כותרות TheMarker >
    ';

    כל הזכויות שמורות. פוסטים העוסקים בחיזוק, ידע מועיל, חיוני ומקדם, ההשתדלות היא להיות כמה שיותר ענייני, קצר ומרוכז

    חשוב - על כל מי שקורא את הפוסטים שלי, להפעיל שיקול דעת. כי אנו בני האדם אף לא אחד מאיתנו חכם מושלם ומוחלט. גם האדם היותר חכם מאיתנו כבר יימצאו בו חסרונות רבים והוא מנוע בהכרח מלראות את התמונה היותר שלימה, אותה רואה רק האלוהים. על האדם להיות צנוע ויודע את מקומו גם אם זכה לחכמה רבה מאת האל. וזוהי גם גישתי, גם אם יאמרו על ידי דברים מבריקים ואפילו נפלאים אל תיתנו לזה לסנוור אתכם אלא קחו את דבריי במידה. אני לא מתלהב אלא ממעשי האלוהים והוא לא מפסיק להדהים אותי. אני מאחל לכולנו להכיר את האלוהים טוב יותר ולהנות תענוג ניצחי בדברים שהוא מראה לנו. גם כאן וגם בעולם שאחרי.. ובנוסח אישי: אני עובד רק את האלוהים, ולא שום אליל אחר. ומאמין לחלוטין שהוא "בעל הכוחות והיכולות כולם" כך שאין לי שום טעם לעבוד אף לא אחד מהאלילים אשר בארץ, לא משנה כמה יפים ומפתים הם, איני פונה אחרי ה"הבל" אחרי שמצאתי כבר את האמת.

    0

    סיכום חד ונמרץ על אבי תורת הפסיכואנליזה זיגמונד פרויד

    0 תגובות   יום שלישי, 30/6/15, 22:28

    פוסט שנועד למבקשי החכמה והדעת.

    בחינם, ללא הצורך לשלם לאוניברסיטה הון תועפות

    רק משום שבן אדם רוצה ללמוד ולהתפתח.

    לפניכם סיכום בסגנון של "כל מילה, מילה"

    שהשקעתי בו הרבה מזמני למטרת ריבוי הדעת

    בעם.

    בשיטת "קצר ולעניין",

    בנושא הפסיכולוגיה: על זיגמונד פרויד ותורתו.

    להנאתכם:

     

    חלק א:

    זיגמונד פרויד, בן מזל שור , חי 83 שנים.

    נולד באמצע המאה ה-19, חי עד שלישה של המאה העשרים(מ1956 ועד 1939)

    נולד בעיר "מוראביה", במזרח צ'כיה, שב"רפובליקת אוסטריה", (במרכז יבשת אירופה).

    זיגמונד פרויד הוא יהודי אוסטרי.

    היה חוקר בתחום ה"פסיכולוגיה" וגם "פסיכולוג" (בעיקר בתחום הנוירולוגיה, והיה נוירולוג בעצמו).

    היה אחד ההוגים החשובים ביותר בתחום "תורת האישיות". -  כלומר "מבנה האישיות של האדם, היינו המבנה הפתולוגי ההתפתחותי והתקין של האדם".

    וגם אחד המדענים המשפיעים (והבולטים) ביותר במאה העשרים.

     

    פרויד הוא אבי תורת ה"פסיכואנליזה" שעניינה "טיפול פסיכולוגי מעמיק ויסודי בקשיים רגשיים של האדם ובמצוקות אנושיות קיומיות". (ולא רק לטיפול בהפרעות ב"תפקודו ובהתנהגותו". כפי שהיה מקובל עד אז) תוך שימוש בתאוריית "המודל הטופוגראפי" הטוענת שלאדם יש שלושה שכבות בנפש:

    שכבת ה"מודע", - שבית הקיבול שלה הוא הקטן ביותר, והנושאת מספר קטן ומצומצם של מחשבות והיא ההכרה.

    שכבת ה"סמוך למודע", -  השכבה השנייה בגודלה ובה חומר מחשבתי גדול יותר הנגיש לנו, שניתן לבחור ממנו מחשבות ולהעבירן אל המודע וההכרה

     ושכבת ה"תת מודע", - היא השכבה בעלת הקיבולת הרבה ביותר, בה מרוכזות רוב המחשבות שלנו, חלק גדול זה משמש גם כ"אמצעי איחסון ענק" למחשבות, דחפים וזכרונות והוא חסום בחומה עבה מלעבור אל שני החלקים הקטנים יותר: המודע והסמוך למודע.

     

    חלק ב:

    פרויד פיתח את שיטת הפסיכואנליזה כשיטה טיפולית שעניינה להתחקות ולגלות את שורשי ה"סימפטומים" הנוצרים בגלל חסימות רגשיות/נפשיות.

    שיטה זו הפכה למקובלת ביותר בעולם המערבי ואבן יסוד של הפסיכולוגיה.

    פרויד כרופא בהשכלתו הגיע למסקנה תוך כדי מפגשיו עם מטופליו שחלק מתלונותיהם על מיחושים גופניים מקורם בקשיים נפשיים, בגלל זה החל לפתח שיטה פשוטה ו"חדשנית" (בזמנו) בה המטופל רק "משוחח עם המטפל" בפגישות הנערכות באופן קבוע. המביאות בהמשך את המטופל ל"חשיבה מחודשת על עצמו" המסייעות בפתרון קשייו.

    כתוצאה מכך הגיע פרויד ל"תובנות רחבות על מהותו של האדם". ופיתח ארבעה מודלים לתיאור האישיות.

    מושגיו של פרויד נהיו מקובלים ביותר בתקופות שלאחר פרסומו, אולם בתקופות מאוחרות יותר סולפה תורתו של פרויד בשימוש היומיומי, היינו זה המקובל בציבור וכיום תורתו היא רק מושג מושאל ורחוק שלא נעשה בו שימוש רחב ואם בכלל.

    [ידוע לנו הייטב בימינו שפסיכיאטרים ופסיכולוגים שמים לב ומטפלים רק ב"סימפטומים" של הנפש ולא בשורשה, דבר הסותר לחלוטין את תורתו של זיגמונד פרויד]

     

    תורתו של פרויד אומנם מוכרת בכל העולם כיסוד חשוב ביותר בפסיכולוגיה, אבל לא נלמד כשיטת טיפול המבוצעת במטופלים כיום.

    הסיבה ברורה והיא ירידת המוסר בקרב המין האנושי, שכבר אינו מחפש לא את השורשים ולא את הסיבות, אלא חי בעולם רדוד של סימפטומים מסוגים שונים ומגוונים, חיים רדוד, לא חופרים/לא מעמיקים למצוא את המקור, פשוט זורמים וחיים רק על פני השטח.

    חותכים ומנכשים רק את הסימפטומים של הבעיות, אינם שמים לה כלל ללמוד ולחקור את השורשים של הקשיים בחייהם.

    בהמשך חייו הרחיב פרויד את התאוריה שלו על נפש האדם:

    שעניינה כי האדם, מעצם טבעו כיצור חברתי, חי עם קונפליקטים. והדרך הטובה ביותר להתגבר על קונפליקטים אלו היא באמצעות תהליך של "עידון", שבו האדם מוצא דרכים לבטא את יצריו באופן מקובל חברתית, כמו למשל יצירה, אמנות, התעמלות וכדומה.

     

    חלק ג:

    פרויד הוא בין הפסיכולוגים ואנשי המדע היחידים שהגיע בניתוחו את נפש האדם אל תורת הנפש המודרכת בתורת ישראל, הגיע קרוב אבל לא קרוב מספיק.

    אומנם הגדרתו "למצוא את שורשי הסימפטומים של נפש האדם" על סמך טיפול פשוט של שיחה רגילה בין מטפל למטופל, היא ההבדל הגדול שמקרבת את תורתו לתורת ישראל באופן מובהק, היינו "חיפוש השורשים של הבעיות" ולא להסתפק בסימפטומים בלבד כמו שנהוג עד היום אצל פסיכולוגים ופסיכיאטרים.

    סיפור דחיית תורתו העיקרית היינו "החיפוש אחר השורשים של בעיות וקשיי האדם", הוא בעיקר מסיבות של פופולאריות, רייטינג וגימיקים שונים ומשונים כמו גם קנאה, ואינטרסים של כבוד אצל פסיכולוגים ואנשי מדע בזמנו וגם בזמננו. ובעיקר ירידת המוסר אצל בני האדם במשך כל המאה העשרים והעשרים אחת כמו שכבר הוזכר לעיל.

     

    מקורות:

    ויקיפדיה/פסיכואנליזה/זיגמונד פרויד/תורת האישיות/מודל טופוגראפי/מוראביה/צ'כיה/הרפובליקה האוסטרית

    ועוד מקורות אחרים.

    דרג את התוכן:

      תגובות (0)

      נא להתחבר כדי להגיב

      התחברות או הרשמה   

      סדר התגובות :
      ארעה שגיאה בזמן פרסום תגובתך. אנא בדקו את חיבור האינטרנט, או נסו לפרסם את התגובה בזמן מאוחר יותר. אם הבעיה נמשכת, נא צרו קשר עם מנהל באתר.
      /null/cdate#

      /null/text_64k_1#

      אין רשומות לתצוגה

      פרופיל

      אדיבפרידמן
      1. שלח הודעה
      2. אוף ליין
      3. אוף ליין