כותרות TheMarker >
    cafe is going down
    ';

    אשרי תמימי דרך ההולכים בתורת השם

    על פרשות השבוע והקשר לימנו אנו, חסידות, סיפורי צדיקים, שמירת השבת, על דברים שבין אדם לחברו ולסביבה, על דברים שבין אדם לבוראו

    מה עושים בג' בתמוז?

    0 תגובות   יום חמישי, 18/6/15, 15:30

    מה עושים בג' בתמוז?

    ''

     

    ג' בתמוז הוא יום ההסתלקות של הרבי מליובאוויטש, המכונה גם בשם יום ההילולא. זהו יום מיוחד עבור עם ישראל כולו, שכן חזונו ופועלו של הרבי נגעו בחייהם של כל אחד ואחת מאיתנו.


    מהי הדרך הראויה לציין יום זה?
    ימים ספורים לפני יום השנה הראשון להסתלקות חמיו הרבי הריי"צ, כתב הרבי לחסידים מכתב ובו הוא הדגיש את חשיבות היום. זהו יום בו זכותו של הרבי תאיר על כל אחד ואחת, אמר הרבי וקרא לכולם:

    "עמדו הכן כולכם... לקבל ברכת הוי' בשפעת חיים ופרנסה טובה ונחת מיוצאי חלציכם, אשר ישפיע השם יתברך לכם ולנו על ידי התעוררות רחמים רבים ממקור הרחמים והחסדים האמיתים... אשר יעורר כבוד קדושת מורי וחמי אדמו"ר הכ"מ, וברוכים תהיו בבני חייא ומזונא רויחא."

    במכתב לאחר-מכן הרבי פירט רשימת הצעות מעשיות כיצד לציין את היום. הנה כמה מהן שכולנו יכולים ליישם:

    להדליק נר:
    הדליקו נר נשמה שיבער במשך כל היממה (החל מערב ג' בתמוז).

    ללמוד את תורתו של הרבי:
    במאות שעות של התוועדויות, שיחות ומפגשים אישיים ('יחידויות') הרבי הקדיש את זמנו ללמד את עם ישראל. הקדישו זמן מה כדי ללמוד ולהכיר את חכמתו של הרבי, אותה שאב מחכמת הנצח של התורה. השתתפו בשיעור על תורתו של הרבי, או לחצו כאן לכניסה למדור 'חכמתו של הרבי' באתר.

    לכתוב מכתב "פדיון נפש":
    מנהג עתיק הוא לכתוב מכתב ובקשת ברכה – הנקרא גם בשם "פדיון נפש" או בקצרה פ"נ – ולהניח אותו על קבר הצדיק. ככלי לקבלת הברכה, כדאי לקבל החלטה טובה ולהוסיף בלימוד תורה ובקיום מצוות. בכתיבת הפ"נ נהוג לציין את שם הכותב/ת ושם האם, וניתן גם להזכיר שמות של בני משפחה ויקירים לתפילה עבורם. לאחר שקוראים את הפ"נ ניתן לשלוח אותו אל מקום מנוחתו של הרבי בדוא"ל או בפקס.

    לתת צדקה:
    צדקה היא מצווה גדולה. ביום המוקדש לרבי, תנו צדקה לארגונים ולמוסדות שנוסדו על ידו.

    לשוחח על חזונו ואהבתו של הרבי:

    בבתי חב"ד רבים בארץ ובעולם ייערכו אירועים מיוחדים לציון ג' בתמוז. גם אם אינכם יכולים להשתתף באחד מהם, נצלו את היום כדי לשוחח עם המשפחה והידידים על מסירותו של הרבי לעם ישראל ועל חזונו להביא את המשיח ולהפוך את העולם למקום טוב ואלוקי יותר. המשימה בעיצומה, וכולנו יכולים וצריכים לקחת חלק.

     

    העתק המכתב המקורי:

    ב"ה, ראש חדש שבט, ה'תשי"א ברוקלין, נ. י.
    אל אנ"ש, תלמידי התמימים, אל המקושרים
    או השייכים אל כ"ק מו"ח אדמו"ר
    זצוקללה"ה נבג"מ זי"ע הכ"מ, ה' עליהם יחיו

    שלום וברכה!
    במענה על שאלת רבים אודות סדר מפורט ביום העשירי בשבט הבע"ל, הוא יום היארצייט של כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, הנני בזה להציע:
    בשבת קדש שלפני היארצייט ישתדלו לעלות לתורה.
    אם אין מספר העליות מספיק - יקראו בתורה בחדרים שונים, אבל לא להוסיף על מספר הקרואים.
    ישתדלו שמפטיר יהי' הגדול שבחבורה - בריצוי רוב המנין - או על פי הגורל.
    יבחרו וירימו מי שיתפלל לפני התיבה ביום היארצייט, ונכון לחלק שיתפלל אחד ערבית, שני - שחרית, שלישי - מנחה כדי לזכות בזה מספר יותר גדול של אנ"ש.
    להדליק נר שידלק כל המעת לעת. אם אפשר בקל - נר של שעוה.
    בשעת התפלות ידלקו חמשה נרות.
    אחר התפלה (בבקר - אחר אמירת תהלים) ילמוד (יסיים) המתפלל לפני התיבה פכ"ד דכלים ופ"ז דמקואות. אח"כ יאמר המשנה ר' חנניא בן עקשיא כו' ויאדיר.
    בלחש - איזה שורות בתניא, קדיש דרבנן.
    אחר תפלת ערבית - יחזרו חלק מהמאמר דיום ההסתלקות (ד"ה באתי לגני, נדפס בקונטרס ע"ד) בע"פ. ואם אין מי שיחזור בע"פ ילמדוהו בפנים. וכן אחר תפלת הבוקר.
    ולסיימו אחר תפלת מנחה.
    בבוקר קודם התפלה - פרק תניא. וכן לאחר תפלת מנחה.
    בבוקר קודם התפלה ירים כל אחד תרומה להענינים השייכים לנשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעד עצמו ובעד כל אחד מבני ביתו שיחיו, וכן קודם תפלת מנחה.
    לאחר תפלת הבוקר וחזרת הדא"ח - יקרא כל אחד פ"נ (כמובן בחגירת אבנט). אלו שזכו להכנס ליחידות, או עכ"פ לראות את פני כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ - יצייר עצמו, בעת קריאת הפ"נ, כאלו עומד לפניו. להניח הפ"נ אח"כ בין דפי מאמר, קונטרס וכו' של תורת כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ. ולשלחו (אם באפשרי בו ביום) על מנת לקראותו על ציון שלו.
    במשך המעת לעת - ללמוד פרקי המשניות של אותיות השם.
    במשך המעת לעת - לעשות התועדות.
    לקבוע שעה במשך המעת לעת - לבאר לבני ביתו שי' אודות כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ ועבודתו אשר עבד בה כל ימי חייו.
    במשך המעת לעת - לבקר (אלו הראוים לזה) בבתי הכנסיות ובבהמ"ד אשר בעיר לחזור שם מימרא או פתגם מתורתו של כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, לבאר אודות אהבת כל ישראל שלו, להודיע ולהסביר תקנתו ע"ד אמירת תהלים, לימוד חומש עם פירש"י - ובמקומות המתאימים - גם ע"ד לימוד התניא כפי שחלקו לימות השנה. - אם באפשרי לעשות כל הנ"ל מתוך התועדות.
    במשך המעת לעת - לבקר (המוכשרים לזה) במקום כנוסי הנוער
    החרדי - ולהשתדל, ככל האפשרי בדרכי שלום, גם במקום כינוסי הנוער שלעת עתה עדיין אינו חרדי - ולבאר להם איך שחבה יתירה נודעת להם תמיד מאת כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, לבאר להם את אשר תבע מהם והתקוה והבטחון אשר בטח בהם, אשר סוף סוף ימלאו את תפקידם בהחזקת היהדות והפצת התורה בכל המרץ החום והחיות שהם מסגולת הנוער.


    * * *
    מובן אשר, אם זהו מתאים לתנאי המקום, ימשיכו בכל הנ"ל בימים אשר אחרי היארצייט ובפרט ביום הש"ק שלאחריו.
    * * *

    והוי' יחיש ביאת גואלנו והקיצו ורננו שוכני עפר, ונשיאנו, הוא כ"ק מו"ח אדמו"ר הכ"מ, בעל ההילולא, בתוכם ישמיענו נפלאות וינהלנו בדרך העולה בית א-ל.

    מנחם מענדל שניאורסאהן

     

    מקור: יהדות טיוי

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      ארכיון

      פרופיל

      אריהאלוני1
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין