כותרות TheMarker >
    ';

    Animatorit

    אנימטורית.
    אנימציה ולא רק.

    ארכיון

    מאחורי הפינגוונים - על ריקוד באנימציה

    0 תגובות   יום חמישי, 13/11/14, 05:36

     

    ''

     

    סרטי אנימציה שמשלבים ריקוד הם דרך טובה להבין איך פועל עולם האנימציה. לפני מספר שנים הפינגווינים לימדו אותנו איך רוקדים סטפס ב'תזיזו ת'רגליים' (Happy Feet) והשנה עולם הפינגווינים ממשיך לרקוד עם 'הפינגווינים ממדגסקר'.

     

     

    בקטע ששוחרר לקראת יציאת הפינגווינים ממדגסקר, שעולה בעוד שבועיים, מפורקות תנועות הריקוד כדי שגם אנחנו נוכל לרקוד כמו הפינגווינים, אבל למעשה זה הפוך: כדי ליצור את האנימציה, לפני הכל בוצעה כוריאוגרפיה ורקדן גוייס כדי לבצע את צעדי הריקוד. האנימטורים התבוננו בווידאו וכך הנפישו את הפינגווינים (העבירו לדקה 01:39):

     

     

    ''

     

     

    כאשר יוצרים סצינה באנימציה, האנימטורים מתבססים בדרך כלל על רפרנס. כך, כדי לצייר ולפסל היטב, אנימטורים חוקרים פרופורציות ואנטומיה של אנשים ורושמים סקיצות של טבע דומם על מנת לחקור את העולם. כדי להנפיש, אנימטורים חוקרים את הקצב והתנועה.
    בסצינות ריקוד, אם האנימטור הוא לא רקדן (ולמעשה גם אם הוא כן), בדרך כלל הוא יתבונן בווידאו של רקדן מקצועי שיבצע את קטע הריקוד ואז ינסה לחקות אותו, אלא שהחיקוי יתבצע באנימציה. הדבר נכון לכל הטכניקות - עבור אנימציה מצויירת, סטופמושן או אנימציה תלת-מימדית. 

     

     

    ''

    חקר תנועה של מיקי מאוס.

     

     

    אם יש צורך שהדמויות שלנו יהיו גמלוניות, מגושמות, או במקרה הזה פינגווין, נבקש מהשחקן שמבצע עבורנו את התפקיד - לדמיין ולבצע את התנועה עם המשחק הרלוונטי או החיה הנכונה. כולנו ראינו את זה מתבצע למשל כשאנדי סירקיס משחק את גולום. אבל חשוב לציין שלא תמיד תבצע לכידת תנועה. בהרבה מקרים הריקוד מתבצע מהתבוננות בווידאו בלבד, לעיתים על ידי התבוננות במראה.

     

    ''

     

    אחת ההפקות שבה צילומי מאחורי הקלעים היו מהנים יותר מאשר הסרט עצמו, היתה בעיני 'תזיזו ת'רגליים'. בסרט הזה נקרא סביון גלובר לרקד כפינגווין. גלובר הוא אחד מרקדי הסטפס המופלאים בעולם ואולי המוכר ביותר כיום, מבין דור רקדי הסטפס החדש. 

     

    גם כאן כדי ליצור את האנימציה, לפני הכל, גלובר רקד מול המצלמה, כאשר מיקרופון הקליט את נקישות ברזלי-הנעליים של נעלי הסטפס שלו ברצפת העץ. בעקבות האלתורים של גלובר והכוריאוגרפיה שהותאמה לסרט, האנימטורים פענחו את התנועות ויצרו את האנימציה המתוקה.

     

    ''

     

    והנה פינגווין רוקד לגמרי לבד (מתוך הסרט):

     

    ''

     

    סטפס במציאות זה דבר מורכב. כשמתבוננים ברקדני סטפס באמת טובים, נדמה שאין התאמה בין כמות הנקישות הנשמעת לבין התנועות שהם מבצעים. לכן לתפוס באנימציה את הפוזה של הגוף, כמו נטייה ימינה ושמאלה, קדימה ואחורה תוך כדי ריקוד, חשוב אפילו יותר מתנועת כף הרגל. באנימציה אנחנו נאמין גם לסאונד לא פחות מלתנועה. אם תראו הופעת סטפס לעומת זאת, הפלא הוא הקלילות וכמות הנקישות הבלתי הגיונית, לכאורה. התבוננו למשל בקטע הזה של סביון גלובר שמתחיל פשוט אבל הולך והופך מורכב מרגע לרגע (מתחיל ב-0:24)

     

    ''

     

    הקטע הנהדר הבא מלשבור את הקרח (Frozen) מדגים היטב את התהליך. אמנם אין כאן סצינת ריקוד מוגדרת, אבל אפשר לראות באופן יפה את התקדמות הסצינה משלב הרפרנס, בו הקטע מבוצע על ידי שחקן-רקדן ועד התוצאה הסופית והתגבשות האנימציה. דבר נוסף שאפשר להבחין בו הוא שלעיתים אנימציה היא בעצם כוריאוגרפיה של אוסף תנועות, גם כשמדובר בקטע מבוסס משחק ולא בהכרח בריקוד.

     

    ''

     

    פינגווינים מרקדים לא היו רק נחלת סרטי האנימציה התלת מימדית. ב-1964 צויירו רקדני הסטפס הבאים עבור הסרט מרי פופינס (תודה ליוני שלמון שהזכיר לי). 

     

    ''

     

     

    לסיום, הטריילר של הפינגווינים ממדגסקר - נראה שיהיו שם המון ריקודים:

     

    ''

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      talotan
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין

      סינמסקופ - יאיר רוה

      זאב זאב

      אמנון וינר