כותרות TheMarker >
    ';

    meat carver

    אסופת טיוטות כתיבה מקייטנת הארץ 2009-

    תגובות (2)

    נא להתחבר כדי להגיב

    התחברות או הרשמה   

    סדר התגובות :
    ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
    /null/cdate#

    /null/text_64k_1#

    RSS
      6/10/14 22:43:
    לא היה להם את המקום של הברירה. בבעיות שהם נתקלו, נתקלו כל בעלי הצבע כהה בלי כסף. החצנת הערגה לירושלים עוזרת לסיפור ולסיפור האישי , כך אנחנו למדים
      5/10/14 11:30:
    לא אתייחס לסיפור עצמו, אלא לבעייה המרכזית העולה ממנו. לא נבון היה להביא לארץ קבוצה גדולה של אנשים, הרחוקים מרחק שנות אור, מהתרבות המערבית שהשתרשה כאן. צריך היה במולדת ההיא, לקיים שיעורים רציניים ומקיפים, בליווי תמונות ואמצעים טכנולוגיים שונים, כדי להעביר את החיים בישראל. הערגה לירושליים ולישראל אינה מספקת כדי להבין את המתרחש כאן היום. מאי ההכנה המספקת לעולים הללו נובעות בעיות רבות שאנו נתקלים בהן, יחד עם העולים, יום יום.

    על "חלום בדמי כבוד" ; גרמאו מנגיסטו ; זוכה 2010

    2 תגובות   יום שבת, 4/10/14, 17:37

    לינק לסיפור

    ירושלים, מושא התפילה שהתממשה היא המראה הראשון שרואים כוהן איוב בטיבבו, אשתו, אמאוייש מנשה ושבעים בני ביתם מבעד חלון המטוס. השנה היא 1985 סוף “מבצע משה” הצעד הגלוי של מדינת ישראל להאצת פינויים של “בית ישראל”, הקהילה היהודית שהתקיימה באזור חבש ההיסטורי. פערי היחס למחילה על הכבוד הוא הדיון המתמשך בין בני הזוג בני השמונים שהקורא נחשף לשיחותיהם ביומם הראשון בארץ. הדיוןבעברית מלאת הוד הוא שיוצר את הכבוד כלפי נציגי מרכז יהודי עצמאי, ארץ יהודים שהצליחה להתרחב מספיק בתקופה מסוימת לממלכת הגידעונים. הגיבורה, אמאוייש מנשה, שמפיה הקורא מכיר את בעלה מספרת על עצמה שהיא “אני הולכת על שלוש, אני טרף קל, אילולא סייעו לי צעירים הייתי נמעכת תחת צירי הדלת־המלכודת ונלעסת בלסתותיה האיומות” ומייצגת את חרדות הקהילה. כוהן איוב בטיבבו מצויר כדמות גדולה מהחיים, בעל 100 נכדים ונינים, עובר רכוב על סוסו, ממונה על ההלכה שמדבר פנים אל פנים עם אלוהים. החוק שמייצג כהן בטיבבו הוא החוק הטוב, העוזר לאדם, הפוך מהתפיסה המקובלת של חוק. לא רק כהן איוב בטיבבט מסרב לראות את כבודו של החוק הטוב נרמס. מערכת שלמה של משפחתו מתגודדת כדי לשמור אותו מורם מהעם. המשפחה צופה בו מפרשן לאשתו הספקנית והחששנית את המרכיבים הלא מוכרים של החלום שהתגשם. יכולת אבי המשפחה להמשיך לפנטז היא זאתי שמשמרת את כבודו ואת אחדות משפחתו. זוג הזקנים מוקף בצעירים שמגנים עליהם בארץ הקודש. מבחינה טכנית הצעירים הם תוכנת התרגום שיודעת מה הזקנים חושבים ומה חושבים המקומיים, אלו שלא דוברי שפת הפאר הקדומה שמיוצגים פעמיים על ידי נשים חריגות ועל ידי בת הקול. הראשונה היא פקידת הקבלה “פתע, צלע מרובעת נפערה באמצע הקיר, וראש אישה נמזג לתוך האולם. פה נטול גוף בירך: ‘ברוכים הבאים לישראל” ‘. . השנייה היא המדריכה שתיקח אותם למרכז הקליטה “פתע נדמה היה לי שאני חוזה, שפשפתי עיניי, עצמתי, פקחתי וראיתי מולי עומדת נערה עירומה למחצה. בת עשרים היא לערך, לִבשרה דבוקה חולצה סגולה, הולכת ומתכווצת מעלה מעלה, מטה מטה מושכת אותה כדי להשיקה לקצוות גג מכנסי הג’ינס השחורים שלה, החונקים מותניה הרזות”. כסוכני החוק החדש מצטרפות בת הקול, אותן הוראות שנאמרות בקול נשי ללא פנים דרך רמקול ורכבת ישראל שלקרונותיה אין את הכיסאות המתאימים לצורת הישיבה של הסדר הישן. הדור הצעיר- אלו שהולכים אחר תשוקתם מישירים מבט אל הצעירה ויושבים על רצפת הרכבת מתוך כבוד להעמדת הפנים שיש כבוד בישראל לכהן איוב בטיבבו- מסומן בסוגריים. אחת לכמה פסקאות מופיעים הסוגריים עם אותיות שכביכול חסרות, קביים של שפה לחלש, שלא יודה שהוא נזקק להן אך מסמל לקיחת אחריות היסטורית לספר את הסיפור כראוי. כוחו של המנהיג להתעקש על שליטתו במרחב, לא לראות חורבן, ולהבהיר לחלש-הוא עצמו, את החורים השחורים של הסדר החדש בשפת אלוהים שלו, מדבק.

     

     

    ''

     

    [שרטוט אדריכלי: רן מונטה]


    הרשומה היא חלק מסדרת רשומות על מומלצי  תחרות סיפור הארץ 

     

     

    דרג את התוכן:

      ארכיון

      פרופיל

      lezuz
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין