כותרות TheMarker >
    ';

    Media Radar

    הבלוג הזה עוסק במיגוון נושאים שקשורים רובם ככולם לאינטרנט - עם התייחסות ספציפית לנושאי מדיה. חלק מהעניינים יהיו קשורים לזירה הישראלית וחלקם לזירה הבינלאומית, בעיקר בארה\"ב

    0

    והופ, עוד מעגל נסגר בשוק המוסיקה

    0 תגובות   יום רביעי, 1/10/14, 21:54

    בתוך תעשיית המדיה, ענף המוסיקה הוא המרתק ביותר. חוץ מזה שהוא ענק, הוא הראשון בתעשייה הזו שנחשף להשפעת האינטרנט. הפעם הראשונה שבה זה קרה בצורה ברורה היתה עם השקת נאפסטר, ב-1999. אז התברר שלגולשים אין בעיה לשתף ביניהם קבצי מוסיקה בדרך שמנעה הכנסות מחברות המוסיקה והאמנים.

    איגוד חברות ההקלטה האמריקאי (RIAA) ניסה למנוע את המגמה הזו על ידי תביעות אישיות ואפילו גרם לנאפסטר לשנות כיוון בצורה דרמטית, אבל הטכנולוגיה והביקוש העצום למוסיקה גברו בכל זאת.

    הפיתרון הראשון לבעיה היה שירות מכירת המוסיקה של אפל, שאפשר לראשונה לקנות מוסיקה ביחידות – שירים בודדים – במחיר שנראה אז סביר, 99 סנט לשיר. אז זה התאים. הפיתרון הזה עבד לא רע כשלחובבי המוסיקה היא מעט מכשירי קצה, בעיקר נגני מוסיקה, שגם לא היו מחוברים לאינטרנט. באותה התקופה, המוסיקה שלך שכנה באייפוד שלך וזה היה מספיק.

    חנות המוסיקה יצרה לאפל הכנסות מטורפות. עד יולי 2004 אפל מכרה 100 מיליון שירים ועד פברואר 2006 המספר הזה גדל כבר למיליארד. וכמובן, המכירות האלה באו על חשבון מכירת מוסיקה בדיסקים, שהיום נראית מיושנת ומוזרה.

    בדרך, חלו עוד כמה שינויים דרמטיים. הראשון נולד עם השקת האייפון, שהיה המכשיר הראשון שלא רק התחבר בקלות לאינטרנט אלא גם הציע חוויית צריכה טובה הרבה יותר. בהמשך הציעו חברות נוספות סמארטפונים משלהן, עד שכמעט 1.8 מיליארד משתמשים בעולם ויתרו לחלוטין על הניידים הישנים שלהם ועברו לסמארטפונים באופן מלא וסופי.

    בהמשך, אפל השיקה את האייפד, ועבור הלקוחות שהיה להם כבר סמארטפון, עכשיו היה להם מכשיר קצה נוסף רב-עוצמה שמחובר לאינטרנט. השינוי השלישי היה האצת מהירות החיבור לאינטרנט של המכשירים הניידים, ובאופן ספציפי – השקת הדור השלישי.

    כשם שהחיבורים המהירים לאינטרנט הנייח הולידו את יוטיוב, ריבוי מכשירי הקצה הניידים שמחוברים לאינטרנט בקצבים גבוהים יצר הזדמנות חדשה: סטרימינג של מוסיקה.

    עבור עשרה דולר בחודש, מנויי שירותי סטרימינג של מוסיקה יכולים ליהנות ממבחר מתעדכן של מיליוני שירים בכל עת מכל מקום – הרבה יותר מוצלח מקנייה של שירים והעתקתם ממכשיר קצה אחד לאחר.

    אמנם שירותי הסטרימינג מתקשים עדיין למצוא מודל עסקי יציב, אבל הם אוספים לקוחות בכמויות מטורפות. והנה ממש לאחרונה נראה כי נסגר עוד מעגל בתעשיית המוסיקה.

    לפני כמה ימים פרסם ה-RIAA את הדו"ח המסכם את חצי השנה הראשונה של 2014. מהדו"ח הזה עולה כי גם במחצית הראשונה של 2014 סך ההכנסות של חברות המוסיקה האמריקאיות ממכירת מוסיקה ווידאו ירדו – בכמעט 4%. מהדו"ח עולה גם שאמנם שיעור הכנסותיהן ממכירה של מדיה להורדה הוא הגבוה ביותר, 41%, אבל ששיעור ההכנסות מסטרימינג כבר כמעט משתווה להכנסות ממכירת דיסקים פיסיים – 27% לעומת 28%.

    כמובן, גם זהו מצב זמני. מספר המכשירים הניידים המחוברים לאינטרנט גדל, יותר ויותר צרכנים מחוברים לאינטרנט בדור הרביעי – וההרגל של שימוש בסטרימינג הופך קבוע יותר ויותר. שיעור ההכנסות מסטרימינג יעלה, שיעור ההכנסות ממכירת דיסקים והורדות יירד – וכל העוגה תמשיך לרדת. חברות המוסיקה בצרות – אבל מצב של חובבי המוסיקה לא היה טוב יותר והוא עוד ישתפר.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      אבו4 - מוצא מה שהקפה שכח

      ארכיון

      פרופיל

      natlipson
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין