כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    ארנסט וסלסטין - ביקורת ויצירת האנימציה

    0 תגובות   יום שלישי, 29/7/14, 05:51

     

    ''

    ביום כמו היום, בתקופה כמו זו, לפעמים מנה גדושה של נאיביות זה מה שאנחנו צריכים. ואם תרשו לי לקפוץ לשורה התחתונה, המרשם שאתן לכם היום הוא לאסוף סביבכם את כל מי שתוכלו ולשבת לצפות בארנסט וסלסטין. 

    ''

     

    סלסטין היא עכברה קטנה שרוצה להיות ציירת, אבל חברת העכברים מייעדת אותה להיות רופאת שיניים, כי עכברים צריכים שיניים חזקות ולכן זהו המקצוע הנחשק. בלילה לפני השינה מזהירה אותם המטפלת בבית היתומים מהדב הגדול והרע, אבל סלסטין לא מאמינה באגדות.

     

    יום אחד כשסלסטין יוצאת לאסוף שיני חלב של דובים, כדי להביא למרפאת השיניים, היא מסתבכת ולבסוף פוגשת בארנסט, דב גדול אבל בעצם לא רע. הוא גם מנגן בכלי נגינה רבים. בחברת הדובים פוחדים מעכברים, אבל כשהשניים נפגשים הם מצליחים לסייע  זה לזו ולהיפך.

    ''
    סיפור לפני השינה. פריים מתוך הסרט.

    צפו בטריילר:
    ''

     

    כפי שניתן לראות מהטריילר, הסרט הרבה פחות סכריני ממה שנדמה והדבר הזה עומד לזכותו. ארנסט וסלסטין מסתבכים בצרות ביחד ולחוד ואין רגע דל, גם בשאלות מוסר. כך למשל במשפחת הדובים, אבא ז'ורז' מוכר ממתקים על מנת לקלקל את שיני הדובים, בעוד האמא מוכרת שיניים להחלפה. בשני העולמות, אצל הדובים ואצל העכברים, השיניים נחוצות ואנחנו יכולים לצפות בעולם העכברים ועולם הדובים שמתנהלים משני צידי המתרס, כאשר הגיבורים שלנו מאתגרים את שני הצדדים בחברות ביניהם.
     

     

    ''
    עיצוב דמויות העכברים.

    '' 
    עיצוב דמויות - גדלי דמויות הדובים והעכברים אלה מול אלה.

     

    הקצב של הסרט הזה מצוין ואפילו מבוגרים יימצאו את עצמם במתח, יצחקו ויימחו דמעה קטנה בסתר. גם כאשר העלילה נעצרת לרגע כדי לחוות את חיי היומיום, הגילויים הקטנים מרגשים ובנוסף קטעי חלומות, פנטזיות ומחשבות מתבטאים באנימציה המצטיירת מולנו. 

     

    הפריימים יפייפיים והאנימציה מרגישה קלילה, אף על פי שכרוכה בה עבודה רבה מאוד. דמיינתי כיצד האנימטורים מציירים את הדמויות ומשתעשעים בצורותיהן. בסצינות מסויימות חשבתי כמה כיף היה בטח להנפיש אותן. אחד הדברים המקסימים ביותר היו הרעיונות הרבים: העולם המעניין של העכברים העשוי ממכשירים שונים, הנהר הקטן ששטות בו סירות, שהוא מן הסתם ביוב ואימוני האתלטיקה של העכברים שכוללים הרמת משקולות, כלומר - הרמת מוט המלכודת. 

     

    ''
    הבעות פנים של ארנסט.

    ''
    צורות נעימות להנפשה.


    ''
    הבנה של הגוף מתחת למעיל.

     

    בתהליך העבודה ניסו הבמאים להגיע לציורים דומים ככל האפשר לאלה של סדרת הספרים המקורית של גבריאל ונסן. הרקעים נוצרו בצבעי מים גם כדי שיישארו "טעויות" ספונטניות, מסביר הבמאי בנג'מין רנר (Benjamin Renner). הספונטניות הזאת מתבטאת גם באנימציה, שמבוצעת בחופשיות באנימציה קלאסית, אלא שהיא מבוצעת ישירות למחשב בתוכנת פלאש. חלק מאותה ספונטניות היא למשל התקבצות של מספר דמויות, שיחד מקבלות תנועה של צורה גדולה וזורמת. או למשל הקווים הלא סגורים, כאשר המשמעות היא עבודה הרבה יותר קשה עבור מי שאמור לצבוע את על הפריימים, או כפי שהבמאי עצמו צייר בבלוג על הסרט:

     

    ''

     

    רנר עצמו, כוכב עולה בשמי האנימציה, הגיע לשם כמעט במקרה. ב-2007 סיים את סרט הגמר שלו "A mouse's tale"', סרט מינימליסטי מצוין על עכבר שפוגש אריה. בסך הכל 4 דקות שהספיקו למפיק לקחת אותו לעשות טסטים כמה של אנימציה לארנסט וסלסטין ואז להציע לו את תפקיד הבמאי. כיוון שבעצם הסרט הראשון שיצר אחרי הלימודים היה ארנסט וסלסטין, צוותו עוד שני במאים לסייע לו. 

    צפו בסרטו הקצר כעת:
    ''

     

    גם הדמויות עצמן בארנסט וסלסטין נהדרות ומשוחקות נהדר, כולל דמויות המשנה. אני לא מדברת במקרה הזה על משחק של שחקנים או מדבבים, אלא על זה של האנימטורים, שכן כדי לדעת לצייר את הדמויות משחקות, צריך לדעת לשחק את הסצינה. הדמויות מאופיינות היטב ואפילו מפוזה אחת בודדה אפשר להבין את האופי שלהן וכשהן זזות זה תענוג לעיניים. כך למשל מצאה חן בעיני דמות משנה של עכבר, שוטר חרש עטוי גלימה וברדס, המכוסה עד לאפו, למרות מספר הפרטים המצומצם הוא מאופיין היטב כאשר הוא חומק בתזמון ובצורה אלגנטית שלא משאירים ספק לאופיו.

     

    ''
    פריים מתוך הסרט. לחצו על התמונה או כאן כדי לראות את קטע האנימציה (פלאש).
    ולחצו כאן על מנת לצפות בקטע לפני צביעה (פלאש).

    קטעי האנימציה מגיעים מתוך הבלוג המאויר של הבמאי. מומלץ לעבור על כל השלבים. זה גם מאוד משעשע.

    והנה וידאו בו רנר מדבר על ביצוע האנימציה:
    ''

     

    ארנסט וסלסטין היה מועמד בשנה שעברה לאוסקר אבל הפסיד לפרוזן (לשבור את הקרח), כמו גם לרוח העולה של הייאו מייזאקי (עליו כתבתי בפוסט הקודם) והגיע רק עכשיו לקולנוע.
    ארנסט וסלסטין לא עבר אצלנו אפילו בקולנוע, אבל הוא היה בפסטיבל חיפה ובפסטיבל אנימיקס בשנה שעברה, אחרי שעבר גם בקאן ואנסי. ועכשיו הוא עלה ביס במסגרת 'חופש של אנימציה'.

    אם אתם מחפשים 80 דקות מקסימות, ארנסט וסלסטין זו הבחירה הנכונה. 



    עוד קצת:
    עוד פריימים מאחורי הקלעים: כאן.
    ראיון נוסף עם הבמאי: כאן.
    וליין טסט כמו הבניין המתמוטט הזה בוימאו של האנימטור Andrzej Radka.
    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר