטיפוס הזה ודומיו.

      חבל על הזמן, הם לא נותנים לעובדות לבלבל אותם.

        3/7/14 22:37:

      אספר לך סיפור,
      לפני כשלושה חודשים ביקרתי חבר ששיפץ את דירתו .
      ישב שם רצף ערבי משכם בהפסקת קפה.
      שאלתי אותו מאיפה מישפחתו הגיעה , ענה משכם . מאיפה הסבא? ענה משכם.
      כן, התעקשתי לשאול, אבל מאיפה הם הגיעו במקור לשכם?
      תשובתו היתה, מירדן לפני 150 שנה.
      לפני כ150 שנה ביקר בארץ הסופר סמואל קלמנס הידוע בכינויו מרק טווין, והעיד על שיממונה של הארץ שהייתה נטושה ומלאת ביצות וקדחת.
      אני מאמין שלעדותו וסיפוריו בניגוד לסיפורי התנך לא תקרא סיפורי בדים.
      ידוע שעם בוא המתיישבים בעליות הראשונות (הם לא היו מתנחלים?) ופיתוח הארץ, הגיעו גם מהגרי עבודה מארצות ערב כפי שהם מגיעים כיום מאפריקה.

      כשהאיסלאם הפרימיטיבי הקנאי והרצחני של דעש יתפשט מסוריה ועיראק לירדן וישב על הגבול המזרחי שלנו ,
      ה"מתנחלים" שנואי נפשך יהיו קו ההגנה הראשון להגן על מדינת תל אביב ועליך.

        3/7/14 21:25:
      כל כך נהניתי משיר העמק שכמעט נשתכח ממני הרעיון שרציתי לכתוב. אז נתחיל, כאשר החלה ההתיישבות בארץ ישראל, הארץ היתה כמעט ריקה מערבים. ישנם ספרי מסעות של נוצרים שבאו לסייר באתרים הקדושים להם וכתבו זאת. עם תחילת היישוב היהודי החדש נקנו קרקעות מערבים שישבו בעיקר במצרים, אבל גם בארצות ערביות אחרות. היה מסחר פעיל בנושא (חנקין) האם הכל היה "לפי הספר" ? שנינו איננו יודעים. הערבים באו לארץ לעבוד , מספרם עלה לפי עליית מספר היישובים. כשבאו החלוצים, לא רצו להעסיקם, הם לא עבדו בחקלאות ולא היו מקומות פנויים. הערבים עבדו כראוי. איננו יודעים עד כמה ראשית היישוב היה "בסדר". לאחר קום המדינה, התנפלו עלינו מדינות ערב, והתוצאה של מלחמת השחרור היתה יותר קרקע ממה שאושר. ברודוס -לא דברו על קרקעות וקו ירוק. דברו על מצב שיישאר. במלחמת ששת הימים, נכבשו עוד קרקעות. אנחנו (בעלי שלחם, ואני מפרקליטות צבאית) חשבנו שצריך להחזיר הכל ומייד. לא שמעו אותנו. אבל, וכאן, באשר לדבריך - המדינה הקימה יישובים, מימנה את החזקתם, הסכימה ליישבם וכך זה עד היום. אם מחר יגידו השלטונות - "תעזבו, אסור לגור שם", ולא ישמעו להוראות, זה סיפור אחר. לנו, לא היתה דירה, גרנו בדירות שכורות כל חיינו, עד שנפטרו הורי, והורישו לי דירה בת 47,5 מ"ר שנבנתה לעולים . הם ירשו אותה מקרובת משפחה. יכולנו לקבל בית חינם באריאל, ודחינו את ההצעה. אבל לגור באריאל זה עדיין חוקי, אם כי אנחנו סרבנו לגור שם. לכן, המשפחות של הנערים אינן פושעות. אבל, אפשר לראות מה עושה "רוח היחידה". אשה שעבדה אתי, בתה עלתה לטרמפ , בכביש החוף, ולא נודע גורלה, במשך שנים רבות. המשטרה עשתה עבודה שגרתית, והאשה נפטרה לפני שנה, כשאיננה יודעת מה קרה לביתה. זה ההבדל האמיתי בין היושבים בשטחים ואשה רגילה מתל-אביב...
        3/7/14 20:30:

      צטט: noami4u 2014-07-03 13:44:42

      זה טקסט חשוב, וראוי להזכיר דבר נוסף מעבר למשמעות המוסרית האמורה בדברים שלך - מכיוון שכל ההתנחלויות ללא יוצא מן הכלל הן לא חוקיות ומהוות פשע מלחמה משום שהן מהוות הפרה של אמנת ז'נבה ה-4 , שגם ישראל חתומה עליה, והאוסרת מעבר אוכלוסין ממדינה כובשת לשטח כבוש ( וכזה הוא הגדרתה של ישראל ושטחי הגדה המערבית , עזה, ורמת הגולן עפ"י הדין הבינלאומי הנוהג בשטחים אלו ) כי אז המתנחלים כולם, ללא יוצא מן הכלל הם בגדר פושעי מלחמה. לא משתמע מכך כמובן שדמם של אלו מותר, אבל יש לקוות שבבוא היום, ונקווה כולנו שהוא לא ירחק, מנהיגי המתנחלים, מתכנני ההתנחלויות, מי שמימן אותם, הקים אותם, וכו' - יימצאו מקום של "כבוד" על ספסל הנאשמים בהאג.

       

      __________________________________________________________________

       

      אינשאללה...........!

        3/7/14 20:29:

      צטט: שניררודקי 2014-07-03 14:48:44

       

      ערסאל: אני דווקא אוהב את מחרוזת השירים של מוות ליהודים ששרים בעיקר בהיכל לתרבות יהודית בטדי. מוזיקה מורכבת ונעימה לאוזן. אהבתי גם את הירי בשני נערים ערבים לפני כחודש על ידי חייל ביחידת שרותים כל שהיא שחשקה נפשו במטווח ובהעדר מטרות דמות מקרטון, מצא אותם, הרי הם לא עולים אפילו כסף.

      ועוד אירועים חביבים שאם נאסוף אותם נזדקק לאנציקלופדיה נרחבת.

      הצדק אתנו, גם הנכון שלנו, עובדה, עולם ומלואו מתעב אותנו.

       

      ''

        3/7/14 20:21:

      צטט: n1free 2014-07-03 19:06:59

      גם אתה לא קדוש.

       

      _______________________________________________________________

       

      ההכרזה אחרי מותי, כך אמרו לי.

        3/7/14 19:06:

      גם אתה לא קדוש.

        3/7/14 14:48:

      ''

        3/7/14 13:44:
      זה טקסט חשוב, וראוי להזכיר דבר נוסף מעבר למשמעות המוסרית האמורה בדברים שלך - מכיוון שכל ההתנחלויות ללא יוצא מן הכלל הן לא חוקיות ומהוות פשע מלחמה משום שהן מהוות הפרה של אמנת ז'נבה ה-4 , שגם ישראל חתומה עליה, והאוסרת מעבר אוכלוסין ממדינה כובשת לשטח כבוש ( וכזה הוא הגדרתה של ישראל ושטחי הגדה המערבית , עזה, ורמת הגולן עפ"י הדין הבינלאומי הנוהג בשטחים אלו ) כי אז המתנחלים כולם, ללא יוצא מן הכלל הם בגדר פושעי מלחמה. לא משתמע מכך כמובן שדמם של אלו מותר, אבל יש לקוות שבבוא היום, ונקווה כולנו שהוא לא ירחק, מנהיגי המתנחלים, מתכנני ההתנחלויות, מי שמימן אותם, הקים אותם, וכו' - יימצאו מקום של "כבוד" על ספסל הנאשמים בהאג.
        3/7/14 13:33:
      שכחת לקחת את הכדורים, מה? רק אל תיקח מנה כפולה מחר, גם זה לא יעזור, במקרה שלך.

      ארכיון

      פרופיל

      ערסאל
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין