כותרות TheMarker >
    ';

    חביתה

    רשימות מהמחבת, מהלב ומעוד מקומות - בקצור, קולינריה ספרותית וחיים

    0

    כלי תחבורה נפרדים - הכצעקתה

    60 תגובות   יום חמישי, 28/5/15, 21:25

    לפרסם או לא לפרסם.

     

    כבר מספר חודשים, מה שכאן למטה - כתוב ומטריד ומעיק, ועומד על שלו ודורש להיות מפורסם, אבל אני מתלבטת: כל כך טוב, כל כך נעים, כל כך מתגמל ומאהיד לכתוב על אמהות כיכר מאיו בבואנס איירס, או על בר בטורס דל פיינס בצ'ילה, אז למה לי לכתוב את מה שלא נעים לקרוא, למה לי לפרסם את זה ולחטוף קיתונות של שנאה.

    מה שהניע אותי בסופו של דבר לפרסם את הדברים, היא ההחלטה שבוטלה - לא לפני שהזיקה לתדמיתה המעורערת בלאו הכי של ישראל -  להפעיל אוטובוסים  נפרדים לישראלים הנוסעים בשטחי הגדה  ולפועלים הפלסטינים.

    מי לא נזעק מן ההחלטה המקוממת כשלעצמה.

     

    ואני שואלת, האמנם הכצעקתה?

    הרי ההפרדה באוטובוסים היא רק צעד אחד נוסף ובולט, סמל להפרדה שקיימת  במקומותינו זה כמעט יובל שנים.

     

    ב-48 השנים האחרונות, מאז מלחמת ששת הימים, יושבי הארץ הזאת, תחת שלטונה של מדינת ישראל אינם שווים!

    על ישראלי המתגורר בגדה חל החוק הישראלי, על פלסטיני המתגורר שם חל המשפט הצבאי.

    ומה ההבדל?

     

    הנה כמה דוגמאות:

     

    ישראלי שנעצר בגדה, מותר להחזיקו במעצר עד הבאתו בפני שופט 24 שעות, גם אם הוא חשוד בחבלה. פלסטיני -  8 ימים, אבל בית משפט צבאי רשאי להאריך את המעצר של הפלסטיני לצורך חקירה כדי לאפשר למפקד הצבאי לשקול צו מעצר מנהלי, מעצר מנהלי מאפשר לעצור פלסטיני על סמך מידע חסוי ובלי לפרט את מהות האשמה ולהחזיק אותו במעצר עד 6 חודשים שאותם אפשר להאריך ללא הגבלה! (396 עצירים מנהליים מוחזקים היום בכלא, 395 גברים ואשה אחת, שאינם יודעים את פשעם ואפשר להאריך את מעצרם שוב ושוב)

    הפרדה או לא הפרדה.

     

    קטין ישראלי (מתחת לגיל 18) - מותר להחזיקו במעצר עד 12 שעות לפני שיובא בפני שופט נוער, קטין פלסטיני (מתחת לגיל 16) – מותר להחזיקו עד 8 ימים, כלומר דינו כדין בגיר.(צרות, כפי הנראה, מבַגרות) גם תנאי המעצר לקטין ישראלי אינם זהים לתנאי המעצר של קטין פלסטיני. קטין ישראלי יופרד מעצורים בוגרים, לא כך הקטין הפלסטיני. הקטין הפלסטיני שחשוד בזריקת אבנים ייעצר כמי שחשוד בהנחת מטען חבלה. (בדרך כלל בפריצה לילית לבית המשפחה)

    הפרדה או לא הפרדה.

     

    הישראלי המתגורר בשטח C בגדה, (מה שאנחנו קוראים לו מתנחל) יקבל רשיון לבנות בית ואף יקבל תמיכה כספית לצורך זה, פלסטיני המתגורר שם לא זו בלבד שלא יקבל רשיון לבנות בית, אלא גם באר לא יוכל לחפור בחצר ביתו.

    הפרדה או לא הפרדה.

     

    חקלאי פלסטיני, כדי שלא יאבד את אדמתו עליו לעבד אותה, אבל לצורך כך יַקשו עליו את המעבר לאדמותיו שלו והוא לא יוכל לעבד אותן, אלא כשהריבון ירצה ובתאריכים שהריבון יקבע לו. חקלאי ישראלי חופשי לנפשו.

    הפרדה או לא הפרדה.

     

    ישראלי חופשי לנוע, לא כך הפלסטיני. הפרדה או לא הפרדה.

    חד וחלק – הפרדה!

     

    ואם נותר לכם עדיין צל של ספק, בקרו בגדה, לכו למחסומים, ראו את החומות.

    אז מה ההבדל בין ההפרדות שמניתי ובין אוטובוסים נפרדים, רק מראה, רק חזות פנים, כלי תחבורה נפרדים נשמעים ונראים פחות טוב, אבל אינם גרועים או טובים יותר מאמצעי ההפרדה האחרים.

     

    תבואו ותגידו בצדק, אחרי מה שחווינו פה, אחרי האינתיפאדה הראשונה ואחרי האינתיפאדה השנייה, אחרי הפיגועים והפיצוצים ומעשי החבלה שחווינו, אין לנו דרך אחרת, חייבים  להתגונן.

    אם כך, אחרי 48 שנים, שיסופח כל שטח הגדה לישראל, שהפלסטינים יהיו לאזרחי ישראל שווים בכל!

     

    מפחיד לא?!

    מחייב מדי, מאיים מדי על קיומנו כמדינה יהודית. אבל גם אי השוויון הזה עם או בלי אוטובוסים נפרדים לא יכול להמשך, חייבת להימצא דרך להשיג כאן חיים טובים יותר, שיוויוניים, חיים הגונים והוגנים יותר.

    מצב ההפרדה ואי השוויון לא יכולים להמשך.

     

    מרחק יריקה מכפר סבא, אפשר לא לראות, אפשר לא לשמוע

     

    שנים אני מתכננת לראות מה שלא רואים, לשמוע את שלא נשמע, אז זהו, לא זו בלבד שנסעתי, אלא גררתי איתי את ש.פ., חברי, שהצטרף אלי אחרי  לחץ לא פיזי מתון.

    שבת חורפית חמימה, אנחנו באוטובוס עם עוד כעשרים איש, סקרנים במידה זו או אחרת.

    ש.פ. מזכיר לי שוב ושוב, כאילו לא ידעתי, שאנחנו בסיור של מחסום WATCH וזוית הראיה שלהם ודאי איננה אובייקטיבית, כאילו שיש או היתה או אי פעם תהיה אובייקטיביות אנושית. זו - כידוע לי משנות חיי הארוכות -  תלויה בדרך כלל במקום שבו נמצא התחת שלך. למען ההגינות אני מבטיחה לעצמי ולכם לצאת לסיור בגדה גם מטעמם של נציגי המתנחלים ולכתוב על כך.

    מדריכת הסיור, עו"ד ליאורה, ממליצה לנו לעשות זאת.

    מי שאינו מוכן ליטול קורה מבין עיניו ולהקשיב לאחר האולטימטיבי, או לאויב, שלא ימשיך לקרוא.

     

    נכנסנו לגדה ולמה שנקרא "מרחב התפר" ליד קלקיליה, מעל הגשר של כביש 6 – מקום ממנו אפשר לראות היטב את החומה המקיפה את העיר.

    מרחב התפר הוא תכנית בטחונית, שיושמה  מספטמבר  2000, ימי האינתיפאדה השנייה, כדי לצמצם עד כמה שאפשר את פיגועי ההתאבדות בישראל ולהקשות על מעבר של מפגעים מהרשות הפלסטינית לישראל.

    באזור קו התפר, הסמוך לקו הירוק, הוקמה גדר מערכת או בשמה הידוע יותר גדר ההפרדה. הוקמו נקודות בידוק ומחסומים והוגברה הנוכחות הצבאית.

    יש הזוקפים לזכות אלו את הצמצום בפיגועים ויש הזוקפים זאת לזכות התייעלות המודיעין.

     

    הסיור נערך ב-שטח C  שטח שהוא בשליטה ישראלית מלאה (צבאית ואזרחית) מאז חתימת הסכם אוסלו ב- 1995.

    שטח C מהווה 60% מיהודה ושומרון, יש בו רצף טריטוריאלי והוא כולל את כל ההתנחלויות היהודיות, את הכבישים המובילים אליהן, בסיסים של צה"ל וכל שטחי האש שלו. בשטח זה נמצאים גם כ-130 כפרים ועיירות פלסטיניים, עוד 32 כפרים שחלק גדול משטחם נמצא כאן ו-256  כפרים שחלק כלשהו משטחם הבנוי נמצא בשטח C . זאת אומרת, שיש כפרים מחולקים, חלקם בשטח C וחלקם האחר יכול להמצא בשטח B או A.

     

    שטח A, לעומת זאת, הוא כולו (צבאית ואזרחית) בשליטת הרשות הפלסטינית. הוא כולל את כל הערים הפלסטיניות ומהווה 18% משטחי יהודה ושומרון.

     

    שטח B הוא בשליטתה האזרחית של הרשות הפלסטינית ובשליטה צבאית של מדינת ישראל,  הוא מהווה 21% משטחי יהודה ושומרון וכולל את רוב הכפרים הפלסטינים.

    בשטחי A ו-B שבהם מתגוררים רוב הפלסטינים שבגדה, אין רצף טריטוריאלי. חלקים  מהם מובלעים בשטח C.

    ישראלים רשאים לנוע חופשי בשטח C, אבל כניסתם אסורה לשטח A ובדרך כלל גם לשטח B. לפלסטינים אסורה הכניסה לשטח C, אבל חלקם יושבים בו.

    כיוון שיש כפרים פלסטינים ועיירות לא מעט בשטח C רב החיכוך בין יושביהם ובין המתנחלים. בנקודות החיכוך האלה, ובמחסומים, שגם בהם רב החיכוך, בקרנו.

     

    אחרי התצפית  על החומה המקיפה את קלקיליה, המשכנו לנסוע על כביש 55 החוצה את הגדה לרוחב.

    התחנה הראשונה היתה מחסום חקלאי בגדר ההפרדה בין הכפר חָבְּלֶה לאדמותיו, שנמצאות ב"מרחב התפר".  זאת אומרת ,שתושבי הכפר חייבים לעבור במחסום כדי לעבד את אדמותיהם. המחסום נפתח פעמיים ביום, בבוקר ובערב, ומשמש גם להעברת סחורה חקלאית.

    כאן ספרה לנו המדריכה, שעל מנת להוזיל את תפעול המחסומים רבים מהם הופרטו, והפלסטינים, שנידונו לעבור במחסומים, מעדיפים להגיע לאלו המאויישים על ידי חיילים ולא למחסומים המנוהלים על ידי חברות פרטיות. יחסם של החיילים, הם מסבירים, אנושי יותר.

    ''

    ''מבעד - זה לא נעים לראות מחסום חקלאי סגור


    ''זאת ההודעה על שעות המעבר

     

    באזור התנחלות "אלפי מנשה" הסיפור חוזר על עצמו, גדר ההפרדה בנויה סמוך לבתי הכפריים ומפרידה בינם לבין אדמותיהם. לפי החוק העותמאני שחל על הכפרים הפלסטינים, המדינה רשאית להשתלט על אדמות שאינן מעובדות, אבל כדי לעבד את אדמותיהם תלויים הכפריים בריבון הישראלי שמאפשר או מונע מהם לעבד את אדמותיהם לפי שיקוליו או שרירותו.

     

    מאלפי מנשה המשכנו דרך מעבר אליהו (מחסום בין ישראל לגדה) לעיירה עזון ומשם לכפר ג'ויס. התנחלות "צופים", שסביבה גדר,  מפרידה את כפר ג'ויס מאדמותיו, שנשארו ב"מרחב התפר". לאחר מאבק מתמשך של תושבי ג'ויס שונה תוואי הגדר והתאפשרה גישה לאדמות הכפר.

     

    התחנה הבאה היתה כפר קדום, עיירה שתושביה מוסלמים כולם.

    ''כפר קדום - לכאורה פסטורליה של גבעות ועצי זית והתנחלות קדומים צופיה מלמעלה, לא מאפשרת מעבר  בכביש הקצר לשכם

     

    ההסטוריה הכתובה של הכפר נושקת לסוף המאה ה-16, ב- 1596  הוזכר הכפר ברישומי גביית המיסים של העותמאנים, אבל לפי המסורת של בני הכפר, אברהם מל שם את עצמו בגרזן או בקרדום - קרדום היה שמו הקדום של הכפר, במהלך השנים נשמטה הר' ונותר השם קדום.

    בכפר קדום נבנה "מסגד החבר", המנציח את מילת אברהם, ידיד האלוהים  לפי הקוראן.

    אחרי האינתיפאדה השניה (שלפניה עבדו 50% מהתושבים בישראל) הורע מצבו של הכפר. היום מראה הבתים עלוב, לבוש הכפריים דל מאד ורק השעון שעל המגדל מראה את השעה כאילו דבר לא קרה וקורה שם, שלא לדבר על עצי הזית העוטפים את הכפר מכל עבר, משרים שלווה לכאורה, אבל לא מצליחים להסתיר את סימני השריפות ולהרחיק את ריח הבואש והגז המדמיע, שצה"ל משתמש בהם כדי לפזר את ההפגנות השבועיות, שנערכות שם כל יום שישי מאז  2009.

     

    ההפגנות תימשכנה, "אנחנו לא נסתלק מפה, אנחנו נמשיך להפגין כל יום שישי עד שיפתחו לנו  מחדש את הכביש המוביל מהכפר שלנו לשכם", אמר בעברית רהוטה המארח שלנו.

     

    בשנת 2003 עם התרחבות התנחלות קדומים, המשקיפה מבתיה הבנויים לתלפיות על כפר קדום, חסם צה"ל את הדרך הקצרה המובילה לשכם דרך ההתנחלות. לפני הניתוק אפשר היה להגיע לשכם ברגל ברבע שעה, היום אסורה הנסיעה לבני הכפר בכביש זה ועליהם להתפתל עם הכביש כ-14 ק"מ, כדי להגיע לאותה מטרה - אובדן כסף וזמן שנגדו הם מפגינים.

     

    מתוך 19 קמ"ר, שטחה של העיירה, רק כ-8 קמ"ר נמצאים בידי הרשות הפלסטינית

    משטחו של הכפר הופקעו כ-4000 דונם ול-11,000 דונם הוגבלה הכניסה.

    אנשי הכפר אינם רשאים לעבד את חלקותיהם בזמנים הנוחים להם. בתקופת המסיק הם מקבלים מספר ימים מוגבל, שלטענתם אינו מספיק וחלק גדול מהזיתים אינו מוסק. המארח מספר לנו על התנכלויות של מתנחלים מקדומים, כמו ניתוק זרם החשמל, פגיעה בצינור המים ועוד. לא הייתי רוצה להיוולד בכפר הזה, לא הייתי רוצה לחיות שם, למרגלות התנחלות קדומים.

     

    משם המשכנו למחסום חווארה, שאינו פעיל היום.

    ''

    ''

    מחסום חווארה הנטוש

     

    בחווארה בלסנו פלאפל שמחירו 3 ש"ח  ומנת כנפה וקפה מהביל ללא הגבלה במחיר 8 ש"ח. חלפנו על פני אריאל, עיר ואם בגדה, שלמרגלותיה הצפוניים הכפר מרדא ולמרגלותיה הדרומיים סלפית. לא אחת מציף הביוב של אריאל את רחובות סלפית.

     

    מאריאל חזרנו להתנחלות אלקנה,  ולתצפית על הבית הבודד במסחה -  בית אחד, מיקרוקוסמוס, משל על המתרחש בינינו, אדוני הארץ ובין  הפלסטינים.

    בית אחד של פלסטיני, שהתעקש להשאר בביתו, שבנוי על קרקע השייכת לו. מדהים לראות את הבית הבודד מוקף גדרות כדי להפריד בינו ובין ההתנחלות אלקנה. כשבעל הבית הפלסטיני רוצה לצאת מביתו לכפר הסמוך עליו לעבור דרך נקודת הש"ג, שנמצאת ממש בצאתו מהבית.


    ''

    ''כיכר נאה בהתנחלות אלקנה, ולא רחוק משם הבית המגודר והבודד במסחה - יש הפרדה

     

    כתבה וצלמה: באבא יאגה


    (C) כל הזכויות שמורות לבאבא יאגה 

    דרג את התוכן:

      תגובות (60)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        15/7/15 01:41:
      צלם יקי צימרמן כל הכבוד
        20/6/15 22:24:

      צטט: mezra 2015-06-18 12:00:57

      שורש הסכסוך נובע מעצם העובדה, שהעם הפלסטיני לא רוצה בשלום, לא רוצה אף הסדר, וכן רוצה להוציא אותי ואותך מהבתים שלנו, וכך את כל אזרחי ישראל בכל מקום- הגיע זמן להפנים זאת, ולא להכות על חטא , כאילו אנו אשמים. ברק, אולמרט, רבין נתנו להם כמעט את הכל, והם החזירו בזובור גדול
      הם ממש לא טלית שכולה תכלת, אבל גם אנחנו לא. זה שהם היו מעדיפים שלא נחיה פה זה ברור, גם אנחנו היינו מעדיפים לחיות פה בלעדיהם, כל הנסיונות הקודמים לא פוטרים אותנו מלנסות ולהדבר אתם, אנחנו יכולים להיות אחראים רק על היוזמות שלנו. ואין די יוזמה מצדנו בכיוון של הדברות ושינוי המצב
        18/6/15 12:00:
      שורש הסכסוך נובע מעצם העובדה, שהעם הפלסטיני לא רוצה בשלום, לא רוצה אף הסדר, וכן רוצה להוציא אותי ואותך מהבתים שלנו, וכך את כל אזרחי ישראל בכל מקום- הגיע זמן להפנים זאת, ולא להכות על חטא , כאילו אנו אשמים. ברק, אולמרט, רבין נתנו להם כמעט את הכל, והם החזירו בזובור גדול
        17/6/15 16:21:

      צטט: life3 2015-06-17 14:22:37

      כוכב על ההחלטה להביע את דעתך כמות שהיא בנושא קיומי ובוער. ולא שאני מקבל כמות שהוא את התאור של חלוקת הארץ בין מתנחלים לבין מגודרים....
      כוכב על התגובה, חיים, תודה. באוירה של היום לא קל להיות אתה עצמך ולהביע דעה שאיננה  משקפת את דעת הרוב

       

        17/6/15 16:18:

      צטט: נונבכרך 2015-06-13 21:10:47

      הרשימה שלך ראוייה להערכה כי היא משקפת את המציאות שישראלים רבים אינם רואים או מסרבים לראות.

       

      בהזדמנות זאת ברצוני לתקן טעות של אחת המגיבות. ארץ ישראל לא היתה ריקה במפנה המאות. ישבו בה כחצי מליון ערבים לעומת כ-40.00 יהודים. ב-1948 ישבו בארץ כ-1.250.000 ערבים לעומת כ- 650.000 יהודים. הטענה הערבית היתה שלפי מדיניותו של הנשיא וודרו וילסון, לאחר מלחמת נעולם הראשונה, גם להם מגיעה מדינה כי הם הרוב.

       

      הגידול באוכלוסיה הערבית הולם מדדים דמוגרפיים של גידול טבעי. שהרי מרבית היהודים לא סיפקו עבודה לערבים, מטעמים לאומיים, וא"י לא היתה יעד נחשק לערביי הסביבה.   מעניין שהרצל וגם ז'בוטינסקי הכירו את המציאות ובחזונם הועידו לערבים תפקידים חשובים במדינה שתקום כדי שיוכלו להשתלב בה. אולם גם לאחר הצהרת בלפור לא נהרו יהודים ארצה ועל כך מקוננים רבים באותה עת, לרבות המשורר יהודה קרני בשירו 'שימוני בפירצה'.

      העלייה ארצה התגברה רק לאחר חקיקת חוק הקווטה בארה"ב. חוק שהגביל את מספר המהגרים לאמריקה ופגע בעיקר ביהודים ששינו אז את כיוון הגירתם לארץ ישראל. מובן שעליית הנאציזם והפאשיזם באירופה זירזה והעצימה את העלייה ארצה.

       

      תודה רבה, כן, נוח לא לראות ולא לשמוע, תודה על ההבהרות

       

       

        17/6/15 14:22:
      כוכב על ההחלטה להביע את דעתך כמות שהיא בנושא קיומי ובוער. ולא שאני מקבל כמות שהוא את התאור של חלוקת הארץ בין מתנחלים לבין מגודרים....
        13/6/15 21:10:

      הרשימה שלך ראוייה להערכה כי היא משקפת את המציאות שישראלים רבים אינם רואים או מסרבים לראות.

       

      בהזדמנות זאת ברצוני לתקן טעות של אחת המגיבות. ארץ ישראל לא היתה ריקה במפנה המאות. ישבו בה כחצי מליון ערבים לעומת כ-40.00 יהודים. ב-1948 ישבו בארץ כ-1.250.000 ערבים לעומת כ- 650.000 יהודים. הטענה הערבית היתה שלפי מדיניותו של הנשיא וודרו וילסון, לאחר מלחמת נעולם הראשונה, גם להם מגיעה מדינה כי הם הרוב.

       

      הגידול באוכלוסיה הערבית הולם מדדים דמוגרפיים של גידול טבעי. שהרי מרבית היהודים לא סיפקו עבודה לערבים, מטעמים לאומיים, וא"י לא היתה יעד נחשק לערביי הסביבה.   מעניין שהרצל וגם ז'בוטינסקי הכירו את המציאות ובחזונם הועידו לערבים תפקידים חשובים במדינה שתקום כדי שיוכלו להשתלב בה. אולם גם לאחר הצהרת בלפור לא נהרו יהודים ארצה ועל כך מקוננים רבים באותה עת, לרבות המשורר יהודה קרני בשירו 'שימוני בפירצה'.

      העלייה ארצה התגברה רק לאחר חקיקת חוק הקווטה בארה"ב. חוק שהגביל את מספר המהגרים לאמריקה ופגע בעיקר ביהודים ששינו אז את כיוון הגירתם לארץ ישראל. מובן שעליית הנאציזם והפאשיזם באירופה זירזה והעצימה את העלייה ארצה.

       

       

        10/6/15 21:32:
      להלנה היפה, אתך הסליחה, אבל בטעות נמחקה לי התגובה שלך, שעליה שמחתי מאד, והגבתי פה למטה.
        10/6/15 21:26:
      שמחה שקראת, כשזה נוגע לזולת, אנחנו מתעוררים הרבה יותר מדי מאוחר - אם בכלל
        31/5/15 21:11:

      צטט: שחר י 2015-05-31 14:20:33

      קצת באיחור, אני אגיב רק על משפט אחד (לא שאין לי על עוג כמכ וכמה):

       

      'ישראלי חופשי לנוע, לא כך הפלסטיני. הפרדה או לא הפרדה.

      חד וחלק – הפרדה!'

       

      ישראלי לא חופשי לנוע בשטחי a: b: c: גם בשטחי ירושלים הוא לא חופשי לנוע, גם לא בכפר קאסם, טירה, אום אל-פחם ועוד ועוד. זו פיקציה. לעומת זאת עשרות אלפי פלשתינאים נעים ונדים ולנים ברחבי ישראל ללא הגבלה וללא רשות.

       

      ממש לא באחור, שמחה שהגבת, ואם מתחשק לך להגיב על עוד, אשמח. 

       

      לא יכולתי להקיף בפוסט אחד ולכתוב על הכל, ולכן התמקדתי בגדה בלבד, הבחנתי בין פלסטינים, שחיים תחת שלטון ישראל 48 שנים, אבל החוק שחל עליהם אינו  זה שחל עליי ועליך!

      ישראלי מותר לו , דה-יורה, לנוע חופשי בשטח C, שהוא 60% מהגדה. זה שיתקבל בעוינות זה נושא לרשימה אחרת, זה דה-פקטו, ומדגיש עוד יותר את ההפרדה שבלאו הכי כבר קיימת.

      בירושלים, בטירה וכו' - יושבים ערבים, אבל החוק שחל עלי חל גם עליהם. זה שאנחנו נמנעים לנוע שם, זו אוזלת היד שלנו ושל משטרת ישראל. ובענין הפלסטינים שנעים פה "חופשי" כפי שאתה אומר, לא הייתי רוצה להיות במקומם.

       

       

        31/5/15 20:42:

      צטט: שולה ניסים 2015-05-31 11:42:51

      כלומר - הפרדה היתה שם קודם, עוד לפני ההפרדה באוטובוסים

      כן, היתה וישנה

        31/5/15 20:40:

      צטט: face 2015-05-31 10:51:15

      יופי של תמונות את יודעת לתפוס בעדשה.

      תודה, יקירתי

        31/5/15 20:39:

      צטט: AmitLi0 2015-05-31 08:28:22

      ממש ברור למה ישראל לא רוצה להפרד מכל הטוב הזה. עצוב
      תאמין לי, אבל לי לא לגמרי ברור, למה? נדמה לי שמשהו התקבע וקפא בראשנו המולעט

       

        31/5/15 14:20:

      קצת באיחור, אני אגיב רק על משפט אחד (לא שאין לי על עוג כמכ וכמה):

       

      'ישראלי חופשי לנוע, לא כך הפלסטיני. הפרדה או לא הפרדה.

      חד וחלק – הפרדה!'

       

      ישראלי לא חופשי לנוע בשטחי a: b: c: גם בשטחי ירושלים הוא לא חופשי לנוע, גם לא בכפר קאסם, טירה, אום אל-פחם ועוד ועוד. זו פיקציה. לעומת זאת עשרות אלפי פלשתינאים נעים ונדים ולנים ברחבי ישראל ללא הגבלה וללא רשות.

       

        31/5/15 11:42:
      כלומר - הפרדה היתה שם קודם, עוד לפני ההפרדה באוטובוסים
        31/5/15 10:51:

      יופי של תמונות את יודעת לתפוס בעדשה.

        31/5/15 08:28:
      ממש ברור למה ישראל לא רוצה להפרד מכל הטוב הזה. עצוב
        30/5/15 14:07:

      צטט: עמנב 2015-05-30 13:51:01

      סיפור רגיש וכואב. לצערנו זה המצב ולצערי אינני רואה סיכוי לשיפור בעתיד הקרוב. זה אינו מונע ממני להצטרף לקביעתך: "חייבת להימצא דרך להשיג כאן חיים טובים יותר, שיויוניים, חיים הגונים והוגנים יותר." כל טוב ושבת שלום, עמוס.

      תודה, עמוס, הענין שלא מדובר ב"סיפור", אלא במציאות חיינו

        30/5/15 13:51:
      סיפור רגיש וכואב. לצערנו זה המצב ולצערי אינני רואה סיכוי לשיפור בעתיד הקרוב. זה אינו מונע ממני להצטרף לקביעתך: "חייבת להימצא דרך להשיג כאן חיים טובים יותר, שיויוניים, חיים הגונים והוגנים יותר." כל טוב ושבת שלום, עמוס.
        30/5/15 13:27:

      צטט: נערת ליווי 2015-05-30 09:51:26

      עצוב.

      נכון, ולמרות שהסיכוי קלוש, חייבים לשנות

        30/5/15 13:23:

      צטט: התרנגול 2015-05-30 08:26:20

      ''

       

      הו הה, איזה שלטים יש שם אצלך בלול! הלאוי על הלול שלי

        30/5/15 13:22:

      צטט: גלית א' 2015-05-30 08:17:24

      צטט: באבא יאגה 2015-05-29 22:24:48

      צטט: גלית א' 2015-05-29 10:03:25

      באבא יאגה - צדקת בסדום. וגם בחורה עם ביציות :)

      די מפחיד לדבר היום על דברים כאלה. לא רק שהם ידועים למעטים והתקשורת לא ממש מדווחת, לרוב לציבור בישראל לא אכפת. שנאת הזר  והגזענות בישראל מרקיעות שחקים.

      ולא רק זה, רוב הישראלים לא קולטים עד כמה אנחנו קרובים להיות דרום אפריקה, ועד כמה ישראל לא מסוגלת להתקיים מול אמברגו בינלאומי. במקום זה, זה מחזק אצל רוב הציבור את תחושת הקורבניות המתריסה. העולם כולו נגדנו? סבבה. מי צריך אותם בכלל, נסתדר בלעדיהם.

      תודה רבה, גלית. לנוכח העליהום של רבים, או חוסר האיכפתיות - זה באמת קשה. אני מסכימה אתך עם רוב מה שכתבת, חוץ  מהדמיון לדרום אפריקה. כי הסטואציה אצלנו לפחות ההסטוריה שלה שונה, אף שהתוצאות נראות דומות לכאורה.

       

      האמת היא שאני התכוונתי שאנחנו בדרך להיות דרום אפריקה מבחינת הנידוי הבינלאומי והאמברגו, אבל גם הדמיון למשטר האפרטהייד גובר והולך.

       

      אני מבינה, יש נקודות דמיון, ואכן החרמות הבינלאומיות הן סכון רב,   ונדמה לי שאם תוגברנה ותגענה בכיס הישראלים, איכשהו נמצא את הדרך להידבר. אבל ברגע שמשווים ,מייתרים את הייחוד של כל מצב

        30/5/15 13:16:

      צטט: Benj 2015-05-29 23:49:28

      עדיין חלומם של רוב הפלסטינים הוא לחזור לבתיהם ביפו ת"א בגליל וכולי. עלינו האחריות להגיע להסדר מדיני של הפרדה ולביטול ה"כיבוש". העוולות הן פרי של שנאה הדדית ,אלימות, הסתה טרור ופחד.

      אני מסכימה, כל אחד וחלומותיו, אבל בצד החלומות קיימת המציאות וזו חייבת להדריך את שני הצדדים. הרי אף אחד לא רוצה לוותר. אני מסכימה אתך שהאחריות להשיג כאן הסכם היא באחריות שלנו, כי היא שתקבע אם נתקיים או    נמשיך לחיות על החרב ועל שלטון על אחרים.

        30/5/15 13:12:

      צטט: דוקטורלאה 2015-05-29 23:38:34

      הסקירה כפי שהיא כתובה לעיל, אמורה לזעזע כל אדם בעל מצפון. לאחר הזעזוע המירבי יש להתמודד עם העובדות. מה שלא מוזכר בשום מקום הם הנתונים ההיסטוריים. במאה ה-19 היתה ארץ ישראל או פלשתינה, כמעט ריקה מערבים. כמובן שהיו הערים הערביות הגדולות והוותיקות, אבל פרט להן היו חלקות חקלאיות בודדות של ערבים שגרו בארצות ערביות, ופועלים שבאו משם ועבדו אדמות אלה. היהודים בני הארץ, גרו בערים הקדושות, ובירושליים, בה היה היישוב הישן , שהתפרנס מחלוקה. על הריקנות של הארץ מערבים העידו מטיילים נוצריים שבאו לבקר את המקומות הקדושים לנצרות. את רשמיהם השאירו בכתב. ידוע ספרו של מרק טווין, שסיפר על אומללים בידואים בודדים שחיו ליד המקומות הקדושים, כדי להתפרנס מנוצרים מבקרים. בסוף המאה ה-19 החלה העלייה הראשונה, אנשי בילו - בית יעקב לכו ונלכה. הם בנו מושבות במימון יהודים עשירים. כדי לעבוד את האדמה, הוזמנו פועלים ערבים מארצות הסביבה. הם באו, עבדו וגרו ליד בתי היהודים. כאשר הגיעה העלייה השנייה (בראשית המאה ה-20) לא רצו בעלי המושבות לתת להם עבודה, ולכן הם בנו וחיו בקיבוצים. בקצב איטי, אבל קבוע גדל היישוב הערבי מכל ארצות הסביבה, כשהוא זוכה לעידוד מן השלטון העותומאני שהיה בעל הבית. הערבים, שמספרם עלה ועלה, ועימו גם כוחם בהתיישבות ערבית, למדו מהיהודים מושגים בתחום המדיני. הם הבינו את משמעותו של הרעיון הלאומי, והקימו את הלאומיות הפלשתינית. (שכמובן לא היתה קיימת קודם. הם היו ערבים בני אומות ערביות שונות). המנדט הבריטי שהיה בארץ, לאחר סילוק העותומאנים, התחייב למלא את הצהרת בלפור ולהקים בארץ ישראל כולה בית לאומי ליהודים. אבל בבריטניה חלו שינויים , הועדפו אינטרסים אחרים. הם בחרו לטפח ערבים. ראשונה היתה מדינת ירדן, שהיתה אמורה להיות חלק מהבית הלאומי היהודי, ואחר כך טיפחו האנגלים את הלאומיות הערבית, אסרו על עליית יהודים , פרט למיעוט שהחליטו עליו. האנגלים נואשו ממעמדם בארץ ישראל והעדיפו לחזור לארצם. ההכרזה של האומות המאוחדות על הקמת שתי מדינות, לא היתה לרוחם של הערבים, הם גייסו את כל האומות הערביות שהכריזו מלחמה על היישוב העברי בארץ. הערבים נטשו את מקומות מגוריהם, על פי המלצה שקבלו, כדי שלא ייפגעו בקרבות, ויחזרו לאחר הנצחון כדי לגור במקום היהודים. התוכנית הערבית לא הצליחה והערבים ספגו מפלה אבל היהודים הקריבו 6000 איש מתוך אוכלוסיה של 60000יהודים. כאן ראשיתה של בעיית השיבה, שדורשים הערבים, ומתייחסים להמוני ערבים שהתפרשו בכל הארצות בסביבה והרחק ממנה. מכאן מתחילים חייה של המדינה היהודית, הכוללת כיום למעלה מ - 20%ערבים אזרחי המדינה, ואלפים רבים בכל השטחים האחרים. ההיסטוריה הזאת חייבת לעמוד לנגד עיני כל מי ששופט את ההתנהגות של היהודים כיום.
      תודה רבה, לאה, שמחה שהצלחת להוסיף את הפן ההסטורי..
      כיוון שבתוך עמי אני יושבת, למדתי פה ואפילו הצטיינתי בלמודי ההסטוריה, כל מה שספרת ידוע ומובן לי, והוא אכן צריך להיות לנגד עינינו תמיד, גם בעת ההדברות עם הפלסטינים. אבל 48 שנים של חוסר שויון חייבים להסתיים, כדי שנוכל להמשיך ולחיות כאן, כדי שלילדינו ולדורות הבאים תהיה מדינה יהודית, כדי שאנחנו והם יוכלו לחיות כאן חיים הגונים!

       

        30/5/15 09:51:

      עצוב.

        30/5/15 08:26:

      ''

        30/5/15 08:17:

      צטט: באבא יאגה 2015-05-29 22:24:48

      צטט: גלית א' 2015-05-29 10:03:25

      באבא יאגה - צדקת בסדום. וגם בחורה עם ביציות :)

      די מפחיד לדבר היום על דברים כאלה. לא רק שהם ידועים למעטים והתקשורת לא ממש מדווחת, לרוב לציבור בישראל לא אכפת. שנאת הזר  והגזענות בישראל מרקיעות שחקים.

      ולא רק זה, רוב הישראלים לא קולטים עד כמה אנחנו קרובים להיות דרום אפריקה, ועד כמה ישראל לא מסוגלת להתקיים מול אמברגו בינלאומי. במקום זה, זה מחזק אצל רוב הציבור את תחושת הקורבניות המתריסה. העולם כולו נגדנו? סבבה. מי צריך אותם בכלל, נסתדר בלעדיהם.

      תודה רבה, גלית. לנוכח העליהום של רבים, או חוסר האיכפתיות - זה באמת קשה. אני מסכימה אתך עם רוב מה שכתבת, חוץ  מהדמיון לדרום אפריקה. כי הסטואציה אצלנו לפחות ההסטוריה שלה שונה, אף שהתוצאות נראות דומות לכאורה.

       

      האמת היא שאני התכוונתי שאנחנו בדרך להיות דרום אפריקה מבחינת הנידוי הבינלאומי והאמברגו, אבל גם הדמיון למשטר האפרטהייד גובר והולך.

        29/5/15 23:49:
      עדיין חלומם של רוב הפלסטינים הוא לחזור לבתיהם ביפו ת"א בגליל וכולי. עלינו האחריות להגיע להסדר מדיני של הפרדה ולביטול ה"כיבוש". העוולות הן פרי של שנאה הדדית ,אלימות, הסתה טרור ופחד.
        29/5/15 23:38:
      הסקירה כפי שהיא כתובה לעיל, אמורה לזעזע כל אדם בעל מצפון. לאחר הזעזוע המירבי יש להתמודד עם העובדות. מה שלא מוזכר בשום מקום הם הנתונים ההיסטוריים. במאה ה-19 היתה ארץ ישראל או פלשתינה, כמעט ריקה מערבים. כמובן שהיו הערים הערביות הגדולות והוותיקות, אבל פרט להן היו חלקות חקלאיות בודדות של ערבים שגרו בארצות ערביות, ופועלים שבאו משם ועבדו אדמות אלה. היהודים בני הארץ, גרו בערים הקדושות, ובירושליים, בה היה היישוב הישן , שהתפרנס מחלוקה. על הריקנות של הארץ מערבים העידו מטיילים נוצריים שבאו לבקר את המקומות הקדושים לנצרות. את רשמיהם השאירו בכתב. ידוע ספרו של מרק טווין, שסיפר על אומללים בידואים בודדים שחיו ליד המקומות הקדושים, כדי להתפרנס מנוצרים מבקרים. בסוף המאה ה-19 החלה העלייה הראשונה, אנשי בילו - בית יעקב לכו ונלכה. הם בנו מושבות במימון יהודים עשירים. כדי לעבוד את האדמה, הוזמנו פועלים ערבים מארצות הסביבה. הם באו, עבדו וגרו ליד בתי היהודים. כאשר הגיעה העלייה השנייה (בראשית המאה ה-20) לא רצו בעלי המושבות לתת להם עבודה, ולכן הם בנו וחיו בקיבוצים. בקצב איטי, אבל קבוע גדל היישוב הערבי מכל ארצות הסביבה, כשהוא זוכה לעידוד מן השלטון העותומאני שהיה בעל הבית. הערבים, שמספרם עלה ועלה, ועימו גם כוחם בהתיישבות ערבית, למדו מהיהודים מושגים בתחום המדיני. הם הבינו את משמעותו של הרעיון הלאומי, והקימו את הלאומיות הפלשתינית. (שכמובן לא היתה קיימת קודם. הם היו ערבים בני אומות ערביות שונות). המנדט הבריטי שהיה בארץ, לאחר סילוק העותומאנים, התחייב למלא את הצהרת בלפור ולהקים בארץ ישראל כולה בית לאומי ליהודים. אבל בבריטניה חלו שינויים , הועדפו אינטרסים אחרים. הם בחרו לטפח ערבים. ראשונה היתה מדינת ירדן, שהיתה אמורה להיות חלק מהבית הלאומי היהודי, ואחר כך טיפחו האנגלים את הלאומיות הערבית, אסרו על עליית יהודים , פרט למיעוט שהחליטו עליו. האנגלים נואשו ממעמדם בארץ ישראל והעדיפו לחזור לארצם. ההכרזה של האומות המאוחדות על הקמת שתי מדינות, לא היתה לרוחם של הערבים, הם גייסו את כל האומות הערביות שהכריזו מלחמה על היישוב העברי בארץ. הערבים נטשו את מקומות מגוריהם, על פי המלצה שקבלו, כדי שלא ייפגעו בקרבות, ויחזרו לאחר הנצחון כדי לגור במקום היהודים. התוכנית הערבית לא הצליחה והערבים ספגו מפלה אבל היהודים הקריבו 6000 איש מתוך אוכלוסיה של 60000יהודים. כאן ראשיתה של בעיית השיבה, שדורשים הערבים, ומתייחסים להמוני ערבים שהתפרשו בכל הארצות בסביבה והרחק ממנה. מכאן מתחילים חייה של המדינה היהודית, הכוללת כיום למעלה מ - 20%ערבים אזרחי המדינה, ואלפים רבים בכל השטחים האחרים. ההיסטוריה הזאת חייבת לעמוד לנגד עיני כל מי ששופט את ההתנהגות של היהודים כיום.
        29/5/15 22:31:

      צטט: גילהסטחי 2015-05-29 15:18:38

      איתך כל נסיעה היא חוויה. בעיני הקורלציה בין נסיונות הפיגוע למחסומים אינה מקרית, ושרק דיאלוג שנוגע בתנאי הקיום, במעמדם ובזכויות של הפלסטינים, כי הם יישארו. וההיסטוריה מלמדת שהיו כאן לפנינו ועיבדו את האדמה בזמן שהתקבצו יהודים בצפת ירושלים וטבריה למדו תורה והתפרנסו מתרומות שהגיעו מחו"ל.
      אני מסכימה אתך, רק הדברות היא  הדרך

       

        29/5/15 22:29:

      צטט: דוקטורלאה 2015-05-29 10:23:49

      כתבתי כאן תגובה ארוכה. נעניתי בכך שעלי להירשם וכו' כועסת מאד מאד על הטכנולוגיה הדפוקה הזאת!
      דוקטור לאה, חבל מאד, אולי תנסי שוב, אשמח לשמוע את דעתך

       

        29/5/15 22:28:

      צטט: הבודד 2015-05-29 08:57:36

      יפה שנזכרת.. לדעתי, מבלי להצדיק שום צד, אנחנו פשוט עוברים תהליך של קולוניאליזם קצר יחסית, שנמצא עכשיו בשלב של התעוררות והתקוממות ה״ילידים״. זה לא משנה מי הם וכמה זמן הם שם... זהו ביתם, ואיש לא יזיז אותם... הבעיה שלנו לדעתי היא, שעדיין לא מבינים שהסדר הוא אינטרס שלנו, וממשיכים להגרר אחרי כל המשיחיסטים למיניהם... זה קצת מזכיר את הזנב שמקשקש בכלב...
      בענין הקולוניאליזם, אני לא כל כך מסכימה אתך אף שהתוצאות נראות זהות  ועוד משהו, אם אנחנו מלבישים על הסטואציה כאן "איזם" מהקשר אחר, אנחנו מאבדים את ייחודו ומורכבותו של המצב כאן.

       

        29/5/15 22:24:

      צטט: גלית א' 2015-05-29 10:03:25

      באבא יאגה - צדקת בסדום. וגם בחורה עם ביציות :)

      די מפחיד לדבר היום על דברים כאלה. לא רק שהם ידועים למעטים והתקשורת לא ממש מדווחת, לרוב לציבור בישראל לא אכפת. שנאת הזר  והגזענות בישראל מרקיעות שחקים.

      ולא רק זה, רוב הישראלים לא קולטים עד כמה אנחנו קרובים להיות דרום אפריקה, ועד כמה ישראל לא מסוגלת להתקיים מול אמברגו בינלאומי. במקום זה, זה מחזק אצל רוב הציבור את תחושת הקורבניות המתריסה. העולם כולו נגדנו? סבבה. מי צריך אותם בכלל, נסתדר בלעדיהם.

      תודה רבה, גלית. לנוכח העליהום של רבים, או חוסר האיכפתיות - זה באמת קשה. אני מסכימה אתך עם רוב מה שכתבת, חוץ  מהדמיון לדרום אפריקה. כי הסטואציה אצלנו לפחות ההסטוריה שלה שונה, אף שהתוצאות נראות דומות לכאורה.

       

        29/5/15 19:48:

      צטט: הבודד 2015-05-29 08:57:36

      יפה שנזכרת.. לדעתי, מבלי להצדיק שום צד, אנחנו פשוט עוברים תהליך של קולוניאליזם קצר יחסית, שנמצא עכשיו בשלב של התעוררות והתקוממות ה״ילידים״. זה לא משנה מי הם וכמה זמן הם שם... זהו ביתם, ואיש לא יזיז אותם... הבעיה שלנו לדעתי היא, שעדיין לא מבינים שהסדר הוא אינטרס שלנו, וממשיכים להגרר אחרי כל המשיחיסטים למיניהם... זה קצת מזכיר את הזנב שמקשקש בכלב...
      לא נזכרתי, חבר, אני זוכרת 48 שנים. ועם זה אני מסכימה אתך: "שעדיין לא מבינים שהסדר הוא אינטרס שלנו",

       

        29/5/15 19:46:

      צטט: הבודד 2015-05-29 08:57:36

      יפה שנזכרת.. לדעתי, מבלי להצדיק שום צד, אנחנו פשוט עוברים תהליך של קולוניאליזם קצר יחסית, שנמצא עכשיו בשלב של התעוררות והתקוממות ה״ילידים״. זה לא משנה מי הם וכמה זמן הם שם... זהו ביתם, ואיש לא יזיז אותם... הבעיה שלנו לדעתי היא, שעדיין לא מבינים שהסדר הוא אינטרס שלנו, וממשיכים להגרר אחרי כל המשיחיסטים למיניהם... זה קצת מזכיר את הזנב שמקשקש בכלב...
        29/5/15 19:45:

      צטט: rossini 2015-05-29 06:32:15

      חופש הבעת דעות הוא מהות הדמוקרטיה.

      אני בהחלט לא מאושר מהמצב.

      אבל אינני חושב שאחרי מלחמת ששת הימים מישהו חשב שה"כיבוש" יאריך ימים.

      והיתה גם מחלחמת יום הכיפורים...

      מדוע רק באיזורינו לא חלים "חוקי" התנהלות של אחרי מלחמה הנהוגים בכל  העולם?

      מי שרצה לשבת איתנו  ליד שולחן דיונים, בסופו של דבר קיבל את שלו. 

      אני חושב שבזה אמרתי מספיק...אטום

      "אבל אינני חושב שאחרי מלחמת ששת הימים מישהו חשב שה"כיבוש" יאריך ימים." - זה נכון, חברי, אבל מאז עברו 48 שנים. ובענין החוקים הנהוגים באזורינו, אם כך, אם השטחים האלה יישארו שלנו, שיסופחו ושעל יושבי הארץ הזאת כולה יחול חוק ומשפט אחד- אבל בזה איננו כפי הנראה מעונינים.

      וכך אנחנו נמרחים שנה ועוד שנה  ועוד

      שיהיו לכולנו חיים טובים והוגנים יותר

        29/5/15 19:37:

      צטט: כורך דברים 2015-05-29 00:27:19

      כל הנוכחות שלנו בגדה, צבאית ואזרחית, לא מעניקה לישראל ביטחון אלא צרות, אז הנימוק של הטפילים הפשיסטים שהחזקת השטחים חיונית לבטחון המדינה הוא נימוק של מטומטמים, או ימניים, שזה בדרך כלל אותו דבר. עם זאת, כל תל אביבי שמוחה נגד כיבוש ואלפייה והפרדה, הוא בדרך כלל גם גזען קטן, אם נחפור קצת בנשמה שלו. בהמשך לזה, אני בטוח שהרצוג ולבני לא היו מקדמים שום יוזמה רצינית להסדר. עם ישראל שטוף המוח עבר כבר את נקודת האל-חזור בענין הזה.

      "כל הנוכחות שלנו בגדה, צבאית ואזרחית, לא מעניקה לישראל ביטחון אלא צרות" - אני מסכימה אתך., אבל מעבר לאינטרס שלנו, נוצרו פה חיים לא הגונים ולא הוגנים. אני חוששת שבענין לבני או הרצוג כתבת נכון

        29/5/15 19:33:

      צטט: איש אחר 2015-05-29 00:25:24

      אבל ברור שיש הפרדה

      הרי אנחנו עם סגולה, העם הנבחר, והם סתם חיות אדם

      ואותנו אלוהים אוהב,

      והוא נתן לנו את הארץ

      ומה שהוא לא נתן הוא מרשה לנו לקחת בכוח

      הוא גם נורא אוהב אותנו

      ולכן הוא גם העניש אותנו קצת בשואה

      אבל מי אנחנו שנשפוט את מעשי הבורא יתברך שמו

      הרי את מעשינו שלנו אנחנו לא שופטים...

      לא זו בלבד שנמנעים לשפוט , אלא אף מעדיפים לא  לראות ולא לשמוע

       

       

        29/5/15 16:00:

      צטט: גילהסטחי 2015-05-29 15:18:38

      איתך כל נסיעה היא חוויה. בעיני הקורלציה בין נסיונות הפיגוע למחסומים אינה מקרית, ושרק דיאלוג שנוגע בתנאי הקיום, במעמדם ובזכויות של הפלסטינים, כי הם יישארו. וההיסטוריה מלמדת שהיו כאן לפנינו ועיבדו את האדמה בזמן שהתקבצו יהודים בצפת ירושלים וטבריה למדו תורה והתפרנסו מתרומות שהגיעו מחו"ל.

      "ההיסטוריה מלמדת שהיו כאן לפנינו"?

      כמה את בורה.

      חומר למחשבה עבורך.

      1. הפלסטינים הינם מוסלמים. האיסלם היא הדת הצעירה ביותר מבין הדתות המונותאיסטיות, לפיכך לא קדמו ליהודים.

      2. סעי לירושלים, בקרי במנהרות הכותל ובעיר דוד, ותביני מי היה כאן לפני מי.

        29/5/15 15:18:
      איתך כל נסיעה היא חוויה. בעיני הקורלציה בין נסיונות הפיגוע למחסומים אינה מקרית, ושרק דיאלוג שנוגע בתנאי הקיום, במעמדם ובזכויות של הפלסטינים, כי הם יישארו. וההיסטוריה מלמדת שהיו כאן לפנינו ועיבדו את האדמה בזמן שהתקבצו יהודים בצפת ירושלים וטבריה למדו תורה והתפרנסו מתרומות שהגיעו מחו"ל.
        29/5/15 10:23:
      כתבתי כאן תגובה ארוכה. נעניתי בכך שעלי להירשם וכו' כועסת מאד מאד על הטכנולוגיה הדפוקה הזאת!
        29/5/15 10:03:

      באבא יאגה - צדקת בסדום. וגם בחורה עם ביציות :)

      די מפחיד לדבר היום על דברים כאלה. לא רק שהם ידועים למעטים והתקשורת לא ממש מדווחת, לרוב לציבור בישראל לא אכפת. שנאת הזר  והגזענות בישראל מרקיעות שחקים.

      ולא רק זה, רוב הישראלים לא קולטים עד כמה אנחנו קרובים להיות דרום אפריקה, ועד כמה ישראל לא מסוגלת להתקיים מול אמברגו בינלאומי. במקום זה, זה מחזק אצל רוב הציבור את תחושת הקורבניות המתריסה. העולם כולו נגדנו? סבבה. מי צריך אותם בכלל, נסתדר בלעדיהם.

        29/5/15 08:57:
      יפה שנזכרת.. לדעתי, מבלי להצדיק שום צד, אנחנו פשוט עוברים תהליך של קולוניאליזם קצר יחסית, שנמצא עכשיו בשלב של התעוררות והתקוממות ה״ילידים״. זה לא משנה מי הם וכמה זמן הם שם... זהו ביתם, ואיש לא יזיז אותם... הבעיה שלנו לדעתי היא, שעדיין לא מבינים שהסדר הוא אינטרס שלנו, וממשיכים להגרר אחרי כל המשיחיסטים למיניהם... זה קצת מזכיר את הזנב שמקשקש בכלב...
        29/5/15 06:32:

      חופש הבעת דעות הוא מהות הדמוקרטיה.

      אני בהחלט לא מאושר מהמצב.

      אבל אינני חושב שאחרי מלחמת ששת הימים מישהו חשב שה"כיבוש" יאריך ימים.

      והיתה גם מחלחמת יום הכיפורים...

      מדוע רק באיזורינו לא חלים "חוקי" התנהלות של אחרי מלחמה הנהוגים בכל  העולם?

      מי שרצה לשבת איתנו  ליד שולחן דיונים, בסופו של דבר קיבל את שלו. 

      אני חושב שבזה אמרתי מספיק...אטום

        29/5/15 01:30:

      צטט: כורך דברים 2015-05-29 00:27:19

      כל הנוכחות שלנו בגדה, צבאית ואזרחית, לא מעניקה לישראל ביטחון אלא צרות, אז הנימוק של הטפילים הפשיסטים שהחזקת השטחים חיונית לבטחון המדינה הוא נימוק של מטומטמים, או ימניים, שזה בדרך כלל אותו דבר. עם זאת, כל תל אביבי שמוחה נגד כיבוש ואלפייה והפרדה, הוא בדרך כלל גם גזען קטן, אם נחפור קצת בנשמה שלו. בהמשך לזה, אני בטוח שהרצוג ולבני לא היו מקדמים שום יוזמה רצינית להסדר. עם ישראל שטוף המוח עבר כבר את נקודת האל-חזור בענין הזה.

      ואלה שגרים בשיח מוניס, הם גם טפילים פשיסטיים, או שלהם מותר?

      ורשת הילטון שהקימה את המלון שלה מעל בית קברות מוסלמי, גם הם פשיסטים?

      ועיריית ת"א שהקימה את גן העצמאות על אותו בית קברות.

      אוי אוי, איזו אורגיה של שמאלנים שלא יודעים דבר יש לנו כאן.

        29/5/15 01:27:

      צטט: א ח א ב 2015-05-28 22:18:48

      מציאות לא פשוטה. בררו שהכיבוש השחית וקלקל את המדינה. מצד שני, לא להבחין מה קורה בשכונה שלנו ?

      כיבוש?

      איזה כיבוש?

      אה, אתה מתכוון לאסופת השבטים הנודדים שהשתלטה על אדמות לא לה לפני 100 שנה בערך, ומיתגה את עצמה כ"עם פלסטיני".

      לך להכין שיעורי בית ואז תחזור לכאן להגג על "כיבוש".

        29/5/15 00:27:
      כל הנוכחות שלנו בגדה, צבאית ואזרחית, לא מעניקה לישראל ביטחון אלא צרות, אז הנימוק של הטפילים הפשיסטים שהחזקת השטחים חיונית לבטחון המדינה הוא נימוק של מטומטמים, או ימניים, שזה בדרך כלל אותו דבר. עם זאת, כל תל אביבי שמוחה נגד כיבוש ואלפייה והפרדה, הוא בדרך כלל גם גזען קטן, אם נחפור קצת בנשמה שלו. בהמשך לזה, אני בטוח שהרצוג ולבני לא היו מקדמים שום יוזמה רצינית להסדר. עם ישראל שטוף המוח עבר כבר את נקודת האל-חזור בענין הזה.
        29/5/15 00:25:

      אבל ברור שיש הפרדה

      הרי אנחנו עם סגולה, העם הנבחר, והם סתם חיות אדם

      ואותנו אלוהים אוהב,

      והוא נתן לנו את הארץ

      ומה שהוא לא נתן הוא מרשה לנו לקחת בכוח

      הוא גם נורא אוהב אותנו

      ולכן הוא גם העניש אותנו קצת בשואה

      אבל מי אנחנו שנשפוט את מעשי הבורא יתברך שמו

      הרי את מעשינו שלנו אנחנו לא שופטים...

       

       

        29/5/15 00:21:

      צטט: איילתayeletא 2015-05-28 23:44:59

      זה מעניין. תהליך השיחות הופסק. מה שתיארת זה כשיש בג"צ תתארי לך מה יקרה כשיפגעו בבג"ץ.בכל מיקרה הממשלה פוגעת גם בחקלאים היהודים בישראל. ראית אתמול מבט שני? כשאין חזון הכל תקוע וכולם ניפגעים. רק שכשהם ניפגעים זה מסוכן. כרגע יש בישראל 6.8 מיליון יהודים ו6.2 מיליון ערבים כולל הכל. צריך לחשוב על המיספרים וקדימה. לדעתי צריך לחזור לשיחות. ולהגיע להפרדה נורמלית.בכל אופן אין לאזרחים לנו בררה אלא לסמוך על בית הדין הצבאי במקומות החיכוך.

      . לדעתי צריך לחזור לשיחות. ולהגיע להפרדה נורמלית - עם זה אני מסכימה לגמרי!

        29/5/15 00:17:

      צטט: יורם.אל-קמינו 2015-05-28 23:44:06

      מעריך מאד את האומץ והפתיחות שלך. גם אם לא לגמרי מסכים
      תודה רבה, יורם, לא תמיד צריכים להסכים, אף שהייתי רוצה

       

        29/5/15 00:16:

      צטט: אלוןארמה 2015-05-28 23:23:16

      חרב פיפיות. אם תגיעי למחסום ג׳למה יבדקו את תעודת הזיהוי שלך. אם את ערביה ישראלית תעברי בלי בעיות. אם את יהודיה ישראלית ימנעו ממך לעבור. הפרדה גזעית. גם אזרחים ישראלים נשפטים בבית דין צבאי בשטחים. למשל אם הכלב שלך נתפס משוטט ברחובות על גזר הדין חתום איש צבא. עולם מוזר.
      הוא שאמרתי, אלון, ההפרדה ואי השויון קיימים. אבל חשוב על מקרה של רצח, ישראלי בשטח C, שרצח, יישפט לפי החוק הישראלי, פלסטיני יישפט לפי החוק הצבאי.
        28/5/15 23:44:
      זה מעניין. תהליך השיחות הופסק. מה שתיארת זה כשיש בג"צ תתארי לך מה יקרה כשיפגעו בבג"ץ.בכל מיקרה הממשלה פוגעת גם בחקלאים היהודים בישראל. ראית אתמול מבט שני? כשאין חזון הכל תקוע וכולם ניפגעים. רק שכשהם ניפגעים זה מסוכן. כרגע יש בישראל 6.8 מיליון יהודים ו6.2 מיליון ערבים כולל הכל. צריך לחשוב על המיספרים וקדימה. לדעתי צריך לחזור לשיחות. ולהגיע להפרדה נורמלית.בכל אופן אין לאזרחים לנו בררה אלא לסמוך על בית הדין הצבאי במקומות החיכוך.
        28/5/15 23:44:
      מעריך מאד את האומץ והפתיחות שלך. גם אם לא לגמרי מסכים
        28/5/15 23:23:
      חרב פיפיות. אם תגיעי למחסום ג׳למה יבדקו את תעודת הזיהוי שלך. אם את ערביה ישראלית תעברי בלי בעיות. אם את יהודיה ישראלית ימנעו ממך לעבור. הפרדה גזעית. גם אזרחים ישראלים נשפטים בבית דין צבאי בשטחים. למשל אם הכלב שלך נתפס משוטט ברחובות על גזר הדין חתום איש צבא. עולם מוזר.
        28/5/15 23:21:

      צטט: philia 2015-05-28 23:17:17

      מאהיד - זו מילה שאני למשל שומעת לראשונה.

      ולכתוב. לכתוב על כל מה שמתאים לך!!

       [גם למי שקורא מהמזגן ולא רק של האוטובוס]

      מאהיד - המצאתי אותה היום! תודה על העדוד

       

        28/5/15 23:17:

      מאהיד - זו מילה שאני למשל שומעת לראשונה.

      ולכתוב. לכתוב על כל מה שמתאים לך!!

       [גם למי שקורא מהמזגן ולא רק של האוטובוס]

       

        28/5/15 23:02:

      צטט: אלוןארמה 2015-05-28 22:36:39

      הערות. איך הביוב של אריאל מגיע לרחובות של סלפית. על איזה חיכוך במחסומים את מדברת. אני עובד כל יום בשטחים הורידו את כל המחסומים חוץ מהכניסות לישראל ומחסום בקעות.
      תודה, אלון. אכן משנת 2010 הוסרו חלק מהמחסומים, כולל מחסום חווארה הנטוש שצלמתי. אבל עדיין נותרו כ-100 מחסומים בעומק הגדה. חוץ מזה יש מחסומים ניידים, יש חסימות בפתחי כפרים או בתוכם, בחלק מהכבישים בשטח C פלסטינים לא רשאים לנסוע.

       

        28/5/15 22:54:

      צטט: א ח א ב 2015-05-28 22:18:48

      מציאות לא פשוטה. בררו שהכיבוש השחית וקלקל את המדינה. מצד שני, לא להבחין מה קורה בשכונה שלנו ?
      אני דווקא רואה ומבחינה במה שקורה בשכונה שלנו - אנחנו באמת בשכונה איומה
        28/5/15 22:36:
      הערות. איך הביוב של אריאל מגיע לרחובות של סלפית. על איזה חיכוך במחסומים את מדברת. אני עובד כל יום בשטחים הורידו את כל המחסומים חוץ מהכניסות לישראל ומחסום בקעות.
        28/5/15 22:18:
      מציאות לא פשוטה. בררו שהכיבוש השחית וקלקל את המדינה. מצד שני, לא להבחין מה קורה בשכונה שלנו ?

      ארכיון

      פרופיל

      באבא יאגה
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין