כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    תגובות (6)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      20/10/14 09:56:

    צטט: עט סופר 2014-09-29 16:19:32

    הסיפור של נינווה פחות חשוב להערכתי ... כי כל תשובתם היתה למשך 40 יום בלבד ... הסיפור על יונה יותר חשוב ...עם כל התהיות שבו ..עם כל התובנות שבו ..על ההסתכלות העצמית של האדם בטובתו האישית ... מול החשיבה על טובת הכלל .. או טובת חברו ..על האמונה בתשובה עד כמה היא מגעת ? האם יש להתיאש מתשובה ?.. אלו ועוד שכמותן...השאלות שהסיפור הזה מעלה במישור האישי של הקורא ...והמתבונן... וראויות הן להידון ביום הכיפורים ...

     

     

    דווקא עכשיו שההתרגשות ממבול החגים פגה

    זה הזמן ללבן נושאים חשובים שהותרנו בצד.

    לחזור למה שציין עט סופר כראוי לבדיקה מעמיקה

     ולדון

    בשאלות שעולות מסיפור יונה במישור האישי

    כמו; האם באמת אפשר לברוח מיעוד?

    כיצד להתמודד עם שליחות? אולי גם עם גורל?

    איך לקבל יכולות מיוחדות (כמו נבואה) שמחייבות

    איזה סוג של מעבר מרשות הפרט לשיתוף עם הכלל? 

      16/10/14 21:09:

    ולאיזון כל הווידויים על חטאים - ווידוי על הדברים החיוביים שעשינו במהלך השנה

     

    תמונה: ‏כמה יפה. הרב קוק כתב את "הוידוי המשלים".  "אהבנו, בכינו, גמלנו, דברנו יופי..." שיהיה צום קל לצמות ולצמים :)‏

      30/9/14 18:20:

    ''

    ''
      30/9/14 10:00:
    יונה
    הסיפור של נינווה האו בראש ובראשה
    סוג של סיפור גיאו-פוליטי.
    הנביא יונה ביו אימיתי הוא טיפוס בעל
    השקפת עולם מסוכנת - ימנית קיצונית
    הוא דוגל בארץ ישאל השלמה נקייה
    ממיעוט בעייתי עברייני ולא יהודי.
    העיר האשורית נינווה מהווה מובלעת בלתי רצוי על חוף הים
    ואין לו כל רצון לעזור להם לחזור בתשובה ולהינצל ממוות.
    להפך לדעתו בהחלט מגיע להם עונש מוות על חטאיהם
    ומדוע שהאל הרחום ידאג שאותם גויים בעייתיים יחזרו בתשובה
    באמצעות הנביא יונה?
    פוליטית מדינית אשור מצפון מהווה איום ממשי
    על ממלכת ישראל הגדולה שאותה רוצה יונה לשמור
    שלמה וחזקה.
    הנביא האומלל נאלץ למלא את השליחות האלוקית בעל כורחו
    וכן בהמשך הגורל ההיסטורי האכזרי פוקד את האזור שלנו
    ואשור כובשת אותנו בסערה ומסלקת את ממלכת ישראל
    גם בעזרת אותו גיס חמישי החזק של העיר הגדולה נינווה
    שלא הושמד ומגר  באותו יום כיפור...
      29/9/14 22:26:

    צטט: עט סופר 2014-09-29 16:19:32

    הסיפור של נינווה פחות חשוב להערכתי ... כי כל תשובתם היתה למשך 40 יום בלבד ... הסיפור על יונה יותר חשוב ...עם כל התהיות שבו ..עם כל התובנות שבו ..על ההסתכלות העצמית של האדם בטובתו האישית ... מול החשיבה על טובת הכלל .. או טובת חברו ..על האמונה בתשובה עד כמה היא מגעת ? האם יש להתיאש מתשובה ?.. אלו ועוד שכמותן...השאלות שהסיפור הזה מעלה במישור האישי של הקורא ...והמתבונן... וראויות הן להידון ביום הכיפורים ...

     

    כמו תמיד כייף לשמוע בעצם לקרוא את דבריך...

     

    נינווה הייתה בכלל עיר נוכרית ולא יהודית

    ולא לגמרי ברור למה בעצם

    מיועדת ההתעקשות של האל

    לשלח את יונה להזהיר אותם מפני חורבן קרב.

     

    כל משפט שלך הולם וכל מילה שלך נכונה

    ואכן ההתלבטויות הפנימיות של יונה הנביא

    משמעותיות לגבי המהות של יום הכיפורים.

     

    מרגשת במיוחד ההתחשבות של אנשי הספינה הגויים

    ביונה ובחוסר רצונם להשליכו לים למרות שהוא מתנדב

    להיזרק ובכך להציל את כולם מסכנת הטביעה...

     

    ספר יונה ממחיש שבניגוד לשאר החגים היהודים

    הסיפור של יום הדין הוא גלובלי כלל עולמי

    וכולנו באותה סירה מכל בחינה אפשרית

    יהיו שייקחו את זה לכיוון שימור ואיכות הסביבה

    ואחרים יפנטזו איך כל העמים עולים לבית המקדש בירושלים וכד'

      29/9/14 16:19:
    הסיפור של נינווה פחות חשוב להערכתי ... כי כל תשובתם היתה למשך 40 יום בלבד ... הסיפור על יונה יותר חשוב ...עם כל התהיות שבו ..עם כל התובנות שבו ..על ההסתכלות העצמית של האדם בטובתו האישית ... מול החשיבה על טובת הכלל .. או טובת חברו ..על האמונה בתשובה עד כמה היא מגעת ? האם יש להתיאש מתשובה ?.. אלו ועוד שכמותן...השאלות שהסיפור הזה מעלה במישור האישי של הקורא ...והמתבונן... וראויות הן להידון ביום הכיפורים ...
    0

    יום הכיפרים כחגיגה לכפרה והסליחה = שכחה

    6 תגובות   יום שני, 29/9/14, 14:49

    ''

     

    מדוע בעצם קוראים ביום כיפור דווקא את ספר יונה?

    אולי כדי ללמוד כיצד כיפר ה' בעזרת שליחו יונה

    על חטאי העיר הרשעה נינווה

    וללמוד מכך לא להתייאש אפילו אם מרובים חטאינו 

    כי קבלנו מתת אל - אפשרות לסליחה ומחילה מלאה.

    מנגנון ניפלא של האפשרות לחזור בתשובה.

     

    כך שאם  ראש השנה הוא חג של הזיכרון

    אז יום כיפור הוא דווקא החג של השכחה.

    בואו נשכח את כל העלבונות, את כל המחלוקות,

    את כל הריבים החשובים ובלתי חשובים

    נעשה סולחה עם כל מי שפגע בנו ביודעין

    או בלא יודעין ונתחיל דף חדש נקי וזך.

    כמובן שגם אנחנו פה ושם פגענו במזיד או בשוגג

    וחייבים לבקש מזולתינו סליחה ומחילה גמורה

    כי הרי יום כיפור מכפר כמעט אוטומטית

    רק על עבירות מול האל

    ולא על אלו שבין אדם לחברו

     

    טובי הפסיכולוגים טוענים שהסליחה

    היא אמצעי מרפא מובהק לגוף ולנפש

    בעוד שטינה ושנאה הם מתכון בטוח

    לכל מיני חולי איומים החל ממועקת הלב

    וכלה אפילו בסרטן ממאיר רחמנא ליצלן.

     

    הוא אף מביא כהוכחה מחקר של מדענים הולנדים

    המוכיח זאת הנה כאן הכתובת למשקיענים

    כתב העת המדעי Psychological 

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      .D.S
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין