כותרות TheMarker >
    ';

    מחקרים על סרטן וטיפולים

    חוקרים ממכון ויצמן גילו שתאים סרטניים מתפתחים בקצב מהיר יותר בלילה ...ולכן עדיף לתת את הטיפולים דווקא בלילה במצב מנוחה ולא במצב עירות .
    http://www.sciencedaily.com/releases/2014/10/141009125601.htm

    "וירא"

    0 תגובות   יום שבת, 8/11/14, 22:17

    אני מאוד אוהבת ונהנית לארח , אחת הברכות הגדולה עבורי היא :

    ״ שיהיה ביתנו פתוח תמיד כאוהלו של אברהם אבינו ״.

     ולא צריך להיות דתי או מסורתי או קדוש בכדי לארח ...

    באוהלו של אברהם אבינו שכנה תמיד השכינה הברכה והשפע.

    וכאשר אירח קיבל ברכה מאת קב״ ה .

    המנהג המסורתי הינו כי נשים הרוצות לקבל ברכת הבורא להרות ולקבל פרי בטן

    נהוג במסורת  לערוך סעודה ולארח בה .

    אבל הרעיון אינו ״בחגיגות גדולות ״ כי אם באירוח ופתיחת ביתכם ולבבכם לאחרים .

    בעת שפתחתם ביתכם לאורחים זה יוצר גם פתיחת הלב וההקשבה ותשומת הלב

    וע״י כך יצרנו עוד אנרגטיות של אהבת חינם ונתינה .

    נאמר ״גדולה הכנסת אורחים יותר מקבלת פני שכינה" ...

    נאמר כי בשבת  הטורח אסור , אבל למען אירוח מותר אפילו לטרוח ולהושיב את האורחים לאכול .

    מצוות הכנסת אורחים כל כך גדולה עד כדי מפרשים כי אברהם אבינו אפילו שהיה באמצע שיחה עם הקב״ ה מבקש ממנו להמתין עד שיקבל פני אורחיו.

    בגמרא מובאות כמה ראיות שהכנסת אורחים היא מצווה,

    הרמב"ם מלמד גם על מצוות ליווי האורחים, שהיא גדולה אפילו יותר מהכנסתם .

    כיצד נלמד זה מתוך הפרשה? בסוגיה במסכת שבת מובא הפסוק  שבו אומר אברהם:

    "אל נא תעבר מעל עבדך".

     אין באמת הסבר מפורט כיצד למדים מפסוק זה שגדולה הכנסת אורחים מקבלת פני השכינה.

    את זה אפשר לראות בפרשנות במסכת שבועות (לה, ע"ב)

    בפרשנות הזו מובאת מחלוקת תנאים על פרשנותו של פסוק זה;

    כיוון שהשאלה שהתעוררה היא למי בעצם פונה אברהם בדבריו "אדני אם נא מצאתי חן בעיניך"?

    תנא קמא אומר שאברהם פונה בעצם אל המלאכים, ולכן שֵם זה - "אדֹני" - ( אדון אחראי ) הוא לשון חול,

    ואילו  שני תנאים אחרים - ר' חנניה בן אחיו של ר' יהושע ור' אלעזר בן עזריה בשם ר' אלעזר המודעי -

    הם סבורים ומפרשים שאברהם פונה אל הקב"ה,

    ומכאן ששֵם אדוני ( אדון עולם) זה הוא קודש.

    מהמשך דברי הגמרא נשמע לכאורה ש "גדולה הכנסת אורחים...".

    גם רש"י בפרשה מביא את אותה פרשנות לשתי האפשרויות:

    "לגדול שבהם אמרו בלשון זה הוא חול ודבר אחר קודש הוא.

    והיה אומר להקב"ה להמתין לו עד שירוץ ויכניס את האורחים".
    הרמב"ם פירש כי :
    שכר הלוויה מרובה מן הכל, והוא החֹוק שחקקו אברהם אבינו ודרך החסד שנהג בה,

    מאכיל עוברי דרכים ומשקה אותן ומלוה אותן, וגדולה הכנסת אורחים מהקבלת פני שכינה,

    שנאמר ״ וירא והנה שלשה אנשים ״ .ולוויים יותר מהכנסתן,

    אמרו חכמים כל שאינו מלוה כאילו שופך דמים (הלכות אבל, שם).
    מכאן, מגוף העניין אברהם עוזב את הקב"ה ורץ אל אורחיו,

    והדרשה שגדולה הכנסת אורחים נלמדת מגוף העניין.

    שבת שלום וברכה שביתכם יהיה תמיד פתוח כביתו של אברהם אבינו ומלא בשמחה שפע וברכה אמן .

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      ליסהליסה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין