כותרות TheMarker >
    ';

    כל הזכויות שמורות. פוסטים העוסקים בחיזוק, ידע מועיל, חיוני ומקדם, ההשתדלות היא להיות כמה שיותר ענייני, קצר ומרוכז

    חשוב - על כל מי שקורא את הפוסטים שלי, להפעיל שיקול דעת. כי אנו בני האדם אף לא אחד מאיתנו חכם מושלם ומוחלט. גם האדם היותר חכם מאיתנו כבר יימצאו בו חסרונות רבים והוא מנוע בהכרח מלראות את התמונה היותר שלימה, אותה רואה רק האלוהים. על האדם להיות צנוע ויודע את מקומו גם אם זכה לחכמה רבה מאת האל. וזוהי גם גישתי, גם אם יאמרו על ידי דברים מבריקים ואפילו נפלאים אל תיתנו לזה לסנוור אתכם אלא קחו את דבריי במידה. אני לא מתלהב אלא ממעשי האלוהים והוא לא מפסיק להדהים אותי. אני מאחל לכולנו להכיר את האלוהים טוב יותר ולהנות תענוג ניצחי בדברים שהוא מראה לנו. גם כאן וגם בעולם שאחרי.. ובנוסח אישי: אני עובד רק את האלוהים, ולא שום אליל אחר. ומאמין לחלוטין שהוא "בעל הכוחות והיכולות כולם" כך שאין לי שום טעם לעבוד אף לא אחד מהאלילים אשר בארץ, לא משנה כמה יפים ומפתים הם, איני פונה אחרי ה"הבל" אחרי שמצאתי כבר את האמת.

    0

    על המאבקים בעולם - חלק א

    0 תגובות   יום שלישי, 26/5/15, 08:11

    משיכת המינים לדוגמא:

    יכולה להיות מאוד סוחפת

    מעטים יודעים שהסיבה להשתוקקות הגדולה הזאת

    שורשה בהימשכות לדוויין (=או לאלוקי)

    כל הנשמות של בני האדם היות ובאו משורש עליון במיוחד

    ממקום בו הנשמות דבוקים באור העליון הוא היוצר, הוא הבורא/

    האלוקים/מלך כל העולמות.

    וירדו אל העולם הזה כדי לעשות עבודה בעצמם

    על מנת שיוכלו אחר כך לזכות בדין בחזרה בדבקות הזאת

    היינו שוב לחזור להיות דבוק באור העליון המחייה והגורם להתענגות אין קץ

    היות ובתחילה הנשמות נהנו מזיו השכינה אבל בחינם

    ללא שעשו עבודה על כך, והרי הן מתביישות

    בדיוק כמו עני שמקבל צדקה מבלי שעבד על כך

    והוא בוש ונכלם ממתנת החינם הזאת.

    לכן אלוקים יצר את העולם הזה בו יוכלו הנשמות

    לבוא בתוך גופות חומריים ולעשות עבודה

    כדי שיוכלו לשוב ולהנות בעולם העליון תמורת עבודתן

    מבלי שיחושו בושה בזמן שמתענגים מהאור העליון האדיר הזה

    ובאמת "אדיר" זה לא מספיק כדי לתאר את האור הזה

    כי אין לנו כאן בעולם מושגים שדומים לזה

    לכן אי אפשר להסביר את זה ממש.

     

    כך גם כל הדברים היפים, שהם מושכים מאוד

    את לב האדם, בריות מאוד יפות

    נופים עוצרי נשימה, מוזיקות ושירים מעתיקי נשימה

    הגורמים לנשמה רטט של תענוג עילאי

    כל אלה מזכירים ב"קטן" את התענוגות אותם

    חוותה הנשמה כבר אז שהיתה בביתה הטיבעי

    בצמוד לאור העליון.

     

    ובאמת יש לנו כבר כאן בעולם

    מ"עין" אותו אור עליון והוא נמצא בתורה

    אבל בתוכה, בפנימיות שלה.

     

    עולמנו נברא בצורה כזאת כמו הבצל

    גלדות גלדות, שכבות שכבות, ככל שמעמיקים

    ומסירים את הקליפות מגיעים יותר ויותר אל מקור האור העליון

    אותו "אור", (והכוונה במטאפורה לאלוקים) שברא את הכל

     

    והנה מה שכותב אחד מענקי גדולי ישראל, הרמח"ל בסיפרו

    מסילת ישרים:

    "ואמנם ראוי לו (לאדם) שתהיה כל פניתו רק לבורא יתברך, ושלא יהיה לו

    שום תכלית אחר בכל מעשה שיעשה אם קטון ואם גדול אלא להתקרב

    אליו יתברך ולשבור כל המחיצות (הם גילדי הבצל שאמרנו = מטאפורה)

    המפסיקות בינו לבין קונו(=כינויי לאלוקים), הן הנה כל עניני החומריות והתלוי

    בהם, עד שימשך אחריו יתברך ממש כברזל אחר אבן השואבת (=המגנט)".

     

    החומריות הזאת ממנה יש להרחיק

    ורק להשתמש מן העולם מה שצריך לקיום ולא יותר כדברי חז"ל:

    "כי עיקר מציאות האדם בעולם הזה הוא רק לקיים מצוות ולעבוד ולעמוד בניסיון,

    והנאות העולם אין ראוי שיהיו לו אלא לעזר ולסיוע בלבד לשיהיה לו

    נחת רוח ויישוב דעת למען יוכל לפנות ליבו אל העבודה הזאת המוטלת עליו."

     

    חומריות העולם ותענוגיו היות והם עכורים מאוד, מעורבבים מטוב ורע

    בגלל השתלשלות העולמות: אצילות,בריאה,יצירה ועשייה

    עולם האצילות - כולו טוב

    עולם הבריאה - רובו טוב ומיעוטו רע

    עולם היצירה - חציו טוב וחציו רע

    עולם העשייה - מיעוטו טוב ורובו רע - הוא העולם הזה שלנו

     

    העולם שלנו רובו רע ורק מיעוטו טוב

    זאת הסיבה שרבותינו חז"ל מלמדים אותנו

    להשתמש בעולם רק מה שהכרחי לקיום הגוף והנפש

    ואת עיקר עמלנו להשקיע בחיפוש ובקשת האור העליון

    הטמון בתורה, ולהסיר שיכבה אחר שיכבה את הקליפות

    עד להגעה לשיא הפנימיות האפשרית בעולם הזה

    בעודנו בתוך גוף.

    היא השראת השכינה והקשר וההתדבקות באלוקים

    ש"רק הוא הטוב".

    בלתי אפשרי לעשות זאת בלי התורה

    התורה היא בלבד האמצעי לדבקות הזאת.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      אדיבפרידמן
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין