כותרות TheMarker >
    ';

    הסטירה השבועית

    כאן? נכון לעכשיו - רק סאטירות הנוגעות לאקטואליה, פוליטיקה, אנשים וחברה, מצחיקות וכואבות... ולכל אחד הזכות לצחוק, לכעוס ולהגיב.
    מעבר לזה (חייבות המילים להאמר) :בבלוג הזה כל הזכויות שמורות לרחלי בן-צור (C) וכמובן, אין לשכפל, להעתיק, לצלם,לאחסן במאגר מידע וגו' אלא ברשותה המפורשת......אבל מותר לצחוק :-)

    0

    העדפות מיניות / סאטירה מאת רחלי בן-צור

    22 תגובות   יום שלישי, 23/6/15, 04:29

    העדפות מיניות / סאטירה מאת רחלי בן-צור

     

    א)   העדפות מיניות מהסוג השלישי

     

    ראש עיר יקר שלום רב,

    אני מנצל הזדמנות זו שאשתי עסוקה בגינה כדי לכתוב לך מכתב זה.

    אני ער ומודע לעובדה שאישרת מצעד גאווה לחברינו היקרים, ההומואים והלסביות, ולכן אני מבקש שתהיה פתוח וליברלי גם לבקשתנו לערוך מצעד.

    אנו מספר חברים המונים כמה אלפים איש ואשה ואנו ברוב גאווה מכריזים שאנו אוהבים לחיות ולעשות חיים עם חיות, וגם אנו רוצים לצאת מהארון ולערוך מצעד גאווה!

    לא צריך להיות דרמטים. בדרך כלל אנו לא מתעסקים עם חיות טרף (אף על פי שהיו אצלנו אחד או שניים שניסו. איבדתי איתם קשר ואני עדיין סקרן איך היתה החוויה שלהם).

    מדובר, על פי רוב, בחיות בית ו/או משק, כגון כבשים, עזים, כלבים, סוסים, חמורים. חיות נעימות.

    תראה, יש כל מיני העדפות - באגודת החברים שלנו. כל אחד ואחת לפי טעמו וטעמה ולפי הנאתו והנאתה, ואני מבקש שלא יבואו אלי עכשיו בתלונות כל מיני ארגוני הגנה למען החיות. אני מודיע שיחסי המין נעשים בהסכמה מלאה ותוך הרבה הנאה לשני הצדדים. כל מי שרוצה מוזמן לשאול את אשתי, כרמלה.

    אישית אני דלוק על כרמלה, אשתי. כרגע היא מעלה גרה בגינה. אתה יודע שקניתי במיוחד בשבילה בית בכפר עם גינה נהדרת, ואני מקפיד  למלא את הגינה בהמון עשבים?

    יש אנשים המטפחים גינה עם פרחים ועצי נוי ופרי, ואילו אני מטפח עשבים. המון עשבים! במיוחד בשביל אשתי יפתי, כבשתי התמימה, מתולתלת השיער, כרמלה הנאוה.

    כרמלה, כפי שכתבתי לעיל, אוהבת לבלות בגינה את מרבית ימיה, בעיקר כשאני בעבודה. אשה טובה כרמלה. לא תשמע ממנה תלונות. אין לה דרישות מיוחדות. היא אינה מזעימה פנים כשאני שוכח את תאריך יום ההולדת או יום הנישואין. היא לא מבקשת עגילי יהלומים, רק עשב. כשאני חוזר מיום עבודה קשה, עייף ודווי,  היא מתיישבת למולי (על הריצפה) ונושאת לעברי עינים לחלוחיות. מסכיתה לכל מילה היוצאת מפי ולועסת ולועסת... מעולם לא התערבה כשדיברתי כדי לאמר: "אני...אני...!". להיפך - תמיד רוצה לדעת עוד :  "מה...מה....?"...

    לכן אני אוהב אותה. את כרמלה.

    לי ולחבריי וחברותיי באגודה נמאס להסתתר בארון ולספוג מבטים מבזים או לחשושים מצד אנשים קטנוניים ולא מפותחים.

    גם אנו רוצים לצאת לאור! גם אנו רוצים מצעד גאווה!

    אנו רוצים לערוך את מצעד הגאווה שלנו בסמוך לבניין העירייה שלך! נגיע לשם עם צאננו וטפינו.

    אנו מבטיחים שלא ללכלך את אזור החגיגה, ובתום המצעד נדאג לניקיון השטח מגלילי חיות או שחת ועשב. אנו מבטיחים להוביל את בני ובנות זוגינו ברצועה כדי שלא  יתפזרו, יפריעו את שיגרת יום הציבור או יחמדו גינה כלשהיא בסביבה.

    במהלך יום הגאווה שלנו נערוך גם כמה טקסי נישואין. יהיה מעניין. הקהל מוזמן!

    החבר שלי, בני מפתח תקווה, נטש את הכלבה שלו והתחבר לכלבה אחרת שבה הוא מאוהב, אבל הכלבה החדשה מרוגזת כי הוא חי איתה ללא נישואין. זו ההזדמנות לסדר ביניהם את העניינים!

    יש לנו זוג מהצפון הנהנים  מאורגיות עם כמה חיות חצר, ורוצים סוף סוף להינשא, כולם ביחד ולהקים משפחה מאושרת. הם יחגגו את האיחוד ביום זה.

    ראש עיר יקר. תמיד אומרים עלינו, היהודים, שאנו צריכים לשמש אור לגויים.

    תסלח לי, איזה אור? - אנו, היהודים, לכל היותר פנס או זרקור. את מצעד הגאווה לחברינו, ההומואים והלסביות לא אנו המצאנו. הגויים בארצות אחרות המציאו. אנו רק ייבאנו את הרעיון.

    אך עתה יש לך ההזדמנות לשקם הגאווה היהודית ולצאת כראשון בעולם המאפשר מצעד גאווה גם לנו ולבני ובנות זוגינו, החיות, ובכך להחזיר עטרה ליושנה.

    מצפה לתשובתך,

     

     

    ב)      העדפות מיניות מהסוג הרביעי

     

    ראש עיר יקר שלום וברכה,

    שמעתי שהחבר'ה  מ"תנו לחיות לחיות... איתנו"  פנו אליך בבקשה לאפשר להם לערוך מצעד גאווה, ואנו זועמים. זה פשוט לא צודק!  אנו מונים אוכלוסיה גדולה יותר מהם.

    אם להם מגיע – לנו מגיע ועוד איך!

    הרשה לי להציג את עצמי, אני הברון סאזו (זה כינויי. שמי האמיתי הוא יורם) ואני יו"ר "האגודה החברתית לתענוגות הסאדו-מאזוכיזם בישראל".

    אנו דורשים שגם לנו תינתן האפשרות לצאת מהארון ולערוך מצעד גאווה שיתאפשר בעזרתך הנדיבה.

    זה לא כמו שזה נשמע.

    אצלנו כל חבר וחברה, בין אם הוא מאזוכיסט או סאדיסט, עושה זאת מרצונו החופשי. אנו לא כופים עצמנו על אף אחד. נהפוך הוא – אנו מקבלים בברכה כל מי שנקלע או מצטרף למועדונים שלנו. יחד עם זאת איני רואה סיבה להסתרת נטיות לבנו. מה הבושה בכך?

    נמאס לנו כבר מכל הלחשושים של אנשים מסביבנו. גם אנו רוצים לצאת מהארון, ולהתגאות במה שאנחנו!

    אני מבקש ממך בכל לשון של בקשה שתעתר לבקשתנו לערוך מצעד גאווה, אנו נערוך  מיצג יפה על במה מתניידת, לטובת והנאת תושבי עירך. זה יהיה מיצג מרטיט ומרנין עיניים, ואולי גם יעניק רעיונות לאנשים ביחסיהם הזוגיים וישפר את חוויית המין ביניהם.

    ראש עיר יקר. תמיד אומרים עלינו, היהודים, שאנו צריכים לשמש אור לגויים.

    תסלח לי איזה אור? - אנו לכל היותר פנס או זרקור. שכן את מצעד הגאווה להומואים והלסביות לא אנו המצאנו. הגויים המציאו. אנו רק ייבאנו את הרעיון.

    איפה האור? היכן החדשנות והתעוזה? הנה, יש לך ההזדמנות להיות ראש העיר הראשון בתבל העורך מצעד גאווה לאלפי תושביו הסאדו-מאזכיסטים, ולהצטייר בעיני העולם כהומאני, ליברלי וסובלני.

    אם איפשרת מצעד גאווה להומואים והלסביות וגם לחברה מ- "תנו לחיות לחיות... איתנו", מן הדין  שתאפשר מצעד גאווה גם לנו!

    בציפייה דרוכה לתשובתך,

     

     

    ג)       העדפות מיניות מהסוג החמישי

     

    ראש עיר יקר,

    הרשה לי לפתוח מכתבי בתמיהה עצומה על  שקיבלת את דרישות חבריי מ"תנו לחיות" ומהאגודה לסאדו", בעוד אותנו דחית לפני שנה וחצי.

    אני מזכיר לך שפניתי אליך בזמנו והצגתי בפניך את "אגודת הנרקופילים בישראל". זה זמן מה שאנו חותרים ומעוניינים לצאת מהקבר... סליחה מהארון.

    אני חייב להקדים ולאמר שאנו לא כופים עצמנו על אף אחד, בעיקר לא על האוכלוסיה החיה, ועד כה לא קיבלנו תלונה, גם לא במשטרה. ככל שתחפש, לא תמצא!

    אדרבה, נראה לך ששוכן עפר יתלונן במשטרה?

    אנו מבטיחים לעשות מצעד גאווה שקט ונחמד. חצי מהחברה במצעד בין כה וכה בלומי פה (אך לא קפוצי תחת). אנו נדאג לאסוף במהלך המצעד כל רגל או יד מתפזרות. נהיה אחראים, אדוני ראש העיר, למצעד שקט, נקי ומלא מכובדות.

    תמיד אומרים עלינו, היהודים, שאנו צריכים לשמש אור לגויים.

    תסלח לי איזה אור? - אנו לכל היותר פנס או זרקור. שכן את מצעד הגאווה להומואים והלסביות לא אנו המצאנו. הגויים המציאו. אנו רק ייבאנו את הרעיון.

    אך עתה יש לך ההזדמנות לשקם הגאווה היהודית, ולצאת כראשון וחדשן בעולם שיאפשר מצעד גאווה לנרקופילים, ובכך להחזיר עטרה ליושנה.

    בתודה מראש על הענותך, זלמן

     

     

    ד)      העדפות מיניות מהסוג השישי  

     

    ראש עיר יקר,

    למה לכולם מותר ולנו לא? גם אנו רוצים לערוך מצעד. הרשה לי להציג את עצמנו, אנו ארגון הפדופילים בישראל ואין אנו רואים מניעה לתפוס תאוותנו בידינו.

    ולכן אנו מבקשים ממך, אדוני ראש העיר, בכל לשון של בקשה לאפשר גם לנו לצאת מהארון ולהסתובב ברחובות העיר במצעד גאווה מיוחד במינו עם הרבה אקשן בין צייד לניצוד, או ניצודה....

    לתשובתך החיובית אודה.

     

     

    ה)     העדפה ?          

     

    ראש עיר יקר,

    מה שלומך? שמי יואב. אני נשוי לאסנת ואב לשני ילדים, בן ובת בגילאי  6 ו-7.  פעם היינו משפחה רגילה, נורמטיבית, כמו כולם.

    היום אנו יוצאי הדופן בעיר, כאן.

    אך בכל זאת, כיוון שאני משלם מיסים ואני תושב נאמן, גם אנו נמנים על המיעוט, אני חייב להביע את חוסר שביעות רצוני.

    לאחרונה אנו ממש חוששים לצאת מהבית. אמנם זה יפה שאנו גרים בעיר ססגונית, חדשנית וליברלית, אבל באמת, בשביל מה צריכים כל כך הרבה מצעדים?

    כשהיה מצעד הגאווה להומואים והלסביות - שמחנו לחידוש ויצאנו החוצה לצפות.

    אחר זה הבאת את מצעד החיות לרחובותינו, ואיכשהוא העברנו את זה, אשתי ואני, ובינינו הסכמנו שזה נוח כי חסך לנו את ההליכה עם הקטנים לגן החיות.

    קצת היה מפחיד המצעד השלישי עם אלה שהיכו אחד את השני. מיד הורינו לילדים לעצום עיניים והברחנו אותם חזרה הביתה כדי שלא ילמדו להיות אלימים.

    במצעד החמישי נבהלנו, אדוני ראש העיר. כי ראינו על הבמה המתניידת את ראש העיר לשעבר, זכרונו לברכה.

    מאז המצעד השישי אנו מחפשים את הילדה שלנו ולא מוצאים.

     

    אני מפציר בך, אדוני ראש העיר: בוא נחזור לאחור. פעם היה רק מצעד אחד. נדמה לי שקראו לו "עדלאידע" – תאמין לי שכבר איני  זוכר מה היתה הסיבה למצעד זה. אדוני זוכר?

    מקווה לקבל תשובתך בימים הקרובים,

     

    C   וכל הזכויות שמורות לממתינים.

     

     

     

    דרג את התוכן:

      תגובות (22)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      RSS
        21/7/15 21:10:
      בוודאי יש יתרונות עם "אישה" כבשה ,גם לא צריך להתגרש... אני לא יודעת לצחוק מההומור המקורי שלך ,או לבכות מהנושא. בסוף אצחק בדמעות . צריך אומץ לכתוב על נושאים כאלה . הצלחת גם לבטא את הביקורת שלך לתופעות המגעילות האלה. טוב שאכלתי כבר.
        11/7/15 12:01:
      מסכן ראש העיר הזה. איזה תושבים נודניקים יש לו זה ! בכל מקרה, ארבעה כותבים קיבלו כוכב, החמישי אבד בדרך.
        26/6/15 10:22:

       

      ו בחברה מתוקנת לכל אדם זכות לחיות את חייו על  פי נטיות ליבו וראות עיניו מבלי לכפות את אורח חייו על האחר.

      עד לפני זמן קצר בשכונתנו שהיא נחשבת  כאחת היוקרתיות, הייתה  נפוצה תופעת הקריוקי  הביתי עד כי כל  חמישי בלילה שישי ושבת פשוט אי אפשר היה לחיות חיים נורמליים  לא ביום וגם לא בלילה, ואף  להרדים את התינוקות.

      כששכנים פנו אל השכנים ברוח טובה בבקשה למתן או להחליש את הרעש  בדרך כלל נענו: שהם נהנים מזה ואלה השכנים אנחנו שמפריעים לאורח חייהם, ולשכניהם הבכיינים יש בעיה ולא להם, כי כי אינם מעריכים את  "המוסיקה הטובה" החינמית הניתנת  וסתם גזענים.
      מאז  חוקק חוק הקריוקי ונאמר  בו בפרוש, שלכל אדם מותר להנות בכותלי ביתו, אך לא לכפות את הנאותיו או אהבותיו על הזולת.

      ואולי זה בעצם הדבר אותו את מנסה לומר רחלי, שיש  וצריך  להעניק את  החירות הלגיטימית לכל אדם יוצא דופן לנהל את חייו על פי נטיותיו,  אך מבלי לכפות את נטיותיו או אורח חייו בכל אופן שהוא על הזולת.
      אז  גם כאן, כמו בחוק הקריוקי יהיה כנראה עוד זמן מה רעש שיחריש את האוזניים גם ממצעדים שכאלה, עד שבאמת גם זה יתכנס לפרופורציה מסוימת ואם כבר מדובר על הכפייה...אז  מסתברת שיש לפעמים גם דבר הפוך, כפייה בשם הליברליות או התקינות הפוליטית.

      תודה.

        26/6/15 07:53:
      אני תומך לחזרה לעידן העדלידא. ולצועדים המוזרים,לגיטימי שהם יצעדו במגרש המסדרים מתקופת הבר5יטים בסרפנד.
        25/6/15 16:37:
      יפה כתבת !
        25/6/15 10:15:
      את גדולה:))) כבוד!
        25/6/15 09:00:

      רחל היקרה.


      יפה כתבת!
      אוהבת את כתיבתך.
      המשך יום נפלא ומבורך.


      בברכה
      אהובה.

        24/6/15 16:53:
      שנון
        23/6/15 19:33:

      רחלי יקירתי נשיקה

      כישרון הכתיבה שלך פשוט ניפלא

      כמה צחקתי ביחוד לקרוא את המשפט שכתבת :

      יש אנשים המטפחים גינה עם פרחים ועצי נוי ופרי,

      ואילו אני מטפח עשבים. המון עשבים! במיוחד בשביל אשתי יפתי,

      כבשתי התמימה, מתולתלת השיער, כרמלה הנאוה

       

      בשנה הראשונה למצעד הגאווה זה היה משהו מוזר וחדש לרובינו

      כעת זה כבר השתרש בלוח השנה כמו העדלאידע לטוב ולרע.

      אבל בבקשה לא עוד מצעדים כמו מהסוג השלישי הרביעי  ו...

      כבר נהייה צפוף בלוח השנה - מחייכת בשובבות

       

      חיבוקים אוהבים וערב טוב

        23/6/15 16:03:
      לעניות דעתי הקטנה, זו לךא סאטירה אלא חוסר הבנה בסיסי של המציאות בה אנו חיים. או חוסר קבלת האחר. אגב מה רש"י אומר על דוד ויהונתן או מה היה מקובל ביוון ההלניסטית לגבי יחסים בין בני אותו מין? להיסטוריה חוקים משלה.
        23/6/15 15:06:

      רחלי יקרה

      בנוגע לפנייתך הרינו להודיעך כי מכתבך הועבר

      למטה המרכזי ולטיפולו האישי של הרקטור הראשי של סדום.

      בנושאים המשניים הכתובת היא לא אנחנו,

      את הפנייה יש להעביר לבלעם בן בעור

      רחוב פי האתון, מועצה איזורית ארם נהריים.

       

      בכבוד רב

      עמית-רומם

      דרך צועדי הבושה 69

       סמטת הפרובוקטורים.  

        23/6/15 12:58:

      תראי, הסברה על ידי דוכני הסברה ופליירים טובה למי שמתעניין באלה. זה עדיין לא מנע את הרצח בשרפת המועדון של הקהילה ההומו לסבית, את שרפת בית הספר המעורב ועוד ועוד.
      כי תמיד ישנן קבוצות בציבור שמשוכנעות שהן ואין בלתן לקבוע מה נכון ומה לא. ומה שלא נכון לטעמן – דינו דלגיטימציה ופגיעה אלימה. אפשר ללכת עם זה הכי רחוק שתבחרי ויש כאן חומר לאין ספור סאטירות. אבל הרי גם הסטיריקנים, בוחרים להתמקד במה שמעניין וראוי לדעתם לקידום בתודעה הציבורית....
      זה כמו שאנשים שמדברים על ההפגנה של יוצאי אתיופיה מגלגלים עיניים לשמיים ושואלים: "אבל למה באלימות...?" ובצדקנות הזאת מסירים מעל עצמם את שאלת השאלות שהיא: למה באלימות כלפי יוצאי אתיופיה? ואלימות היא גם התעלמות, וגזענות, והפרדה, והשפלה וחוסר מתן סיכוי שווה. האם כשהם היו שקטים וכפופים מישהו שמע אותם?
      ברור שהדרך הכי נכונה היא ליצור חיבור בין עמדות קיצוניות דרך הסברה, חינוך ודיאלוג. אך למרבה הצער ככל שהעמדה יותר קיצונית האוזניים פחות כרויות לדיאלוג ולהקשבה לאחר.
      לפעמים צריך לנקוט בצעדים יוצאים מן הכלל בכדי להגיע אל האוזניים של הכלל. וזה נכון שמצעד הגאווה לא תואם את טעמו של כל אחד – אך האם מישהו יכול להתעלם ממנו? הרי רק בשל היותו מעורר מחלוקות הוא מעורר תשומת לב ודיון ציבורי.
      אפשר להיתפס לאופי המצעד ואפשר גם ללמוד עד כמה קשה, משפיל ומפלה להיות יוצא דופן בכפר הקטן שלנו. שונה בכל אופן שהוא. כי אנחנו מדינה שחלקים רבים מהיושבים בה לוקים בגזענות. יש לכך אפילו שם שמזכיר שמות מוכרים מההיסטוריה הלא רחוקה. קוראים לזה "עם סגולה" (טהור כזה...).
      פרופורציות.

      חשבת פעם איך זה להיות בחורה אתיופית יפהפייה ונפלאה שאין יום בו היא יוצאת לרחוב מבלי שמופנית אליה הערה גזענית או סקסיסטית, גם כשהיא דוחפת את עגלת תינוקה? או על "סתם" לגדול בגטו מקומי? או על החייל הבדואי או הדרוזי שיוצא לשבת וצריך לחזור עם מדים מכובסים ומגוהצים אך אין לו בכפר מים זורמים וחשמל? או על הנער שמגלה את נטיותיו המיניות וחוטף מכות על בסיס קבוע מנערים בבית הספר... או בבית...

       
      לו הייתי יודעת לכתוב סאטירות יפה כמוך, הייתי וודאי כותבת על הליצנים המושחתים שמייצגים אותנו בכנסת, על הפושעים שגוזלים מהאזרחים את אוצרות המדינה ומעמיסים על גבם עוד ועוד נטל, על המפקירים את מערכת החינוך, על סותמי הפיות והיודעים מה נכון לך או לי, על מחלקי המשאבים, על המטרידים מינית בכוח סמכותם.. או על עוד ועוד ועוד רעות חולות שמתנהלות מתחת לאפינו בכל רגע נתון. 

      מצעד הגאווה? קטן עלינו.

       



       

        23/6/15 12:50:

      צטט: esty.d 2015-06-23 10:02:50

      היי  רחלי,
      מצעד הגאווה נועד, להבנתי, להראות שגם בישראל של היום עוברים בעלי נטייה מינית שונה קושי חברתי והתמודדות לא פשוטה עם סטיגמות, בורות, אפליה, אלימות ומידור שלילי.
      כך שהלגיטימציה החברתית והחוקית שאת מדברת עליה היא עדיין, לצערי, בעירבון מוגבל.
      העובדה הפשוטה היא שעד היום מתקיים קושי "לצאת מהארון" שמסמן לנו כמה אנשים עודם מצויים "בתוך הארון" מתוך החשש להיחשף ולשלם את המחיר. ולכן מסמן "מצעד הגאווה" את הגאווה על כל הישג של התגברות על הקושי והבושה בלהיות בעל נטייה מינית שונה.
      בנוסף, בא המצעד הזה לבטא את חלקו במאבק לזכויות אדם באשר הוא אדם ואת הזכות לכבוד ושוויון.
      אישית, אין זה לטעמי שמופגנות במצעד הזה כל מיני תופעות של החצנת מיניות בוטה ואיני רואה בה ערך כלשהו למהות או לאסתטיקה של המאבק, בעיקר כאשר זה פוגע ברגשותיו של חלק אחר מהציבור.

      תופעת ההעדפה של בני אותו מין והעיסוק בה, מקובלת בעולם הרבה יותר מ 50 שנה. תופעת ההומוסקסואליות קיימת כבר מימי קדם. אף בתנ"ך ישנם לא מעט סיפורים, הכוללים בתוכם מעשים הומוסקסואליים. משכב זכר היה נהוג בקרב אנשי דור המבול. הוא מתואר במעשי שבט בנימין בעניין הפילגש בגבעה, ובקרב אנשי סדום ועמורה. מכאן המושג המודרני "מעשה סדום", שמתייחס למשכב זכר.
      כך שההתמודדות עם השאלה היא עתיקת יומין ועברה הרבה תהפוכות גם בכל הנוגע לנסיבות היווצרה וגם להתייחסות החברתית אליה. (ממניעים פסיכולוגיים שונים בגישות הישנות ועד לנטייה פיזיולוגית מולדת כפי שנוטים לחשוב כיום).
      שאלת ה"מי יערוב לנו..." היא שאלת הפחד. מה זאת אומרת מי יערוב לנו לגבי התופעות המוצעות כאן כשלב הבא ב"הידרדרות..."?
      אנחנו נערוב לנו רחלי, שחיינו יהיו מנוהלים בגישה של צדק, של מחשבה, של בקרה, של יצירת חוקים מתאימים. בעיניי יש מקום לעודד את התבוניות האנושית, את הדיאלוג המתמשך, את אהבת הזולת ולא את הפחד שנהפוך להיות כאותו עדר ללא רועה.

       

       

        23/6/15 11:55:
      היא לא רוצה לשכב אתך! הפתרון פשוט! '' בהמשך לכתבה "למה היא לא רוצה לשכב איתו" . נתן פאר פנאי | בסטייל 17/11/2010 אני מוחה בשם כל המאוננים! גם לנו מגיע! הנה כתבה שלי בנדון מין העבר: היא לא רוצה לשכב אתך! הפתרון פשוט! יש קרם לחות! ראשית לקרם לחות לא יהיה לעולם כאב ראש! באחריות! גם לא כאב בטן! בדוק! קרם לחות לא "ישן" כאשר מתחשק לך סקס! לקרם לחות אין ילדים מעצבנים הסוחטים את כוחותיו! לקרם לחות לא אכפת אם "גמרת" מהר! הוא גם לא צריך לזייף אורגזמה! לקרם לחות לא יהיו לעולם טענות על הביצועים שלך! גם לא טענות שאינך מחמיא לו או לא קונה לו פרחים מדי-פעם! לקרם לחות לא אכפת על מי אתה חושב בזמן הסקס! קרם לחות לא מביע קינא כאשר אתה נועץ מבט באישה אחרת! הוא גם לא מאיים בגירושין כאשר אתה עולה לו על העצבים כי פשוט אין לו עצבים! קרם לחות לא יבקש ממך שותפות בחשבון הבנק או דין וחשבון איפה הלכה המשכורת! קרם לחות גם לא יבקש ממך לעבור לערוץ האפנה באמצע משחק כדור- רגל או לחלופין להוריד את הזבל! לקרם לחות אין אבא ובעיקר אין אמה שתמרר לך את החיים בהערות עוקצניות ומעצבנות! האמת לקרם לחות אין משפחה בכלל כך שאין צורך להזמין לחגים את כל הדודים והדודות המעצבנות! קרם לחות יהיה זמין תמיד וללא תנאים תמורת כמה שקלים! במחשבה שנייה למה לכל הרוחות לא התחתנתי אם קרם -לחות!
        23/6/15 10:57:
      תודה דוקטור לאה. נכון שהתקוממתי בעיקר בענין מצעד הגאווה ולכן כתבתי הסאטירה. אני מאמינה שיש דרכים אחרות, הרבה יותר נכונות ועמוקות להחדיר לציבור סובלנות ואהבת הזולת. להיפך , העניין הזה של מצעד הגאווה עושה ח ט א ג ד ו ל להרבה אנשים טובים...אך הסאטירה עוסקת גם בנושא הגבולות שלנו. יש דו שיח מרתק מאוד עם אסתי. אני מקווה שתצטרפי ושעוד יצטרפו. וגם מקווה שלא תהיינה תגובות קיצוניות לכאן או לכאן.
        23/6/15 10:52:
      אסתי, לפחות בדבר אחד יש הסכמה בינינו: הבוטות ופגנת המינית בצעדות. כדי להאבק על זכויות האדם באשר הוא אדם, מדוע לא יקיימו דוכני הסברה, למשל? לגבי עניין הליגטימיות של ההומוסקסואליות, איני מסכימה עמך, כי לפני 50 שנה לא היתה התופעה לגיטימית. בואי נבדיל בין קיימת לבין לגיטימית חברתית וחוקית. התופעה תמיד, לכל אורך ההיסטוריה האנושית היתה קיימת. לגיטימית בתקופה המודרנית? רק לפני כ-50 שנה. תסכימי איתי שגם יתר התופעות שציינתי בסאטירה היו קיימות לכל אורך ההיסטוריה האנושית. לא אני המצאתי אותן. ושוב, השאלה אינה שאלה של פחד, אלא באמת - איפה עובר הגבול? אתן לך סיפור קצר: חמותי ז"ל אשה דתיה הדליקה פעם בטעות חשמל בשבת ובעלה כעס. לאחר שנרגע הסביר שאינו כועס שטעתה אלא שאם נפרץ גבול אחד מה ימנע שיפרץ גבול שני....וכך הלאה...אין גבולות לדמיון האנושי, במין, באכזריות, וגם בטוב לב ודעת וחוכמה. איפה אנו מותחים את הגבול?
        23/6/15 10:38:
      הסאטירה של רחלי מכוונת לנושא אחד והוא מצעד הגאווה. כל שאר המצעדים שהוצגו כאן, נועדו להעצים את הבעייה. "האם יש מקום להופעה חיצונית , של אזרחי הארץ ואורחים מחו"ל, בנושא ידוע אבל יוצא דופן". יש מרחק רב בין לגיטימיות ליוצאי הדופן לסוגיהם השונים, ובין עריכת חשיפה פומבית על יד מצעד גדול מלווה באורחי חוץ. כיום, צוממצמה מאד האפלייה, יש קבלה סלחנית ומתוך הבנה של יוצאי הדופן. זה השלב החיובי וההכרחי. יותר מזה אין לדעתי צורך, גם אם אנשי הגאווה סבורים כי בדרך זו (של מצעד הגאווה) הם מעשירים את זכויותיהם, מונעים החרמה ועוד.
        23/6/15 10:02:

      היי  רחלי,
      מצעד הגאווה נועד, להבנתי, להראות שגם בישראל של היום עוברים בעלי נטייה מינית שונה קושי חברתי והתמודדות לא פשוטה עם סטיגמות, בורות, אפליה, אלימות ומידור שלילי.
      כך שהלגיטימציה החברתית והחוקית שאת מדברת עליה היא עדיין, לצערי, בעירבון מוגבל.
      העובדה הפשוטה היא שעד היום מתקיים קושי "לצאת מהארון" שמסמן לנו כמה אנשים עודם מצויים "בתוך הארון" מתוך החשש להיחשף ולשלם את המחיר. ולכן מסמן "מצעד הגאווה" את הגאווה על כל הישג של התגברות על הקושי והבושה בלהיות בעל נטייה מינית שונה.
      בנוסף, בא המצעד הזה לבטא את חלקו במאבק לזכויות אדם באשר הוא אדם ואת הזכות לכבוד ושוויון.
      אישית, אין זה לטעמי שמופגנות במצעד הזה כל מיני תופעות של החצנת מיניות בוטה ואיני רואה בה ערך כלשהו למהות או לאסתטיקה של המאבק, בעיקר כאשר זה פוגע ברגשותיו של חלק אחר מהציבור.

      תופעת ההעדפה של בני אותו מין והעיסוק בה, מקובלת בעולם הרבה יותר מ 50 שנה. תופעת ההומוסקסואליות קיימת כבר מימי קדם. אף בתנ"ך ישנם לא מעט סיפורים, הכוללים בתוכם מעשים הומוסקסואליים. משכב זכר היה נהוג בקרב אנשי דור המבול. הוא מתואר במעשי שבט בנימין בעניין הפילגש בגבעה, ובקרב אנשי סדום ועמורה. מכאן המושג המודרני "מעשה סדום", שמתייחס למשכב זכר.
      כך שההתמודדות עם השאלה היא עתיקת יומין ועברה הרבה תהפוכות גם בכל הנוגע לנסיבות היווצרה וגם להתייחסות החברתית אליה. (ממניעים פסיכולוגיים שונים בגישות הישנות ועד לנטייה פיזיולוגית מולדת כפי שנוטים לחשוב כיום).
      שאלת ה"מי יערוב לנו..." היא שאלת הפחד. מה זאת אומרת מי יערוב לנו לגבי התופעות המוצעות כאן כשלב הבא ב"הידרדרות..."?
      אנחנו נערוב לנו רחלי, שחיינו יהיו מנוהלים בגישה של צדק, של מחשבה, של בקרה, של יצירת חוקים מתאימים. בעיניי יש מקום לעודד את התבוניות האנושית, את הדיאלוג המתמשך, את אהבת הזולת ולא את הפחד שנהפוך להיות כאותו עדר ללא רועה.

       

        23/6/15 10:02:
      את ממש צודקת משיכה לאותו מין זו סטייה מסוכנת וברור שהיא לא טבעית וברור שאלוהים לא יכל לברוא אותה אלה השטן או אירגוני שמאל קיצוני. לכן צריך להעניש בחומרה את מי שנולד ככה. למרות שבהרבה סוגי בעלי חיים נצפתה גם התנהגות דומה. גם את בעלי החיים צריך להעניש ואל בני האדם הנורמלים מוטלת המשימה להעניש חרגולים סוטים אה וגם אנשים שסוטים מדרכו של האל ונגיד לובשים בגדים מוזרים וחמים להחריד בקיץ בצבע ככה שקולט שמש
        23/6/15 08:57:
      אסתי היקרה, עולות בסאטירה הזו שתי שאלות שרציתי להציג. הראשונה : בשביל מה צריך מצעדי גאווה? למה נועד הפסטיבל הזה? הרי לגיטימציה חברתית ואפילו חוקית יש לעניין ה"העדפות מהמין השני" (הומוסקסואליות ולסביות). והשנייה : בהנחה שרק לפני 50 שנה התופעה של העדפות מהמין השני לא היו מקובלות בעולם, ולהיפך, אנשים נאסרו ואושפזו בגינן, מי יערוב לנו, כחברה שלאורך זמן וברבות השנים לא ניתן לגיטימציה גם לתופעות אחרות המיוצגות כאן? אסתי, אין כאן מסע הפחדה. יש כאן מסע ומשא שלנו כחברה שנתחיל לבדוק את עצמנו, לא רק בשבילנו - בשביל הדורות הבאים!
        23/6/15 08:51:

      צטט: esty.d 2015-06-23 08:34:44

      הפסילה של מצעד הגאווה דרך מסע ההפחדה בנוסח "לאן עוד נגיע..." - היא מאוד מעציבה ומסוכנת בעיניי.
      יש לי הרבה ביקורת על אופיו של מצעד הגאווה, לצד ההבנה שהוא מאפשר לאזרחים במדינה הזאת להשמיע את קולם ולהילחם בקיפוח ובדלגטימציה לה הם נחשפים בשל נטייתם המינית. 
      הפוסט שלך מחזק את הפסילה, הופך את תופעת ההומוסקסואליות לדמונית ומעצים את הפחד (ואת הגועל - כפי שהגיב כאן קודמי).

      אז איזה פחד באמת מיוצג כאן באמת?

      הפחד שלי, הוא מהקלות בה נשללת מאדם חירות היסוד הכי בסיסית - שהיא לנהל את חייו באופן עצמאי, כפי שנכון לו - כל עוד אינו פוגע באחר.

       

        23/6/15 08:34:

      הפסילה של מצעד הגאווה דרך מסע ההפחדה בנוסח "לאן עוד נגיע..." - היא מאוד מעציבה ומסוכנת בעיניי.
      יש לי הרבה ביקורת על אופיו של מצעד הגאווה, לצד ההבנה שהוא מאפשר לאזרחים במדינה הזאת להשמיע את קולם ולהילחם בקיפוח ובדלגטימציה לה הם נחשפים בשל נטייתם המינית. 
      הפוסט שלך מחזק את הפסילה, הופך את תופעת ההומוסקסואליות לדמונית ומעצים את הפחד (ואת הגועל - כפי שהגיב כאן קודמי).

      אז איזה פחד באמת מיוצג כאן באמת?

      הפחד שלי, הוא מהקלות בה נשללת מאדם חירות היסוד הכי בסיסית - שהיא לנהל את חייו באופן עצמאי, כפי שנכון לו - כל עוד אינו פוגע באחר.

      ארכיון

      פרופיל

      רחלי בן-צור
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין