כותרות TheMarker >
    ';

    קולנוע ביתי | מערכות סטריאו - טיפים וסיקור

    שיווק ושירות התקנות למערכות קולנוע ביתי | מצלמות אבטחה | זרועות ברקן | מקרנים ועוד

    מגוון מערכות קולנוע ביתי, רסיברים, רמקולים, עיניות שליטה למכשירים נסתרים ועוד… הכל במחירים הזולים ברשת.

    רסיברים מול מערכות הגברה בחלקים: יישוב דילמת אודיופילים

    0 תגובות   יום שלישי, 30/6/15, 12:15

    רסיברים מול מערכות הגברה בחלקים: יישוב דילמת אודיופילים

    הקרב על רסיברים אודיו-וידאו (AVR) לעומת רכיבי הגברה נפרדים משתולל כבר לא מעט זמן, והודות לכך, אין מחסור בדעות שפורסמו לכאן ולכאן. העניין הוא שלדרישות הצרכן יש השפעה משעשעת על השראת שינויים רדיקליים בטכנולוגיות, ובעולם הקולנוע הביתי, התופעה הביאה לכמה וכמה שינויים די דרמטיים ברסיברים AVR. ההבחנה בין רסיברים אודיו-וידאו לציוד הגברה בחלקים מעולם לא הייתה אפורה יותר, ותהליך קבלת ההחלטות מעולם לא היה כה מפותל. אם כך, אולי הגיע הזמן להביט בשוק האודיו ולהעריך מחדש.

    ''

    שינויים היסטוריים ודולבי פרו לוג'יק

    על מנת באמת להעריך את מצב הרסיברים כיום, עוזר להביט לאחור למקום בו הם היו בעבר. בעבר, כל מרכיבי האודיו הביתי היו נפרדים. בזמנו, מערכות אודיו ביתי הורכבו ממגוון מקורות (פטיפון, מקלט, אולי אפילו נגן 8 טרקים) שהיו מורכבים לקדם מגבר (Preamplifier). קדם המגבר תפקד כמרכז שליטה, שאיפשר למשתמשים לנתב בין רכיבים ולהגביר ולהנמיך את עוצמת הקול. יתכן שאף הייתה שליטה מסויימת בבקרת הטון (tone) או כפתור עוצמה (Loudness). משם, אותות האודיו הועברו למגבר, שהפך את האותו שברמה הנמוכה לשמישות על ידי רמקולים.

    מאוחר יותר, מישהו שם מצא שזה רעיון מצויין לשים מגבר וקדם מגבר באותה אריזה, וכך נולד המגבר המשולב. אולי בשל חשש משאננות לרעיון, מישהו החליט להוסיף לתערובת המגבר המשולב מקלט רדיו. כאן בדיוק היה השלב שהאנושות חזתה בהולדתו של מגבר סטריאו.

    אפילו בשלבים המוקדמים של הרסיבר, יכלנו למצוא שלל של מוצרים מורכבים היטב מהרמה הפשוטה ביותר בתקציב נמוך, ועד למודלים איכותיים ויקרים. היה זה רק מאוחר יותר, כשהאובססיה לנוחות וסיפוק באיכות (יש מי שיכנה זאת "שנות ה-80"), הגיעו לשיא עם המצאת מערכת הסטריאו "הקומפקטית". במערכת זו, כל רכיב אודיו אפשרי נדחס לתוך תיבה עצומה, שגרם למארז להיראות "שיא ההייטק" בזמנו.

    השלב ההוא יכל בקלות להיקרא שלב מותו של ההיי-פיי (Hi-Fi). למרבה המזל, מכשיר הוידאו הומצא (VCR). כשהומצא הוידאו, הוא למעשה הפך את הצפייה בסרטים בבית לאפשרות שהעולם לא הכיר. כשזה קרה, אנשים החלו לדרוש ולרכוש מכשירי טלויזיה גדולים וטובים יותר. אט, אט, הצפייה בסרטים בבית החלה להפוך לתחליף ראוי לצפייה בסרט בבתי הקולנוע, כשהדבר היחיד שהיה חסר הוא אלמנט השמע האיכותי של בית הקולנוע.

    הצגת דולבי פרו-לוג'יק (Dolby Pro-Logic) הבטיחה לספק צליל היקפי בבית (סראונד), ובכך, הציגה הזדמנות עבור יצרנים למזג רכיבי אודיו-וידאו. בשלב זה, הוצג לעולם רסיבר A/V (אודיו-וידאו), ולמרבה הצער, הזינוק הראשוני לא נחל הצלחה רבה. ערוץ הסנטר והערוצים ההיקפיים בדרך כלל סבלו מכמות נמוכה מאוד של מתח, המגברים היו באיכות נמוכה, וכיוון שצרכנים רבים ציפו לשמע בסגנון אולם קולנוע, רסיברים רבים פשוט פוצצו רמקולים או התפוצצו בעצמם

    התקדמות טכנולוגית

    במהלך 18 השנים האחרונות (פחות או יותר), חזינו במקצה שיפורים משמעותי ביותר בעיצובי ביחידות AVR, הן בביצועים והן בתכונות. בימינו, רסיברים מתמודדים בכבוד עם ריבוי כניסות HDMI, מציעים עיבודי וידאו מתקדמים והמרה (upscaling), פיענוח של בין חמישה ל-11 ערוצי מידע דיגיטלי בסראונד, ניהול תדרי בס לרמקולים, ובמקרים מסוימים, אפילו להישלט על ידי הטלפון החכם.

    מטרת השיעור הקצר בהיסטוריה היא לספק תזכורת עד כמה רחוק הגיעה אלקטרוניקת הבידור הביתי, וכמה עליות ומורדות ראה הרסיבר. נכון לכרגע, מצבו של הרסיבר הביתי בכי טוב. הודות לעובדה שה- AVR מציע מגוון רחב של פונקציונליות ונוחות, הוא מפלס את דרכו דרך מה שאמור היה להיות שטחם של מערכות הסטריאו המסורתיות. פערי הביצוע והמחיר בין השניים צרים הרבה יותר, מה שהופך את החלטת הבחירה בין שתי האפשרויות להצעה מורכבת.

    רסיברים קולנוע ביתי מול מגברים למערכות אודיו בחלקים: יתרונות וחסרונות

    שלושת הטיעונים הנפוצים ביותר בזכות מערכת מופרדת הם: יותר עוצמה, יותר איכות ואפשרויות שדרוג. מגבר ייעודי בדרך כלל מסוגל לספק יותר כוח ובאיכות גבוהה יותר. הודות ומערכות הגברה בחלקים מיועדות בעיקר לאודיופילים, רכיבים באיכות גבוהה מרכיבים כל חלק במארז. אם לציין רק חלק מהרכיבים, קדם מגברים זוכים למעגלים, קבלים, פוטנציומטרים ושבבי עיבוד טובים יותר. כמו כן, מגברים בדרך כלל נהנים מאספקת כוח גדולה יותר, גופי קירור ומארזים איכותיים יותר. יתרה מכך, מאחר ומתח גבוה (מגברים) ומתח נמוך (קדם-מדברים) לא אוהבים לחיות במרחב צפוף, הצבת כל אלמנט בחדר משלו הופך את כל הצדדים למרוצים. באשר לאפשרויות שדרוג, הרעיון הוא שתוכל לשמור על אותו מגבר לנצח, כל עוד מטפלים בהם ומתחזקים אותם היטב כמובן. תוכל פשוט להחליף את את קדם-המגבר לדבר הגדול הבא, בידיעה השלווה שהמגבר יוכל להתמודד עם כל מה שתשליך לעברו.

     

    עושה רושם ששני הטיעונים העיקריים נגד מערכת הגברה בחלקים הם מחיר ונוחות. מערכות נפרדות נוטות לעלות מעט יותר, בנוסף לכבילה הנוספת וצריכת החשמל הגבוהה יותר שמגיעים כעסקת חבילה. כמו כן, מאחר וטכנולוגית מעבדים מתפתחת כל הזמן, זה רק עניין של זמן עד אשר ימצא משהו שיהפוך את קדם המגבר ממוצר טכנולוגי בלבד למוצר "אומנותי מעוצב" (שזה כמובן לא בהכרח משהו רע). אם אתם מסוג האנשים שפשוט חייבים שיהיה להם HDMI 1.5V (אגב אין דבר כזה, עדיין), אז בתור בעלי קדם-מגבר, אתם ככל הנראה תמצאו את עצמכם סוחרים לא מעט.

     

    הטיעונים בעד ונגד רסיברים בדרך כלל היו טיעוני מראה לטיעונים בעד ונגד מערכות הגבר בחלקים. רסיברים בדרך כלל הציעו פחות כוח, מבנה באיכות נחותה ולא ניתנים לשדרוג בקלות. מנגד, הם באופן כללי זולים יותר, מציעים את החידושים הטכנולוגים האחרונים, ונוחים בנוסח "פתרון בקופסה אחת".

     

    כפי שציינו קודם, רסיברים כיום טובים יותר במה שהם עושים (שזה לא מעט), ומוצעים במחירים שהולכים ופוחתים. הרסיברים זוכים לנקודות על עיצוב איכותי, ביזור כוח שווה לכל הערוצים וכניסות HDMI מרובות, שהן כיום הסטנדרט אפילו עבור הרסיברים באיכויות הנמוכות יותר. חלק מהיצרנים (ימאהה ביניהן) אפילו מייצרים רסיברים שמספקים בידוד מעולה בין אזור המגבר לקדם-המגבר, והשיפור כתוצאה מכך באיכות השמע מביא אותם קרוב מאי פעם להשוואה למערכות הגברה בחלקים.

     

    ''

    אם כך, איזה מוצר נכון עבורך? יתכן שהתשובה טמונה בצרכים שלך

    במידה וחדר השמע היעודי הוא קטן במידת מה, או אם ברשותך רמקולים קטנים שלא מפיקים כמות מכובדת של בס, סיכוי גדול שתהיה מאוד מרוצה מרסיבר אודיו-וידאו. העוצמה הנוספת שמגיעה ממגבר יעודי יכולה לספק כמות מסויימת של איכות סאונד בווליום נמוך או עם רמקולים קטנים יותר, אבל מגבר גדול ובשרני בו לא משתמשים לעיתים קרובות זה בערך כמו להיות בעלים של ג'יפ "האמר" שלא נוסעים בו יותר מ-50 קמ"ש ורק בעיר. די בזבוז אם חושבים על זה.

     

    רמקול סאב וופר הסיר את משקל עצום מדרישת הצרכן לבס עוצמתי בשימוש עם הרסיבר. הודות לכך, רסיברים כיום מסוגלים לספק את העוצמה הנדרשת לכל הערוצים לאורך זמן ללא שיבושים ועיוותי שמע משמעותיים.

     

    אולם, במידה וברשותך או בכוונתך לרכוש רמקולים רצפתיים גדולים, או שיש לך חדר גדול במיוחד, מערכת בחלקים עלולה להיות הבחירה העדיפה. רבים טוענים שבעוד רמקול סאב וופר מעולה בהפקת בס בתדר נמוך במיוחד, נותר לא מעט בס בספקטרום שמופק טוב יותר על ידי רמקולים רצפתיים מסורתיים. אם הנך מתכוון להרכיב מערכת שמע ביתית בחדר גדול ומעוניין ברמות דומות לזה של אולם קולנוע, שקול את אפשרות מערכת השמע בחלקים. עבור יישומי קולנוע ביתי, מגבר חמישה או שבעה ערוצים יעשה את העבודה. לגישת High-End אמיתית, ערימה של מגברי סטריאו או מונו (ערוץ בודד) יכולה לספק כוח יציב אפילו לעומס התובעני ביותר, ובכך להפוך את אפשרויות הרמקולים לכמעט בלתי מוגבלות.

    הדיון סביב רצון להכרח

    בואו נודה, רבים מאיתנו רוצים דברים שאנחנו לא בהכרח צריכים, ולעיתים אנחנו רוצים במשהו מסיבות שקשה להסביר לאחרים. במידה ואתם מגדירים עצמכם ככאלה, והדילמה באה לידי ביטוי כשמדובר בחיפוש אחר מערכת שמע טובה לבית, אז יתכן שתצטרכו להפנים שככל הנראה לא תהיו מרוצים ממוצר פחות ממושלם; בין אם אתם "צריכים" את המוצר על פי סטנדרטים של מישהו אחר או לא. במידה וכך המצב, אנחנו כאן לבשר לך שכל עוד אינך מתכוון לעשות משהו חסר אחריות, כמו לשבור את תוכנית החסכון למכללה של הילד כדי לממן מערכת אודיו איכותית, זה כנראה בסדר. אנחנו אומרים: "לך על זה".

    רסיבר קולנוע ביתי מול מערכת אודיו בחלקים: מסקנה

    האמת היא, אם אתם קוראים את המאמר הזה, אכפת לכם מספיק מביצועי שמע כדי לחקור לטובת ביצוע ההחלטה הטובה ביותר שניתן. אתם כנראה עירניים יותר לאיכות שמע מאחרים, או מוקירים מוזיקה יותר מרוב החברים שלכם. אתם רוצים את הטוב ביותר בגבול ההיגיון. לכם אנחנו מציעים שתשקלו את הרעיון שאולי לא מדובר בקרב בין רסיבר (AVR) למערכת בחלקים, כיוון שבכנות, לחרק האודיו יש נשיכה די מדבקת וכנראה שלא יארך זמן רב עד שתגיעו לנקודה בה לא תאלצו לשאול את השאלה הזו יותר.

     

    מאמרים מומלצים נוספים ששווה לבדוק:

    סרטונים ששווים צפייה:

     

    המאמר באדיבות, צוות סראונד סאונד, מערכות קולנוע ביתי איכותיות.

     

    תגיות: רסיבר מומלץ, מגבר לקולנוע ביתי, מערכת קולנוע ביתית מומלצת, מערכת שמע ביתית, מקרן לחדר ישיבותקולנוע ביתי | מקרן קולנוע ביתי | רסיבר | רמקולים שקועים | רמקולים רצפתיים | רמקולים סטליטים | רמקולים מוגני מים | סאב וופר | מקרן קול | זרוע לטלויזיה | זרוע חשמלית לטלויזיה | מעמד לטלויזיה | מזנון לסלון | שידה לטלויזיה | עינית לממיר | מתגי חשמל | מפסקי חשמל מעוצבים | כבל HDMI איכותי | מזנון תלוי | זרועות ברקן | זרוע ברקן | מזנונים תלויים | עינית לממיר יס | מערכת קולנוע ביתית מזנונים מעץ | מערכת סטריאו | רמקולים לקולנוע ביתי | מזנון לסלון תלוי | שידת טלוויזיה | מגבר סטריאו | מתקין מסכים | מזנונים לסלון | מקרן | מערכות סאונד | מערכות סטריאו | רמקולים ומערכות | זרוע למסך | זרוע למקרן | שידת טלויזיה | רמקולים אחוריים |  זרוע למסך מחשב | מערכת קולנוע ביתית פיוניר | מערכת סאונד | חדר קולנוע ביתי | מערכות רמקולים |  מזנון טלויזיה |  מזנונים לטלוויזיה | מערכות שמע לבית | רסיבר פיוניר | רסיבר מומלץ.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה